Календарно-тематичне планування для 8 класу з Всесвітньої історії згідно чинної навчальної програми для закладів загальної середньої освіти зі змінами від 03 серпня 2022 року № 698
Календарне планування з всесвітньої історії 8 клас
(1 година на тиждень, 35 – на рік)
згідно з навчальною програмою
(наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
підручник для 8 класу закладів загальної середньої освіти / І.Я.Щупак, , О.В.Бурлака, Н.Власова, І.О.Піскарьова,Д.Секиринський, О.Худобець. – К.: УОВЦ «Оріон» 2021
№ |
Тема |
Дата |
Примітка |
||
Повторення. Вступ |
|||||
|
Вступ. Середні віки в історії людства. Поняття і періодизація Нового часу |
|
§1 |
||
Розділ 1. Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин |
|||||
|
Причини й передумови Великих географічних відкриттів XV–XVI ст. |
|
§2 |
||
|
Конкіста – завоювання Нового світу. Створення колоніальних імперій |
|
§3 |
||
|
Зміна поглядів на світ. Торговельний капітал. Мануфактурне виробництво і наймана праця. Становлення капіталістичних відносин. Повсякденне життя Західної Європи |
|
§4 |
||
|
Практичне заняття. Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Великі географічні відкриття, подорожі Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магеллана |
|
§5 |
||
5
|
Узагальнення |
|
§11 |
||
6.
|
Тематичний контроль |
|
|
||
Розділ 2. Високе Відродження. Реформація в Західній Європі |
|||||
7. |
Гуманізм як інтелектуальний рух доби Відродження. Високе Відродження. Культура бароко. Народження нової європейської науки. |
|
§8-9 |
||
8. |
Практичне заняття. Вирізнити гуманістичні ідеї у витягах з літературних творів епохи Відродження |
|
§10 |
||
9. |
Католицька церква напередодні Реформації. Народження протестантизму. Поширення Реформації |
|
§6 |
||
10. |
Контрреформація в Європі. Єзуїти. Тридентський собор. Релігійні війни в Німеччині та Франції. Аугсбурзький релігійний мир 1555 р. |
|
§7 |
||
11. |
Узагальнення
|
|
§11 |
||
12. |
Тематичний контроль |
|
|
||
|
|
|
|
||
Розділ 3. Держави Західної Європи у ХVІ — ХVІІ ст. |
|||||
13. |
Становлення абсолютної монархії у Франції. Абсолютизм за Луї XIV. |
|
§12 |
||
14. |
Володіння Габсбургів. Національно-визвольна війна в Нідерландах. Утрехтська унія |
|
§13 |
||
15. |
Королівська реформація в Англії. «Криваве законодавство». Англійська революція. Утвердження парламентаризму. «Білль про права» |
|
§14-15 |
||
16. |
Річ Посполита: «шляхетська демократія» |
|
§16 |
||
17. |
Тридцятилітня війна. Вестфальська система міжнародних відносин. |
|
§17 |
||
18. |
Практичне заняття. Укласти і представити історичний портрет одного з монархів XVІ–XVІІІ ст. |
|
§18 |
||
19. |
Узагальнення
|
|
§19 |
||
20. |
Тематичний контроль |
|
|
||
Розділ 4. Османська імперія. Країни Східної Європи у ХVІ — першій половині ХVІІІ ст. |
|||||
21. |
Експансія Османської імперії. Народи ПівденноСхідної Європи під владою турків-османів |
|
§20 |
||
22. |
Кримське ханство. Внутрішня і зовнішня політика |
|
§21 |
||
|
Московське царство. Правління династії Романових. Внутрішня та зовнішня політика Петра І |
|
§22 |
||
23. |
Економічний занепад та політична криза в Речі Посполитій (друга половина XVII – XVIIІ ст.) |
|
§23 |
||
24. |
Практичне заняття. Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про османську експансію в Центральній та Східній Європі, її зупинення (облоги Чигирина 1678 р. і Відня 1683 р.), шведську експансію в Центральній Європі, московську/російську воєнну експансію у Східній Європі, проголошення Росії імперією та інше |
|
§24 |
||
25. |
Узагальнення |
|
§25 |
||
26. |
Тематичний контроль |
|
|
||
Розділ 5. Епоха Просвітництва |
|||||
27. |
Початок індустріальної (промислової) революції, її вплив на життя різних верств населення |
|
§26 |
||
28. |
Просвітництво. Освічений абсолютизм |
|
§27 |
||
29. |
Володіння австрійських Габсбургів. Королівство Пруссія. |
|
§28 |
||
30. |
Міжнародні відносини XVIII ст. Російська імперія. |
|
§29-30 |
||
31. |
Англійські колонії в Північній Америці. Війна за незалежність (1775—1783 рр.). Утворення США(Колонії Великої Британії в Північній Америці. Декларація незалежності. Війна за незалежність. Утворення Сполучених Штатів Америки (США). Конституція США |
|
§31 |
||
Розділ 6. Східний світ в ХVІ –ХVІІІ ст. |
|||||
32. |
Індія. Держава Великих Моголів. Перське царство Сефевидів. Культура Індії та Персії |
|
§33 |
||
33. |
Практичне заняття. Китай. Маньчжурське завоювання. Династія Цин. Культура Китаю. Японія. Сьогунат Токугави. Політика самоізоляції. Культура Японії. |
|
§34 |
||
34. |
Узагальнення(розділ 5-6) |
|
§35 |
||
35. |
Тематичний контроль |
|
|
||
|
|||||
|
|||||