Календарно-тематичне планування з всесвітньої історії для 10 класів
(рівень стандарту)
тижневе навантаження 1година (35 год. на рік)
Всесвітня історія [рівень стандарту] : підручник для 10 кл. закл. загальн. серед. освіти / Н.М. Сорочинська, О.О. Гісем. — Тернопіль: Навчальна книга — Богдан, 2018.
№ з/п |
ДАТА |
ЗМІСТ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ |
Д/З |
РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАЛЬНО- ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ |
1 |
|
Повторення. Вступ.
|
с.4-10 |
|
2 |
|
Розділ І. ПЕРША СВІТОВА ВІЙНА. ВІЙНА ТА РЕВОЛЮЦІЇ |
||
Початок Першої світової війни. Кампанії 1914–1916 рр. |
§ 1, 2 |
Знати: – зміст понять: Перша світова війна, геополітичні інтереси, система озброєного миру, позиційна війна, ксенофобія, геноцид, репарація, контрибуція; – хронологічні межі Першої світової війни, дати революції в Російській імперії, вступу у війну США і виходу з війни Росії, приходу до влади більшовиків, революцій в Австрії, Німеччині, Болгарії, Комп`єнського перемир`я; – вплив економічних і політичних процесів на хід війни; війну – розпад багатонаціональних імперій; – наслідки вступу у війну США та виходу з війни Росії. Уміти: – встановити хронологічну послідовність і синхронність подій Першої світової війни, революційних подій у Європі; – показати на карті зони геополітичних зазіхань держав – членів Антанти та Троїстого союзу; основні битви Першої світової війни; – визначити передумови Першої світової війни; революцій в Російській імперії та інших країнах Центрально-Східної Європи, причини і наслідки приходу до влади в Росії більшовиків; – визначити особливості повсякденного життя під час війни, статус жінки в суспільстві у період війни; – узагальнити основні політичні, економічні та світоглядні наслідки Першої світової війни та революцій у Росії та Німеччині. |
||
3 |
|
Кампанії 1917–1918 рр.. |
§ 3 |
|
4 |
|
Практичне заняття. Життя на фронті та в тилу. Статус жінки в період Першої світової війни |
с.28 |
|
5 |
|
Розділ ІІ. ОБЛАШТУВАННЯ ПОВОЄННОГО СВІТУ. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД
|
||
Формування Версальсько - Вашингтонської системи. Міжнародні відносини в 1920-х рр. |
§ 4-7 |
Знати та розуміти: – зміст понять: система колективної безпеки, демілітаризована зона, санітарний кордон, репарація, контрибуція; – час роботи Паризької та Вашингтонської конференцій, |
||
6 |
|
Повсякденне життя та культура в міжвоєнний період |
§ 43-45 |
|
7 |
|
Практичне заняття. Вогнища напруженості в міжнародних відносинах: причини, сторони, перебіг та наслідки протистояння. |
|
8 |
|
Узагальнення з розділами «Перша світова війна. Війна та революції», «Облаштування повоєнного світу». |
Повторити §§ 1-7, 4345. |
укладення мирних договорів за підсумками Паризької конференції, підписання пакту Бріана-Келлога; – вплив “14 пунктів” В. Вілсона на встановлення повоєнного світового устрою; – статус українських земель відповідно до рішень Паризької мирної конференції; – суперечності Версальсько- Вашингтонської системи; цілі та організацію діяльності Ліги Націй; – причини ревізії повоєнних міждержавних угод; – зміст понять: модерн, авангардизм, втрачене покоління, масова культура, джаз, мюзикл, олімпійський рух; – провідні наукові ідеї міжвоєнного періоду, – мистецькі здобутки та напрями (течії) модернізму; – передумови виникнення масової культури, олімпійського руху; – вплив кінематографу на розвиток культури.
Уміти: – встановити хронологічну послідовність підписання угод, що стали основою Версальсько-Вашингтонської системи; – охарактеризувати (з використанням історичної карти) територіальні зміни, зафіксовані в текстах мирних договорів з Німеччиною та її союзниками; – дати оцінку рішенням Паризької та Вашингтонської конференцій з позицій інтересів “великих” і “малих” держав; – визначити джерела нестабільності в Європі; – висловлювати обґрунтовані судження щодо вжитих державами Антанти та Лігою Націй заходів з підтримання стабільності у Європі. – характеризувати зміни в повсякденному житті населення в першій половині ХХ ст.; – визначати тенденції в розвитку культури; – розповідати про досягнення науки і техніки періоду, пояснювати їхній вплив на повсякденне життя людей; - висловити аргументовані судження про наукову/мистецьку діяльність Сальвадора Далі, Альберта Ейнштейна, Чарлі Чапліна |
9 |
|
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів з розділами І, ІІ.
|
Повторити §§ 1-7 |
|
10 |
|
Розділ IІІ. ПРОВІДНІ ДЕРЖАВИ СВІТУ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД |
||
Сполучені Штати Америки в 1920–1930-ті рр. |
§ 8, 9 |
Знати та розуміти: – зміст понять: проспериті, світова економічна криза, фондова біржа, державне регулювання економіки, тоталітаризм, фашизм, корпоративна держава, нацизм (націонал-соціалізм), комуністичний режим, авторитаризм, антисемітизм; – хронологічні межі доби “проспериті”, Великої депресії, “Нового курсу”, діяльності урядів Народного фронту у Франції, реформування Британської імперії, існування Веймарської республіки, нової економічної політики |
||
11 |
|
Особливості розвитку Великої Британії та Франції в 1920–1930-ті рр. |
§ 10, 11 |
|
12 |
|
Італія. Іспанія. |
§ 16, 18 |
|
13 |
|
Німеччина. |
§ 17 |
|
14 |
|
Російська революція. Радянський Союз. Особливості комуністичного тоталітарного режиму. |
§ 12-15 |
|
15 |
|
Практичне заняття. Ідеологічне осмислення нових реалій суспільного життя: консерватизм і лібералізм, неолібералізм, комунізм, соціалреформізм, інтегральний націоналізм, фашизм. |
§ 19 |
16 |
|
Узагальнення з розділу «Провідні держави світу в міжвоєнний період» |
Повторити §§ 8-19 |
та спланованої модернізації в СРСР, Громадянської війни в Іспанії, дати Листопадової революції в Німеччині, приходу до влади фашистів в Італії, нацистів у Німеччині, утвердження комуністичного тоталітаризму (сталінізму) в СРСР; – характер економічного зростання у світі 1920-х рр.; – “Новий курс” Франкліна Рузвельта як вимушений перехід до державного регулювання ринкової економіки; – цілі та методи політики “великого стрибка” (спланованої модернізації) в СРСР; – сутність протистояння між тоталітарними режимами та демократичними рухами як визначальну особливість історичного процесу в міжвоєнний період; – світоглядне наповнення тоталітарних ідеологій, їхню спрямованість проти інтересів людини і засад людяності. Уміти: – встановити хронологічну послідовність і синхронність фактів, пов’язаних із економічною стабільністю та світовою кризою у провідних країнах міжвоєнного світу, боротьбою за збереження демократичного устрою і становленням тоталітарних режимів у СРСР, Італії та Німеччині; – виявити (з використанням історичної карти та інших джерел) зміни в геополітичній ситуації в Європі у зв’язку з утвердженням тоталітарних режимів; – охарактеризувати добу “проспериті” в США, реформування Британської імперії, діяльність Народного фронту у Франції, Веймарську республіку і нацистський режим у Німеччині, фашистський режим в Італії, нову економічну політику та політику “великого стрибка” в СРСР; – порівняти стратегії подолання світової економічної кризи, обрані урядами США, Великої Британії, Франції, Німеччини та Італії; комуністичний, фашистський та нацистський тоталітарні режими; – встановити передумови, механізми та наслідки утвердження тоталітарних режимів в Італії та Німеччині; – пояснити сутність СРСР як нової форми Російської імперії в умовах національно-визвольних рухів поневолених Росією народів; – висловлювати аргументовані судження про політичну діяльність Едуарда Даладьє; Адольфа Гітлера, Джеймса Рамсея Макдональда, Беніто Муссоліні, Франкліна Рузвельта, Йосифа Сталіна. |
17 |
|
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів з розділу ІІІ. |
Повторити §§ 8-19 |
|
18 |
|
Розділ IV. ДЕРЖАВИ ЦЕНТРАЛЬНО-СХІДНОЇ ЄВРОПИ |
||
Польща. Чехословацька республіка. |
§ 20, 21 |
Знати: – зміст понять: санація, примусова асиміляція, сепаратистський рух, |
||
19 |
|
Угорщина. Румунія. |
§ 22, 23 |
|
20 |
|
Болгарія. Югославія. |
§ 24, 25 |
21 |
|
Практичне заняття. Центрально-Східна Європа: вибір між демократією та авторитаризмом. |
|
королівська диктатура; – час утворення нових держав у Центрально-Східній Європі, формування авторитарних режимів у регіоні, утворення Югославії; – особливості політики Польщі в Галичині та на Волині та причини наростання напруги між українцями та поляками в наслідок пацифікації, осадництва та полонізації; – труднощі становлення нових незалежних держав у Центрально-Східній Європі; – особливості авторитарних режимів у країнах Центрально-Східної Європи; – перебіг економічних, політичних і культурних процесів у країнах Центрально-Східної Європи в міжвоєнний період; – сутність національних проблем у регіоні. Уміти: – синхронізувати процеси та події в країнах Центрально-Східної Європи; – охарактеризувати геополітичне становище Центрально-Східної Європи в міжвоєнний період; – встановити передумови становлення авторитаризму в країнах Центрально- Східної Європи; – порівняти розвиток країн регіону в міжвоєнний період; – охарактеризувати історичних діячів: Юзефа Пілсудського, Томаша Масарика. |
22
|
|
Розділ V. ДЕРЖАВИ АЗІЇ ТА ЛАТИНСЬКОЇ АМЕРИКИ |
||
Японія. Китай. Індія. |
§ 26-28 |
Знати: – час національних революцій в Китаї і Туреччині; – зміст понять: гандизм, етатизм, латифундія, хунта, сіонізм; – вплив суперечностей ВерсальськоВашингтонської системи на розвиток країн Азії й міжвоєнний період; витоки та сутність Близькосхідної проблеми; – тенденції економічного та суспільного розвитку країн Азії та Латинської Америки. Уміти: – синхронізувати події економічного та суспільного життя Японії, Китаю, Індії, мусульманських держав та країн Латинської Америки; – виявити (за допомогою карти) геополітичні інтереси Японії в міжвоєнний період; – визначити особливості модернізаційних процесів у країнах Азії та Латинської Америки, антиколоніального руху в Індії та національного руху в Китаї; характерні риси, причини та наслідки мілітаризації Японії; – проаналізувати економічне та суспільне життя населення в країнах Азії та Латинської Америки з позицій протистояння демократії та авторитаризму; – висловлювати аргументовані судження про громадсько-політичну діяльність |
||
23 |
|
Країни Середнього та Близького Сходу. Країни Латинської Америки. |
§ 29, 30 |
|
24 |
|
Практичне заняття. Азія та Латинська Америка: протиборство демократичних сил і диктаторських режимів |
|
|
25 |
|
Узагальнення з розділами «Держави Центрально-Східної Європи» та «Держави Азії та Латинської Америки» |
Повторити §§ 20-30 |
|
26 |
|
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів з розділами ІV, V. |
Повторити §§ 20-30 |
|
27 |
|
|
|
|
|
|
|
Махатми Ганді, Чан Кайші, Кемаля Ататюрка. |
|
28 |
|
Тема VI. ПЕРЕДУМОВИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ
|
|||
Утворення осередків Другої світової війни. Створення блоку Берлін—Рим—Токіо Політика «умиротворення» агресора та її крах СРСР у системі міжнародних напередодні Другої світової війни
|
. відносин |
§ 31, 32 |
Знати: – зміст понять: політика “умиротворення”, аншлюс, Судетська проблема, “Мюнхен”, “Вісь”; – час утворення “Вісі”, Мюнхенської угоди, англо-франко-радянських переговорів у Москві, дату укладення пакту Молотова-Ріббентропа; – причини кризи Версальсько- Вашингтонської системи; – зумовленість зовнішньополітичних пріоритетів провідних країн світу суперечностями Версальсько- Вашингтонської системи; – причини та наслідки провалу проекту системи колективної безпеки (Східного пакту), англо-франко-радянських переговорів у Москві; – сутність політики “умиротворення” та її роль у наближенні Другої світової війни; – співвдіповідальність СРСР за розпалювання Другої світової війни. Уміти: – визначити (за допомогою історичної карти) вогнища війни на Далекому Сході, в Африці та Європі, сфери впливу Німеччини та СРСР за таємним протоколом до пакту Молотова- Ріббентропа; – визначити причини та наслідки політики “умиротворення”, радянськонімецького зближення й укладення пакту Молотова-Ріббентропа; – охарактеризувати діяльність Ліги Націй в умовах загострення міжнародних відносин 1930-х рр.; – порівняти передумови Першої та Другої світових воєн; – оцінити політичну позицію та діяльність європейських лідерів в умовах назрівання війни. |
||
29 |
|
§ 33, 34 |
|||
30 |
|
Тема VII. ДРУГА СВІТОВА ВІЙНА
|
|
||
Початок Другої світової війни. Характеристика основних періодів війни. Воєнні дії в середині 1941 — 1943 рр. |
§ 35-38 |
Знати: – зміст понять: дивна війна, новий порядок, Рух Опору, Голокост, антигітлерівська коаліція, Другий фронт, “Велика трійка”, колабораціонізм; – хронологічні межі Другої світової війни та німецько-радянської війни, дати ключових битв/ військових операцій Другої світової війни, Нюрнберзького і Токійського судових процесів, утворення ООН; – характер, періодизацію, головні події, політичні, економічні та соціальні наслідки Другої світової війни; – внесок держав-членів антигітлерівської коаліції у досягнення перемоги над нацистською Німеччиною і її союзниками, створення ООН; – особливості окупаційного режиму та Руху Опору на окупованих територіях; |
|||
31 |
|
Окупаційний режим у поневолених країнах. Рух Опору. |
§ 39 |
||
32 |
|
Воєнні дії у 1944 р. Завершення та підсумки Другої світової війни. Світ після Другої світової війни. |
§ 40-42 |
||
33 |
|
Практичне заняття. Праведники народів світу: подвиг в ім’я людини |
|
||
34 |
|
Узагальнення за розділами «Передумови Другої світової війни» та « Друга світова війна». |
Повторити §§ 31-42 |
||
35 |
|
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів з розділами VІІ, VІІІ. |
Повторити §§ 31-42 |
||
|
|
|
|
– рішення Нюрнберзького і Токійського процесів над воєнними злочинцями. Уміти: – визничити (за допомогою історичної карти) основні театри воєнних дій, місця основних битв, зміни державних кордонів у Європі, передбачені домовленостями у межах Великої трійки; – охарактеризувати течії в Русі Опору; – визначити передумови і наслідки Голокосту, виклики, перед якими опинилося людство в умовах Другої світової війни; – обґрунтувати власні судження щодо наслідків і уроків Другої світової війни; – оцінити роль провідних представників світової політичної та військової еліти (Франкліна Рузвельта, Вінстона Черчіля, Йосифа Сталіна, Дуайта Девіда Ейзенгауера та ін.) у ключових подіях Другої світової війни. |