Календарно-тематичне планування з природознавства для 4 класу.
68 годин (2 години на тиждень)
(За підручником Т.Гільберг, Т.Сак)
Програма.
Календарно-тематичне планування укладено відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України від 05.08.2016 №948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів».
Видавничий дім «Освіта», Київ, 2016р.
Підручник. Природознавство: підр. для 4 класу загальноосвіт. навч. закл. / Т.Г. Гільберг, Т.В.Сак. –2-ге вид. Київ: Генеза, 2016.–176 с. : іл.
Зошит. Зошит з природознавства: навч. посіб. для 4-го класу загальноосвіт. навч.закл. /Т.Г.Гільберг, Т.В.Сак. – 2-ге вид., зі змін. – Київ: Генеза, 2017. – 72 с.+вкладка :іл.
35 годин (1 година на тиждень)
68 годин (2 години на тиждень)
(За підручником Т.Гільберг, Т.Сак)
Програма.
Календарно-тематичне планування укладено відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України від 05.08.2016 №948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів».
Видавничий дім «Освіта», Київ, 2016р.
Підручник. Природознавство: підр. для 4 класу загальноосвіт. навч. закл. / Т.Г. Гільберг, Т.В.Сак. –2-ге вид. Київ: Генеза, 2016.–176 с. : іл.
Зошит. Зошит з природознавства: навч. посіб. для 4-го класу загальноосвіт. навч.закл. /Т.Г.Гільберг, Т.В.Сак. – 2-ге вид., зі змін. – Київ: Генеза, 2017. – 72 с.+вкладка :іл.
Вид перевірки |
4 клас |
|
І сем. |
ІІ сем. |
|
Тематична контрольна робота |
3 |
3 |
Природознавство
№ уроку |
Тема уроку |
Сторінка у підручнику, зошиті |
Дата |
Примітка |
І.ВСТУП. ВСЕСВІТ І СОНЯЧНА СИСТЕМА |
||||
1 |
Вступ. Взаємозв’язки у природі. Уявлення давніх людей про Землю й Всесвіт. |
|
|
|
2 |
Сонячна система, її склад. |
|
|
|
3 |
Сонце – зоря, центральне тіло Сонячної системи. |
|
|
|
4 |
Планети земної групи. |
|
|
|
5 |
Планети – гіганти. |
|
|
|
6 |
Навчальний проект: «Таємниці планет Сонячної системи». |
|
|
|
7 |
Теплові пояси Землі. Вплив Сонця на різноманітність природи Землі. |
|
|
|
8 |
Земля. Добовий і річний рух Землі. |
|
|
|
9 |
Місяць – природний супутник Землі. Зорі. Сузір’я. Велика та Мала Ведмедиця. Полярна зоря . |
|
|
|
10 |
Молочний Шлях – наша Галактика. Сучасні уявлення про Всесвіт. |
|
|
|
11 |
Контрольна робота №1. Всесвіт і Сонячна система. |
|
|
|
12 |
Аналіз контрольної роботи. Навчальний проект «Мандрівка просторами Всесвіту, про яку ти мрієш». |
|
|
|
№ уроку |
Тема уроку |
Сторінка у підручнику, зошиті |
Дата |
Примітка |
ІІ. ПЛАН І КАРТА |
||||
13 |
Горизонт, сторони горизонту. |
|
|
|
14 |
Урок-екскурсія. Орієнтування на місцевості та визначення сторін горизонту за допомогою Сонця, компасу та місцевих ознак. |
|
|
|
15 |
План місцевості. Умовні знаки на плані місцевості. Практична робота: читання плану місцевості. |
|
|
|
16 |
Масштаб. |
|
|
|
17 |
Географічна карта. Умовні знаки на карті . |
|
|
|
18 |
Робота з фізичною картою світу. |
|
|
|
19 |
Практична робота. Читання плану і карти з використанням умовних знаків і масштабу. |
|
|
|
20 |
Контрольна робота №2. План і карта. |
|
|
|
ІІІ. ПРИРОДА МАТЕРИКІВ І ОКЕАНІВ |
||||
21 |
Аналіз контрольної роботи. Населення Землі. Умови життя на Землі. |
|
|
|
22 |
Океани, материки (континенти) і частини світу на географічних картах. Практична робота. Робота з географічною картою півкуль та світу. Нанесення на контурну карту назв материків і океанів. |
|
|
|
№ уроку |
Тема уроку |
Сторінка у підручнику, зошиті |
Дата |
Примітка |
23 |
Природа океанів. Тихий океан. |
|
|
|
24 |
Природа океанів. Атлантичний і Північний Льодовитий океани. |
|
|
|
25 |
Природа океанів. Індійський океан. |
|
|
|
26 |
Особливості природи материків Землі. Євразія – найбільший материк. |
|
|
|
27 |
Рослинний і тваринний світ Євразії. |
|
|
|
28 |
Особливості природи материків Землі. Африка – найспекотніший материк Землі. |
|
|
|
29 |
Рослинний і тваринний світ Африки. |
|
|
|
30 |
Особливості природи материків Землі. Північна Америка. |
|
|
|
31 |
Рослинний і тваринний світ Північної Америки. |
|
|
|
32 |
Контрольна робота №3. Природа материків і океанів. |
|
|
|
33 |
Особливості природи материків Землі. Південна Америка. |
|
|
|
34 |
Рослинний і тваринний світ Південної Америки. |
|
|
|
35 |
Особливості природи материків Землі. Австралія – найсухіший материк. |
|
|
|
36 |
Рослинний і тваринний світ Австралії. |
|
|
|
№ уроку |
Тема уроку |
Сторінка у підручнику, зошиті |
Дата |
Примітка |
37 |
Антарктида – найхолодніший материк. |
|
|
|
38 |
Рослинний і тваринний світ Антарктиди. |
|
|
|
39 |
Навчальний проект «Цікавий світ материка, на який я хочу потрапити». |
|
|
|
ІV. ПРИРОДА УКРАЇНИ |
||||
40 |
Україна на карті світу. Карта України. |
|
|
|
41 |
Практична робота. Робота з географічною картою України; Позначення на контурну карту столиці та міст України. |
|
|
|
42 |
Форми земної поверхні України і свого краю. Рівнини. Екскурсія. Форми земної поверхні мого села. |
|
|
|
43 |
Форми земної поверхні України і свого краю. Гори. Практична робота. Позначення на контурній карті основних форм земної поверхні та водойм України. |
|
|
|
44 |
Природне паливо та його запаси в Україні. |
|
|
|
45 |
Водойми України та їх використання і значення. Природні та штучні водойми. ( річки, озера, ставки, болота, водосховища, моря, джерела). |
|
|
|
46 |
Начальний проект. «Водойми рідного краю, їх стан та охорона». |
|
|
|
№ уроку |
Тема уроку |
Сторінка у підручнику, зошиті |
Дата |
Примітка |
47 |
Річки України. Будова річки. Рівнинні та гірські річки. |
|
|
|
48 |
Озера і болота. Охорона водойм. |
|
|
|
49 |
Чорне море. |
|
|
|
50 |
Азовське море. |
|
|
|
51 |
Ґрунти України. Охорона ґрунтів. |
|
|
|
52 |
Контрольна робота №4. Природа України. Форми земної поверхні. Водойми. Корисні копалини. Ґрунт. |
|
|
|
53 |
Розташування природних зони в Україні. Карта природних зон України |
|
|
|
54 |
Природні зони України. Мішані ліси (Полісся). |
|
|
|
55 |
Природні зони України. Лісостеп. |
|
|
|
56 |
Начальні проекти. Чому ліси називають "легенями планети"? |
|
|
|
57 |
Природні зони України. Степ. |
|
|
|
58 |
Гори Карпати. |
|
|
|
59 |
Кримські гори. |
|
|
|
60 |
Контрольна робота №5. Природа України. Природні зони. |
|
|
|
61 |
Заповідні території та охорона природи України. |
|
|
|
№ уроку |
Тема уроку |
Сторінка у підручнику, зошиті |
Дата |
Примітка |
62 |
Начальний дослідницький проект «Що можна зробити для збереження природи у моєму краї?» |
|
|
|
63 |
Тіла і речовини. Стани речовин. Різноманітність речовин і матеріалів та їх використання людиною |
|
|
|
64 |
Навчальні проекти. Дослідження властивостей: твердих тіл на прикладі граніту, деревини, крейди (за вибором учителя) |
|
|
|
65 |
Повторення вивченого матеріалу. |
|
|
|
66 |
Урок-екскурсія. Ознайомлення з формами рельєфу, водоймами, рослинним та тваринним світом, ґрунтами рідного краю. |
|
|
|
67 |
Контрольна робота №6. (підсумкова) |
|
|
|
68 |
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік. |
|
|
|