Мистецтво 4 клас
( 70+1 год)
№ уроку |
Дата |
Тема |
|
|
1 семестр. Тема №1. Розмаїття кольорів і мелодій у творчості митців України та митців країн – сусідів. |
|
|
Вересень. Тема місяця: «Подорожуємо і відкриваємо світ.» |
1 |
|
Тема: «Добрий день, матусю – Україно.» Створення образу пісні. Інтонування. Гімн. СМ: «Державний Гімн України», сл. П. Чубинського, муз. М. Вербицького. ХТД: «Добрий день, матусю – Україно!», сл. Н. Рубальського, муз. М. Ведмедері (розучування). |
2 |
|
Тема: «Добрий день, матусю – Україно.» Пейзаж. Плановість. Закони перспективи. СМ: Г. Кириленко – Бараннікова «Осінь на Дніпрі», О. Кваша «Над Україною погожим днем». ХТД: Створення пейзажу «Улюблений куточок рідного краю». |
3 |
|
Тема: «Добрий день, матусю – Україно.» Співацька постава, інтонація та дикція під час виконання пісенних творів. Створення образу пісні. СМ: «Реве та стогне Дніпр широкий…» (українська народна пісня на вірші Т. Шевченка). ХТД: «Добрий день, матусю – Україно!», сл. Н. Рубальського, муз. М. Ведмедері (виконання). |
4 |
|
Тема: « Мистецтво Молдови.» Декоративно – прикладне мистецтво. Види орнаментів за змістом. СМ: Світлини молдавських килимів, зразки українських рушників. ХТД: Створення орнаментів у техніці витинанки. |
5 |
|
Тема: « Мистецтво Молдови.» Народні танці. Інтонація, мотив. Відтворення елементарних танцювальних елементів. СМ: Молдавський народний танець «Молдовеняска». ХТД: «Добрий день, матусю – Україно!», сл. Н. Рубальського, муз. М. Ведмедері (виконання). |
6 |
|
Тема: «Мистецтво Польщі, Чехії та Угорщини.» Жанри образотворчого мистецтва. Натюрморт. Об’ємність предметів у натюрморті. СМ: В. Шаркевич «Свято врожаю», «Натюрморт». ХТД: Створення композиції «Натюрморт із фруктів, овочів». |
7 |
|
Тема: «Мистецтво Польщі, Чехії та Угорщини.» Народні танці. Чардаш. Мазурка. Полька. СМ: В. Монті «Чардаш», Ф. Шопен «Мазурка», Г. Грецький «Чеська жартівлива полька». ХТД: «Полька»(чеська народна пісня – танець (розучування). |
8 |
|
Тема: «Мистецтво прибалтійських країн.» Художники – графіки. Гравюри. Мистецькі професії відповідно до видів мистецтва. СМ: Світлини гравюр різних країн. ХТД: Створення аплікації «Силуети старого міста». |
9 |
|
Тема: «Мистецтво прибалтійських країн.» Народні танці. Характер танців. Естонські струнні інструменти. СМ: м/ф «Колискові світу. Латвійська», литовський народний танець «Клумпакоіс», естонський народний танець «Тульяк». ХТД: «Полька»(чеська народна пісня – танець (виконання пісні з рухами). |
|
|
Жовтень. Тема місяця: «Машина часу.» |
10 |
|
Тема: «Сонячна Італія.» Архітектура. Декорування сучасними матеріалами старовинних скульптур. СМ: Світлини старовинних і сучасних фонтанів Риму. ХТД: Створення композиції «Веселий фонтан». |
11 |
|
Тема: «Сонячна Італія.» Музичні інструменти. Скрипки. Музичний супровід танцю. СМ: Італійський народний танець «Тарантела», М.Лисенко «Баркарола». ХТД: «Сім нот», сл. Н. Кулик, муз. А. Мигай (розучування). |
12 |
|
Тема: «Дивовижна Іспанія.» Дослідження довкілля. Проведення паралелей між явищами довкілля і художніми образами. Природні форми запозичені митцями минулого та сучасності. СМ: Світлини споруд у парку Гусль (Барселона). ХТД: Створення ескізу будинку за мотивами природних форм. |
13 |
|
Тема: «Дивовижна Іспанія.» Сюїта. Музичні інтонації. Характерні особливості музичних творів. СМ: І. Альбеніс «Іспанська сюїта». ХТД: «Сім нот», сл. Н. Кулик, муз. А. Мигай (виконання). |
14 |
|
Тема: «Чарівна Франція.» Пейзаж. Лінійна перспектива. Повітряна перспектива. СМ: В. Ван Гог «Бульвар Кліше», К. Мане «Бульвар Капуцинок». ХТД: Створення композиції «Вулиця мого міста». |
15 |
|
Тема: «Чарівна Франція.» Опера і балет. Динамічні відтінки. Самопізнання через сприймання творів мистецтва. СМ: М. Равель «Дитя і чари» (опера – балет). ХТД: «Ухтимко», сл. О. Вратарьова, муз. О. Злотника (розучування). |
|
|
Тема №2. Сценічні мистецтва. Засоби виразності, чарівні перетворення. |
|
|
Листопад. Тема місяця: «Чарівні перетворення.» |
16 |
|
Тема: «Театр і музика в Австрії.» Сценічні мистецтва минулого і сучасності. Театр маріонеток. Мистецькі професії відповідно до видів мистецтва. СМ: Фрагмент вистави «Звуки музики» на сцені маріонеток м. Зальцбурга. ХТД: Виготовлення ляльки – маріонетки – казкового персонажа. |
17 |
|
Тема: «Театр і музика в Австрії.» Рондо, рефрен, епізод. Гра на музичних інструментах (дзвіночках). СМ: В.-А. Моцарт «Турецький марш» (Соната 11). ХТД: «Ухтимко», сл. О. Вратарьова, муз. О. Злотника (виконання). |
18 |
|
Тема: «Східний театр.» Сценічні мистецтва. Театр тіней. СМ: Світлини японських ляльок. ХТД: Виготовлення з пластичних матеріалів японської ляльки кокеші. |
19 |
|
Тема: «Східний театр.» Сприймання творів різних видів мистецтва. Екранні мистецтва. Кодомо. СМ: м/ф «Покемон» (фрагменти), к/ф «Зіроньки на землі» (фрагменти). ХТД: «Як з’явився чай?», сл. і муз. А. Бінцаровської (розучування). |
20 |
|
Тема: «Музичний театр у Великий Британії.» Балет. Створення синтетичного художнього образу. СМ: Ілюстрації до книги «Пригоди Аліси у Дивокраї» М. Тарранта. ХТД: Виготовлення балерини Аліси з паперу і природного матеріалу. |
21 |
|
Тема: «Музичний театр у Великий Британії.» Балет. Балетна пачка. Вербальний опис вражень, емоцій, викликаних твором мистецтва. СМ: к/ф «Аліса в країні див» (фрагменти). ХТД: «Як з’явився чай?», сл. і муз. А. Бінцаровської |
22 |
|
Тема: «Музичний театр у Великий Британії.» Сценічні мистецтва. Мюзикл. Реквізит. Самопізнання і самовираження в художньо – творчій діяльності. СМ: Світлини вистави «Мері Поппінс». ХТД: Створення ескізу реквізиту – парасольки Мері Поппінс. |
23 |
|
Тема: «Музичний театр у Великий Британії.» Мюзикл. Фільм – мюзикл. Настрій музики мюзиклів. Виховання культури глядача, слухача. СМ: Фільм – мюзикл «Мері Поппінс повертається»(реж. Р. Маршалл, фрагменти). ХТД: «Фотограф, друзі, я», сл. і муз. А. Олєйнікової (розучування). |
|
|
Листопад -грудень. Тема місяця: «Факти і таємниці.»
|
24 |
|
Тема: «Мистецька палітра Німеччини.» Жанри мистецтва. Портрет. Подвійний портрет. Колективне виконання творчого задуму. СМ: Ілюстрації до казок Ю. Кінусо. ХТД: Створення колективних композицій «Королівський бал». |
25 |
|
Тема: «Мистецька палітра Німеччини.» Музичні інструменти. Орган. Засоби музичної виразності. СМ: м/ф «Фантазія» (Й. С. Бах «Токата» ре мінор). ХТД: «Фотограф, друзі, я», сл. і муз. А. Олєйнікової (виконання). |
26 |
|
Тема: «Мандрівка на Кавказ.» Жанри мистецтва. Художня обробка металу. Карбування. СМ: Світлини «приклади карбування». ХТД: Створення рельєфної композиції «Веселі курчата». |
27 |
|
Тема: «Мандрівка на Кавказ.» Характер танцю. Народні мелодії. Диригент. Соліст. СМ: Грузинський народний танець «Лезгінка». ХТД: «Курчата», сл. Т. Муталлібова, муз. Г. Гусейнлі (розучування). |
28 |
|
Тема: «Казкова Норвегія.» Живописні інструменти та матеріали. СМ: Світлини зимових краєвидів. ХТД: Створення композиції «Засніжений ліс». |
29 |
|
Тема: «Казкова Норвегія.» Різновиди музичного мистецтва. П’єса. Балет. СМ: Е. Гріг «У печері гірського короля», «Танець Анітри». ХТД: «Пісня про гномика», сл. і муз. Н. Май (розучування). |
30 |
|
Тема: «Веселе Різдво в Україні.» Оздоблення виробу. Контрастні кольори. Колективне виконання творчого задуму. СМ: А. Вишневська «Щедрик», О. Селищева «Ніч перед Різдвом». ХТД: Групова робота: виготовлення Різдвяної зірки. |
31 |
|
Тема: «Веселе Різдво в Україні.» Календарно – обрядові пісні. Колядки. Щедрівки. СМ: м/ф «Святвечір. Різдвяна казка». ХТД: Щедрівка «Ой сивая та й зозуленька». Вікторина "У чарівному світі мистецтва." Підсумковий урок за семестр. |
|
|
2 семестр. Тема №3. Дослідження невідомого та невидимого світу мистецтва. |
|
|
Січень. Тема місяця: «Світ невидимий.» |
32 |
|
Тема: «Зимові фантазії.» Засоби художньої виразності. Ліплення конструктивним способом. Самовираження у творчій діяльності. СМ: Ю. Пацан «Зима», Р. Агієнко «Засніжений ліс». ХТД: Створення композиції з пластиліну «Танок сніговиків». |
33 |
|
Тема: «Зимові фантазії.» Балет. Інсценізація. Вербальна характеристика твору мистецтва. СМ: О. Шимко «Кай іГерда». ХТД: «Диво – місто Навпаки», сл. Ф. Млинченка, муз. Ю. Шевченка (розучування). |
34 |
|
Тема: «Зимові фантазії.» Мистецтво архітектури. Макет. Образи довкілля і їх художнє трактування. СМ: К. Жерар «Будиночки з пряників». ХТД: Створення композиції «Засніжені будиночки». |
35 |
|
Тема: «Зимові фантазії.» Різновиди музичного мистецтва. Балет. Кордебалет. Музичні засоби,що допомагають передати характери героїв. СМ: О. Шимко «Троль», «Снігова королева». ХТД: «Диво – місто Навпаки», сл. Ф. Млинченка, муз. Ю. Шевченка (виконання). |
36 |
|
Тема: «У сніговому королівстві.» Сценічні мистецтва. Театр. Декорації. Природні форми, образи довкілля і їх художнє трактування. СМ: Світлини декорацій театрів. ХТД: Створення макету декорацій «У палаці Снігової королеви».
|
37 |
|
Тема: «У сніговому королівстві.» Балет. Танці: сольні, ансамблеві. Бутафорія. СМ: О. Шимко «Принс і принцеса, розбійники», «У палаці Снігової королеви», м/ф «Балерина». ХТД: «Диво – місто Навпаки», сл. Ф. Млинченка, муз. Ю. Шевченка (виконання). |
|
|
Лютий. Тема місяця: «Світ невідомий.»
|
38 |
|
Тема: «Казкові пригоди.» Композиції вертикальних і горизонтальних ілюстрацій. Головне і другорядне у композиції. СМ: Ілюстрації до роману Дж. Свіфта «Пригоди Гуллівера». ХТД: Створення ескізу обгортки для цукерок «Гуллівер». |
39 |
|
Тема: «Казкові пригоди.» Сюїта. Увертюра. Склад виконавців: соло, дует, тріо, квартет. СМ: В. Птушкін «Сюїта «Гуллівер», м/ф «Мандри Гуллівера» (фрагменти). ХТД: «Вітерець», сл. і муз. І. Танчака (розучування). |
40 |
|
Тема: «Веселий цирк.» Сценічний простір. Оформлення сценічного простору. Мистецькі професії відповідно до видів мистецтва. СМ: М. Провенсен «Золотий цирк», К. Найрен «Вихідний у цирку». ХТД: Створення композиції з пластиліну «Веселий цирк». |
41 |
|
Тема: «Веселий цирк.» Циркова вистава. Сценічна поведінка. Культура глядача. СМ: м/ф «Парасолька в цирку». ХТД: «Вітерець», сл. і муз. І. Танчака (виконання). |
42 |
|
Тема: «Проводи зими.» Багатофігурні композиції. Центр композиції, головні персонажі. Статистичні, динамічні пози персонажів на картинах. СМ: Світлини святкування Масляної. ХТД: Створення композиції «Де млинці, там і ми». |
43 |
|
Тема: «Проводи зими.» Народні пісні. Найвідоміші обробки українських народних пісень. СМ: М. Лисенко «Опера «Зима і Весна» (фрагменти). ХТД: «Чижику», українська народна пісня (розучування). |
44 |
|
Тема: «Проводи зими.» Головні і другорядні персонажі композиції. Деталізація композиції. СМ: В. Ганжега «Зима», І. Роп’яник «Скоро весна». ХТД: Створення композиції «Зустріч Зими і Весни».
|
45 |
|
Тема: «Проводи зими.» Веснянки. Дитяча опера. Характер музики хору. СМ: М. Лисенко «Опера «Зима і Весна» (фрагменти). ХТД: «Чижику», українська народна пісня (виконання). |
46 |
|
Тема: «Свято весняної природи.» Живописна композиція. Колорит. Цілісність композиції. Закони перспективи. СМ: Р. Торн «Куточок поля». ХТД: Створення композиції «Природа сонечку радіє». |
47 |
|
Тема: «Свято весняної природи.» Пісні – ігри. Імпровізація музичних інтонацій. Веснянки. Гаївки. СМ: Р. Гринкін «Веснянка», В.Верховинець «Подоляночка», «Женчичок». ХТД: «Чижику», українська народна пісня (виконання). |
|
|
Березень. Тема місяця: «Як це влаштовано і як це працює?» |
48 |
|
Тема: «Веселі ігри.» Живописна композиція. Колорит. Центр композиції. СМ: І. Гончар «Веснянка», Т.Барінова «Закликаємо весну». ХТД: Виготовлення Сонячного вітряка з паперу. |
49 |
|
Тема: «Веселі ігри.» Пісні – заклички. Відтворення елементарних танцювальних елементів, рухів. СМ: В. Верховинець «Вийди, вийди, сонечко». ХТД: «А ми просо сіяли», українська народна пісня (розучування). |
50 |
|
Тема: «Чарівні візерунки.» Композиція. Створення композиції у різних форматах (овальному, круглому, трикутному, квадратному, прямокутному). СМ: Світлини орнаментів. ХТД: Створення орнаментів у різних форматах. |
51 |
|
Тема: «Чарівні візерунки.» Розвиток музики. Характер музики. Танцювальні пісні. СМ: В. Верховинець «Іди, іди, дощику». ХТД: «А ми просо сіяли», українська народна пісня (виконання). |
52 |
|
Тема: «Чарівні візерунки.» Декоративно – прикладне мистецтво. Петриківський розпис. Оздоблення предметів домашнього ужитку. СМ: М. Сіянко «Квіти», М.Тимченко «Квіти». ХТД: Створення композиції «Чарівна квітка». |
53 |
|
Тема: «Чарівні візерунки.» Танцювальні пісні. Коломийки. Народний інструментальний ансамбль. СМ: В. Зубицький «Коломийка», м/ф «Це наше і це твоє. Трембіта». ХТД: «А ми просо сіяли», українська народна пісня (виконання). |
|
|
Тема №4. Майстри – віртуози. Самовираження у творчій діяльності. |
|
|
Квітень. Тема місяця: «Енергія.» (Енергетика поколінь.) |
54 |
|
Тема: «Веселі настрої.» Декоративно – прикладне мистецтво. Композиції орнаментів у крузі, у смузі. Ліплення з пластичних матеріалів пластичним і конструктивним способами. СМ: Світлини опішнянської та косовської кераміки. ХТД: Створення фантастичної тварини за мотивами образів, створених народними майстрами. |
55 |
|
Тема: «Веселі настрої.» Характер, настрій музичних творів. Жартівливі пісні. Ритмічний супровід пісні. СМ: Ю. Шевченко «Гумореска», Д. Клєбанов «Жартівлива». ХТД: «Грицю, Грицю, до роботи», українська народна пісня (розучування). |
56 |
|
Тема: «Секрети вишитого рушника.» Види орнаментів: геометричні, рослинні, зооморфні. Самовираження в художньо – творчій діяльності. СМ: Виставка українських рушників. ХТД: Створення стилізованого птаха для вишивки. |
57 |
|
Тема: «Секрети вишитого рушника.» Створення образу пісні. Інтонування. СМ: «Пісня про рушник», сл. А. Малишка, муз. П. Майбороди. ХТД: «Де шукати кольори?», сл. Н. Бугай, муз. Г. Васіної (розучування). |
58 |
|
Тема: «Кольорове диво.» Декоративно – прикладне мистецтво. Килимарство. Сітчастий орнамент. Декоративна кайма. СМ: С. Нечипоренко «Ескіз килима». ХТД: Створення сітчастого орнаменту з кольорового паперу. |
59 |
|
Тема: «Кольорове диво.» Симфонія. Частини симфонії. Народна пісня у виконанні симфонічного оркестру. СМ: Л. Ревуцький «Симфонія 2». ХТД: «Де шукати кольори?», сл. Н. Бугай, муз. Г. Васіної (виконання). |
60 |
|
Тема: «Майстри – віртуози.» Ковальство. Рапорт у стрічковій композиції. СМ: Світлини кованого декору лавок, альтанок. ХТД: Створення композиції з пластиліну «Дивовижна альтанка». |
61 |
|
Тема: «Майстри – віртуози.» Концерт. Частини концерту. Експериментування зі звуками, ритмами. СМ: М. Сильванський «Легкий концерт». ХТД: «Ми нащадки козаків», сл. Н. Бугай, муз. А. Олєйнікової (розучування). |
|
|
Травень. Тема місяця: «Можливості людини.» |
62 |
|
Тема: «Великодні свята.» Декоративно – прикладне мистецтво. Прадавні знаки, зображені на писанках. СМ: Світлини писанок. ХТД: Виготовлення ескізів писанок. |
63 |
|
Тема: «Великодні свята.» Соло, ансамбль. Гра на музичних інструментах (створення ритмічного супроводу за простим ритмічним рисунком). СМ: м/ф «Великдень». ХТД: «Писанка», сл. К. Перелісної, муз. М. Бурмаки (розучування). |
64 |
|
Тема: «Козацька звитяга.» Засоби виразності у різних жанрах мистецтва. Композиція емблем. СМ: О. Вакуленко «Гей, козаче», Ю. Сидоренко «Запорозький козак». ХТД: Створення емблеми «Козацька звитяга». |
65 |
|
Тема: «Козацька звитяга.» Історичні пісні. Характер козацьких пісень. Музичні інструменти козаків. СМ: Українські народні пісні «Пісня про Байду», «Ой на горі та женці жнуть», ХТД: «Ми нащадки козаків», сл. Н. Бугай, муз. А. Олєйнікової (виконання). |
66 |
|
Тема: «Україна – моя Батьківщина.» Пам’ятки архітектури. Розміри та пропорції будівель, їх розташування на аркуші. СМ: О. Манюк «Сверж. Замок», О. Кульчицька «Дерев’яна церква». ХТД: Створення ескізу старовинного замка. |
67 |
|
Тема: «Україна – моя Батьківщина.» Народні, композиторські пісні. Вербальна характеристика музичних творів. СМ: м/ф «Всесвітньовідомий танок гопак – наш!» ХТД: «Щастя», сл. і муз. Н. Май (розучування). |
68 |
|
Тема: «Україна – моя Батьківщина.» Композиція. Пам’ятки архітектури. Композиційна рівновага. СМ: Т. Карташова «Хотинський замок», О. Довгань «Хортиця». ХТД: Створення ескізу старовинної фортеці. |
69 |
|
Тема: «Україна – моя Батьківщина.» Патріотичні пісні. Вербальна характеристика музичних творів. СМ: «Україна – це ми», сл. Ю. Рибчинського, муз. Ніколо Петроша. ХТД: «Щастя», сл. і муз. Н. Май (виконання). |
70 |
|
Виставка улюблених творчих робіт здобувачів освіти. Вікторина «У світі мистецтва». Підсумковий урок за семестр. |
71 |
|
Урок – концерт. Виконання вивчених музичних творів. Підсумковий урок за рік. |