календарно-тематичнЕ планУвання
з української мови для 3 класу
2 семестр
за Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Р. Б. Шияна,
до підручника «Українська мова та читання» для 3 класу ( 2-а частина)
(автори Інна Большакова, Марина Пристінська)
175 годин на рік, 5 годин на тиждень
Діагностувальні роботи:
аудіювання (1);
диктант (2);
списування (1);
усний твір (1);
робота з мовними одиницями(2);
робота з літ. твором/медіатекстом (1)
читання вголос (1);
читання мовчки (1).
Усього:10
Вірш напам’ять-4.
Уривок напам’ять -1.
РЗМ- 8
Робота з дитячою книжкою-8
Номер |
Тема уроку |
Примітки |
Змістовні лінії |
Дата |
|||
Розділ 5. Слово. Частини мови ( 80 год) |
|||||||
|
Взаємодіємо усно На основі почутого створює асоціативні схеми, таблиці; стисло і вибірково передає зміст почутого; переказує текст за різними завданнями. Виокремлює необхідну інформацію з різних усних джерел, зокрема медіатекстів, для створення власного висловлювання з конкретною метою. Висловлює власні погляди, підтверджує їх прикладами, враховує думки інших осіб; дотримується найважливіших правил літературної вимови, висловлюючи власні погляди. Описує власні емоції та емоції співрозмовника від прослуханого/ побаченого. Доречно використовує у власному мовленні формули мовленнєвого етикету. Читаємо Прогнозує зміст дитячої книжки за обкладинкою, заголовком, ілюстраціями та анотацією; володіє повноцінними навичками читання (вголос і мовчки), що дає змогу зрозуміти тексти різних видів. Пов’язує елементи інформації в цілісну картину; розрізняє факти і думки про ці факти; формулює прямі висновки на основі інформації, виявленої в тексті. Описує емоційний стан персонажів, співпереживає. Висловлює власне ставлення до творів, літературних персонажів, об’єктів мистецтва і навколишнього світу, наводить прості аргументи щодо власних думок, використовуючи текст, власний досвід та інші джерела. Експериментує з текстом (змінює сюжет, переказує текст з іншої позиції, додає персонажів, імпровізує під час інсценізації). Взаємодіємо письмово Пише рукописними буквами розбірливо в темпі, який дає змогу записати власну думку та інформацію з різних джерел; створює висловлювання, записує їх, ураховуючи мету та адресата і дотримуючися норм літературної мови, користується орфографічним словником. Знаходить і виправляє орфографічні помилки, зокрема із застосуванням знань про будову слова. Досліджуємо медіа Висловлює власне ставлення до творів, літературних персонажів, об’єктів мистецтва і навколишнього світу, наводить прості аргументи щодо власних думок, використовуючи текст, власний досвід та інші джерела. Використовує у власному мовленні засоби художньої виразності у творах різних жанрів. Досліджуємо мовлення Аналізує значення слів з урахуванням контексту, будови слова, перевіряє власне розуміння значення слова за словниками; використовує у власному мовленні слова з переносним значенням, синоніми та антоніми, фразеологізми для досягнення мети спілкування. Cтворює прості мовні ігри, кросворди, ребуси, експериментуючи зі звуками, словами, фразами; виокремлює характерні риси свого мовлення (улюблені слова, фрази); спостерігає за їх впливом на співрозмовників; коригує своє мовлення. Cтворює прості мовні ігри, кросворди, ребуси, експериментуючи зі звуками, словами, фразами; виокремлює характерні риси свого мовлення (улюблені слова, фрази); спостерігає за їх впливом на співрозмовників; коригує своє мовлення. |
|
|||||
66-67 |
Самостійні та службові частини мови. Дискусія «Загадка про того, хто ходить пішки» (Григорій Фалькович) |
|
|
||||
68 |
Поняття про іменник
«Грип» (Григорій Фалькович) |
|
|
||||
69 |
Діагностувальна робота 7. Письмовий переказ |
|
|
||||
70 |
Аналіз д. р. Іменники. Назви істот і неістот |
|
|
||||
71 |
Власні і загальні іменники
«Байка про байку» (Іван Франко)
|
|
|
||||
72 |
Розвиток мовлення (7). Вітання |
|
|
||||
73 |
Правопис власних іменників. Оповідання
«Як Катруся хотіла вчитися» (За Ірен Роздобудько) |
|
|
||||
74 |
Змінювання іменників за числами. Однина і множина. Діагностувальна робота 8. Читання вголос
|
|
|
||||
75 |
Робота з дитячою книжкою (8) «Горіхові принцеси»(за Лесею Мовчун)
Діагностувальна робота 8. Читання вголос |
|
|
||||
76 |
Розвиток мовлення (8). П’єса |
|
|
||||
77 |
Аналіз д. р. Рід іменників |
|
|
||||
78 |
Діагностувальна робота 9. Читання мовчки
|
|
|
||||
79 |
Аналіз д.р. Що я знаю/умію? «Босо-взутий сніговик» (Олеся Мамчич)
|
|
|
||||
80 |
Узагальнення . Сторінками дивовижного світу української мови та читання. Підсумок за 1 семестр |
|
|
||||
2 семестр. Прикметник |
|
|
|||||
81 |
Поняття про прикметник . Валентина Полинок «Різнокольоровий дощик» |
|
Театралізуємо Експериментує з текстом (змінює сюжет, переказує текст з іншої позиції, додає персонажів, імпровізує під час інсценізації).
|
15.01 |
|||
82 |
Роль прикметників у мовленні. Степан Жупанин «Намалюю вітер» |
|
16.01 |
||||
83 |
Розвиток мовлення (9). Опис предмета |
|
17.01 |
||||
84 |
Словосполучення прикметників з іменниками |
|
18.01 |
||||
85 |
Оповідання. Дмитро Кузьменко «Каблучка». Переказуємо оповідання |
|
19.01 |
||||
86 |
Змінювання прикметників за родами і числами |
|
22.01 |
||||
87 |
Змінювання прикметників за родами і числами. Авторська казка. «Палац із морозива» (за Джанні Родарі) Уривок напам’ять |
|
23.01 |
||||
88 |
Робота з дитячою книгою (9). Книжки Джанні Родарі |
|
24.01 |
||||
89 |
Діагностувальна робота 10. Диктант |
|
25.01 |
||||
90 |
Аналіз діагностувальної роботи. Змінювання прикметників за родами і числами. Володимир Лучук «Кольорові пташки» |
|
26.01 |
||||
91 |
Змінювання прикметників за родами і числами. Утворення прикметників |
|
29.01 |
||||
92 |
Розвиток мовлення (10). Опис тварини |
|
30.01. |
||||
93 |
Прикметники. Синоніми і антоніми |
|
31.01 |
||||
94 |
Повість. Уривок. Всеволод Нестайко «Одиниця з обманом» (уривок) |
|
01.02 |
||||
95 |
Повість. Уривок. Всеволод Нестайко «Одиниця з обманом» (уривок) |
|
02.02 |
||||
96 |
Робота з дитячою книгою (10). Твори сучасних дитячих письменників про почуття дітей, їхні захоплення, мрії |
|
05.02 |
||||
97 |
Розвиток мовлення (11). Твір про себе |
|
06.02 |
||||
98 |
Діагностувальна робота 11. Списування |
|
07.02 |
||||
99 |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення знань з теми «Прикметник» |
|
08.02 |
||||
Числівник |
|
|
|||||
100 |
Поняття про числівник |
|
|
09.02 |
|||
101 |
Числівник. Оповідання. Автор. «Як ми бюджет формували». Частина 1 (за Сашком Дерманським) |
|
12.02 |
||||
102 |
Числівник. Оповідання. Автор. «Як ми бюджет формували». Частина 1 (за Сашком Дерманським) |
|
13.02 |
||||
103 |
Числівник. Оповідання. Характеристика персонажів. «Як ми бюджет формували». Частина 2 (за Сашком Дерманським) |
|
14.02 |
||||
104 |
Числівник. Оповідання. Характеристика персонажів. «Як ми бюджет формували». Частина 2 (за Сашком Дерманським) |
|
15.02 |
||||
105 |
Робота з дитячою книгою (11). «Чудернацькі вірші» Сашка Дерманського Вірш напам’ять |
|
16.02 |
||||
106 |
Числівники, які відповідають на питання котрий? Юліан Тувім «Паротяг» (Скорочено). |
|
19.02 |
||||
107 |
Діагностувальна робота 12. Аудіювання |
|
20.02 |
||||
108 |
Розвиток мовлення (12). Мій робочий день |
|
21.02 |
||||
109 |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення знань з теми «Числівник» |
|
22.02 |
||||
Займенник |
|
|
|||||
110 |
Займенник |
|
|
23.02 |
|||
111 |
Особові займенники |
|
26.02 |
||||
112 |
Особові займенники. Авторська казка «Невидимий Тоніно» (за Джанні Родарі) |
|
27.02 |
||||
113 |
Розвиток мовлення (13). Переказуємо. Точка зору |
|
|
28.02 |
|||
114 |
Особові займенники |
|
29.02 |
||||
115 |
Діагностувальна робота 13. Робота з літ. твором/медіатекстом |
|
01.03 |
||||
116 |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення знань учнів з теми «Займенник» |
|
04.03 |
||||
Дієслово |
|
||||||
117 |
Поняття про дієслово. Анатолій Костецький «Ранок» |
|
|
05.03 |
|||
118 |
Роль дієслів у мовленні. Поезія. Вірш. Тарас Шевченко «Садок вишневий коло хати» (напам’ять) |
|
06.03 |
||||
119 |
Робота з дитячою книжкою (12). Вічне слово Кобзаря |
|
07.03 |
||||
120-121 |
Роль дієслів у мовленні. Проза. Оповідання . Оксана Кротюк «Літачок» |
|
08.03 11.03 |
||||
122 |
Часові форми дієслів. |
|
12.03 |
||||
123 |
Часові форми дієслів. Григорій Фалькович «Обіцяю» (напам’ять) |
|
13.03 |
||||
124 |
Розвиток мовлення (14). Текст-розповідь |
|
14.03 |
||||
125 |
Часові форми дієслів . Оповідання. Ярослав Стельмах «Нахаба» |
|
15.03 |
||||
126 |
Часові форми дієслів . Оповідання. Ярослав Стельмах «Нахаба» |
|
18.03 |
||||
127 |
Не з дієсловами. Іван Андрусяк «Не кусається» |
|
19.03 |
||||
128 |
Діагностувальна робота 14. Читання мовчки |
|
20.03 |
||||
129 |
Аналіз діагностувальної роботи. Робота з дитячою книжкою (13). Поезія Івана Андрусяка |
|
21.03 |
||||
130 |
Узагальнення знань з теми «Дієслово» |
|
|
22.03 |
|||
Службові слова |
|
|
|||||
131 |
Службові частини мови. Прийменник |
|
|
01.04 |
|||
132 |
Правопис прийменників |
|
02.04 |
||||
133 |
Правопис прийменників. Театралізуємо . «Вистава» (за Гжегожем Касдепке) |
|
03.04. |
||||
134 |
Поняття про сполучник |
|
04.04 |
||||
135-136 |
Поняття про сполучник. «Малюк і Карлсон, що живе на даху». Частина 1 (Уривок, скорочено) (за Астрід Ліндгрен) |
|
05.04 08.04 |
||||
137 |
Сполучник. «Малюк і Карлсон, що живе на даху». Частина 2 (Уривок, скорочено) (за Астрід Ліндгрен) |
|
09.04 |
||||
138 |
Сполучник. «Малюк і Карлсон, що живе на даху». Частина 2 (Уривок, скорочено) (за Астрід Ліндгрен) |
|
10.04 |
||||
139 |
Вигук |
|
11.04 |
||||
140 |
Розвиток мовлення (15). Комікс |
|
12.04 |
||||
141-142 |
Правопис вигуків. «Подарунки Ніколаса» (за Жілем Тібо) |
|
|
15.04 16.04 |
|||
143 |
Робота з дитячою книжкою (14). Періодичні видання для дітей |
|
17.04 |
||||
144 |
Діагностувальна робота 15. Робота з мовними одиницями |
|
18.04 |
||||
145 |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення знань з теми «Службові слова» |
|
19.04 |
||||
Розділ 6. Словосполучення і речення (15 год) |
|||||||
146 |
Слово і словосполучення |
|
Взаємодіємо письмово Пише рукописними буквами розбірливо в темпі, який дає змогу записати власну думку та інформацію з різних джерел; створює висловлювання, записує їх, ураховуючи мету та адресата і дотримуючися норм літературної мови, користується орфографічним словником. Знаходить і виправляє орфографічні помилки, зокрема із застосуванням знань про будову слова. Досліджуємо мовлення Аналізує значення слів з урахуванням контексту, будови слова, перевіряє власне розуміння значення слова за словниками; використовує у власному мовленні слова з переносним значенням, синоніми та антоніми, фразеологізми для досягнення мети спілкування. Cтворює прості мовні ігри, кросворди, ребуси, експериментуючи зі звуками, словами, фразами; виокремлює характерні риси свого мовлення (улюблені слова, фрази); спостерігає за їх впливом на співрозмовників; коригує своє мовлення. Читаємо Описує емоційний стан персонажів, співпереживає. Прогнозує зміст дитячої книжки за обкладинкою, заголовком, ілюстраціями та анотацією; володіє повноцінними навичками читання (вголос і мовчки). Висловлює власне ставлення до творів, літературних персонажів, об’єктів мистецтва і навколишнього світу, наводить прості аргументи щодо власних думок, використовуючи текст, власний досвід та інші джерела. Взаємодіємо усно Висловлює власні погляди, підтверджує їх прикладами, враховує думки інших осіб; дотримується найважливіших правил літературної вимови, висловлюючи власні погляди. Досліджуємо медіа Обирає вербальні та невербальні засоби спілкування, доречно використовує їх для спілкування та створення простих медіатекстів відповідно до комунікативної мети; вимовляє з правильною інтонацією різні за метою висловлювання речення; використовує у власному мовленні засоби художньої виразності у творах різних жанрів. Визначає та обговорює цілі, основні ідеї та окремі деталі усної інформації; пояснює зміст і форму текстів, зокрема медіатекстів, пов’язує, зіставляє із власними спостереженнями, життєвим досвідом, враховує думки інших осіб.
|
22.04 |
|||
147 |
Словосполучення і речення |
|
23.04 |
||||
148 |
Словосполучення і речення. Оповідання з елементами інтерв’ю . «Сенсаційний репортаж Лоли» (за Ізабель Абеді). Діагностувальна робота 16. Усний твір |
|
24.04 |
||||
149 |
Словосполучення і речення. Оповідання з елементами інтерв’ю . «Сенсаційний репортаж Лоли» (Скорочено) (за Ізабель Абеді) Діагностувальна робота 16. Усний твір |
|
25.04 |
||||
150 |
Речення. Тарас Шевченко «Встала весна…» Вірш напам’ять |
|
26.04 |
||||
151 |
Робота з дитячою книгою (15 ). Лірична поезія Тараса Шевченка |
|
29.04 |
||||
152 |
Види речень за метою висловлювання |
|
30.04 |
||||
153 |
Види речень за метою висловлювання. «Аліса в Дивокраї» (Уривок, скорочено) (за Льюїсом Керролом) |
|
01.05 |
||||
154 |
Окличні та неокличні речення |
|
02.05 |
||||
155 |
Авторська казка «Електромобіль Сашко». Частина 1 (Скорочено) (за Олесею Мамчич) |
|
03.05 |
||||
156 |
Головні та другорядні члени речення |
|
06.05 |
||||
157 |
Головні та другорядні члени речення. Авторська казка «Електромобіль Сашко». Частина 2 (Скорочено) (за Олесею Мамчич) |
|
07.05 |
||||
158 |
Діагностувальна робота 17. Диктант |
|
08.05 |
||||
159 |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення знань з теми «Словосполучення і речення» |
|
09.05 |
||||
Розділ 7. Текст (15 год) |
|||||||
160 |
Текст. Тема і мета. Заголовок |
|
Взаємодіємо усно На основі почутого створює асоціативні схеми, таблиці; стисло і вибірково передає зміст почутого; переказує текст за різними завданнями. Виокремлює необхідну інформацію з різних усних джерел, зокрема медіатекстів, для створення власного висловлювання з конкретною метою. Висловлює власні погляди, підтверджує їх прикладами, враховує думки інших осіб; дотримується найважливіших правил літературної вимови, висловлюючи власні погляди. Описує власні емоції та емоції співрозмовника від прослуханого/ побаченого. Доречно використовує у власному мовленні формули мовленнєвого етикету. Читаємо Прогнозує зміст дитячої книжки за обкладинкою, заголовком, ілюстраціями та анотацією; володіє повноцінними навичками читання (вголос і мовчки), що дає змогу зрозуміти тексти різних видів. Пов’язує елементи інформації в цілісну картину; розрізняє факти і думки про ці факти; формулює прямі висновки на основі інформації, виявленої в тексті. Описує емоційний стан персонажів, співпереживає. Висловлює власне ставлення до творів, літературних персонажів, об’єктів мистецтва і навколишнього світу, наводить прості аргументи щодо власних думок, використовуючи текст, власний досвід та інші джерела. Експериментує з текстом (змінює сюжет, переказує текст з іншої позиції, додає персонажів, імпровізує під час інсценізації). Визначає мету читання (для задоволення, розваги, пошуку потрібної інформації) та обирає відповідні тексти. Взаємодіємо письмово Пише рукописними буквами розбірливо в темпі, який дає змогу записати власну думку та інформацію з різних джерел; створює висловлювання, записує їх, ураховуючи мету та адресата і дотримуючися норм літературної мови, користується орфографічним словником. Знаходить і виправляє орфографічні помилки, зокрема із застосуванням знань про будову слова.
|
10.05 |
|||
161 |
Типи текстів |
|
13.05 |
||||
162 |
Робота з дитячою книжкою (16 ). Інтернет-ресурси для дітей (зокрема сайти дитячих журналів) |
|
14.05 |
||||
163 |
Текст-опис. Діагностувальна робота 18. Читання вголос |
|
15.05 |
||||
164 |
Науковий і художній описи. . Діагностувальна робота 18. Читання вголос |
|
16.05 |
||||
165 |
Аналіз діагностувальної роботи.Розвиток мовлення (16). Опис зовнішності людини.. |
|
17.05 |
||||
166 |
Текст-розповідь. Сашко Дерманський «Сенсація» |
|
20.05 |
||||
167 |
Текст-розповідь. Сашко Дерманський «Сенсація» |
|
21.05 |
||||
168 |
Робота з дитячою книжкою ( 17). Оповідання Сашка Дерманського |
|
22.05 |
||||
169 |
Текст-міркування. Будова тексту |
|
23.05 |
||||
170 |
Розвиток мовлення (17). Текст-міркування |
|
24.05 |
||||
171 |
Діагностувальна робота 19. Робота з мовними одиницями |
|
27.05 |
||||
171 |
Аналіз діагностувальної роботи. Урок узагальнення знань з теми «Текст» |
|
28.05 |
||||
173 |
Розвиток мовлення (18). Есе «Як я ставлюся до канікул» |
|
29.05 |
||||
174 |
Робота з дитячою книгою (18). Літо. Канікули |
|
30.05 |
||||
175 |
Підсумковий урок за рік . Урок-гра |
|
31.05 |
||||
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
||||