Календарно-тематичне планування для 5-А класу складено згідно програми «Програми для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей зі зниженим слухом», Київ – 2014.
1
Комунальний заклад «Харківська спеціальна загальноосвітня
школа-інтернат І-ІІІ ступенів № 6» Харківської обласної ради
Автор-укладач:
учитель фізичної культури, спеціаліст «другої кваліфікаційної категорії»
Безкровна Д.Д.
Харків
2018
Календарно-тематичне планування для 5-А класу складено згідно програми «Програми для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей зі зниженим слухом», Київ – 2014.
Рекомендовано МОН (Наказ Міністерства освіти і науки України від 24. 06. 2014 № 750)
Розподіл годин з навчального предмету
№ з/п |
Клас |
Кількість годин |
Примітка |
|
на тиждень |
на ІІ семестр |
|||
1 |
5-А |
2 |
|
|
№ |
Тема уроку |
Кількість годин |
Дата |
Форми і методи |
Наочність |
Словник |
||
Скоригована |
||||||||
|
Календарно-тематичне планування з фізичної культури для здобувачів освіти 5-А класу
ГІМНАСТИКА (19 годин) |
|||||||
33. |
Теоретичні знання: «Історія розвитку гімнастики в Україні». Інструктаж з техніки безпеки. Стройові вправи. Різновиди ходьби. Стрибки у присіді, пересуваючись у різні боки. Повільний біг. Комплекс загальнорозвивальних вправ у русі. Загальнорозвивальні вправи у парах. Вправи на тренажерах. Вистрибування вгору з упору присівши. Танцювальні кроки. Естафети на розвиток швидкості. Рухливі ігри з подоланням смуги перешкод. Вправи на відновлення дихання. |
1 |
|
Бесіда – розповідь, індивідуальний
|
Показ, розповідь вчителя, імітація |
Історія розвитку гімнастики. Правила техніки безпеки під час занять на уроках гімнастики. Ставай! Рівняйсь! Струнко! Вільно! |
||
34. |
Теоретичні знання: «Правила поведінки на заняттях гімнастикою з метою попередження травматизму». Організовуючі вправи. Різновиди ходьби. Стрибки у присіді, пересуваючись у різні боки. Повільний біг. Комплекс загальнорозвивальних вправ у русі. Загальнорозвивальні вправи у парах. Вистрибування вгору з упору присівши. Танцювальні кроки.
Естафети на розвиток швидкості. Вправи на розслаблення. |
1 |
|
Індивідуальний |
Показ, розповідь вчителя, імітація |
Праворуч, ліворуч; суглоб, колінний, плечовий, випад; кеглі, м’ячі; акробатика, канат. Не дозволяється підсідати під школяра, який вистрибує. Спускатися з канату треба повільно, по черзі, перехоплюючи руками і тримаючи ногами. |
||
35. |
Теоретичні знання: «Знання основних гігієнічних засобів і правил загартування». Стройові вправи. Різновиди ходьби. Стрибки у присіді, пересуваючись у різні боки. Повільний біг. Комплекс загальнорозвивальних вправ у русі. Загальнорозвивальні вправи у парах. Вправи на тренажерах. Вистрибування вгору з упору присівши. Танцювальні кроки.
руках із допомогою; хлопці, дівчата-комбінація елементів вправ.
Естафети. Рухливі ігри з подоланням смуги перешкод. Вправи на відновлення дихання. |
1 |
|
Груповий |
Показ, розповідь вчителя, імітація |
Гігієнічні засоби правила загартування. Ми виконуємо вправи у парах. Стійка на лопатках. |
||
36. |
Теоретичні знання: «Фізкультурно-оздоровчі заходи в режимі дня школяра, правила їх виконання». Організовуючі вправи. Різновиди ходьби. Повільний біг. Комплекс загальнорозвивальних вправ у русі. Загальнорозвивальні вправи у парах. Вправи на тренажерах. Вистрибування вгору з упору присівши. Стрибки зі скакалкою. Танцювальні кроки.
Естафети на розвиток швидкості. Вправи на розслаблення. |
1 |
|
Індивідуальний |
Показ, розповідь вчителя, імітація |
Фізкультурно-оздоровчі заходи. Загально-розвивальні вправи, стрибки, скакалка,танцювальні кроки, стійка, лазіння, канат.
|
||
37. |
Теоретичні знання: «Правила поведінки на заняттях гімнастикою з метою попередження травматизму». Стройові вправи. Різновиди ходьби. Повільний біг. Комплекс загальнорозвивальних вправ у русі. Загальнорозвивальні вправи у парах. Вправи на тренажерах.. Стрибки зі скакалкою. Опорний стрибок «зігнувши ноги». Танцювальні кроки.
Естафети на розвиток швидкості. Рухливі ігри з подоланням смуги перешкод. Вправи на відновлення дихання. |
1 |
|
Індивідуальний |
Показ, розповідь вчителя |
З метою запобігання травмування слід дотримуватися правил техніки безпеки на заняттях гімнастикою. Він виконує стрибки зі скакалкою. Стійка на лопатках. Зробити «міст». При зіскоках з снарядів (коня, козла, колоди, гімнастичної драбини) приземлятися треба на обидві ноги. |
||
38. |
Теоретичні знання: «Історія розвитку гімнастики в Україні ». Організовуючі вправи. Різновиди ходьби. Повільний біг. Комплекс загальнорозвивальних вправ у русі. Загальнорозвивальні вправи з предметами збільшеної ваги. Стрибки зі скакалкою. Опорний стрибок «зігнувши ноги».
Естафети з елементами стрибків (з м’ячем). Вправи на розслаблення. |
1 |
|
Індивідуальний |
Показ, розповідь вчителя |
Історія, розвиток, гімнастика, праворуч, ліворуч, вправи, стійка на голові, ластівка, перекид уперед, міст, |
||
39. |
Теоретичні знання: «Значення ранкової гігієнічної гімнастики». Стройові вправи. Різновиди ходьби. Стрибки у присіді, пересуваючись у різні боки. Повільний біг. Комплекс загальнорозвивальних вправ у русі. Загальнорозвивальні вправи з предметами збільшеної ваги. Вправи на тренажерах. Опорний стрибок «зігнувши ноги».
Естафети на розвиток спритності. Рухливі ігри на розвиток швидкості та координації руху. Вправи на відновлення дихання. |
1 |
|
Індивідуальний |
Показ, розповідь вчителя, імітація |
Ранкова гігієнічна гімнастика, перекид назад, упор присівши, танцювальні кроки. |
||
40. |
Теоретичні знання: «Правила поведінки на заняттях гімнастикою з метою попередження травматизму». Стройові вправи. Різновиди ходьби. Стрибки у присіді, пересуваючись у різні боки. Повільний біг. Комплекс загальнорозвивальних вправ у русі. Загальнорозвивальні вправи з еспандерами. Опорний стрибок «зігнувши ноги».
Естафети з елементами стрибків (з м’ячем). Вправи на відновлення дихання. |
1 |
|
Індивідуальний |
Показ, розповідь вчителя |
Попередження травматизму, різновиди бігу, повільний біг, вправи, еспандери, довгий перекид уперед, ластівка, міст, лазіння,канат, прийоми, естафети, стрибки, м’яч. Не виконувати вправи на колоді без страхування. Акробатичні вправи і вправи на снарядах можна починати тільки після дозволу або команди вчителя. |
||
41. |
Теоретичні знання: «Історія розвитку гімнастики в Україні». Стройові вправи. Різновиди ходьби. Стрибки у присіді, пересуваючись у різні боки. Повільний біг. Комплекс загальнорозвивальних вправ у русі. Загальнорозвивальні вправи з еспандерами. Вправи на тренажерах. Опорний стрибок «зігнувши ноги».
Естафети на розвиток спритності. Рухливі ігри на розвиток швидкості та координації руху. Вправи на відновлення дихання. |
1 |
|
Груповий |
Показ, розповідь вчителя |
Історія розвитку гімнастики в Україні. Ми виконуємо комплекс загально-розвивальних вправ. Я зіскочив з колоди. |
||
42. |
Теоретичні знання: «Знання основних гігієнічних засобів і правил загартування». Стройові вправи. Різновиди ходьби. Повільний біг. Комплекс загальнорозвивальних вправ у русі. Загальнорозвивальні вправи з еспандерами. Стрибки зі скакалкою.
Естафети з елементами стрибків (з м’ячем). Вправи на розслаблення. |
1 |
|
Груповий |
Показ, розповідь вчителя |
Знання, гігієнічні засоби, правила загартування, перешикування, вправи, еспандери, стрибки, скакалка, зіскок, колода. |
||
43. |
Теоретичні знання: «Фізкультурно-оздоровчі заходи в режимі дня школяра, правила їх виконання». Стройові вправи. Різновиди ходьби. Повільний біг. Комплекс загальнорозвивальних вправ у русі. Загальнорозвивальні вправи з еспандерами. Стрибки зі скакалкою. Вправи на тренажерах.
Естафети на розвиток спритності. Рухливі ігри на розвиток швидкості та координації руху. Вправи на відновлення дихання. |
1 |
|
Груповий |
Показ, розповідь вчителя |
Фізкультурно-оздоровчі заходи, шеренга, колона, ходьба, біг, вправи, розтягування, стрибки, скакалка, тренажери, перекид уперед, канат, рівновага, колода. |
||
44. |
Теоретичні знання: «Правила поведінки на заняттях гімнастикою з метою попередження травматизму». Стройові вправи. Різновиди ходьби. Повільний біг. Комплекс загальнорозвивальних вправ у русі. Загальнорозвивальні вправи з гантелями. Стрибки зі скакалкою.
(виси та упори): хлопці-на перекладині (низькій) та паралельних брусах;дівчата-вправи на різновисоких брусах.
елементів вправ на низькій перекладині; дівчата-комбінації елементів вправ на різновисоких брусах.
Естафети на кмітливість учнів. Вправи на розслаблення.
|
1 |
|
Груповий |
Показ, розповідь вчителя |
Правила поведінки, техніка безпеки, вимоги з техніки безпеки, упор навприсядки, упор лежачи, упор стоячи, виси, рівновага. Не виконувати вправи на приладах без страхування. Бути уважним і обережним при виконанні фізичних вправ разом з товаришами. Наприклад, не можна розгойдуватись в горі на перекладині, якщо 3-4 учня одночасно виконують «підтягування».
|
||
45. |
Теоретичні знання: «Історія розвитку гімнастики в Україні». Стройові вправи. Різновиди ходьби. Повільний біг. Комплекс загальнорозвивальних вправ у русі. Загальнорозвивальні вправи з гантелями. Вправи на тренажерах.
(виси та упори): хлопці-на перекладині (низькій) та паралельних брусах;дівчата-вправи на різновисоких брусах.
елементів вправ на низькій перекладині; дівчата-комбінації елементів вправ на різновисоких брусах. Естафети на розвиток спритності. Рухливі ігри на розвиток швидкості та координації руху. Вправи на відновлення дихання. |
1 |
|
Груповий |
Показ, розповідь вчителя |
Стройові вправи, повільно, вправи, гантелі, тренажери, упори, виси, паралельні бруси, різновисокі бруси. |
||
46. |
Теоретичні знання: «Значення ранкової гігієнічної гімнастики». Стройові вправи. Різновиди ходьби. Повільний біг. Комплекс загальнорозвивальних вправ у русі. Загальнорозвивальні вправи з гантелями.
(виси та упори): хлопці-на перекладині (низькій) та паралельних брусах;дівчата-вправи на різновисоких брусах.
елементів вправ на низькій перекладині; дівчата-комбінації елементів вправ на різновисоких брусах. Естафети на кмітливість учнів. Вправи на розслаблення. |
1 |
|
Груповий |
Показ, розповідь вчителя |
Ранкова гігієнічна гімнастика, стройові вправи, повільно, вправи, гантелі, тренажери, упори, виси, паралельні бруси, різновисокі бруси. |
||
47. |
Теоретичні знання: «Знання основних гігієнічних засобів і правил загартування». Стройові вправи. Різновиди ходьби. Повільний біг. Комплекс загальнорозвивальних вправ у русі. Загальнорозвивальні вправи з гантелями. Вправи на тренажерах.
(виси та упори): хлопці-на перекладині (низькій) та паралельних брусах;дівчата-вправи на різновисоких брусах.
елементів вправ на низькій перекладині; дівчата-комбінації елементів вправ на різновисоких брусах. Естафети з елементами стрибків. Рухливі ігри на розвиток координації руху. Вправи на відновлення дихання.
|
1 |
|
Груповий |
Показ, розповідь вчителя |
Загартування, стройові вправи, повільно, вправи, гантелі, тренажери, упори, виси, паралельні бруси, різновисокі бруси. |
||
48. |
Теоретичні знання: «Фізкультурно-оздоровчі заходи в режимі дня школяра, правила їх виконання». Стройові вправи. Різновиди ходьби. Повільний біг. Комплекс загальнорозвивальних вправ у русі. Загальнорозвивальні вправи з гантелями.
(виси та упори): хлопці-на перекладині (низькій) та паралельних брусах;дівчата-вправи на різновисоких брусах.
елементів вправ на низькій перекладині; дівчата-комбінації елементів вправ на різновисоких брусах. Естафети з набивними м’ячами. Вправи на розслаблення. |
1 |
|
Груповий |
Показ, розповідь вчителя |
Правила, поведінка, ходьба, біг, пересування, гантелі, виси, упори, підтягування, комбінація. |
||
49. |
Теоретичні знання: «Правила поведінки на заняттях гімнастикою з метою попередження травматизму». Стройові вправи. Різновиди ходьби. Повільний біг. Комплекс загальнорозвивальних вправ у русі. Загальнорозвивальні вправи з гімнастичною лавою. Вправи на тренажерах.
Естафети з елементами стрибків. Рухливі ігри на розвиток координації руху. Вправи на відновлення дихання. |
1 |
|
Груповий |
Показ, розповідь вчителя |
Правила, поведінка, запобігання травматизму, гімнастична лава,кеглі, м’ячі, естафети, рухливі ігри. |
||
50. |
Теоретичні знання: «Історія розвитку гімнастики в Україні». Стройові вправи. Різновиди ходьби. Повільний біг. Комплекс загальнорозвивальних вправ у русі. Загальнорозвивальні вправи з гімнастичною лавою.
Естафети з набивними м’ячами. Вправи на розслаблення. |
1 |
|
Груповий |
Показ, розповідь вчителя |
Розвиток гімнастики, гімнастична лава,кеглі, м’ячі, естафети, рухливі ігри. |
||
51. |
Теоретичні знання: «Фізкультурно-оздоровчі заходи в режимі дня школяра, правила їх виконання». Організовуючі вправи. Різновиди ходьби. Повільний біг. Комплекс загальнорозвивальних вправ з гімнастичною лавою. Вправи на тренажерах. Рухливі ігри та естафети на вибір учнів. Вправи на відновлення дихання. Підведення підсумків з теми «Гімнастика». |
1 |
|
Груповий |
Показ, розповідь вчителя |
Шикування, перешикування, гімнастична лава,кеглі, м’ячі, естафети, рухливі ігри. |
||
|
РУХОВІ ІГРИ ТА ЕСТАФЕТИ (15 годин) |
|||||||
52. |
Теоретичні знання: «Правила техніки безпеки під час рухливих ігор». Інструктаж з техніки безпеки. Стройові та організовуючі вправи на місці. Різновиди ходьби. Повільний біг. Комплекс загальнорозвивальних вправ у русі. Загальнорозвивальні вправи у парах.
Вправи на відновлення дихання. |
1 |
|
Груповий |
Показ, розповідь вчителя
|
Техніка безпеки, стройові вправи, повороти на місці, стрибкові вправи, стрибки зі скакалкою, естафети, біг, рухлива гра. |
||
53. |
Теоретичні знання: «Правила техніки безпеки на уроках фізичної культури». Стройові та організовуючі вправи у русі. Різновиди ходьби. Повільний біг. Комплекс загальнорозвивальних вправ у русі. Загальнорозвивальні вправи у парах. Вправи на тренажерах.
Вправи на відновлення дихання. |
1 |
|
Груповий |
Показ, розповідь вчителя
|
Урок, фізична культура, правила техніки безпеки, загально-розвивальні вправи, тренажери, бігові вправи, стрибки. вистрибування, естафети, рухливі ігри. |
||
54. |
Теоретичні знання: «Правила техніки безпеки під час рухливих ігор». Стройові та організовуючі вправи на місці. Різновиди ходьби. Повільний біг. Комплекс загальнорозвивальних вправ у русі. Загальнорозвивальні вправи у парах. Вправи на тренажерах.
Вправи на відновлення дихання. |
1 |
|
Груповий |
Показ, розповідь вчителя
|
Правила техніки безпеки, організовуючі вправи, перешикування, вправи у парах, тренажери, рухливі ігри, «Вудочка». |
||
55. |
Теоретичні знання: «Знання основних гігієнічних засобів і правил загартування». Стройові та організовуючі вправи у русі. Різновиди ходьби. Повільний біг. Комплекс загальнорозвивальних вправ у русі. Загальнорозвивальні вправи з великим м’ячем.
Вправи на відновлення дихання. |
1 |
|
Груповий |
Показ, розповідь вчителя
|
Загартування, перешикування, повороти, вправи у русі, загально-розвивальні вправи, великий м’яч, біг, стрибки, правила гри, поведінка, уважно, рухливі ігри. |
||
56. |
Теоретичні знання: «Правила техніки безпеки під час рухливих ігор». Організовуючі вправи у русі. Різновиди ходьби. Повільний біг. Комплекс загальнорозвивальних вправ у русі. Загальнорозвивальні вправи з великим м’ячем.
Вправи на відновлення дихання. |
1 |
|
Груповий |
Показ, розповідь вчителя
|
Техніка безпеки, рухливі ігри, повільний біг, швидкість, естафета, рухливі ігри з елементами баскетболу. |
||
57. |
Теоретичні знання: «Правила техніки безпеки на уроках фізичної культури». Стройові вправи на місці. Різновиди ходьби. Повільний біг. Комплекс загальнорозвивальних вправ у русі. Загальнорозвивальні вправи з великим м’ячем. Вправи на тренажерах.
Вправи на відновлення дихання. |
1 |
|
Груповий |
Показ, розповідь вчителя
|
Техніка безпеки на уроках фізичної культури, поведінка, пересування, вправи у русі, «Стрибуни і квачі», «Біг за прапорцями», встановлені правила гри. |
||
58. |
Теоретичні знання: «Знання основних гігієнічних засобів і правил загартування». Стройові та організовуючі вправи. Різновиди ходьби. Біг зі зміною напрямку руху. Комплекс загальнорозвивальних вправ у русі. Загальнорозвивальні вправи з малим м’ячем (включаючи вправи для м’язів рук). Вправи на тренажерах.
Вправи на відновлення дихання. |
1 |
|
Груповий |
Показ, розповідь вчителя
|
Правила загартування, види, способи, перешикування з колони по одному в колону по чотири дробленням, повороти в русі, вправи з малим м’ячем, рухливі ігри, правила поведінки, правила гри. |
||
59. |
Теоретичні знання: «Правила техніки безпеки під час рухливих ігор». Організовуючі вправи. Різновиди ходьби. Біг зі зміною напрямку руху. Комплекс загальнорозвивальних вправ у русі. Загальнорозвивальні вправи з малим м’ячем (включаючи вправи для м’язів рук).
Вправи на відновлення дихання. |
1 |
|
Груповий |
Показ, розповідь вчителя
|
Правила техніки безпеки, різновиди ходьби, біг зі зміною напрямку руху, вправи з малим м’ячем, швидкість, ігри з елементами метання. |
||
60. |
Теоретичні знання: «Правила техніки безпеки на уроках фізичної культури». Стройові вправи. Різновиди ходьби. Біг зі зміною напрямку руху. Комплекс загальнорозвивальних вправ у русі. Загальнорозвивальні вправи з малим м’ячем (включаючи вправи для м’язів рук).
Вправи на відновлення дихання. |
1 |
|
Груповий |
Показ, розповідь вчителя |
Урок, фізична культура, запобігання травматизму, стройові вправи, вправи з малим м’ячем, м’язи рук, правила гри, рухливі ігри. |
||
61. |
Теоретичні знання: «Знання основних гігієнічних засобів і правил загартування». Стройові вправи. Різновиди ходьби. Біг зі зміною напрямку руху. Комплекс загальнорозвивальних вправ у русі. Загальнорозвивальні вправи з набивним м’ячем (включаючи вправи для м’язів спини та тулуба). Вправи на тренажерах.
Вправи на відновлення дихання. |
1 |
|
Груповий |
Показ, розповідь вчителя |
Правила загартування, загально-розвивальні вправи, рухливі ігри з елементами баскетболу. |
||
62. |
Теоретичні знання: «Правила техніки безпеки під час рухливих ігор». Стройові вправи. Різновиди ходьби. Біг зі зміною напрямку руху. Комплекс загальнорозвивальних вправ у русі. Загальнорозвивальні вправи з набивнимм’ячем (включаючи вправи для м’язів спини та тулуба). Вправи на тренажерах.
Вправи на відновлення дихання. |
1 |
|
Груповий |
Показ, розповідь вчителя |
З метою запобігання травмування слід виконувати вправи чітко за вказівкою вчителя. Під час рухливих ігор слід дотримуватися чітко встановлених правил гри. |
||
63. |
Теоретичні знання: «Правила техніки безпеки на уроках фізичної культури». Стройові вправи на місці і в русі. Різновиди ходьби. Біг зі зміною напрямку руху. Комплекс загальнорозвивальних вправ у русі. Загальнорозвивальні вправи з набивни м’ячем (включаючи вправи для м’язів спини та тулуба).
Вправи на відновлення дихання. |
1 |
|
Груповий |
Показ, розповідь вчителя |
Суворо дотримуватись вимог техніки безпеки на уроках фізкультури. Під час ігор слід контролювати свої емоції. |
||
64. |
Теоретичні знання: «Знання основних гігієнічних засобів і правил загартування». Стройові вправи на місці і в русі. Різновиди ходьби зі зміною швидкості руху. Різновиди бігу зі зміною напрямку руху. Комплекс загальнорозвивальних вправ у русі. Загальнорозвивальні вправи з великим м’ячем (включаючи вправи для м’язів тулуба).
Вправи на відновлення дихання. |
1 |
|
Груповий |
Показ, розповідь вчителя |
Гігієна людини, правила загартування, пересування, чергування ходьби та бігу, вправи з набивним м’ячем. |
||
65. |
Теоретичні знання: «Правила техніки безпеки під час рухливих ігор». Стройові вправи на місці і в русі. Різновиди ходьби зі зміною швидкості руху. Різновиди бігу зі зміною напрямку руху. Комплекс загальнорозвивальних вправ у русі. Загальнорозвивальні вправи з великим м’ячем (включаючи вправи для м’язів тулуба). Вправи на тренажерах.
Вправи на відновлення дихання. |
1 |
|
Груповий |
Показ, розповідь вчителя |
Пересування, чергування ходьби та бігу, зміна напрямку руху, вправи у русі, вправи з великим м’ячем, ігри з елементами стрибків, відновлення дихання. |
||
66. |
Теоретичні знання: «Правила техніки безпеки на уроках фізичної культури». Стройові вправи на місці і в русі. Різновиди ходьби зі зміною швидкості руху. Різновиди бігу зі зміною напрямку руху. Комплекс загальнорозвивальних вправ у русі. Загальнорозвивальні вправи з великим м’ячем (включаючи вправи для м’язів тулуба). Спеціальні бігові та стрибкові вправи Вправи на тренажерах.
Вправи на відновлення дихання. Підведення підсумків за навчальний рік. |
1 |
|
Груповий |
Показ, розповідь вчителя |
Пересування, чергування ходьби та бігу, зміна напрямку руху, вправи у русі, вправи з великим м’ячем, ігри з елементами стрибків, відновлення дихання. |
||