КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ З «ТЕХНОЛОГІЙ» У 6 КЛАСІ
підготувала Ніколаєнко С. Л.
за модельною навчальною програмою «Технології.5-6 класи» , (Ходзицька І.Ю., Горобець О.В., Медвідь О.Ю., Пасічна Т.С, Приходько Ю.М.), рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ № 795 від 12.07.2021 р.), https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/Navchalni.prohramy/2021/14.07/Model.navch.prohr.5-9.klas.NUSH-poetap.z.2022/Tehnol.osv.gal/Tekhnol.5-6-klas.Khodzytska.ta.in.14.07.pdf
за підручником «Технології 6 клас» авторського колективу під керівництвом Ходзицької І. Ю. (К., «Ранок», 2021)
70 годин (2 години на тиждень)
№ урок |
години |
Дата |
Зміст навчального уроку |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати навчання |
Модуль 1. Втілення задуму в готовий продукт за алгоритмом проєктнотехнологічної діяльності |
|||||
1 |
1 |
|
Поняття про проєктування. Методи проєктування: метод біоніки. Сутність методу біоформ у створенні форми виробу |
Рефлексія проєктної діяльності в 5 класі. Аналіз отриманих знань і умінь.
|
Обговорює спільно з учителем чи іншими особами мету проєктнотехнологічної діяльності
|
2 |
1 |
|
Правила внутрішнього розпорядку в навчальній майстерні, загальні правила безпечної праці та організації технологічної діяльності. |
Ознайомлення з правилами внутрішнього розпорядку в навчальній майстерні, загальними правила безпечної праці та елементами технологічної діяльності |
Учень знайомиться з правилами внутрішнього розпорядку в навчальній майстерні, загальними правила безпечної праці. |
Об’єкт проектної діяльності: Листівка Основна технологія: Технологія виготовлення вишитих виробів початковими, лічильними та вільними швами. Додаткові технології: технологія виготовлення аплікації (з текстильних і природних матеріалів) |
|||||
3 |
1 |
|
Вибір та обгрунтування об’єкта проєктування (види листівки). Планування роботи з виконання проєкту. |
Вибір об’єкта проєктування. Планування роботи з виконання проекту. |
Застосовує методи біоніки та біоформ при проєктуванні виробу. |
4 |
1 |
|
Проектування моделі виробу. Моделі-аналоги.Графічне зображення виробу. |
Виконання графічного зображення виробу з використанням методу біоформ та біоніки. |
Здійснює пошук та обирає моделі-аналоги відповідно до об’єкта проєктування. Продукує та відображає творчий задум у зручній формі. |
5 |
1 |
|
Добір конструкційних матеріалів (тканина, нитки, картон) та інструментів (голки, ножиці, канва, наперсток) для роботи. Виготовлення основи листівки. |
Ознайомлення з інструментами, матеріалами, обладнанням. Створення банку ідей проєктів на рік.
|
Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності. |
6 |
1 |
|
Добір візерунка для вишивання. Знайомствоз видами вишивальних швів та з технологіями виконання цих швів («штапівка», «косий хрест» тощо). |
Підбір візерунка для оздоблення та вишивання. Знайомство з технологіями вишивання, виконання простих вишивальних швів. https://www.youtube.com/watch?v=WzBawhNRcjA&t=384s&ab_channel=Natalika |
Вирізняє технології виготовлення та оздоблення виробів поширені в регіоні проживання за характерними ознаками. Працює самостійно відповідно до наданої інструкції. |
7 |
1 |
|
Вишивання оздоблювальних елементів. |
Виготовлення деталей |
Використовує інструменти та пристосування самостійно дотримуючись правил безпечної праці та санітарних норм. |
8 |
1 |
|
Кріплення оздоблювальних елементів до основи. |
Приклеювання вишитого елементу на основу (картон) |
Демонструє в роботі зосередженість, |
9 |
1 |
|
Виготовлення листівки (клейовим способом) |
З’єднання деталей виробу |
Аргументовано добирає способи оброблення матеріалів відповідно до |
10 |
1 |
|
Остаточна обробка виробу. Захист проекту[K1]. Вимоги до готового виробу
|
Виготовлення та оздоблення виробу. Оформлення виробу. |
Виявляє недоліки і виправляє допущені помилки, аналізує їх та |
Об’єкт проектної діяльності: Панно «Серце» або «Крейзі ізонитка» (частина 1) (частина 2) Основна технологія: технологія ізонитка (ниткографія) Додаткова технологія: технологія виготовлення вишитих виробів |
|||||
11 |
1 |
|
Вибір та обгрунтування теми проєкту. Планування роботи з виконання проекту. |
Планування роботи з виконання проекту. Аналіз подібних виробів. https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-izonitka-166013.html |
Планує самостійно або з |
12 |
1 |
|
Проектування малюнка виробу методом біоформ. Графічне зображення. Моделі-аналоги. Знайомство з ниткографією |
Виконання графічного зображення виробу https://www.youtube.com/watch?v=EHezQRG2peA&ab_channel=OksanaRadchenko |
Виконує технічний малюнок або ескіз
|
13 |
1 |
|
Добір конструкційних матеріалів (текстильні матеріали) та інструментів. Послідовність виготовлення виробу. |
Визначення необхідної кількості матеріалів для виготовлення виробу. Планування роботи з |
Критично оцінює власні можливості, наявний досвід для виконання поставлених завдань. Добирає матеріали для виготовлення виробу та |
14 |
1 |
|
Підготовчі вправи : коло |
Виконання вправи за інструкцією Урок 1 Коло |
Визначає послідовність технологічних операцій виготовлення виробу. |
15 |
1 |
|
Підготовка основи, нанесення малюнка на картон за схемою |
Виготовлення виробу відповідно до обраної технології. Освоєння різних видів швів. |
Виконує заплановані технологічні операції у визначеній послідовності, |
16 |
1 |
|
Вишивання малюнка. |
Виконання виробу відповідно до обраної технології. Правила безпечної праці. |
Працює самостійно до наданої інструкції, дотримуючись правил безпечної праці та санітарних норм. |
17 |
1 |
|
Вишивання малюнка. Остаточна обробка виробу. Оформлення країв виробу. |
Виготовлення та оздоблення виробу. Послідовність кінцевої обробки виробу і контроль якості виробу. |
Контролює та оцінює процес і якість |
18 |
1 |
|
Презентація проєктної діяльності. Поняття про показники якості виробу: функціональні (можливість використання), естетичні, ергономічні (зручність привабливість). |
Виявляє повагу до власних або чужих результатів проєктнотехнологічної діяльності. Виявляє недоліки і виправляє допущені помилки, аналізує їх та робить відповідні висновки. |
|
Модуль 2. Ефективне використання техніки і матеріалів без заподіяння шкоди навколишньому середовищу |
|||||
Об’єкт проектної діяльності: Лялька-мотанка (оберіг) Лялька-мотанка «На здоров’я» Основна технологія: технологія виготовлення ляльки-мотанки з джутових ниток |
|||||
19 |
1 |
|
Вибір та обгрунтування теми проекту (виду ляльки-мотанки). Планування роботи з виконання проекту. |
Планування роботи з виконання проект. Аналіз подібних виробів |
Аналізує інформацію про матеріали і техніку, використовує її для |
20 |
1 |
|
Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення ляльки-мотанки. |
Проєктування виробів без |
Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності. Із розумінням визначає |
21 |
1 |
|
Виготовлення ляльки-мотанки. |
Технологічна послідовність |
Визначає послідовність технологічних операцій виготовлення виробу. Демонструє в роботі зосередженість, |
22 |
1 |
|
Оздоблення ляльки-мотанки (на власний вибір) |
Види оздоблень. Послідовність кінцевої обробки виробу |
Контролює та оцінює процес і якість |
23 |
1 |
|
Остаточна обробка виробу. Захист проекту. |
Розрахунок вартості витрачених матеріалів та виготовленого виробу. |
Створює екологічні вироби з урахуванням гігієнічних властивостей |
Об’єкт проектної діяльності: Ялинкова прикраса «Голова оленя» або «Ялинка та рукавичка» Основна технологія: технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом Додаткова технологія: технологія виготовлення вишитих виробів, технологія виготовлення аплікації (з текстильних матеріалів) |
|||||
24 |
1 |
|
Планування роботи з виконання проекту. Проектування прикраси методом біоформ. Графічне зображення. Розробка ескізу виробу. |
Проєктування виробів без |
Планує послідовність дій для виготовлення моделі виробу, орієнтовні строки їх виконання. |
25 |
1 |
|
Добір конструкційних матеріалів та інструментів для створення виробу. Виготовлення шаблонів прикраси. |
Визначення необхідної кількості матеріалів для виготовлення виробу. Вирізання шаблонів. https://polychka.com/novorichni-ihrashky-z-fetru-foto-vykri-ky-ta-idei/ |
Аргументовано і доцільно замінює природні матеріали вторинними |
26 |
1 |
|
Розкрій виробу за допомогою шаблонів |
Виготовлення деталей іграшки (розкрій, пошив) |
Працює самостійно до наданої інструкції, дотримуючись правил безпечної праці та санітарних норм. |
27 |
1 |
|
Оздоблення іграшки (на власний вибір), виконання вишивки на деталях ялинкової прикраси |
Виготовлення виробу відповідно до обраної технології. Організація робочого місця. |
Контролює якість виробу. Розраховує вартість витрачених матеріалів та виготовленого виробу. |
28 |
1 |
|
З’єднання деталей виробу петельним швом, набивання наповнювачем. |
Вимоги до готового виробу. Послідовність кінцевої обробки виробу. Правила безпечної праці. |
Виконує заплановані технологічні операції у визначеній послідовності, |
29 |
1 |
|
Остаточна обробка виробу. Захист проекту |
Презентація проєктної діяльності. |
Оцінює власні результати художнього |
Об’єкт проектної діяльності: Маріонетка «Лисичка» або «Фламінго»( із втулок туалетного паперу) Основна технологія: Технологія виготовлення нових речей зі старих (апсайклінг). |
|||||
30 |
1 |
|
Апсайклінг. Нове життя старим речам.Планування роботи з виконання проекту. Проектування поробки методом біоформ. Графічне зображення. |
Проєктування виробів без |
Планує послідовність дій для виготовлення моделі виробу, орієнтовні строки їх виконання. Виконує ескіз виробу, зазначає інформацію, необхідну для його виготовлення. |
31 |
1 |
|
Добір конструкційних матеріалів та інструментів для створення виробу. Виготовлення шаблонів виробу. |
Проєктування виробів без |
Аргументовано і доцільно замінює природні матеріали вторинними |
32 |
1 |
|
Виготовлення маріонетки і перехрестя для керування лялькою |
Виготовлення виробу відповідно до обраної технології. Дотримання правил безпечної праці при виконанні технологічних операцій |
Визначає послідовність технологічних операцій виготовлення виробу. Демонструє в роботі зосередженість, |
33 |
1 |
|
Прив’язування ниток до перехрестя і оздоблення виробу (на власний вибір). |
Організація робочого місця. Способи оформлення виробу. |
Оцінює споживацькі якості, естетичний вигляд і корисність, практичність створеного виробу |
34 |
1 |
|
Остаточна обробка виробу. Захист проекту |
Презентація проєктної діяльності. |
Оцінює власні результати художнього |
Модуль 3. Творче застосування традиційних і сучасних технологій декоративно ужиткового-мистецтва |
|||||
Об’єкт проектної діяльності: Букет квітів Основна технологія: технологія виготовлення виробів з бісеру |
|||||
35 |
1 |
|
Вибір та обгрунтування теми проекту (види квітів). Планування роботи з виконання проекту. Моделі-аналоги. |
Визначення теми та завдань проєкту. Вибір та обґрунтування |
Планує самостійно або з |
36 |
1 |
|
Знайомство з технологією виготовлення квітки паралельним низанням (плетіння «назустріч»). |
Пошук зразків квітів для проєкту, аналіз подібних виробів. Створення банку ідей. Етапи виконання квітки. |
Здійснює пошук та обирає моделі-аналоги відповідно до об’єкта проектування. |
37 |
1 |
|
Добір конструкційних матеріалів й інструментів для роботи (ножиці, кусачки, круглогубці). Добір схеми. |
Добір матеріалів, інструментів та |
Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності. |
38 |
1 |
|
Плетіння пелюсток квітів паралельним низанням. https://www.youtube.com/watch?v=2PTZS6IZdQc&ab_channel=KHelga |
Виготовлення виробу з викорис- танням техніки бісероплетіння: паралельне плетіння.
|
Застосовує технології і техніки декоративно-ужиткового мистецтва у |
39 |
1 |
|
Плетіння листочків та чашолистиків паралельним низанням. Виготовлення серединки квітки. |
Виготовлення виробу відповідно до обраної технології |
Демонструє в роботі зосередженість, |
40 |
1 |
|
Закріплення та нарощування дроту у виробі. З’єднання деталей виробу. |
Застосування спеціальних прийомів бісероплетіння. |
Виконує заплановані технологічні операції у визначеній послідовності, |
41 |
1 |
|
Квітка «Волошка». Плетіння пелюсток квітів паралельним низанням. |
Визначення необхідної кількості матеріалів для виготовлення виробу та орієнтовної вартості виробу |
Визначає послідовність технологічних операцій виготовлення виробу. |
42 |
1 |
|
Плетіння листочків та чашолистиків паралельним низанням. Виготовлення серединки квітки |
Виконання виробу відповідно до обраної технології. Правила безпечної праці. |
Працює самостійно до наданої інструкції, дотримуючись правил безпечної праці та санітарних норм. |
43 |
1 |
|
Нарощування дроту у виробі. З’єднання деталей виробу. |
Технологічний процес виготовлення виробу |
Демонструє в роботі зосередженість, |
44 |
1 |
|
Квітка «Підсніжник» (1частина) Плетіння пелюсток квітів паралельним низанням. |
Дотримання правил безпечної праці при виконанні технологічних операцій |
Оцінює споживацькі якості, естетичний вигляд і корисність, практичність створеного виробу |
45 |
1 |
|
Плетіння листочків та чашолистиків паралельним низанням (2 частина), (3 частина). З’єднання деталей виробу. |
Прийоми роботи з інструментами та пристосуваннями |
Контролює якість виробу. Розраховує вартість витрачених матеріалів та виготовленого виробу. |
46 |
1 |
|
Остаточна обробка виробу. Оформлення букету з квітів. Захист проекту |
Виконання остаточної обробки виробу. Презентація проєктної діяльності. |
Контролює та оцінює процес і якість |
Об’єкт проектної діяльності: Брелок «Песик» Основна технологія: технологія виготовлення виробів із шкіри |
|||||
47 |
1 |
|
Вибір та обгрунтування теми проекту. Планування роботи з виконання проекту. |
Планування роботи з виконання проекту. |
Планує подальшу проєктно-технологічну діяльність на основі |
48 |
1 |
|
Проектування форми методом біоформ. Добір інструментів для роботи. Графічне зображення. Виготовлення шаблонів. |
Пошук зразків виробу для проєкту, аналіз подібних виробів. |
Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності. |
49 |
1 |
|
Виготовлення брелка, вирізання деталей по шаблонам |
Організація робочого місця. Дотримання правил безпечної праці |
Визначає послідовність технологічних операцій виготовлення виробу. |
50 |
1 |
|
З’єднання деталей виробу, склеювання. |
Виготовлення виробу відповідно до обраної технології. |
Демонструє в роботі зосередженість, |
51 |
1 |
|
Прикріплення кільця до брелока. Остаточна обробка виробу. Захист проекту. |
Виконання остаточної обробки виробу. Презентація проєктної діяльності. |
Виявляє повагу до власних або чужих результатів проєктнотехнологічної діяльності |
Об’єкт проектної діяльності: Патріотичний браслет https://www.youtube.com/watch?v=KOeDsMvdJw0 Основна технологія: Технологія виготовлення виробів у техніці «макраме». |
|||||
49 |
1 |
|
Знайомство з технікою «макраме» і її основними прийомами. Вибір та обгрунтування теми проекту Планування роботи з виконання проекту. |
Застосування методів проєктування для створення виробів декоративно-ужиткового мистецтва.
|
Використовує кілька джерел інформації про традиції та сучасні |
50 |
1 |
|
Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення браслету. Виміряння шнура. |
Визначення необхідної кількості матеріалів для виготовлення виробу та орієнтовної вартості виробу |
Оцінює та обґрунтовує значення декоративно-ужиткового мистецтва у |
51 |
1 |
|
Плетіння браслету. Виконання рухливої застібки браслету. |
Виконання виробу відповідно до обраної технології. Правила безпечної праці. |
Застосовує технології і техніки декоративно-ужиткового мистецтва у |
52 |
1 |
|
Остаточна обробка виробу. Захист проекту. |
Виконання остаточної обробки виробу з дотриманням правил безпеки. Контроль якості виробу. |
Спільно з учителем визначає свій рівень навчальних досягнень. |
Об’єкт проектної діяльності: Фоторамка Основна технологія: технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом Додаткові технології: технологія виготовлення виробів з бісеру, аплікація, колаж |
|||||
53 |
1 |
|
Вибір та обгрунтування теми проекту). Планування роботи з виконання проекту. |
Застосування методів проєктування для створення виробів декоративно-ужиткового мистецтва. |
Вирізняє автентичні вироби декоративно-ужиткового мистецтва за |
54 |
1 |
|
Проектування фоторамки методом фантазування. Графічне зображення. |
Зміст роботи на кожному етапі проєктування. Складання технологічної послідовності виготовлення та оздоблення виробу. |
Застосовує методи проєктування відповідно до індивідуальних здібностей та власних інтересів з метою втілення творчих ідей в |
55 |
1 |
|
Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення фоторамки. |
Добір матеріалів. Добір технології |
Добирає матеріали для виготовлення виробу та розраховує витрати на |
56 |
1 |
|
Виготовлення шаблонів. Вирізання рамки |
Визначення необхідної кількості матеріалів для виготовлення виробу та орієнтовної вартості виробу. Організація роборого міста. |
Застосовує технології і техніки декоративно- ужиткового мистецтва у |
57 |
1 |
|
Виготовлення основи рамки, обклеювання її. |
Виконання виробу відповідно до обраної технології. Правила безпечної праці. |
Виконує заплановані технологічні операції у визначеній послідовності, |
58 |
1 |
|
Виготовлення деталей декору рамки (вирізання, склеювання, зшивання |
Технологічний процес виготовлення декору рамки |
Виявляє повагу до власних або чужих результатів проєктнотехнологічної діяльності |
59 |
1 |
|
Прикріплення елементів декору на основу рамки. |
Прийоми роботи з інструментами та пристосуваннями |
Демонструє в роботі зосередженість, |
60 |
1 |
|
Оздоблення рамки різними декоративними елементами (за власним вибором). |
Художнє конструювання |
Використовує опрацьовану
культурологічну інформацію про |
61 |
1 |
|
Остаточна обробка виробу. Захист проекту. |
Виконання остаточної обробки виробу. Контроль якості виробу. |
Спільно з учителем визначає свій рівень навчальних досягнень. |
Модуль 4. Турбота про власний побут, задоволення власних потреб і потреб інших осіб Технологія побутової діяльності та самообслуговування Міні-проект 1: Охайне житло Технологія: технологія догляду за житлом. |
|||||
62 |
1 |
|
Значення гігієни житла для здоров’я родини. Особливості прибирання житла (правила добору та технологія догляду). |
Визначення власних та потреб оточуючих в благоустрої та організації побуту. |
Визначає власні/чужі потреби в організації побуту. Усвідомлює значення прибирання житла. |
63 |
1 |
|
Мийні засоби та інструменти для прибирання житла. Безпечне користування мийними засобами та побутовою технікою. |
Правила добору миючих засобів для догляду за різними видами поверхонь та правила безпечного користування миючими засобами та побутовою технікою. |
Знає правила добору миючих засобів для догляду за різними видами поверхонь. Знає правила безпечного користування миючими засобами та побутовою технікою. |
Міні-проект 2: Здоров’я та краса мого волосся. Технологія: технологія догляду за волоссям |
|||||
64 |
1 |
|
Зовнішній вигляд волосся та стан здоров’я людини. Чинники, що впливають на стан волосся. Типи волосся. |
Визначення власного типу волосся і вибір догляду за ним. https://www.youtube.com/watch?v=bGy3pbDDQeM&t=52s&ab_channel=ProZahid |
Знає фактори що впливають на стан волосся. Визначає комплекс процедур та засобів для догляду за власним волоссям в залежності від його типу. |
65 |
1 |
|
Особливості догляду за волоссям. Характеристика товарів для догляду за волоссям. Засоби для догляду за волоссям. |
Комплекс процедур та засобів для догляду за своїм волоссям. |
Планує дії по догляду за власним волоссям. Усвідомлює необхідність догляду за волоссям. Вміє обирати товари для догляду за власним типом волосся. |
66 |
1 |
|
Стародавні вірування та обряди, які пов’язані з волоссям Колективний проєкт: придумати і намалювати гарну зачіску (різні історичні епохи) |
Робота над проєктом. Зображення і вирізання малюнків предметів, розташування їх. Використання інтернет-ресурсів. |
Обговорює ідеї, конструктивно взаємодіє з іншими особами у |
Міні-проєкт 3: Раціональне харчування і моє здоров’я. Технологія: технологія здорового харчування. |
|||||
67 |
1 |
|
Поняття раціональне харчування. Здорова тарілка харчування |
Правила здорового харчування https://www.youtube.com/watch?v=b1C4ic1BMUM |
Усвідомлює значення знань про правила здорового харчування. |
68 |
1 |
|
Корисні речовини в харчових продуктах. Калорійність страв та продуктів харчування. |
Знайомство з калорійністю страв та продуктів харчування. Визначення корисних страв для себе та оточуючих. |
Обгрунтовує корисність і потрібність деяких речовин у продуктах харчування. Вміє користуватися таблицями калорійності продуктів харчування. |
69 |
1 |
|
Колективний проєкт: скласти добовий раціон, враховуючи правила раціонального харчування і оформити малюнками проєкт. |
Робота над проєктом. Складання добового меню школяра. Використання інтернет-ресурсів. |
Обговорює ідеї, конструктивно взаємодіє з іншими особами у |
70 |
1 |
|
Підсумкове завдання |
Підведення підсумків. |
Оцінює і аналізу свої навички і вміння і їх практичне застосування у побуті. |