Календарно-тематичне планування за НМК Solutions 3rd edition Pre-Intermediate, Units Introduction, 1– 4 (48 годин), Oxford University Press
9 клас
І семестр
№ |
Д А Т А |
Тематика ситуативного спілкування |
Очікувані результати |
Змістові лінії |
Комунікативні види діяльності Рецептивні Продуктивні / інтеракційні |
Мовний інвентар |
Д/З |
|||||
Зорове сприймання Reading |
Сприймання на слух Listening |
Усна взаємодія та усне продукування Speaking |
Писемна взаємодія та продукування Writing Онлайн взаємодія |
Лексика |
Граматика |
|||||||
Unit Introduction |
||||||||||||
|
|
Спорт, хобі, шкільні предмети. SB p. 4 Lesson IA |
Вести бесіду про свої вподобан- ня, хобі та запитувати друзів про їх вподобання |
Описує власний стиль життя та визначає пріорите- ти.
Впоряд- ковує власний робочий день з дотри- манням здорового способу життя.
Співвід- носить власні потреби з можливо- стями бюджету. |
SB p. 4 ex. 2, 3 |
SB p. 4, ex. 2 |
Do you like … -ing? What do you think of … -ing? I love … . I (quite) like … . I’m really keen on … I don’t mind … . I hate … . I can’t stand … . SB p. 4, ex. 1, 7, 8 |
|
School subjects: maths, drama, etc Sports and Hobbies basketball, board games, bowling, chess, cycling, dancing, drama, drawing, football, gymnastics, ice hockey, etc. Vocabulary Builder IA SB p. 117, ex. 1, 2 SB p. 4, ex. 4, 5 WB p. 4, ex. 3 |
|
WB p.4 |
|
|
|
Моє щоденне життя SB p. 5 Lesson IB |
Запитувати і давати інформацію про щоденні справи |
SB p. 5 ex. 2 |
SB p. 5, ex. 6 |
What do you usually do after school? What are you doing now, this weekend? SB p. 5, ex. 7 |
|
Everyday activities: go shopping, have a picnic, etc. |
Present Simple and Continuous Verbs which are not used in Continuous SB p. 5, ex. 2-6 WB p. 4, ex. 1-5 Grammar Builder IB SB p. 122, ex. 1-5 |
WB p.5 |
||
|
|
Зовнішній вигляд SB p. 6 Lesson IC |
Описувати зовніш- ність людини, її волосся, одяг |
WB p. 6 ex. 4 |
|
When I’m at school, I usually wear … . She has got long wavy red hair and blue eyes. He’s wearing a grey coat, jeans and black trainers. SB p.6, ex.6, 7 |
SB p. 6 ex.5 WB p. 6 ex. 3 |
Adjectives to describe hair: Short, curly, dark, medium-length, straight, wavy, moustache, Clothes: cardigan, gloves, hoodie, sweatshirt, etc. SB p. 6, ex. 2,3, 4 WB p. 4, ex. 1, 2. Vocabulary Builder IC Clothes SB p.117, ex.3, 4 |
Present Continuous The order of the adjectives SB p. 6, ex. 3 |
WB p.6 |
||
|
|
Мій клас та школа SB p. 7 Lesson ID |
Розповіда- ти про свою школу та клас |
Обгово- рює шкільні правила |
SB p. 7 ex. 2, 4 |
|
There’s a canteen and a gym. There are … SB p. 7, ex. 9 |
|
In school: canteen, classroom, corridor, gym, hall, interactive whiteboard, laptop, noticeboard, playing field, reception, staff room SB p.7, ex. 8 |
Articles a /an There is/ are… SB p.7, ex. 2, 3, 5-7. WB p.7, ex. 1-6 Grammar Builder ID SB p. 122, ex. 6-7 |
WB p.7 |
Unit 1. Feelings |
|||||||||||
|
|
Почуття та емоції SB p. 8-9 Lesson 1А |
Розповіда- ти про свої емоції |
Вислов- лює власні почуття, пережи- вання.
Дискутує довкола питань екології життя та здоров’я людини, демонст- рує розумін- ня важливо- сті збере- ження фізичного та психічно- го здоров’я. |
SB p. 9 ex. 5 |
SB p. 8 ex. 2 SB p. 9 ex. 6, 7 WB p. 8 ex. 4 |
How do you feel when …? I feel excited, but a little bit anxious too. SB p. 9 ex. 1, 11 |
SB p.7, ex. 10 WB p.7, ex. 5 |
Adjectives to describe feelings: anxious, ashamed, bored, confused, cross, delighted, disappointed, embarrassed, envious, excited, frightened, proud, relieved, shocked, surprised, suspicious, upset SB p.9 ex. 2, 3 WB p.9 ex. 1, 3 |
Present Continuous and stative verbs, modifying adverbs SB p. 9 ex. 9 WB p. 9 ex. 2 |
WB p.8 |
|
|
Лотереї SB p. 10 Lesson 1B |
Виражати своє ставлення до чужих історій, описувати свої почуття в різних ситуаціях |
SB p. 10 ex. 2, 5 |
SB p. 10 ex. 5 |
I was anxious because I had a music exam. SB p. 10 ex. 6, 8 |
WB p. 9 ex. 5 |
Adjectives to describe feelings |
Past Simple (affirmative) Grammar Builder 1B SB p. 124 ex. 1-4 WB p. 9 ex. 3 |
WB p.9 |
|
|
|
Проблеми SB p. 11 Lesson 1C |
Розуміти людей, які розповіда- ють про особисті проблеми, давати поради |
WB p. 11 ex. 2 |
SB p. 11 ex.3, 5, 6 WB p. 11 ex. 4-6 |
I am worried about something… I think / don’t think you should … SB p. 11 ex. 4, 7, 8 |
SB p. 11 ex. 7 WB p. 10 ex. 3, 6 |
Calm down, revise, go out with, make a plan, take a break, take offence, give somebody a call, tell the truth, have a word (with somebody), make an excuse, tell a lie |
Should WB p. 10 ex. 2 |
WB p.10 |
|
|
Вечір в кіно SB p. 12 Lesson 1D |
Розповіда- ти про минулі вихідні |
Свідчить на користь необхідно сті збере- ження екологіч- ності у стосунках та вміє виражати емпатію до оточую- чих.
Демонст- рує вміння швидко відреагу- вати на негативні емоції, зняти напругу.
Вміє приймати відпові- дальні фінансові рішення, генерува- ти ідеї та ініціати- ви, прогнозу вати результа- ти прийому рішень. |
SB p. 12 ex. 2, 5 |
SB p. 12 ex. 2, 5 |
Did you watch TV? What did you watch? SB p. 12 ex. 8 |
WB p. 11 ex. 5, 6 |
|
Past Simple (negative, interrogative) SB p. 12 ex.3, 4, 5, 7 WB p. 12 ex. 1-5 Grammar Builder 1D SB p. 124 ex. 5-9 |
WB p.11 |
|
|
Події з минулого SB p. 13 Lesson 1E |
Розуміти текст, реагувати на події |
SB p. 13 ex.2 WB p. 12 ex. 2 |
|
I dropped my phone and it broke. How annoying! SB p. 13 ex. 1, 3, 9 |
WB p. 12 ex. 4 |
- ed, -ing adjectives: annoying, boring, exciting, frightening, shocking, worrying, etc SB p. 13 ex. 4-8 WB p. 12 ex. 1, 3 |
- ed, -ing adjectives |
WB p. 12 |
|
|
|
Нещасні випадки та травми SB p.1 4-15 Lesson 1F |
Розуміти загальний зміст тексту про незвичний медичний стан, розповіда- ти про свої травми |
SB p. 14 ex.2, 3 WB p. 14 ex. 3-4 |
|
I found it surprising that... I broke my arm when I was six years old. SB p. 14 ex. 1, 4, 5, 8 |
SB p. 14 ex. 5 |
Accidents and injuries: burn/ cut/ hurt/, injured yourself, fall/ trip/ slip over, break your arm, bleed, sprain your ankle, hurt, a bruise, an injury, etc. SB p. 14 ex. 6-7 WB p. 13 ex. 1-2 |
Past Simple (affirmative, negative, interrogative) Question words SB p. 14 ex. 5 |
WB p. 13 |
|
|
|
Минуле літо SB p. 16 Lesson 1G |
Описувати минулі події |
SB p. 16 ex. 6 WB p. 14 ex. 3 |
SB p. 16 ex. 3-5 |
Key phrases: reacting and showing interest: You are joking!, etc. I finally finished my science project. Really? What a relief! Really? I’m so envious! You’re kidding! How frustrating! That sounds terrifying! That sounds like a nightmare! Oh no! What a shame! SB p. 16 ex. 7, 9 |
SB p. 16 ex. 8 WB p. 14 ex. 4 |
Vocabulary Builder 1G Get SB p. 117 ex. 1, 2 |
Past Simple (affirmative, negative) |
WB p. 14 |
|
|
|
Витівки та жарти над близькими SB p. 17 Lesson 1H |
Розуміти цікаві історії на інтернет форумі, описати події, написати |
SB p. 17 ex. 2 WB p. 15 ex. 2 |
|
|
SB p. 17 ex. 5, 6 WB p. 15 ex. 3, 4 |
Fake spider, play a prank, scare, childish, cruel, predictable. Phrasal verbs: ask for, talk about, put back, SB p. 17 ex. 3, 4 Vocabulary Builder 1H Phrasal verbs and |
Past Simple (affirmative, negative) |
WB p. 15 |
|
|
|
пост на форум про власні спогади |
Пояснює правила поведінки у закладах культури. |
|
|
|
|
register: escape, chase, tolerate, find out, get over, look at, own up; carry on, come back, get away, give back, look up to, make up, put up with, run after, talk about, etc. SB p. 117 ex. 3 WB p. 15 ex. 1 |
|
|
|
|
Повторення лексико-граматичного матеріалу Cumulative Review: 1 (Units I-1) WB p. 108-109 |
|||||||||
Unit 2. Adventure |
|||||||||||
|
|
Ландшафти SB p. 18-19 Lesson 2 A |
Розуміти рекламні туристичні оголошен- ня, описувати краєвид своєї країни |
Розрізняє безпечні та небезпе- чні ситуації під час активно- го відпочи- нку.
Планує подорож та її бюджет. |
|
SB p. 18 ex. 2, 5, 6 WB p. 20 ex. 3 |
There’s a tall mountain… SB p. 18 ex. 1, 8 |
|
Features: cave, cliff, desert, forest, hill, rocks, shore, stream, valley, volcano, waterfall Adjectives: deep, icy, low, narrow, rocky, shallow, steep, tall, wide SB p. 18 ex. 2, 3 WB p. 20 ex. 1-3 |
There is/ are … for countable and uncountable nouns Prepositions of movement and position SB p. 19 ex. 6, 7 |
WB p. 20 |
|
|
Особисті історії SB p. 20 Lesson 2 B |
Написати історію |
SB p. 20 ex. 1 |
|
What were travellers doing? What book was a tourist writing? A travel guide to the city. SB p. 20 ex. 4, 7 |
SB p. 20 ex. 8 WB p. 21 ex. 5 |
A street vendor, a shop owner, a hopper, pavement |
Past Continuous SB p. 20 ex. 2, 3 WB p. 21 ex. 1-4 Grammar Builder 2B SB p. 126 ex. 1-4 |
WB p. 21 |
|
|
|
Екстремальні захоплення SB p. 21 Lesson 2 C |
Розуміти про екстрема- льні види спорту |
WB p. 22 ex. 1 |
SB p. 21 ex. 3, 5, 6 WB p. 22 ex. 2-4 |
SB p. 21 ex. 2, 7 |
|
Adjectives to describe adventure: athletic, brave, impressive, remote, risky, spectacular, strong, etc. SB p. 21 ex. 1, 4 |
|
WB p. 22 |
|
|
|
Пригодницька історія SB p. 22 Lesson 2 D |
Написати кінець історії |
SB p. 22 ex. 1 WB p. 23 ex.3 |
SB p. 22 ex. 4, 9 |
While/as I was walking along the beach, I found a gold coin. He was getting near the beach when … In my ending …, but in the actual story … SB p. 22 ex. 7, 8 |
SB p. 22 ex. 6, 8 WB p. 23 ex. 5 |
|
Past Simple and Past Continuous SB p. 22 ex. 2, 3, 5 WB p. 23 ex.1-4 Grammar Builder 2D SB p. 126 ex. 5-7 |
WB p. 23 |
|
Демонст- рує розумін- ня цінності культур- ного розмаїття та необхід- ності жити разом у мирі.
Обгово- рює переваги різних видів транспо- рту.
Визначає достовір- ність інформа- ції.
Складає перелік місць для екотури- зму у своєму регіоні. |
|||||||||||
|
|
Пригоди SB p. 23 Lesson 2 E |
Обговорю- вати подорожі |
SB p. 23 ex. 1 WB p. 24 ex. 2 |
|
SB p. 23 ex. 7 |
WB p. 24 ex. 3 |
Argument, achievement, attempt, completion, experience, failure, need, thunder, exploration, circumnavigate, rescue, entertainment, eruption, examination, etc. SB p. 23 ex. 2-6 WB p. 24 ex. 1-4 |
|
WB p. 24 |
|
|
|
Історії про виживання SB p. 24-25 Lesson 2 F |
Розуміти зміст історії про виживання, брати інтерв’ю у тих, хто вижив |
SB p. 24 ex. 2-6 WB p. 25 ex. 2-4 |
SB p. 24 ex. 3 |
What was the weather like that day? SB p. 25 ex. 10, 11 |
|
Extreme adjectives: stunning, brilliant, huge, awful, terrifying, exhausted, enormous, massive, gigantic, giant, immense, tragic, etc. SB p. 25 ex. 7,8 WB p. 25 ex. 1 |
|
WB p. 25 |
|
|
|
Опис фотографії SB p. 26 Lesson 2 G |
Описувати фотографії, висловлю- ючи припущен- ня |
WB p. 26 ex. 2 |
SB p. 26 ex. 2, 3, 6, 7 |
Key phrases describing a photo: In the foreground, background …, in the top / bottom right corner, at the top, on the left, in the centre Speculating about feelings: I expect they’re feeling … Judging by her expression, I’d say. To me, they look as if … SB p. 26 ex. 4, 8 |
WB p. 26 ex. 4-6 |
Vocabulary Builder 2G Sports clothing and equipment: racket, net, goal, helmet, puck, stick, running shoes, vest, westsuit, hoop, rope, safety harness, etc. SB p. 118 ex. 1-3 SB p. 26 ex. 1, 3, 5 WB p. 26 ex. 1-3 |
|
WB p. 26 |
|
|
|
Запрошення SB p. 27 Lesson 2 H |
Написати запрошен- ня на вечірку та прийняти або відхилити пропозицію |
SB p. 27 ex. 3 WB p. 27 ex. 2 |
|
Making suggestions: Shall we…?, Let’s …, Do you fance (doing something)?, How/ What about …?, We could always…, It would be nice…, Why don’t we …? I’d rather not… SB p. 27 ex. 5 |
SB p. 27 ex. 6-8 WB p. 27 ex. 3-5 |
abseiling, jet-skiing, kayaking, mountain biking, orienteering, paintballing, quad biking SB p. 27 ex. 1, 4 WB p. 27 ex. 1 Vocabulary Builder 2H Outdoor activities: canoeing, paddleboarding, SB p 118 ex 4-5 Abbreviations: a.m., BBQ |
|
WB p. 27 |
|
|
|
Україна. Culture: Ukraine: factfile. Ukrainian Culture Extra page WB p. 28 |
|||||||||
|
|
Повторення лексико-граматичного матеріалу Culture: Robinson Crusoe SB p. 109 |
|||||||||
Unit 3. On Screen |
|||||||||||
|
|
Фільми та телепрограми SB p. 30-31 Lesson 3 A |
Розповісти про улюблені жанри кіно, нещодавно переглянуті фільми |
Вислов- лює власні почуття, пережи- вання і судження щодо перегля- нутих фільмів.
Наводить приклади впливу перегляду телевізо- ра на здоров’я і самопо- чуття.
Розуміє сутність такого економі- чного явища як реклама та її вплив на рішення про купівлю продукта. |
SB p. 30 ex. 9 |
SB p. 30 ex. 2, 3, 5, 6 WB p. 30 ex. 5, 6 |
I think horror films are really exciting. What about you? I’m not a fan of horror film. They are really violent. But I like … I recently saw a erally exciting action film. The special effects were amazing! SB p. 30 ex. 1, 4, 8, 9 |
|
Films and TV programmes: animation, musical, chat show, action film, news bulletin, period drama, science fiction film, sitcom, etc. Adjectives to describe films and TV programmes: confusing, convincing, gripping, imaginative, etc. Aspects of a film: acting, characters, ending, plot, scenes, soundtrack, etc. SB p. 30 ex. 2, 4, 6 WB p. 30 ex. 1-4 |
Omitting the for generalization SB p. 30 ex. 7 |
WB p. 30 |
|
|
Відео ігри SB p. 32 Lesson 3 B |
Описувати відео гру, говорити про кількість. |
SB p. 32 ex. 2 WB p. 31 ex. 6 |
SB p. 32 ex. 6 |
SB p. 32 ex. 1, 7, 8 |
WB p. 31 ex. 5 |
Types of games: adventure, city-building, combat, puzzle, racing, role-playing, sports games SB p. 32 ex. 1 WB p. 31 ex. 2 |
Some and any A few, a little, a lot of, (not)much / many, How much / many …? SB p. 32 ex. 3-6 WB p. 31 ex. 1-4 Grammar Builder 3B SB p. 128 ex. 1-4 |
WB p. 31 |
|
|
|
Реклама на ТВ SB p. 33 Lesson 3 C |
Розуміти рекламні оголошен- ня та представи- ти рекламу продукта |
SB p. 33 ex. 1 WB p. 32 ex. 1 |
SB p. 33 ex. 3, 6, 7 WB p. 32 ex. 3-7 |
SB p. 33 ex. 2 |
SB p. 33 ex. 9 WB p. 32 ex. 8 |
Advertising, slogan, advert, etc. |
|
WB p. 32 |
|
|
|
ТВ шоу SB p. 34 Lesson 3 D |
Розоповіда- ти правила свого ТВ шоу, висловити заборону |
SB p. 34 ex. 2 |
SB p. 34 ex. 2 |
You must answer as quickly as possible. Can my partner help me? No, your partner mustn’t help you. SB p. 34 ex. 7 WB p. 33 ex. 6 |
SB p. 34 ex. 6 |
SB p. 34 ex. 6 WB p. 33 ex. 5 |
Must, mustn’t and needn’t/ don’t have to SB p. 34 ex. 3, 5 WB p. 33 ex. 1-4 Grammar Builder 3D SB p. 128 ex. 5-7 |
WB p. 33 |
|
Порівнює та оцінює мистецькі твори різних народів.
Вислов- лює свою громадя- нську позицію та свої погляди щодо порушен- ня права інтелекту альної власності.
Дискутує стосовно впливу відер ігор на здоров’я людини, прогнозує наслідки необачної поведінки в мережі Інтернет. |
|||||||||||
|
|
Піратство SB p. 35 Lesson 3 E |
Висловити свою думку щодо проблеми піратства та аргументу- вати її |
SB p. 35 ex. 1, 2 WB p. 34 ex. 2 |
|
I agree/ disagree with … that … SB p. 35 ex. 7, 8 |
|
Negative adjective prefixes un-, in-, im-, ir-, il-, dis- SB p. 35 ex. 3-6 WB p. 34 ex. 1 |
SB p. 35 ex. 1 WB p. 34 ex. 1, 3-5 |
WB p. 34 |
|
|
|
Відео ігри та здоров’я SB p. 36-37 Lesson 3 F |
Вести розмову про відео ігри, запитувати та надавати інформацію |
SB p. 37 ex. 2-5 WB p. 35 ex. 2-3 |
SB p. 37 ex. 2 |
SB p. 37 ex. 1, 7, 8 |
|
Verb+noun collocations: have a positive effect, express an opinion, provide a benefit, get grades, etc. SB p. 37 ex. 6 WB p. 35 ex. 1 |
|
WB p. 35 |
|
|
|
Як досягти домовленості SB p. 38 Lesson 3 G |
Обговорю- вати та досягати згоди |
|
SB p. 38 ex. 3, 5 WB p. 36 ex. 2, 3 |
Key phrases: Expressing likes and dislikes: I quite fancy…, I adore…, I’m not a big fan of…, I’m not keen on… Expressing a preference Shall we settle on …?, I’d prefer …,I’d rather…, Reaching an agreement That’s agreed then., That’s a great idea. SB p. 38 ex. 1, 4, 7 WB p. 36 ex. 1 |
SB p. 38 ex. 6 WB p. 36 ex. 4 |
Expressing likes and dislikes Vocabulary Builder 3G SB p. 118 ex.1, 2 |
|
WB p. 36 |
|
|
|
Неофіційний лист SB p. 39 Lesson 3 H |
Написати неофіцій- ного листа про похід в кіно та побачений фільм |
SB p. 39 ex. 2-4 WB p. 37 ex. 3, 4 |
|
Would you like to…? Why don’t we..?, How about…? Ok!/ Good idea!/ Sorry, I can’t. SB p. 39 ex. 1, 7 WB p. 37 ex. 1 |
SB p. 39 ex. 8, 9 WB p. 37 ex. 5, 6 |
Social activities: go shopping, have a coffee, meet friends in town, go for a bike ride, etc. Vocabulary Builder 3H SB p.118 ex. 3,4 SB p. 39 ex. 6, 7 WB p. 37 ex. 1, 2 |
|
WB p. 37 |
|
|
|
Україна у фільмах Culture: Ukraine in film. Ukrainian Culture Extra page WB p. 38 |
|||||||||
|
|
Повторення лексико-граматичного матеріалу Cumulative Review: 2 (Units I-3) WB p. 110-111 |
|||||||||
Unit 4. Our Planet |
|||||||||||
|
|
Погода SB p. 40-41 Lesson 4 A |
Розповіда- ти прогноз погоди |
Робить повідом- лення про складні погодні умови.
Пояснює взаємо- зв’язок людини й навколи- шнього середо- вища та залежні- сть її від природ- них ресурсів.
Дискутує довкола питань екології, життя та здоров’я людини. |
SB p. 41 ex. 1 WB p. 42 ex. 3 |
SB p. 41 ex. 4, 5 WB p. 42 ex. 6 |
Here in Birmingham, there’s a strong wind blowing from the north… SB p. 41 ex. 6, 7 |
SB p. 41 ex. 1 WB p. 42 ex. 7 |
Weather nouns, verbs and adjectives: cloudy, frost, raindrop, flash of lightning, storm, hail, storm clouds, rain shower, thunderstorm, clap/ crash of thunder, frostbite, etc. Describing temperature: It’s minus ten. It’s below zero. It’s freezing/ cold/ cool/ mild/ warm/ hot/ sweltering, etc. SB p. 41 ex. 2 WB p. 42 ex. 1, 2, 4, 5 |
A few, a little, a lot of, (not)much / many |
WB p. 42 |
|
|
Порівняння SB p. 42 Lesson 4 B |
Робити порівняння двох об’єктів |
SB p. 42 ex. 2 WB p. 43 ex. 2 |
|
Which is more dangerous, a blizzard or a thunderstorm? I think a blizzard is more dangerous. What about you? I disagree. … SB p. 42 ex. 1, 8 |
WB p. 43 ex. 3 |
|
Comparative adjectives: (not) as …as, far / much+ comparative forms Grammar Builder 4B SB 130 SB p. 42 ex. 1-4 WB p. 43 ex. 1-3 |
WB p. 43 |
|
|
|
Очевидець SB p. 43 Lesson 4 C |
Запитувати та отримувати інформацію про природню катастрофу, беручи інтерв’ю |
|
SB p. 43 ex. 1-4 WB p. 44 ex. 3-5 |
SB p. 43 ex. 7 |
SB p. 43 ex. 6 WB p. 44 ex. 1 |
Natural disasters: avalanche, drought, earthquake, epidemic, famine, flood, forest fire, tornado, mudslide, tsunami, etc. SB p. 43 ex. 5 WB p. 44 ex. 1 |
|
WB p. 44 |
|
|
|
Рекорди SB p. 44 Lesson 4 D |
Вести бесіду про рекорди |
Проектує власні повсяк- денні дії на захист довкілля та збережен- ня ресурсів.
Пропонує заходи щодо покращен ня екологіч- ної ситуації в Києві.
Обгово- рює питання, пов’язані із збережен ням навколи- шнього середо- вища у своєму регіоні та державі. |
SB p. 44 ex. 2 |
|
In your opinion, what’s the most interesting subject at school? SB p. 44 ex. 1, 8 |
|
|
Superlative adjectives , too, enough SB p. 44 ex. 3-7 WB p. 45 ex. 1-4 Grammar Builder 4D SB p. 130 ex. 5-10 |
WB p. 45 |
|
|
Забруднення навколишнього середовища SB p. 45 Lesson 4 E |
Висловити свою згоду або незгоду з думками щодо вирішення проблем навколиш- нього середовища |
SB p. 45 ex. 2, 4 |
SB p. 45 ex. 2 |
Key phrases: Expressing opinions: I think / don’t think that… As I see it..., In my opinion, I believe that…, it seems to me that …, To be honest, .., As I see it …, etc. Agreeing and disagreeing I agree/ disagree with …, it’s wrong to say that… (but …) SB p. 45 ex. 8 |
|
Environment: compound nouns: climate change, sea levels, surface temperature, fossil fuels, greenhouse gases, rain forests, renewable energy, etc. Phrasal verbs: carry on, put off, give up, look after, come up with, use up, wake up, close down, rely on, die out, heat up SB p. 45 ex. 5-7 WB p. 46 ex. 1-4 |
|
WB p. 46 |
|
|
|
Планери SB p. 46-47 Lesson 4 F |
Розуміти текст про дельтаплан еризм та запитувати та надавати інформацію |
SB p. 46 ex. 2, 4 WB p. 47 ex. 2, 3 |
SB p. 46 ex. 2 |
SB p. 47 ex. 1, 6, 7 |
|
Verbs of movement: spin, approach, take off, head towards, land, reach SB p. 47 ex. 5 WB p. 47 ex. 1 |
|
WB p. 47 |
|
|
|
Порівняння фотографій SB p. 48 Lesson 4 G |
Описувати та порівнюва- ти фотографії |
WB p. 48 ex. 2 |
SB p. 48 ex. 3, 4, 6 |
Key phrases: Comparing and contrasting Similarities: The common theme in the photos is …You can see … in both pictures. Both photos show. In both photos there are … Differences: The first photo shows …, whereas…, but in the second photo …One obvious difference is that .. SB p. 48 ex. 7, 8 |
WB p. 48 ex. 3, 4 |
In the street: bus stop, pavement, lamp post, pedestrian crossing, road sign, shop sign, traffic light, etc. SB p. 48 ex. 2, 5 WB p. 48 ex. 1 Vocabulary Builder 4G In the street SB p. 119 ex. 1, 2 |
Must and can’t for making deductions SB p. 48 ex. 4 |
WB p. 48 |
|
|
|
Стаття SB p. 49 Lesson 4 H |
Написати статтю про глобальні проблеми |
|
SB p. 49 ex. 2 WB p. 49 ex. 2 |
|
Key phrases: Presenting opinions and counter- arguments; Making an additional point: Imn my opinion, …, To be honest, …Furthermore…, Moreover…, In fact, …, On the other hand, …, Having said that, … However, …, In spite of this, …, etc. SB p. 49 ex. 7 |
SB p. 49 ex. 8 WB p. 49 ex. 3-5 |
SB p. 49 ex. 4, 5 Emit, rely on, invest in, reduce, save Vocabulary Builder 4H Climate change SB 119 ex. 3,4 |
Zero conditional SB p. 49 ex. 6 Grammar Builder 4H SB p. 130 ex 11 |
WB p. 49 |
|
|
Повторення граматики Exam Skills Trainer 2. SB p. 50-51 |
|||||||||
|
|
Дика природа в УкраїніCulture: Wildlife in Ukraine. Ukrainian Culture Extra page WB p. 51 |
|||||||||
|
|
Контроль навичок читання |
|||||||||
|
|
Контроль навичок говоріння |
|||||||||
|
|
Контроль навичок сприймання на слух (аудіювання) |
|||||||||
|
|
Контроль навичок письма |
|||||||||
|
|
Підсумковий урок за семестр |