Календарно-тематичне планування
з української літератури для 10 класу на І семестр
Обов'язкова кількість видів контролю
|
І семестр |
Дата |
Контрольні роботи у формі: |
3 |
|
• контрольного класного твору; |
1 |
|
• виконання інших завдань (тестів, |
2 |
|
відповідей на запитання тощо) |
|
|
Уроки мовленнєвого розвитку |
2 (у+п) |
|
|
||
Уроки позакласного читання |
1 |
|
Перевірка зошитів |
4 |
|
Календарно-тематичне планування для 10-го класу складено відповідно до програми «Українська література 10-11 класи Рівень стандарту, академічний рівень» (зі змінами, затвердженими наказом МОН від 14.07.2016 № 826)
№ з/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Примітки
|
|
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
|||
1. |
|
Українська література другої половини ХІХ ст. у контексті роз-витку тодішнього суспільства, культури, мистецтва.Новий етап національно-визвольного руху, культурно-просвітницька діяль-ність «громад». Періодичні видання. Розвиток реалізму та нату-ралізму.
|
|
Предметні компетентності Учень / учениця: характеризує в загальних рисах суспільно-культурні умови розвитку літератури 1870-1890 рр.; розповідає про письменника, називає його основні твори; коментує оцінку І.Франком творчого доробку І.Нечуя-Левицького; визначає жанр твору; коментує проблематику повісті; характеризує образи-персонажі, засоби їх зображення; порівнює образи дійових осіб; пояснює авторську позицію; виокремлює засоби комічного у творі, пояснює їхню роль. Ключові компетентності Учень / учениця: установлює причинно-наслідкові зв’язки між подіями твору; висловлює власну думку про українську ментальність, національний характер, народну мораль і етику; застосовує набуті знання для порівняння творів української та зарубіжної літератур; зіставлення специфіки розкриття теми в різних видах мистецтва; визначає роль і місце української літератури у світовому контексті. НЛ-2,3 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення основних рис української ментальності, її значення для самопізнання й успішної реалізації в сучасному суспільстві.
|
2. |
|
Життя та творчість Івана Нечуя-Левицького як новий імпульс української літератури. «Кайдашева сім’я» — соціально-побутова повість. |
|
|
3. |
|
«Кайдашева сім’я». Реалізм твору, сучасна (вічна) актуальність проблеми батьків і дітей. Колоритні людські характери в повісті. |
|
|
4. |
|
«Кайдашева сім’я. Колоритні людські характери в повісті. Українська ментальність, гуманістичні традиції народного побуту й моралі.
|
|
|
5. |
|
«Кайдашева сім’я». Ствердження цінностей національної етики засобами комічного. |
|
|
6. |
|
Контрольна робота №1. Контрольний твір. |
|
|
Тематична |
||||
7. |
|
Аналіз контрольної роботи. Панас Мирний. Основне про життєвий і творчий шлях. Загальна характеристика творчості. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» — перший український соціально-психологічний роман, свідчення його можливостей у художньому дослідженні дійсності. Співавторство з І. Біликом. Широта представлення народного життя. |
|
Предметні компетентності Учень / учениця: знає про життя прозаїка, його основні твори; розповідає про історію написання роману; коментує його сюжет (1,4 частини); характеризує головні образи-персонажі, зокрема Чіпки, пояснює його поведінку психологічними чинниками; визначає роль головних жіночих образів у творі, розкриває їх. Ключові компетентності Учень / учениця: порівнює роман із «Кайдашевою сім’єю» І.Нечуя-Левицького; знаходить спільне та відмінне в художній манері прозаїків; коментує власне розуміння понять честі, справедливості, людської гідності й можливі способи їхнього ствердження; переконливо й толерантно висловлює власні судження про ці поняття. НЛ-2,3 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення значення правильності життєвого вибору для становлення й ствердження людини. |
8. |
|
«Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Шлях Ничипора Варениченка: від правдошукацтва до розбійництва. |
|
|
9. |
|
«Хіба ревуть воли, як ясла повні Жіночі образи, ствердження народних поглядів на духовне здоров’я людини. |
|
|
10. |
|
«Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Ствердження народних поглядів на духовне здоров’я людини.
|
|
|
11. |
|
РМ №1 (у). «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Диспут «Чи виправдане зло в ім’я добра».
|
|
|
12. |
|
Урок позакласного читання. Панас Мирний. «Повія». |
|
|
13. |
|
Розвиток драматургії. «Театр корифеїв». Популярність «Театру корифеїв» в Україні та за її межами.
|
|
Предметні компетентності Учень / учениця: розповідає про історію виникнення «театру корифеїв», його склад, популярність; називає авторів творів, написаних для професійного українського театру; знає про першу народну артистку України (УСРР). Ключові компетентності Учень / учениця: розуміє специфіку виражальних засобів театрального мистецтва. НЛ-2 Емоційно-ціннісне ставлення Прищеплення любові до театру, розвиток уміння цінувати красу й художню досконалість драматичного мистецтва. Виховання відчуття гордості за «театр корифеїв», що зіграв важливу роль у формуванні національної самосвідомості народу. Предметні компетентності Учень / учениця: знає основне з життєвого і творчого шляху драматурга; розуміє причини просвітницьких ідейних пріоритетів світогляду письменника; визначає жанр драматичного твору; знає зміст п’єси «Мартин Боруля»; розповідає про історичну основу твору; характеризує головного героя; розуміє причини його особистої драми; дає характеристику іншим персонажам; визначає головний конфлікт твору; розкриває значення творчості І.Карпенка-Карого для розвитку української драматургії. Ключові компетентності Учень / учениця: визначає проблеми, порушені у творі, розуміє їх актуальність для сучасного життя; висловлює судження про духовні й матеріальні цінності; застосовує набуті знання для порівняльного аналізу творів української та зарубіжної літератур; розуміє специфіку виражальних засобів театрального мистецтва. НЛ-2,4 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення думки, що життєва позиція кожного важлива для всього суспільства. Усвідомлення можливих негативних наслідків компромісних рішень (компроміс переконань – шлях до зради). |
14. |
|
Основне про життєвий і творчий шлях Івана Карпенка-Карого, світогляд, багатогранність діяльності. Жанрова різноманітність творів. І. Карпенко-Карий і «театр корифеїв». Драматургічне новаторство письменника. Комедія «Мартин Боруля», її сценічна історія. Дворянство як міф про краще життя. |
|
|
15. |
|
Комедія «Мартин Боруля». Підміна особистісних етичних цін-ностей (чесності, порядності, працелюбства) становою приналеж-ністю. Психологічна переконливість розкриття образу Мартина Борулі. |
|
|
16. |
|
Комедія «Мартин Боруля». Значення творчості І. Карпенка- Карого. |
|
|
17. |
|
Контрольна робота №2. І. Нечуй-Левицький, Панас Мирний, І. Карпенко-Карий (різнорівнева контрольна робота). |
|
|
|
|
|
Тематична |
|
18. |
|
Аналіз контрольної роботи. Іван Франко — титан духу й думки. Письменник, учений, громад-ський діяч. Багатогранність діяльності, її вплив на культурний і політичний розвиток України. Франко- перекладач, публіцист. Значення творчості для розвитку української літератури, у пробудженні національної свідомості. Творчість І. Франка в музиці. |
|
Предметні компетентності Учень / учениця: знає біографію І. Франка, основні царини його громадсько-політичної, наукової, мистецької, перекладацької діяльності, розуміє її значення в історії української літератури; висловлює власне ставлення до І.Франка як багатогранної особистості. Ключові компетентності Учень / учениця: ситуації, потребу вчитися впродовж життя для формування себе як багатогранНЛ-1,2,4 Емоційно-ціннісне ставлення Формування на прикладі життя І.Франка ціннісного переконання про можливість досягнення силою духу світових вершин інтелекту. Предметні компетентності Учень / учениця: знає композицію збірки «З вершин і низин»; пояснює назви основних віршів; розуміє ключові смисли, закладені в поезіях; характеризує образ «вічного революціонера»; аналізує поетичні тексти; висловлює власну думку про актуальність поезії І. Франка для сучасності. Ключові компетентності Учень / учениця: розрізняє засоби художнього увиразнення в поезіях; пояснює роль уживання художніх засобів; дискутує з приводу порушених у віршах проблем; толерантно відстоює власну позицію. НЛ-1,2 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення позитивного впливу поезії на людину. Формування переконання, що за будь-яких обставин необхідно залишатися з народом, його цінностями.
Предметні компетентності Учень / учениця: розповідає про зб. «Зів’яле листя»; виразно й осмислено читає твори, аналізує їх; визначає й коментує засоби художнього увиразнення; знає і пояснює відмінність між громадянською та інтимною лірикою. Ключові компетентності Учень / учениця: висловлює судження про важливість кохання в житті людини; порівнює специфіку виражальних засобів у поезії і музиці в розкритті інтимних мотивів; аналізує сучасні інтерпретації інтимної лірики І. Франка в музичних композиціях. Вивчає напам’ять: 1 поезію (на вибір). НЛ-1,2 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення того, що кохання – найвеличніше з почуттів, яке надихає людину на шляхетні вчинки.
Предметні компетентності Учень / учениця: знає філософську поезію І. Франка; пояснює провідні мотиви в «Легенді про вічне життя»; розуміє значення слова «легенда», подвійну природу дару; аналізує текст; визначає проблеми й підтекст твору; пояснює алюзію на Олександра Македонського; характеризує сутність дарунку богів; висловлює власну думку про те, чому він став неприйнятним для людей. Ключові компетентності Учень / учениця: висловлює власні міркування про вчинки й характер героїв, наскільки праведними й чистими є їхні помисли під час передаровування; аналізує та інтерпретує твір в аспекті загальнолюдських цінностей. НЛ-1,2, 3,4 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення відповідального ставлення до життя. Осмислення негативної ролі лицемірства в житті сучасної людини.
Предметні компетентності Учень / учениця: знає місце поеми *«Мойсей» у творчому доробку І. Франка; пояснює поняття «філософська поезія», «терцини», «гімн», «сонет»; розуміє специфіку сюжетних ліній, найнапруженіші моменти поеми; характеризує алегоричність образу Мойсея; аналізує засоби художнього увиразнення в тексті; висловлює власну позицію щодо ролі провідника нації в долі народу та міркує про майбутнє. Ключові компетентності Учень / учениця: висловлює судження про те, як виховувати в собі риси відповідальності, мужності; як спрогнозувати можливі наслідки діяльності; зіставляє специфіку розкриття мотиву шукань землі обітованої в Біблії та художній літературі; шукає інформацію про українських письменників, які переосмислювали образ Мойсея; бере участь у дискусії щодо проблеми безвідповідальності в житті людини; зіставляє специфіку розкриття теми в літературі й музиці. НЛ-1,2 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення ролі кожного в історичному процесі, здатності брати на себе відповідальність за Батьківщину в її складні періоди. Предметні компетентності Учень / учениця: знає про І. Франка як прозаїка; пояснює композицію та сюжет новели «Сойчине крило»; розуміє морально-етичні проблеми, порушені у творі; характеризує його модерністську специфіку; аналізує засоби художнього увиразнення; висловлює власну думку про актуальність творчості І. Франка для ХХІ ст. Ключові компетентності Учень / учениця: пояснює важливий моральний урок, який продемонстрували герої власним учинком; висловлює судження про кохання, яке долає час, про вірність, справедливість; швидко й ефективно шукає інформацію, використовуючи різні джерела. НЛ-1,2 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення неминучості перемоги добра над злом. Шанобливе ставлення до творчості І.Франка. Усвідомлення його внеску у світову культуру.
|
19. |
|
Лірика збірки «З вершин і низин». Загальне уявлення про вічної жіночності, материнства, краси; суперечки про роль краси і користі («Сікстинська Мадонна»). |
|
|
20. |
|
Лірика збірки «З вершин і низин». «Гімн». |
|
|
21. |
|
Поетична збірка «Зів’яле листя», загальне уявлення про її композицію. «Ой ти, дівчино, з горіха зерня». |
|
|
22. |
|
Поетична збірка «Зів’яле листя». «Чого являєшся мені...». Місце любовної теми у творчості І. Франка. Життєві імпульси появи творів (автобіографічність). Широка емоційна гама почуттів ліричного героя, ствердження невмирущості почуттів, ідеалу кохання. |
|
|
23. |
|
Філософська поезія. Змістовий зв’язок «Легенди про вічне життя» з поезією збірки «Зів’яле листя». Драматизм людських стосунків, роздуми про взаємність кохання. |
|
|
24. |
|
Поема «Мойсей» — один із вершинних творів І.Франка. Проблематика твору: історичний шлях нації, визначна особистість як її провідник, пробудження національної свідомості, історичної пам’яті. Пролог до поеми — заповіт українському народові. |
|
|
25. |
|
Поема «Мойсей» — один із вершинних творів І.Франка. Проблематика твору: історичний шлях нації, визначна особистість як її провідник, пробудження національної свідомості, історичної пам’яті. Пролог до поеми — заповіт українському народові |
|
|
26.
. |
|
Проза І. Франка (ідеї, проблеми). Художні шукання прозаїка. Франко й український модернізм. Новела «Сойчине крило» — жіноча доля в новітній інтерпретації.
|
|
|
27. |
|
Новела «Сойчине крило». Образ героя-адресата — уособлення боротьби між «естетикою» і «живим чоловіком». Гуманізм новели. |
|
|
28. |
|
РМ №2. (п). Есе «Любов — усьому голова».
|
|
|
29. |
|
Позакласне читання. І. Карпенко-Карий. «Хазяїн».
|
|
|
30. |
|
Контрольна робота №3. Іван Франко (комбінована контрольна робота).
|
Тематична |
|
31. |
|
Аналіз контрольної роботи. Повторення та узагальнення вивченого.
|