Тема. «Тигролови» - український пригодницький роман. Жанрові особливості, історія написання, сюжетні лінії та система образів твору.

Про матеріал

Тема. «Тигролови» - український пригодницький роман. Жанрові особливості, історія написання твору, сюжетні лінії та система образів твору.

Мета: формувати предметні компетентності: ознайомити учнів із історією, жанровими особливостями, образною системою роману «Тигролови» І. Багряного; розвивати зв'язне мовлення, пам'ять, навички аналізу й синтезу прочитаного; уміння самостійно добирати та аналізувати матеріал, створювати ментальні карти для узагальнення вивченого; ключові компетентності: спілкування державною мовою (уміння усно й письмово висловлювати свої думки та почуття, уміння розуміти й аналізувати інформацію, уміння спілкуватися в різних ситуаціях), інформаційно-цифровау компетентність (уміння знаходити, використовувати та створювати інформацію, уміння використовувати інформаційно-комунікаційні технології, уміння вчитися впродовж життя, уміння ставити цілі та досягати їх, уміння організовувати свою роботу, уміння працювати самостійно); соціальну та громадянську компетентність (уміння спілкуватися та співпрацювати з іншими людьми, уміння бути відповідальним громадянином).

Перегляд файлу

Тема.  «Тигролови» - український пригодницький роман. Жанрові особливості, історія написання твору, сюжетні лінії та система образів твору.

Мета: формувати предметні компетентності: ознайомити учнів із історією, жанровими особливостями, образною системою роману «Тигролови» І. Багряного; розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, навички аналізу й синтезу прочитаного; уміння самостійно добирати та аналізувати матеріал, створювати ментальні карти для узагальнення вивченого; ключові компетентності: спілкування державною мовою (уміння усно й письмово висловлювати свої думки та почуття, уміння розуміти й аналізувати інформацію, уміння спілкуватися в різних ситуаціях), інформаційно-цифровау компетентність (уміння знаходити, використовувати та створювати інформацію, уміння використовувати інформаційно-комунікаційні технології, уміння вчитися впродовж життя, уміння ставити цілі та досягати їх, уміння організовувати свою роботу, уміння працювати самостійно); соціальну та громадянську компетентність (уміння спілкуватися та співпрацювати з іншими людьми, уміння бути відповідальним громадянином).

Форма уроку: урок-дослідження.

Обладнання: текст роману І. Багряного «Тигролови», підручники, фільм «Тигролови», презентації учнів, корисні покликання: https://www.youtube.com/watch?v=PrgkcZyg-z0 , https://dovidka.biz.ua/tigrolovi-istoriya-napisannya, https://core.ac.uk/download/pdf/78513823.pdf, https://www.ukrlib.com.ua/tvory/printit.php?tid=1189, https://dovidka.biz.ua/analiz-tigrolovi/, https://dovidka.biz.ua/tigrolovi-problematika/

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Мотивація навчальної діяльності

Перегляд буктрейлеру

https://www.youtube.com/watch?v=PrgkcZyg-z0

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Слово учителя

Постать Івана Багряного – одна з найяскравіших і найдраматичніших в українському письменстві й громадянстві першої половини-середини ХХ ст. Переслідуваний і караний на батьківщині, в УРСР, він не для всіх виявився бажаним і зручним і в еміграції. У діаспорі – його політична позиція ставала предметом не лише заперечень, а й злостивих перекручень та наклепів, а серед політичних супротивників знаходилися й такі, хто погрожував йому розправою і вдавалися до кримінальних засобів. Замовчуваний в Україні всі повоєнні роки, він тільки останнім часом став відомим читачам на батьківщині. Тепер опубліковано тут кілька його романів, за його творами ставляться фільми, з’являються дослідження про нього. Актом справедливості і визнання (хоч і запізнілого) стало присудження йому посмертно в березні 1992 року найвищої відзнаки нашої країни –  Державної премії України ім. Т. Шевченка.

Сподіваюся, що роман «Тигролови» І. Багряного, яким захоплюються мільйони читачів, знайшов відгук і у ваших серцях. Ви його прочитали й провели велику пошуково-дослідницьку роботу, з’ясовуючи різні проблеми твору та особливості їх мистецького втілення, джерела натхнення автора. Кожен із вас мав можливість виявити творчі здібності відповідно до своїх зацікавлень та можливостей, попрацювати в групі однодумців та самостійно.

Наш  це – урок-дослідження. Для того, щоб розглянути тему уроку повніше, ви повинні були провести дослідницьку роботу згідно з попередніми завданнями та орієнтовними покликаннями, за якими можна знайти відповідну інформацію:

  1.                    Учень - дослідження історії написання роману - https://dovidka.biz.ua/tigrolovi-istoriya-napisannya/
  2.         Дослідження особливостей назви роману - https://core.ac.uk/download/pdf/78513823.pdf
  3.         Дослідження жанру твору - https://www.ukrlib.com.ua/tvory/printit.php?tid=1189
  4.         Дослідження сюжету роману - https://dovidka.biz.ua/analiz-tigrolovi/
  5.         Дослідження проблематики роману - https://dovidka.biz.ua/tigrolovi-problematika/
  6.         Образи твору

Протягом уроку ви будете оцінювати роботу груп і виставляти оцінки. Будьте уважні! Ви маєте змогу дещо занотовувати, усі питання можете поставити після закінчення доповідей.

ІІІ. Захист творчих проектів

                     Виступ  1 учня «Дослідження історії написання роману»

                     (створення орієнтовної МК у зошиті)

                    

                     Виступ 2 учня«Дослідження особливостей назви роману. Символізм у творі».

                    

Назва символічна:

1) родина Сірків полює на тигрів;

2) тигр – символ тайги;

3) в умовах тоталітарного режиму людина полює на людину (у тайзі – найбезпечніше, поки не з’являється людолов (у романі –  майор Медвин)).

                     Виступ  3 учня«Дослідження жанру твору».

За жанром «Тигролови» І. Багряного – це пригодницький роман.

Пригодницький роман – це великий прозовий твір, в основу якого покладено надзвичайну подію – фантастичну, детективну, або таку, що сталася під час мандрівки.

«Тигролови» мають усі ознаки пригодницького роману:

– персонажі розділені на позитивних і негативних;

– захоплюючий сюжет;

– мисливські пригоди;

– кохання з дівчиною, яка зросла в умовах дикої природи;

– happy end – щасливий кінець.

         Виступ VІ учня«Дослідження сюжету роману».

        

                     Виступ V учня «Дослідження проблематики роману».

Роман «Тигролови» – багатоплановий. Основні проблеми, порушені у творі:

- трагедія України в комуністичній імперії;

- вплив сталінських репресій на долю людини;

- морально-етичні взаємостосунки в сім’ї;
- роль українських звичаїв і обрядів у родині, що мешкає у тайзі;
- життя і смерть;

- добро і зло;

- справедливість і кара;

- сила волі, витримка, прагнення долати всілякі труднощі;

- романтичне кохання Наталки і Григорія.

                     Виступ VІ  учня«Дослідження  образів роману».

                     Аналіз роману “Тигролови” – Українська мова та література

Перегляд уривку з фільму.

ІV. Рефлексія. Закріплення нових знань

Метод «Прес» «Що я знаю про роман «Тигролови» І. Багряного».

V. Підбиття підсумків

Самооцінювання роботи учнів (учитель і учні оцінюють роботу, відповідно виставляються оцінки за урок).

VІ. Домашнє завдання

Складіть діалог із Григорієм Многогрішним.

 

 

Використані джерела

1. Багряний І. Тигролови. – К.: Укр. письменник, 2009. – 215 с.

2. Клочек Г. Знати своїх героїв: Матеріали до шкільного вивчення роману     І. Багряного «Тигролови» // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 1999. – № 2. – С.91-108.

3. https://naurok.com.ua/urok-dlya-11-klasu-doslidzhennya-romanu-tigrolovi-i-bagryanogo-2197.html

4.https://www.youtube.com/watch?v=PrgkcZyg-z0 5.https://dovidka.biz.ua/tigrolovi-istoriya-napisannya, 6.https://core.ac.uk/download/pdf/78513823.pdf, 7.https://www.ukrlib.com.ua/tvory/printit.php?tid=1189, 8.https://dovidka.biz.ua/analiz-tigrolovi/,

9.https://dovidka.biz.ua/tigrolovi-problematika/

 

 

docx
Додано
25 лютого
Переглядів
160
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку