Календарно-тематичне планування з предмету "Мистецтво" 4 клас

Про матеріал
Планування на рік. При складанні планування враховані тематичні місяці НУШ. Планування складене за програмою Савченко О.Я.
Перегляд файлу

Мистецтво 4 клас

( 70+1 год)

 

№ уроку

Дата

Тема

 

 

1 семестр.

Тема №1. Розмаїття кольорів і мелодій у творчості митців України та митців країн – сусідів.

 

 

Вересень. Тема місяця: «Подорожуємо і відкриваємо світ.»

1

 

Тема: «Добрий день, матусю – Україно.»  Створення образу пісні. Інтонування. Гімн.

СМ: «Державний Гімн України»,  сл.     П. Чубинського, муз. М. Вербицького.

ХТД: «Добрий день, матусю – Україно!», сл. Н. Рубальського,  муз. М. Ведмедері (розучування).

2

 

Тема: «Добрий день, матусю – Україно.» Пейзаж. Плановість. Закони перспективи.

СМ: Г. Кириленко – Бараннікова «Осінь на Дніпрі», О. Кваша «Над Україною погожим днем».

ХТД: Створення пейзажу «Улюблений куточок рідного краю».

3

 

Тема: «Добрий день, матусю – Україно.»  Співацька постава, інтонація та дикція під час виконання пісенних творів. Створення образу пісні.

СМ: «Реве та стогне Дніпр широкий…» (українська народна пісня на вірші        Т. Шевченка).

ХТД: «Добрий день, матусю – Україно!», сл. Н. Рубальського,  муз. М. Ведмедері (виконання).

4

 

Тема: « Мистецтво Молдови.» Декоративно – прикладне мистецтво. Види орнаментів за змістом.

СМ: Світлини молдавських килимів, зразки українських рушників.

ХТД: Створення орнаментів у техніці витинанки.

5

 

Тема: « Мистецтво Молдови.» Народні танці. Інтонація, мотив. Відтворення елементарних танцювальних елементів.

СМ: Молдавський народний танець «Молдовеняска».

ХТД: «Добрий день, матусю – Україно!», сл. Н. Рубальського,  муз. М. Ведмедері (виконання).

6

 

Тема: «Мистецтво Польщі, Чехії та Угорщини.» Жанри образотворчого мистецтва. Натюрморт. Об’ємність предметів у натюрморті.

СМ: В. Шаркевич «Свято врожаю», «Натюрморт».

ХТД: Створення композиції «Натюрморт  із фруктів, овочів».

7

 

Тема: «Мистецтво Польщі, Чехії та Угорщини.»  Народні танці. Чардаш. Мазурка. Полька.

СМ: В. Монті «Чардаш», Ф. Шопен «Мазурка», Г. Грецький «Чеська жартівлива полька».

ХТД: «Полька»(чеська народна пісня – танець (розучування).

8

 

Тема: «Мистецтво прибалтійських країн.» Художники – графіки. Гравюри. Мистецькі професії відповідно до видів мистецтва.

СМ: Світлини гравюр різних країн.

ХТД: Створення аплікації «Силуети старого міста».

9

 

Тема: «Мистецтво прибалтійських країн.» Народні танці. Характер танців. Естонські струнні інструменти.

СМ: м/ф «Колискові світу. Латвійська», литовський народний танець «Клумпакоіс», естонський народний танець «Тульяк».

ХТД: «Полька»(чеська народна пісня – танець (виконання пісні з рухами).

 

 

Жовтень.  Тема місяця: «Машина часу.»

10

 

Тема: «Сонячна Італія.»  Архітектура. Декорування сучасними матеріалами старовинних скульптур.

СМ: Світлини старовинних і сучасних фонтанів Риму.

ХТД: Створення композиції «Веселий фонтан».

11

 

Тема: «Сонячна Італія.»  Музичні інструменти. Скрипки. Музичний супровід танцю.

СМ: Італійський народний танець «Тарантела», М.Лисенко «Баркарола».

ХТД: «Сім нот», сл. Н. Кулик, муз.        А. Мигай (розучування).

12

 

Тема: «Дивовижна Іспанія.»  Дослідження довкілля. Проведення паралелей між явищами довкілля і художніми образами. Природні форми запозичені митцями минулого та сучасності.

СМ: Світлини споруд у парку Гусль (Барселона).

ХТД: Створення ескізу будинку за мотивами природних форм.

13

 

Тема: «Дивовижна Іспанія.»  Сюїта. Музичні інтонації. Характерні особливості музичних творів.

СМ: І. Альбеніс «Іспанська сюїта».

ХТД: «Сім нот», сл. Н. Кулик, муз.        А. Мигай (виконання).

14

 

Тема: «Чарівна Франція.» Пейзаж. Лінійна перспектива. Повітряна перспектива.

СМ: В. Ван Гог «Бульвар Кліше»,          К. Мане «Бульвар Капуцинок».

ХТД: Створення композиції «Вулиця мого міста».

15

 

Тема: «Чарівна Франція.»

Опера і балет. Динамічні відтінки. Самопізнання через сприймання творів мистецтва.

СМ: М. Равель «Дитя і чари» (опера – балет).

ХТД: «Ухтимко», сл. О.  Вратарьова, муз. О. Злотника (розучування).

 

 

Тема №2. Сценічні мистецтва. Засоби виразності, чарівні перетворення.

 

 

Листопад. Тема місяця: «Чарівні перетворення.»

16

 

Тема: «Театр і музика в Австрії.» Сценічні мистецтва минулого і сучасності. Театр маріонеток. Мистецькі професії відповідно до видів мистецтва.

СМ: Фрагмент вистави «Звуки музики» на сцені маріонеток              м. Зальцбурга.

ХТД: Виготовлення ляльки – маріонетки – казкового персонажа.

17

 

Тема: «Театр і музика в Австрії.» Рондо, рефрен, епізод. Гра на музичних інструментах (дзвіночках).

СМ: В.-А. Моцарт «Турецький марш» (Соната 11).

ХТД: «Ухтимко», сл. О.  Вратарьова, муз. О. Злотника (виконання).

18

 

Тема: «Східний театр.» Сценічні мистецтва. Театр тіней.

СМ: Світлини японських ляльок.

ХТД: Виготовлення з пластичних матеріалів японської ляльки кокеші.

19

 

Тема: «Східний театр.» Сприймання творів різних видів мистецтва. Екранні мистецтва. Кодомо.

СМ: м/ф «Покемон» (фрагменти), к/ф «Зіроньки на землі» (фрагменти).

ХТД: «Як з’явився чай?», сл. і муз.      А. Бінцаровської (розучування).

20

 

Тема: «Музичний театр у Великий Британії.» Балет. Створення синтетичного художнього образу.

СМ: Ілюстрації до книги «Пригоди Аліси у Дивокраї» М. Тарранта.

ХТД: Виготовлення балерини Аліси з паперу і природного матеріалу.

21

 

Тема: «Музичний театр у Великий Британії.»  Балет. Балетна пачка. Вербальний опис вражень, емоцій, викликаних твором мистецтва.

СМ: к/ф «Аліса в країні див» (фрагменти).

ХТД: «Як з’явився чай?», сл. і муз. А. Бінцаровської

22

 

Тема: «Музичний театр у Великий Британії.»  Сценічні мистецтва. Мюзикл. Реквізит. Самопізнання і самовираження в художньо – творчій діяльності.

СМ: Світлини вистави «Мері Поппінс».

ХТД: Створення ескізу реквізиту  – парасольки Мері Поппінс.

23

 

Тема: «Музичний театр у Великий Британії.»  Мюзикл. Фільм – мюзикл. Настрій музики мюзиклів. Виховання культури глядача, слухача.

СМ: Фільм – мюзикл «Мері Поппінс повертається»(реж. Р. Маршалл, фрагменти).

ХТД: «Фотограф, друзі, я», сл. і муз.    А. Олєйнікової (розучування).

 

 

Листопад -грудень. Тема місяця: «Факти і таємниці.»

 

24

 

Тема: «Мистецька палітра Німеччини.» Жанри мистецтва. Портрет. Подвійний портрет. Колективне виконання творчого задуму.

СМ: Ілюстрації до казок Ю. Кінусо.

ХТД: Створення колективних композицій «Королівський бал».

25

 

Тема: «Мистецька палітра Німеччини.» Музичні інструменти. Орган. Засоби музичної виразності.

СМ: м/ф «Фантазія» (Й. С. Бах «Токата» ре мінор).

ХТД: «Фотограф, друзі, я», сл. і муз.    А. Олєйнікової (виконання).

26

 

Тема: «Мандрівка на Кавказ.»  Жанри мистецтва. Художня обробка металу. Карбування.

СМ: Світлини «приклади карбування».

ХТД: Створення рельєфної композиції «Веселі курчата».

27

 

Тема: «Мандрівка на Кавказ.»  Характер танцю. Народні мелодії. Диригент. Соліст.

СМ: Грузинський народний танець «Лезгінка».

ХТД: «Курчата», сл. Т. Муталлібова, муз. Г. Гусейнлі (розучування).

28

 

Тема: «Казкова Норвегія.»  Живописні інструменти та матеріали.

СМ: Світлини зимових краєвидів.

ХТД: Створення композиції  «Засніжений ліс».

29

 

Тема: «Казкова Норвегія.»  Різновиди музичного мистецтва. П’єса. Балет.

СМ: Е. Гріг «У печері гірського короля», «Танець Анітри».

ХТД: «Пісня про гномика», сл. і муз.   Н. Май (розучування).

30

 

Тема: «Веселе Різдво в Україні.» Оздоблення виробу. Контрастні кольори. Колективне виконання творчого задуму.

СМ: А. Вишневська «Щедрик»,           О. Селищева «Ніч перед Різдвом».

ХТД: Групова робота: виготовлення Різдвяної зірки.

31

 

Тема: «Веселе Різдво в Україні.» Календарно – обрядові пісні. Колядки. Щедрівки.

СМ: м/ф «Святвечір. Різдвяна казка».

ХТД: Щедрівка «Ой сивая та й зозуленька».

Вікторина "У чарівному світі мистецтва."

Підсумковий урок за семестр.

 

 

2 семестр.

Тема №3. Дослідження  невідомого та невидимого світу  мистецтва.

 

 

Січень. Тема місяця: «Світ невидимий.»

32

 

Тема: «Зимові фантазії.» Засоби художньої виразності. Ліплення конструктивним способом. Самовираження у творчій діяльності.

СМ: Ю. Пацан «Зима», Р. Агієнко «Засніжений ліс».

ХТД: Створення композиції з пластиліну «Танок сніговиків».

33

 

Тема: «Зимові фантазії.» Балет. Інсценізація. Вербальна характеристика твору мистецтва.

СМ: О. Шимко «Кай іГерда».

ХТД: «Диво – місто Навпаки»,  сл.     Ф. Млинченка, муз. Ю. Шевченка (розучування).

34

 

Тема: «Зимові фантазії.» Мистецтво архітектури. Макет. Образи довкілля і їх художнє трактування.

СМ: К. Жерар «Будиночки з пряників».

ХТД: Створення композиції «Засніжені будиночки».

35

 

Тема: «Зимові фантазії.» Різновиди музичного мистецтва. Балет. Кордебалет. Музичні засоби,що допомагають передати характери героїв.

СМ: О. Шимко «Троль», «Снігова королева».

ХТД: «Диво – місто Навпаки»,  сл.     Ф. Млинченка, муз. Ю. Шевченка  (виконання).

36

 

Тема: «У сніговому королівстві.» Сценічні мистецтва. Театр. Декорації. Природні форми, образи довкілля і їх художнє трактування.

СМ: Світлини декорацій театрів.

ХТД: Створення макету декорацій «У палаці Снігової королеви».

 

37

 

Тема: «У сніговому королівстві.» Балет. Танці: сольні, ансамблеві. Бутафорія.

СМ: О. Шимко «Принс і принцеса, розбійники», «У палаці Снігової королеви», м/ф «Балерина».

 ХТД: «Диво – місто Навпаки»,  сл.     Ф. Млинченка, муз. Ю. Шевченка  (виконання).

 

 

Лютий. Тема місяця: «Світ невідомий.»

 

38

 

Тема: «Казкові пригоди.» Композиції вертикальних і горизонтальних ілюстрацій. Головне і другорядне у композиції.

СМ: Ілюстрації до роману Дж. Свіфта «Пригоди Гуллівера».

ХТД: Створення ескізу обгортки для цукерок «Гуллівер».

39

 

Тема: «Казкові пригоди.» Сюїта. Увертюра. Склад виконавців: соло, дует, тріо, квартет.

СМ: В. Птушкін «Сюїта «Гуллівер», м/ф «Мандри Гуллівера» (фрагменти).

ХТД: «Вітерець», сл. і муз. І. Танчака (розучування).

40

 

Тема: «Веселий цирк.» Сценічний простір. Оформлення сценічного простору. Мистецькі професії відповідно до видів мистецтва.

СМ: М. Провенсен «Золотий цирк»,  К. Найрен «Вихідний у цирку».

ХТД: Створення композиції з пластиліну «Веселий цирк».

41

 

Тема: «Веселий цирк.» Циркова вистава. Сценічна поведінка. Культура глядача.

СМ: м/ф «Парасолька в цирку».

ХТД: «Вітерець», сл. і муз. І. Танчака (виконання).

42

 

Тема: «Проводи зими.» Багатофігурні композиції. Центр композиції, головні персонажі. Статистичні, динамічні пози персонажів на картинах.

СМ: Світлини святкування Масляної.

ХТД: Створення композиції «Де млинці, там і ми».

43

 

Тема: «Проводи зими.»  Народні пісні. Найвідоміші обробки українських народних пісень.

СМ: М. Лисенко «Опера «Зима і Весна» (фрагменти).

ХТД: «Чижику», українська народна пісня (розучування).

44

 

Тема: «Проводи зими.»  Головні і другорядні персонажі композиції. Деталізація композиції.

СМ: В. Ганжега «Зима», І. Роп’яник «Скоро весна».

ХТД: Створення композиції «Зустріч Зими і Весни».

 

45

 

Тема: «Проводи зими.»  Веснянки. Дитяча опера. Характер музики хору.

СМ: М. Лисенко «Опера «Зима і Весна» (фрагменти).

ХТД: «Чижику», українська народна пісня (виконання).

46

 

Тема: «Свято весняної природи.» Живописна композиція. Колорит. Цілісність композиції. Закони перспективи.

СМ: Р. Торн «Куточок поля».

ХТД: Створення композиції «Природа сонечку радіє».

47

 

Тема: «Свято весняної природи.» Пісні – ігри. Імпровізація музичних інтонацій. Веснянки. Гаївки.

СМ: Р. Гринкін «Веснянка», В.Верховинець «Подоляночка», «Женчичок».

ХТД: «Чижику», українська народна пісня (виконання).

 

 

Березень. Тема місяця: «Як це влаштовано і як це працює?»

48

 

Тема: «Веселі ігри.» Живописна композиція. Колорит. Центр композиції.

СМ: І. Гончар «Веснянка», Т.Барінова «Закликаємо весну».

ХТД: Виготовлення Сонячного вітряка з паперу.

49

 

Тема: «Веселі ігри.» Пісні – заклички. Відтворення елементарних танцювальних елементів, рухів.

СМ: В. Верховинець «Вийди, вийди, сонечко».

ХТД: «А ми просо сіяли», українська народна пісня (розучування).

50

 

Тема: «Чарівні візерунки.» Композиція. Створення композиції у різних форматах (овальному, круглому, трикутному, квадратному, прямокутному).

СМ: Світлини орнаментів.

ХТД: Створення орнаментів у різних форматах.

51

 

Тема: «Чарівні візерунки.» Розвиток музики. Характер музики. Танцювальні пісні.

СМ: В. Верховинець  «Іди, іди, дощику».

ХТД: «А ми просо сіяли», українська народна пісня (виконання).

52

 

Тема: «Чарівні візерунки.» Декоративно – прикладне мистецтво. Петриківський розпис. Оздоблення предметів домашнього ужитку.

СМ: М. Сіянко «Квіти», М.Тимченко «Квіти».

ХТД: Створення композиції «Чарівна квітка».

53

 

Тема: «Чарівні візерунки.» Танцювальні пісні. Коломийки. Народний інструментальний ансамбль. 

СМ: В. Зубицький «Коломийка», м/ф «Це наше і це твоє. Трембіта».

 ХТД: «А ми просо сіяли», українська народна пісня (виконання).

 

 

Тема №4. Майстри – віртуози. Самовираження у творчій діяльності.

 

 

Квітень. Тема місяця: «Енергія.»  (Енергетика поколінь.)

54

 

Тема: «Веселі настрої.» Декоративно – прикладне мистецтво. Композиції орнаментів у крузі, у смузі. Ліплення з пластичних матеріалів пластичним і конструктивним способами.

СМ: Світлини опішнянської та косовської кераміки.

ХТД: Створення  фантастичної тварини за мотивами образів, створених народними майстрами.

55

 

Тема: «Веселі настрої.» Характер, настрій  музичних творів. Жартівливі пісні. Ритмічний супровід пісні.

СМ: Ю. Шевченко «Гумореска», Д. Клєбанов «Жартівлива».

ХТД: «Грицю, Грицю, до роботи», українська народна пісня (розучування).

56

 

Тема: «Секрети вишитого рушника.» Види орнаментів: геометричні, рослинні, зооморфні. Самовираження в художньо – творчій діяльності.

СМ: Виставка українських рушників.

ХТД: Створення стилізованого птаха для вишивки.

57

 

Тема: «Секрети вишитого рушника.» Створення образу пісні. Інтонування.

СМ: «Пісня про рушник», сл. А. Малишка, муз. П. Майбороди.

ХТД: «Де шукати кольори?», сл.           Н. Бугай, муз. Г. Васіної  (розучування).

58

 

Тема: «Кольорове диво.» Декоративно – прикладне мистецтво. Килимарство. Сітчастий орнамент. Декоративна кайма.

СМ: С. Нечипоренко «Ескіз килима».

ХТД: Створення сітчастого орнаменту з кольорового паперу.

59

 

Тема: «Кольорове диво.» Симфонія. Частини симфонії. Народна пісня у виконанні симфонічного оркестру.

СМ: Л. Ревуцький «Симфонія 2».

ХТД: «Де шукати кольори?», сл.           Н. Бугай, муз. Г. Васіної  (виконання).

60

 

Тема: «Майстри – віртуози.» Ковальство. Рапорт у стрічковій композиції.

СМ: Світлини кованого декору лавок, альтанок.

ХТД: Створення композиції з пластиліну «Дивовижна альтанка».

61

 

Тема: «Майстри – віртуози.»  Концерт. Частини концерту. Експериментування зі звуками, ритмами.

СМ: М. Сильванський «Легкий концерт».

ХТД: «Ми нащадки козаків», сл. Н. Бугай,  муз. А. Олєйнікової (розучування).

 

 

Травень. Тема місяця: «Можливості людини.»

62

 

Тема: «Великодні свята.» Декоративно – прикладне мистецтво. Прадавні знаки, зображені на писанках.

СМ: Світлини писанок.

ХТД: Виготовлення ескізів писанок.

63

 

Тема: «Великодні свята.» Соло, ансамбль. Гра на музичних інструментах (створення ритмічного супроводу за простим ритмічним рисунком).

СМ: м/ф «Великдень».

ХТД: «Писанка», сл. К. Перелісної, муз. М. Бурмаки (розучування).

64

 

Тема: «Козацька звитяга.» Засоби виразності у різних жанрах мистецтва. Композиція емблем.

СМ: О. Вакуленко «Гей, козаче»,       Ю. Сидоренко «Запорозький козак».

ХТД: Створення емблеми «Козацька звитяга».

65

 

Тема: «Козацька звитяга.» Історичні пісні. Характер козацьких пісень. Музичні інструменти козаків.

СМ: Українські народні пісні «Пісня про Байду», «Ой на горі та женці жнуть»,

ХТД: «Ми нащадки козаків», сл. Н. Бугай,  муз. А. Олєйнікової (виконання).

66

 

Тема: «Україна – моя Батьківщина.» Пам’ятки архітектури. Розміри та пропорції будівель, їх розташування на аркуші.

СМ: О. Манюк «Сверж. Замок», О. Кульчицька «Дерев’яна церква».

ХТД: Створення ескізу старовинного замка.

67

 

Тема: «Україна – моя Батьківщина.» Народні, композиторські пісні. Вербальна характеристика музичних творів.

СМ: м/ф «Всесвітньовідомий танок гопак – наш!»

ХТД: «Щастя», сл. і муз. Н. Май (розучування).

68

 

Тема: «Україна – моя Батьківщина.» Композиція. Пам’ятки архітектури. Композиційна рівновага.

СМ: Т. Карташова «Хотинський замок», О. Довгань «Хортиця».

ХТД: Створення ескізу старовинної фортеці.

69

 

Тема: «Україна – моя Батьківщина.» Патріотичні пісні. Вербальна характеристика музичних творів.

СМ: «Україна – це ми», сл. Ю. Рибчинського, муз. Ніколо Петроша.

ХТД: «Щастя», сл. і муз. Н. Май (виконання).

70

 

Виставка улюблених творчих робіт здобувачів освіти. Вікторина «У світі мистецтва».  Підсумковий урок за семестр.

71

 

Урок – концерт. Виконання вивчених музичних творів. Підсумковий урок за рік.

 

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, 4 клас, Планування
НУШ
Додано
18 лютого
Переглядів
653
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку