Календарно-тематичне планування складено відповідно до програми: Українська література : програма. 10 − 11 класи. Рівень стандарту, академічний рівень (затверджена наказом МОНУ № 826 від 14.07.2016 р.). К., 2016. URL : https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv.
Календарно-тематичне планування
з української літератури для 11-их класів
на 2018 − 2019 н. р.
Пояснювальна записка
Календарно-тематичне планування складено відповідно до програми: Українська література : програма. 10 − 11 класи. Рівень стандарту, академічний рівень (затверджена наказом МОНУ № 826 від 14.07.2016 р.). К., 2016. URL : https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv.
КТП уклали відповідно до листа МОНУ від 03.07.2018 р. № 1/9-415 «Щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти навчальних предметів у 2018/2019 навчальному році».
Підручник. Українська література. Рівень стандарту, академічний рівень : підруч. для 11 кл. ЗНЗ / Г. Ф. Семенюк та ін. К. : Освіта, 2011. 416 с.
Академічний рівень - 70 год. (2 год. на тиждень)
11 клас |
І семестр |
ІІ семестр |
к-сть
|
к-сть |
|
Контрольні роботи у формі: |
3 |
3 |
- контрольного класного твору |
1 |
1 |
- виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо) |
2 |
2 |
РМ |
2 у+п |
2 у+п |
ПЧ |
1 |
1 |
Література рідного краю |
1 |
1 |
№ п/п |
Дата |
Тема уроку |
К-сть год. |
|
|
|
І СЕМЕСТР |
|
|
|
|
Українська література 1920—1930 рр. Вступ |
|
|
1 |
|
Суспільно-історичні умови розвитку української літератури XX ст., основні стильові напрями ТЛ: «розстріляне відродження» |
1 |
|
2 |
|
Провідна роль поезії у 20-ті роки. Павло Тичина — найбільший модерніст цього періоду. Феномен «кларнетизму». «Арфами, арфами...», «О панно Інно...», «Ви знаєте, як липа шелестить..?» Напам’ять - 2 ТЛ: вітаїстичність, експресіонізм, кларнетизм |
1 |
|
3 |
|
П. Тичина. «Одчиняйте двері...». Художнє відтворення національно-визвольного пробудження народу. Уславлення борців за вільну Україну у вірші «Пам'яті тридцяти» |
1 |
|
4 |
|
Авангардні тенденції в українській поезії 1920-х рр. Михайль Семенко — поет-футурист. Урбаністичні мотиви лірики («Бажання», «Місто», «Запрошення») ТЛ: авангард, футуризм, деструкція |
1 |
|
5 |
|
Київські «неокласики». Микола Зеров. Різногранний творчий шлях митця. «Київ — традиція». Філософічність, афористичність лірики ТЛ: сонет |
1 |
|
6 |
|
Максим Рильський «Молюсь і вірю...», «Солодкий світ!..». Мотиви пошуків душевної рівноваги, краси в житті та в душі Напам’ять ТЛ: філософічність |
1 |
|
7 |
|
Євген Плужник — один із провідних поетів «розстріляного відродження». Сповідальність, ліричність, філософічність поезії «Для вас, історики майбутні...» Напам’ять ТЛ: поглиблення поняття про ліричного героя |
1 |
|
8 |
|
Є. Плужник. «Вчись у природи творчого спокою...», «Ніч... а човен — як срібний птах!», «Річний пісок...». Урівноваженість душевного стану ліричного героя, мить і вічність у чуттєвому вираженні. |
1 |
|
9 |
|
Тематична контрольна робота №1 |
1 |
|
Тематична оцінка |
||||
Проза |
||||
10 |
|
Розвиток української прози 20-х років XX ст. Микола Хвильовий. Біографія письменника, його провідна роль у літературному житті 1920-х рр. |
1 |
|
11 |
|
Микола Хвильовий. «Я (Романтика)» — новела про добро і зло в житті та в душі |
1 |
|
12 |
|
Юрій Яновський. Творча біографія митця. Роман у новелах «Вершники». Ідея нетлінної вартості національних основ буття, спадковості поколінь, духовної пам’яті в новелі «Дитинство» ТЛ: роман у новелах |
1 |
|
13 |
|
Ствердження високих загальнолюдських ідеалів вірності й кохання, відданості громадянському обов’язку в новелі «Шаланда в морі» |
1 |
|
14 |
|
РМ. Усний міні-твір. Висловлення власного ставлення до проблеми збереження своїх коренів, небезпеки їхньої втрати; до високих загальнолюдських ідеалів |
1 |
|
15 |
|
Валер'ян Підмогильний. Життєвий і творчий шлях письменника |
1 |
|
16 17 |
|
Валер'ян Підмогильний. «Місто». Світовий мотив підкорення людиною міста, самоутвердження, інтерпретовані на національному матеріалі. Зображення «Цілісної» людини |
2 |
|
18 |
|
РМ. Складання характеристики головного героя Степана Радченка |
1 |
|
19 |
|
Життя і творчість Остапа Вишні. «Моя автобіографія» — гумористична розповідь письменника про свій життєвий шлях ТЛ: усмішка |
1 |
|
20 |
|
«Сом». Оптимізм, любов до природи, м'який гумор як риси індивідуального почерку Остапа Вишні |
1 |
|
21 |
|
Тематична контрольна робота №2 |
1 |
|
Тематична оцінка |
||||
|
|
Драматургія |
|
|
22 |
|
Розвиток національного театру, драматургії 1920-1930 рр. Життєвий і творчий шлях Миколи Куліша. Зв'язок із театром Л. Курбаса |
1 |
|
23 |
|
Микола Куліш. Сатирична комедія «Мина Мазайло». Особливості сюжету. Розвінчання національного нігілізму, духовної обмеженості на матеріалі українізації ТЛ: сатирична комедія |
1 |
|
24 |
|
М. Куліш. «Мина Мазайло». Сатиричне викриття бездуховності обивателів, які зрікаються своєї мови. Драматургічна майстерність автора у створенні комічних характерів та ситуацій |
1 |
|
25 |
|
Контрольний твір-роздум на тему: «Значення п'єси Миколи Куліша "Мина Мазайло" вчора й сьогодні» |
1 |
|
Література в Західній Україні (до 1939 р.) |
||||
26 |
|
Автономність, відкритість зарубіжним традиціям і новітнім процесам, високий розвиток літератури в Західній Україні до 1939 р. Богдан-Ігор Антонич. Коротко про митця. Аполітичність, наскрізна життєствердність, метафоричність і міфологізм поезій. Лемківська конкретика як джерело образних асоціацій. Поєднання язичницьких мотивів із християнськими; міфологічність образу, екзотика лемківського краю в контексті вселюдських мотивів. Поезії «Зелена євангелія», «Різдво» ТЛ: міфологізм, асоціативність Напам’ять |
1 |
|
27 |
|
Осип Турянський. Огляд життєвого й творчого шляху письменника. «Поза межами болю». Загальнолюдські мотиви й гуманістичні цінності |
1 |
|
28 |
|
О. Турянський. «Поза межами болю». Ідея перемоги духа над матерією |
1 |
|
29 |
|
РМ. Дискусія-узагальнення на тему: «У чому сенс життя?» (За твором Осипа Турянського «Поза межами болю»). Ідея перемоги духа над матерією |
1 |
|
30 |
|
Тематична контрольна робота №3 |
1 |
|
31 |
|
ПЧ. Улас Самчук «Марія» |
1 |
|
32 |
|
ЛРК. Ознайомлення з письменниками-земляками та їхніми творами |
1 |
|
33 |
|
Систематизація та узагальнення вивченого у І семестрі |
1 |
|
Тематична оцінка |
||||
II СЕМЕСТР |
||||
Еміграційна література |
||||
34 |
|
Еміграційна література (огляд). «Празька поетична школа» української поезії та її представники |
1 |
|
35 |
|
Євген Маланюк. Огляд життєвого й творчого шляху письменника. «Під чужим небом», «Стилет чи стилос?..». Ностальгічні мотиви, філософічність поезій |
1 |
|
36 |
|
Іван Багряний. «Тигролови» як український пригодницький роман. Проблема свободи й боротьби за своє визволення в романі «Тигролови». Жанрові особливості твору |
1 |
|
37 |
|
Проблема свободи й боротьби за своє визволення. РМ. (у) Міні-твір «Григорій Многогрішний − уособлення сили української людини» |
1 |
|
Українська література 1940-1950 рр. |
||||
38 |
|
Участь українських письменників у Другій світовій війні. Активізація патріотичної тематики, героїчного пафосу, посилення філософічності в літературі цього періоду. Засилля соцреалізму в мистецтві повоєнного періоду. Олександр Довженко − відомий у світі кінорежисер, засновник поетичного кіно. Романтичне світобачення. |
1 |
|
39 |
|
Національні та загальнолюдські проблеми. Поєднання лірико-романтичного, виражального начала з публіцистикою, доля народу крізь призму авторського бачення й оцінки в кіноповісті О. Довженка «Україна в огні» ТЛ: кіноповість, публіцистичність. |
1 |
|
40 |
|
Історія написання «Зачарованої Десни», автобіографічна основа, сповідальність оповіді. |
1 |
|
41 |
|
Поєднання минулого і сучасного. Два ліричні герої: малий Сашко і зріла людина. Морально-етичні проблеми, порушені в кіноповісті |
1 |
|
42 |
|
Тематична контрольна робота №4 (твір-есе за доробком Є. Маланюка, Івана Багряного, О. Довженка) |
1 |
|
Тематична оцінка |
||||
Українська література другої половини XX — початку XXI ст. Вступ |
||||
43 |
|
Українська література у другій половині ХХ ст. Нова хвиля відродження української літератури на початку 1960-х рр. «Шістдесятництво» як явище культурологічне й соціальне. Його зв’язок із дисидентським рухом. Ідейно-стильове розмаїття, тематична і формотворча новизна |
1 |
|
|
|
Поети-шістдесятники |
|
|
44 |
|
Василь Симоненко − «витязь молодої української поезії». Творча біографія митця. Традиційність його лірики. Образ України, громадянський вибір поета («Задивляюсь у твої зіниці…»). Мотив самоствердження людини у складному сучасному світі, її самодостатність і самоцінність («Я...») ТЛ: віршові розміри (повторення) |
1 |
|
45 |
|
Дмитро Павличко. Основні відомості про поета, перекладача. Пісня «Два кольори», що стала народною |
1 |
|
46 |
|
Іван Драч. «Балада про соняшник» — поетичний роздум про суть мистецтва ТЛ: балада (повторення) |
1 |
|
47 |
|
Микола Вінграновський — поет, прозаїк, кіномитець. «Сеньйорито акаціє, добрий вечір...». Несподівана асоціативність, буйна фантазія, образна деталь поезії Напам’ять (1 на вибір) |
1 |
|
48 |
|
Ліна Костенко. Життя й творчість письменниці. Особливості індивідуального стилю. «Страшні слова, коли вони мовчать...», «Українське альфреско» |
1 |
|
46 |
|
Ліна Костенко. Інтимна, пейзажна й філософська лірика («Хай буде легко. Дотиком пера...», «Я вранці голос горлиці люблю...», «Недумано, негадано...») Напам’ять (1 на вибір) |
1 |
|
47 |
|
Роман у віршах «Маруся Чурай». Духовне життя нації крізь призму нещасливого кохання. Центральні проблеми твору ТЛ: роман у віршах, образи-архетипи |
1 |
|
48 |
|
Духовне життя нації крізь призму нещасливого кохання. Центральні проблеми: митець і суспільство, індивідуальна свобода людини |
1 |
|
49 |
|
РМ. Написання листа героїні роману «Маруся Чурай» |
|
|
50
|
|
Василь Стус − поет як символ незламного духу, збереження людської гідності. Загальний огляд творчості. Узагальнені образи крізь призму індивідуальної долі («Як добре те, що смерті не боюсь я») ТЛ: метафора (поглиблено). |
1 |
|
51 |
|
Основні тематично-проблемні лінії: душа людини «перед вічністю високого неба» (відчуження від світу, проблема вибору, стан трагічної самотності і активної дії, формування себе); атмосфера розтлінного духу тоталітарної системи; Україна-мрія і Україна знищена, скорена («Господи, гніву пречистого...», «О земле втрачена, явися…»). Поезія Стуса − зразок «стоїчної» поезії у світовій ліриці |
1 |
|
52 |
|
Тематична контрольна робота №5 |
1 |
|
Тематична оцінка |
||||
Проза другої половини XX ст. |
||||
53 |
|
Проза другої половини XX ст. Олесь Гончар. Загальна характеристика творчого доробку, громадянська й життєва позиція, роль у духовному відродженні нації. «За мить щастя» |
1
|
|
54 |
|
О. Гончар. Новела-засторога «Залізний острів» з роману «Тронка» |
1 |
|
55 |
|
Григір Тютюнник. Коротко про письменника. «Вічна» тема «любовного трикутника» в новітній інтерпретації в новелі «Три зозулі з поклоном» |
1 |
|
56 |
|
Образ любові як втілення високої християнської цінності, яка вивищує людину над прагматичною буденністю, очищає її душу. Зміщення часових площин як художній засіб. Роль художньої деталі в розкритті характеру, ідеї. ТЛ: художня деталь (поглиблено). |
1 |
|
57 |
|
Валерій Шевчук. Життя і творчість митця. Особливості світобачення, громадянська позиція. Зв’язок із давньою українською літературою. Композиція роману-балади «Дім на горі» (повість-преамбула і збірка новел «Голос трави»). ТЛ: бароко, роман-балада. |
1 |
|
58 |
|
Використання традиції європейської балади (сюжет кохання жінки і демонічної сили, трагізм). Розгалуженість сюжету. |
1 |
|
59 |
|
Барокове поєднання високого (духовного) і низького (буденного): дім на горі як фортеця нашої духовності, душі, підніжжя гори як поле боротьби добра і зла, світла і темряви. Барокові притчеві мотиви і символи (самотність, роздвоєння людини, блудний син, дорога). ТЛ: притчевість, символічність (поглиблено). |
1 |
|
60 ??? |
|
РМ. Переказ епізодів твору. Жіноче начало й чоловіче у творі. Притчевість образів, епізодів |
1 |
|
Українська історична проза |
||||
61 |
|
Павло Загребельний. Коротко про письменника. Загальна характеристика історичної прози. Історична основа й художній вимисел у романі «Диво» ТЛ: історична правда і художній вимисел (повторення). |
1 |
|
62 |
|
Софія Київська як історична пам’ятка та художній символ. Образ Сивоока (проблема творчого начала в людині, свободолюбства, людської гідності) |
1 |
|
63 |
|
Князь Ярослав Мудрий (проблема влади й людини). Наскрізні проблеми: людина перед вибором, людина у процесі самопізнання та самоствердження, людина-творець |
1 |
|
Сучасна українська література |
||||
64 |
|
Історико-культурна картина літератури кінця ХХ – початку ХХІ ст. (на шляху до нового відродження). Літературні угруповання (Бу-Ба-Бу, «Нова дегенерація», «Пропала грамота», «ЛуГоСад» та ін.). Творчість Г. Пагутяк, Ю. Андруховича, О. Забужко, І. Римарука, В. Слапчука та ін. Утворення АУП (Асоціації українських письменників) |
1 |
|
65 |
|
Література елітна і масова. Постмодернізм як один із художніх напрямів мистецтва 90-х років, його риси. Сучасні часописи та альманахи ТЛ: постмодернізм. |
1 |
|
66 |
|
Тематична контрольна робота №6 |
1 |
|
67 |
|
ПЧ. Ю. Андрухович «Московіада» |
1 |
|
68 |
|
ЛРК |
1 |
|
69 |
|
Систематизація та узагальнення вивченого протягом року матеріалу |
1 |
|
Тематична оцінка |
||||