УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
8 КЛАС
(Відповідно до навчальної програми: Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804)
2 год на тиждень (70 годин на рік)
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
|
К-сть |
К-сть |
||
Контрольні роботи у формі: |
Всього |
2 |
3 |
контрольного класного твору |
1 |
1 |
|
виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо) |
2 |
2 |
|
Позакласне читання |
2 |
2 |
|
Виразне читання |
1 |
1 |
|
Література рідного краю |
2 |
2 |
|
Розвиток мовлення |
2 у+п |
2 у+п |
№ п/п |
|
Тема уроку |
Примітка |
|
Вступ |
||||
1 |
|
Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції художньої літератури. Багатозначність художнього образу. Різновиди образів. Аналіз художнього твору ТЛ: художній образ, художній твір (поглиблено) |
|
|
Усна народна творчість Українські історичні пісні |
||||
2 |
|
Пісні про звитяжну боротьбу козаків з турецько-татарськими нападниками. «Зажурилась Україна» ТЛ: історичні пісні |
|
|
3 |
|
Пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту. Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою. «Ой Морозе, Морозенку», «Чи не той то Хміль» |
|
|
4 |
|
Маруся Чурай – легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя. «Засвіт встали козаченьки» |
Вивчити напам’ять |
|
5 |
|
Пісні, що стали народними. Їхня популярність, фольклорна основа, народнопоетичні образи. «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю…» |
|
|
6 |
|
Урок мовленнєвого розвитку №1. Дискусія «За що народ увічнив імена своїх героїв» |
РМ №1 (усно) |
|
7 |
|
Урок позакласного читання№1. Анатолій Дімаров. Повість «На коні і під конем» |
ПЧ №1 |
|
Українські народні думи |
||||
8 |
|
Героїчний епос українського народу. Різновиди дум. Кобзарі та лірники – виконавці народних дум ТЛ: дума |
|
|
9 |
|
Урок літератури рідного краю№1. Мої земляки-поети |
ЛРК №1 |
|
10
|
|
Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов’ю до рідної землі та становищем дружини турецького вельможі. |
|
|
11 |
|
Дума «Маруся Богуславка» |
|
|
12 |
|
Контрольна робота №1. Усна народна творчість |
КР№1 тест |
|
Світ української поезії Тарас Шевченко |
||||
13 |
|
Тарас Шевченко. Життєпис поета (участь у Кирило-Мефодіївському братстві, арешт, перебування в казематі, заслання). «Думи мої, думи мої…» (1847). Усвідомлення власної місії поета ТЛ: філософська лірика |
Вивчити напам’ять 1 вірш на вибір |
|
14
|
|
«Ой три шляхи широкії…» - перлина поетичної творчості Тараса Шевченка |
||
15 |
|
Тарас Шевченко. «Мені однаково, чи буду…» . Роздуми автора про власну долю, долю України, плинність, скороминущість життя людини на землі, про її долю |
||
16 |
|
Урок виразного читання №1. Шевченкова спадщина |
ВЧ №1 |
|
17 |
|
Урок позакласного читання №2. Олесь Гончар. Роман «Берег любові» |
ПЧ №2 |
|
Леся Українка |
||||
18 |
|
Леся Українка. Життя поетеси, її мужність і сила духу. Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви її поезії. «Хотіла б я піснею стати…» |
Вивчити напам’ять |
|
19 |
|
Леся Українка. «Давня весна». Тема гармонійного єднання людини з природою |
|
|
20 |
|
Леся Українка. «Давня казка». Ідея вільної творчості, духовної свободи людини |
|
|
21
|
|
Леся Українка. «Давня казка». Проблеми і мотиви. Урок мовленнєвого розвитку №2. План порівняльної характеристики образів Поета і Бертольда |
РМ №2 (письмово) |
|
22 |
|
Контрольна робота№2. Світ української поезії |
КР№2 тест |
|
Володимир Сосюра |
||||
23 |
|
Володимир Сосюра. Патріотичні, інтимні, пейзажні мотиви його творів. «Любіть Україну!». Любов до Батьківщини як важливий складник життя людини ТЛ: громадянська лірика |
Вивчити напам’ять |
|
24 |
|
Володимир Сосюра. «Васильки» — взірець інтимної лірики. Щирість ліричного самовираження в поезії «Осінь» («Облітають квіти, обриває вітер…») ТЛ: інтимна лірика, пейзажна лірика |
|
|
25 |
|
Урок літератури рідного краю№2. Письменники Старокостянтинівщини |
ЛРК №2 |
|
Володимир Піцдпалий |
||||
26 |
|
Володимир Підпалий. «…Бачиш: між трав зелених…». Ідея гуманізму, людяності, бережливого ставлення до природи. Багатозначність і змістова глибина художніх образів («Зимовий етюд») |
|
|
Василь Голобородько |
||||
27 |
|
Василь Голобородько. Самобутня постать поета в українській літературі. Наскрізний патріотизм, філософічність, фольклорна основа його поезій, народознавчі аспекти. «З дитинства: дощ» («Я уплетений…»), «Наша мова», «Теплі слова». Оригінальність і простота висловлення глибоких почуттів, важливих думок ТЛ: вільний вірш, верлібр |
|
|
Із сучасної української поезії кінця ХХ – початку ХХІ ст. |
||||
28 |
|
Розмаїття сучасної лірики. Василь Герасим’юк. «Чоловічий танець». Роздуми над проблемами національної культури |
Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір) |
|
29 |
|
Іван Малкович. «З янголом на плечі». Прагнення зазирнути у світ душі звичайної людини, осмислити її призначення та сенс життя |
||
30 |
|
Анатолій Мойсієнко. «Жовтень жовті жолуді» як зразок філософії природи – єдність із людиною |
||
31 |
|
Галина Кирпа. «Мій ангел такий маленький…», «Коли до вас темної ночі…». Віра в людину, яка несе в своєму серці частинку добра |
||
32 |
|
Контрольна робота№3. Світ української поезії |
КР №3 твір |
|
З національної драми |
|||
33 |
|
Іван Карпенко-Карий. Життя і творчість видатного українського драматурга. Трагікомедія «Сто тисяч» — класичний взірець українського «театру корифеїв» ТЛ: драматичний твір (поглиблено), комедія, трагікомедія |
|
34 |
|
Іван Карпенко-Карий. Трагікомедія «Сто тисяч». Проблема влади грошей, бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи |
|
35 |
|
Іван Карпенко-Карий. Трагікомедія «Сто тисяч». Проблема влади грошей, бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи |
|
36 |
|
Урок мовленнєвого розвитку №3. Дискусія «Бездуховність людини, сенс людського життя» |
ЗМ №3 (усно) |
37 |
|
Іван Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Засоби сатиричного змалювання |
|
З української прози Михайло Коцюбинський |
|||
38 |
|
Михайло Коцюбинський. Коротко про письменника. «Дорогою ціною». Пригодницький, романтичний сюжет повісті. Вічний тип шукача правди |
|
39 |
|
Михайло Коцюбинський. «Дорогою ціною». Проблема волі людини та можливостей її здобуття. Втеча Остапа й Соломії з кріпацької неволі – протест проти будь-якого насильства над людиною |
|
40 |
|
Михайло Коцюбинський. «Дорогою ціною». Кохання Остапа й Соломії як центральний мотив у творі. Його непереможна сила, що рухає вчинками, поведінкою, вибором героїв |
|
41 |
|
Михайло Коцюбинський. «Дорогою ціною». Час і вічність у повісті, символічні образи. Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії |
|
42 |
|
Урок мовленнєвого розвитку №4. Письмовий аналіз художнього образу Соломії чи Остапа |
ЗМ №4 (письмово) |
43 |
|
Контрольна робота № 4. З національної драми. З української прози |
КР №4 тест |
Олександр Довженко |
|||
44 |
|
Олександр Довженко. Видатний український кінорежисер і письменник. Його оповідання про один із періодів Другої світової війни. «Ніч перед боєм» |
|
45 |
|
Олександр Довженко. «Ніч перед боєм» – твір про героїзм, самовідданість, патріотичні почуття українців. Образи діда Платона і діда Савки. Їхній моральний урок для солдатів |
|
46 |
|
Урок позакласного читання №3. Оксана Думанська. Повість «Школярка з передмістя» |
ПЧ №3 |
47 |
|
Урок літератури рідного краю №3. Прозові твори письменників-земляків |
ЛРК №3 |
Ніна Бічуя |
|||
48 |
|
Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей та їхньому дозвіллі |
|
49 |
|
Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Образи Славка Беркути, Юлька Ващука, Стефка Вуса та Лілі Теслюк |
|
50 |
|
Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Образи Славка Беркути, Юлька Ващука, Стефка Вуса та Лілі Теслюк |
|
51 |
|
Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». «Максимальне навантаження» як вияв моральності та відповідальності в житті. Проблема особистості в сучасному світі |
|
52 |
|
Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Особливості композиції твору |
|
53 |
|
Урок виразного читання №2. Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути» |
ВЧ №2
|
54 |
|
Контрольна робота № 5. З української прози |
КР №5 твір |
Володимир Дрозд |
|||
55 |
|
Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало». Проблема людини в суспільстві, її знеособлення, свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності та мрії |
|
56 |
|
Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало». Алегоричність образу коня Шептала. Життєвий вибір сучасної людини, її можливість зберегти свою індивідуальність |
|
57 |
|
Урок позакласного читання №4. Іван Сенченко. Повість «Діамантовий берег» |
ПЧ №4 |
Юрій Винничук |
|||
58 |
|
Юрій Винничук. «Місце для дракона» - повість-казка про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони» |
|
59 |
|
Юрій Винничук. «Місце для дракона». Парадокс: дракон Грицько – поет і християнин |
|
60 |
|
Юрій Винничук. «Місце для дракона». Підтекст твору, алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя |
|
61 |
|
Юрій Винничук. «Місце для дракона». Проблематика твору: роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви |
|
62 |
|
Урок літератури рідного краю №2. Твори поетів-земляків |
ЛРК №4 |
Український гумор |
|||
63 |
|
Валентин Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Гумористична повість про життя і пригоди школярів: дружбу і перше кохання, вірність і перший поцілунок, дуель і перше побачення |
|
64 |
|
Валентин Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору |
|
65 |
|
Валентин Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». |
|
66 |
|
Характеристика образів Вітька Горобця, Федька Котигорошка, Галі Козачок |
|
67 |
|
Узагальнення та систематизація вивченого |
|
68 |
|
Контрольна робота № 6. З української прози. Український гумор |
КР №6 тест |
69 |
|
Повторення вивченого за рік |
|
70 |
|
Підсумковий урок |
|