КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
5 КЛАС
Програма: УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА. 5–9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Авторський колектив: Р. В. Мовчан, К.В. Таранік-Ткачук, М. П. Бондар, О.М. Івасюк, С. А. Кочерга, Л. І. Кавун, О. І. Неживий, Н. В. Михайлова. Робоча група (…) здійснила розвантаження програми відповідно до наказу № 100 Міністерства освіти і науки України від 6.02.2015 р. та відповідно до наказу № 617 Міністерства освіти і науки України від 3.06.2016 р.
Робоча група (…) здійснила оновлення програми відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України № 52 від 13.01.2017 р та №201 від10.02.2017 р.
Українська літ. 5 кл. : підруч. для закл. заг. серед. освіти / Авраменко О.М., Київ: Грамота, 2013. - 288с.
Усього – 70 год.
На тиждень – 2 год.
Текстуальне вивчення творів – 52 год.
Література рідного краю – 4 год.
Позакласне читання – 4 год.
Виразне читання – 3 год.
Контрольних робіт – 4(тест) + 1(твір)
Розвиток мовлення – 2у+2п
Творів напам’ять – 4
№ |
Дата |
Тема уроку
|
К-ть годин |
Теорія літератури |
Примітка |
||
І семестр |
|
||||||
1 |
|
Вступ. Слово в житті людини. Образне слово - першоелемент літератури. Художня література як мистецтво слова. Види мистецтва. |
1 |
образне слово, мистецтво |
|
||
СВІТ ФАНТАЗІЇ ТА МУДРОСТІ |
|
||||||
2 |
|
Початок словесного мистецтва: фольклор і літописи. Міфи і легенди давніх українців. Міфи як первісні уявлення про всесвіт і людину, реальні та фантастичні елементи людської поведінки. Легенда «Про зоряний Віз». |
1 |
усна народна творчість, фольклор, міф, легенда |
|
||
3 |
|
Легенди «Дажбог», «Чому пес живе коло людини?» |
1 |
|
|
||
4 |
|
«Берегиня», «Неопалима купина», «Як виникли Карпати», «Чому в морі є перли і мушлі» |
1 |
|
|
||
5 |
|
Народні перекази. «Білгородський кисіль», «Прийом у запорожці», «Ой Морозе, Морозенку». |
1 |
народні перекази |
|
||
6 |
|
Тематика народних казок, їхні різновиди. Побудова казки, її яскравий національний колорит. |
1 |
казка, народні казки |
|
||
7 |
|
Казка «Про правду і кривду». |
1 |
|
|
||
8 |
|
Казка «Ох» |
1 |
|
|
||
9 |
|
Казка «Мудра дівчина» |
1 |
|
|
||
10 |
|
Казка «Летючий корабель». Народне уявлення про добро і зло в казці. |
1 |
|
|
||
11 |
|
РМ 1 Складання власної казки (письмово) |
1 |
|
|
||
12 |
|
ПЧ 1 Мене чарує дивосвіт казок. Презентація самостійно прочитаних казок. |
1 |
|
|
||
13 |
|
ВЧ 1 Виразне читання уривків з улюблених казок. |
1 |
декламація |
|
||
14 |
|
ЛРК 1 Валерій Войтович, «Сокіл-Род. Легенди та міфи стародавніх українців». |
1 |
|
|
||
15 |
|
Контрольна робота Світ фантазії, мудрості (Міфи і легенди українців. Народні перекази і казки). Тест. |
1 |
|
№ 1 |
||
16 |
|
Літературні казки. Іван ФРАНКО. Дитинство письменника. І. Франко – казкар. |
1 |
літературна казка |
|
||
17 |
|
Іван ФРАНКО. «Фарбований Лис». Головні і другорядні персонажі. Образ Лиса, риси його характеру. |
1 |
|
|
||
18 |
|
Іван ФРАНКО. «Фарбований Лис». Мова автора, мова персонажів. |
1 |
мова автора, мова персонажів |
|
||
19 |
|
Василь КОРОЛІВ-СТАРИЙ. Короткі відомості про письменника і його фантастичні казки. Образи фантастичних істот, створені уявою автора на основі українського фольклору Казка «Хуха-Моховинка». |
1 |
|
|
||
20 |
|
Василь КОРОЛІВ-СТАРИЙ. «Хуха-Моховинка». Добро і зло в казці. Світлий, життєствердний погляд на світ. Аналіз зовнішності (портрета) казкових істот. Наскрізний гуманізм казки. |
1 |
портрет, портретна деталь |
|
||
21 |
|
РМ 2 Усне переказування уривків з казки. |
1 |
|
|
||
22 |
|
Василь СИМОНЕНКО. Цікаві сторінки з дитинства митця. Казка «Цар Плаксій та Лоскотон» |
1 |
|
|
||
23 |
|
Різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона (песимістична й оптимістична). |
1 |
прозова мова, віршована мова, рима |
|
||
24 |
|
Галина МАЛИК. Сучасна дитяча письменниця. Повість-казка «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». |
1 |
повість, повість-казка |
|
||
25 |
|
Галина МАЛИК. Повість-казка «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». |
1 |
|
|
||
26 |
|
Морально-етичні проблеми у творі: добро і зло, відповідальність за свої вчинки, уміння долати перешкоди на шляху до мети. |
1 |
|
|
||
27 |
|
Елементи незвичайного в повісті-казці. Символіка країни Недоладії та її мешканців. |
1 |
|
|
||
28 |
|
ЛРК 2 Броварчанка Катерина Єгорушкіна та її казки для дітей. |
1 |
|
|
||
29 |
|
ПЧ 2 В.Симоненко. «Подорож у країну Навпаки». Чистота дитячої душі. |
1 |
|
|
||
30 |
|
Контрольна робота. Світ фантазії, мудрості (Літературні казки). Тест. |
1 |
|
№2 |
||
31 |
|
З народної мудрості. Загадка як вид усної народної творчості. Розгляд змісту і форми загадок. Види загадок (про людей, їхнє життя, про природу та її явища, про рослини, тварин). |
1 |
загадка |
|
||
32 |
|
Прислів’я та приказки. Народне уявлення про довколишній світ та оцінка його в прислів’ях і приказках. Краса і мудрість цього жанру усної народної творчості. |
1 |
прислів'я, приказки |
|
||
33 |
|
Леонід ГЛІБОВ. Відомий український поет і байкар. «Химерний, маленький…», «Хто розмовляє?», «Що за птиця?» |
1 |
акровірш |
|
||
34 |
|
Леонід ГЛІБОВ. «Хто вона?», «Хто сестра і брат?» |
1 |
порівняння |
|
||
ІІ семестр |
|
||||||
ІСТОРИЧНЕ МИНУЛЕ НАШОГО НАРОДУ |
|
||||||
35 |
|
Літописні оповідання. «Повість минулих літ». «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь» |
1 |
літопис |
|
||
36 |
|
«Святослав укладає мир з греками…» |
1 |
|
|
||
37 |
|
«Володимир вибирає віру», |
1 |
|
|
||
38 |
|
«Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам». |
1 |
|
|
||
39 |
|
Олександр ОЛЕСЬ. Поезії з книги «Княжа Україна», їх зв’язок із літописами. |
1 |
|
|
||
40 |
|
Драматичний твір на тему народної казки. «Микита Кожум’яка» |
1 |
драматичний твір, його будова |
|
||
41 |
|
ВЧ 2 Виразне читання уривків з драми-казки О. Олеся «Микита Кожум'яка». |
1 |
|
|
||
42 |
|
Зірка МЕНЗАТЮК. Пригодницька повість про мандрівку історичними місцями сучасної України «Таємниця козацької шаблі». |
1 |
епічний твір |
|
||
43 |
|
Історичне минуле нашого народу в житті сучасної людини. Екзотика старовинних українських замків. |
1 |
|
|
||
44 |
|
Образи козаків та символіка козацької шаблі у творі. |
1 |
|
|
||
45 |
|
Стосунки між дорослими і дітьми. Фантастичне і реальне в повісті. |
1 |
|
|
||
46 |
|
ПЧ 3 Оксана Сенатович «Малий Віз». Уславлення кмітливості і винахідливості запорожців. |
1 |
|
|
||
47 |
|
Контрольна робота. Світ фантазії та мудрості (Загадки, прислів’я, приказки, Л.Глібов). Історичне минуле нашого народу. Літописні оповіді. Твори О. Олеся, З.Мензатюк). Тест. |
1 |
|
№ 3 |
||
РІДНА УКРАЇНА. СВІТ ПРИРОДИ. |
|
||||||
48 |
|
Тарас ШЕВЧЕНКО. Повість про видатного українського письменника. С. Васильченка «В бур’янах». |
1 |
|
|
||
49 |
|
РМ 3 Усна розповідь про поета, його дитинство (на основі повісті С.Васильченка). |
|
|
|
||
50 |
|
Тарас ШЕВЧЕНКО. Картини довколишнього світу, природи в поезії «За сонцем хмаронька пливе...». ТЛ: ліричний твір, персоніфікація |
1 |
ліричний твір, тропи, персоніфікація |
напам'ять |
||
51 |
|
Тарас ШЕВЧЕНКО. «Садок вишневий коло хати». Художня реальність, створена уявою митця за допомогою засобів образної мови. |
1 |
|
напам'ять |
||
52 |
|
ВЧ 3 Виразне читання напам’ять творів Т.Шевченка. |
|
|
|
||
53 |
|
ЛРК 3 Шевченко і Броварщина. |
1 |
|
|
||
54 |
|
Павло ТИЧИНА. Коротко про поета і край, де він народився. «Не бував ти у наших краях!». |
1 |
|
|
||
55 |
|
Майстерне відтворення краси природи, вираження життєрадісності, патріотичних почуттів засобами художнього слова. Віршів «Гаї шумлять...», «Блакить мою душу обвіяла...». |
|
метафора, епітет |
напам'ять |
||
56 |
|
РМ 4 Написання художнього етюду про природу.
|
|
|
|
||
57 |
|
Євген ГУЦАЛО. Основні відомості про письменника. Дивовижний світ природи в поезіях митця. «Зірка», «Чарівники», «Журавлі високі пролітають». |
|
|
|
||
58 |
|
Оовідання «Лось». Вічне протистояння добра і зла − наскрізна тема світового мистецтва. |
|
оповідання |
|
||
59 |
|
Співчуття, милосердя − шлях до перемоги добра. Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань |
|
|
|
||
60 |
|
Контрольна робота. Контрольний твір-розповідь у художньому стилі «Мій улюблений герой літератури». За вивченими творами. |
|
|
|
||
61 |
|
Максим РИЛЬСЬКИЙ. Основні відомості про поета. Краса рідної природи й відтворення її поетом засобами поетичної мови. «Дощ» («Благодатний, довгожданий…»), «Осінь-маляр із палітрою пишною…». |
|
|
напам'ять |
||
62 |
|
Григір ТЮТЮННИК. Коротко про письменника. Оповідання «Дивак». Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини. |
|
|
|
||
63 |
|
Паралельність і єдність двох світів − природи і людини. Допитливий, чуйний, добрий хлопчик Олесь, його жага пізнати загадковий світ природи, |
|
|
|
||
64 |
|
Микола ВІНГРАНОВСЬКИЙ. Коротко про митця. Світ поезії письменника. |
|
|
|
||
65 |
|
Повість «Сіроманець». Захоплююча і драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи. |
|
|
|
||
66 |
|
Гуманізм повісті «Сіроманець». Доброта, вигадливість, рішучість Сашка, його здатність на самостійні вчинки, особливо у відстоюванні своєї позиції. |
|
|
|
||
67 |
|
Контрольна робота. Рідна Україна. Світ природи (Твори Т.Шевченка, П.Тичини, М.Рильського, Є.Гуцала, М.Вінграновського). Тест. |
|
|
№4 |
||
68 |
|
ПЧ 4 Людина і світ в оповіданні Є.Гуцала «Сім’я дикої качки». |
|
|
|
||
69 |
|
ЛРК 4 «Люблю тебе, земле». Возвеличення краси рідного краю у творчості письменників Броварщини. |
|
|
|
||
70 |
|
Урок-підсумок. Бесіда про твори, які вивчалися впродовж року й викликали найбільше зацікавлення. Список літератури на літо. |
|
|
|
||