Календарно – тематичне планування з
«ТЕХНОЛОГІЙ» 5 клас НУШ
на 2022-2023 н.р.
Календарно-тематичне планування створено
за модельною навчальною програмою «ТЕХНОЛОГІЇ. 5–6 класи»
для закладів загальної середньої освіти (автори Ходзицька І.Ю., Горобець О.В., Медвідь О.Ю., Пасічна Т.С, Приходько Ю.М.)
70 год. на ріки 2 години тиждень
‘
Матриця
Кількість проєктів |
Об'єкти проєктно-технологічної діяльності учнів |
Основна технологія |
Додаткова технологія |
Кількість годин |
Примітка |
Модуль 1. Втілення задуму в готовий продукт за алгоритмом проєктно-технологічної діяльності |
|||||
Проєкт 1 |
Рамка для фотографій |
технологія виготовлення аплікації (з текстильних та природних матеріалів) |
декупаж |
12 |
|
Проєкт 2 |
Виготовлення дощечки з фанери |
технологія обробки деревинних матеріалів (ДВП, фанера) |
технологія випалювання |
10 |
|
Модуль 2. Творче застосування традиційних і сучасних технологій декоративно-ужиткового мистецтва |
|||||
Проєкт 3 |
Ялинкова прикраса |
технологія ажурного випилювання |
|
10 |
|
Проєкт 4 |
Закладка для книг |
Технологія виготовлення аплікації |
технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом |
10 |
|
Модуль 3. Ефективне використання техніки і матеріалів без заподіяння шкоди навколишньому середовищу |
|||||
Проєкт 5 |
Вироби з дроту |
технологія обробки дроту |
технологія виготовлення штучних квітів |
8 |
|
Проєкт 6 |
Панно |
технологія виготовлення аплікації ( з текстильних та природних матеріалів) |
технологія виготовлення штучних квітів,з круп та насіння |
10 |
|
Модуль 4. Турбота про власний побут, задоволення власних потреб і потреб інших осіб |
|||||
Проєкт 7 |
Флораріум (Опора для квітів «пташка») |
Технологія вирощування кімнатних рослин . |
Вирощування кімнатних рослин та рослин у відкритому ґрунті |
6 |
|
Проєкт 8 |
Гарячі бутерброди (підставка під горнятко) |
Технологія приготування їжі |
|
6 |
|
Разом |
Проєктів 8 |
|
|
70 год |
|
№ з/п |
Тема уроку та її зміст |
К-сть годин |
Дата проведення |
Примітки |
І СЕМЕСТР Модуль 1. Втілення задуму в готовий продукт за алгоритмом проєктно-технологічної діяльності. (22 годин) |
||||
1 |
Поняття технологія. Основні види технологічної діяльності в побуті. Ознайомлення з роботами учнів та визначення технологій, якими вони виготовлені. |
1 |
|
|
2 |
Ознайомлення з правилами внутрішнього розпорядку в навчальній майстерні, загальними правила безпечної праці та елементами технологічної діяльності |
1 |
|
|
Проєкт № 1. Рамка для фотографії. Основна технологія: технологія виготовлення аплікацій із природних матеріалів Додаткова технологія: декупаж |
10 |
|
|
|
3-4 |
Основи проєктної діяльності. Використання методу фантазування під час створення виробу. |
2 |
|
|
5-6 |
Виконання графічного зображення виробу. Добір матеріалів. Визначення необхідної кількості матеріалів для виготовлення виробу |
2 |
|
|
7-8 |
Розмічання фоторамки. Вимоги до виконання аплікації з природних матеріалів. |
2 |
|
|
9-10 |
Виготовлення виробу відповідно до обраної технології. Правила безпечної праці, санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання технологічних операцій |
2 |
|
|
11-12 |
Оформлення виробу. Виготовлення кріплення для рамки. Презентація проєктної діяльності |
2 |
|
|
Проєкт №2 Виготовлення дощечки з фанери. Основна технологія: технологія обробки деревинних матеріалів (ДВП, фанера). Додаткова технологія: технологія випалювання |
10 |
|
|
|
13-14 |
Планування роботи з виконання проєкту. Виконання ескізу виробу. |
2 |
|
|
15-16 |
Технологія обробки деревини та деревинних матеріалів (ДВП, фанера) Правила безпечної праці. |
2 |
|
|
17-18 |
Виготовлення дощечки з фанери. |
2 |
|
|
19-20 |
Оздоблення виробу за допомогою пірографа. Правила безпечної роботи. |
2 |
|
|
21-22 |
Презентація виготовленого виробу |
2 |
|
|
Модуль 2 . Творче застосування традиційних і сучасних технологій декоративно-ужиткового мистецтва. (20 годин) |
||||
Проєкт №3 ялинкова прикраса. Основна технологія: технологія ажурного випилювання |
10 |
|
|
|
23-24 |
Створення банку ідей для виконання проєкту. Аналіз подібних виробів. Планування роботи з виготовлення виробу. Визначення необхідної кількості матеріалу для виробу. З'єднання деталей. Способи розмічання на фанері об'єкта проектування. Послідовність виготовлення виробу. |
2 |
|
|
25-26 |
Добір інструментів та пристосувань. Особливості випилювання отворів та кутів. Виготовлення деталей виробу з ажурним випилюванням |
2 |
|
|
27-28 |
Технологічний процес контурного й ажурного випилювання деталей. |
2 |
|
|
29-30 |
Технологічний процес контурного й ажурного випилювання деталей. Складання деталей у виріб. |
2 |
|
|
31-32 |
Технологія оздоблення виробу з фанери. Захист проекту. |
2 |
|
|
ІІ СЕМЕСТР Проєкт №4 Закладка для книг Основна технологія: Технологія виготовлення аплікації. Додаткова технологія: технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом. |
10 |
|
|
|
33-34 |
Інструктаж з БЖ та ОП. Планування роботи з виконання проєкту. Проєктування закладки для книг. Види декоративно-ужиткового мистецтва. Технології і техніки створення виробів декоративно-ужиткового мистецтва. Короткі історичні відомості про техніки та технології декоративно-ужиткового мистецтва. |
2 |
|
|
35-36 |
Пошук зразків виробів декоративно-ужиткового мистецтва для проєкту. Графічне зображення (малюнок, схема, шаблон) для виготовлення виробів Створення банку ідей |
2 |
|
|
37-38 |
Виготовлення виробу. |
2 |
|
|
39-40 |
Виготовлення виробу. |
2 |
|
|
41-42 |
Оздоблення та презентація виробу. |
2 |
|
|
Модуль 3. Ефективне використання техніки і матеріалів без заподіяння шкоди навколишньому середовищу. (20 годин) |
||||
Проєкт № 5 Вироби з дроту. Основна технологія: технологія обробки дроту. Додаткова технологія: технологія виготовлення штучних квітів. |
8 |
|
|
|
43-44 |
Створення банку ідей для виконання проєкту. Планування послідовності роботи над проектом. |
2 |
|
|
45-46 |
Добір конструкційних матеріалів та інструментів. |
2 |
|
|
47-48 |
Технологія виготовлення виробів з дроту. Правила безпечної праці. |
2 |
|
|
49-50 |
Оформлення композиції з виробів. Презентація проекту. |
2 |
|
|
Проєкт № 6 Панно. Основна технологія: технологія виготовлення аплікації ( з текстильних та природних матеріалів) Додаткова технологія: технологія виготовлення штучних квітів з круп та насіння |
8 |
|
|
|
51-52 |
Історичні факти походження Панно. Матеріали та інструменти для роботи. Вибір та обґрунтування об’єкту проектування (панно). Добір та аналіз моделей-аналогів. |
2 |
|
|
53-54 |
Проєктування форми методом фантазування. Графічне зображення виробу. Виготовлення шаблонів. Розкроювання деталей аплікації |
2 |
|
|
55-56 |
Використання петельного шва для прикріплення деталей аплікації до основи виробу Прикріплення деталей аплікації до основи панно швом «уперед голкою». |
2 |
|
|
57-58 |
Виготовлення виробу, його остаточна обробка (прання, прасування), опорядкування (оформлення в рамку) виробу та його оздоблення. Захист проекту. |
2 |
|
|
Модуль 4. Турбота про власний побут, задоволення власних потреб і потреб інших осіб. (12 годин) |
||||
Проєкт № 7. Флораріум (Опора для квітів «пташка») Основна технологія: Технологія вирощування кімнатних рослин та рослин у відкритому грунті. |
6 |
|
|
|
59-60 |
Мистецтво створення флораріуму. Ємності, дренажі, добрива, рослини, інвентар, декор. Правила безпечної праці. |
2 |
|
|
61-62 |
Технологія вирощування кімнатних рослин. |
2 |
|
|
63-64 |
Розрахунок вартості витрачених матеріалів на створення флораріуму. Презентація проекту. |
2 |
|
|
Проєкт № 8 Гарячі бутерброди (підставка під горнятко) Основна технологія: Технологія приготування їжі. |
6 |
|
|
|
65-66 |
Традиції споживання їжі в різних народів. Кулінарний інвентар, посуд та обладнання. Дотримання правил гігієни та безпеки праці. |
2 |
|
|
67-68 |
Технологія приготування гарячих бутербродів. |
2 |
|
|
69-70 |
Столова білизна. Серветки для сервірування столу. Види посуду, столових приборів та їх призначення. Правила сервірування столу. |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
Всього |
70 годин |
|
|
|