Календарно-тематичне планування уроків курсу за вибором "Українознавство" для 7 класу (відповідно до програми "Українознавство", 5-11 класи, 2014 р.)
УКРАЇНОЗНАВСТВО
7–Б клас
(35 год, 1 год на тиждень)
І СЕМЕСТР
№ |
К-ть год |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
||||
План |
Факт |
|||||||
Тема №1. Вступ. Я – українець |
||||||||
|
1 |
Українознавство як цілісна системна наука, що вивчає українську людину, Україну та світове українство в часопросторі. |
|
|
|
|||
|
1 |
Лад у собі, з батьками, з іншими, зі світом. Кожна людина є діячем та творцем. Діяльнісне та творче вираження українського Я. |
|
|
|
|||
|
1 |
Питомі риси, притаманні діячу і творцю України та світу. |
|
|
|
|||
|
1 |
Діяння, творення, творіння може бути як красиве, так і потворне, як корисне, так і шкідливе. |
|
|
|
|||
|
1 |
Я – діяч та творець, відповідальний за свою діяльність і творчість. |
|
|
|
|||
|
1 |
Узагальнення за темою |
|
|
|
|||
Тема № 2. Моя родина, мій рід |
||||||||
|
1 |
Витоки, історія мого роду. |
|
|
|
|||
|
1 |
Родина як творчість. Співтворчість та співпереживання у родині, здатність чути іншого. |
|
|
|
|||
|
1 |
Творчість і діяльність моєї родини, роду. |
|
|
|
|||
|
1 |
Календарно-обрядове коло як звичай, як об’єднання родини в рід, а родів у народ, як «заклик» до творення, як результат творчості народу, спонукає до творення. |
|
|
|
|||
Тема №3. Мій український народ |
||||||||
|
1 |
Вплив природних чинників на світобачення та світовідчуття народу. Відтворення природних та світоглядних особливостей у діяльності та творчості українців різних регіонів нашої держави. |
|
|
|
|||
|
1 |
Своєрідність архітектури мого краю, чим вона зумовлена. Регіональні особливості українського житла та інтер’єру від минулого до сучасного, його традиційні риси. |
|
|
|
|||
|
1 |
Народне декоративно-ужиткове мистецтво – вияв творчості українців. Оберіг. Декоративний розпис, зокрема Петриківський, гончарство, ткацтво, килимарство, писанкарство з дохристиянських часів до сьогодення. |
|
|
|
|||
|
1 |
Український одяг. Тяглість традиції. Оберегові елементи у давньому та сучасному одязі. Виготовлення одягу як творчість. |
|
|
|
|||
|
1 |
Традиційні українські прикраси від прадавнини до сьогодення. Їх призначення. використання природних матеріалів у створенні прикрас, символіка традиційних прикрас. |
|
|
|
|||
|
1 |
Узагальнення за темою |
|
|
|
|||
ІІ СЕМЕСТР
|
Тема №4. Моя держава – Україна |
||||||
|
1 |
Ідея державотворення, вияв її в українській символіці та геральдиці |
|
|
|
||
|
1 |
Ідея державотворення, вияв її в українській сфрагістиці та нумізматиці. |
|
|
|
||
|
1 |
«Руська правда» Ярослава Мудрого та «Повчання дітям» Володимира Мономаха як настанови щодо творення власної державності. |
|
|
|
||
|
1 |
«Слово о полку Ігоревім», українські думи та історичні пісні як настанови щодо творення власної державності. |
|
|
|
||
|
1 |
Українська літературна мова як вищий вияв творчості народу, основа взаєморозуміння. |
|
|
|
||
|
1 |
Діалекти та говірки в органічній цілісності української мови. |
|
|
|
||
|
1 |
Іван Котляревський, Тарас Шевченко – творці літературної мови, державотворці. |
|
|
|
||
|
1 |
Іван Франко, Леся Українка – творці літературної мови, державотворці. |
|
|
|
||
|
1 |
Пантелеймон Куліш, Борис Грінченко – творці літературної мови, державотворці. |
|
|
|
||
|
1 |
Узагальнення за темою |
|
|
|
||
Тема №5. Україна та українці у світі |
|||||||
|
1 |
Україна у світовому цивілізаційному поступі. |
|
|
|
||
|
1 |
Винахід колеса, організація розвиненого землеробства, протоміста-мегаполіси. |
|
|
|
||
|
1 |
Освіта як природна потреба українського народу. П. Алеппський про освіту козацької України, освіченість українців. |
|
|
|
||
|
1 |
Перша європейська конституція Пилипа Орлика. |
|
|
|
||
|
1 |
Козацькі військово-технічні винаходи: «полімаран», «чайка», «підводний човен», «вогненні колеса», «торпеди», «літаючий вогонь» та ін. |
|
|
|
||
|
1 |
Українська авіація та космонавтика. Від М. Кибальчича, Ю. Кондратюка та І. Сікорського до С. Корольова, А. Люльки, О. Антонова та Л. Каденюка. |
|
|
|
||
|
1 |
Новітні технології, перший комп’ютер у континентальній Європі створений в Україні. Популярні у світі сучасні українські ігрові програмні продукти («Козаки», «Сталкер»). |
|
|
|
||
|
1 |
Узагальнення за темою |
|
|
|
||
|
1 |
Повторення й узагальнення в кінці року |
|
|
|
||
1 |
|