Календарно - тематичне планування
Українська література
5 клас (НУШ)
Модельна навчальна програма «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Архипова В.П., Січкар С.І., Шило С.Б.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
2 год на тиждень (70 годин на рік)
Об’єкти і форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
|
|
Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями літературних знань і компетентностей |
3 |
3 |
Уроки позакласного читання |
2 |
2 |
|
Література рідного краю |
2 |
2 |
|
1.Сприймає усну інформацію на слух/Аудіювання |
|
|
|
Аудіювання |
1 |
1 |
|
2.Усно взаємодіє та висловлюється/Говоріння |
|
|
|
Розвиток мовлення(усно) |
1 |
1 |
|
3.Сприймає письмові тексти/Читання |
|
|
|
Читання вголос |
1 |
1 |
|
Читання напам’ять |
2 |
4 |
|
4.Письмово взаємодіє та висловлюється/Письмо |
|
|
|
Розвиток мовлення(письмово) |
1 |
1 |
|
твір |
- |
1 |
№ |
Зміст програмного матеріалу |
Дата |
К-ть год |
Опис видів навчальної діяльності |
Опис результатів навчання |
Теорія літератури |
Критерії оцінювання |
||
І СЕМЕСТР РОЗДІЛ 1. МИСТЕЦЬКИЙ СПАДОК НАЩАДКАМ ТЕМА 1. НЕВИЧЕРПНІ ДЖЕРЕЛА МУДРОСТІ ( 12 год ) |
|||||||||
1 |
Види мистецтва. Художня література як мистецтво слова. Образне слово – першоелемент літератури.
|
|
1 |
Рольова гра «Мандрівка Слова» «Асоціативний ряд» «Коло ідей» «Оживи світлину» |
Розуміє значення і роль художнього слова в житті людини, називає види мистецтва, відрізняє художню творчість від інших видів діяльності людини; визначає основну і другорядну інформацію, важливі деталі в тексті; формулює висновки |
ТЛ: образне слово |
Додаток 1 |
||
2 |
Початок словесного мистецтва. Міфи та легенди. Первісні уявлення людини про світ, добро і зло та їхня роль у житті людини Чарівні істоти українського міфу .Міфи: „Берегиня", “Про зоряний Віз”. |
|
1 |
«Знайди спільне» «Запитання до тексту» |
Читає міфи та легенди у різний спосіб відповідно до мети читання; розрізняє міфи та легенди за тематичним спрямуванням та жанровими особливостями Переказує зміст міфів та легенд, визначаючи тему; визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками текстів |
ТЛ: міф, легенда |
Додаток 1 |
||
3 |
Легенди міфологічні, біблійні, героїчні. Герої легенд. Легенди : «Чому пес живе коло людини?» “Неопалима купина”, “Як виникли Карпати”,” Сила рідної землі”. |
|
1 |
Гра «Упізнай героя» |
Характеризує персонажів, ураховуючи їх емоційний стан, поведінку та вчинки, виявляючи толерантність |
|
Додаток 1 |
||
4 |
Урок літератури рідного краю № 1. Перекази та легенди нашого краю |
|
1 |
Інформація з опорою на життєвий досвід Робота в групах «Літературна карта мого краю» Міні-проєкт «Слово талановитого майстра»
|
Знає письменників рідного краю; читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; розуміє зміст і висловлює власну думку щодо прочитаного; розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб; залежно від мети читання обирає самостійно або за допомогою інших осіб тексти для читання, аргументує свій вибір. |
|
Додаток 1 |
||
5 |
Народні перекази про звичаї та традиції запорозьких козаків, про лицарство та відвагу захисників рідного краю «Прийом у запорожців».
|
|
1 |
Випереджувальні завдання Робота в групах «Запорозькі козаки»
|
Читає народні перекази у різний спосіб відповідно до мети читання; співвідносить зміст переказу з історичним і культурним контекстом |
ТЛ: переказ |
Додаток 1 |
||
6 |
«Про запорожців», «Як Сірко переміг татар» Зміст та жанрові особливості народних переказів.
|
|
1 |
«Оживи світлину» Ґронування «Образ героя» «Картинна галерея» |
Переказує зміст твору відповідно до завдання, визначає тему переказу; поєднує інформацію, подану в різні способи (словесну, графічну, числову тощо) у межах одного або кількох текстів |
|
Додаток 1
|
||
7 |
Фольклор як усний різновид словесного мистецтва. Малі та великі форми. Загадки. Тематичні групи загадок (загадки про людей, проприроду, про рослини, про тварин).
|
|
1 |
Карта розуму «Фольклорні форми» «Кубування» Літературне лото Синквейн «Загадка» |
Знає види загадок, уміє тлумачити їхній зміст, пояснює особливості будови та роль метафори в загадках |
ТЛ: фольклор, загадка |
Додаток 1 |
||
8 |
Зміст і форма загадок. Віршовані загадки. Віршовані загадки Л.Глібова |
|
1 |
Гра «Відгадай загадку» «Діаграма Венна» Магнітний (мальований) скрайбінг Гра «Пантоміма» Вивчення напам’ять |
Виявляє і відтворює прихований зміст загадок, розрізняючи невербальні засоби (інтонацію, силу голосу), визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками загадок; фіксує потрібні елементи тексту за допомогою окремих графічних позначок |
|
Додаток 2 |
||
9 |
Прислів’я та приказки. Тематичні групи прислів’їв та приказок (про стосунки людей, про природу, про рідний край, вірування, господарську діяльність людей).
|
|
1 |
Гра «Темна конячка» «Літературознавча експертиза» Дослідженняпорівняння явищ «Прислів’я чи приказка?» |
Виявляє і відтворює прихований зміст прислів’їв та приказок, розрізняючи невербальні засоби (інтонацію, силу голосу, логічні наголоси, темп, паузи, міміку, жести, пози), використані для передачі прихованого змісту |
ТЛ: прислів’я та приказки |
Додаток 1 |
||
10 |
Точність, дотепність та повчальний характер прислів’їв та приказок. Жанрові особливості. Засоби художньої виразності в загадках, прислів’ях, приказках.
|
|
1 |
Гра «Віднови прислів’я» «У картинній галереї» Вивчення напам’ять
|
Розрізняє прислів’я та приказки за тематичним спрямуванням та жанровими особливостями; використовує різні способи і засоби візуалізації змісту |
ТЛ: метафора |
Додаток 2 |
||
11 |
Читання вголос №1 Виразне читання прислів’їв та приказок
|
|
1 |
«Знайди спільне» |
Виявляє і відтворює прихований зміст прислів’їв та приказок, розрізняючи невербальні засоби (інтонацію, силу голосу, логічні наголоси, темп, паузи, міміку, жести, пози), використані для передачі прихованого змісту.
|
|
Додаток 4 |
||
12 |
Контрольна робота №1«Невичерпні джерела мудрості » (тестові завдання) |
|
1 |
Аналіз та оцінювання прочитаного |
Відповідає на запитання за змістом казок; характеризує літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу казки. |
|
Додаток 1 |
||
Тема №2 Велике диво казки (народні казки) ( 11 год)
|
|||||||||
13 |
Народна казка, її яскравий національний колорит. Народне уявлення про добро і зло в казці. Наскрізний гуманізм казок. «Вовк і чапля»
|
|
1 |
«Шість капелюхів мислення» Гра «Здивуй» Гра «Загадкова скринька» Робота в групах «Мудрі сови» |
Читає народні казки у різний спосіб відповідно до мети читання; розрізняє фольклорні й авторські твори, наводить приклади; знає назви, сюжети кількох фольклорних творів, самостійно визначає жанрові ознаки казок |
ТЛ: народна казка |
Додаток 1 |
||
14 |
Алегоричний зміст казок про звірів Побудова казки. Дійові особи в казках. «Лисиця та рак»
|
|
1 |
Структурно-логічна схема «Усе про казку» «Запитання до тексту» «Коло ідей» «У картинній галереї»
|
Формулює тему та основну думку казки; використовує заголовок для оптимізації роботи з текстом; переказує зміст казки відповідно до завдання; відповідає на запитання за змістом казок; характеризує літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу казки; висловлює своє ставлення до думок інших осіб |
ТЛ: дійова особа, алегорія (практично)
|
Додаток 1 |
||
15 |
Урок позакласного читання №1 Українські народні казки. «Цар Лев», «Як їжак і заєць бігали наввипередки» |
|
1 |
Гра «Темна конячка» |
Формулює тему та основну думку казки; використовує заголовок для оптимізації роботи з текстом; переказує зміст казки відповідно до завдання; відповідає на запитання за змістом казок; характеризує літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу казки; висловлює своє ставлення до думок інших осіб |
|
Додаток 1 |
||
16 |
Урок розвитку мовлення №1 Складання власних казок(усно) |
|
1 |
Структурно-логічна схема «Усе про казку» |
Складає побутові та фантастичні казки у різний спосіб відповідно до мети читання; характеризує вплив окремих деталей, зокрема художніх, на сприйняття змісту казки; створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; коригує текст на основі проведеного аналізу |
|
Додаток 1 |
||
17 |
Побутові та фантастичні казки. Побудова казки, її яскравий національний колорит. «Мудра дівчина»
|
|
1 |
Робота в групах «Досліджуємо казку» |
Читає побутові та фантастичні казки у різний спосіб відповідно до мети читання |
ТЛ: народна казка |
Додаток 1 |
||
18 |
Народні уявлення про добро і зло в казках. «Про правду і кривду» |
|
1 |
Інсценізація казки |
Характеризує вплив окремих деталей, зокрема художніх, на сприйняття змісту казки |
|
Додаток 1 |
||
19 |
«Яйце-райце». Світогляд народу, його морально-етичні принципи в казці
|
|
1 |
Робота в групах «Досліджуємо казку» |
Характеризує вплив окремих деталей, зокрема художніх, на сприйняття змісту казки |
|
Додаток 1 |
||
20 |
„Летючий корабель". Фантастичне й реальне, смішне і страшне, красиве й потворне в казках |
|
1 |
«Творча майстерня» |
Створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; коригує текст на основі проведеного аналізу |
|
Додаток 1 |
||
21 |
Читання вголос №2 Виразне читання народних казок |
|
1 |
«Творча майстерня» |
Читає побутові та фантастичні казки у різний спосіб відповідно до мети читання |
|
Додаток 4 |
||
22 |
Урок позакласного читання №2 «Про бідного парубка та царівну» |
|
1 |
«Творча майстерня» |
Характеризує вплив окремих деталей, зокрема художніх, на сприйняття змісту казки; коригує текст на основі проведеного аналізу |
|
Додаток 1 |
||
23 |
Контрольна робота № 2 «Велике диво казки(народні казки)»(тестові завдання) |
|
1 |
Аналіз та оцінювання прочитаного |
Відповідає на запитання за змістом казок; характеризує літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу казки. |
|
Додаток 1 |
||
Тема № 3 Велике диво казки( літературні казки)( 8 год)
|
|||||||||
24 |
Літературна казка. Жанрові ознаки літературної казки. Казка «Фарбований лис»
|
|
1 |
«Візитівка письменника» «Кубування» Гра «Мудрі сови» |
Читає літературні казки у різний спосіб відповідно до мети читання; знаходить у казках відому й нову інформацію; визначає спільні та різні елементи змісту і форми |
ТЛ: літературна казка |
Додаток 1 |
||
25 |
І.Франко. „Фарбований Лис". Зміст казки, головні і другорядні персонажі Зв’язок літературної казки з фольклорною |
|
1 |
Робота в групах «Спільний пошук» «Діаграма Венна» |
Переказує зміст казки відповідно до завдання; відповідає на запитання за змістом казок; формулює тему та основну думку казки |
|
Додаток 1 |
||
26 |
Образи фантастичних істот у казках. Дійові особи та побудова казки. Елементи сюжету. Василь Королів-Старий «Мавка-Вербинка». |
|
1 |
Гра «Загадкова скринька» Робота в парах «Досліджуємо казку» Гра «Темна конячка» Вправи з ключами |
Характеризує емоційний стан літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу казки |
|
Додаток 1 |
||
27 |
Віршовані казки. Віршована мова (рима, строфа, ритм). Головні і другорядні персонажі. Василь Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон». Засоби художньої виразності в літературній казці. Мова автора та мова персонажів.
|
|
1 |
Гра «Літературне лото» «Спільний пошук» Гра «Загадкова скринька» «Мікрофон» Створення малюнкового сюжету Гра «Світлофор» Гра «Загадкова скринька» |
Формулює тему та основну думку казки; використовує заголовок, зміст та анотацію для оптимізації роботи з текстом; відповідає на запитання за змістом казки; розуміє та відтворює зміст почутого повідомлення, толерантно реагує, використовуючи формули мовного етикету, етично висловлює власне ставлення до почутого Розпізнає основні виражальні засоби в казках, використовує окремі з них; творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення, обґрунтовуючи зроблений вибір |
ТЛ: віршована мова (рима, строфа, ритм) мова автора і мова персонажів |
Додаток 1 |
||
28 |
Урок розвитку мовлення №2 Різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона (цитатна характеристика) |
|
1 |
«Літературний аукціон» |
Характеризує емоційний стан літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу казки. |
|
Додаток 1 |
||
29 |
Казка-п’єса як різновид драматичного твору. Зміст та художні особливості казки. Дійові особи казки. Олександр Олесь «Микита Кожум’яка». |
|
1 |
Інсценізація казки. Міні-проєкт «Створи свою казку» |
Характеризує вплив окремих деталей, зокрема художніх, на сприйняття змісту казки; за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт |
ТЛ: драматичний твір, гіпербола.
|
Додаток 1 |
||
30 |
Контрольна робота №3 «Велике диво казки ( літературні казки)» (аудіювання) |
|
1 |
Аналіз та оцінювання прочитаного чи прослуханого тексту. |
Відповідає на запитання за змістом казок. |
|
Додаток 3 |
||
31 |
Урок літератури рідного краю №2 Казки письменників-земляків |
|
1 |
Інформація з опорою на життєвий досвід Робота в групах «Літературна карта мого краю» Міні-проєкт «Слово талановитого майстра»
|
Знає письменників рідного краю; читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; розуміє зміст і висловлює власну думку щодо прочитаного; розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб; залежно від мети читання обирає самостійно або за допомогою інших осіб тексти для читання, аргументує свій вибір. |
|
Додаток 1 |
||
ІІ семестр Розділ 2. Малює світ поезія Тема № 4. Музика поетичного слова ( 11 год ) |
|||||||||
32 |
Лірика. Види лірики (про природу, про рідний край). Картини довколишнього світу, природи в поезіях Тараса Шевченка «За сонцем хмаронька пливе…»
|
|
1 |
Творчий експеримент «Припущення» Синквейн «Лірика» |
Розрізняє тексти різних типів у контексті авторського задуму; читає ліричні твори з урахуванням особливостей декламації |
ТЛ: ліричний твір, ліричний герой |
Додаток 1,2
Напам’ять |
||
33 |
Відтворення краси рідного краю засобами образної мови (метафора, епітет, персоніфікація). Пейзаж «Садок вишневий коло хати…». |
|
1 |
«Коло ідей» «Словесне малювання» «Літературний салон» |
Визначає основну мету почутого; визначає образ ліричного героя |
ТЛ: персоніфікація, пейзаж
|
Додаток 1,2
Напам’ять |
||
34 |
Краса природи, життєрадісність, патріотичні почуття в поезіях Павла Тичини «Не бував ти у наших краях!» |
|
1 |
Робота в групах «Місткий кошик» Гра «Відгадай, хто я» «Літературознавча експертиза» |
Висловлює в усній та/або письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним, своє ставлення до зображених у поезії явищ |
|
Додаток 1,2
Напам’ять
|
||
35 |
Читання вголос №3 Любов до життя, краса природи у вірші Павла Тичини «Гаї шумлять…» Віршована мова. |
|
1 |
«Коло ідей» Робота в парах «Навчаємося спільно» Гра «Загадкова скринька» |
Характеризує особливості віршованої форми; розрізняє тексти різних стилів, типів та жанрів у контексті авторського задуму; розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них |
|
Додаток 4
|
||
36 |
Дивовижний світ природи в поезіях Євгена Гуцала «Зірка», «Чарівники» Засоби читання (темп, сила голосу, тембр звука, дикція, пауза, інтонація) |
|
1 |
«Літературне лото» |
Оформлює власне висловлення, враховуючи основні засади академічної доброчесності; добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення |
|
Додаток 1
|
||
37-38 |
Уміння бачити красу рідної природи у віршах Максима Рильського «Дощ», «Осінь – маляр із палітрою пишною…» |
|
2 |
Гра «Створи ліричний настрій» «Літературне лото» |
Читає вірші про природу з урахуванням особливостей декламації; розвиває вміння відчувати поезію та виокремлювати образ ліричного героя; характеризує особливості віршованої форми |
|
Додаток 1,2
Напам’ять «Дощ» |
||
39 |
Урок літератури рідного краю №3 Н. Мовчан-Карпусь Збірка «Над річкою Журавкою»
|
|
1 |
Робота в групах «Літературна карта мого краю» |
Знає письменників рідного краю
|
|
Додаток 1
|
||
40 |
Вираження почуттів людини у віршах Миколи Вінграновського «Бабунин дощ», «Сама собою річка ця тече…». |
|
1 |
Конкурс декламаторів поезії |
Характеризує вплив інтонації та засобів виразного читання на сприйняття змісту тексту |
|
Додаток 1
|
||
41 |
Урок розвитку мовлення №3 «Чарівний світ поетичного слова» (за творчістю М.Рильського,Т.Шевченка, М.Вінграновського)
|
|
1 |
Міні-проєкт «Поетичний настрій» |
Добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення; творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення, обґрунтовуючи зроблений вибір |
|
Додаток 1
|
||
42 |
Контрольна робота №4 з теми «Музика поетичного слова»(тестові завдання) |
|
1 |
Аналіз та оцінювання прочитаного |
Визначає спільні та різні елементи змісту і форми подібних за певними структурними ознаками текстів |
|
Додаток 1
|
||
РОЗДІЛ 3. ВІД КАЗКИ ДО КНИГИ БУТТЯ Тема №5. Книжка вчить, як на світі жить (14 год)
|
|||||||||
43 |
Історичне минуле у художніх творах. Літописні оповіді. «Повість минулих літ» – найдавніший літопис нашого народу |
|
1 |
Гра «Я літописець» |
Пояснює значення літописання для нащадків; визначає основну мету почутого |
ТЛ: літопис |
Додаток 1
|
||
44 |
Казкові й історичні мотиви літописних сюжетів. «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь», «Про княгиню Ольгу» |
|
1 |
Відтермінована розгадка «Запитання до тексту» |
Читає літописні оповіді у різний спосіб відповідно до мети читання; співвідносить зміст літописних оповідей з історичним і культурним контекстом. вибірково переказує зміст почутого повідомлення |
|
Додаток 1
|
||
45 |
«Про хрещення Русі князем Володимиром». Значення літописання для нащадків.
|
|
1 |
Гра «Мозаїка» |
Вибірково переказує зміст почутого повідомлення |
|
Додаток 1
|
||
46 |
Урок позакласного читання №3 Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі» (скорочено) |
|
1 |
«Запитання до тексту» |
Пояснює значення літописання для нащадків; визначає основну мету почутого |
|
Додаток 1
|
||
47 |
Олександр Олесь «Заспів», «Україна в старовину»
|
|
1 |
«Візитівка письменника» «Оживи світлину» |
Читає оповідання та повісті у різний спосіб відповідно до мети читання; відтворює основні думки і факти, окремі висловлювання персонажів у літературному творі |
ТЛ: оповідання |
Додаток 1
|
||
48 |
Зображення походу князя Олега на Царгород в історичній поемі Олександра Олеся «Похід на Царгород» |
|
1 |
«Місткий кошик» «Літературне лото» «Запитання до тексту» |
Визначає тему та жанрові особливості оповідань; визначає актуальність і несуперечливість тексту на основі власного досвіду та досвіду інших осіб |
|
Додаток 1
|
||
49 |
Розповідь про правління князя Ярослава у поемі О.Олеся «Ярослав Мудрий» |
|
1 |
Інформація з опорою на життєвий досвід Гра «Відгадай, хто я» Робота в групах «Мудрі сови» |
Характеризує особливості форми тексту, зумовлені змістом; самостійно складає простий план почутого |
|
Додаток 1
|
||
50 |
Іван Нечуй-Левицький «Запорожці». Літературна фантастична казка. Протиставлення героїчного минулого та сучасного підневільного становища люду |
|
1 |
Випереджувальні завдання «Кроссенс»
|
Знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання; творчо опрацьовує прочитаний текст |
|
Додаток 1
|
||
51 |
Протистояння добра і зла в оповіданні Євгена Гуцала «Лось».
|
|
1 |
Робота в групах «Навчаємося спільно» |
Читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання |
|
Додаток 1
|
||
52 |
Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань в оповіданні Євгена Гуцала «Лось». |
|
1 |
«Літературознавча експертиза» |
Розрізняє зміст оповідань та повістей у контексті авторського задуму; формулює тему та основну думку твору |
ТЛ: головний герой, другорядні герої. |
Додаток 1
|
||
53 |
Володимир Винниченко «Федько-халамидник». Возвеличення чесності, власної гідності, винахідливості в образі Федька |
|
1 |
Створення та розв’язання кросвордів |
Формулює тему та основну думку твору; розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб; фіксує потрібні елементи тексту, оптимізуючи написане за допомогою окремих графічних позначок |
|
Додаток 1
|
||
54 |
Володимир Винниченко «Федько-халамидник». Композиційні та сюжетні особливості прозових творів.
|
|
1 |
Мальований скрайбінг Малюнкові схеми |
Розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб |
|
Додаток 1
|
||
55 |
Читання вголос №4 Виразне читання окремих епізодів твору В.Винниченка «Федько-халамидник» |
|
1 |
|
Читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання |
|
Додаток 4
|
||
56 |
Контрольна робота №5 з теми «Книжка вчить, як на світі жить» Контрольний твір на тему
|
|
1 |
Аналіз та оцінювання прочитаного |
Розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб |
|
Додаток 5
|
||
Тема № 6. Книжка вчить, як на світі жить (15 год)
|
|||||||||
57 |
Неповторність і багатство внутрішнього світу людини в оповіданні Григора Тютюнника «Дивак». |
|
1 |
Створення та розв’язання кросвордів |
Формулює тему та основну думку твору; розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб |
|
Додаток 1
|
||
58 |
Єдність світу людини й світу природи в оповіданні Григора Тютюнника «Дивак». Гідна поведінка Олеся як позиція особистості. |
|
1 |
Малюнкові схеми |
Фіксує потрібні елементи тексту, оптимізуючи написане за допомогою окремих графічних позначок |
|
Додаток 1
|
||
59 |
Урок розвитку мовлення №4 Характеристика Олеся |
|
1 |
|
Урізноманітнює власне мовлення завдяки читанню літературних творів, роботі із словниками та довідковими джерелами |
|
Додаток 5
|
||
60 |
Урок позакласного читання№4 Василь Симоненко «Подорож в країну Навпаки». |
|
1 |
Робота в групах «Навчаємося спільно» |
Читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання |
|
Додаток 1
|
||
61 |
Добро і зло в повісті-казці Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». |
|
1 |
«Подвійний щоденник» «Кубування» |
Читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; формулює тему та основну думку твору |
|
Додаток 1
|
||
62 |
Пригоди і фантастика у сучасній прозі Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Жанрові й мовні особливості цього твору. |
|
1 |
Кластер «Мій улюблений герой» |
Визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; характеризує емоційний стан літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність
|
|
Додаток 1
|
||
63 |
Символіка країни Недоладії та її мешканців у повісті-казці Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». |
|
1 |
«Запитання до тексту» «Діаграма Венна» |
Проводить паралелі між образами і ситуаціями, зображеними в тексті, і власним життєвим досвідом; аргументує власну оцінку прочитаного тексту |
|
Додаток 1
|
||
64 |
Зображення різноманітних пригод кращих друзів .Всеволод Нестайко «Чарівний талісман». |
|
1 |
Коло думок» Гра «Темна конячка»
|
Розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них |
ТЛ: портрет |
Додаток 1
|
||
65 |
Возвеличення дружби, порядності, сили волі у пригодницькому творі Всеволода Нестайка «Чарівний талісман».
|
|
1 |
Творча лабораторія
|
За мотивами прочитаного створює власний медійний продукт; описує свої літературні вподобання, наводячи приклади прочитаних творів |
|
Додаток 1
|
||
66 |
Дмитро Красицький «Дитинство Тараса» Дитячі роки великого Кобзаря. |
|
1 |
Робота в групах «Спільний пошук» |
Читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; аргументує власну оцінку прочитаного тексту, наводячи доречні цитати; визначає спільні та відмінні елементи змісту і форми подібних за певними структурними ознаками текстів |
|
Додаток 1
|
||
67 |
Анна Багряна «Маленька Ляпутета»
|
|
1 |
«Мікрофон» «Рольова гра» |
Описує свої літературні вподобання, знає, яким чином можна задовольнити потреби у знаходженні нової інформації. |
|
Додаток 1
|
||
68 |
Урок літератури рідного краю №4 А.Михайлівський «Чорнушка» Характеристика Лемішки як носія добра і людяності |
|
1 |
Робота в групах «Літературна карта мого краю» |
Знає письменників рідного краю
|
|
Додаток 1
|
||
69 |
Контрольна робота №6 з теми «Книжка вчить, як на світі жить»(тестові завдання) |
|
1 |
Аналіз та оцінювання прочитаного |
Створює власний медійний продукт; описує свої літературні вподобання, наводячи приклади прочитаних творів. |
|
Додаток 1
|
||
70 |
Підсумковий урок . Література на літо |
|
1 |
«Шість капелюхів мислення» |
Розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них; описує свої літературні вподобання, знає, яким чином можна задовольнити потреби у знаходженні нової інформації. |
|
Додаток 1
|
||