Урок образотворчого мистецтва "Світло і тіні. «Рум’яне яблучко»"

Про матеріал
Тема. Світло і тіні. «Рум’яне яблучко» Мета. : продовжувати надавати відомості про світло, тінь, об’єм; фор¬мувати вміння аналізувати та змішувати кольори; навчати міркувати; розвивати комбінаторні здібності; формувати об¬разне, логічне, просторове мислення; стимулювати розвиток допитливості; виховувати уважність. Обладнання. навчальні плакати, репродукції картин відомих художників, навчальні роботи з методичного фонду; будь-який предмет округлої форми (яблуко, м’яч) та настільна лампа; матеріали для демонстрування послідовності й техніки виконання роботи. Вид художньої діяльності. Зображення на площині.
Перегляд файлу

Дата                             Урок                           Обр. мис-во                3 кл.

Тема. Світло і тіні. «Рум’яне яблучко»

Мета. : продовжувати надавати відомості про світло, тінь, об’єм; фор­мувати вміння аналізувати та змішувати кольори; навчати міркувати; розвивати комбінаторні здібності; формувати об­разне, логічне, просторове мислення; стимулювати розвиток допитливості; виховувати уважність.

Обладнання. навчальні плакати, репродукції картин відомих художників, навчальні роботи з методичного фонду; будь-який предмет округлої форми (яблуко, м’яч) та настільна лампа; матеріали для демонстрування послідовності й техніки виконання роботи.

Вид художньої діяльності. Зображення на площині.

Хід уроку

1.Організаційна частина.

Підготовка робочих місць. (Перед початком уроку)

2.Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні на уроці ми навчимося створювати

3.Мотивація навчальної діяльності.

4.Вивчення нового матеріалу.

1. Бесіда.

- Щоб зрозуміти світло, за ним потрібно спостерігати. Ви, мабуть, помічали, що контрастні тіні на землі в сонячну погоду завжди падають у напрямку, протилежному джерелу світла.

Сонячні промені пробивають собі дорогу крізь хмари. Вони відбиваються від найдрібніших краплинок води, роздрібнюються, розсіваються.

Сонце яблучко милує — 

Світло промінцем малює.

Навкруг світла напівтіні

                                                 Попригасить сонце нині.

Тіні від усіх сховає, 

Бо там сонечка немає. 

Стане яблучко кругленьке — 

Буде яблучко миленьке.

2.Схема освітлення предмета

Ви, напевно, помічали, що похмурого дня біля предметів немає чітких ті­ней, їх поверхня стає не такою яскравою. Це відбувається тому, що предмети освітлює розсіяне світло. Розсіяні промені падають на предмет з усіх боків і освітлюють його рівномірно, м’яко змальовуючи контури.

(Демонструю, як приближення або віддалення джерела світла змінює сприйняття форми предмета, наприклад яблука.)

У малюванні саме передавання освітлення дозволяє виявити форму предме­та, передати його об’єм і фактуру. Щоб передати об’єм у живописі чи малюн­ку, достатньо трьох тонів кожного кольору: найсвітліший потрібно накласти на найосвітленіше місце (світло), найтемніший — на найменш освітлене (влас­на тінь), середній — заповнить решту місця (півтінь).

3.Організація сприйняття творів мистецтва

Бесіда

(Пропоную учням роздивитися репродукції картин, що зображу­ють фрукти, знайти на зображенні найосвітленіші місця, власні тіні, тіні, що падають, напівтіні.)

  • Яким чином художники передають об’єм на площині?
  • Як змінюється колір предметів від освітленого боку до того, що перебуває

в тіні? 

4. Фізкультхвилинка.

5.Творче завдання

Пояснення до творчого завдання

- Намалюйте фрукти, використовуючи різні матеріали.

Намагайтеся передати світло і тіні.

Щоб отримати колір для півтіні, потрібно навчитися пом’якшувати- тон: для олівця — змінюючи силу натискання; в акварелі — розмиваючи водою; для гуаші й пастелі — додаючи білий колір; для вугілля — розтушовуючи паль­цем; для туші — рідше розташовуючи штрихи та крапки.

Спробуйте — це допоможе вам краще аналізувати те, що ви бачите.

6.Індивідуальна робота за творчим завданням

Демонструю зразки передавання об’єму з використанням різно­манітних матеріалів. Учні виконують роботу акварельними фарбами під ке­рівництвом учителя.

C:\Users\0737~1\AppData\Local\Temp\FineReader11\media\image1.jpeg


7. Практична діяльність учнів.

5.Підсумок уроку.

1.Перегляд та оцінювання дитячих робіт.

2.Демонстрування найкращих композицій.

3.Прибирання робочих місць.

 

docx
Додано
7 березня 2020
Переглядів
1966
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку