Календарно-тематичне планування з української літератури для 5 класу НУШ на 2023-2024 навчальний рік

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з української літератури для 5 класу НУШ на 2023-2024 навчальний рік за модельною навчальною програмою «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Архипова В.П., Січкар С.І., Шило С.Б.)
Перегляд файлу

                                        Календарно - тематичне планування

  Українська  література

                                                             5 клас  (НУШ)

Модельна навчальна програма «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної                                  середньої освіти (автори: Архипова В.П., Січкар С.І., Шило С.Б.)  «Рекомендовано Міністерством                                                                                                освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і  науки України від 12.07.2021 № 795)

2 год на тиждень (70 годин на рік)

 

Об’єкти і форми контролю

І семестр

ІІ семестр

 

Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями літературних знань і компетентностей

3

3

Уроки позакласного читання

2

2

Література рідного краю

2

2

1.Сприймає усну інформацію на слух/Аудіювання

 

 

Аудіювання

1

1

2.Усно взаємодіє та висловлюється/Говоріння

 

 

Розвиток мовлення(усно)

1

1

3.Сприймає письмові тексти/Читання

 

 

Читання вголос

1

1

Читання напам’ять

2

4

4.Письмово взаємодіє та висловлюється/Письмо

 

 

Розвиток мовлення(письмово)

1

1

твір

-

1

 

Зміст програмного матеріалу

Дата

К-ть

год

Опис видів навчальної діяльності

Опис результатів навчання

Теорія літератури

Критерії оцінювання

І СЕМЕСТР

РОЗДІЛ 1. МИСТЕЦЬКИЙ СПАДОК НАЩАДКАМ

ТЕМА 1.  НЕВИЧЕРПНІ ДЖЕРЕЛА МУДРОСТІ       (  12 год  )

1

Види мистецтва. Художня література як мистецтво слова. Образне слово – першоелемент літератури.

 

 

1

Рольова гра «Мандрівка Слова»

«Асоціативний ряд»

«Коло ідей»

«Оживи світлину»

Розуміє значення і роль художнього слова в житті людини, називає види мистецтва, відрізняє художню творчість від інших видів діяльності людини; визначає основну і другорядну інформацію, важливі деталі в тексті; формулює висновки

ТЛ: образне слово

Додаток 1

2

Початок словесного мистецтва. Міфи та легенди. Первісні уявлення людини про світ, добро і зло та їхня роль у житті людини

Чарівні істоти українського міфу .Міфи: „Бере­гиня", “Про зоряний Віз”.

 

1

«Знайди спільне» «Запитання до тексту»

Читає міфи та легенди у різний спосіб відповідно до мети читання; розрізняє міфи та легенди за тематичним спрямуванням та жанровими особливостями

Переказує зміст міфів та легенд, визначаючи тему; визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками текстів

ТЛ: міф, легенда

Додаток 1

3

Легенди міфологічні, біблійні, героїчні. Герої легенд. Легенди : «Чому пес живе коло людини?»

“Неопалима купина”, “Як виникли Карпати”,” Сила рідної землі”.

 

1

Гра «Упізнай героя»

Характеризує персонажів, ураховуючи їх емоційний стан, поведінку та вчинки, виявляючи толерантність

 

Додаток 1

4

 Урок літератури рідного краю № 1.

Перекази та легенди нашого краю

 

1

Інформація з опорою на життєвий досвід Робота в групах «Літературна карта мого краю» Міні-проєкт «Слово талановитого майстра»

 

Знає письменників рідного краю; читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; розуміє зміст і висловлює власну думку щодо прочитаного; розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб; залежно від мети читання обирає самостійно або за допомогою інших осіб тексти для читання, аргументує свій вибір.

 

 

Додаток 1

5

 Народні перекази про звичаї та традиції запорозьких козаків, про лицарство та відвагу захисників рідного краю «Прийом у запорожців».

 

 

1

Випереджувальні завдання

Робота в групах «Запорозькі козаки»

 

Читає народні перекази у різний спосіб відповідно до мети читання; співвідносить зміст переказу з історичним і культурним контекстом

ТЛ: переказ

Додаток 1

6

 «Про запорожців», «Як Сірко переміг татар»

Зміст та жанрові особливості народних переказів.

 

 

1

«Оживи світлину» Ґронування «Образ героя»

«Картинна галерея»

Переказує зміст твору відповідно до завдання, визначає тему переказу; поєднує інформацію, подану в різні способи (словесну, графічну, числову тощо) у межах одного або кількох текстів

 

Додаток 1

 

7

Фольклор як усний різновид словесного мистецтва. Малі та великі форми. Загадки. Тематичні групи загадок (загадки про людей, проприроду, про рослини, про тварин).

 

 

1

Карта розуму «Фольклорні форми» «Кубування» Літературне лото Синквейн «Загадка»

Знає види загадок, уміє тлумачити їхній зміст, пояснює особливості будови та роль метафори в загадках

ТЛ: фольклор, загадка

Додаток 1

8

Зміст і форма загадок. Віршовані загадки.

Віршовані загадки Л.Глібова

 

1

Гра «Відгадай загадку» «Діаграма Венна» Магнітний (мальований) скрайбінг Гра «Пантоміма» Вивчення напам’ять

Виявляє і відтворює прихований зміст загадок, розрізняючи невербальні засоби (інтонацію, силу голосу),

визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками загадок; фіксує потрібні елементи тексту за допомогою окремих графічних позначок

 

Додаток 2

9

Прислів’я та приказки. Тематичні групи прислів’їв та приказок (про стосунки людей, про природу, про рідний край, вірування, господарську діяльність людей).

 

 

1

Гра «Темна конячка» «Літературознавча експертиза» Дослідженняпорівняння явищ «Прислів’я чи приказка?»

Виявляє і відтворює прихований зміст прислів’їв та приказок, розрізняючи невербальні засоби (інтонацію, силу голосу, логічні наголоси, темп, паузи, міміку, жести, пози), використані для передачі прихованого змісту

ТЛ: прислів’я та приказки

Додаток 1

10

Точність, дотепність та повчальний характер прислів’їв та приказок. Жанрові особливості.

Засоби художньої виразності в загадках, прислів’ях, приказках.

 

 

1

Гра «Віднови прислів’я» «У картинній галереї» Вивчення напам’ять

 

Розрізняє прислів’я та приказки за тематичним спрямуванням та жанровими особливостями; використовує різні способи і засоби візуалізації змісту

ТЛ: метафора

Додаток 2

11

Читання вголос №1

Виразне читання прислів’їв та приказок

 

 

 

1

 «Знайди спільне»

Виявляє і відтворює прихований зміст прислів’їв та приказок, розрізняючи невербальні засоби (інтонацію, силу голосу, логічні наголоси, темп, паузи, міміку, жести, пози), використані для передачі прихованого змісту.

 

 

Додаток 4

12

Контрольна робота №1«Невичерпні джерела мудрості » (тестові завдання)

 

1

Аналіз та оцінювання прочитаного

Відповідає на запитання за змістом казок; характеризує літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу казки.

 

Додаток 1

                                                                                   

                                                                                  Тема №2    Велике диво казки (народні казки)   ( 11  год)

 

13

Народна казка, її яскравий національний колорит. Народне уявлення про добро і зло в казці. Наскрізний гуманізм казок.

«Вовк і чапля»

 

 

1

«Шість капелюхів мислення» Гра «Здивуй» Гра «Загадкова скринька» Робота в групах «Мудрі сови»

Читає народні казки у різний спосіб відповідно до мети читання; розрізняє фольклорні й авторські твори, наводить приклади; знає назви, сюжети кількох фольклорних творів, самостійно визначає жанрові ознаки казок

ТЛ: народна казка

Додаток 1

14

Алегоричний зміст казок про звірів Побудова казки. Дійові особи в казках. «Лисиця та рак»

 

 

1

Структурно-логічна схема «Усе про казку» «Запитання до тексту» «Коло ідей» «У картинній галереї»

 

Формулює тему та основну думку казки; використовує заголовок для оптимізації роботи з текстом; переказує зміст казки відповідно до завдання; відповідає на запитання за змістом казок; характеризує літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу казки; висловлює своє ставлення до думок інших осіб

ТЛ: дійова особа, алегорія (практично)

 

 

Додаток 1

15

Урок позакласного читання №1

 Українські народні казки. «Цар Лев», «Як їжак і заєць бігали наввипередки»

 

1

Гра «Темна конячка»

Формулює тему та основну думку казки; використовує заголовок для оптимізації роботи з текстом; переказує зміст казки відповідно до завдання; відповідає на запитання за змістом казок; характеризує літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу казки; висловлює своє ставлення до думок інших осіб

 

Додаток 1

16

Урок розвитку мовлення №1

Складання власних казок(усно)

 

1

Структурно-логічна схема «Усе про казку»

Складає побутові та фантастичні казки у різний спосіб відповідно до мети читання; характеризує вплив окремих деталей, зокрема художніх, на сприйняття змісту казки; створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; коригує текст на основі проведеного аналізу

 

Додаток 1

17

Побутові та фантастичні казки. Побудова казки, її яскравий національний колорит. «Мудра дівчина»

 

 

1

Робота в групах «Досліджуємо казку»

Читає побутові та фантастичні казки у різний спосіб відповідно до мети читання

ТЛ: народна казка

Додаток 1

18

Народні уявлення про добро і зло в казках. «Про правду і кривду»

 

1

Інсценізація казки

Характеризує вплив окремих деталей, зокрема художніх, на сприйняття змісту казки

 

Додаток 1

19

«Яйце-райце». Світогляд народу, його морально-етичні принципи в казці

 

 

1

Робота в групах «Досліджуємо казку»

Характеризує вплив окремих деталей, зокрема художніх, на сприйняття змісту казки

 

Додаток 1

20

„Летючий корабель". Фантастичне й реальне, смішне і страшне, красиве й потворне в казках 

 

1

«Творча майстерня»

Створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; коригує текст на основі проведеного аналізу

 

Додаток 1

21

Читання вголос  №2

Виразне читання народних казок

 

1

«Творча майстерня»

Читає побутові та фантастичні казки у різний спосіб відповідно до мети читання

 

Додаток 4

22

Урок позакласного читання №2

«Про бідного парубка та царівну»     

 

1

«Творча майстерня»

Характеризує вплив окремих деталей, зокрема художніх, на сприйняття змісту казки; коригує текст на основі проведеного аналізу

 

Додаток 1

23

Контрольна робота № 2 «Велике диво казки(народні казки)»(тестові завдання)

 

1

Аналіз та оцінювання прочитаного

Відповідає на запитання за змістом казок; характеризує літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу казки.

 

Додаток 1

 

                                                                  Тема № 3 Велике диво казки( літературні казки)( 8 год)

 

24

Літературна казка. Жанрові ознаки літературної казки.

Казка «Фарбований лис»

 

 

1

«Візитівка письменника» «Кубування»

 Гра «Мудрі сови»

Читає літературні казки у різний спосіб відповідно до мети читання; знаходить у казках відому й нову інформацію; визначає спільні та різні елементи змісту і форми

ТЛ: літературна казка

Додаток 1

25

І.Франко. „Фарбований Лис". Зміст казки, головні і другорядні персонажі

Зв’язок літературної казки з фольклорною

 

1

Робота в групах «Спільний пошук» «Діаграма Венна»

Переказує зміст казки відповідно до завдання; відповідає на запитання за змістом казок; формулює тему та основну думку казки

 

Додаток 1

26

Образи фантастичних істот у казках. Дійові особи та побудова казки. Елементи сюжету.

 Василь Королів-Старий «Мавка-Вербинка».

 

1

Гра «Загадкова скринька»

Робота в парах «Досліджуємо казку»

Гра «Темна конячка»

Вправи з ключами

Характеризує емоційний стан літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу казки

 

Додаток 1

27

Віршовані казки. Віршована мова (рима, строфа, ритм). Головні і другорядні персонажі.

Василь Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон».

Засоби художньої виразності в літературній казці. Мова автора та мова персонажів.

 

 

 

1

Гра «Літературне лото»

 «Спільний пошук» Гра «Загадкова скринька» «Мікрофон» Створення малюнкового сюжету

Гра «Світлофор» Гра «Загадкова скринька»

Формулює тему та основну думку казки; використовує заголовок, зміст та анотацію для оптимізації роботи з текстом; відповідає на запитання за змістом казки; розуміє та відтворює зміст почутого повідомлення, толерантно реагує, використовуючи формули мовного етикету, етично висловлює власне ставлення до почутого

Розпізнає основні виражальні засоби в казках, використовує окремі з них; творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення, обґрунтовуючи зроблений вибір

ТЛ: віршована мова (рима, строфа, ритм)

мова автора і мова персонажів

Додаток 1

28

Урок розвитку  мовлення №2

Різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона (цитатна характеристика)

 

1

«Літературний аукціон»

Характеризує емоційний стан літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу казки.

 

Додаток 1

29

Казка-п’єса як різновид драматичного твору. Зміст та художні особливості казки. Дійові особи казки.

 Олександр Олесь  «Микита Кожум’яка».

 

1

Інсценізація казки. Міні-проєкт «Створи свою казку»

Характеризує вплив окремих деталей, зокрема художніх, на сприйняття змісту казки; за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт

ТЛ: драматичний твір, гіпербола.

 

Додаток 1

30

Контрольна робота №3 «Велике диво казки

( літературні казки)» (аудіювання)

 

1

 Аналіз та оцінювання прочитаного чи прослуханого тексту.

Відповідає на запитання за змістом казок.

 

Додаток 3

31

Урок літератури рідного краю №2

Казки письменників-земляків

 

1

Інформація з опорою на життєвий досвід Робота в групах «Літературна карта мого краю» Міні-проєкт «Слово талановитого майстра»

 

Знає письменників рідного краю; читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; розуміє зміст і висловлює власну думку щодо прочитаного; розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб; залежно від мети читання обирає самостійно або за допомогою інших осіб тексти для читання, аргументує свій вибір.

 

Додаток 1

 

 

 

 

 

 

 

ІІ семестр

Розділ 2. Малює світ поезія

Тема № 4.   Музика поетичного слова  ( 11 год )

32

Лірика. Види лірики (про природу, про рідний край). Картини довколишнього світу, природи в поезіях Тараса Шевченка «За сонцем хмаронька пливе…»

 

 

1

Творчий експеримент «Припущення» Синквейн «Лірика»

Розрізняє тексти різних типів у контексті авторського задуму; читає ліричні твори з урахуванням особливостей декламації

ТЛ: ліричний твір, ліричний герой

Додаток 1,2

 

Напам’ять

33

Відтворення краси рідного краю засобами образної мови (метафора, епітет, персоніфікація). Пейзаж

«Садок вишневий коло хати…».

 

1

«Коло ідей» «Словесне малювання» «Літературний салон»

Визначає основну мету почутого; визначає образ ліричного героя

ТЛ: персоніфікація, пейзаж

 

Додаток 1,2

 

Напам’ять

34

 Краса природи, життєрадісність, патріотичні почуття в поезіях Павла Тичини «Не бував ти у наших краях!»

 

1

Робота в групах «Місткий кошик» Гра «Відгадай, хто я» «Літературознавча експертиза»

Висловлює в усній та/або письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним, своє ставлення до зображених у поезії явищ

 

Додаток 1,2

 

Напам’ять

 

35

Читання вголос №3

Любов до життя, краса природи у вірші Павла Тичини «Гаї шумлять…» Віршована мова.

 

1

«Коло ідей» Робота в парах «Навчаємося спільно» Гра «Загадкова скринька»

Характеризує особливості віршованої форми; розрізняє тексти різних стилів, типів та жанрів у контексті авторського задуму; розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них

 

Додаток 4

 

 

36

Дивовижний світ природи в поезіях Євгена Гуцала «Зірка», «Чарівники»

Засоби читання (темп, сила голосу, тембр звука, дикція, пауза, інтонація)

 

1

«Літературне лото»

Оформлює власне висловлення, враховуючи основні засади академічної доброчесності; добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення

 

Додаток 1

 

 

37-38

Уміння бачити красу рідної природи у віршах Максима Рильського «Дощ», «Осінь – маляр із палітрою пишною…»

 

2

Гра «Створи ліричний настрій» «Літературне лото»

Читає вірші про природу з урахуванням особливостей декламації; розвиває вміння відчувати поезію та виокремлювати образ ліричного героя; характеризує особливості віршованої форми

 

Додаток 1,2

 

Напам’ять

«Дощ»

39

Урок літератури рідного краю №3

Н. Мовчан-Карпусь

 Збірка «Над річкою Журавкою»

 

 

1

Робота в групах «Літературна карта мого краю»

Знає письменників рідного краю

 

 

Додаток 1

 

 

40

Вираження почуттів людини у віршах Миколи Вінграновського «Бабунин дощ», «Сама собою річка ця тече…».

 

1

Конкурс декламаторів поезії

Характеризує вплив інтонації та засобів виразного читання на сприйняття змісту тексту

 

Додаток 1

 

 

41

Урок розвитку мовлення №3

«Чарівний світ поетичного слова»

(за творчістю М.Рильського,Т.Шевченка,

М.Вінграновського)

 

 

1

Міні-проєкт «Поетичний настрій»

Добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення; творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення, обґрунтовуючи зроблений вибір

 

Додаток 1

 

 

42

Контрольна робота №4  з теми «Музика поетичного слова»(тестові завдання)

 

1

Аналіз та оцінювання прочитаного

Визначає спільні та різні елементи змісту і форми подібних за певними структурними ознаками текстів

 

Додаток 1

 

 

                                                                                                                           

РОЗДІЛ 3. ВІД КАЗКИ ДО КНИГИ БУТТЯ

Тема №5.    Книжка вчить, як на світі жить  (14  год)

 

43

Історичне минуле у художніх творах. Літописні оповіді.

«Повість минулих літ» – найдавніший літопис нашого народу

 

1

Гра «Я літописець»

Пояснює значення літописання для нащадків; визначає основну мету почутого

ТЛ: літопис

Додаток 1

 

 

44

Казкові й історичні мотиви літописних сюжетів. «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь», «Про княгиню Ольгу»

 

1

Відтермінована розгадка «Запитання до тексту»

Читає літописні оповіді у різний спосіб відповідно до мети читання; співвідносить зміст літописних оповідей з історичним і культурним контекстом. вибірково переказує зміст почутого повідомлення

 

Додаток 1

 

 

45

«Про хрещення Русі князем Володимиром». Значення літописання для нащадків.

 

 

1

Гра «Мозаїка»

Вибірково переказує зміст почутого повідомлення

 

Додаток 1

 

 

46

Урок позакласного читання №3 Зірка Мензатюк.

«Таємниця козацької шаблі» (скорочено)

 

1

«Запитання до тексту»

Пояснює значення літописання для нащадків; визначає основну мету почутого

 

Додаток 1

 

 

47

Олександр Олесь «Заспів», «Україна в старовину»

 

 

 

1

«Візитівка письменника» «Оживи світлину»

Читає оповідання та повісті у різний спосіб відповідно до мети читання; відтворює основні думки і факти, окремі висловлювання персонажів у літературному творі

ТЛ: оповідання

Додаток 1

 

48

 Зображення походу князя Олега на Царгород в історичній поемі Олександра Олеся  «Похід на Царгород»

 

1

«Місткий кошик» «Літературне лото» «Запитання до тексту»

Визначає тему та жанрові особливості оповідань; визначає актуальність і несуперечливість тексту на основі власного досвіду та досвіду інших осіб

 

Додаток 1

 

49

Розповідь про правління князя Ярослава у поемі О.Олеся «Ярослав Мудрий»

 

1

Інформація з опорою на життєвий досвід Гра «Відгадай, хто я» Робота в групах «Мудрі сови»

Характеризує особливості форми тексту, зумовлені змістом; самостійно складає простий план почутого

 

Додаток 1

 

50

Іван Нечуй-Левицький  «Запорожці».

Літературна фантастична казка. Протиставлення героїчного минулого та сучасного підневільного становища  люду

 

1

Випереджувальні завдання «Кроссенс»

 

Знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання; творчо опрацьовує прочитаний текст

 

Додаток 1

 

51

Протистояння добра і зла в оповіданні Євгена Гуцала «Лось».

 

 

1

Робота в групах «Навчаємося спільно»

Читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання

 

Додаток 1

 

52

Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань в оповіданні Євгена Гуцала «Лось».

 

1

«Літературознавча експертиза»

Розрізняє зміст оповідань та повістей у контексті авторського задуму; формулює тему та основну думку твору

ТЛ: головний герой, другорядні герої.

Додаток 1

 

53

Володимир Винниченко «Федько-халамидник». Возвеличення чесності, власної гідності, винахідливості в образі Федька

 

1

Створення та розв’язання кросвордів

Формулює тему та основну думку твору; розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб; фіксує потрібні елементи тексту, оптимізуючи написане за допомогою окремих графічних позначок

 

 

Додаток 1

 

54

Володимир Винниченко «Федько-халамидник».

Композиційні та сюжетні особливості прозових творів.

 

 

 

1

Мальований скрайбінг Малюнкові схеми

Розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб

 

Додаток 1

 

55

Читання вголос №4

Виразне читання окремих епізодів твору В.Винниченка «Федько-халамидник»

 

1

 

Читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання

 

Додаток 4

 

56

Контрольна робота №5 з теми «Книжка вчить, як на світі жить»

Контрольний твір на тему

 

 

1

Аналіз та оцінювання прочитаного

Розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб

 

Додаток 5

 

                                                                    

                                                                            Тема № 6.    Книжка вчить, як на світі жить  (15  год)

 

57

Неповторність і багатство внутрішнього світу людини в оповіданні Григора Тютюнника «Дивак».

 

1

Створення та розв’язання кросвордів

Формулює тему та основну думку твору;

розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб

 

Додаток 1

 

58

Єдність світу людини й світу природи в оповіданні Григора Тютюнника «Дивак». Гідна поведінка Олеся як позиція особистості.

 

1

Малюнкові схеми

Фіксує потрібні елементи тексту, оптимізуючи написане за допомогою окремих графічних позначок

 

Додаток 1

 

59

Урок розвитку мовлення №4

Характеристика Олеся

 

1

 

Урізноманітнює власне мовлення завдяки читанню літературних творів, роботі із словниками та довідковими джерелами

 

Додаток 5

 

60

Урок позакласного читання№4

Василь Симоненко «Подорож в країну Навпаки».

 

1

Робота в групах «Навчаємося спільно»

Читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання

 

Додаток 1

 

61

Добро і зло в повісті-казці Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії».

 

1

«Подвійний щоденник»

«Кубування»  

Читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання;

формулює тему та основну думку твору

 

Додаток 1

 

62

Пригоди і фантастика у сучасній прозі

Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Жанрові й мовні особливості цього твору.

 

1

Кластер «Мій улюблений герой»

Визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; характеризує емоційний стан літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність

 

 

Додаток 1

 

63

Символіка країни Недоладії та її мешканців у повісті-казці Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії».

 

1

«Запитання до тексту»

«Діаграма Венна»

Проводить паралелі між образами і ситуаціями, зображеними в тексті, і власним життєвим досвідом;

аргументує власну оцінку прочитаного тексту

 

Додаток 1

 

64

Зображення різноманітних пригод кращих друзів .Всеволод Нестайко  «Чарівний талісман».

 

1

Коло думок»

Гра «Темна конячка»

 

Розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них

ТЛ: портрет

Додаток 1

 

65

 Возвеличення дружби, порядності, сили волі у пригодницькому творі Всеволода Нестайка «Чарівний талісман».

 

 

1

Творча лабораторія

 

За мотивами прочитаного створює власний медійний продукт;

описує свої літературні вподобання, наводячи приклади прочитаних творів

 

Додаток 1

 

66

Дмитро Красицький «Дитинство Тараса» Дитячі роки великого Кобзаря.

 

1

Робота в групах «Спільний пошук»

Читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; аргументує власну оцінку прочитаного тексту, наводячи доречні цитати; визначає спільні та відмінні елементи змісту і форми подібних за певними структурними ознаками текстів

 

Додаток 1

 

67

Анна Багряна «Маленька Ляпутета»

 

 

1

«Мікрофон» «Рольова гра»

Описує свої літературні вподобання, знає, яким чином можна задовольнити потреби у знаходженні нової інформації.

 

Додаток 1

 

68

Урок літератури рідного краю №4

А.Михайлівський «Чорнушка» Характеристика Лемішки як носія добра і людяності

 

1

Робота в групах «Літературна карта мого краю»

Знає письменників рідного краю

 

 

Додаток 1

 

69

Контрольна робота №6 з теми «Книжка вчить, як на світі жить»(тестові завдання)

 

1

Аналіз та оцінювання прочитаного

Створює власний медійний продукт; описує свої літературні вподобання, наводячи приклади прочитаних творів.

 

Додаток 1

 

70

Підсумковий урок . Література на літо

 

1

«Шість капелюхів мислення»

Розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них; описує свої літературні вподобання, знає, яким чином можна задовольнити потреби у знаходженні нової інформації.

 

Додаток 1

 

 

docx
Додано
28 липня 2023
Переглядів
2472
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку