Тема: Як упізнати територію своєї країни? Підсумковий урок з теми «Територія»

Про матеріал
Конспект уроку із ЯДС 2 клас. Місяць 3. Територія. Тема: Як упізнати територію своєї країни? Підсумковий урок з теми «Територія»
Перегляд файлу

Конспект відкритого уроку із ЯДС

 2 клас.   Місяць 3. Територія.

Тема: Як упізнати територію своєї країни? Підсумковий урок з теми «Територія»

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів із теми «Територія»; поглибити знання учнів про Україну, продовжити ознайомлювати з державними символами нашої країни, формувати національну свідомість, розвивати вміння досліджувати, аналізувати, критично оцінювати отриману інформацію, формувати вміння висловлювати свою точку зору в обговоренні питання, виховувати патріотичні почуття до України.

Обладнання: мультимедійна презентація, карта України, контурні карти України, ілюстрації.

Тип уроку: узагальнення набутих знань

І Організація учнів до уроку

1.Вітання

Доброго ранку! – ми друзям бажаєм.

Доброго ранку! – всіх друзів вітаєм.

Доброго ранку тобі і мені –

Щирі слова нехай линуть рясні!

2. Емоційне налаштування

- Покажіть, будь ласка з яким настроєм ви сьогодні прийшли на урок?

- Усміхніться. “Зніміть” рученятами усмішку зі свого обличчя та подаруйте тим, хто поряд. Нехай і вони зроблять те саме. «Спіймайте» усмішку і прикрасьте нею своє обличчя.

 

3. Вправа "Очікування"

- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

 

- А я очікую, що ви будете старанними, активними, згуртованими, працьовитими, і  наш урок пройде цікаво, захопливо і позитивно.

 

 4. Вправа "Синоптик"

 

- Назвіть, яка зараз пора року?

- Який місяць? Число? День тижня?

- А який день тижня був учора?

- Який день тижня буде через три дні?

- Який стан неба? Температура повітря? Чи є опади?

ІІ Мотивація навчальної діяльності

  1.  Обмін інформацією. Тема дня « Що таке територія?»

-         Діти, хто знає , що означає слово територія?

-         Це місце де ми живемо.

-         Ми живемо в Україні.

-         У кожної людини в житті є щось найрідніше, без чого вона не може уявити свого життя. Це батьківський край, де вперше дитиною побачила світ. Це та земля, по якій ми зробили свої перші кроки, земля наших батьків, дідів і прадідів, з і вона найдорожча в світі.

-         Слухання вірша  Н. Красоткіної

           Земле моя

 Земля моя, земля найкраща в світі!

 Я твій маленький, тонкий пагінець,

 Без тебе я ніде не зможу жити,

 Для мене ти і ненька і мудрець.

 Земле моя, прекрасна Україно,

Твоєю піснею я серденько живлю,

 Для мене ти і вічна і єдина,

 І я тебе всім серденьком люблю!

 Легенда Наша Земля.

 

2. Вправа "Асоціативний кущ"

- А що для вас є Україна? (Батьки, український  рушник, рідна земля, школа, рідна домівка, калина, хліб – сіль, вишиванка)

- А тепер давайте розглянемо це слово з точки зору української мови.

- Назвіть слова близькі за значенням до слова "Україна" (Батьківщина, Вітчизна)

- Зробіть звуко - буквений аналіз слова: [у к р а й і н а] – 4 скл., 7 б., 8 зв.

 

3.Гра – вправа « Закінчіть речення»

 Наша країна називається…

 Столиця України – місто…

 Найбільша річка  України …

 Село у якому ми живемо …

ІІІ Повідомлення теми і мети уроку

Діти, а хто це до нас завітав? Так, це маленька україночка. Давайте розглянемо її гарний одяг. А чого не вистачає нашій україночці? Так, у неї немає віночка! Ми сплетемо сьогодні віночок. Але щоб його сплести нам потрібно пригадати все, що вивчили з теми «Територія». Кожна квітка містить завдання, яке нам потрібно виконати ,щоб вплести її у віночок. А з яких квіточок будемо плести віночок, ви дізнаєтесь, коли загадки відгадаєте

IV Узагальнення набутих знань

Відгадай загадку

Я на сонце дуже схожа,

Золотиста і пригожа,

Я щоранку розквітаю,

Промінцями всіх вітаю.

Відгадати вам не важко –

Що за квітка я? (Ромашка)

Так, це ромашка. Ромашка не тільки лагідна та добра квітка, вона дуже корисна. Має лікарські властивості. Дуже корисно дівчатам мити волосся відваром ромашки, щоб було воно довгим, красивим та шовковистим. А чай з ромашкою смачний та корисний.

-Попрацюємо зі словом Територія

-Що таке територія?

Територія — це частина земної кулі (суходіл, води й повітряний простір над ними), що належить певній державі або входить до складу якої-небудь частини світу.

-Наш кубик допоможе нам згадати, що ми знаємо про територію нашої України.

НАЗВИ -країни з якими межує Україна?

ПОЯСНИ – що означає бути справжнім українцем?

ЧОМУ-Україна європейська держава?

ЗАПРОПОНУЙ –куточок України, який необхідно відвідати і чому?

ПОДІЛИСЬ – що означає слово Батьківщина?

ПОДУМАЙ- скільки областей на території України?

Ви добре впорались із завданням і можете вплести першу квітку до нашого віночка

  • Математика і кордони

Наступна квітка ось яка, відгадайте!

 

Лист зелений і міцний,

 Сніг для нього не страшний.

 А коли весну стрічає,

  Сині очі розкриває.  (Барвінок)

 

Барвінок синьоокий простелився на всі боки. До травиці, до росиці, до глибокої криниці. Ця квітка приготувала для вас цікаві задачі

 

Кожна країна має кордони, які охороняються. На карті кордони позначаються виділеною лінією. Територія нашої країни - одна з найбільших територій у Європі. Загальна довжина сухопутного кордону України 5637 км. Україна має сім держав - сусідів.

На жаль, Росія 24 лютого 2022року безжально зайшла на територію нашої країни, порушивши кордони України, вбиваючи мирних жителів, запускаючи страшні ракети на українські міста і села. Цьому вторгненню дуже посприяла інша сусідня держава Білорусь.

- Але Україна кордони має з хорошими сусідніми державами?

з Польщею - 535 км

зі Словаччиною - 97 км

Скажіть, будь ласка, з якою країною Україна має найкоротший кордон? (Зі Словаччиною)

 З якою країною найдовший? (З Польщею)

 

 

  • Цікава задача

Троє марсіан проїхали вздовж кордону з Польщею 535 км. Скільки кілометрів проїхав кожен з них? (Кожний з них проїхав 535 км)

  • Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=jTWryZ8fDww&t=71s

  • Групова робота.

Україна - це «наше», це «твоє» (Використання інтерактивного прийому «Фішбоун»)

 

Наступна квітка ось яка, відгадайте!

 

На просторах поля золотого

Сині зірочки тремтять

Мов шматочки неба голубого

Виграють, виблискують, горять. (Волошка)

 

Ці квіточки теж мають лікувальні властивості. Вони дуже корисні, в давнину в них купали дітей та освіжали ними хату.

Ця квітка має таке завдання. За допомогою даного прийому ми дізнаємось на скільки добре ви знаєте свою країну.

 

Тризуб – це герб нашої держави.

Прапор – державний символ України.

Гімн – урочиста пісня нашої країни.

Карпати – гори України.

Європа – частина материка, на якому розташована Україна.

Київ – столиця України.

Висновок-знай, люби і оберігай свій рідний край.

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

Наступна квітка ось яка, відгадайте!

Стебельце – шорстка драбинка.

Всередині – чорна вуглинка,

Пелюстки – блискучі як лак.

Це квітує в полі    (Мак)

 

Мак має сильну заспокійливу дію, і тому у наших предків він вважався символом смутку й печалі.

1. Робота з адміністративною картою України

- Скажіть, будь ласка, а чи може одна територія бути всередині іншої?

Так, територія України поділена на області.

- Порахуйте, скільки областей має Україна? (24)

- А як називається наша область? (Закарпатська)

За площею території вона посідає шосте місце серед інших областей.

 

2. Вправа «Складіть пазли»

- Складіть пазли, відтворіть та прочитайте вислів. Поясніть, як ви його розумієте.

 

 

тримай.    Гімн      грудях   на    руку    співай -

(Гімн співай – руку на грудях тримай.)

(Виконується гімн України)

VII. Підсумок уроку

1 Рефлексія

- Діти, хто з вас любить свою Батьківщину?

- За що ви її любите?

- Чим людина відчуває любов?

- Складіть із своїх долоньок серця.

- На ваших партах лежать сердечка у синьо - жовтих кольорах. Напишіть, будь ласка, побажання для України і прикріпіть на карту вздовж кордонів нашої держави. Хай всі ваші побажання обов’язково справдяться, і Україна вистоїть у цій страшній війні, переможе і ще більше змужніє, загартується і розквітне!

Ви - майбутнє нашої держави. Вам знадобляться знання і вміння, щоб після закінчення війни підіймати з руїн і відбудовувати наші міста і села. Тож я вам бажаю успіхів у навчанні!

2 Самооцінювання

- Скажіть, чи справдилися ваші очікування?

- Мої очікування справдилися. Ви були уважні, розумні, активні і старанні. Я вам дякую за урок! А як ви оцінюєте свою роботу на уроці?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Моря України

______________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

Батьки______

український  рушник_____

 рідна земля

 школа______

рідна домівка

калина_____

 хліб – сіль_

вишиванка_

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Україна

 

docx
Додано
9 лютого
Переглядів
77
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку