Календарно-тематичне планування
з української мови
1 клас ІІ семестр
Календарне планування складено згідно:
Типової освітньої програми для закладів загальної середньої освіти 1 – 2 класи, затверджені рішенням Колегії Міністерства освіти і науки України від 22 лютого 2018 року. Розробленої під керівництвом О. Савченко Київ, ТД «Освіта – Центр плюс», 2018р.-240с.
Підручник:
Пономарьова К.І. Українська мова. Буквар: Підручник для учнів першого класу ЗЗСО (у 2 – х частинах): Ч. 2 // К.І. Пономарьова. – К.: УОВЦ «Оріон», 2018. – 112 с.: іл.
Пономарьова К.І. Зошит для письма і розвитку мовлення «Я пишу» (частина 2)
7 годин на тиждень
№ |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
1. |
Ознайомлення з 2 частиною «Букваря». Закріплення звукових значень вивчених букв. Читання складів, слів з вивченими буквами. Опрацювання тексту. |
15.01 |
|
2. |
Удосконалення вміння писати вивчені букви, слова і речення з ними. |
15.01 |
|
3. |
Звуки [г], [г`], позначення їх буквою «ге». Звуковий аналіз слів. Читання букв, складів, речень. Робота над текстом. |
16.01 |
|
4 |
Письмо малої букви г. Підготовчі графічні вправи. Написання складів, слів і речень з вивченими буквами. Списування друкованого речення |
16.01 |
|
5 |
Закріплення звукових значень букви «ге». Діалог. Читання в особах. Опрацювання тексту «На городі» |
17.01 |
|
6 |
Написання великої букви Г. Підготовчі графічні вправи. Написання складів, слів і речень із буквою Г. |
17.01 |
|
7 |
Закріплення звукових значень вивчених букв. Звуковий аналіз слів. Читаю і розповідаю. Читання складів, слів. Опрацювання тексту. Робота з дитячою книжкою. |
18.01 |
|
8 |
Звук [ґ]. Мала і велика букви Ґ ґ. Читання слів, речень і тексту з вивченими літерами. Опрацювання тексту. |
22.01 |
|
9 |
Написання малої букви ґ, великої букви Ґ. Письмо складів, слів і речень з вивченими буквами. Списування друкованого речення |
22.01 |
|
10 |
Звук [ж], позначення його буквою «же». Дзвінке вимовляння звука [ж] у кінці складів і слів. Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів, речень. Опрацювання тексту. |
23.01 |
|
11 |
Письмо малої букви ж. Підготовчі графічні вправи. Написання складів, слів із буквою ж. Списування речення, поданого друкованим шрифтом. |
23.01 |
|
12 |
Закріплення звукового значення букви «же». Велика буква Ж. Читання складів, слів, речень. Опрацювання тексту. |
24.01 |
|
13 |
Написання великої букви Ж. Підготовчі графічні вправи. Написання складів, слів і речень із буквою Ж. Списування речення, поданого друкованим шрифтом. |
24.01 |
|
14 |
Удосконалення вміння писати вивчені букви, слова і речення з ними. Списування друкованих речень. Розвиток зв’язного мовлення. Поговоримо про спорт |
25.01 |
|
15 |
Звук [ш], позначення його буквою «ша». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів, речень. Опрацювання тексту. |
29.01 |
|
16 |
Письмо малої букви ш. Підготовчі графічні вправи. Написання складів, слів із буквою ш. Списування речення, поданого друкованим шрифтом. |
29.01 |
|
17 |
Закріплення звукового значення букви «ша». Читання складів, слів, речень. Опрацювання тексту. |
30.01 |
|
18 |
Письмо великої букви Ш. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень, слів і речень. Списування речення, поданого друкованим шрифтом. |
30.01 |
|
19 |
Буква ь (знак м’якшення), позначення нею на письмі м’якості приголосних. Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів, речень. Опрацювання тексту «Булька і бурулька» |
31.01 |
|
20 |
Письмо букви ь окремо та у поєднанні з іншими літерами. Написання буквосполучень, слів і речень. Списування речення, поданого друкованим шрифтом |
31.01 |
|
21 |
Закріплення букви «знак м’якшення». Буквосполучення ьо. Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів, речень. Опрацювання тексту «У Льоні іменини». Повторення правил з’єднання вивчених букв. Побудова речень за малюнками і поданим початком. Робота з дитячою книжкою |
01.02 |
|
22 |
Звук [х], позначення його буквою «ха». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів, речень. Опрацювання тексту. Ребус |
05.02 |
|
23 |
Письмо малої букви х, складів і слів з нею. Відновлення деформованих слів. Навчальний диктант. |
05.02 |
|
24 |
Закріплення звукового значення букви «ха». Читання в особах. Опрацювання тексту «Хитрий Хома». |
06.02 |
|
25 |
Письмо великої букви Х. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень, слів і речень. Списування речення, поданого друкованим шрифтом. Побудова речень за малюнками і поданим початком |
06.02 |
|
26 |
Звук [ч], позначення його буквою «че». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів, речень. Опрацювання тексту. Ребус |
07.02 |
|
27 |
Письмо малої букви ч. Підготовчі графічні вправи. Написання складів, слів із буквою ш. Побудова речень за малюнками і поданим початком |
07.02 |
|
28 |
Удосконалення вміння писати вивчені букви, слова і речення з ними. Списування друкованих речень. Розвиток зв’язного мовлення. Поговоримо про звірів |
08.02 |
|
29 |
Закріплення звукового значення букви «ха». Читання складів, слів. Скоромовка. Опрацювання тексту. |
12.02 |
|
30 |
Письмо великої букви Ч, складів та слів з нею. Порівняння написання букв Ч та У. Списування речення, поданого друкованим шрифтом |
12.02 |
|
31 |
Буква «я», позначення нею сполучення звуків [йа]. Позначення буквою «я» звука [а] та м’якості попереднього приголосного. Читання складів, слів, речень. Опрацювання вірша, тексту. |
13.02 |
|
32 |
Письмо малої букви я. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень, слів із буквою я. Звуковий аналіз слів. Списування речення, поданого друкованим шрифтом |
13.02 |
|
33 |
Закріплення звукових значень букви «я». Читання в особах. Опрацювання тексту «У дядька Василя». |
14.02 |
|
34 |
Письмо великої букви Я. Написання буквосполучень, слів із буквою Я. Доповнення та записування речень. Відновлення деформованих слів. |
14.02 |
|
35 |
Робота з дитячою книжкою. Українські народні казки. |
15.02 |
|
36 |
Звуки [ц], [ц`], позначення їх буквою «це». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів, речень. Опрацювання тексту «На уроці». |
19.02 |
|
37 |
Письмо малої букви ц. Підготовчі графічні вправи. Написання складів, слів і речень з вивченими буквами. Списування друкованого речення. |
19.02 |
|
38 |
Закріплення звукових значень букви «це». Читання складів, слів, речень. Утворення слів за зразком «один-багато». Опрацювання тексту. Написання речень. Записування відповіді на запитання. |
20.02 |
|
39 |
Письмо великої букви Ц. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень та слів із нею. |
20.02 |
|
40 |
Буква «ю», позначення нею сполучення звуків [йу]. Позначення буквою «ю» звука [у] та м’якості попереднього приголосного. Читання складів, слів, речень. Опрацювання вірша, тексту. |
21.02 |
|
41 |
Письмо малої букви ю. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень, слів із буквою ю. Звуковий аналіз слів. Побудова речень за малюнками і поданим початком. |
21.02 |
|
42 |
Удосконалення вміння писати вивчені букви, слова і речення з ними. Списування друкованих речень. Розвиток зв’язного мовлення. Поговоримо про птахів. |
22.02 |
|
43 |
Закріплення звукових значень букви «ю». Опрацювання тексту «Друзі». Читання в особах. |
26.02 |
|
44 |
Письмо великої букви Ю, складів і слів з нею. Написання речень. Письмо під диктування. Побудова речень за малюнками і поданим початком. |
26.02 |
|
45 |
Буква «є», позначення нею сполучення звуків [йе]. Позначення буквою «є» звука [е] та м’якості попереднього приголосного. Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів, речень. Опрацювання тексту. |
27.02 |
|
46 |
Письмо малої букви є. Підготовчі графічні вправи. Написання складів та слів із буквою є. Списування речення, поданого друкованим шрифтом. |
27.02 |
|
47 |
Закріплення звукових значень букви «є». Звуковий аналіз слів. Читання слів, речень. Опрацювання вірша, тексту. |
28.02 |
|
48 |
Письмо великої букви Є. Написання буквосполучень, слів із буквою Є. Вибірковий диктант. Списування тексту, поданого друкованим шрифтом |
28.02 |
|
49 |
Робота з дитячою книгою. Катерина Єгорушкіна «Цятки і плямки» (Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 1, 2 класах серії «Шкільна бібліотека»/укладач Тетяна Стус. – Львів: Видавництво Старого Лева, 2016.- 160с._ |
29.02 |
|
50 |
Буква «ї», позначення нею сполучення звуків [йі]. Звуковий аналіз слів. Читання слів, речень. Опрацювання вірша та тексту «Їжачок на дачі». |
04.03 |
|
51 |
Письмо малої букви ї, буквосполучень із нею. Складання і записування слів із вивчених букв. Списування тексту, поданого друкованим шрифтом. |
04.03 |
|
52 |
Закріплення звукового значення букви «ї». Звуковий аналіз слів. Читання слів, речень. Опрацювання тексту «Екскурсія в Київ» |
05.03 |
|
53 |
Письмо великої букви Ї. Написання буквосполучень, слів, речень із буквою Ї. Вибірковий диктант. |
05.03 |
|
54 |
Звук [ф], позначення його буквою «еф». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів, речень. Опрацювання тексту. |
11.03 |
|
55 |
Письмо малої букви «еф». Підготовчі графічні вправи. Написання складів, слів і речень з вивченими буквами. Побудова речень за поданим податком. Розвиток зв’язного мовлення. Поговоримо про пори року. |
11.03 |
|
56 |
Закріплення звукового значення букви «еф». Звуковий аналіз слів. Читання в особах. Опрацювання вірша і тексту. |
12.03 |
|
57 |
Письмо великої букви Ф. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень, слів, речень із буквою Ф. Списування тексту, поданого друкованим шрифтом. |
12.03 |
|
58 |
Буква «щ», позначення нею сполучення звуків [шч]. Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів, речень. Опрацювання тексту. |
13.03 |
|
59 |
Письмо малої букви «щ». Написання складів, слів і речень з вивченими буквами. Складання і записування речень. Відновлення деформованого тексту. |
13.03 |
|
60 |
Закріплення звукового значення вивчених букв. Звуковий аналіз слів. Читаю і розповідаю. Загадка. Опрацювання тексту. Ребус. Робота з дитячою книгою. |
14.03 |
|
61 |
Закріплення звукового значення букви «ща». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів. Опрацювання тексту. |
18.03 |
|
62 |
Письмо великої букви Щ. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень, слів, речень. Списування тексту, поданого друкованим шрифтом. |
18.03 |
|
63 |
Звуки [дз], [дз`], позначення їх буквосполученням дз». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів, речень. Опрацювання текстів. Складання речень із поданими словосполученнями. |
19.03 |
|
64 |
Письмо буквосполучень дз, Дз, слів із ними. Безвідривне поєднання букв. Побудова і записування речень. |
19.03 |
|
65 |
Звук [дж], буквосполучення дж. Злита вимова звука [дж], Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів. Скоромовка. Опрацювання вірша С. Цушка «Бджілка». Складання реченьіз поданими словосполученнями. Ребус. |
20.03 |
|
66 |
Письмо буквосполучень дж, Дж, слів із ними. Побудова і записування речень. Словниковий диктант. Списування тексту, поданого друкованим шрифтом. |
20.03 |
|
67 |
Удосконалення вміння писати вивчені букви, слова і речення з ними. Списування друкованих речень. Розвиток зв’язного мовлення: спілкування на тему «Поговоримо про явища природи» |
21.03 |
|
68 |
Апостроф. Вимова і написання слів з апострофом. Звуковий аналіз слів. Опрацювання вірша, тексту |
25.03 |
|
69 |
Написання складів та слів з апострофом, складів, слів і речень з вивченими буквами. Звуковий аналіз слів. Списування друкованих речень. Пояснювальний диктант. |
25.03 |
|
70 |
Алфавіт. Читання літер алфавіту, тексту з вивченими літерами. Опрацювання вірша. |
26.03 |
|
71 |
Написання складів та слів з апострофом, складів, слів і речень з вивченими буквами. Звуковий аналіз слів. Списування друкованих речень. Пояснювальний диктант. |
26.03 |
|
72 |
Робота над розумінням і виразним читанням вірша «Хто в хатці живе?» (автор Любов Голота) Закличка. |
27.03 |
|
73 |
Удосконалення вміння писати вивчені букви, слова і речення з ними. Побудова речень за поданим початком. |
27.03 |
|
74 |
Читаю і розповідаю. Вправи для розвитку навички читання. Опрацювання тексту «Папужка» Людмили Борщевської Робота з дитячою книгою. |
28.03 |
|
75 |
Читаю і розповідаю. Вправи для розвитку навички читання. Читання віршів про пригоди дітей – «Де букварик?» Грицька Бойка, «Що разом?» Петра Кралюка. |
01.04 |
|
76 |
Застосування правил мовленнєвого етикету під час знайомства. Складання і записування речень. |
01.04 |
|
77 |
Читаю і розповідаю. Вправи для розвитку навички читання. Й. Курлат «Добрий». О. Мітта «У гостях і вдома» |
02.04 |
|
78 |
Написання слів з буквою ґ. Побудова речень за поданим початком і малюнками |
02.04 |
|
79 |
Читаю і розповідаю. Вправи для розвитку навички читання. Робота над виразним читанням вірша «Татко і матуся» Лесі Вознюк. Загадки |
03.04 |
|
80 |
Написання слів зі звуками [дж], [дз], [дз`]. Звуковий аналіз слів. Складання і записування речень |
03.04 |
|
81 |
Написання слів з буквою щ. Складання і записування слів із вивчених букв. Побудова і записування речень. Розвиток зв’язного мовлення: спілкування на тему «Птахи повертаються додому». |
04.04 |
|
82 |
Читаю і розповідаю. Вправи для розвитку навички читання. Опрацювання тексту «Фокус-мокус» Дмитра Чередниченка |
08.04 |
|
83 |
Слова з апострофом. Правило вживання апострофа. Звуковий аналіз слів. Навчальний диктант. Побудова речень за поданим початком і малюнками. |
08.04 |
|
84 |
Читаю і розповідаю. Вправи для розвитку навички читання. Робота над розумінням і виразним читанням вірша «Великий і малий» Валентина Бичка. |
09.04 |
|
85 |
Правопис слів з йо. Складання і записування речень. |
09.04 |
|
86 |
Читаю і розповідаю. Вправи для розвитку навички читання. Підготовка до читання за ролями тексту «Чужа іграшка» Людмили Борщевської. |
10.04 |
|
87 |
Написання слів з ьо. Написання речень. Формування уміння користуватись довідкою. |
10.04 |
|
88 |
Читаю і розповідаю. Вправи для розвитку навички читання. Опрацювання вірша «Сварка» Марії Пригари Робота з дитячою книгою |
11.04 |
|
89 |
Поділ слів для переносу з рядка в рядок. Виконання мовних вправ. Вибіркове списування. |
15.04 |
|
90 |
Читаю і розповідаю. Вправи для розвитку навички читання. Робота над усвідомленим читанням тексту «Найкращий день» Марії Бабенко.
|
15.04 |
|
91 |
Утворення нових слів шляхом заміни чи додавання букв. Удосконалення і списування тексту |
16.04 |
|
92 |
Читаю і розповідаю. Вправи для розвитку навички читання. Робота над виразним читанням тексту «Мурчик і Жмурчик» Дмитра Чередниченка |
16.04 |
|
93 |
Утворення нових слів шляхом заміни чи додавання букв. Удосконалення і списування тексту |
17.04 |
|
94 |
Читаю і розповідаю. Вправи для розвитку навички читання. Опрацювання вірша «Здоровим будь!» Грицька Бойка |
17.04 |
|
95 |
Спостереження за багатозначними словами, складання і записування речень із ними. Розвиток зв’язного мовлення: спілкування на тему «Збережи первоцвіти» |
18.04 |
|
96 |
Читаю і розповідаю. Вправи для розвитку навички читання. Підготовка до читання за ролями тексту «Корисна розмова» Теклі Білецької |
22.04 |
|
97 |
Добір протилежних за значенням слів. Складання і записування речень із ними. Перетворення і списування тексту. |
22.04 |
|
98 |
Читаю і розповідаю. Вправи для розвитку навички читання. В. Слєпцов «Днів у тижні рівно сім…», Загадка «Хто вони», С. Жупанин «Хто молодець?». Доповнення вірша. |
23.04 |
|
99 |
Знаходження близьких за значенням слів. Складання і записування речень. |
23.04 |
|
100 |
Читаю і розповідаю. Вправи для розвитку навички читання. Загадка. Ф. Петров «Від зими до зими». К. Перелісна уривок з вірша. |
24.04 |
|
101 |
Розрізнення слів, які відповідають на питання що? і хто?. Побудова і записування речень. Розподіл предметів за групами. |
24.04 |
|
102 |
Читаю і розповідаю. Вправи для розвитку навички читання. Робота над усвідомленим читанням тексту «Чий апельсин більший» Віри Карасьової. Робота з дитячою книгою |
25.04 |
|
103 |
Читаю і розповідаю. Вправи для розвитку навички читання. Опрацювання вірша «Навпакійко» Тетяни Лисенко |
29.04 |
|
104 |
Уживання великої букви в словах. Побудова і записування речень за малюнками. |
29.04 |
|
105 |
Читаю і розповідаю. Вправи для розвитку навички читання. Робота на виразним читанням і розумінням казки «Мишка, Кіт і гарбуз» |
30.04 |
|
106 |
Слова – ознаки предметів. Розпізнавання слів, які відповідають на питання який? яка? яке? які?. Виконання завдання за зразком. Списування друкованих речень. |
30.04 |
|
107 |
Читаю і розповідаю. Вправи для розвитку навички читання. С. Шаповалов «Їду, їду на коні». Підготовка до читання за ролями оповідання «Маленька мураха» Василя Шкляра |
01.05 |
|
108 |
Слова- назви дії предметів. Добір слів, які відповідають на питання що робить? що роблять?. Утворення і записування речень з поданими словами. Розвиток зв’язного мовлення: спілкування на тему «Поговоримо про Великодні свята» |
01.05 |
|
109 |
Читаю і розповідаю. Вправи для розвитку навички читання. Є. Юхниця «Посварився з братом…» Робота над усвідомленим читанням тексту «Новий велосипед» Миколи Стеценка. |
07.05 |
|
110 |
Розпізнавання слів, які відповідають на питання скільки?. Вправляння у читанні числових виразів. |
07.05 |
|
111 |
Читаю і розповідаю. Вправи для розвитку навички читання. В. Гужва «До всіх сердець…». Опрацювання тексту «Є на світі чарівні слова» Марії Бабенко |
08.05 |
|
112 |
Розвиток уявлення про службові слова. Складання і записування речень зі службовими словами |
08.05 |
|
113 |
Читаю і розповідаю. Вправи для розвитку навички читання. Грицько Бойко «Чому цуцик у муці?..» Усвідомлене читання казки «Умій почекати» Костянтина Ушинського |
09.05 |
|
114 |
Складання і записування речень з поданими словами, за малюнком |
13.05 |
|
115 |
Розділові знаки наприкінці речення. Побудова, правильне інтонування і записування запитальних речень. |
13.05 |
|
116 |
Читаю і розповідаю. Вправи для розвитку навички читання. Робота над виразним читанням тексту «Коник і Сонечко» Василя Моруги. Робота з дитячою книгою |
14.05 |
|
117 |
Розділові знаки наприкінці речення. Побудова, правильне інтонування і записування речень із знаком оклику. |
14.05 |
|
118 |
Читаю і розповідаю. Вправи для розвитку навички читання. Виразне читання тексту «Іди, іди, дощику» Зірки Мензатюк |
15.05 |
|
119 |
Складання і записування розповіді з поданих речень. |
15.05 |
|
120 |
Читаю і розповідаю. Вправи для розвитку навички читання. Читання тексту «Зараз» за Олегом Буценем. |
16.05 |
|
121 |
Відгадування предметів за їх описом. Побудова опису тварини за поданим малюнком Розвиток зв’язного мовлення |
20.05 |
|
122 |
Читаю і розповідаю. Вправи для розвитку навички читання. Опрацювання тексту «Казка про ґудзик» Марії Солтис-Смирнової. |
20.05 |
|
123 |
Читаю і розповідаю. Вправи для розвитку навички читання. Робота над текстом «Кольоровий дощик» Марії Солтис-Смирнової |
21.05 |
|
124 |
Складання розповіді на задану тему. Побудова і записування речень. Виконання мовних вправ. |
21.05 |
|
125 |
Вправи для розвитку навички читання. Робота з дитячою книгою. Оксана Лущевська «Шашки» (Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 1, 2 класах серії «Шкільна бібліотека»/укладач Тетяна Стус. – Львів: Видавництво Старого Лева, 2016.- 160с._ |
22.05 |
|
126 |
Диктант |
22.05 |
|
127 |
Вправи для розвитку навички читання. Робота з дитячою книгою. Зоряна Живка «Добре вдома» (Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 1, 2 класах серії «Шкільна бібліотека»/укладач Тетяна Стус. – Львів: Видавництво Старого Лева, 2016.- 160с._ |
23.05 |
|
128 |
Списування |
27.05 |
|
129 |
Вправи для розвитку навички читання. Робота з дитячою книгою. Тетяна Стус «Смугастик». (Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 1, 2 класах серії «Шкільна бібліотека»/укладач Тетяна Стус. – Львів: Видавництво Старого Лева, 2016.- 160с._ |
27.05 |
|
130 |
Вправи для розвитку навички читання. Робота з дитячою книгою. Зірка Мензатюк «Каша» (Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 1, 2 класах серії «Шкільна бібліотека»/укладач Тетяна Стус. – Львів: Видавництво Старого Лева, 2016.- 160с._ |
28.05 |
|
131 |
Закріплення вмінь писати вивчені букви, поєднувати їх у словах. Виконання мовних вправ |
28.05 |
|
134 |
Вправи для розвитку навички читання. Робота з дитячою книгою. Зірка Мензатюк «Український прапор». (Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 1, 2 класах серії «Шкільна бібліотека»/укладач Тетяна Стус. – Львів: Видавництво Старого Лева, 2016.- 160с._ |
29.05 |
|
135 |
Виконання мовних вправ |
29.05 |
|
136 |
Узагальнення і систематизація знань. Розвиток зв’язного мовлення: спілкування на тему «Поговоримо про літній відпочинок». Підсумковий урок за рік. |
30.05 |
|