Календарно - тематичне планування з образотворчого мистецтва, 5 кл.
Розроблено згідно програмі затвердженої МОНУ від 07.06. 2017 «Образотворче мистецтво у 5-7 класах загальноосвітніх навчальних закладіах, під редакцією Людмили Масол
В КТП в стислій наочній формі врахована тематика практичних завдань; рекомендовані матеріали і техніки для роботи на уроці відповідно до теми уроку
Якщо це цікаво і корисно, в подібному стилі є КТП для 6,7 кл.
Узгоджено: Затверджено:
Заст.директора_______________ Директор ЗОШ № 25______________
Календарно –тематичне планування з Образотворчого мистецтва 5 кл. 1 сем. 2018/19 н.р.
Розроблено згідно затвердженої МОНУ від 07.06. 2017 н.№ 804Програми «Образотворче мистецтво у 5-7 класах загальноосвітніх навчальних закладіах, під редакцією Людмили Масол, провідного наукового співробітника лабораторії естетичного виховання Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України
дата запл |
дата факт |
тема |
№ |
Тема урока |
Практична робота на уроці |
Матеріали, наочні посібники, техніка |
Терміни, поняття |
При-мітки |
|
|
Тема 1: Графіка. 8 г.
|
1. |
Види образотворчого мистецтва та їх походження. Засоби виразності графіки. |
Створення композиції (пейзаж) з використанням виразних ліній, штрихів, крапок.
|
Олівець, ручка, кольорові олівці, вугілля.
|
види образотворчого мистецтва графіка |
|
|
|
2 |
Краєвид, як жанр графіки.
|
Створ. композиції «Український пейзаж»
|
Олівці, ручки фломастери, пастель, крейди. |
правила композиції, лінійний малюнок |
|
|
|
|
3 |
Основні правила композиції та вибору формату аркуша. |
Вправи на зображення образів дерев « Диво дерево».
|
Олівці, ручки фломастери, пастель, крейди |
лінія штрих тонова пляма |
|
|
|
|
4. |
Засоби виразності графіки.
|
Замальовки осінніх фруктів, овочів
Створення натюрморта «Дари осені». |
Олівці, пастель, ручки, сангіна, вугілля. |
лінія, штрих, крапка, пляма, освітлення, тоновий малюнок. |
|
|
|
|
5. |
Силуетна графіка, її виражальні можливості. |
„ Створення силуетів птахів, тварин, образів дерев на тонованому тлі.
Композиція «Птахи у небі» |
Туш, перо, фломастери, фарби акварельні для тонування аркуша |
пляма силует контур акватипія, монотипія, гратографія |
|
|
|
|
6. |
Шрифтова композиція в графіці |
Створення ілюстрації, заставки до улюбленого твору. («Колосок», «Пан Коцький»).
|
Фарби, олівці, крейди, ручки, фломастери. |
буквиця буква-слово декор літери, |
|
|
|
|
7. |
Загальні правила, передачі образу людини. |
Передача пропорцій тіла людини.
|
Олівці, крейди, ручки, пастель. |
композиція, єдність та співвідношення частин |
|
|
|
|
8. |
Підсумковий урок з теми: «Графіка» |
Ств.тематичної композиції *«Смарагдове місто»,
|
Фарби, олівці, фломастери, туш, перо, пастель. |
художні прийоми виявлення форми |
*кол. Робота-ств. пано |
|
дата запл |
дата факт |
тема |
№ |
Тема урока |
Практична робота на уроці |
Матеріали, наочні посібники, техніка |
Терміни, поняття |
При-мітки |
|
|
Тема 2: Живопис, 8 г.
|
9. |
Живопис - як вид мистецтва, його основні виражальні засоби. |
прави на отримання кольорів
Композиція «Звідки веселка воду набирає». |
фарби акварельні, гуашеві, |
колір холодні і теплі кольори основні і похідні кольори |
|
|
|
10. |
Засоби виразності живопису,. |
Створення композицій «Осіння симфонія», «Тихий листопад». Тепла кольорова гама.
|
гуаш, акварель, по-вологому, по-сухому. |
ахроматичний, хроматичний колір насиченість світлота відтінок, |
|
|
|
|
11. |
Засоби виразності живопису,. |
Холодна кольорова гама «Осінні хмари дощові»
|
фарби, олівці. . |
техніки: по-вологому і по-сухому кольорові розтяжки. |
|
|
|
|
12. |
Засоби виразності живопису. |
Створення образу пташки, використовуючи нюанс, контраст. «Папуга», «Павич».
|
фарби гуашеві, акварельні. . |
нюанс, контраст- як засоби виразності |
|
|
|
|
13. |
Композиція в живопису.
|
Створення композиції «В гостях у Нептуна».
|
фарби акварельні, гуашеві. |
композиційний центр динамічна форма мозаїка |
|
|
|
|
14. |
Передача плавності композиції. |
Створення образів, що уособлюють поняття добра і зла, радості і смутку за мотивами казок.
|
фарби різні техніки живопису. |
плани в картині. |
|
|
|
|
15. |
Основні виражальні засоби живопису, композиційний центр, |
Зображення обличчя та постаті людини «Колядники», «Щедрувальники», (Портрет на тлі зимового пейзажу). *Символ року |
акварель, гуаш, акварельні олівці, кольоровий папір. техніка за вибором
|
композиційний центр |
* Колективна робота |
|
|
|
|
16. |
Підсумковий урок, |
Зображення гороскопічного Символу року . |
матеріал за вибором |
колективна робота |
*якщо в І сем. 16 тижнів |
Узгоджено: Затверджено:
Заст.директора __________ Директор ЗОШ № 25______
Календарно –тематичне планування з Образотворчого мистецтва 5 кл. 2 сем. 2018/19 н.р.
Розроблено згідно затвердженої МОНУ від 07.06. 2017 Програми «Образотворче мистецтво у 5-7 класах загальноосвітніх навчальних закладіах, під редакцією Людмили Масол, провідного наукового співробітника лабораторії естетичного виховання Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України
дата запл |
дата факт Дата |
Тема
|
№ |
Тема урока |
Практична робота на уроці |
Наочність, техніка виконання, матеріал |
Терміни, поняття |
примітки |
|
|
Тема 3:Скульптура та декоративно-прикладне мистецтво (10 год.) |
17. |
Засоби виразності скульптури: об’єм, пластика, форма, фактура. |
барельєф «Казковий будинок»
|
Пластилін та приладдя для ліплення Підручник
|
Пластика Об,єм
|
|
|
|
18. |
Передача ритму, статики, динаміки в скульптурі.
|
Кругла скульптура «На арені цирку»
|
Пластилін та приладдя для ліплення Підручник
|
статика, динаміка, ритм, ракурс |
|
|
|
|
19. |
Засоби виразності скульптури.
|
Багатоф.композиція «Танцюристи», Спортсмени»
|
Пластилін та приладдя для ліплення Підручник . |
скульптура малих форм, дрібна пластика, фактура.
|
(робота в парі). |
|
|
|
20. |
Народна іграшка. Ліплення народної іграшки. |
Ліплення «Півень, що співає»
|
Пластилін та приладдя для ліплення Підручник
|
розміри форм та їх складові частини |
|
|
|
|
21. |
Народна іграшка. Особливості розпису |
Розпис «Півень, що співає»
|
Фарби гуашеві Дидактичні картки «Розпис»
|
Декор розпис |
|
|
|
|
22. |
Декоративні форми, орнамент |
створення стрічкового орнаменту. |
Фарби гуашеві Матеріали для роботи фарбами Підручник Дитячі роботи |
стрічковий геометричний, зооморфний, рослиннийорнамент. стилізація. рапорт, ритм |
|
|
|
|
23. |
Цілісність форми і декору. |
композиція «Вазон», «Дерево життя».
|
Матеріали для роботи фарбами Підручник Дитячі роботи
|
симетрія, рівновага декоративна форма. |
|
|
|
|
24. |
Ознайомлення з властивостями паперу. Композиція та декор вітальної листівки |
композиція«Подарунок мамі»
|
Ножиці, кольоровий папір, картон, клей, матеріали для оздоблення. |
паперопластика |
|
|
|
|
25. |
Петриківський розпис, основи композиції |
Вправи «Петриківський розпис»
|
Фарби гуашеві Матеріали для роботи фарбами Підручник Дитячі роботи |
зернятко, гребінчик, перехідний мазок |
|
|
|
|
26. |
Основи композиції петриківського розпису. Композиція в колі |
«Задрімали на калині золоті жар – птиці».
|
Фарби гуашеві Матеріали для роботи фарбами Підручник Дитячі роботи
|
Монотипія Симетрія |
|
|
дата запл |
дата факт |
тема
|
№ |
Тема урока |
Практична робота на уроці |
Наочність, техніка виконання, матеріал |
Терміни, поняття |
примітки |
|
|
Тема 4: Взаємодія образотворчого мистецтва з іншими видами мистецтва. 8 г.
|
27. |
Види архітектури, вплив історичної епохи на формування художнього образу.
|
Розробка проекту палацу для казкового героя.
|
Матеріали за вибором Дидактичні картки Дитячі роботи
|
виражальні засоби арх. |
|
|
|
28. |
Ілюстрування літературних творів.
|
«Івасик-Телесик» «Коза-Дереза»
|
Матеріали за вибором Підручник Дитячі роботи
|
Побудова тварин Основна форма декор |
|
|
|
|
29. |
Відтворення настрою, стану за допомогою засобів образотворчого мистецтва |
Фантазії на теми музики.
|
Матеріали та приладдя для роботи фарбами Дитячі роботи
|
композиція, лінія, пляма, тон, олорит. Живопис. Графіка
|
|
|
|
|
30. |
Театрально-декораційний вид живопису. |
ескіз декорацій до вистави
|
Аплікація, Колаж фарби, пензлі, картон, ножиці, предмети декору, нитки.. |
композиція архітектура інтер,єр |
|
|
|
|
31. |
Цирк і образотворче мистецтво. |
«Веселий клоун»
|
Кольоровий папір, картон, ножиці, клей, фарби, пензлі. |
Силуетна форма декор |
|
|
|
|
32. |
Кіно та образотворче мистецтво. |
заставка до телевізійної програми «Всезнайко»
|
Матеріали для роботи фарбами Дитячі роботи
|
Гармонія Колір і настрій |
|
|
|
|
33. |
Особливості композиції, колорит, кольорова гамма.
|
натюрморт «Весняні квіти».
|
Матеріали для роботи фарбами Дидактичні картки Дитячі роботи
|
композиція |
|
|
|
|
34. |
Створення макету книжки. Узагальнення теми |
|
Кольоровий папір, картон, ножиці, клей, фарби, пензлі. |
макет |
|