4 клас
Ознайомлення з навколишнім
«Життя в довкіллі»
(35 годин, 1 година на тиждень)
№ уроку |
К-сть год. |
Тема уроку |
Дата |
3 |
Вступ. Значення праці в житті людини |
||
|
|
Вступ. Правила поведінки на уроці. |
06.09 |
|
|
Праця. Її значення в житті людини. |
13.09 |
|
|
Якості людини: прагнення до самостійності, працьовитий і лінивий. |
20.09 |
|
3 |
«Світ Я» |
|
|
|
Відомості про себе. Власне ім’я, прізвище, стать, вік, приналежність до українців. |
27.09 |
|
|
Ознайомлення з власним організмом. Будова тіла людини: частини тіла, їх призначення та дія. |
04.10 |
|
|
Відмінність людей за віком і статтю (чоловік, жінка). Традиційні погляди на поведінку дівчаток / хлопчиків. |
11.10 |
|
14 |
Світ природи: сезонні зміни у природі і праці людей, рослинний і тваринний світ |
|
|
|
Світ природи. Нежива і жива природа |
18.10 |
|
|
Сезонні зміни у природі. Осінь. Осінні місяці. Ознаки початку осені та її закінчення. |
25.10 |
|
|
Осінні турботи людей. Піклування про здоров’я восени |
08.11 |
|
|
Зима. Сезонні зміни у природі. Зимові місяці. Ознаки початку зими та її закінчення. Зміни у живій природі взимку |
15.11 |
|
|
Зимові турботи людей. Піклування про здоров’я взимку: запобігання обмороженню та переохолодженню. |
22.11 |
|
|
Весна. Сезонні зміни у природі. Весняні місяці. Ознаки початку весни та її закінчення. Зміни у живій природі. |
29.11 |
|
|
Весняні турботи людей. Піклування про здоров’я весною. |
06.12 |
|
|
Літо. Сезонні зміни у природі. Літні місяці. Ознаки початку літа та його закінчення. Зміни у живій природі. |
13.12 |
|
|
Турботи людей влітку. Піклування про здоров’я влітку. |
20.12 |
|
|
Практичні роботи: сезонна праця (на городі, в саду, шкільному подвір’ї). |
|
|
|
Жива природа. Рослини. Різноманітність рослин. Охорона рослин. |
|
|
|
Практична робота: моделювання рослин, фруктів і овочів (ліплення з пластиліну чи їх зображення на малюнку). |
|
|
|
Тварини. Різноманітність тварин. Охорона тварин. |
|
|
|
Практична робота: моделювання тварин (ліплення з пластиліну чи їх зображення на малюнку з основними частинами). |
|
|
15 |
Світ людей: його багатство та різноманітність. |
|
|
|
Родина. Склад родини. Культура родинних стосунків. |
|
|
|
Обов’язки і права батьків і дітей. Домашні обов’язки. |
|
|
|
Правила ввічливої поведінки, культурного спілкування, співпраці. |
|
|
|
Рідна Земля. Батьківщина. Україна – незалежна держава. Прапор, герб, державна мова. Громадянин України. |
|
|
|
Рідний край. Місто де ми живемо. Домашня адреса. Назва вулиці, де розташована школа. |
|
|
|
Практична робота « Намалюй свій дім» |
|
|
|
Транспорт: наземний, повітряний, водний. Уявлення про професії людей, які працюють на транспорті |
|
|
|
Правила поведінки в транспорті. |
|
|
|
Практична робота « Намалюй улюблений вид транспорту». |
|
|
|
Громадські місця. Установи та заклади міста, їх функції. |
|
|
|
Працівники школи та їх функції (вчитель, вихователь, лікар, кухар та ін.). |
|
|
|
Уявлення про професії людей, зайнятих у сфері обслуговування. |
|
|
|
Практична робота «Професії». |
|
|
|
Правила поведінки в громадських місцях. |
|
|
|
Повторення в кінці року. |
|