Календарно-тематичний план для 5 класу
Пізнаємо природу /Природничі науки/
1 семестр
2022-2023н.р.
3 години на тиждень
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
||||
|
||||||
|
ТЕМА 1 |
Природа: знайома й таємнича(4год.)
|
||||
1 |
|
|
|
|
Повторення вивченого в початковій школі: Сонячна система. Земля як система |
|
2 |
|
|
|
|
Повторення вивченого в початковій школі:Земля як система. |
|
3 |
|
|
|
|
Повторення вивченого в початковій школі: Явища й об’єкти природи. |
|
4 |
|
|
|
|
Повторення вивченого в початковій школі: Біорізноманіття. Людина як система |
|
ТЕМА 2 |
Наука: знайома й таємнича (5год.)
|
|||||
5 |
|
|
|
|
Методи наукових досліджень |
|
6 |
|
|
|
|
Застосування методів наукового дослідження |
|
7 |
|
|
|
|
Прикладне значення природничих наук |
|
8 |
|
|
|
|
Система, сукупність. |
|
9 |
|
|
|
|
Проєктнадіяльність.Яприрододослідник/природодослідниця |
|
|
|
|
|
|||
|
ТЕМА 3 |
Речовина: знайома й таємнича (8 год.)
|
||||
10 |
|
|
|
|
Агрегатні стани речовини. Дифузія |
|
11 |
|
|
|
|
Атоми. Молекули. |
|
12 |
|
|
|
|
Поширеність атомів різних видів у природі. |
|
13 |
|
|
|
|
Речовини |
|
14 |
|
|
|
|
Насичені й ненасичені розчини. Розчинення і розчинність. Залежність розчинності від температури. |
|
15 |
|
|
|
|
Чисті речовини і суміші. Розчини і суспензії. Розділення сумішей. |
|
16 |
|
|
|
|
Очищення води |
|
17 |
|
|
|
|
Проєктна діяльність.Я природодослідник/природодослідниця |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ТЕМА 4 |
Рух і взаємодія: знайомі й таємничі (19 год.)
|
||||
18 |
|
|
|
|
Рух і спокій. Відносність руху. |
|
19 |
|
|
|
|
Швидкість руху. |
|
20 |
|
|
|
|
Рекорди швидкості в природі і техніці |
|
21 |
|
|
|
|
Взаємодія. Сила. Графічне зображення сили. |
|
22 |
|
|
|
|
Явище інерції. Інертністьтіла. Маса тіла. |
|
23 |
|
|
|
|
Сила тяжіння. Припливи і відпливи. |
|
24 |
|
|
|
|
Пристосування організмів до гравітації |
|
25 |
|
|
|
|
Деформації. Сила пружності. |
|
26 |
|
|
|
|
Пружність. Пластичність. Крихкість |
|
27 |
|
|
|
|
Вага. Невагомість |
|
28 |
|
|
|
|
Тертя. Сила тертя |
|
29 |
|
|
|
|
Види тертя. |
|
30 |
|
|
|
|
Опір середовища. |
|
31 |
|
|
|
|
Рух у природі і техніці. Реактивний рух. |
|
32 |
|
|
|
|
Періодичність. Циклічність. |
|
33 |
|
|
|
|
Рухи організмів. Значення рухової активності для здоров’я людини. |
|
34 |
|
|
|
|
Механічна енергія. Робота. |
|
35 |
|
|
|
|
Прості механізми. |
|
36 |
|
|
|
|
Проєктна діяльність. Я природодослідник/природодослідниця |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ТЕМА 5 |
Тепло: знайоме й таємниче (12 год.)
|
||||
37 |
|
|
|
|
Тепло. Джерела теплової енергії. Температура. |
|
38 |
|
|
|
|
Горіння, умови його виникнення і припинення. Виділення тепла і світла під час горіння речовин. |
|
39 |
|
|
|
|
Паливні ресурси Землі. Роль організмів у їхньому формуванні. |
|
40 |
|
|
|
|
Густина |
|
41 |
|
|
|
|
Нагрівання. Розширення / стиснення під час процесів нагрівання й охолодження. |
|
42 |
|
|
|
|
Теплопередача, конвекція,випромінювання |
|
43 |
|
|
|
|
Зміни агрегатних станів. Плавлення (тверднення) |
|
44 |
|
|
|
|
Зміни агрегатних станів.Пароутворення (конденсація) |
|
45 |
|
|
|
|
Теплокровні й холоднокровні тварини. Терморегуляція організму людини.Опіки. Обмороження. Теплозбереження. |
|
46 |
|
|
|
|
Проєктна діяльність. Я природодослідник/природодослідниця |
|
|
|
|
|
|
|
|
47 |
|
|
|
|
Корекція знань і умінь |
|
48 |
|
|
|
|
Узагальнення знань |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|