Календарно-тематичне планування
з основ правознавства 9 клас
(0,4 години – 14 годин)
№ |
Дата |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Примітка |
Вступ до «Основ правознавства» |
|||
1 |
|
Вступ до «Основ правознавства». Право і закони в житті людини і суспільства (з курсів історії). Зміст, завдання і структура курсу. Побудова підручника. Додаткова навчальна література, електронні та Інтернет-ресурси. |
|
Розділ 1. Основи теорії держави і права |
|||
2 |
|
Основи теорії держави. Причини виникнення держави. Поняття й ознаки держави. Державний лад. Форми держави. Державна влада. Функції держави. |
|
3 |
|
Основи теорії права. Поняття і види соціальних норм. Поняття та ознаки права. Джерела права. Система права та її елементи. Практичне заняття. Соціальні норми в житті людей |
|
Розділ 2. Правовідносини. Правопорушення. Юридична відповідальність |
|||
4 |
|
Правовідносини. Правовідносини. Склад правовідносин. Підстави виникнення, зміни і припинення правовідносин. |
|
5 |
|
Правопорушення. Юридична відповідальність. Правопорушення: поняття, склад, види. Юридична відповідальність: поняття, підстави, види. Практичне заняття. Обставини, що виключають шкідливість (суспільну небезпеку) діяння. |
|
Розділ 3. Взаємозв’язок людини і держави |
|||
6 |
|
Конституція України. Громадянство України. Поняття Основного закону держави. Структура Конституції України. Повноваження Конституційного Суду України. Правова характеристика понять «людина», «особа», «громадянин». Права і свободи людини. Громадянство України. Конституційні права, свободи та обов’язки людини і громадянина. Механізми захисту прав та свобод людини і громадянина в Україні. |
|
7 |
|
Взаємозв’язок людини і держави. Органи державної влади в Україні. Місцеве самоврядування в Україні. Практичне заняття. Звернення громадян. Узагальнення. Тематичний контроль. |
|
Розділ 4. Неповнолітні як суб’єкти цивільних, сімейних, трудових, адміністративних і кримінальних правовідносин |
|||
8 |
|
Неповнолітні як суб’єкти цивільних правовідносин. Цивільна правоздатність і цивільна дієздатність. Обсяг цивільної правосуб’єктності неповнолітніх. Практичне заняття. Власність неповнолітніх. |
|
9 |
|
Практичне заняття. Захист прав споживачів. Особливості електронного продажу й операцій із кредитною карткою. |
|
10 |
|
Неповнолітні як суб’єкти сімейних правовідносин. Сім’я. Шлюб. Взаємні права й обов’язки батьків і дітей. Державні органи з охорони прав дітей. Практичне заняття. Влаштування дітей, позбавлених батьківського піклування. |
|
11 |
|
Неповнолітні як суб’єкти трудових правовідносин. Прийняття на роботу неповнолітніх. Робочий час і час відпочинку неповнолітніх. Оплата праці. Особливості розірвання трудового договору з неповнолітніми. Охорона праці неповнолітніх. Практичне заняття. Працевлаштування неповнолітніх. |
|
12 |
|
Неповнолітні як суб’єкти адміністративних і кримінальних правовідносин. Адміністративні правопорушення. Злочини. Кримінальний проступок. Адміністративна та кримінальна відповідальність неповнолітніх. Практичне заняття. Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх. |
|
Розділ 5. Якщо право - це професія |
|||
13 |
|
Професія «юрист». Професія «юрист». Юристи в нашому житті. Поліцейські (патрульні, дільничні офіцери поліції). |
|
14 |
|
Практичне заняття. Ігровий суд або зустріч з юристами чи правозахисниками. Узагальнення. Тематичний контроль. |
|