Календарно-тематичне планування за НМК Solutions 3rd edition Pre-Intermediate

Про матеріал
Календарно-тематичне планування (I семестр) за НМК Solutions 3rd edition Pre-Intermediate, Units Introduction, 1 -4 (48годин),Oxford University Press Навантаження - 3години на тиждень. Містить ключові компетентності та очікувані результати.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування за НМК Solutions 3rd edition Pre-Intermediate, Units Introduction, 1– 4 (48 годин), Oxford University Press

9 клас

І семестр

 

 

 

 

 

 

Д А Т А

 

 

Тематика ситуативного спілкування

 

 

Очікувані результати

 

 

Змістові лінії

Комунікативні види діяльності

Рецептивні Продуктивні / інтеракційні

Мовний інвентар

 

 

 

Д/З

 

Зорове сприймання Reading

 

Сприймання на слух Listening

 

Усна взаємодія та усне продукування Speaking

Писемна взаємодія та

продукування Writing Онлайн

взаємодія

 

 

Лексика

 

 

Граматика

Unit Introduction

  1.  

 

Спорт, хобі, шкільні предмети. SB p. 4

Lesson IA

Вести бесіду про свої вподобан- ня, хобі та запитувати друзів про їх вподобання

Описує власний стиль життя та визначає пріорите- ти.

 

Впоряд- ковує власний робочий день з дотри- манням здорового способу життя.

 

Співвід- носить власні потреби з можливо- стями бюджету.

SB p. 4

ex. 2, 3

SB p. 4, ex. 2

Do you like … -ing?

What do you think of -ing?

I love … . I (quite) like … . I’m really keen on

I don’t mind … . I hate … . I can’t stand .

SB p. 4, ex. 1, 7, 8

 

School subjects: maths, drama, etc

Sports and Hobbies basketball, board games, bowling, chess, cycling, dancing, drama, drawing, football, gymnastics, ice hockey, etc.

Vocabulary Builder IA

SB p. 117, ex. 1, 2

SB p. 4, ex. 4, 5

WB p. 4, ex. 3

 

WB

p.4

  1.  

 

Моє щоденне життя

SB p. 5

Lesson IB

Запитувати і давати інформацію про щоденні справи

SB p. 5 ex. 2

SB p. 5, ex. 6

What do you usually do after school? What are you doing now, this weekend?

SB p. 5, ex. 7

 

Everyday activities: go shopping, have a picnic, etc.

Present Simple and Continuous Verbs which are not used in Continuous

SB p. 5, ex. 2-6

WB p. 4, ex. 1-5

Grammar Builder IB

SB p. 122, ex. 1-5

WB

p.5

  1.  

 

Зовнішній вигляд

SB p. 6

Lesson IC

Описувати зовніш- ність людини, її волосся, одяг

WB p. 6 ex. 4

 

When I’m at school, I usually wear … . She has got long wavy red hair and blue eyes. He’s wearing a grey coat, jeans and black trainers.

SB p.6, ex.6, 7

SB p. 6 ex.5 WB p. 6 ex. 3

Adjectives to describe hair: Short, curly, dark, medium-length, straight, wavy, moustache, Clothes: cardigan, gloves, hoodie, sweatshirt, etc.

SB p. 6, ex. 2,3, 4

WB p. 4, ex. 1, 2.

Vocabulary Builder IC

Clothes SB p.117, ex.3, 4

Present Continuous

The order of the adjectives

SB p. 6, ex. 3

WB

p.6


  1.  

 

Мій клас та школа

SB p. 7

Lesson ID

Розповіда- ти про свою школу та клас

Обгово- рює шкільні правила

SB p. 7

ex. 2, 4

 

There’s a canteen and a gym. There are

SB p. 7, ex. 9

 

In school: canteen, classroom, corridor, gym, hall, interactive whiteboard, laptop, noticeboard, playing field, reception, staff room

SB p.7, ex. 8

Articles a /an There is/ are… SB p.7, ex. 2, 3,

5-7.

WB p.7, ex. 1-6

Grammar Builder ID

SB p. 122, ex. 6-7

WB

p.7

Unit 1. Feelings

  1.  

 

Почуття та емоції

SB p. 8-9

Lesson 1А

Розповіда- ти про свої емоції

Вислов- лює власні почуття, пережи- вання.

 

Дискутує довкола питань екології життя та здоров’я людини, демонст- рує розумін- ня важливо- сті збере- ження фізичного та психічно- го здоров’я.

SB p. 9 ex. 5

SB p. 8 ex. 2

SB p. 9 ex. 6,

7

WB p. 8 ex. 4

How do you feel when …? I feel excited, but a little bit anxious too.

SB p. 9 ex. 1, 11

SB p.7, ex. 10 WB p.7, ex. 5

Adjectives to describe feelings: anxious, ashamed, bored, confused, cross, delighted, disappointed, embarrassed, envious, excited, frightened, proud, relieved, shocked, surprised, suspicious, upset

SB p.9 ex. 2, 3

WB p.9 ex. 1, 3

Present Continuous and stative verbs, modifying adverbs

SB p. 9 ex. 9

WB p. 9 ex. 2

WB

p.8

  1.  

 

Лотереї SB p. 10

Lesson 1B

Виражати своє ставлення до чужих історій, описувати свої почуття в

різних ситуаціях

SB p. 10

ex. 2, 5

SB p. 10 ex. 5

I was anxious because I had a music exam.

SB p. 10 ex. 6, 8

WB p. 9 ex. 5

Adjectives to describe feelings

Past Simple (affirmative) Grammar Builder 1B

SB p. 124 ex. 1-4

WB p. 9 ex. 3

WB

p.9

  1.  

 

Проблеми SB p. 11

Lesson 1C

Розуміти людей, які розповіда- ють про особисті проблеми,

давати поради

WB p. 11

ex. 2

SB p. 11

ex.3, 5, 6

WB p. 11 ex. 4-6

I am worried about something…

I think / don’t think you should SB p. 11 ex. 4, 7, 8

SB p. 11 ex. 7

WB p. 10 ex. 3, 6

Calm down, revise, go out with, make a plan, take a break, take offence, give somebody a call, tell the truth, have a word (with somebody), make an excuse, tell a lie

Should

WB p. 10 ex. 2

WB p.10


  1.  

 

Вечір в кіно SB p. 12

Lesson 1D

Розповіда- ти про минулі вихідні

Свідчить на користь необхідно сті збере- ження екологіч- ності у стосунках та вміє виражати емпатію до оточую- чих.

 

Демонст- рує вміння швидко відреагу- вати на негативні емоції, зняти напругу.

 

Вміє приймати відпові- дальні фінансові рішення, генерува- ти ідеї та ініціати- ви, прогнозу вати результа- ти прийому рішень.

SB p. 12

ex. 2, 5

SB p. 12

ex. 2, 5

Did you watch TV? What did you watch?

SB p. 12 ex. 8

WB p. 11 ex. 5, 6

 

Past Simple (negative, interrogative) SB p. 12 ex.3, 4,

5, 7

WB p. 12 ex. 1-5

Grammar Builder 1D

SB p. 124 ex. 5-9

WB p.11

  1.  

 

Події з минулого SB p. 13

Lesson 1E

Розуміти текст, реагувати на події

SB p. 13 ex.2 WB p. 12

ex. 2

 

I dropped my phone and it broke. How annoying!

SB p. 13 ex. 1, 3, 9

WB p. 12 ex. 4

- ed, -ing adjectives: annoying, boring, exciting, frightening, shocking, worrying, etc SB p. 13 ex. 4-8

WB p. 12 ex. 1, 3

- ed, -ing adjectives

WB

p. 12

  1.  

 

Нещасні випадки та травми

SB p.1 4-15

Lesson 1F

Розуміти загальний зміст тексту про незвичний медичний стан, розповіда- ти про свої

травми

SB p. 14

ex.2, 3

WB p. 14

ex. 3-4

 

I found it surprising that...

I broke my arm when I was six years old.

SB p. 14 ex. 1, 4, 5, 8

SB p. 14 ex. 5

Accidents and injuries: burn/ cut/ hurt/, injured yourself,

fall/ trip/ slip over, break your arm, bleed, sprain your ankle, hurt, a bruise, an injury, etc.

SB p. 14 ex. 6-7

WB p. 13 ex. 1-2

Past Simple (affirmative, negative, interrogative) Question words SB p. 14 ex. 5

WB

p. 13

  1.  

 

Минуле літо SB p. 16

Lesson 1G

Описувати минулі події

SB p. 16 ex. 6

WB p. 14

ex. 3

SB p. 16 ex. 3-5

Key phrases: reacting and showing interest: You are joking!, etc.

I finally finished my science project. Really? What a relief! Really? I’m so envious!

You’re kidding! How frustrating! That sounds terrifying! That sounds like a nightmare! Oh no! What a shame!

SB p. 16 ex. 7, 9

SB p. 16 ex. 8

WB p. 14 ex. 4

Vocabulary Builder 1G

Get

SB p. 117 ex. 1, 2

Past Simple (affirmative, negative)

WB

p. 14

  1.  

 

Витівки та жарти над близькими SB p. 17

Lesson 1H

Розуміти цікаві історії на інтернет форумі, описати

події, написати

SB p. 17 ex. 2

WB p. 15

ex. 2

 

 

SB p. 17 ex. 5, 6

WB p. 15 ex. 3, 4

Fake spider, play a prank, scare, childish, cruel, predictable.

Phrasal verbs: ask for, talk about, put back,

SB p. 17 ex. 3, 4

Vocabulary Builder 1H

Phrasal verbs and

Past Simple (affirmative, negative)

WB

p. 15


 

 

 

пост на форум про власні спогади

Пояснює правила поведінки у закладах культури.

 

 

 

 

register: escape, chase, tolerate, find out, get over, look at, own up; carry on, come back, get away, give back, look up to, make up, put up with, run after, talk about, etc.

SB p. 117 ex. 3

WB p. 15 ex. 1

 

 

  1.  

 

Повторення лексико-граматичного матеріалу Cumulative Review: 1 (Units I-1) WB p. 108-109

Unit 2. Adventure

  1.  

 

Ландшафти SB p. 18-19

Lesson 2 A

Розуміти рекламні туристичні оголошен- ня, описувати краєвид своєї

країни

Розрізняє безпечні та небезпе- чні ситуації під час активно- го відпочи- нку.

 

Планує подорож та її бюджет.

 

SB p. 18

ex. 2, 5, 6

WB p. 20

ex. 3

There’s a tall mountain… SB p. 18 ex. 1, 8

 

Features: cave, cliff, desert, forest, hill, rocks, shore, stream, valley, volcano, waterfall Adjectives: deep, icy, low, narrow, rocky, shallow, steep, tall, wide

SB p. 18 ex. 2, 3

WB p. 20 ex. 1-3

There is/ are … for countable and uncountable nouns Prepositions of movement and position

SB p. 19 ex. 6, 7

WB

p. 20

  1.  

 

Особисті історії SB p. 20

Lesson 2 B

Написати історію

SB p. 20 ex. 1

 

What were travellers doing? What book was a tourist writing?

A travel guide to the city. SB p. 20 ex. 4, 7

SB p. 20 ex. 8

WB p. 21 ex. 5

A street vendor, a shop owner, a hopper, pavement

Past Continuous SB p. 20 ex. 2, 3

WB p. 21 ex. 1-4

Grammar Builder 2B

SB p. 126 ex. 1-4

WB

p. 21

  1.  

 

Екстремальні захоплення SB p. 21

Lesson 2 C

Розуміти про екстрема- льні види

спорту

WB p. 22

ex. 1

SB p. 21

ex. 3, 5, 6

WB p. 22

ex. 2-4

SB p. 21 ex. 2, 7

 

Adjectives to describe adventure: athletic, brave, impressive, remote, risky, spectacular, strong, etc.

SB p. 21 ex. 1, 4

 

WB

p. 22

  1.  

 

 

Пригодницька історія

SB p. 22

Lesson 2 D

Написати кінець історії

SB p. 22 ex. 1 WB p. 23 ex.3

SB p. 22

ex. 4, 9

While/as I was walking along the beach, I found a gold coin. He was getting near the beach when

In my ending …, but in the actual story

SB p. 22 ex. 7, 8

SB p. 22 ex. 6, 8

WB p. 23 ex. 5

 

Past Simple and Past Continuous SB p. 22

ex. 2, 3, 5

WB p. 23 ex.1-4

Grammar Builder 2D

SB p. 126 ex. 5-7

WB

p. 23

Демонст- рує розумін- ня цінності культур- ного розмаїття та необхід- ності жити разом у мирі.

 

Обгово- рює переваги різних видів транспо- рту.

 

Визначає достовір- ність інформа- ції.

 

Складає перелік місць для екотури- зму у своєму регіоні.

  1.  

 

Пригоди SB p. 23

Lesson 2 E

Обговорю- вати подорожі

SB p. 23 ex. 1

WB p. 24

ex. 2

 

SB p. 23 ex. 7

WB p. 24 ex. 3

Argument, achievement, attempt, completion, experience, failure, need, thunder, exploration, circumnavigate, rescue, entertainment, eruption, examination, etc.

SB p. 23 ex. 2-6

WB p. 24 ex. 1-4

 

WB

p. 24

  1.  

 

Історії про виживання SB p. 24-25

Lesson 2 F

Розуміти зміст історії про виживання, брати інтерв’ю у

тих, хто вижив

SB p. 24

ex. 2-6

WB p. 25

ex. 2-4

SB p. 24 ex. 3

What was the weather like that day?

SB p. 25 ex. 10, 11

 

Extreme adjectives: stunning, brilliant, huge, awful, terrifying, exhausted, enormous, massive, gigantic, giant, immense, tragic, etc.

SB p. 25 ex. 7,8

WB p. 25 ex. 1

 

WB

p. 25

  1.  

 

Опис фотографії SB p. 26

Lesson 2 G

Описувати фотографії, висловлю- ючи припущен- ня

WB p. 26

ex. 2

SB p. 26

ex. 2, 3, 6, 7

Key phrases

describing a photo: In the foreground, background …, in the top / bottom right corner, at the top, on the left, in the centre Speculating about feelings:

I expect they’re feeling … Judging by her expression, I’d say. To me, they look as if

SB p. 26 ex. 4, 8

WB p. 26 ex. 4-6

Vocabulary Builder 2G Sports clothing and equipment: racket, net, goal, helmet, puck, stick, running shoes, vest, westsuit, hoop, rope, safety harness, etc.

SB p. 118 ex. 1-3

SB p. 26 ex. 1, 3, 5

WB p. 26 ex. 1-3

 

WB

p. 26

  1.  

 

Запрошення SB p. 27

Lesson 2 H

Написати запрошен- ня на вечірку та прийняти або відхилити пропозицію

SB p. 27 ex. 3

WB p. 27

ex. 2

 

Making suggestions: Shall we…?, Let’s …, Do you fance (doing something)?, How/ What about …?, We could always…, It would be nice…, Why don’t we

…? I’d rather not… SB p. 27 ex. 5

SB p. 27 ex. 6-8

WB p. 27 ex. 3-5

abseiling, jet-skiing, kayaking, mountain biking, orienteering, paintballing, quad biking SB p. 27 ex. 1, 4

WB p. 27 ex. 1 Vocabulary Builder 2H Outdoor activities: canoeing, paddleboarding, SB p 118 ex 4-5

Abbreviations: a.m., BBQ

 

WB

p. 27

  1.  

 

Україна. Culture: Ukraine: factfile. Ukrainian Culture Extra page WB p. 28

  1.  

 

Повторення лексико-граматичного матеріалу Culture: Robinson Crusoe SB p. 109

Unit 3. On Screen

  1.  

 

Фільми та телепрограми SB p. 30-31

Lesson 3 A

Розповісти про улюблені жанри кіно, нещодавно переглянуті фільми

Вислов- лює власні почуття, пережи- вання і судження щодо перегля- нутих фільмів.

 

Наводить приклади впливу перегляду телевізо- ра на здоров’я і самопо- чуття.

 

Розуміє сутність такого економі- чного явища як реклама та її вплив на рішення про купівлю продукта.

SB p. 30 ex. 9

SB p. 30 ex. 2, 3, 5, 6

WB p. 30 ex. 5, 6

I think horror films are really exciting. What about you? I’m not a fan of horror film. They are really violent. But I like

I recently saw a erally exciting action film. The special effects were amazing!

SB p. 30 ex. 1, 4, 8, 9

 

Films and TV programmes: animation, musical, chat show, action film, news bulletin, period drama, science fiction film, sitcom, etc.

Adjectives to describe films and TV programmes: confusing, convincing, gripping, imaginative, etc.

Aspects of a film: acting, characters, ending, plot, scenes, soundtrack, etc. SB p. 30 ex. 2, 4, 6

WB p. 30 ex. 1-4

Omitting the for generalization SB p. 30 ex. 7

WB

p. 30

  1.  

 

Відео ігри SB p. 32

Lesson 3 B

Описувати відео гру, говорити про кількість.

SB p. 32 ex. 2

WB p. 31

ex. 6

SB p. 32 ex. 6

SB p. 32 ex. 1, 7, 8

WB p. 31 ex. 5

Types of games: adventure, city-building, combat, puzzle, racing, role-playing, sports games SB p. 32 ex. 1

WB p. 31 ex. 2

Some and any A few, a little, a

lot of, (not)much / many, How much

/ many …?

SB p. 32 ex. 3-6

WB p. 31 ex. 1-4

Grammar Builder 3B

SB p. 128 ex. 1-4

WB

p. 31

  1.  

 

Реклама на ТВ SB p. 33

Lesson 3 C

Розуміти рекламні оголошен- ня та представи- ти рекламу продукта

SB p. 33 ex. 1

WB p. 32

ex. 1

SB p. 33 ex. 3, 6, 7

WB p. 32 ex. 3-7

SB p. 33 ex. 2

SB p. 33 ex. 9

WB p. 32 ex. 8

Advertising, slogan, advert, etc.

 

WB

p. 32

  1.  

 

ТВ шоу

SB p. 34

Lesson 3 D

Розоповіда-

ти правила

свого ТВ шоу, висловити заборону

SB p. 34 ex. 2

SB p. 34 ex. 2

You must answer as quickly as

possible. Can my partner help

me? No, your partner mustn’t help you.

SB p. 34 ex. 7

WB p. 33 ex. 6

SB p. 34 ex. 6

SB p. 34 ex. 6

WB p. 33 ex. 5

Must, mustn’t and

needn’t/ don’t

have to

SB p. 34 ex. 3, 5

WB p. 33 ex. 1-4

Grammar Builder 3D

SB p. 128 ex. 5-7

WB

p. 33

Порівнює та оцінює мистецькі твори різних народів.

 

Вислов- лює свою громадя- нську позицію та свої погляди щодо порушен- ня права інтелекту альної власності.

 

Дискутує стосовно впливу відер ігор на здоров’я людини, прогнозує наслідки необачної поведінки в мережі Інтернет.

  1.  

 

Піратство SB p. 35

Lesson 3 E

Висловити свою думку щодо проблеми піратства та аргументу-

вати її

SB p. 35

ex. 1, 2

WB p. 34

ex. 2

 

I agree/ disagree with … that … SB p. 35 ex. 7, 8

 

Negative adjective prefixes un-, in-, im-, ir-, il-, dis-

SB p. 35 ex. 3-6

WB p. 34 ex. 1

SB p. 35 ex. 1

WB p. 34 ex. 1,

3-5

WB

p. 34

  1.  

 

Відео ігри та здоров’я

SB p. 36-37

Lesson 3 F

Вести розмову про відео ігри, запитувати та надавати

інформацію

SB p. 37

ex. 2-5

WB p. 35

ex. 2-3

SB p. 37 ex. 2

SB p. 37 ex. 1, 7, 8

 

Verb+noun collocations: have a positive effect, express an opinion, provide a benefit, get grades, etc.

SB p. 37 ex. 6

WB p. 35 ex. 1

 

WB

p. 35

  1.  

 

Як досягти домовленості SB p. 38

Lesson 3 G

Обговорю- вати та досягати згоди

 

SB p. 38

ex. 3, 5

WB p. 36

ex. 2, 3

Key phrases: Expressing likes and dislikes: I quite fancy…, I adore…, I’m not a big fan of…, I’m not keen on…

Expressing a preference

Shall we settle on …?, I’d prefer

…,I’d rather…,

Reaching an agreement That’s agreed then., That’s a great idea. SB p. 38 ex. 1, 4, 7

WB p. 36 ex. 1

SB p. 38 ex. 6

WB p. 36 ex. 4

Expressing likes and dislikes

Vocabulary Builder 3G

SB p. 118 ex.1, 2

 

WB

p. 36

  1.  

 

Неофіційний лист

SB p. 39

Lesson 3 H

Написати неофіцій- ного листа про похід в кіно та побачений фільм

SB p. 39

ex. 2-4

WB p. 37

ex. 3, 4

 

Would you like to…? Why don’t we..?, How about…?

Ok!/ Good idea!/ Sorry, I can’t. SB p. 39 ex. 1, 7

WB p. 37 ex. 1

SB p. 39 ex. 8, 9

WB p. 37 ex. 5, 6

Social activities: go shopping, have a coffee, meet friends in town, go for a bike ride, etc.

Vocabulary Builder 3H

SB p.118 ex. 3,4 SB p. 39 ex. 6, 7

WB p. 37 ex. 1, 2

 

WB

p. 37

  1.  

 

Україна у фільмах Culture: Ukraine in film. Ukrainian Culture Extra page WB p. 38

  1.  

 

Повторення лексико-граматичного матеріалу Cumulative Review: 2 (Units I-3) WB p. 110-111

Unit 4. Our Planet

  1.  

 

Погода

SB p. 40-41

Lesson 4 A

Розповіда- ти прогноз погоди

Робить повідом- лення про складні погодні умови.

 

Пояснює взаємо- зв’язок людини й навколи- шнього середо- вища та залежні- сть її від природ- них ресурсів.

 

Дискутує довкола питань екології, життя та здоров’я людини.

SB p. 41 ex. 1

WB p. 42

ex. 3

SB p. 41

ex. 4, 5

WB p. 42

ex. 6

Here in Birmingham, there’s a strong wind blowing from the north…

SB p. 41 ex. 6, 7

SB p. 41 ex. 1

WB p. 42 ex. 7

Weather nouns, verbs and adjectives: cloudy, frost, raindrop, flash of lightning, storm, hail, storm clouds, rain shower, thunderstorm, clap/ crash of thunder, frostbite, etc. Describing temperature: It’s minus ten. It’s below zero. It’s freezing/ cold/ cool/ mild/ warm/ hot/ sweltering, etc.

SB p. 41 ex. 2

WB p. 42 ex. 1, 2, 4, 5

A few, a little, a lot of, (not)much / many

WB

p. 42

  1.  

 

Порівняння SB p. 42

Lesson 4 B

Робити порівняння двох об’єктів

SB p. 42 ex. 2

WB p. 43

ex. 2

 

Which is more dangerous, a blizzard or a thunderstorm? I think a blizzard is more dangerous. What about you? I disagree.

SB p. 42 ex. 1, 8

WB p. 43 ex. 3

 

Comparative adjectives: (not) as …as, far / much+ comparative forms Grammar Builder 4B SB 130

SB p. 42 ex. 1-4

WB p. 43 ex. 1-3

WB

p. 43

  1.  

 

Очевидець SB p. 43

Lesson 4 C

Запитувати та отримувати інформацію про природню катастрофу,

беручи інтерв’ю

 

SB p. 43

ex. 1-4

WB p. 44

ex. 3-5

SB p. 43 ex. 7

SB p. 43 ex. 6

WB p. 44 ex. 1

Natural disasters: avalanche, drought, earthquake, epidemic, famine, flood, forest fire, tornado, mudslide, tsunami, etc.

SB p. 43 ex. 5

WB p. 44 ex. 1

 

WB

p. 44

  1.  

 

Рекорди SB p. 44

Lesson 4 D

Вести бесіду про рекорди

Проектує власні повсяк- денні дії на захист довкілля та збережен- ня ресурсів.

 

Пропонує заходи щодо покращен ня екологіч- ної ситуації в Києві.

 

Обгово- рює питання, пов’язані із збережен ням навколи- шнього середо- вища у своєму регіоні та державі.

SB p. 44 ex. 2

 

In your opinion, what’s the most interesting subject at school?

SB p. 44 ex. 1, 8

 

 

Superlative adjectives , too, enough

SB p. 44 ex. 3-7

WB p. 45 ex. 1-4

Grammar Builder 4D SB p. 130

ex. 5-10

WB

p. 45

  1.  

 

Забруднення навколишнього середовища

SB p. 45

Lesson 4 E

Висловити свою згоду або незгоду з думками щодо вирішення проблем навколиш- нього середовища

SB p. 45

ex. 2, 4

SB p. 45 ex. 2

Key phrases: Expressing opinions: I think / don’t think that… As I see it..., In my opinion, I believe that…, it seems to me that …, To be honest, .., As I see it …, etc.

Agreeing and disagreeing

I agree/ disagree with …, it’s wrong to say that… (but …) SB p. 45 ex. 8

 

Environment: compound nouns: climate change, sea levels, surface temperature, fossil fuels, greenhouse gases, rain forests, renewable energy, etc.

Phrasal verbs: carry on, put off, give up, look after, come up with, use up, wake up, close down, rely on, die out, heat up SB p. 45 ex. 5-7

WB p. 46 ex. 1-4

 

WB

p. 46

  1.  

 

Планери SB p. 46-47

Lesson 4 F

Розуміти текст про дельтаплан еризм та запитувати

та надавати інформацію

SB p. 46

ex. 2, 4

WB p. 47

ex. 2, 3

SB p. 46 ex. 2

SB p. 47 ex. 1, 6, 7

 

Verbs of movement: spin, approach, take off, head towards, land, reach

SB p. 47 ex. 5

WB p. 47 ex. 1

 

WB

p. 47

  1.  

 

Порівняння фотографій SB p. 48

Lesson 4 G

Описувати та порівнюва- ти фотографії

WB p. 48

ex. 2

SB p. 48

ex. 3, 4, 6

Key phrases:

Comparing and contrasting Similarities: The common theme in the photos is …You can see … in both pictures. Both photos show. In both photos there are … Differences: The first photo shows …, whereas…, but in the second photo …One obvious difference is that ..

SB p. 48 ex. 7, 8

WB p. 48 ex. 3, 4

In the street: bus stop, pavement, lamp post, pedestrian crossing, road sign, shop sign, traffic light, etc.

SB p. 48 ex. 2, 5

WB p. 48 ex. 1 Vocabulary Builder 4G In the street

SB p. 119 ex. 1, 2

Must and can’t for making deductions

SB p. 48 ex. 4

WB

p. 48

  1.  

 

Стаття SB p. 49

Lesson 4 H

Написати статтю про глобальні проблеми

 

SB p. 49 ex. 2

WB p. 49

ex. 2

 

Key phrases: Presenting opinions and counter- arguments;

Making an additional point: Imn my opinion, …, To be honest,

Furthermore…, Moreover…, In fact, …, On the other hand, …, Having said that, However, …, In spite of this, …, etc.

SB p. 49 ex. 7

SB p. 49 ex. 8

WB p. 49 ex. 3-5

SB p. 49 ex. 4, 5

Emit, rely on, invest in, reduce, save Vocabulary Builder 4H Climate change

SB 119 ex. 3,4

Zero conditional SB p. 49 ex. 6 Grammar Builder 4H

SB p. 130 ex 11

WB

p. 49

  1.  

 

Повторення граматики Exam Skills Trainer 2. SB p. 50-51

  1.  

 

Дика природа в УкраїніCulture: Wildlife in Ukraine. Ukrainian Culture Extra page WB p. 51

  1.  

 

Контроль навичок читання

  1.  

 

Контроль навичок говоріння

  1.  

 

Контроль навичок сприймання на слух (аудіювання)

  1.  

 

Контроль навичок письма

  1.  

 

Підсумковий урок за семестр

 

 

 

 

docx
Додано
30 жовтня 2023
Переглядів
441
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку