календарно-тематичне планування "Здоров'я, безпека та добробут" 5 клас (Хитра З.М., Романенко О.А.)

Про матеріал
Календарно-тематичне планування інтегрованого курсу "Здоров'я, безпека та добробут" 5 клас до підручника авт. Хитра З.М., Романенко О.А.
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

уроків з інтегрованого курсу «ЗДОРОВ’Я, БЕЗПЕКА ТА ДОБРОБУТ»   5 клас

для закладів загальної середньої освіти

 

Модельна навчальна програма «Здоров’я, безпека та добробут. 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (автори: Хитра З.М., Романенко О.А.)

 

Хитра З.М., Романенко О.А. Здоров’я, безпека та добробут. Підручник 5 кл. закладів загальної середньої освіти. / З. М. Хитра, О. А. Романенко. — Київ : УОВЦ «Оріон», 2022. — 144 с.

 

Всього 35 годин на рік (1 година на тиждень)

 

   І семестр  16 годин

 

Дата проведення

Тема.

Проблемні чи дослідницькі запитання

Очікувані результати

Домашнє завдання

Розділ 1.  У ЗДОРОВОМУ ТІЛІ – ЗДОРОВИЙ ДУХ

 

1

 

Тема 1. Фізична складова здоров’я

Чому правильні життєві цінності роблять нас щасливішими?

Учень/учениця

доводить, що здоров’я, безпека і добробут є підґрунтям успішного майбутнього;

визначає відмінності між людьми як ціннісну ознаку індивідуальності;

визначає форми поведінки, які приносять задоволення без нанесення шкоди власному здоров’ю і здоров’ю інших осіб;

Опрацювати § 1.

Скласти кросворд на тему «Цінності».  

2

 

Які чинники впливають на здоров’я людини?

Учень/учениця

визначає форми поведінки, які приносять задоволення без нанесення шкоди власному здоров’ю і здоров’ю інших осіб;

обґрунтовує наслідки вибору альтер-нативного рішення щодо моделей поведінки,  спрямованих на збереження здоров’я, добробуту та безпеки;

визначає, ідентифікує та обговорює фізичні, психічні (у тому числі емоційні) і соціальні зміни, які відбуваються під час переходу в основну школу;

приймає індивідуальні темпи вікових змін в організмі як вияв норми;

визначає причини вікових змін в організмі, зокрема в період статевого дозрівання;

визначає відмінності між людьми як ціннісну ознаку індивідуальності;

пояснює наслідки недотримання здорового способу життя на основі інформації, що міститься в різних текстах;

моделює ситуацію надання першої долікарської допомоги в разі травматизму чи поганого самопочуття;

приймає рішення щодо надання самодопомоги та допомоги іншим особам, звернення до інших осіб чи відповідних служб;

моделює послідовність дій у небезпечних ситуаціях природного, техногенного, соціального і побутового походження;

досліджує та обговорює чинники, що впливають на стан здоров’я і розвиток організму, зокрема профілактичні заходи щодо інфекційних і неінфекційних захворювань;

використовує перевірену інформацію для прийняття рішення щодо вибору повсякденної поведінки на користь здоров’я, безпеки та добробуту.

Опрацювати § 2.

Зробити відео-презентацію своєї корисної звички (за бажанням).

3

 

Як ти ростеш і розвиваєшся?

Опрацювати § 3.

Написати ключові слова про підлітковий вік. Підготувати  презентацію про вікові періоди життя людини (за бажанням).

4

 

Чому рух — це життя?

Опрацювати § 4.

Зробити відео  фізичних вправ для ранкової гімнастики (за бажанням)

5

 

Як формувати правильну поставу?

Опрацювати § 5.

Зробити відео  фізичних вправ для формування правильної постави/ профілактики плоскостопості.

6

 

Які хвороби належать до інфекційних?

Опрацювати § 6.

Створити сенкан «Інфекційні хвороби». Зробити відео — соціальну рекламу про те, як правильно мити руки
(за бажанням).

7

 

Як працює вакцина?

Опрацювати § 7.

Підготуватися до підсумкового уроку.

8

 

Діагностувальна

робота №1

Застосовуємо знання щодня

Створити плакати про здоровий спосіб життя до акції «Час обирати здоров’я».

9

 

Тема 2. Психічна, соціальна та духовна складові здоров’я

Що таке емоційний інтелект?

Учень/учениця

розуміє взаємовплив емоційного стану, переконань, поведінки всіх учасників спільної діяльності;

пояснює почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів;

визначає ефективні способи засвоєння навчальної інформації;

аналізує власний навчальний розвиток, вказуючи на причини успіхів та невдач;

визначає прагнення і потреби у сфері власного особистісного розвитку та навчання;

пояснює вплив спілкування на складники здоров’я, безпеки і добробуту;

виконує різні ролі в груповій роботі;

встановлює нові контакти та ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує різні засоби зв’язку;

застосовує вербальні і невербальні засоби спілкування для конструктивної комунікації;

толерантно ставиться до поглядів, переконань, інтересів і потреб інших осіб, що не загрожують здоров’ю, безпеці і доброботу;

визначає відмінності між людьми як ціннісну ознаку індивідуальності;

розрізняє ситуації, коли силу переконання використали з позитивними чи негативними намірами;

розрізняє складники особистого простору (інтимний, соціальний, публічний), поважає свій і чужий особистий простір під час спілкування;

ідентифікує  причини та наслідки виникнення конфліктів у різних ситуаціях;

моделює ситуацію з конструктивним залагодженням конфліктів;

розробляє стратегію подолання булінгу, визначає джерела допомоги жертвам булінгу, звертається по допомогу  до інших осіб;

протидіє проявам тиску, агресії, маніпуляції і неповаги щодо себе та інших осіб;

виокремлює інформацію та обговорює ситуації булінгу, зокрема кібербулінгу;

прогнозує ризики комунікації у віртуальному середовищі.

Опрацювати § 9.

Підготувати  презентацію про різноманітність емоцій людини (за бажанням).

10

 

Чи вмієш ти вчитися?

Опрацювати § 10.

Виконати тест «Домінуюча система сприйняття».

11

 

Як можна подолати втому?

Опрацювати § 11.

Скласти розпорядок свого вихідного дня відповідно до гігієнічних рекомендацій.

12

 

Коли спілкування приносить задоволення?

Опрацювати § 12.

Скласти сенкан «Ввічливі слова».

13

 

Чому виникають конфлікти?

Опрацювати § 13.

Скласти пам’ятки про культуру спілкування  з однолітками та дорослими.

14

 

Як ефективно розв’язувати конфлікти: практичні поради

Опрацювати § 14.

Створити лист-пам’ятку «Правила моєї родини». Підготувати прислів’я  про цінність сім’ї (за бажанням). 

15

 

Чому цькування (булінг) є неприйнятним?

Опрацювати § 15.

Скласти пам’ятку про правила нетикету (мережевого етикету).

Підготуватися до підсумкового уроку.

16

 

Діагностувальна

 робота №2

Застосовуємо знання щодня

 

 

  ІІ семестр  19 годин

 

Дата проведення

Тема.

Проблемні чи дослідницькі запитання

Очікувані результати

Домашнє завдання

Розділ 2.  БЕЗПЕКА В ЖИТТІ – ЖИТТЯ У БЕЗПЕЦІ

 

17

 

Тема 1. Безпека в побуті

Які ситуації називають надзвичайними?

Учень/учениця

демонструє модель безпечної поведінки згідно  з інструкціями і правилами в соціальному і природному середовищі;

діє за алгоритмом у небезпечних ситуаціях, використовуючи інформацію, що міститься в тексті інструкції;

обґрунтовує необхідність власної відповідальності за поведінку в побуті та  громадських місцях;

здатний викликати необхідні рятувальні служби, повідомляючи відповідно до ситуації необхідну інформацію;

визначає потенційні небезпеки навколишнього середовища для здоров’я і безпеки людини (дорожній рух, забруднення, хімічні речовини, ультрафіолетове випромінювання тощо);

розпізнає ймовірні небезпеки природного, техногенного, соціального характеру і побутового походження;

вирізняє речовини, які становлять загрозу в разі неналежного використання;

виявляє  ризики неналежного поводження із тваринами (домашні, бездомні, дикі);

поводиться безпечно під час спілкування, зокрема з тваринами;

прогнозує наслідки своїх дій у непередбачуваних і надзвичайних ситуаціях, апелюючи до набутих знань та достовірної інформації;

аналізує негативний вплив недотримання правил/інструкцій безпечної поведінки на збереження життя і здоров’я;

обґрунтовує необхідність уникнення місць підвищеної небезпеки.

 

Опрацювати § 17. Скласти список номер телефонів, до кого можна звернутися по допомогу в разі небезпеки. Підготувати усну/письмову презентацію про одну надзвичайну ситуацію (за бажанням).

18

 

Як діяти у випадку виникнення пожежі?

Опрацювати § 18. Вивчити правила пожежної  безпеки.

19

 

Що таке «автономна ситуація»?

Опрацювати § 19. Вивчити правила поведінки у різних автономних ситуаціях.

20

 

Тема 2. Безпека на дорозі

Яка поведінка пішоходів є безпечною?

Опрацювати § 20. Дослідити дорогу від дому до свого закладу освіти за планом на с.85

21

 

Які права й обов’язки мають пасажири громадського транспорту?

Опрацювати § 21. Вивчити правила поведінки у різних видах громадського транспорту.

22

 

Чому виникають дорожньо-транспортні пригоди?

Опрацювати § 22. Підготувати девізи або малюнки про дотримання безпеки на дорозі. 

23

 

Тема 2. Безпека в довкіллі

Яких правил безпеки необхідно дотримуватися в громадських місцях?

Опрацювати § 23.

24

 

Чи всі тварини лагідні й добрі?

Опрацювати § 24. Підготувати  презентацію про отруйні змії в Україні (за бажанням).

25

 

Як діяти у випадку виникнення стихійного лиха?

Опрацювати § 25. Скласти пам’ятку, що потрібно покласти до «екстреної валізки».

26

 

Як дбати про свою безпеку на воді?

Опрацювати § 26. Підготуватися до підсумкового уроку.

27

 

Діагностувальна

 робота №3

Застосовуємо знання щодня

Створити сенкан «Безпека».

Розділ 3. ДОБРОБУТ КОЖНОГО – ДОБРОБУТ УКРАЇНИ

28

 

Тема 1. Особистий добробут

Що таке добробут?

Учень/учениця

виявляє ризики невідповідності власних потреб і можливостей;

визначає свої потреби, бажання, інтереси та цілі;

самостійно створює та реалізовує короткострокові плани щодо досягнення успіху, зокрема в навчанні, спорті, побуті;

моделює кроки задоволення власних потреб з урахуванням можливостей своїх та інших осіб;

аналізує взаємозв’язок між потребами людини та обмеженістю ресурсів;

бережливо ставиться до власного майна та майна інших осіб, обґрунтовує недотор-канність чужого майна;

визначає потребу ощадливого використання ресурсів і повторної переробки вторинної сировини;

обґрунтовує обмеженість ресурсів (зокрема часу, здоров’я, фінансів);

оперує основними економічними поняттями (гроші, зайнятість, підприємництво тощо);

розрізняє та зазначає законні джерела доходів для свого віку;

вміє раціонально розпоряджатися власними грошима;

розуміє вагу докладених зусиль дорослих для отримання доходів;

вирізняє ознаки доброчинності;

виявляє чуйність до осіб, які потребують допомоги; пояснює значення волонтерства.

Опрацювати § 28. Скласти рекомендації, що можуть поліпшити сімейний добробут. 

29

 

Якими бувають потреби людини?

Опрацювати § 29. Скласти перелік своїх потреб.

30

 

Тема 2. Родинний добробут

Яку роль мають гроші в житті людини?

Опрацювати § 30. Підготувати  презентацію про історію виникнення грошей (за бажанням).

31

 

Як ефективно скласти бюджет?

Опрацювати § 31. Скласти бюджет родинного свята або родинного відпочинку з допомогою батьків.

32

 

Чому заощадження вигідніше за марнотратство?

Опрацювати § 32. Зробити відео - соціальну рекламу про ощадливість, або економність (за бажанням).

33

 

Тема 3. Суспільний добробут

Чому кожна людина має чинити добро?

Опрацювати § 33. Підготувати  презентацію про відомих українських благодійників; громадський рух «Товариство Червоного Хреста» та або інші благодійні організації (за бажанням).

34

 

Що таке щастя?

Опрацювати § 34. Написати есе про щастя. Підготуватися до підсумкового уроку.

35

 

Діагностувальна

 робота №4

Підсумковий урок

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Хитра Зоя
Додано
1 вересня 2022
Переглядів
6799
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку