Календарне планування з всесвітньої історії, 8 клас (1год. на тиждень, 35 год. на рік)
Складено згідно з Навчальною програмою «Всесвітня історія 6–9 класи», Затверджено та надано гриф
«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
Підручник: І. Щупак, О. Бурлака — Київ: Оріон, 2021
№ з/п |
Тема уроку |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Наскрізні змістовні лінії/ компетентності |
дата |
дата |
Д.з |
8-а |
8-в |
|||||
І семестр |
||||||
Тема 1. Великі географічні відкриття і становлення капіталістичних відносин. Високе Відродження. Реформація в Західній Європі. |
|
|
|
|||
1. |
Вступ. Ранній Новий час в історії людства. |
Знаннєвий компонент: час Великих географічних відкриттів і Конкісти; дату першої подорожі Христофора Колумба, дату початку Реформації напрямки подорожей Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магеллана. Ціннісний компонент: вплив Великих географічних відкриттів на світобачення, господарське та суспільне життя; поняття «буржуазія», «капіталізм», «колоніальна імперія», «конкіста», «мануфактура», «найманий працівник», «революція цін». «кальвінізм», «лютеранство», «орден єзуїтів», «протестантизм», «релігійні війни», «Реформація», Діяльнісний компонент: розташувати в хронологічній послідовності відомості про розширення впливу європейської цивілізації на світ;просте жити на основі карти, як змінювався простір впливу європейської цивілізації на світ; визначати причини і наслідки Великих географічних відкриттів; |
Громадянська відповідальність: передбачає формування соціально активної, відповідальної особистості. Підприємливість та фінансова грамотність. Уміння розв’язувати проблеми, готовність брати відповідальність за власні рішення. Ініціативність, спроможність використовувати можливості та реалізовувати ідеї. Інформаційно-цифрова компетентність. Уміння учнів працювати з джерелами історичної інформації, користуватись довідковою літературою, Інтернетом тощо для самостійного пошуку інформації. Хронологічна. Уміння орієнтуватися в історичному часі, встановлювати близькі та далекі причинно-наслідкові зв’язки, розглядати суспільні явища в конкретно-історичних умовах, виявляти зміни і тяглість життя суспільства.
|
|
|
1 |
2. |
Великі географічні відкриття європейців в ХV- XVI столітті. |
|
|
2 |
||
3. |
Завоювання і освоєння Нового світу європейцями. |
|
|
3 |
||
4. |
Зародження капіталістичних відносин. Повсякденне життя у Західній Європі. |
|
|
4 |
||
5. |
Практична робота. Великі географічні відкриття: вплив європейської цивілізації на світ. |
|
|
5 |
||
6. |
Реформація в країнах Західної Європи. |
|
|
6 |
||
7. |
Контрреформація. Релігійні війни. |
|
|
7 |
||
8. |
Узагальнення |
|
|
|
||
Тематичне оцінювання. |
||||||
Тема 2. Держави Західної Європи в XVI-XVII ст. |
||||||
9 |
Гуманізм. Високе Відродження. |
Знаннєвий компонент: час бароко, культурні центри Європи Раннього Нового часу. хронологічні межі революції в Англії. Ціннісний компонент: Гуманізм як інтелектуальний рух доби Відродження. Високе Відродження.; поняття «бароко», «Високе Відродження». Діяльнісний компонент: розташувати в хронологічній послідовності відомості про Відродження і Бароко; показати на карті культурні центри Європи Раннього Нового часу; – розповісти про наукові й технічні досягнення Раннього Нового часу; представників культури Відродження й Бароко, їхні твори; видатні пам’ятки культури епохи Ренесансу й Бароко; причини і наслідки: Англійської революції. |
Громадянська відповідальність: Розуміння учнями свого місця в суспільстві, формування відповідальності за власні дії Підприємливість та фінансова грамотність. Уміння розв’язувати проблеми, готовність брати відповідальність за власні рішення. Аксіологічна компетентність. Уміння формулювати оцінку історичних подій та історичних постатей, суголосну до цінностей та уявлень відповідного часу або відповідної групи людей, осмислювати зв’язки між історією і сучасним життям. Хронологічна. Уміння орієнтуватися в історичному часі. Просторова. Уміння орієнтуватися в історичному просторі. Інформаційна. Уміння учнів працювати з джерелами історичної інформації |
|
|
8 |
10 |
Зародження нової європейської науки. |
|
|
9 |
||
11 |
Практична робота. Гуманістичні ідеї доби Відродження. |
|
|
10,11 |
||
12. |
Становлення абсолютної монархії в Франції. |
|
|
12 |
||
13. |
Володіння Габсбургів в Іспанії. Національно-визвольна війна в Нідерландах. |
|
|
13 |
||
14. |
Англія в XVI столітті. |
|
|
14 |
||
15. |
Англійська революція. |
|
|
15 |
||
16. |
Узагальнення |
|
|
|
||
Тематичне оцінювання. |
||||||
ІІ семестр |
||||||
Тема 3. Османська імперія. Країни Східної Європи в XVI – половині XVIII ст. |
||||||
17 |
Річ Посполита. |
Знаннєвий компонент: хронологічні межі Тридцятилітньої війни; дати укладення Люблінської й Утрехтської уній, Вестфальського миру. Ціннісний компонент: передумови утвердження абсолютизму в європейських державах; абсолютну монархію як перехідну форму від станово-представницької до сучасної (національної) держави; поняття «абсолютизм», «абсолютна монархія», «аристократична (шляхетська) республіка»,«національно-визвольна війна», «олігархічна (бюргерська) республіка». Діяльнісний компонент: розташувати в хронологічній послідовності відомості про процеси централізації влади і формування національних держав у Західній Європі в XVІ–XVІІ ст.; |
Громадянська відповідальність: Розуміння учнями свого місця в суспільстві, формування відповідальності за власні дії Підприємливість та фінансова грамотність. Уміння розв’язувати проблеми, готовність брати відповідальність за власні рішення. Аксіологічна компетентність. Уміння формулювати оцінку історичних подій та історичних постатей, суголосну до цінностей та уявлень відповідного часу або відповідної групи людей, осмислювати зв’язки між історією і сучасним життям. Хронологічна. Уміння орієнтуватися в історичному часі. Просторова. Уміння орієнтуватися в історичному просторі. Інформаційна. Уміння учнів працювати з джерелами історичної інформації
|
|
|
16 |
18 |
Тридцятилітня війна. |
|
|
17 |
||
19. |
Практична робота. Західноєвропейські держави за Ранньомодерної доби. |
|
|
18,19 |
||
20. |
Османська імперія. |
|
|
20 |
||
21. |
Кримське ханство. |
|
|
21 |
||
22. |
Московське царство. Правління династії Романових. |
|
|
22 |
||
23. |
Річ Посполита в другій половині XVII-XVIII ст. |
|
|
23 |
||
24. |
Практична робота. Східна Європа й Османська імперія в XVI- першій половині XVIII ст. |
|
|
24 |
||
25. |
Узагальнення і тематичне оцінювання. |
|
|
25 |
||
Тематичне оцінювання. |
||||||
Тема 4. Епоха Просвітництва. Східний світ у XVI – XVIII cт. |
||||||
26. |
Початок індустріальної революції. |
Знаннєвий компонент: час епохи Просвітництва, початку індустріальної (промислової) революції, війни за незалежність США; дати ухвалення Декларації незалежності США та Конституції Речі Посполитої. Ціннісний компонент: визначальний вплив індустріальної революції на зміни в структурі економіки і соціальній структурі суспільства, на рівень життя людей праці та інші аспекти повсякденного життя; поняття «Росія», «самодержавство», «церковний розкол». «індустріальна революція», «класицизм», «масонство», «освічений абсолютизм». Діяльнісний компонент: розташувати в хронологічній послідовності відомості про османську, московську експансію у; простежити на основі карти територіальні зміни, яких зазнали Османська імперія, Річ Посполита, Московське царство; визначити зміни в повсякденному житті європейців протягом ХVІІІ ст., що стали наслідком індустріальної революції, поширення ідей Просвітництва; обґрунтувати свої судження про політику Івана IV Грозного, Олексія Михайловича, Петра I, Сулеймана Пишного; – визначити причини і наслідки: османських завоювань в Європі, кризи в Речі Посполитій; встановити причини розгортання війни за незалежність і утворення США; |
Громадянська відповідальність: Розуміння учнями свого місця в суспільстві, формування відповідальності за власні дії Підприємливість та фінансова грамотність. Уміння розв’язувати проблеми, готовність брати відповідальність за власні рішення. Аксіологічна компетентність. Уміння формулювати оцінку історичних подій та історичних постатей, суголосну до цінностей та уявлень відповідного часу або відповідної групи людей, осмислювати зв’язки між історією і сучасним життям. Хронологічна. Уміння орієнтуватися в історичному часі. Просторова. Уміння орієнтуватися в історичному просторі. Інформаційна. Уміння учнів працювати з джерелами історичної інформації
|
|
|
26 |
27. |
Просвітництво. |
|
|
27 |
||
28. |
Володіння австрійських Габсбургів. Королівство Пруссія. |
|
|
28 |
||
29. |
Російська імперія. |
|
|
29 |
||
30. |
Міжнародні відносини. |
|
|
30 |
||
31. |
Колонії Великої Британії у Північній Америці. Утворення США. |
|
|
31,32 |
||
32. |
Практична робота. Європейські держави і США в епоху Просвітництва. |
|
|
33 |
||
33. |
Держава Великих Моголів в Індії. Перське царство. |
|
|
34 |
||
34. |
Практична робота. Китай і Японія в XVI – XVIII ст. |
|
|
|
35 |
|
35. |
Узагальнення та тематичне оцінювання. |
|
|
|
||
Тематичне оцінювання. |