Календарно-тематичний план для 5 класу
Пізнаємо природу інтегрованого курсу «Природничі науки»
2022-2023н.р.
2 семестр
3 години на тиждень
№ п/п |
Дата |
Тема уроку |
Домашнє завдання |
|||||
|
Світло і звук: знайомі і таємничі (18 год.) |
|
||||||
46 |
|
|
|
|
Джерела світла. Сонце. Сонячна енергія. |
§ 28. Джерела світла |
||
47 |
|
|
|
|
Освітленість. Люкс. Розподіл світла й тепла на земній поверхні. |
§ 29. Сонячне світло |
||
48 |
|
|
|
|
Практичні дослідження |
|
||
49 |
|
|
|
|
Прямолінійне поширення світла. Сонячне і місячне затемнення. Тінь. |
§ 30. Досліджуємо властивості світла і тіні |
||
50 |
|
|
|
|
Відбиття. Дзеркала. Заломлення світлових променів. Оптичні прилади. |
§ 31. Досліджуємо властивості світла: відбиття і заломлення |
||
51 |
|
|
|
|
Практичні дослідження |
|
||
52 |
|
|
|
|
Взаємодія світла з речовиною. Кольори. |
§ 32. Досліджуємо властивості світла: кольори |
||
53 |
|
|
|
|
Практичні дослідження |
|
||
54 |
|
|
|
|
Око – живий оптичний прилад. |
§ 33 Око: знайоме і таємниче |
||
55 |
|
|
|
|
Звук – джерело інформації і засіб спілкування. Поширення звуку в різних середовищах. Луна |
§ 34. Звідки береться звук? |
||
56 |
|
|
|
|
Гучність звуку. Шум і його вплив на організм. Ультразвук. Інфразвук |
§ 35. Чому звук буває різним? |
||
57 |
|
|
|
|
Практичні дослідження |
|
||
58 |
|
|
|
|
Вухо – орган сприйняття звуку. |
§ 36. Досліджуємо будову вуха |
||
59 |
|
|
|
|
Порівняння оптичних і звукових рецепторів людини й тварин. |
§ 37. Якими бачать та чують світ різні тварини? |
||
60 |
|
|
|
|
Вади зору і слуху. Роль науки в розширенні меж сприймання і розуміння навколишнього світу |
Робота в групі для розв’язання проблем: Чи насправді мушля передає шум моря? Чи насправді кріт сліпий? Чому блискавку видно раніше, ніж чути гуркіт грому? |
||
61 |
|
|
|
|
Проєктна діяльність |
конструювання оптичних приладів (камера-обскура, перископ, калейдос. |
||
62 |
|
|
|
|
Світло і звук: знайомі і таємничі |
|
||
63 |
|
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань. Т.О |
|
||
64 |
|
|
|
|
Корекція знань і умінь |
|
||
|
Електрика й магніти: знайомі й таємничі (15 год.) |
|||||||
65 |
|
|
|
|
Взаємодія електрично заряджених тіл |
§ 38. Звідки береться електрика? |
||
66 |
|
|
|
|
Провідники й діелектрики. Електричний струм. |
§ 39. Коли виникає електричний струм? |
||
67 |
|
|
|
|
Практичні дослідження |
|
||
68 |
|
|
|
|
Джерела струму. Величини, що характеризують протікання струму в колі: сила струму, електрична напруга та опір, їхній взаємозв’язок |
§ 40. Досліджуємо електричне коло
|
||
69 |
|
|
|
|
Практичні дослідження |
|
||
70 |
|
|
|
|
Дії струму (теплова, світлова, магнітна. |
§ 41. Як діє електричний струм? |
||
71 |
|
|
|
|
Практичні дослідження |
|
||
72 |
|
|
|
|
Магніти. Магнітна взаємодія |
§ 42. Досліджуємо магнітну взаємодію |
||
73 |
|
|
|
|
Магнітне поле Землі |
§ 43. Земля – гігантський магніт |
||
74 |
|
|
|
|
Електрична енергія і її використання. Електростанції |
§ 44. Електрична енергія |
||
75 |
|
|
|
|
Електричні і магнітні явища у природі й житті людини. Біологічна дія електричного і магнітного полів. |
§ 45. Електричні і магнітні явища в природі
|
||
76 |
|
|
|
|
Практичні дослідження |
Робота в групі для розв’язання проблем: |
||
77 |
|
|
|
|
Робота з інформацією: досліди Гальвані, тварини, що вражають електричним струмом, енергозбережні технології. Створення презентацій дослідження явищ.
|
|
||
78 |
|
|
|
|
Проєктна діяльність |
|
||
79 |
|
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань. Т.О |
|
||
80 |
|
|
|
|
Корекція знань і умінь |
|
||
|
Енергія і речовина: знайомі і таємничі (10 год.) |
|||||||
81 |
|
|
|
|
Види і джерела енергії. |
§ 46. Звідки енергія? |
||
82 |
|
|
|
|
Перетворення енергії в живій і неживій природі. Закон збереження і перетворення енергії. Коефіцієнт корисної дії. |
§ 47. Досліджуємо енергію |
||
83 |
|
|
|
|
Практичні дослідження |
|
||
84 |
|
|
|
|
Перетворення речовин, супроводжувані виділенням / поглинанням тепла і світла. Поняття про реакції окиснення і горіння. |
§ 48. Гори, гори ясно |
||
85 |
|
|
|
|
Практичні дослідження |
|
||
86 |
|
|
|
|
Джерела енергії для організмів.Фотосинтез |
§ 49. Фотосинтез |
||
87 |
|
|
|
|
Основні складники їжі: білки, жири, вуглеводи. Харчові продукти. |
§ 50. Основні складники їжі |
||
88 |
|
|
|
|
Розв’язування задач: із визначення коефіцієнта корисної дії. |
|
||
89 |
|
|
|
|
Проєктна діяльність |
|
||
90 |
|
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань. Т.О |
|
||
|
Рослини і тварини: знайомі і таємничі(9год. +5 год. год.) |
|||||||
91 |
|
|
|
|
Будова організму рослини: корінь, пагін і його частини (листок, стебло, бруньки), квітка, плід. Основні групи рослин, які людина вживає в їжу: зернові, плодові, олійні, овочеві культури. |
§ 51. Рослина: знайома й таємнича (вегетативні органи)
|
||
92 |
|
|
|
|
Практичні дослідження |
§ 52. Рослина: знайома й таємнича(генеративні органи) |
||
93 |
|
|
|
|
Основні тварини, яких людина використовує в їжу |
§ 53. Знайомі незнайомці: свійські тварини |
||
94 |
|
|
|
|
Практичні дослідження |
§ 54. Осередки походження культурних рослин і свійських тварин |
||
95 |
|
|
|
|
Збереження і перетворення енергії в організмах рослин і тварин (зокрема й людини). |
§55.Що відбувається з енергією в організмах? |
||
96 |
|
|
|
|
Практичні дослідження |
§ 56. Енергозбереження на щодень |
||
98 |
|
|
|
|
Проєктна діяльність |
Проєктна діяльність: енергетичні проблеми в Україні і світі «Бережи енергію. Збережи Україну!» «Я кухар / кухарка, агроном / агрономка, інженер / інженерка харчової промисловості, інженер / інженерка систем сонячної енергетики, інженер / інженерка сільськогосподарських машин» |
||
99 |
|
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань. Т.О |
|
||
100 |
|
|
|
|
Корекція знань і умінь |
|
||
101 |
|
|
|
|
Повторення |
|
||
102 |
|
|
|
|
Повторення |
|
||
103 |
|
|
|
|
Повторення |
|
||
104 |
|
|
|
|
Повторення |
|
||
105 |
|
|
|
|
Повторення |
|
||
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
||