Календарно-тематичне планування розроблене згідно чинної програми та з дотриманням усіх вимог.
Захист України (основи медичних знань)
10 клас
«ЗАХИСТ УКРАЇНИ. РІВЕНЬ СТАНДАРТУ» Навчальна програма для 10–11 класів закладів загальної середньої освіти. Затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 04.11.2020 р. № 1377 Захист Вітчизни. Основи медичних знань : підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти. Рівень стандарту. // А. А. Гудима, К. О. Пашко, І. М. Гарасимів, М. М. Фука. — Тернопіль : Астон, 2018.
№ п/п |
Дата |
Скори-гована |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Шляхи реалізації наскрізних ліній |
|||||||
|
дата |
|||||||||||
1 |
|
|
Поняття національної безпеки держави. Розвиток національних Збройних Сил та інших військових формувань України — необхідна умова забезпечення могутності Української держави. Підготовка до захисту України — обов’язок кожного громадянина. Зміст програми предмета «Захист України», завдання кожного розділу, порядок проведення занять. Обов’язки та правила поведінки учнів на уроках. |
Учень (учениця): розуміє роль і місце військово-патріотичного виховання у системі патріотичного виховання молоді; характеризує вимоги Конституції України щодо захисту Вітчизни, свої обов’язки у разі виникнення загрози суверенітету та територіальної цілісності України, поняття національної безпеки держави; визначає основні поняття військової справи, основ цивільного захисту, психологічної та медико-санітарної підготовки; володіє змістом програми предмета «Захист України», завданням кожного розділу; виконує обов’язки та правила поведінки |
Громадянська відповідальність
|
|||||||
Розділ I. Основи медичних знань і домедичної допомоги |
||||||||||||
Тема 1. Основи законодавства України щодо охорони здоров’я людини(1) |
||||||||||||
2 |
|
|
Основні документи нормативно-правової бази щодо захисту життя і здоров’я людини в Україні. Закон України «Основи законодавства України про охорону здоров’я». Закон України «Про екстрену медичну допомогу». Аналіз стану здоров’я людей в Україні. Основні принципи охорони здоров’я населення України |
Знаннєвий компонент Учениця (учень): називає основні документи щодо захисту життя і здоров’я людини в Україні;обґрунтовує правові, організаційні та соціально-економічні засади охорони здоров’я в Україні;характеризує стан здоров’я людей в Україні;розуміє основні принципи охорони здоров’я населення України |
Громадянська відповідальність
|
|||||||
Тема 2. Надання домедичної допомоги при раптовій зупинці серця |
||||||||||||
3 |
|
|
.Загальні принципи надання домедичної допомоги у разі невідкладних станів. Визначення, усунення та запобігання головних факторів, які загрожують життю постраждалого та оточуючих. |
Знаннєвий і діяльнісний компонент Учениця (учень): знає алгоритм дій з постраждалим, який втратив свідомість; знає правила швидкого визначення зупинки серця; володіє основними правилами проведення реанімації; знає порядок проведення реанімації; володіє маніпуляціями відновлення прохідності верхніх дихальних шляхів; вміє проводити непрямий масаж серця і штучне дихання; знає, як користуватись автоматичним зовнішнім дефібрилятором; вміє розмістити постраждалого, який втратив свідомість, у відновлювальну позицію Ціннісний компонент Учениця (учень): дотримується правил безпеки під час реанімаційних заходів |
Здоров’я і безпека
|
|||||||
4 |
|
|
Пріоритети та правила поведінки під час надання допомоги. Первинний огляд. |
|||||||||
5 |
|
|
Пріоритети та правила поведінки під час надання допомоги. Первинний огляд. Рятувальний ланцюжок при раптовій зупинці серця |
|||||||||
6 |
|
|
Алгоритм дій проведення серцево-легеневої реанімації. Правила виклику бригади екстреної медичної допомоги |
|||||||||
7 |
|
|
Основні правила та порядок проведення реанімації. Звільнення дихальних шляхів від сторонніх предметів — западання язика, нижньої щелепи, слизу, води тощо — та відкриття верхніх дихальних шляхів (підняти підборіддя та висунути нижню щелепу). |
|||||||||
8 |
|
|
Штучне дихання — його різновиди, методика та техніка проведення штучної вентиляції легенів. |
|
|
|||||||
9 |
|
|
Непрямий масаж серця як спосіб відновлення діяльності серцево-судинної системи, методика його виконання. Застосування автоматичного зовнішнього дефібрилятора. |
|||||||||
10 |
|
|
Техніка проведення реанімаційних заходів одним і двома рятівниками. Правила виклику екстреної (швидкої) медичної допомоги. |
|||||||||
11 |
|
|
Узагальнення знань з тем « Основи законодавства України щодо охорони здоров’я людини. Надання домедичної допомоги при раптовій зупинці серця» |
|||||||||
Тема 3. Домедична допомоги при порушенні прохідності дихальних шляхів та інших невідкладних станах |
||||||||||||
12 |
|
|
Невідкладні стани. Домедична допомога при невідкладних станах різноманітних соматичних захворювань. Причини порушення прохідності дихальних шляхів |
Учениця (учень): проводить швидку оцінку ознак порушення прохідності дихальних шляхів; розуміє відмінність між повною та неповною непрохідністю дихальних шляхів; володіє методами відновлення прохідності дихальних шляхів; проводить відновлення прохідності дихальних шляхів за допомогою прийому Хеймліка; знає правила надання допомоги постраждалому, який втратив свідомість знає правила надання допомоги постраждалим при різкому погіршенні стану; знає правила надання допомоги постраждалим при судомах. Ціннісний компонент: Учениця (учень): дотримується правил безпеки під час надання домедичної допомоги при відновленні прохідності дихальних шляхів |
Громадянська відповідальність Здоров’я і безпека
|
|||||||
13 |
|
|
Основні прояви повної та неповної непрохідності верхніх дихальних шляхів |
|||||||||
14 |
|
|
Алгоритм відновлення прохідності верхніх дихальних шляхів. Прийом Хеймліка. |
|||||||||
15 |
|
|
Алгоритм надання допомоги в разі втрати свідомості |
|||||||||
16 |
|
|
Послідовність надання допомоги у випадку різкого погіршення загального стану постраждалого. |
|||||||||
17 |
|
|
Основні причини виникнення судо́м, прояви, послідовність надання домедичної допомоги |
|||||||||
18 |
|
|
Узагальнення знань з теми «Домедична допомоги при порушенні прохідності дихальних шляхів та інших невідкладних станах» |
|||||||||
Тема 4. Загальні поняття про травму. Механізм травми |
||||||||||||
19 |
|
|
Поняття про травму. Види та класифікація травм. |
Знаннєвий і діяльнісний компонент Учениця (учень): пояснює термін «травма»; називає основні типи травм при дорожньо-транспортних пригодах; пояснює особливості травм при падінні; називає основні травми у пішохода, велосипедиста, мотоцикліста, водія та пасажирів автомобіля; характеризує тупу та проникаючу травму, їхні основні відмінності; називає основні ознаки травм окремих анатомічних ділянок; розуміє вплив факторів при мінно-вибуховій травмі; знає основні правила поведінки при виявленні потенційно небезпечних предметів |
Громадянська відповідальність Здоров’я і безпека
|
|||||||
20 |
|
|
Типи травм у разі дорожньо-транспортної пригоди та падіння з висоти |
|||||||||
21 |
|
|
Вплив мінно-вибухової травми на організм людини |
|||||||||
22 |
|
|
Травми голови |
|||||||||
23 |
|
|
Основні ознаки травм грудної клітки. |
|||||||||
24 |
|
|
Основні ознаки травм живота. |
|||||||||
25 |
|
|
Основні ознаки травм скелетно-м’язової системи |
|||||||||
26 |
|
|
Правила поведінки в потенційно небезпечному місці та після виявлення небезпечних предметів |
|||||||||
27 |
|
|
Узагальнення знань з теми « Загальні поняття про травму. Механізм травми» |
|
|
|||||||
Тема 5. Надання домедичної допомоги при кровотечах |
||||||||||||
28 |
|
|
Види кровотеч. Ознаки та швидке розпізнавання загрозливої для життя кровотечі |
Знаннєвий та діяльнісний компонент Учениця (учень): знає види кровотеч, основні принципи невідкладної допомоги; дотримується правил особистої безпеки; знає алгоритм дій при кровотечі; вміє розпізнати кровотечу, що загрожує життю; розуміє важливість негайної реакції на кровотечу, що загрожує життю; знає способи зупинки кровотечі; застосовує прямий тиск на рану; володіє технікою накладання турнікета (джгута) на верхні та нижні кінцівки; вміє проводити тампонування рани, здійснювати перев’язку при пораненні різних частин тіла; володіє методами винесення та переміщення поранених. Ціннісний компонент: Учениця (учень): дотримується правил безпеки під час надання домедичної допомоги при кровотечах |
Громадянська відповідальність Здоров’я і безпека
|
|||||||
29 |
|
|
Техніка застосування прямого тиску на рану. |
|||||||||
30 |
|
|
Техніка накладання турнікета на верхні кінцівки |
|||||||||
31 |
|
|
Техніка накладання турнікета на нижні кінцівки |
|||||||||
32 |
|
|
Техніка тампонування рани |
|||||||||
33 |
|
|
Техніка накладання компресійної пов’язки |
|||||||||
34 |
|
|
Практичне заняття. Тренування у наданні допомоги при різноманітних пораненнях |
|||||||||
35 |
|
|
Практичне заняття Тренування у наданні допомоги при різноманітних пораненнях |
|||||||||
36 |
|
|
Узагальнення з теми « Надання домедичної допомоги при кровотечах» |
|||||||||
Тема 6. Домедична допомога при травмах окремих анатомічних ділянок |
||||||||||||
37 |
|
|
Поняття про переломи кісток, їх класифікація. Ознаки переломів |
Знаннєвий та діяльнісний компонент Учениця (учень): класифікує переломи та вивихи; застосовує способи накладання шини з підручного матеріалу; вміє проводити транспортну іммобілізацію кінцівок за допомогою косинок, накладати шини типу Крамера та Sam Splіnt; надає домедичну допомогу при переломах та вивихах; надає домедичну допомогу при травмі голови; вміє виявляти основні прояви у постраждалого травми хребта; надає домедичну допомогу при травмі грудної клітки; надає домедичну допомогу при травмі живота; знає особливості надання допомоги при травмі очей; знає особливості надання допомоги при знаходженні сторонніх тіл в рані. Ціннісний компонент: дотримується правил безпеки під час надання домедичної допомоги при травмах окремих ділянок |
Громадянська відповідальність Здоров’я і безпека
|
|||||||
38 |
|
|
Вивихи суглобів, їх класифікація. Ознаки вивихів |
|||||||||
39 |
|
|
Порядок надання домедичної допомоги в разі переломів і вивихів |
|||||||||
40 |
|
|
Особливості накладання шин на верхню та нижню кінцівки |
|||||||||
41 |
|
|
Алгоритм надання домедичної допомоги в разі травми голови |
|||||||||
42 |
|
|
Алгоритм надання домедичної допомоги в разі травми хребта |
|||||||||
43 |
|
|
Алгоритм надання домедичної допомоги за травми грудної клітки |
|||||||||
44 |
|
|
Алгоритм надання домедичної допомоги за травми живота |
|||||||||
45 |
|
|
Порядок надання допомоги за травми очей |
|||||||||
46 |
|
|
Узагальнення з теми « Домедична допомога при травмах окремих анатомічних ділянок» |
|||||||||
Розділ II. Основи цивільного захисту |
||||||||||||
Тема 1. Нормативно-правова база цивільного захисту |
||||||||||||
47 |
|
|
Єдина державна система цивільного захисту та її складові. Законодавче та нормативно-правове забезпечення її функціонування |
Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень(учениця): називає основні положення нормативно-правової бази цивільного захисту та міжнародні розпізнавальні знаки,складові Єдиної державної системи цивільного захисту; пояснює важливість знань основ цивільного захисту |
|
|||||||
Тема 2. Надзвичайні ситуації природного, техногенного, воєнного і соціального характеру |
||||||||||||
48 |
|
|
Причини виникнення та класифікація надзвичайних ситуацій. |
Знаннєвий та діяльнісний компонент Учениця (учень): характеризує причини виникнення надзвичайних ситуацій, їхній вплив на довкілля та безпеку життєдіяльності людини; називає види, загальні ознаки та рівні надзвичайних ситуацій; оцінює обстановку в надзвичайних ситуаціях та визначає заходи щодо попередження надзвичайних ситуацій терористичного походження; наводить приклади виникнення надзвичайних ситуацій в Україні та за її межами, потенційно небезпечні об’єкти міста (району); пояснює негативний вплив надзвичайних ситуацій на довкілля та життєдіяльність людини; дотримується правил безпечної поведінки при виникненні надзвичайних ситуацій |
|
|||||||
49 |
|
|
Причини виникнення та класифікація надзвичайних ситуацій (закінчення). Загальні ознаки надзвичайних ситуацій. Рівні надзвичайних ситуацій |
|||||||||
50 |
|
|
Джерела небезпечних ситуацій у воєнний час |
|||||||||
51 |
|
|
Надзвичайні ситуації, які характерні для регіону. Потенційно небезпечні об’єкти міста (району). Попередження виникнення надзвичайних ситуацій. |
|||||||||
52 |
|
|
Узагальнення з теми « Надзвичайні ситуації природного, техногенного, воєнного і соціального характеру» |
|||||||||