Календарно-тематичне планування уроків
інформатики
для 9 класу – 2020-2021 н.р.
(для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах)
за навчальною програмою 2017 року
Навчальна програма з інформатики для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
(70 годин, 2 година на тиждень)
№ з/п |
Дата
|
Тема уроку |
Примітки |
І семестр |
|||
Тема 1. Програмне забезпечення та інформаційна безпека |
|||
|
|
Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі. Визначення рівня навчальних досягнень учнів з тем дистанційного навчання: діагностична робота. |
Здоров'я і безпека |
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Класифікація програмного забезпечення. Операційні системи, їхні різновиди. Драйвери. Налаштування та підтримка роботи операційної системи. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Ліцензії на програмне забезпечення, їх типи. Інтелектуальна власність та авторське право Поняття інсталяції та деінсталяції програмного забезпечення. Практична робота №1. Інсталяція та деінсталяція програмного забезпечення |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Повторення теми «Кодування даних» за 8 клас. Стиснення та архівування даних. Види стиснення даних. Архіватори. Типи архівних файлів. Операції над архівами. Практична робота №2. Архівування та розархівування даних |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Поняття інформаційної безпеки та інформаційної цілісності. Шкідливе програмне забезпечення та боротьба з ним. Антивірусні та антишпигунські програми, налаштування їхніх основних параметрів. |
Екологічна безпека та сталий розвиток |
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Основні дії для захисту персональних комп’ютерів від шкідливого програмного забезпечення. Основи захисту даних у комп’ютерних системах. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Резервне копіювання даних. Практична робота №3. Резервне копіювання. Створення диску відновлення. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Безпека в Інтернеті. Загрози безпеці та пошкодження даних у комп’ютерних системах. Узагальнення з теми «Опрацювання табличних даних»(тестування) |
|
Тема 2. 3D-графіка |
|||
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . . Тривимірна графіка. Класифікація програм для роботи з тривимірною графікою. |
Підприєм- |
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Принципи тривимірної навігації. Додавання тривимірних примітивів. Переміщення, масштабування, групування об’єктів. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Додавання тривимірних примітивів. Вирівнювання, обертання, копіювання та клонування об’єктів. Витягування (екструдування) форми об’єкта. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Практична робота №4. Додавання тривимірних примітивів. Переміщення, масштабування, групування, вирівнювання, обертання, копіювання, клонування та екструдування форми об’єктів. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Вершини, ребра, грані. Графічні текстури. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Текстові об’єкти та їх редагування. Рендеринг тривимірної сцени. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Практична робота №5. Побудова тривимірних об’єктів з використанням графічних текстур, текстових частин та їх рендеринг. |
Екологічна безпека та сталий розвиток |
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Анімація. Переміщення по кадрах. Шкала часу. Попередній перегляд анімації. Створення анімованої тривимірної моделі. Поняття про 3D-друк |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Практична робота №6. Створення анімованої тривимірної моделі. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Підсумковий урок із теми «3D-графіка»(тестування) |
|
Тема 3. Опрацювання табличних даних |
|||
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Електронна таблиця, як засіб подання відомостей про однотипні об’єкти. |
Підприєм- |
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Абсолютні та мішані посилання. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Практична робота №7. Абсолютні та мішані посилання. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Логічні функції if, and, or, not. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Практична робота №8. Використання логічних функцій для вирішення поставлених задач. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Математичні та статистичні функції – max, min, sum, average, count, countif. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Текстові функції табличного редактора. Практична робота №9. Використання логічних, математичних та статистичних функцій під час вирішення поставленої задачі. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Узагальнення з теми «Опрацювання табличних даних»(тестування) |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Упорядкування даних. Умовне форматування. Практична робота №10. Упорядкування даних. Умовне форматування. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Прості та розширені фільтри. Обчислення підсумків. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Інтерпретування даних у вигляді діаграм. Вибір типу та побудова діаграм. Зображення рядів даних. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Розв’язування задач із фізики, хімії, математики та інших дисциплін засобами табличного процесора з використанням інтерпретації даних у вигляді діаграм. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Практична робота №11. Розв’язування задач із фізики, хімії, математики та інших дисциплін засобами табличного процесора з використанням інтерпретації даних у вигляді діаграм. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Експорт та імпорт електронних таблиць. Підсумковий урок із теми «Опрацювання табличних даних»(тестування) |
|
ІІ семестр |
|||
Тема 4. Бази даних. Системи керування базами даних |
|||
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Поняття бази даних. Поняття, призначення й основні функції систем управління базами даних |
Здоров'я і безпека |
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Бази даних в інформаційних системах. Поняття моделі подання даних, основні моделі подання даних. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Проектування баз даних. Поняття сутності, атрибута, ключа, зв’язку. Модель «сутність-зв’язок» предметної області. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Основні відомості про СКБД Access. Поняття таблиці, поля, запису. Додавання, видалення, редагування даних у базі. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Створення таблиць, означення полів і ключів у середовищі СКБД. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . . Властивості полів, типи даних. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Практична робота №12. Створення таблиць, означення полів за типом даних. Заповнення таблиць значеннями. |
Підприєм- |
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Узагальнення з теми « Бази даних. Системи керування базами даних» (тестування) |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Модифікація структури таблиць. Уведення, пошук і редагування даних у таблиці |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Фільтрація та сортування даних у таблицях. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Практична робота №13. Фільтрація та сортування даних у таблицях. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Загальні відомості про запити |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Автоматизоване створення запитів у базі даних |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Практична робота №14. Додавання, видалення, редагування даних у базі. Фільтрація та сортування даних у таблицях. Автоматизоване створення запитів у базі даних |
|
|
|
Підсумковий урок із теми « Бази даних. Системи керування базами даних» (тестування) |
|
Тема 5. Алгоритми та програми (Мова програмування ) |
|||
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Повторення знань з теми «Алгоритми та програми» за 8 клас. |
Екологічна безпека та сталий розвиток |
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Табличні величини. Основні дії зі списками. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Введення та виведення табличних величин. Командний інтерфейс. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Введення та виведення табличних величин. Графічний інтерфейс. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Практична робота №15. Введення та виведення табличних величин через командний та графічний інтерфейси. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Узагальнення з теми « Алгоритми та програми» (захист проектів) |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Алгоритми опрацювання списків. Знаходження довжини списку.Зміна та видалення значень списку |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Знаходження кількості заданих елементів. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Практична робота №16. Довжина списку. Зміна, видалення та знаходження заданих елементів списку. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Знаходження мінімального та максимального значення списку. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Знаходження суми та середнього значення елементів списку. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Практична робота №17. Знаходження мінімального, максимального значення списку, сума та середнє значення елементів. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Застосування циклу for для опрацювання табличних величин. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Практична робота №18. Застосування циклу for для опрацювання табличних величин. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Робота з рядком тексту. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 Узагальнення з теми « Алгоритми та програми» (захист проектів) |
Грома- |
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . . Визначення теми програмного проєкту. Побудова етапів реалізації програмного проєкту. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Розробка програмного рішення |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Розробка програмного рішення |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Поняття «бета-тест». Збір та аналіз відгуків користувачів програми. |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Підготовка звіту та презентації проєкту. Презентація проєкту |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Підсумковий урок із теми « Алгоритми та програми».(захист проектів) |
|
|
|
Інструктаж за інструкцією №119 . Узагальнення та систематизація вивченого за рік.(тестування) |
|
(для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах)
за навчальною програмою 2017 року
Навчальна програма з інформатики для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ з/п |
Розділи |
Кількість годин |
Кількість контролів знань |
Кількість практичних робіт |
1. |
Програмне забезпечення та інформаційна безпека |
8 |
1 |
3 |
2. |
3D-графіка |
10 |
1 |
3 |
3. |
Опрацювання табличних даних |
14 |
2 |
5 |
4. |
Бази даних. Системи керування базами даних |
15 |
2 |
3 |
5. |
Алгоритми та програми |
23 |
3 |
4 |
|
|
70 |
9 |
18 |
|
|
|
|
|
Підручник: Інформатика:підруч. для 9 кл. загальноосвіт. Навч. Закладів/ Й.Я. Ривкінд – Київ. : Генеза, 2017. – 228с. : іл.