Календарно-тематичне планування з української літератури для 10 класу на І семестр

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з української літератури для 10 класу на І семестр
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування

з української літератури для 10 класу на І семестр 

 

 

                                                                             Обов'язкова кількість видів контролю

 

 І семестр

Дата

Контрольні роботи у формі:

3

 

• контрольного класного твору;

1

 

• виконання інших завдань (тестів,

2

 

відповідей на запитання тощо)

 

 

Уроки мовленнєвого розвитку

2 (у+п)

 

 

Уроки позакласного читання

1

 

Перевірка зошитів

4

 

 

 

 

 

  Календарно-тематичне планування для 10-го класу складено відповідно до програ­ми  «Українська література 10-11 класи Рівень стандарту, академічний рівень»  (зі змінами, затвердженими наказом МОН  від 14.07.2016 № 826)

 

    

 

 

  

  з/п

 

Дата

 

Зміст навчального матеріалу   

Примітки

 

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

1.

 

Українська література другої половини ХІХ ст. у контексті  роз-витку тодішнього суспільства, культури, мистецтва.Новий етап національно-визвольного руху, культурно-просвітницька діяль-ність «громад». Періодичні видання. Розвиток реалізму та нату-ралізму.

 

 

 

 Предметні компетентності

Учень / учениця:

характеризує в загальних рисах суспільно-культурні умови розвитку літератури 1870-1890 рр.;

розповідає про письменника, називає  його основні твори; коментує оцінку І.Франком творчого доробку І.Нечуя-Левицького; визначає жанр твору; коментує проблематику повісті; характеризує образи-персонажі, засоби їх зображення; порівнює образи дійових осіб; пояснює авторську позицію; виокремлює засоби комічного у творі, пояснює їхню роль.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

установлює причинно-наслідкові зв’язки між подіями твору; висловлює власну думку про українську

ментальність, національний характер, народну мораль і етику; застосовує набуті знання для порівняння творів української та зарубіжної літератур; зіставлення специфіки розкриття теми в різних видах мистецтва; визначає роль і місце української літератури у світовому контексті.

НЛ-2,3

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення основних рис української ментальності, її значення для самопізнання й успішної реалізації в сучасному суспільстві.

 

2.

 

Життя та творчість Івана Нечуя-Левицького як новий імпульс

української літератури. «Кайдашева сім’я» — соціально-побутова повість.

 

3.

 

«Кайдашева сім’я». Реалізм твору, сучасна (вічна) актуальність проблеми батьків і дітей. Колоритні людські характери в повісті.

 

4.

 

«Кайдашева сім’я.  Колоритні людські характери в повісті. Українська ментальність, гуманістичні традиції народного побуту й моралі.  

 

 

5.

 

«Кайдашева сім’я». Ствердження цінностей національної етики засобами комічного.

 

6.

 

Контрольна робота №1. Контрольний твір.

 

 

Тематична

7.

 

Аналіз контрольної роботи.

Панас Мирний. Основне про життєвий і творчий шлях. Загальна характеристика творчості. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» — перший український соціально-психологічний роман, свідчення його можливостей у художньому дослідженні дійсності.

Співавторство з І. Біликом. Широта представлення народного життя.

 

 Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає про життя прозаїка, його основні твори; розповідає про історію написання роману; коментує його сюжет (1,4 частини); характеризує головні образи-персонажі, зокрема Чіпки, пояснює його поведінку психологічними чинниками; визначає роль головних жіночих образів у творі, розкриває їх.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

порівнює роман  із «Кайдашевою сім’єю» І.Нечуя-Левицького; знаходить спільне та відмінне в художній манері прозаїків; коментує власне розуміння понять честі, справедливості, людської гідності й можливі способи їхнього ствердження; переконливо й толерантно висловлює власні судження про ці поняття.

НЛ-2,3

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення значення правильності життєвого вибору для становлення й ствердження людини.

8.

 

«Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Шлях Ничипора Варениченка:

від правдошукацтва до розбійництва.

 

9.

 

«Хіба ревуть воли, як ясла повні Жіночі образи, ствердження народних поглядів на духовне здоров’я людини.

 

  10.

 

«Хіба ревуть воли, як ясла повні?».  Ствердження народних поглядів на духовне здоров’я людини.

 

 

 

  11.

 

РМ №1 (у). «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Диспут «Чи виправдане зло в ім’я добра».

 

 

 

   12.

 

Урок позакласного читання. Панас Мирний. «Повія».

 

 

13.

 

Розвиток драматургії. «Театр корифеїв». Популярність «Театру

корифеїв» в Україні та за її межами.

 

 

Предметні компетентності

Учень / учениця:

розповідає про історію виникнення «театру корифеїв», його склад, популярність; називає авторів творів, написаних для професійного українського театру; знає про першу народну артистку України (УСРР).

Ключові компетентності

Учень / учениця:

розуміє специфіку виражальних засобів театрального мистецтва.

НЛ-2

Емоційно-ціннісне ставлення

Прищеплення любові до театру, розвиток уміння цінувати красу й художню досконалість драматичного мистецтва.

Виховання відчуття гордості за «театр корифеїв», що зіграв важливу роль у формуванні національної самосвідомості народу.

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає основне з життєвого і творчого шляху драматурга; розуміє причини просвітницьких ідейних пріоритетів світогляду письменника; визначає жанр драматичного твору; знає зміст п’єси «Мартин Боруля»; розповідає про історичну основу твору; характеризує головного героя; розуміє причини його особистої драми; дає характеристику іншим персонажам; визначає головний конфлікт твору; розкриває значення творчості І.Карпенка-Карого для розвитку української драматургії.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

визначає проблеми, порушені у творі, розуміє їх актуальність для сучасного життя; висловлює судження про духовні й матеріальні цінності; застосовує набуті знання для порівняльного аналізу творів української та зарубіжної літератур; розуміє специфіку виражальних засобів театрального мистецтва.

НЛ-2,4

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення думки, що життєва позиція кожного важлива для всього суспільства.

Усвідомлення можливих негативних наслідків компромісних рішень (компроміс переконань – шлях до зради).

14.

 

Основне про життєвий і творчий шлях Івана Карпенка-Карого, світогляд, багатогранність діяльності. Жанрова різноманітність творів. І. Карпенко-Карий і «театр корифеїв». Драматургічне новаторство письменника. Комедія «Мартин Боруля», її сценічна історія. Дворянство як міф про краще життя. 

 

15.

 

Комедія «Мартин Боруля». Підміна особистісних етичних  цін-ностей (чесності, порядності, працелюбства) становою приналеж-ністю. Психологічна переконливість розкриття образу Мартина Борулі.

 

16.

 

Комедія «Мартин Боруля». Значення творчості   І. Карпенка-  Карого.

 

17.

 

Контрольна робота №2. І. Нечуй-Левицький, Панас Мирний,

І. Карпенко-Карий (різнорівнева контрольна робота).

 

 

 

 

 

 

Тематична

18.

 

Аналіз контрольної роботи.

Іван Франко — титан духу й думки. Письменник, учений, громад-ський діяч. Багатогранність діяльності, її вплив на культурний і політичний розвиток України. Франко- перекладач, публіцист. Значення творчості для розвитку української літератури, у пробудженні національної свідомості. Творчість І. Франка в музиці.

   

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає біографію І. Франка, основні царини його громадсько-політичної, наукової, мистецької, перекладацької діяльності, розуміє її значення в історії української літератури; висловлює власне ставлення до І.Франка як багатогранної особистості.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

ситуації, потребу вчитися впродовж життя для формування себе як багатогранНЛ-1,2,4

Емоційно-ціннісне ставлення

Формування на прикладі життя І.Франка ціннісного переконання про можливість досягнення силою духу світових вершин інтелекту.

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає композицію збірки «З вершин і низин»; пояснює назви основних віршів; розуміє ключові смисли, закладені в поезіях; характеризує образ «вічного революціонера»; аналізує поетичні тексти; висловлює власну думку про актуальність поезії І. Франка для сучасності.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

розрізняє засоби художнього увиразнення в поезіях; пояснює роль уживання художніх засобів; дискутує з приводу порушених у віршах проблем; толерантно відстоює власну позицію.

НЛ-1,2

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення позитивного впливу поезії на людину. Формування переконання, що за будь-яких обставин необхідно залишатися з народом, його цінностями.

 

Предметні компетентності

Учень / учениця:

розповідає про зб. «Зів’яле листя»; виразно й осмислено читає твори,

аналізує їх; визначає й коментує засоби художнього увиразнення; знає і пояснює відмінність між громадянською та інтимною лірикою.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

висловлює судження про важливість кохання в житті людини; порівнює специфіку виражальних засобів у поезії і музиці в розкритті  інтимних мотивів; аналізує сучасні інтерпретації інтимної лірики І. Франка в музичних композиціях.

Вивчає напам’ять: 1 поезію (на вибір).

НЛ-1,2

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення того, що кохання – найвеличніше з почуттів, яке надихає людину на шляхетні вчинки.

 

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає філософську поезію І. Франка; пояснює провідні мотиви в «Легенді про вічне життя»; розуміє значення слова «легенда», подвійну природу дару; аналізує текст; визначає проблеми й підтекст твору; пояснює алюзію на Олександра Македонського; характеризує сутність дарунку богів; висловлює власну думку про те, чому він став неприйнятним для людей.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

висловлює власні міркування про вчинки й характер героїв, наскільки праведними й чистими є їхні помисли під час передаровування; аналізує та інтерпретує твір в аспекті загальнолюдських цінностей.

НЛ-1,2, 3,4

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення відповідального ставлення до життя. Осмислення негативної ролі лицемірства в житті сучасної людини.

 

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає місце поеми *«Мойсей» у творчому доробку І. Франка; пояснює поняття «філософська поезія», «терцини», «гімн», «сонет»; розуміє специфіку сюжетних ліній, найнапруженіші моменти поеми; характеризує алегоричність образу Мойсея; аналізує засоби художнього увиразнення в тексті; висловлює власну позицію щодо ролі провідника нації в долі народу та міркує про майбутнє.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

висловлює судження про те, як виховувати в собі риси відповідальності, мужності; як спрогнозувати можливі наслідки діяльності; зіставляє специфіку розкриття мотиву шукань землі обітованої в Біблії та художній літературі; шукає інформацію про українських письменників, які переосмислювали образ Мойсея; бере участь у дискусії щодо проблеми безвідповідальності в житті людини; зіставляє специфіку розкриття  теми в літературі й музиці.

НЛ-1,2

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення ролі кожного в історичному процесі, здатності брати на себе відповідальність за Батьківщину в її складні періоди.

 Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає про І. Франка як прозаїка; пояснює композицію та сюжет новели «Сойчине крило»; розуміє морально-етичні проблеми, порушені у творі; характеризує його модерністську специфіку; аналізує засоби художнього увиразнення; висловлює власну думку про актуальність творчості І. Франка для ХХІ ст.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

пояснює важливий моральний урок, який продемонстрували герої власним учинком; висловлює судження про кохання, яке долає час, про вірність, справедливість; швидко й ефективно шукає інформацію, використовуючи різні джерела.

НЛ-1,2

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення неминучості перемоги добра над злом. Шанобливе ставлення до творчості І.Франка. Усвідомлення його внеску у світову культуру.

 

 

 

19.

 

Лірика збірки «З вершин і низин». Загальне уявлення про вічної жіночності, материнства, краси; суперечки про роль краси і користі («Сікстинська Мадонна»).

 

20.

 

Лірика збірки «З вершин і низин». «Гімн».

 

21.

 

Поетична збірка «Зів’яле листя», загальне уявлення про

її композицію. «Ой ти, дівчино, з горіха зерня».

 

22.

 

Поетична збірка «Зів’яле листя». «Чого являєшся мені...». Місце любовної теми у творчості І. Франка. Життєві імпульси появи творів (автобіографічність). Широка емоційна гама почуттів ліричного героя, ствердження невмирущості почуттів, ідеалу кохання.

 

23.

 

Філософська поезія. Змістовий зв’язок «Легенди про вічне життя» з поезією збірки «Зів’яле листя». Драматизм людських стосунків, роздуми про взаємність кохання.

 

24.

 

Поема «Мойсей» — один із вершинних творів І.Франка.

Проблематика твору: історичний шлях нації, визначна особистість як її провідник, пробудження національної свідомості, історичної пам’яті. Пролог до поеми — заповіт українському народові.

 

25.

 

Поема «Мойсей» — один із вершинних творів І.Франка.

Проблематика твору: історичний шлях нації, визначна особистість як її провідник, пробудження національної свідомості, історичної пам’яті. Пролог до поеми — заповіт українському народові

 

26.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

Проза І. Франка (ідеї, проблеми). Художні шукання прозаїка.

Франко й український модернізм. Новела «Сойчине крило» — жіноча доля в новітній інтерпретації.

 

 

 

 

 

 

 27.

 

Новела «Сойчине крило». Образ героя-адресата — уособлення боротьби між «естетикою» і «живим чоловіком». Гуманізм новели.

 

28.

 

РМ №2. (п).  Есе «Любов — усьому голова».

 

 

 

29.

 

Позакласне читання. І. Карпенко-Карий. «Хазяїн».

 

 

 

30.

 

Контрольна робота №3. Іван Франко (комбінована контрольна робота).

 

 

  Тематична

31.

 

Аналіз контрольної роботи.

Повторення та узагальнення вивченого.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мизынчук Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
17 липня 2022
Переглядів
9817
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку