Календарно-тематичне планування уроків з української мови
3 клас за підручником Н.Кравцової, О.Придаток (3,5 год/тижд.)
Загальний обсяг навчального часу – 122 години
№ |
Тема уроку |
Дата |
1. |
Тема: « Звуки і букви. Алфавіт. Наголос». Звуки і букви. Підбір слів до звукових схем. |
|
2. |
Апостроф. Вживання апострофа. Перенос слів з апострофом. |
|
3. |
Правильна вимова слів зі звуком [г]. Робота зі скоромовками. |
|
4. |
Правильна вимова слів зі звуками [дз] , [дз’] , [дж]. Складання звукових схем. Перенос слів зі звуками [дз] , [дз’] , [дж]. |
|
5. |
Правильна вимова слів із подовженими приголосними звуками. Звуковий аналіз слів. |
|
6. |
Алфавіт. Розташування слів за алфавітом. |
|
7. |
Розвиток зв’язного мовлення. Усний переказ за планом. |
|
8. |
Словникові слова. Наголос. |
|
9. |
(Вхідна) діагностична робота №1. |
|
10. |
Тема: «Слово. Значення слова». Багатозначні слова. Складання речень з багатозначними словами. |
|
11. |
Багатозначні слова. Звуко-буквений аналіз слів. Визначення наголосу. |
|
12. |
Пряме та переносне значення слів. Доповнення речень. |
|
13. |
Пряме та переносне значення слів. Утворення словосполучень. |
|
14. |
Розвиток зв’язного мовлення. Складання основної частини казки за сюжетними малюнками та планом. |
|
15. |
Синоніми. Значення синонімів в тексті. |
|
16. |
Синоніми. Розташування слів за алфавітом. |
|
17. |
Антоніми. Доповнення речень. |
|
18. |
Антоніми. Значення антонімів в тексті. Утворення словосполучень. |
|
19. |
Діагностична робота №2 (списування). |
|
20. |
Тема: «Будова слова». Форми слова. Закінчення. Мовне дослідження. |
|
21. |
Позначення закінчення. Нульове закінчення. Доповнення словосполучень. |
|
22. |
Розвиток зв’язного мовлення. Складання твору-опису на основі власних спостережень. |
|
23. |
Основа слова. Мовне дослідження. |
|
24. |
Корінь слова. Мовне дослідження. Спільнокореневі слова. |
|
25. |
Підбір спільнокореневих слів. Доповнення речень. |
|
26. |
Форми слова. Утворення нових слів. |
|
27. |
Слова з ненаголошеними голосними [е], [и] в коренях слів. |
|
28. |
Слова з ненаголошеними голосними [е], [и] в коренях слів. Орфограма. Перевірні слова. |
|
29. |
Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді за планом та власними спостереженнями. |
|
30. |
Слова з ненаголошеними голосними [е], [и] в коренях слів. Робота зі словником. |
|
31. |
Дзвінкі приголосні звуки в кінці складу перед глухими і в кінці слова. Робота зі скоромовками. Звуко-буквений аналіз слів. |
|
32. |
Префікс слова. Мовне дослідження. |
|
33. |
Утворення нових слів за допомогою префіксів. Складання розповіді за малюнком. |
|
34. |
Префікс слова. Доповнення речень. |
|
35. |
Слова з префіксами роз-, без -. Мовне дослідження. |
|
36. |
Розвиток зв’язного мовлення. Складання твору на задану тему. |
|
37. |
Слова з префіксами роз-, без -. Перенос слів з префіксами роз -, без -. |
|
38. |
Слова з префіксами з -, с -. Мовне дослідження. |
|
39. |
Слова з префіксами з -, с -. Утворення нових слів за допомогою префіксів. |
|
40. |
Суфікс слова. Мовне дослідження. |
|
41. |
Розбір слова за будовою. |
|
42. |
Розбір слова за будовою. Добір споріднених слів. |
|
43. |
Розвиток зв’язного мовлення. Складання твору за заголовком та опорними словами. |
|
44. |
Розбір слова за будовою. Звуко-буквений аналіз слів. |
|
45. |
Діагностична робота №3(диктант). |
|
46. |
Тема: « Частини мови. Іменник». Актуалізація опорних знань про іменник. Дослідження медіа. |
|
47. |
Іменник. Назви істот і неістот. Утворення нових слів від назви неістоти істоту (наприклад: лабораторія – лаборант). |
|
48. |
Іменники. Назви істот та неістот. Псевдонім. Доповнення речень. |
|
49. |
Іменник. Опредмечені дії. Утворення нових слів. |
|
50. |
Розвиток зв’язного мовлення. Письмовий твір з елементами характеристики. |
|
51. |
Іменники. Опредмечені ознаки. Утворення нових слів та словосполучень. |
|
52. |
Власні і загальні іменники. Правила написання іменників з великої чи малої букви. |
|
53. |
Однина і множина. Зміна іменників за числами. Позначення закінчень в словах. |
|
54. |
Однина і множина. Визначення числа іменників. Визначення закінчень. |
|
55. |
Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній. Визначення роду іменників. |
|
56. |
Рід іменників. Визначення роду іменників. Визначення закінчень в словах. |
|
57. |
Розвиток зв’язного мовлення. Створення простих медіапродуктів. |
|
58. |
Тема: «Прикметник». Актуалізація опорних знань про прикметники. Мовне дослідження. |
|
59. |
Прикметник. Робота з деформованим текстом. |
|
60. |
Зв'язок прикметників з іменниками. Позначення закінчень в прикметниках. |
|
61. |
Зв'язок прикметників з іменниками. Робота з деформованим текстом. |
|
62. |
Змінювання прикметників за родами. Мовне дослідження. Позначення закінчень. |
|
63. |
Змінювання прикметників за числами. Доповнення речень. |
|
64. |
Розвиток зв’язного мовлення. Переказ тексту за планом. |
|
65. |
Змінювання прикметників за родами та числами. Виділення закінчень у прикметниках. |
|
66. |
Змінювання прикметників за родами та числами. Утворення нових словосполучень. Робота з прислів’ями. |
|
67. |
Підбір прикметників до іменників та їх узгодження. Доповнення речень. |
|
68. |
Діагностична робота №4. |
|
69. |
Тема: «Числівник». Актуалізація опорних знань про числівник. Запис числівників словами. |
|
70. |
Кількісні та порядкові числівники. Утворення словосполучень. Правильна вимова числівників. |
|
71. |
Розвиток зв’язного мовлення. Складання діалогу. |
|
72. |
Числівники. Запис математичних виразів словами. |
|
73. |
Тема: «Дієслово». Актуалізація опорних знань про дієслово. Вірш. Г.Фальковича «Приємна зустріч». Утворення словосполучень. |
|
74. |
Дослідження: для чого потрібні дієслова. Доповнення речень. |
|
75. |
Часові форми дієслів. Мовне дослідження. |
|
76. |
Минулий час дієслова. Робота з деформованим текстом. |
|
77. |
Теперішній час дієслова. Доповнення речень. |
|
78. |
Розвиток зв’язного мовлення. Вибірковий переказ тексту за планом. |
|
79. |
Майбутній час дієслова. Робота з деформованим текстом. |
|
80. |
Часові форми дієслів. Утворення словосполучень. Визначення часу дієслів. |
|
81. |
Правопис не з дієсловами. Мовне дослідження. Робота з прислів’ями. |
|
82. |
Правопис не з дієсловами. Робота з текстом. Визначення дієслів. |
|
83. |
Дієслова-антоніми. Складання речень з дієсловами-антонімами. Робота з прислів’ями. |
|
84. |
Дієслова-синоніми. Підбір синонімів до поданих слів. Визначення часу дієслів. Вірш «Годівнички» А. Камінчука. |
|
85. |
Розвиток зв’язного мовлення. Створення власного висловлювання на основі життєвого досвіду та спостережень. |
|
86. |
Дієслова з прямим та переносним значенням. Утворення словосполучень. |
|
87. |
Дієслова з прямим та переносним значенням. Визначення часу дієслів. |
|
88. |
Узагальнення та систематизація знань учнів за темами: «Числівник», «Дієслово». |
|
89. |
Діагностична робота №5. |
|
90. |
Тема: «Речення». Актуалізація опорних знань про речення. Доповнення речень. |
|
91. |
Речення, різні за метою висловлювання: розповідні, питальні, спонукальні. Інтонаційне забарвлення речень. |
|
92. |
Розвиток зв’язного мовлення. Складання казки за малюнковим планом та кінцівкою. |
|
93. |
Розділові знаки наприкінці речень. Визначення видів речень за метою висловлювання. |
|
94. |
Речення, різні за інтонацією: окличні та неокличні. Розділові знаки наприкінці окличних та неокличних речень. |
|
95. |
Звертання. Виділення звертання на письмі розділовими знаками. |
|
96. |
Звертання. Складання різних за метою висловлювання речень зі звертанням. |
|
97. |
Головні члени речення. Мовне дослідження. |
|
98. |
Головні члени речення: підмет і присудок. |
|
99. |
Розвиток зв’язного мовлення. Складання переказу за опорними словами. |
|
100. |
Другорядні члени речення. Визначення головних і другорядних членів речення. |
|
101. |
Зв’язок слів у реченні. Мовне дослідження. |
|
102. |
Встановлення зв’язку слів у реченні за допомогою питань. |
|
103. |
Зв’язок слів у словосполученні. Головне і залежне слово. Визначення головного слова в словосполученні. |
|
104. |
Зв’язок слів у словосполученні. Досліджуємо медіа. Словосполучення групи підмета та словосполучення групи присудка. |
|
105. |
Зв’язок слів у словосполученні. Визначення головних і залежних слів у словосполученнях. |
|
106. |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання адреси. |
|
107. |
Узагальнення та систематизація знань учнів за темою «Речення». |
|
108. |
Тема: «Текст». Текст. Будова тексту. Зачин. Основна частина. Кінцівка. |
|
109. |
Текст. Тема і мета тексту. |
|
110. |
Типи текстів. Текст-розповідь. Мета тексту-розповіді. |
|
111. |
Текст-опис. Визначення головних та другорядних членів речення. |
|
112. |
Текст-міркування. Мовне дослідження. Будова тексту-міркування. |
|
113. |
Розвиток зв’язного мовлення. Вибірковий переказ тексту за планом. |
|
114. |
Текст-есе. Визначення мети текстів. |
|
115. |
Ознаки художнього стилю тексту. Доповнення речень. |
|
116. |
Ознаки науково-популярного стилю тексту. Доповнення тексту. |
|
117. |
Ознаки ділового стилю тексту. Мовне дослідження. |
|
118. |
План тексту. Заголовок. Абзац. |
|
119. |
Зв’язок речень у тексті. Робота з деформованим текстом. |
|
120. |
Розвиток зв’язного мовлення. Складання переказу за малюнками та опорними словами. |
|
121. |
Діагностична робота №6. |
|
122. |
Узагальнення та систематизація знань учнів. Підсумковий урок за рік. |
|