Урок "Створення розгортки гексафлексагону в MS Publisher"

Про матеріал

інтерактивний STEAM -урок з проектною роботою та мейкерством. Робота в редакторі публікацій з нестандартними шаблонами

Перегляд файлу

ОСНОВИ СТВОРЕННЯ КОМП'ЮТЕРНИХ ПУБЛІКАЦІЙ

Тема уроку: Створення власної моделі розгортки гексафлексагону на основі шаблону орігамі.

Мета уроку:

навчальна: закріпити поняття комп'ютерної публікації; познайомити з нестандартними видами публікацій; поняттям шаблону публікації та її структури; із засобами створення публікації; навчити використовувати програму Publisher для створення різних публікацій; поглибити знання про види текстових і графічних об'єктів, та методи їх використання, відпрацювати отримані знання та навички під час виконання практичних завдань; вміння працювати у команді; вдосконалити навички проєктної роботи;

розвивальна: розвиток наочно-дійового та критичного мислення, уміння застосовувати здобуті знання на практиці; уміння аналізувати та систематизувати інформацію; розвиток смислової пам'яті; розвиток уваги, творчої уяви; формувати навички створення власного продукту та презентації його; розвиток позитивних інтелектуальних почуттів;

виховна: виховання пізнавального інтересу до предмета; виховання інформаційної культури, естетичної культури та смаку; формування особистої відповідальності за результати роботи на уроці; сприяти формуванню уміння коректно висловлювати особисті думки та прислухатися до думок інших.; ознайомлення з професіями гірничо-металургійного комплексу та туристичними місцями Кривого рогу;

Очікувані результати: учень уміє пояснити поняття «комп'ютерна публікація», «шаблон та структура публікації»; наводити приклади публікацій різного виду та основних складових публікації; створювати власну публікацію на основі шаблону; проводити дослідження, виділяти потрібну інформацію; створює власний продукт та презентує його; поглиблює знання про місто, його професії, промисловість та цікаві місця.

Обладнання та матеріали: ПК підключені до мережі Інтернет, смартфон, проектор, паперові зразки вже вивченних публікацій (брошури, візитівки тощо), принтер, ножиці, двосторонній скотч, презентація до уроку.

Програмне забезпечення: ОС Windows чи альтернативна ОС, середовище для створення комп'ютерних публікацій MS Publisher чи альтернативне ПЗ.

Тип уроку: комбінований STEAM-урок.

Хід уроку

  1. Організаційний момент. Мотивація до пізнавальної діяльності

«Щоб керувати, треба створити. Щоб створити – треба знати…» (слайд 1)

Вчитель заходить у клас тримаючи в руках фігуру та гортаючи її, кладе її на стіл перед усіма та вітається з учнями, перевіряє присутніх.

 Починає задавати питання:

«Як ви думаєте – що це таке?»

«З яких геометричних фігур складається даний предмет?»

http://shkolapifagora.my1.ru/_pu/16/78142046.jpg( слайд 2) Гексафлексагон – це головоломка та цікава математична модель, яку відкрили у першій половині ХХ століття. А саме, в кінці 1939 року, аспірант-математик Артур Стоун підрізав лиски блокноту, а зі стрічок, що залишилися почав складати фігури. Зігнувши стрічку в 3-х місцях та з’єднавши кінці він отримав правильний шестикутник, потім від підігнув протилежний до суміжного трикутника кут так, що його вершина співпала з центром фігури, начеб-то бутон квітки відкриваючи нові пелюстки.

 Так був відкритий перший флексагон (від слова – flex –гнутися) з трьома поверхнями – трифлексагон. Стоун був так вражений цією фігурою, що розповів про неї своїм друзям, які почали експериментувати далі. Було створено «флексагонний комітет», до якого, окрім Стоуна, увійшли математик Бріан Таккерман, аспірант-фізик Річард Фейнман та молодий викладач математики Джон У. Т’юкі.  Виникла навіть наука «Флексологія», основна теорія якої досі не викладена і чекає своїх дослідників і розробників.

В результаті досліджень та експериментів з’явилися:

  • Гексагексафлексагони (гекса - 6) – фігури з 6-ма поверхнями;
  • Сагексафлексагони;
  • тетрагексафлексагон (тетра - 4) – 4-ма поверхнями;
  • пентагексафлексагон(пента - 5) – 5-ма поверхнями;
  • декагексафлексагон (дека - 9) – 9-ма поверхнями;
  • Унагексафлексагон (уно -1) модель листа Мьобіуса;
  • Дуогексафлексагон (дуо - 2) шестикутник з двома сторонами;
  • Гептагексафлексагон  - флексагоні «вулиці Такермена»
  • Окта, енна, додека і т.і. флексагони

 

Все це були – плоскі фігури, що складалися з величезної кількості однакових трикутників, розгортаючи та повертаючі які, кожен раз з’являлася нова поверхня.

https://learningapps.org/qrcode.php?id=pcwoiswq321 (слайд 3) «Пригадайте, які ще навколо нас є геометричні фігури», відскануйте QR код, або перейдіть за посиланням для виконання вправи  https://learningapps.org/watch?v=pcwoiswq321

 

  1.                      . Повідомлення теми, мети й завдань уроку. Актуалізація існуючих знань

Учитель демонструє зразки кількох різноманітних бланків, візитівок, брошур, листівок, бюлетенів, буклетів та звертається до учнів з проханням охарактеризувати побачені документи та пригадати які ще вбудовані шаблони є в редакторі MS Publisher.

Вбудовані шаблони:


  • візитні картки 
  • бланки
  • запрошення 
  • програми
  • оголошення 
  • резюме
  • афіші
  •  листівки
  • календарі  
  •  вітання
  • конверти                       
  • календарі 
  • рекламні                
  •  етикетки
  • наклейки
  • оголошення 

Давайте пригадаємо алгоритм створення будь-якої публікації:

  1. відкрити редактор публікацій;
  2. обрати вкладку «Вбудовані»;
  3. обрати необхідний шаблон;
  4. обрати кольоровий макет;
  5. розпочати роботу.

 

  • А чим ці документи відрізняються від тієї фігури, що лежить в мене на столі?
  • Так вона нестандартна, обємна і сьогодні ми з вами її створимо, тому що тема нашого уроку «Створення власної моделі розгортки гексафлексагону на базі шаблону орігамі» (слайд 4)

Ми створимо розгортку гексафлексагона, яку складемо в об’ємну фігуру. Унікальність цієї моделі в тому, що після кожного оберту перед очима з’являється нова поверхня, що складається із 6-ти трикутників, а попередні трикутники ховаються у конструкцію. Щє однією чарівною властивістю фігури є те, що вона сприяє розвитку дрібної моторики, просторової уяви, пам’яті та логічного мислення, за рахунок взаємодії тактильної та зорової пам’яті.

(слайд 5) Раніше флексагони намагалися використовувати як фоторамки, шпаргалки, вітальні листівки та ін., неодноразово флексагони патентували, як іграшки, але комерційного успіху не набули. Але на основі схем складання флексагонів досі роблять шарнірні з’єднання подвійної дії, а фокусники використовують схеми для зникнення монеток чи купюр.

 

ІІІ. Пояснення матеріалу (слайд 6)

Сьогодні під час практичної роботи ви познайомитесь з іншими шаблонами для створення комп’ютерних публікацій. Оберемо із вбудованих шаблон, що називається «Паперові моделі». Приберіть в обраному шаблоні зайві елементи та складіть власну фігуру. Не забувайте на 2-й сторінці шаблону створити коротку інструкцію із збирання.

 

 

 

 

 

Схема гексафлексагона складається із 10 ромбів, 4- х трикутників, що рівні половині ромба по горизонталі, та 3- х трикутників, що рівні половині ромба по вертикалі, а також 2-х трапецій місць склеювання.

 

 

 

(слайд 7)Ваше завдання скласти із вбудованих фігур потрібну, враховуючи їх геометричні параметри: наприклад, якщо ромб висотою 10см, а шириною 5см, то висота трикутника повинна бути 10/2 = 5см, і ширина – 5см, висота другого трикутника – 10 см, а ширина 5/2 = 2,5см.

 

 

 

 

 


Як в будь-якому редакторі пакета MS Office, щоб щось вставити необхідно перейти у вскладку «Вставка» та вибрати необхідний об’єкт. В нашому випадку – це фігури ромб та трикутник.

 

ІV. Фізкультхвилинка

Давайте уявимо, що ми з вами древні шамани, які намагаються викликати дощ. (учні встають із-за парт та виконують разом з вчителем вправу «Австралійській дощ»)

VI. Практична робота учнів за ПК

Для початку роботи нам необхідно розбитися на пари, один учень буде складати фігуру, а інший робити дослідження теми, підбирати графічний матеріал та робити заливку (вчитель виводить на екран по черзі заготований генератор випадкових чисел та колесо із темами).

Розбиття на пари методом генерування випадкових чисел за допомогою https://classroomscreen.com/

             

Кожна пара отримає тему для свого проекту https://wheelofnames.com/ru/nyk-cuh

Пригадаємо правила безпечної роботи за комп’ютером (це допуск до виконання практичної роботи)

Інструктаж учителя щодо завдання практичної роботи(слайд 8)

  1. Створіть 1 ромб, скопіюйте та розмістіть у відповідному порядку ромби, зберігаючи симетрію

 

 

 

 

  1. Додайте відповідні трикутники

 

  1. В залежності від теми проекту зробіть заливку фігур відповідними зображеннями. Для цього виділяємо потрібну фігуру та за допомогою контекстного меню, або меню «Формат» робимо заливання обраним рисунком.

  1. Зробіть розмітку фігури, зазначте лінії вигину, місце розрізу, склеювання та ін.

 

  1. Розглянувши приклад, створіть коротку інструкцію по складанню фігури.(слайд 9)

Для створення інструкції можете використати навчальне відео скориставшись QR кодом  http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fdrive.google.com%2Ffile%2Fd%2F18mn5A6dgWOjahfxU8Z-cKVtJb5_a9-1N%2Fview%3Fusp%3Dsharing&4&0

     VI. Підсумки уроку та рефлексія

Захист створених проектів за планом:

1. Тема проекту

2.  Основні тези з теми

3.  Обгрунтування вибору для заливання кожної грані.

4. Чим корисна створена фігура-памятка для членів команди і як можна використовувати оточуючим?

5. Демонстація робочої моделі (якщо дозволяє час)

 

Під час захисту вчитель фіксує основне гасло презентації, номер команди для інтерактивного оцінювання та зворотнього зв’язку, та виводить на екран додаток для визначення найцікавішої роботи.

http://www.tricider.com/brainstorming/3U6YaLaPm87

Оцінювання роботи учнів з корекцією (за потреби) та аргументацією оцінки вчителем.

 

Сьогодні ми дізналися багато цікавого про наше місто, його промисловість, професії мешканців та цікавинки, давайте на основі цього складемо сенкан до слова «Кривий Ріг» (слайд 10).

  • Перший рядок — це слово «Кривий Ріг».
  • Другий рядок — це два визначення, які характеризують перший рядок.
  • Третій рядок — це три дієслова, які стосуються слова «Кривий Ріг»
  • Четвертий рядок — це речення з чотирьох слів, яке має відношення до першого рядка.
  • П’ятий рядок — це одне слово, яке відбиває суть того, про що ми пишемо, або синонім

V. Домашнє завдання.

Скласти свій гексафлексагон (якщо це не зроблено під час уроку), та за темою, наступної за вашою команди, створити новий гексафлексагон.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

____________________________________________

 

Олійник Н.О. Освітній проект STEAM-camp                                                               Кривий Ріг

docx
Додано
27 червня 2021
Переглядів
534
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку