Зразок самоаналізу уроку в початкових класах

Про матеріал

Самоаналіз уроку природознавства у 4 класі, проведеного 14.02.2017 р. Вітрук Г.В.

Тема. Антарктида – найхолодніший материк

Мета. Сформувати в учнів уявлення про Антарктиду; розвивати уміння аналізувати, порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, робити висновки, просторову уяву, вміння працювати із картою півкуль;формувати потребу у пізнанні нових знань; розвивати кмітливість, спостережливість, мислення.

Обладнання: таблиці, ілюстративний матеріал, картки, сигнальні картки, бортовий журнал, контурні карти, кросворд.

Тип уроку. Комбінований.

Форма проведення. Урок-подорож.

Перегляд файлу

Самоаналіз уроку природознавства у 4 класі, проведеного 14.02.2017 р. Вітрук Г.В.

Тема. Антарктида – найхолодніший материк

Мета. Сформувати в учнів уявлення про Антарктиду; розвивати уміння аналізувати, порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, робити висновки,  просторову уяву, вміння працювати із картою півкуль;формувати потребу у пізнанні нових знань; розвивати кмітливість, спостережливість, мислення.

Обладнання: таблиці, ілюстративний матеріал, картки, сигнальні картки, бортовий журнал, контурні карти, кросворд.

Тип уроку. Комбінований.

Форма проведення. Урок-подорож.

 

1. Урок проведено під час вивчення теми «Природа материків і океанів». Під час перевірки домашнього завдання у формі прийому «Експрес-тестування», гри «Так чи ні?», гри «Посели тварину на материк» відбувався зв’язок з попередніми уроками.   Специфіка цього уроку у формі проведення (урок-подорож, урок-лекція)

 

2. Були враховані особливості учнів при підготовці до прийому «Конкурс знань» .

 

3. Основним на у році було сформувати в учнів уявлення про Антарктиду; розвивати уміння аналізувати, порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, робити висновки,  просторову уяву, вміння працювати із картою півкуль .

 

4.Сруктура комбінованого уроку сприяла вирішенню основних завдань уроку.  Раціонально виділене місце на уроці для опитування , вивчення нового матеріалу, закріплення вивченого тощо. Більше часу було відведено на вивчення нового матеріалу. Між етапами уроку були логічними зв’язки у формі заповнення корабельного журналу. Закріплення вивченого матеріалу проводилося у формі прийому «Блиц-опитування», роботи з підручником, роботи в парах за проблемним запитанням, заповнення таблиці-узагальнення, гри «Так чи ні?»

 

5. Акцентувалася увага на основних наукових поняттях з даної теми (кліматичні умови, розташування, форми земної поверхні, водойми, погодні умови, корисні копалини, населення).

 

6. Особистісно зорієнтований підхід до учнів здійснювався під час роботи на картках, роботи на контурних картах, прийому «Конкурс знань». Диференційований підхід знайшов себе у домашньому завданні.

 

7. Для розкриття нового матеріалу були вибрані такі

- методи навчання : монологічний, демонстративний, діалогічний,  пошуковий, алгоритмічний;

- методи викладання:інформаційно-повідомляючий; пояснювальний; спонукаючий;

- методи роботи учнів : виконавський; реконструктивний: частково-пошуковий; творчий;

 - принципів навчання: науковість; доступність; наочність; проблемність;самостійність і активність учнів; системність і послідовність; врахування індивідуальних особливостей учнів;  диференціація; стійкість засвоєння знань, умінь і навичок; зв’язок навчання з життям; єдність освітніх, розвиваючих, виховних функцій навчання;

 

- методи опитування учнів: біля дошки; з місця; за картками; виконання вправ;

 - форми опитування учнів: індивідуальні; парні; групові; фронтальні; письмові; усні;

 

8. Під час уроку були використані такі засоби навчання:

- таблиці,

- картки,

- ілюстрації,

- ТЗН(колонка ),

- книги,

- підручники,

- записи на дошці,.

 

9. За рахунок психологічного налаштування, використання девізу уроку, хвилинки релаксації (під музичний супровід, звуки вітру),прийому «Похвала» , спокійної мови вчителя на уроці підтримувалась хороша психологічна атмосфера спілкування.

 

10. За рахунок використання зміни форм роботи, звертання до карт, ілюстрацій, таблиць забезпечувалось на уроці раціональне використання часу, попередження перевтоми учнів.

 

11. Були продумані «запасні методичні ходи» на випадок непередбачуваної ситуації – додаткова інформація від підготовлених учнів, робота з книжковою виставкою.

 

12. Поставлені завдання вдалося повністю реалізувати . Учні, які не встигли поділитися інформацією, мали змогу поділитися нею на наступному уроці, під час актуалізації опорних знань.

 

13.Оцінювання роботи учнів складалося з декількох етапів : самооцінювання (на полях зошита сніжинками, виконання тестових завдань «Блиць-опитування».

 

14. Домашнє завдання подавалося у формі айсберга. Надводна частина для всіх учнів, підводна – для учнів з високим рівнем знань творчого пошукового характеру.

 

15. За допомогою виставлення сніжинок у зошитах вдалося організувати роботу дітей з оцінки власної діяльності на уроці.

 

Урок базувався на лекції вчителя. Вважаю, що була можливість чергувати повідомлення нового матеріалу з учнями з високим рівнем знань. Але з огляду на складність матеріалу не використала цього.

План-конспект уроку було реалізовано повністю. Мети уроку досягнуто.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Іванова Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
13 серпня 2018
Переглядів
28743
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку