Українська література 7 клас
ІІ семестр
Ти знаєш, що ти людина? |
||||||
33 |
24.01 |
25 |
Григір Тютюнник. Коротко про дитинство письменника. Повість «Климко». Автобіографічна основа твору. Доля дитини в часи воєнного лихоліття. |
|
||
34 |
26 |
26 |
Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних. |
|
||
35 |
31 |
1/02 |
РМ. Усне переказування найбільш вражаючих епізодів із повісті з аргументацією свого вибору. |
|
||
36 |
2 |
2 |
Ідея самопожертви. Характеристика образу Климка. |
|
||
37 |
7 |
8 |
Художні особливості твору. Мова персонажів.
|
ТЛ: художня деталь |
||
38 |
9 |
9 |
ПЧ. Григір Тютюнник «Вогник далеко в степу». |
|
||
39 |
14 |
15 |
Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. Оповідання «Скарб», морально-етичні проблеми твору. |
|
||
40 |
16 |
16 |
Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання. |
|
||
41 |
21 |
22 |
Богдан Лепкий. «Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)». Актуальні морально-етичні питання в ньому, проблема збереження загальнолюдських цінностей. Трагічна і комічна ситуації, їхня роль у розкритті основної думки, моралі. |
|
||
42 |
23 |
23 |
ЛРК. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків. |
|
||
43 |
28 |
29 |
Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. «Дощ полив...». |
|
||
44 |
01.03 |
1 |
Ідея зіткнення неповторності й буденності в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни. |
Вивчити напам'ять одну поезію (на вибір) |
||
45-46 |
6-8 |
7-8 |
Ідея глибокого духовного наповнення людини – її «крилатості», що проявляється індивідуально. Духовне багатство – найбільший скарб у житті («Чайка на крижині», «Крила»). |
|||
47 |
13 |
14 |
Контрольна робота. Григір Тютюнник, Олекса Стороженко, Богдан Лепкий, Ліна Костенко (розгорнуті відповіді на запитання). |
|
||
48 |
15 |
15 |
Василь Симоненко. Коротко про митця. «Лебеді материнства». Фольклорна основа поезії. Символічний зміст образу лебедів. |
Вивчити напам'ять одну поезію (на вибір) |
||
49 |
20 |
21 |
Загальнолюдські цінності та ідеї у вірші «Ти знаєш, що ти – людина?». Романтичний порив, прагнення пошуку, відкриттів і самовідкриттів у поезії «Гей, нові Колумби й Магеллани». |
|||
50 |
22 |
22 |
ВЧ. Конкурс на кращого читця поезій В. Симоненка. |
|
||
51 |
27 |
28 |
Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських».казкове і реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий в ній. |
|
||
52 |
29 |
29 |
Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного. |
|
||
53 |
03.04 |
4 |
Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині. Образи дітей та дорослих, аналіз їхніх учинків. |
|
||
54 |
5 |
5 |
Роль у творі художніх засобів. Символічне значення образів старовинної шафи та чарівних коралів. |
|
||
55 |
10 |
11
|
ПЧ. Степан Васильченко «Приблуда». |
|
||
56-57 |
12-17 |
12-18
|
Любов Пономаренко. «Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності. Особливості художніх засобів новели (роль деталей, поєдання різних часових площин тощо). |
ТЛ: новела.. |
||
58 |
19 |
19
|
Контрольна робота. Василь Симоненко, Марина Павленко, Любов Пономаренко (тестування). |
|
||
«Ми – українці» |
||||||
59 |
24 |
25 |
Олег Ольжич – поет національного героїзму. Заклик іти за велінням свого серця, жити повнокровним життям у вірші «Господь багатий нас благословив». Проблема людської волі в поезії «Захочеш – і будеш...» (із циклу «Незнаному воякові») (на вибір) |
|
||
60 |
26 |
26 |
Лицар духу українського народу Олена Теліга. Вірш «Сучасникам» як моральний заповіт нащадкам. Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє слово в поезії «Радість» (на вибір) |
|
||
61 |
01/05 |
2 |
Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача, що став чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту, об'їздив півсвіту, здобувши безліч перемог. |
|
||
62 |
3 |
3 |
Іван Сила (Іван Фірцак) – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості. |
|
||
63 |
8 |
9 |
Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність. |
|
||
64 |
10 |
10 |
РМ. Створення власної історії з головним героєм повісті Іваном Силою (письмово). |
|
||
65 |
15 |
16 |
Андрій Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. Оспівування любові до матері, її щирих почуттів до своєї дитини («Пісня про рушник»). |
Вивчити напам'ять одну поезію (на вибір) |
||
66-67 |
17-22 |
17/23 |
Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності у вірші «Чому, сказати, й сам не знаю...», художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам'яті. Ліризм поезій А. Малишка. |
|||
68 |
24 |
24 |
Контрольна робота. Письмовий твір на одну з тем: «Ідея патріотичного оптимізму та життєлюбства у творах Олега Ольжича й Олени Теліги», «Богатир Карпат Іван Сила», «Пісенно-поетична творчість Андрія Малишка». |
|
||
69 |
29 |
30 |
ЛРК. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків. |
|
||
70 |
31 |
31 |
Підсумковий урок. Бесіда про твори, що вивчалися впродовж року й викликали найбільше зацікавлення. |
|
||