НУШ 5клас
Календарне планування
«Пізнаємо природу» 5-6 класи (інтегрований курс) за модельною навчальною програмою
(авт. Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.)
Кількість годин 70, 2год/тиждень
№ |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
І семестр |
|||
РОЗДІЛ 1. ПІЗНАЄМО СВІТ НАУКИ(6) |
|||
Тема 1. Знайомство з наукою(2) |
|||
1 |
|
Як наука змінює світ. Інструктаж з БЖД. |
|
2 |
|
Як зробити відкриття. |
|
Тема 2. Науковий метод пізнання(2) |
|||
3 |
|
Як шукати відповіді на запитання. |
|
4 |
|
Екскурсія на пришкільну ділянку. Практичне завдання. Спостереження за природним об’єктом. Проведення експерименту (за вибором вчителя). |
|
Тема 3. Фізичні величини та їхнє вимірювання(3) |
|||
5 |
|
Що таке фізичні величини і як їх вимірювати. |
|
6 |
|
Практична робота. «Змішування води та вимірювання температури» |
|
7 |
|
Узагальнення з розділу «Пізнаємо світ науки» (ТЕМАТИЧНА) |
|
РОЗДІЛ 2. ПІЗНАЄМО БУДОВУ РЕЧОВИНИ (12) |
|||
Тема 1. Тіла та речовини (2) |
|||
8 |
|
Що нас оточує. |
|
9 |
|
З чого все складається. |
|
Тема 2. Три стани речовини(6) |
|||
10 |
|
Які властивості твердих тіл. |
|
11 |
|
Які властивості у рідин
|
|
12 |
|
Чому вода – особлива речовина. |
|
13 |
|
Які властивості у газів. |
|
14 |
|
Практична робота. Спостереження явищ дифузії та випаровування |
|
15 |
|
Як виміряти масу. |
|
Тема 3. Розчинні та нерозчинні речовини(5) |
|||
16 |
|
Що таке розчинні нерозчинні речовини. |
|
17 |
|
Як приготувати та розділити розчини. Практична робота. Розділення розчинних і нерозчинних речовин фільтруванням. |
|
18 |
|
Скільки є речовин. |
|
19 |
|
Узагальнення з розділу«Пізнаємо будову Речовини» (ТЕМАТИЧНА) |
|
РОЗДІЛ 3. ПІЗНАЄМО НАШУ ПЛАНЕТУ(20) |
|||
Тема 1. Наша планета – Земля (3) |
|||
20 |
|
Як виникла Земля. |
|
21 |
|
З чого складається Земля. |
|
22 |
|
Як утворюються гірські породи. Практична робота. Ознайомлення зі зразками гірських порід і мінералів. |
|
Тема 2. Земля на глобусі і фізичній карті. План місцевості(6) |
|||
23 |
|
Яку форму має Земля. |
|
24 |
|
Як зображають Землю на глобусі і карті |
|
25 |
|
Про що розповідають географічні карти Практична робота. Описування місцевості за географічною картою України. |
|
26 |
|
Які бувають масштаби та як за їхньою допомогою виміряти відстані на карті й місцевості |
|
27 |
|
Практична робота. Вимірювання відстаней на місцевості і карті |
|
28 |
|
Контрольна робота за І семестр |
|
|
|||
Тема 3. Суходіл на Землі (3) |
|||
29 |
|
Що охоплює суходіл Землі. |
|
30 |
|
Які бувають форми поверхні суходолу Землі. |
|
31 |
|
Які особливості рельєфу України. |
|
Тема 4. Вода на Землі (4) |
|||
32 |
|
Де міститься вода на Землі. (ТЕМАТИЧНА) |
|
ІІ СЕМЕСТР |
|||
33 |
|
Як досліджують океани. |
|
34 |
|
Які об’єкти належать до вод суходолу. |
|
35 |
|
Яке значення води на Землі. |
|
Тема 5. Повітряна оболонка Землі (5) |
|||
36 |
|
Які властивості має повітря. |
|
37 |
|
Якою буває погода |
|
38 |
|
Чи міститься повітря у грунті. Чим небезпечні природні явища. |
|
39 |
|
У чому унікальність планети Земля. |
|
40 |
|
Узагальнення з розділу «Пізнаємо природу Землі» (ТЕМАТИЧНА) |
|
РОЗДІЛ 4. ПІЗНАЄМО РІЗНОМАНІТТЯ ОРГАНІЗМІВ (20) |
|||
Тема 1. Світ живих організмів (1) |
|||
41 |
|
Які особливості будови різних груп організмів. |
|
Тема 2. Клітина (1) |
|||
42 |
|
Як живуть і чим відрізняються клітини різних організмів. |
|
Тема 3. Бактерії та віруси (2) |
|||
43 |
|
Хто такі бактерії та яке їхнє значення в природі і для людини |
|
44 |
|
Яке значення бактерфй і вірусів у природі й для людини. Чим особливі віруси та де вони «живуть» |
|
Тема 4. Гриби. Лишайники (1) |
|||
45 |
|
Чим відрізняються гриби та лишайники від інших організмів |
|
Тема 5. Рослини та їхнє різноманіття(4) |
|||
46 |
|
Які органи у квіткової рослини. |
|
47 |
|
Водорості та спорові рослини. Хто у воді, а хто на суходолі та як їх розрізнити |
|
48 |
|
Що об’єднує і відрізняє голонасінні та покритонасінні рослини. |
|
49 |
|
Пристосування до життя та різноманітність рослин. Хто з рослин є нашими сусідами. |
|
Тема 6. Тварини та їхнє різноманіття(5) |
|||
50 |
|
Хто такі безхребетні тварини. |
|
51 |
|
Які таємниці приховують хребетні тварини. |
|
52 |
|
Як доглядати за домашніми тваринами. |
|
53 |
|
Чим ми завдячуємо тваринам. |
|
54 |
|
Узагальнення. Клітини, бактерії, віруси, гриби, рослини і тварини. (ТЕМАТИЧНА) |
|
Тема 7. Таємниці організму людини(7) |
|||
55 |
|
Звідки наш організм бере енергію та будівельний матеріал. |
|
56 |
|
Як рухається кисень та поживні речовини в нашому організмі |
|
57 |
|
Захист нашого тіла ззовні і всередині |
|
58 |
|
Як виділяються непотрібні речовини з організму людини |
|
59 |
|
Хто керує процесами в нашому тілі. |
|
60 |
|
Які загадки приховують органи чуття |
|
61 |
|
Узагальнення. Таємниці організму людини. (ТЕМАТИЧНА) |
|
РОЗДІЛ 5. ПІЗНАЄМО СЕБЕ І СВІТ(5) |
|||
Тема 1. Ми і наше здоров’я (3) |
|||
62 |
|
Які секрети здоров’я. Які навички сприяють збереженню здоров’я людини. |
|
63 |
|
Опорна вісь нашого тіла. Як ми рухаємось і чи достатньо. |
|
64 |
|
Чи важливі режим дня і сон для здоров’я людини. Що таке емоційний інтелект. |
|
Тема 2. Ми та наше середовище життя(1) |
|||
65 |
|
Діяльність людини та довкілля. |
|
Тема 3. Природні скарби України(1) |
|||
66 |
|
Природні скарби України. Чому біорізноманіття важливе. |
|
Тема 4. Природа надихає(2) |
|||
67 |
|
Зв'язок людини з природою. |
|
68 |
|
Контрольна робота за ІІ семестр (тести, квести, вебквести, вікторини, тощо) |
|
69-70 |
|
Резерв часу. (ТЕМАТИЧНА) |
|