Календарно-тематичне планування з української літератури для 5 класу НУШ на 2023-2024 навчальний рік

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з української літератури для 5 класу НУШ на 2023-2024 навчальний рік за модельною навчальною програмою «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Архипова В.П., Січкар С.І., Шило С.Б.)
Перегляд файлу

                                        Календарно - тематичне планування

  Українська  література

                                                             5 клас  (НУШ)

Модельна навчальна програма «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної                                  середньої освіти (автори: Архипова В.П., Січкар С.І., Шило С.Б.)  «Рекомендовано Міністерством                                                                                                освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і  науки України від 12.07.2021 № 795)

2 год на тиждень (70 годин на рік)

 

Об’єкти і форми контролю

І семестр

ІІ семестр

 

Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями літературних знань і компетентностей

3

3

Уроки позакласного читання

2

2

Література рідного краю

2

2

1.Сприймає усну інформацію на слух/Аудіювання

 

 

Аудіювання

1

1

2.Усно взаємодіє та висловлюється/Говоріння

 

 

Розвиток мовлення(усно)

1

1

3.Сприймає письмові тексти/Читання

 

 

Читання вголос

1

1

Читання напам’ять

2

4

4.Письмово взаємодіє та висловлюється/Письмо

 

 

Розвиток мовлення(письмово)

1

1

твір

-

1

 

Зміст програмного матеріалу

Дата

К-ть

год

Опис видів навчальної діяльності

Опис результатів навчання

Теорія літератури

Критерії оцінювання

І СЕМЕСТР

РОЗДІЛ 1. МИСТЕЦЬКИЙ СПАДОК НАЩАДКАМ

ТЕМА 1.  НЕВИЧЕРПНІ ДЖЕРЕЛА МУДРОСТІ       (  12 год  )

1

Види мистецтва. Художня література як мистецтво слова. Образне слово – першоелемент літератури.

 

 

1

Рольова гра «Мандрівка Слова»

«Асоціативний ряд»

«Коло ідей»

«Оживи світлину»

Розуміє значення і роль художнього слова в житті людини, називає види мистецтва, відрізняє художню творчість від інших видів діяльності людини; визначає основну і другорядну інформацію, важливі деталі в тексті; формулює висновки

ТЛ: образне слово

Додаток 1

2

Початок словесного мистецтва. Міфи та легенди. Первісні уявлення людини про світ, добро і зло та їхня роль у житті людини

Чарівні істоти українського міфу .Міфи: „Бере­гиня", “Про зоряний Віз”.

 

1

«Знайди спільне» «Запитання до тексту»

Читає міфи та легенди у різний спосіб відповідно до мети читання; розрізняє міфи та легенди за тематичним спрямуванням та жанровими особливостями

Переказує зміст міфів та легенд, визначаючи тему; визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками текстів

ТЛ: міф, легенда

Додаток 1

3

Легенди міфологічні, біблійні, героїчні. Герої легенд. Легенди : «Чому пес живе коло людини?»

“Неопалима купина”, “Як виникли Карпати”,” Сила рідної землі”.

 

1

Гра «Упізнай героя»

Характеризує персонажів, ураховуючи їх емоційний стан, поведінку та вчинки, виявляючи толерантність

 

Додаток 1

4

 Урок літератури рідного краю № 1.

Перекази та легенди нашого краю

 

1

Інформація з опорою на життєвий досвід Робота в групах «Літературна карта мого краю» Міні-проєкт «Слово талановитого майстра»

 

Знає письменників рідного краю; читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; розуміє зміст і висловлює власну думку щодо прочитаного; розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб; залежно від мети читання обирає самостійно або за допомогою інших осіб тексти для читання, аргументує свій вибір.

 

 

Додаток 1

5

 Народні перекази про звичаї та традиції запорозьких козаків, про лицарство та відвагу захисників рідного краю «Прийом у запорожців».

 

 

1

Випереджувальні завдання

Робота в групах «Запорозькі козаки»

 

Читає народні перекази у різний спосіб відповідно до мети читання; співвідносить зміст переказу з історичним і культурним контекстом

ТЛ: переказ

Додаток 1

6

 «Про запорожців», «Як Сірко переміг татар»

Зміст та жанрові особливості народних переказів.

 

 

1

«Оживи світлину» Ґронування «Образ героя»

«Картинна галерея»

Переказує зміст твору відповідно до завдання, визначає тему переказу; поєднує інформацію, подану в різні способи (словесну, графічну, числову тощо) у межах одного або кількох текстів

 

Додаток 1

 

7

Фольклор як усний різновид словесного мистецтва. Малі та великі форми. Загадки. Тематичні групи загадок (загадки про людей, проприроду, про рослини, про тварин).

 

 

1

Карта розуму «Фольклорні форми» «Кубування» Літературне лото Синквейн «Загадка»

Знає види загадок, уміє тлумачити їхній зміст, пояснює особливості будови та роль метафори в загадках

ТЛ: фольклор, загадка

Додаток 1

8

Зміст і форма загадок. Віршовані загадки.

Віршовані загадки Л.Глібова

 

1

Гра «Відгадай загадку» «Діаграма Венна» Магнітний (мальований) скрайбінг Гра «Пантоміма» Вивчення напам’ять

Виявляє і відтворює прихований зміст загадок, розрізняючи невербальні засоби (інтонацію, силу голосу),

визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками загадок; фіксує потрібні елементи тексту за допомогою окремих графічних позначок

 

Додаток 2

9

Прислів’я та приказки. Тематичні групи прислів’їв та приказок (про стосунки людей, про природу, про рідний край, вірування, господарську діяльність людей).

 

 

1

Гра «Темна конячка» «Літературознавча експертиза» Дослідженняпорівняння явищ «Прислів’я чи приказка?»

Виявляє і відтворює прихований зміст прислів’їв та приказок, розрізняючи невербальні засоби (інтонацію, силу голосу, логічні наголоси, темп, паузи, міміку, жести, пози), використані для передачі прихованого змісту

ТЛ: прислів’я та приказки

Додаток 1

10

Точність, дотепність та повчальний характер прислів’їв та приказок. Жанрові особливості.

Засоби художньої виразності в загадках, прислів’ях, приказках.

 

 

1

Гра «Віднови прислів’я» «У картинній галереї» Вивчення напам’ять

 

Розрізняє прислів’я та приказки за тематичним спрямуванням та жанровими особливостями; використовує різні способи і засоби візуалізації змісту

ТЛ: метафора

Додаток 2

11

Читання вголос №1

Виразне читання прислів’їв та приказок

 

 

 

1

 «Знайди спільне»

Виявляє і відтворює прихований зміст прислів’їв та приказок, розрізняючи невербальні засоби (інтонацію, силу голосу, логічні наголоси, темп, паузи, міміку, жести, пози), використані для передачі прихованого змісту.

 

 

Додаток 4

12

Контрольна робота №1«Невичерпні джерела мудрості » (тестові завдання)

 

1

Аналіз та оцінювання прочитаного

Відповідає на запитання за змістом казок; характеризує літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу казки.

 

Додаток 1

                                                                                   

                                                                                  Тема №2    Велике диво казки (народні казки)   ( 11  год)

 

13

Народна казка, її яскравий національний колорит. Народне уявлення про добро і зло в казці. Наскрізний гуманізм казок.

«Вовк і чапля»

 

 

1

«Шість капелюхів мислення» Гра «Здивуй» Гра «Загадкова скринька» Робота в групах «Мудрі сови»

Читає народні казки у різний спосіб відповідно до мети читання; розрізняє фольклорні й авторські твори, наводить приклади; знає назви, сюжети кількох фольклорних творів, самостійно визначає жанрові ознаки казок

ТЛ: народна казка

Додаток 1

14

Алегоричний зміст казок про звірів Побудова казки. Дійові особи в казках. «Лисиця та рак»

 

 

1

Структурно-логічна схема «Усе про казку» «Запитання до тексту» «Коло ідей» «У картинній галереї»

 

Формулює тему та основну думку казки; використовує заголовок для оптимізації роботи з текстом; переказує зміст казки відповідно до завдання; відповідає на запитання за змістом казок; характеризує літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу казки; висловлює своє ставлення до думок інших осіб

ТЛ: дійова особа, алегорія (практично)

 

 

Додаток 1

15

Урок позакласного читання №1

 Українські народні казки. «Цар Лев», «Як їжак і заєць бігали наввипередки»

 

1

Гра «Темна конячка»

Формулює тему та основну думку казки; використовує заголовок для оптимізації роботи з текстом; переказує зміст казки відповідно до завдання; відповідає на запитання за змістом казок; характеризує літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу казки; висловлює своє ставлення до думок інших осіб

 

Додаток 1

16

Урок розвитку мовлення №1

Складання власних казок(усно)

 

1

Структурно-логічна схема «Усе про казку»

Складає побутові та фантастичні казки у різний спосіб відповідно до мети читання; характеризує вплив окремих деталей, зокрема художніх, на сприйняття змісту казки; створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; коригує текст на основі проведеного аналізу

 

Додаток 1

17

Побутові та фантастичні казки. Побудова казки, її яскравий національний колорит. «Мудра дівчина»

 

 

1

Робота в групах «Досліджуємо казку»

Читає побутові та фантастичні казки у різний спосіб відповідно до мети читання

ТЛ: народна казка

Додаток 1

18

Народні уявлення про добро і зло в казках. «Про правду і кривду»

 

1

Інсценізація казки

Характеризує вплив окремих деталей, зокрема художніх, на сприйняття змісту казки

 

Додаток 1

19

«Яйце-райце». Світогляд народу, його морально-етичні принципи в казці

 

 

1

Робота в групах «Досліджуємо казку»

Характеризує вплив окремих деталей, зокрема художніх, на сприйняття змісту казки

 

Додаток 1

20

„Летючий корабель". Фантастичне й реальне, смішне і страшне, красиве й потворне в казках 

 

1

«Творча майстерня»

Створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; коригує текст на основі проведеного аналізу

 

Додаток 1

21

Читання вголос  №2

Виразне читання народних казок

 

1

«Творча майстерня»

Читає побутові та фантастичні казки у різний спосіб відповідно до мети читання

 

Додаток 4

22

Урок позакласного читання №2

«Про бідного парубка та царівну»     

 

1

«Творча майстерня»

Характеризує вплив окремих деталей, зокрема художніх, на сприйняття змісту казки; коригує текст на основі проведеного аналізу

 

Додаток 1

23

Контрольна робота № 2 «Велике диво казки(народні казки)»(тестові завдання)

 

1

Аналіз та оцінювання прочитаного

Відповідає на запитання за змістом казок; характеризує літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу казки.

 

Додаток 1

 

                                                                  Тема № 3 Велике диво казки( літературні казки)( 8 год)

 

24

Літературна казка. Жанрові ознаки літературної казки.

Казка «Фарбований лис»

 

 

1

«Візитівка письменника» «Кубування»

 Гра «Мудрі сови»

Читає літературні казки у різний спосіб відповідно до мети читання; знаходить у казках відому й нову інформацію; визначає спільні та різні елементи змісту і форми

ТЛ: літературна казка

Додаток 1

25

І.Франко. „Фарбований Лис". Зміст казки, головні і другорядні персонажі

Зв’язок літературної казки з фольклорною

 

1

Робота в групах «Спільний пошук» «Діаграма Венна»

Переказує зміст казки відповідно до завдання; відповідає на запитання за змістом казок; формулює тему та основну думку казки

 

Додаток 1

26

Образи фантастичних істот у казках. Дійові особи та побудова казки. Елементи сюжету.

 Василь Королів-Старий «Мавка-Вербинка».

 

1

Гра «Загадкова скринька»

Робота в парах «Досліджуємо казку»

Гра «Темна конячка»

Вправи з ключами

Характеризує емоційний стан літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу казки

 

Додаток 1

27

Віршовані казки. Віршована мова (рима, строфа, ритм). Головні і другорядні персонажі.

Василь Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон».

Засоби художньої виразності в літературній казці. Мова автора та мова персонажів.

 

 

 

1

Гра «Літературне лото»

 «Спільний пошук» Гра «Загадкова скринька» «Мікрофон» Створення малюнкового сюжету

Гра «Світлофор» Гра «Загадкова скринька»

Формулює тему та основну думку казки; використовує заголовок, зміст та анотацію для оптимізації роботи з текстом; відповідає на запитання за змістом казки; розуміє та відтворює зміст почутого повідомлення, толерантно реагує, використовуючи формули мовного етикету, етично висловлює власне ставлення до почутого

Розпізнає основні виражальні засоби в казках, використовує окремі з них; творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення, обґрунтовуючи зроблений вибір

ТЛ: віршована мова (рима, строфа, ритм)

мова автора і мова персонажів

Додаток 1

28

Урок розвитку  мовлення №2

Різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона (цитатна характеристика)

 

1

«Літературний аукціон»

Характеризує емоційний стан літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу казки.

 

Додаток 1

29

Казка-п’єса як різновид драматичного твору. Зміст та художні особливості казки. Дійові особи казки.

 Олександр Олесь  «Микита Кожум’яка».

 

1

Інсценізація казки. Міні-проєкт «Створи свою казку»

Характеризує вплив окремих деталей, зокрема художніх, на сприйняття змісту казки; за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт

ТЛ: драматичний твір, гіпербола.

 

Додаток 1

30

Контрольна робота №3 «Велике диво казки

( літературні казки)» (аудіювання)

 

1

 Аналіз та оцінювання прочитаного чи прослуханого тексту.

Відповідає на запитання за змістом казок.

 

Додаток 3

31

Урок літератури рідного краю №2

Казки письменників-земляків

 

1

Інформація з опорою на життєвий досвід Робота в групах «Літературна карта мого краю» Міні-проєкт «Слово талановитого майстра»

 

Знає письменників рідного краю; читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; розуміє зміст і висловлює власну думку щодо прочитаного; розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб; залежно від мети читання обирає самостійно або за допомогою інших осіб тексти для читання, аргументує свій вибір.

 

Додаток 1

 

 

 

 

 

 

 

ІІ семестр

Розділ 2. Малює світ поезія

Тема № 4.   Музика поетичного слова  ( 11 год )

32

Лірика. Види лірики (про природу, про рідний край). Картини довколишнього світу, природи в поезіях Тараса Шевченка «За сонцем хмаронька пливе…»

 

 

1

Творчий експеримент «Припущення» Синквейн «Лірика»

Розрізняє тексти різних типів у контексті авторського задуму; читає ліричні твори з урахуванням особливостей декламації

ТЛ: ліричний твір, ліричний герой

Додаток 1,2

 

Напам’ять

33

Відтворення краси рідного краю засобами образної мови (метафора, епітет, персоніфікація). Пейзаж

«Садок вишневий коло хати…».

 

1

«Коло ідей» «Словесне малювання» «Літературний салон»

Визначає основну мету почутого; визначає образ ліричного героя

ТЛ: персоніфікація, пейзаж

 

Додаток 1,2

 

Напам’ять

34

 Краса природи, життєрадісність, патріотичні почуття в поезіях Павла Тичини «Не бував ти у наших краях!»

 

1

Робота в групах «Місткий кошик» Гра «Відгадай, хто я» «Літературознавча експертиза»

Висловлює в усній та/або письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним, своє ставлення до зображених у поезії явищ

 

Додаток 1,2

 

Напам’ять

 

35

Читання вголос №3

Любов до життя, краса природи у вірші Павла Тичини «Гаї шумлять…» Віршована мова.

 

1

«Коло ідей» Робота в парах «Навчаємося спільно» Гра «Загадкова скринька»

Характеризує особливості віршованої форми; розрізняє тексти різних стилів, типів та жанрів у контексті авторського задуму; розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них

 

Додаток 4

 

 

36

Дивовижний світ природи в поезіях Євгена Гуцала «Зірка», «Чарівники»

Засоби читання (темп, сила голосу, тембр звука, дикція, пауза, інтонація)

 

1

«Літературне лото»

Оформлює власне висловлення, враховуючи основні засади академічної доброчесності; добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення

 

Додаток 1

 

 

37-38

Уміння бачити красу рідної природи у віршах Максима Рильського «Дощ», «Осінь – маляр із палітрою пишною…»

 

2

Гра «Створи ліричний настрій» «Літературне лото»

Читає вірші про природу з урахуванням особливостей декламації; розвиває вміння відчувати поезію та виокремлювати образ ліричного героя; характеризує особливості віршованої форми

 

Додаток 1,2

 

Напам’ять

«Дощ»

39

Урок літератури рідного краю №3

Н. Мовчан-Карпусь

 Збірка «Над річкою Журавкою»

 

 

1

Робота в групах «Літературна карта мого краю»

Знає письменників рідного краю

 

 

Додаток 1

 

 

40

Вираження почуттів людини у віршах Миколи Вінграновського «Бабунин дощ», «Сама собою річка ця тече…».

 

1

Конкурс декламаторів поезії

Характеризує вплив інтонації та засобів виразного читання на сприйняття змісту тексту

 

Додаток 1

 

 

41

Урок розвитку мовлення №3

«Чарівний світ поетичного слова»

(за творчістю М.Рильського,Т.Шевченка,

М.Вінграновського)

 

 

1

Міні-проєкт «Поетичний настрій»

Добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення; творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення, обґрунтовуючи зроблений вибір

 

Додаток 1

 

 

42

Контрольна робота №4  з теми «Музика поетичного слова»(тестові завдання)

 

1

Аналіз та оцінювання прочитаного

Визначає спільні та різні елементи змісту і форми подібних за певними структурними ознаками текстів

 

Додаток 1

 

 

                                                                                                                           

РОЗДІЛ 3. ВІД КАЗКИ ДО КНИГИ БУТТЯ

Тема №5.    Книжка вчить, як на світі жить  (14  год)

 

43

Історичне минуле у художніх творах. Літописні оповіді.

«Повість минулих літ» – найдавніший літопис нашого народу

 

1

Гра «Я літописець»

Пояснює значення літописання для нащадків; визначає основну мету почутого

ТЛ: літопис

Додаток 1

 

 

44

Казкові й історичні мотиви літописних сюжетів. «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь», «Про княгиню Ольгу»

 

1

Відтермінована розгадка «Запитання до тексту»

Читає літописні оповіді у різний спосіб відповідно до мети читання; співвідносить зміст літописних оповідей з історичним і культурним контекстом. вибірково переказує зміст почутого повідомлення

 

Додаток 1

 

 

45

«Про хрещення Русі князем Володимиром». Значення літописання для нащадків.

 

 

1

Гра «Мозаїка»

Вибірково переказує зміст почутого повідомлення

 

Додаток 1

 

 

46

Урок позакласного читання №3 Зірка Мензатюк.

«Таємниця козацької шаблі» (скорочено)

 

1

«Запитання до тексту»

Пояснює значення літописання для нащадків; визначає основну мету почутого

 

Додаток 1

 

 

47

Олександр Олесь «Заспів», «Україна в старовину»

 

 

 

1

«Візитівка письменника» «Оживи світлину»

Читає оповідання та повісті у різний спосіб відповідно до мети читання; відтворює основні думки і факти, окремі висловлювання персонажів у літературному творі

ТЛ: оповідання

Додаток 1

 

48

 Зображення походу князя Олега на Царгород в історичній поемі Олександра Олеся  «Похід на Царгород»

 

1

«Місткий кошик» «Літературне лото» «Запитання до тексту»

Визначає тему та жанрові особливості оповідань; визначає актуальність і несуперечливість тексту на основі власного досвіду та досвіду інших осіб

 

Додаток 1

 

49

Розповідь про правління князя Ярослава у поемі О.Олеся «Ярослав Мудрий»

 

1

Інформація з опорою на життєвий досвід Гра «Відгадай, хто я» Робота в групах «Мудрі сови»

Характеризує особливості форми тексту, зумовлені змістом; самостійно складає простий план почутого

 

Додаток 1

 

50

Іван Нечуй-Левицький  «Запорожці».

Літературна фантастична казка. Протиставлення героїчного минулого та сучасного підневільного становища  люду

 

1

Випереджувальні завдання «Кроссенс»

 

Знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання; творчо опрацьовує прочитаний текст

 

Додаток 1

 

51

Протистояння добра і зла в оповіданні Євгена Гуцала «Лось».

 

 

1

Робота в групах «Навчаємося спільно»

Читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання

 

Додаток 1

 

52

Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань в оповіданні Євгена Гуцала «Лось».

 

1

«Літературознавча експертиза»

Розрізняє зміст оповідань та повістей у контексті авторського задуму; формулює тему та основну думку твору

ТЛ: головний герой, другорядні герої.

Додаток 1

 

53

Володимир Винниченко «Федько-халамидник». Возвеличення чесності, власної гідності, винахідливості в образі Федька

 

1

Створення та розв’язання кросвордів

Формулює тему та основну думку твору; розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб; фіксує потрібні елементи тексту, оптимізуючи написане за допомогою окремих графічних позначок

 

 

Додаток 1

 

54

Володимир Винниченко «Федько-халамидник».

Композиційні та сюжетні особливості прозових творів.

 

 

 

1

Мальований скрайбінг Малюнкові схеми

Розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб

 

Додаток 1

 

55

Читання вголос №4

Виразне читання окремих епізодів твору В.Винниченка «Федько-халамидник»

 

1

 

Читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання

 

Додаток 4

 

56

Контрольна робота №5 з теми «Книжка вчить, як на світі жить»

Контрольний твір на тему

 

 

1

Аналіз та оцінювання прочитаного

Розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб

 

Додаток 5

 

                                                                    

                                                                            Тема № 6.    Книжка вчить, як на світі жить  (15  год)

 

57

Неповторність і багатство внутрішнього світу людини в оповіданні Григора Тютюнника «Дивак».

 

1

Створення та розв’язання кросвордів

Формулює тему та основну думку твору;

розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб

 

Додаток 1

 

58

Єдність світу людини й світу природи в оповіданні Григора Тютюнника «Дивак». Гідна поведінка Олеся як позиція особистості.

 

1

Малюнкові схеми

Фіксує потрібні елементи тексту, оптимізуючи написане за допомогою окремих графічних позначок

 

Додаток 1

 

59

Урок розвитку мовлення №4

Характеристика Олеся

 

1

 

Урізноманітнює власне мовлення завдяки читанню літературних творів, роботі із словниками та довідковими джерелами

 

Додаток 5

 

60

Урок позакласного читання№4

Василь Симоненко «Подорож в країну Навпаки».

 

1

Робота в групах «Навчаємося спільно»

Читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання

 

Додаток 1

 

61

Добро і зло в повісті-казці Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії».

 

1

«Подвійний щоденник»

«Кубування»  

Читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання;

формулює тему та основну думку твору

 

Додаток 1

 

62

Пригоди і фантастика у сучасній прозі

Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Жанрові й мовні особливості цього твору.

 

1

Кластер «Мій улюблений герой»

Визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; характеризує емоційний стан літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність

 

 

Додаток 1

 

63

Символіка країни Недоладії та її мешканців у повісті-казці Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії».

 

1

«Запитання до тексту»

«Діаграма Венна»

Проводить паралелі між образами і ситуаціями, зображеними в тексті, і власним життєвим досвідом;

аргументує власну оцінку прочитаного тексту

 

Додаток 1

 

64

Зображення різноманітних пригод кращих друзів .Всеволод Нестайко  «Чарівний талісман».

 

1

Коло думок»

Гра «Темна конячка»

 

Розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них

ТЛ: портрет

Додаток 1

 

65

 Возвеличення дружби, порядності, сили волі у пригодницькому творі Всеволода Нестайка «Чарівний талісман».

 

 

1

Творча лабораторія

 

За мотивами прочитаного створює власний медійний продукт;

описує свої літературні вподобання, наводячи приклади прочитаних творів

 

Додаток 1

 

66

Дмитро Красицький «Дитинство Тараса» Дитячі роки великого Кобзаря.

 

1

Робота в групах «Спільний пошук»

Читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; аргументує власну оцінку прочитаного тексту, наводячи доречні цитати; визначає спільні та відмінні елементи змісту і форми подібних за певними структурними ознаками текстів

 

Додаток 1

 

67

Анна Багряна «Маленька Ляпутета»

 

 

1

«Мікрофон» «Рольова гра»

Описує свої літературні вподобання, знає, яким чином можна задовольнити потреби у знаходженні нової інформації.

 

Додаток 1

 

68

Урок літератури рідного краю №4

А.Михайлівський «Чорнушка» Характеристика Лемішки як носія добра і людяності

 

1

Робота в групах «Літературна карта мого краю»

Знає письменників рідного краю

 

 

Додаток 1

 

69

Контрольна робота №6 з теми «Книжка вчить, як на світі жить»(тестові завдання)

 

1

Аналіз та оцінювання прочитаного

Створює власний медійний продукт; описує свої літературні вподобання, наводячи приклади прочитаних творів.

 

Додаток 1

 

70

Підсумковий урок . Література на літо

 

1

«Шість капелюхів мислення»

Розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них; описує свої літературні вподобання, знає, яким чином можна задовольнити потреби у знаходженні нової інформації.

 

Додаток 1

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Єрьоменко Олена Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 липня 2023
Переглядів
2667
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку