Календарно-тематичне планування з предмету "Я досліджую світ" 2 клас

Про матеріал
Календарно-тематичне планування за Типовою освітньою програмою О.Савченко до підручника "Я досліджую світ" 2 клас ( авт.І.Грущинська, З.Хитра) з очікуваними результатами
Перегляд файлу

      Я досліджую світ

 

за Типовою освітньою програмою під керівництвом О.В. Савченко,

до підручника  «Я досліджую світ» 2 клас  (авт. Грущинська І. В.; Хитра З.М.)

 

п/п

 

Дата

 

Тема

Очікувані результати

Перше дослідження

 «Людина в суспільстві»

  Я – людина розумна!

1

 

Я росту і розвиваюсь

     Має уявлення про ріст, розвиток як загальні ознаки, притаманні всім живим істотам (організмам); досліджує зміни, що відбуваються з тілом людини та своїм; розрізняє фізичний і розумовий розвиток людини; вимірює з допомогою дорослих свої зріст і масу; описує свій ріст і розвиток; формулює висновок, що потрібно для росту та гармонійного розвитку людини

2

 

Стежу  за своєю поставою

 Має уявлення про поставу людини; визначає ознаки правильної постави; досліджує правильність своєї постави; характеризує правила вироблення правильної постави; встановлює позитивні та негативні впливи на формування постави; ухвалює рішення щодо запобігання порушенню своєї постави

3

 

Мій  характер. Ввідна діагностувальна робота.

Має уявлення про характер людини; розпізнає позитивні та негативні риси характеру; описує риси свого характеру, власні захоплення, те, що відрізняє особу від інших; визначає вплив характеру на поведінку людини; формулює висновок про вплив характеру на здоров’я людини

Як жити у злагоді?

4

 

Суспільство

Має уявлення про суспільство; порівнює спільноти тварин і людей; пояснює значення природи і суспільства; називає різні спільноти людей; встановлює, що сім’я є первинним й основним осередком суспільства; дотримується правил поведінки, що засвідчують повагу до рідних й інших членів суспільства

5

 

Поведінка  серед людей

Має уявлення про поведінку людини; пояснює особливості поведінки в сімї, серед однолітків, у школі; висловлює оцінні судження щодо своїх вчинків та інших людей; співпрацює в групах для досягнення спільних цілей; дотримується спільних цілей; дотримується встановлених правил поведінки серед людей

6

 

Спілкування. 

Має уявлення про ввічливі слова; доречно вживає ввічливі слова в різних ситуаціях; висловлює оцінні судження щодо різних видів спілкування; не порушує права інших дітей, виявляє і засуджує вчинки, які ображають або принижують інших; дотримується правил культурного спілкування

Ми – громадяни України

7

 

Громадяни своєї країни. Громадянські права та обов’язки як члена суспільства

Визначає, хто є громадянами своєї країни; розпізнає права й обов’язки дітей та дорослих; встановлює зв'язок прав та обов’язків людини; дотримується прав людини і виконує свої обов’язки вдома, у школі

8

 

 Пізнання свого краю, історії, і символів держави

Описує державні символи України; розпізнає державні та народні символи України; досліджує значення державних символів; добирає інформацію про символи своєї країни; шанобливо ставиться до державних символів держави

9

 

Славетні українці

Досліджує історію своєї країни та рідного краю; розпитує старших про минуле, історичні події та видатних людей, захисників та захисниць; бере активну участь у спільних заходах державного значення; дотримується встановлених правил поведінки під час державних свят і громадських заходах

Дорога до рідного краю

10

 

Мій рідний край на карті України

Розпитує та збирає інформацію про свій край; має уявлення про карту, її умовні позначення; порівнює фото місцевості з картою; уміє користуватися картою України, розпізнає умовні позначення на карті

11

 

Пізнання свого краю, історії. Особистості, які прославили мій край.

Має уявлення про пам’ятки природи й історії свого краю; збирає інформацію про відомих особистостей свого краю; розпитує старших про минуле, бере активну участь у громадських заходах; робить висновок про збереження культурної спадщини свого краю

12

 

Застосовуємо знання щодня. Тематична діагностувальна робота з теми «Людина в суспільстві»

Оцінює результати навчальних досягнень свого першого дослідження «Людина в суспільстві»

Друге дослідження

 «Людина і природа восени»

Спостереження за явищами пророди

13

 

 Аналіз тематичної діагностувальної роботи. Осінні місяці

Називає осінні місяці; явища в живій та неживій природі восени; розпізнає сезонні зміни в неживій та живій природі

14

 

Явища природи

Має уявлення про вплив Сонця на природні явища; називає осінні явища в живій та неживій природі; розпізнає зміни в неживій та живій природі

15

 

Урок-екскурсія. Змінюється в природі та житті людей восени.

Досліджує вплив Сонця на осінні явища природи; спостерігає за осінніми явищами в неживій та живій природі, працею та життям людей; наводить приклади зв’язку людини та природи; розпізнає зміни в неживій та живій природі

 Прикмети осені

16

 

Вимірювання температури повітря

Застосовує знання про будову термометра; здійснює вимірювання температури різних об’єктів; усвідомлює правила користування термометром

17

 

Стан неба. Виникнення  хмар в природі. Види опадів

Має уявлення про властивості повітря та води; розуміє, як відбувається виникнення хмар у природі; називає стани неба/хмарності; розпізнає різні види опадів; наводить приклади залежності людини від стану погоди; формулює висновок про стан неживої природи і погоди восени

18

 

Вітер. Виникнення вітру в природі. Дії вітру

Має уявлення про властивості та склад повітря; розуміє, як відбувається виникнення вітру в природі; наводить приклади дії вітру, що має різну силу; встановлює наслідки дії вітру для природи та життя людини; розпізнає корисну та шкідливу дію вітру

Погода восени

19

 

Погода. Ознаки погоди

Має уявлення про вплив тривалості сонячного освітлення на погоду; називає ознаки погоди; наводить приклади спостережень за погодою восени; розуміє, у якій послідовності потрібно спостерігати за погодою; формулює висновок про вплив погоди на життя людини

20

 

 Одягаємося за погодою

Приймає рішення щодо вибору одягу та взуття відповідно до погоди з користю для здоров’я і безпеки; застосовує знання про погоду в конкретних життєвих ситуаціях; характеризує правила гігієнічної поведінки

21

 

Засоби запобігання хворобам восени

Має уявлення про інфекційні та неінфекційні хвороби; ухвалює рішення щодо правил поведінки під час захворювання на інфекційну хворобу; характеризує способи запобігання інфекційним хворобам; застосовує в житті правила поведінки під час епідемії та карантину

           Рослини восени

22

 

Рослини зустрічають осінь

Називає осінні явища в житті рослин; встановлює взаємозв’язки між змінами в неживій природі та житті рослин; наводить приклади видів діяльності людини, пов’язаних зі станом осінньої природи; застосовує знання про рослини в навчальних і життєвих ситуаціях

23

 

Причини жовтіння  та опадання  листя

Має уявлення про причини настання осінніх явищ в житті рослин; проводить досліди з метою виявлення природних барвників; спостерігає за зміною забарвлення листя на деревах і кущах; розуміє, що в природі ніщо не пропадає марно на прикладі опалого листя й утворення перегною; застосовує знання про осінні явища в житті рослини в навчальних і повсякденних ситуаціях

24

 

Розселяються  рослин восени

Має уявлення про значення плодів і насіння для розмноження рослин та поширення їх у природі; наводить приклади різних способів розселення рослин; формулює висновок про значення поширення рослин для природи і життя людей

Тварини восени

25

 

 Зміни у  житті комах і риб восени

Називає основні ознаки будови комах і риб; наводить приклади найпоширеніших представників комах і риб; виявляє причини поступового зникнення комах восени; розуміє залежність життя комах і риб від змін, які відбуваються в природі восени; застосовує знання про вплив змін в природі на життя та поведінку комах і риб восени

26

 

Перелітні та осілі птахи. Перельоти птахів

Називає основні ознаки птахів; наводить приклади найпоширеніших представників птахів; розпізнає представників перелітних та осілих птахів у природі; розуміє, що спонукає перелітних птахів відлітати у теплі краї, а осілих залишатися в своїй місцевості; формулює висновок про причини осінніх перельотів птахів.

27

 

Осінні  турботи  звірів

Називає основні ознаки будови звірів; наводить приклади найпоширеніших представників звірів; спостерігає за поведінкою звірів (білки, їжака) восени; розуміє, що допомагає звірам підготуватися до зими; виявляє причини залягання у сплячку в одних звірів, та активного способу життя в інших; застосовує знання про життя та поведінку звірів в навчальних і життєвих ситуаціях

Праця і відпочинок людей восени

28

 

Праця людей восени

Називає відмінності між культурними і дикорослими рослинами; пояснює, яка праця нагальна восени; виявляє, для чого восени люди збирають насіння культурних рослин; ухвалює рішення щодо простих побутових ситуацій з користю для природи

29

 

Підготовка людей  до зими

Сортує різні групи культурних рослин за їхнім призначенням; наводить приклади різних груп культурних рослин, урожай яких збирають восени; розуміє, чому люди повинні проводити різні види робіт восени; ухвалює рішення щодо простих побутових ситуацій з користю для здоров’я і безпеки

30

 

Осінні свята

Розпитує та збирає інформацію про осінні свята; називає сучасні та давні свята в Україні; розуміє їхнє значення в історії нашого народу; досліджує традиції проведення минулих і сучасних свят; активно долучається до спільних заходів державного значення; дотримується вставлених правил поведінки під час проведення урочистостей

Здорова й безпечна поведінка

восени на природі

31

 

Отруйні  рослини

Має уявлення про корисні та небезпечні для здоров’я дари осені; розпізнає та називає отруйні рослини; пояснює правила безпечної поведінки серед природи; усвідомлює, що самолікування рослинами може бути небезпечним для здоров’я 

32

 

Тварини, яких  варто стерегтися восени

Має явлення, що не всі тварини в природі є безпечними для людини; розпізнає та описує небезпечних та отруйних тварин та ситуації, у яких може опинитися дитина; самостійно ухвалює рішення щодо вибору того, як потрібно поводитися з тваринами в природі; усвідомлює, що перебування серед природи повинно бути корисним і безпечним для здоров’я

33

 

Гриби та їхнє значення  для здоров’я людини

Знає про існування їстівних та отруйних грибів; розпізнає та описує їстівні та отруйні гриби на зображеннях; розуміє необхідність дотримання правил збору грибів з користю для здоров’я і своєї безпеки; пояснює, від чого залежить безпека людини під час перебування на природі

Охорона природи восени

34

 

Клопоти  з опалим листям

Має уявлення про турботи, які приносить осінь в міста і села;  аналізує побутові ситуації, пов’язані зі спалюванням опалого листя, стерні, соломи, поживних залишків чи сміття; досліджує, як процес горіння впливає на чистоту повітря, а відтак на здоров’я й безпеку життєдіяльності людей; розуміє значення перегною як добрива для рослин і способи його утворення; формулює висновок про шкідливість спалювання різного непотребу для природи; усвідомлює важливість охорони повітря від забруднення

35

 

Причини  настання  осені та інші пір року

Аналізує свої записи в Календарі природи та погоди; має уявлення про причину настання пір року – зміну розташування (висоти) Сонця на небосхилі; встановлює залежність між щоденним полуденним розташуванням (висотою) Сонця і температурою та тривалістю дня і ночі впродовж осені; уміє пояснювати причини настання за літом осені на схематичних малюнках; називає пори року, назви осінніх місяців й природні явища в неживій та живій природі; наводить приклади залежності життя людини від стану погоди восени

36

 

Застосовуємо знання щодня. Тематична діагностувальна робота з теми «Людина і природа восени»

Оцінює результати навчальних досягнень свого другого дослідження «Людина і природа восени»

Третє дослідження

 «Людина і природа взимку» Доба. Рік. Зимові місяці

37

 

 Аналіз тематичної діагностува-льної роботи. Форма Землі

Має уявлення про зорю Сонце, його форму та розміри у порівнянні з нашою планетою Землею; розуміє, що глобус – це зменшена модель земної кулі; наводить приклади інших моделей; пояснює походження слів «глобус», «модель»; надає докази кулястості Землі; застосовує знання про глобус в навчальних і життєвих ситуаціях

38

 

Доба  і рік

Має уявлення про добове обертання Землі й річний рух Землі навколо Сонця, тривалість доби, року звичайного й високосного; пояснює на схематичному малюнку причини настання дня і ночі на Землі; моделює добове обертання та річний рух Землі; розпізнає добові та річні зміни в неживій та живій природі; застосовує знання про добові та річні зміни в природі в навчальних і життєвих ситуаціях

39

 

Назви  зимових  місяців

Знає назви зимових місяців та періодів зими, пояснює їхнє походження; пояснює за допомогою малюнка причини настання після осені зими і вказує на зміни в тривалості дня й ночі восени і взимку; спостерігає, як впливає зміна полудневого розташування Сонця на температуру повітря та інші показники погоди; наводить приклади зв’язку людини і природи

Вплив Сонця на природу взимку

40

 

Урок-екскурсія. Спостереження  за природою та життям людей узимку

Спостерігає за полудневим розташуванням Сонця, показниками погоди й життям людей узимку; усвідомлює необхідність проведення спостережень за природою за певним планом з метою встановлення причинно-наслідкових зав’язків у природі; називає зимові явища в неживій та живій природі; наводить приклади взаємозв’язку між неживою й живою природою; досліджує форми сніжинок, виявляє їхню неповторність й різноманітність; розпізнає птахів, які прилітають до годівнички; формулює висновки щодо стану природи взимку

41

 

Початок  зими у твоєму краї

Має уявлення про день зимового сонцестояння – сонцеворот, найкоротший день та найдовша ніч у році; виявляє вплив зміни розташування Сонця на початок зимового сезону; називає, коли настає календарна, астрономічна й справжня зима у своєму краї; досліджує, як можна визначити середньодобову температуру; спостерігає за змінами тривалості дня і ночі впродовж зими

42

 

Погода  взимку

Досліджує, в яких станах перебуває вода взимку; називає зимові явища природи, повязані з замерзанням води; пояснює, які погодні явища називають несприятливими; має уявлення про процес утворення сніжинок; розповідає про сніг, снігопад, ожеледь, іній – прикметні ознаки зими

Здорова й безпечна поведінка взимку

43

 

Зміцнення  здоров’я  взимку

Називає, коли погода буває несприятливою взимку; наводить приклади залежності життя людини від стану погоди взимку; застосовує знання про погоду в різних життєвих ситуаціях; усвідомлює корисні поради щодо запобігання обмороження та переохолодження; ухвалює особисте рішення щодо зміцнення та загартування свого організму взимку; розповідає про те, як тварини запобігають переохолодженню

44

 

Дорожні помічники

Розпізнає та описує регульовані та нерегульовані перехрестя на дорогах і види дорожньої розмітки; знає групи дорожніх знаків (наказові, інформаційно-вказівні, заборонні, попереджувальні); усвідомлено застосовує у повсякденному житті правила безпечної поведінки на дорозі

45

 

Безпека  на дорогах узимку

Розпізнає та описує  небезпечні ситуації на дорозі; розуміє необхідність використання пішоходами світловідбивачів за поганої видимості на дорозі; усвідомлює небезпечні ситуації, які можуть трапитися на слизькій дорозі взимку

Зимові свята

46

 

Свята, на які чекають узимку

Розпитує старших про традиційні зимові свята та звичаї нашого народу; називає, які свята приносить зима; дотримується встановлених правил поведінки під час державних та народних  свят, класних, шкільних і громадських заходів

47

 

Святкування  Різдва Христового в Україні та світі

Розпитує і збирає інформацію про традиції святкування Різдва Христового в Україні та в різних країнах світу; розповідає з власного досвіду, які традиції святкування Різдва існують у своїй родині та в родинах однокласників і друзів; дотримується народних традицій і правил святкування Різдва

48

 

Ялинка. Збережи життя ялинці!

Розповідає про доцільність використання штучних ялинок з метою запобігання зрубування хвойних дерев; називає, які хвойні дерева використовують для прикрашання на зимові свята; ухвалює особисте рішення про необхідність охорони хвойних дерев від зрубування та пошкодження

Рослини взимку

49

 

Рослини взимку. Стан зимового спокою у рослин. Пристосування рослин до зими

Має уявлення про підготовку восени рослин до зими (листопад, потовщення кори на деревах) і перехід їх в стан зимового спокою; спостерігає за станом бруньок на гілках дерев і кущів у природі; досліджує розвиток, форму й будову бруньок під час проведення досліду в класі; висловлює власні судження про те, як різні групи рослин (дерева, кущі, трав’янисті рослини) пристосувалися до зими

50

 

Догляд за кімнатними рослинами взимку

 Називає умови, необхідні для життя і розвитку рослин у природі, та в кімнатних умовах; розпізнає кімнатні рослини, знає їхні назви та правила догляду за ними; виявляє відмінності в догляді за кімнатними рослинами взимку; розповідає про свої улюблені кімнатні рослини і користь від них у приміщеннях; застосовує знання про догляд за кімнатними рослинами в побуті

51

 

«Город» на підвіконні

Добирає овочеві культури для вирощування їх на підвіконні; застосовує знання правил вирощування кімнатних рослин для догляду за «городом» на підвіконні; спостерігає за розвитком овочевих культур на підвіконні; розповідає, яку користь для здоров’я приносять зелені овочі взимку

Тварини взимку

52

 

Небезпеки, які загрожують рибам узимку

Має уявлення про загрозу для мешканців водойм від нестачі кисню у воді під кригою та пропонує способи запобігання цьому явищу; знаходить інформацію про температуру води у водоймах взимку, перебування одних риб (ляща, коропа, сома) на дні в зимувальних ямах та активне життя інших (окуня, щуки, судака); розповідає про зимове життя риб та інших мешканців водойм

53

 

Особливості  життя птахів узимку

Виявляє, які зміни в природі взимку (зникнення зелених рослин та комах) впливають на життя птахів; називає птахів, яких узимку можна побачити в своїй місцевості, поділяє їх на групи (осілі, зимуючі); встановлює, що більше дошкуляє птахам узимку – холод, чи голод; пояснює, чому деякі птахи взимку перебираються ближче до житла людей; розповідає про особливості зимового життя птахів, вивішування годівничок і необхідність підгодовування птахів у голодну зимову пору

54

 

 Пристосування звірів до життя взимку

Має уявлення про підготовку звірів восени до зими (накопичення жирових запасів, линяння, пошуки зимових укриттів); називає звірів, які продовжують вести активний спосіб життя та тих, які залягають на зиму в сплячку спостерігає за зимовим життям білки; пояснює, чому звірі, готуючись до зими, линяють

Зимові турботи й радощі людей

55

 

Турбота  людей про рослини й тварин узимку

Пояснює, чому сніговий покрив називають теплою ковдрою для рослин, зокрема озимини; розуміє значення снігозатримання для весняного розвитку рослин; усвідомлює позитивні й можливі негативні впливи снігового покриву на життя рослин і тварин (поломка гілок, ушкодження дерев, травмування тварин льодовою кіркою під час ожеледиці, недоступність кормів); знаходить інформацію про необхідність створення людьми годівельних майданчиків для підгодовування лісових звірів узимку; досліджує глибину снігового покриву у своїй місцевості

56

 

Радощі й небезпеки, які  підготувала людям зима

Розповідає про свої захоплення та ігри взимку, зимові види спорту; розпізнає та описує небезпеку на дорозі через зимові погодні умови; усвідомлює, як уберегтися від травм під час ожеледиці; розуміє небезпеку ходіння по кризі на водоймах; ухвалює рішення щодо побутових ситуацій з користю для здоров’я і безпеки

57

 

Застосовуємо знання щодня. Тематична діагностувальна робота з теми «Людина і природа взимку»

Оцінює результати своїх навчальних досягнень з третього дослідження «Людина і природа взимку»

Четверте дослідження

«Людина і світ»

Земля – наша рідна планета

58

 

Аналіз тематичної діагностувальної роботи. Горизонт. Лінія горизонту

Має уявлення про форму Землі, називає, що таке горизонт (обрій) і лінія горизонту (небокрай); розрізняє відкриту та закриту місцевість у природі та на зображеннях; пояснює зміст доказів кулястості Землі; застосовує знання про форму Землі та горизонт у навчальних і життєвих ситуаціях

59

 

Основні сторони горизонту

Має уявлення про розташування основних сторін горизонту (світу); називає і скорочено записує назви основних сторін світу; описує, як визначати сторони горизонту на місцевості за положенням Сонця; пояснює, що орієнтування означає вміння знаходити сторони горизонту; застосовує знання про орієнтування на місцевості в навчальних і життєвих ситуаціях

60

 

Компас. Визначення сторін горизонту

Має уявлення про компас, його будову та принцип роботи; уміє визначати сторони горизонту на карті та за компасом на місцевості; застосовує знання про визначення сторін горизонту за допомогою компаса в навчальних і життєвих ситуаціях

Країни світу

61

 

Карта світу. Про що «розповідає» карта світу?

Має уявлення про глобус, карту світу, півкулі Землі, екватор та полюси Землі; називає материки (континенти), частини світу та океани Землі; показую на карті частини світу, материки та океани; уміє використовувати карту світу в різних життєвих ситуаціях

62

 

Країни, які  є на Землі

Має уявлення про різноманітність народів та країн у світі; називає найвідоміші країни світу та їхні державні символи; виявляє інтерес до інформації про інші країни і народи

63

 

Прагнення країн  до об’єднання. Приклади допомоги постраждалим від воєнних дій

Має уявлення про Європейський Союз та інші міжнародні союзи; пояснює причини виникнення міжнародних союзів; усвідомлює необхідність толерантного ставлення до інших країн і народів; виявляє інтерес до інформації про країни світу та народи, які їх населяють; доводить важливість взаємозв’язків і взаємодії між країнами; усвідомлює важливість доброзичливого ставлення до людей інших національностей, до їхніх культур і звичаїв

Культура народів світу

64

 

Народи, які є на Землі

Має уявлення про Декларацію прав людини; пояснює рівність та єдність усіх людей на Землі; усвідомлює необхідність толерантного ставлення до представників інших народів, цікавиться відповідною інформацією; виявляє пізнавальний інтерес до інформації про інші країни і народи

65

 

Різноманітність культур у світі. Самобутні традиції різних народів світу

Має уявлення про різноманітність культур у світі; називає самобутні традиції різних народів світу; усвідомлює необхідність толерантного ставлення до культури та традицій інших народів, цікавиться відповідною інформацією; доводить на конкретних прикладах важливість взаємозв’язків і взаємодії між народами

66

 

Країни, в яких живуть герої твоєї улюбленої  казки

Має уявлення про різноманітність культурної спадщини різних народів світу, описує неповторні традиції різних народів; усвідомлює необхідність толерантного ставлення до культур інших народів, цікавиться відповідною інформацією; на конкретних прикладах доводить важливість взаємозв’язків між культурами різних народів

Вивчаємо культуру України

67

 

Україна на картах світу та Європи

Має уявлення про розміщення України на карті світу; називає умовні позначення на карті; умовний центр Європи, географічний центр України; уміє користуватися картами України та світу в навчальних і життєвих ситуаціях

68

 

Традиції  українського народу, які  тобі відомі

Добирає інформацію про традиції українського народу, історичні події, що відбувалися в Україні; називає імена видатних особистостей, які здійснили вплив на історію нашої країни; розпитує старших про минуле, бере активну участь у спільних заходах державного значення; дотримується встановлених правил поведінки під час державних свят, класних, шкільних і громадських заходів

69

 

Народи, які  проживають в Україні

Має уявлення про різноманітність народів, які живуть в Україні, їхні традиції та культуру; усвідомлює необхідність толерантного ставлення до культур інших народів, цікавиться відповідною інформацією; доводить на конкретних  прикладах важливість взаємозв’язків і взаємодії між країнами в кризових ситуаціях

Винаходи людства

70

 

Винаходи, ідеї яких запозичені в природі

Наводить приклади винаходів, ідеї яких запозичені в природі; розповідає про використання винаходів у житті та праці людей; знаходить інформацію про найважливіші винаходи людства, використовуючи різноманітні джерела; формулює висновок про необхідність вивчення природи й спостереження за її об’єктами та явищами

71

 

Українські  винахідники  та їхні винаходи

Добирає інформацію про українських винахідників та їхні винаходи; використовує різноманітні джерела; наводить приклади винаходів, які допомагають людині в побуті

72

 

Штучні  матеріали та їх використання

Має уявлення про природні (натуральні) та штучні (ненатуральні) матеріали; наводить приклади природних та штучних матеріалів, які допомагають людині в побуті; порівнює властивості природних та штучних матеріалів; розповідає про використання штучних матеріалів на основі їхніх властивостей; добирає інформацію про найважливіші винаходи людства, використовуючи різноманітні джерела

Славетні українці

73

 

Митці, які прославили нашу Україну

Відшукує інформацію про українських митців, їхній внесок у культурну спадщину України та світу, використовуючи різноманітні джерела; описує свої власні уподобання й захоплення в різних галузях життя

74

 

Олімпійці  та параолімпійці 

Має уявлення про зимові та літні види спорту, Олімпійські та Параолімпійські ігри; виявляє інтерес до заняття спортом та здобутків спортсменів; визначає, які позитивні  якості людини формуються у результаті занять спортом; доводить на конкретних прикладах важливість фізкультури і спорту в житті людей

75

 

Застосовуємо знання щодня. Тематична діагностувальна робота з теми «Людина і світ»

Оцінює результати своїх навчальних досягнень з четвертого дослідження «Людина  і світ»

П’яте дослідження

«Людина і природа  навесні»

Прикмети весни

76

 

Весна. Ознаки весни

Має уявлення про вплив Сонця на настання весняних явищ у неживій і живій природі; пояснює за допомогою схематичного малюнка причини настання весни і вказує на зміни в тривалості дня і ночі впродовж весни; розуміє зміст вислову «день весняного рівнодення»; називає, коли приходить календарна, астрономічна та справжня весна у свій край

77

 

Урок-екскурсія. Зміни, які відбулися в природі навесні

Розпізнає весняні зміни в неживій та живій природі; спостерігає за природою й погодою, дотримуючись певного плану, який допомагає розкривати причинно-наслідкові зв’язки в природі; пояснює, чому одягатися на екскурсію потрібно відповідно до погоди; висловлює власне судження щодо початку екскурсії о 12 годині дня; розуміє, як впливає зміна полудневого розташування Сонця на температуру та інші показники погоди; досліджує й фіксує в Календарі спостережень зміни показників погоди впродовж весни; формулює висновки про весняні зміни в неживій й живій природі та діяльності людей

78

 

Весняні  місяців

Знає назви весняних місяців та періодів весни; пояснює їхнє походження; розуміє, що означає явище сокоруху у дерев, чим зумовлений його початок; називає весняні явища в неживій природі, розкриваючи причини їх виникнення та закономірну послідовність; наводить приклади зв’язку людини і природи; розпізнає зміни в неживій та живій природі

Погода і здоров’я навесні

79

 

Примхи, які підготувала весна

Має уявлення про передбачення погоди за допомогою народних прикмет; пояснює, чому погоду навесні називають примхливою; спостерігає за станом неба і видами хмар, щоб спрогнозувати погоду; досліджує, як стан погоди впливає на настрій та самопочуття дітей та дорослих

80

 

Здоровий спосіб життя

Розуміє, означає вислів «здоровий спосіб життя» та як його дотримуватися  в повсякденному житті; характеризує, коли дитина дотримується здорового способу життя й загартовує свій організм навесні; наводить приклади турботи про здоров’я навесні

81

 

Звички, які  впливають на здоров’я

Усвідомлює, що піклування про своє здоров’я є особистим завданням кожної людини; визначає, чому одні звички вважаються здоровими, а інші – шкідливими; наводить приклади своїх корисних та шкідливих звичок; висловлює власну думку щодо дотримання гігієни свого тіла

Рослини навесні

82

 

Розвиток  рослин навесні

Спостерігає за розвитком рослин навесні; називає послідовність настання весняних явищ в житті рослин; встановлює, цвітіння яких рослин вказує на закінчення весни і початок літа; застосовує знання про життя рослин навесні в навчальних і життєвих ситуаціях

83

 

Першоцвіти. Охорона рослин

Називає, які трав’янисті рослини першими починають розвиватися навесні; розрізняє однорічні (чорнобривці, айстри, настурція) й багаторічні (підсніжник, проліска, тюльпан) рослини; наводить приклади ранньоквітучих рослин; розпізнає першоцвіти на малюнках і в природі; застосовує знання про охорону першоцвітів у життєвих ситуаціях; розуміє причини зменшення чисельності й занесення до Червоної книги України красивоквітучих першоцвітів

84

 

Пізньоквітучі весняні рослини. Рослини, занесені до Червоної книги України

Наводить приклади пізньоквітучих весняних рослин; розрізняє дикорослі й культурні пізньоквітучі весняні рослини; добирає докази того, що дикорослі красиво квітучі весняні рослини не можна зривати для букетів; називає весняні рослини, занесені до Червоної книги України

Тварини навесні

85

 

Життя комах навесні

Називає, які комахи першими з’являються навесні після зими; спостерігає за поведінкою комах у природі навесні; досліджує, як поступово збільшується впродовж весни чисельність комах у природі; розпізнає найпоширеніших комах своєї місцевості; встановлює, які з комах поїдають різні частини рослин (попелиця, гусінь, метеликів, личинки й дорослі хрущі), а які ведуть хижий спосіб життя (сонечко, бабка, красотіл, квіткові мухи), полюючи на шкідників – рослиноїдних комах; розпізнає корисних комах, які знищують комах – шкідників рослин; застосовує знання про комах у життєвих ситуаціях

86

 

Життя  риб навесні

Має уявлення, що таке нерест, обґрунтовує заборону рибалити навесні;  наводить приклади назв прісноводних риб і цікавиться інформацією про їхнє життя; усвідомлює важливість періоду розмноження риб (нересту) для відновлення рибних запасів у водоймах України; застосовує знання про життя та охорону риб у життєвих ситуаціях

87

 

Перелітні птахи

Називає послідовність, у якій перелітні птахи повертаються в свій рідний край; наводить приклади перелітних птахів, розповідає про їхні весняні турботи; розуміє, що не можна турбувати птахів, коли вони займаються виведенням свого потомства; застосовує знання про охорону птахів у життєвих ситуаціях

Весняні турботи та радощі

88

 

Весняні  турботи звірів

Називає особливості поведінки звірів навесні; описує ознаки, притаманні усім звірам; пояснює, чому люди відзначають день бабака

89

 

Турбота звірів про потомство

Має уявлення про першочергові турботи звірів навесні (рятуються від повені, весняне линяння, підготовка до виведення потомства, вигодовування малят молоком, навчання звірят у «лісовій школі», перехід до самостійного життя); наводить приклади поведінки окремих звірів (на свій вибір) навесні; застосовує знання про охорону звірів у їхньому природному середовищі

90

 

Весняні свята

Збирає інформацію про весняні свята та традиції нашого народу; розпитує старших про минуле, бере активну участь у спільних заходах державного значення; розповідає з власного досвіду, які традиції святкування Великодня існують у своїй родині та в родинах однокласників та друзів; дотримується народних традицій і правил відзначення весняних свят та встановлення правил поведінки під час урочистостей та громадських заходів

Охорона природи навесні

91

 

Рослини, які  потребують охорони з боку людини

Називає рідкісні рослини, що занесені до «Червоної книги України: Рослинний світ»; розуміє наслідки зривання квітів для букетів: припинення насіннєвого розмноження рослин та повне зникнення їх в дикій природі; наводить приклади впливу людини на природу; застосовує знання про охорону рослин

92

 

Рідкісні тварини, які занесені до Червоної книги

Називає приклади рідкісних тварин, які занесені до «Червоної книги України: Тваринний світ»; розуміє, у чому полягають причини зникнення тварин; наводить приклади впливу людини на живу природу; застосовує знання про охорону тварин; усвідомлено виконує правила поведінки людей серед природи

93

 

Застосовуємо знання щодня. Тематична діагностувальна робота з теми «Людина і природа навесні»

Оцінює результати своїх навчальних досягнень з п’ятого дослідження «Людина і природа навесні»

Шосте дослідження

 «Людина і природа влітку»

Прикмети літа

94

 

Літо. Ознаки літа

Має уявлення про найвище розташування Сонця на небосхилі влітку, найдовший день та найкоротшу ніч в день літнього сонцестояння – сонцевороту; називає ознаки настання літа в неживій та живій природі; порівнює літо з іншими порами року; висловлює власне судження щодо початку і закінчення справжнього літа в своєму краї; виявляє, скільки воно триває; називає дати календарного, астрономічного початку літа; пояснює за допомогою схематичного малюнку причини настання літа, підраховує тривалість дня і ночі на ньому

95

 

Літні місяці

Висуває власні міркування щодо походження назв літніх місяців та періодів літа; називає літні явища в неживій та живій природі; наводить приклади взаємозв’язків у системі «нежива природа – жива природа – діяльність людини»

96

 

Урок – екскурсія. Спостереження за змінами в природі влітку

Спостерігає за полудневим розташуванням Сонця, показниками погоди й життям людей улітку; усвідомлює необхідність проведення спостережень за природою за певним планом з метою виявлення причинно-наслідкових зав’язків між станом неживої ти живої природи; має уявлення про вплив Сонця на сезонні явища в природі; розпізнає зміни в неживій та живій природі влітку

Рослині влітку

97

 

Цікаві  «секрети», які приховують рослини

Розпізнає культурні рослини своєї місцевості: овочі, фрукти і ягоди та інші; наводить приклади різних груп рослин; розкриває зміст українських народних висловів про користь дерев для природи і людини; застосовує знання про дерева в навчальних і життєвих ситуаціях; складає розповідь про своє улюблене дерево, аргументує свій вибір

98

 

Кущі рідного краю

Розпізнає різні життєві форми рослин (дерева, кущі й трав’янисті рослини); називає приклади дерев і кущі свого краю; розпізнає відмінності між деревом і кущем (за будовою, тривалістю життя і початком плодоутворення); розкриває зміст слова «підлісок»; застосовує знання про рослин в навчальних і життєвих ситуаціях; складає розповідь про свій улюблений кущ, аргументує свій вибір

99

 

Трав’янисті  рослини -«синоптики» та «годинники»

Розпізнає характерні ознаки трав’янистих рослин; наводить приклади трав’янистих рослин свого краю; застосовує знання про властивості рослин прогнозувати погоду (рослини-синоптики) та встановлювати час доби (рослини-годинники); спостерігає за рослинами в природі влітку з метою виявлення у них здатності прогнозувати погоду та показувати час; складає розповідь про свою улюблену трав’янисту рослину, аргументує свій вибір

Тварини влітку

100

 

Комахи – найчисельніша група тварин улітку

Називає комах, яких найчастіше можна побачити в природі; порівнює життя комах у різні пори року; надає докази, що літо в житті комах є найсприятливішим періодом, тому їхня чисельність – найвища; поділяє комах на групи в залежності від характеру живлення (рослиноїдні й хижі); встановлює взаємозв’язки між різними групами комах; застосовує знання про життя та поведінку комах улітку

101

 

Життя та поведінка птахів улітку

Характеризує життя та поведінку птахів влітку; пояснює, чому червень має бути місяцем тиші в природі; висловлює власну думку, чому комах називають шкідниками й доводить їх зв'язок із птахами; розкриває значення птахів для природи та життя й діяльності людей; застосовує знання про охорону птахів улітку

102

 

Життя та поведінка звірів упродовж літа

Характеризує життя та поведінку звірів упродовж літа; пояснює, чому звірів улітку не можна турбувати; розкриває значення звірів для природи й життя людей; застосовує знання про охорону звірів; складає розповідь про свою улюблену тварину (звіра, птаха, комаху), аргументує свій вибір

Зміцнення здоров’я влітку

103

 

 Активний відпочинок улітку

Називає різні види пасивного та активного відпочинку людини; описує свої уподобання та захоплення; ухвалює рішення щодо корисного для здоров’я відпочинку; досліджує позитивні та негативні впливи на вибір здорової та безпечної поведінки

104

 

Правила  поведінки влітку

Розпізнає та описує різні види травм; ухвалює рішення щодо профілактики та надання першої допомоги в разі травм; пояснює, від чого залежить безпека на природі, вулиці, вдома, у школі; досліджує позитивні й негативні впливи на вибір здорової та безпечної поведінки

105

 

Застосовуємо знання щодня. Тематична діагностувальна робота з теми «Людина і природа влітку»

 

 

Оцінює результати своїх навчальних досягнень з шостого дослідження «Людина і природа влітку»

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кулак Ірина Леонідівна
    Щиро дякую Вам за Вашу роботу!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 2 клас, Планування
НУШ
Додано
7 лютого
Переглядів
1121
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку