Дата Урок Обр. мис-во 3 кл.
Тема. Світло і тіні. «Рум’яне яблучко»
Мета. : продовжувати надавати відомості про світло, тінь, об’єм; формувати вміння аналізувати та змішувати кольори; навчати міркувати; розвивати комбінаторні здібності; формувати образне, логічне, просторове мислення; стимулювати розвиток допитливості; виховувати уважність.
Обладнання. навчальні плакати, репродукції картин відомих художників, навчальні роботи з методичного фонду; будь-який предмет округлої форми (яблуко, м’яч) та настільна лампа; матеріали для демонстрування послідовності й техніки виконання роботи.
Вид художньої діяльності. Зображення на площині.
Хід уроку
1.Організаційна частина.
Підготовка робочих місць. (Перед початком уроку)
2.Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні на уроці ми навчимося створювати
3.Мотивація навчальної діяльності.
4.Вивчення нового матеріалу.
1. Бесіда.
- Щоб зрозуміти світло, за ним потрібно спостерігати. Ви, мабуть, помічали, що контрастні тіні на землі в сонячну погоду завжди падають у напрямку, протилежному джерелу світла.
Сонячні промені пробивають собі дорогу крізь хмари. Вони відбиваються від найдрібніших краплинок води, роздрібнюються, розсіваються.
Сонце яблучко милує —
Світло промінцем малює.
Навкруг світла напівтіні
Попригасить сонце нині.
Тіні від усіх сховає,
Бо там сонечка немає.
Стане яблучко кругленьке —
Буде яблучко миленьке.
2.Схема освітлення предмета
Ви, напевно, помічали, що похмурого дня біля предметів немає чітких тіней, їх поверхня стає не такою яскравою. Це відбувається тому, що предмети освітлює розсіяне світло. Розсіяні промені падають на предмет з усіх боків і освітлюють його рівномірно, м’яко змальовуючи контури.
(Демонструю, як приближення або віддалення джерела світла змінює сприйняття форми предмета, наприклад яблука.)
У малюванні саме передавання освітлення дозволяє виявити форму предмета, передати його об’єм і фактуру. Щоб передати об’єм у живописі чи малюнку, достатньо трьох тонів кожного кольору: найсвітліший потрібно накласти на найосвітленіше місце (світло), найтемніший — на найменш освітлене (власна тінь), середній — заповнить решту місця (півтінь).
3.Організація сприйняття творів мистецтва
Бесіда
(Пропоную учням роздивитися репродукції картин, що зображують фрукти, знайти на зображенні найосвітленіші місця, власні тіні, тіні, що падають, напівтіні.)
в тіні?
4. Фізкультхвилинка.
5.Творче завдання
Пояснення до творчого завдання
- Намалюйте фрукти, використовуючи різні матеріали.
Намагайтеся передати світло і тіні.
Щоб отримати колір для півтіні, потрібно навчитися пом’якшувати- тон: для олівця — змінюючи силу натискання; в акварелі — розмиваючи водою; для гуаші й пастелі — додаючи білий колір; для вугілля — розтушовуючи пальцем; для туші — рідше розташовуючи штрихи та крапки.
Спробуйте — це допоможе вам краще аналізувати те, що ви бачите.
6.Індивідуальна робота за творчим завданням
Демонструю зразки передавання об’єму з використанням різноманітних матеріалів. Учні виконують роботу акварельними фарбами під керівництвом учителя.
7. Практична діяльність учнів.
5.Підсумок уроку.
1.Перегляд та оцінювання дитячих робіт.
2.Демонстрування найкращих композицій.
3.Прибирання робочих місць.