Календарно-тематичне планування з фізики для 7 класу на І семестр
(70 год, 2 год на тиждень, 4 год – резервний час)
Програма: ФІЗИКА. 7-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.
Підручник: Фізика. 7 клас/В.Г. Бар’яхтар, С.О. Довгий–Х.: «Гімназія», 2015 рік.
№ уроку |
Дата |
Тема уроку |
Матеріал підручника |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
Вступ (1 година) |
||||
|
|
Первинний інструктаж з БЖД. Фізика як навчальний предмет у школі.
Фізичні прилади, фізичний експеримент і фізичні досліди.
Правила безпеки під час роботи з фізичним обладнанням та у фізичному кабінеті |
1.Довчити правила БЖД, І-ІІ форзаци
2.Познайомитися з підручником, с. 3-4
|
Знаннєвий компонент: знає правила безпеки у фізичному кабінеті; розташування й призначення основних зон шкільного фізичного кабінету та свого робочого місця. Діяльнісний компонент: дотримується правил безпечної поведінки під час роботи з фізичними приладами та обладнанням. Ціннісний компонент: усвідомлює роль шкільного кабінету та значення фізичних приладів у навчанні фізики, відповідальність за поведінку у фізичному кабінеті |
Розділ 1. Фізика як природнича наука. Пізнання природи. (10 годин) |
||||
Тема 1. Фізика як природнича наука. Пізнання природи. (10 годин) |
||||
|
|
Фізика як фундаментальна наука про природу. Фізичні тіла й фізичні явища |
1.Повторити § 1, с. 6. 2.Усно відповідати на контрольні запитання 1-7, с. 12. 3.Виконати вправу № 1 (5, 7), с. 12. |
Знаннєвий компонент: називає характерні ознаки фізичних явищ, їх відмінність від біологічних, хімічних інших явищ; наводить приклади фізичних явищ, фізичних тіл та фізичних величин; знає символи та одиниці основних фізичних величин. розуміє основні положення атомно-молекулярного вчення; розуміє відмінності між речовиною і полем. Діяльнісний компонент: записує значення фізичної величини, використовує префікси для утворення кратних і частинних одиниць; користується найпростішими засобами вимірювання, визначає ціну поділки шкали; порівнює значення фізичних величин; вимірює лінійні розміри тіл, об’єми твердих тіл, рідин і сипких матеріалів; проводить досліди (індивідуально та в групі) за власним планом або за інструкцією з допомогою вчителя, аналізує результати, робить висновки. Ціннісний компонент: усвідомлює як нові знання співвідносяться із наявними; висловлює судження про роль спостереження і досліду в пізнанні довкілля |
|
|
Речовина і поле. Основні положення атомно-молекулярного вчення. Початкові відомості про будову атома |
1.Довчити § 2, с. 13. 2.Усно відповідати на контрольні запитання 1-9, с. 17. 3.Виконати вправу № 2 (6), с. 18. 4.Провести експеримент № 1, с. 18. Зробити фото досліду. |
|
|
|
Наукові методи вивчення природи. Внесок українських учених у розвиток фізики |
1.Довчити § 3, с. 18. 2.Усно відповідати на контрольні запитання 1-6, с. 23. 3.Провести експеримент № 2, с. 24. 4.Почати підготовку до захисту проекту з теми «Внесок українських фізиків у розвиток науки» за допомогою § 3 (п. 4), с. 22. |
|
|
|
Фізичні величини та їх вимірювання. Міжнародна система одиниць фізичних величин |
1.Довчити § 4, с. 24. 2.Усно відповідати на контрольні запитання 1-8, с. 29. 3.Виконати вправу № 4 (7), с. 30. 4. Провести експеримент № 1, с. 30. Результати оформити у вигляді таблиці. 5.Готуватися до Л.р. № 1, с. 32. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Л. р. № 1 «Ознайомлення з вимірювальними приладами. Визначення ціни поділки шкали приладу.» |
1.Повторити § 1-4. 2.Продовжити підготовку до захисту проекту з теми «Внесок українських фізиків у розвиток науки». 3.Виконати експериментальне завдання № 2, с. 31. |
|
|
|
Похибки й оцінювання точності вимірювань |
1.Довчити § 5, с. 33. 2.Усно відповідати на контрольні запитання 1-6, с. 35. 3.Виконати вправу № 5 (4), с. 36. 4. Провести експеримент, с. 36. Результати оформити у зошиті. 5.Готуватися до Л.р. № 2, с. 37-39. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Л. р. № 2 «Вимірювання об’єму твердих тіл, рідин i сипких матеріалів.» |
1.Повторити § 4-5. 2.Готуватися до Л.р. № 3, с. 39-41. 3.Виконати завдання № 12, с. 45. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Л. р. № 3 «Вимірювання розмірів малих тіл різними способами.» |
1.Підготуватися до захисту навчального проекту з теми «Внесок українських фізиків у розвиток науки». 2.Скласти повідомлення з тем, які вказано на с. 48. |
|
|
|
Захист навчальних проектів |
1.Повторити вивчений матеріал за опорними конспектами, с. 42-43. 2.Виконати завдання № 1, 3, 10, 11, 13, с. 44-45. 3. Готуватися до оцінювання з теми. |
|
|
|
Оцінювання з теми: «Фізика як природнича наука. Пізнання природи» |
Дізнайтеся нового у рубриці «Це цікаво», с. 46-47. |
|
Виставлення оцінок за тему |
||||
Розділ 2. Механічний рух. (21година) |
||||
Тема 2. Прямолінійний рух. (10 годин) |
||||
|
|
Механічний рух. Відносність руху. Тіло відліку. Система відліку. Матеріальна точка |
1.Довчити § 6, с. 50. 2.Усно відповідати на контрольні запитання 1-6, с. 53. 3.Виконати вправу № 6 (5), с. 53. 4.Провести експеримент, с. 53. Результати оформити у вигляді графіку. |
Знаннєвий компонент: називає види механічного руху; володіє поняттям, формулює визначення фізичної величини (швидкість, переміщення) і вміє обрати її одиницю; називає вживані одиниці часу, шляху, швидкості; описує фізичну величину відповідно до узагальнених планів; розуміє відносність руху. Діяльнісний компонент: уміє застосовувати поняття «матеріальна точка» та визначати межі застосування цієї фізичної моделі; розрізняє види механічного руху за формою траєкторії та характером руху тіла; уміє описати механічний рух графічно й аналітично і провести його аналіз; розраховує пройдений тілом шлях, визначає швидкість руху, під час розв’язання фізичних задач різного типу; представляє результати вимірювань у вигляді таблиць і графіків; використовує набуті знання для безпечної життєдіяльності. Ціннісний компонент: усвідомлює цінність знань про механічний рух для власного розвитку й безпеки |
|
|
Траєкторія. Шлях. Переміщення |
1.Довчити § 7, с. 54. 2.Усно відповідати на контрольні запитання 1-8, с. 57. 3.Виконати вправу № 7 (6), с. 57. 4.Провести експеримент, с. 58. Результати оформити у вигляді графіку траєкторії руху. |
|
|
|
Прямолінійний рівномірний рух. Швидкість руху |
1.Довчити § 8, с. 58. 2.Усно відповідати на контрольні запитання 1-7, с. 63. 3.Виконати вправу № 8 (6), с. 63. 4.Провести експеримент-змагання, с. 63. |
|
|
|
Розв´язування задач |
1.Повторити зразки задач за § 9, с. 64. 2.Виконати вправу № 9 (6, 7), с. 67. 3.Принести лінійку, кольорові олівці. |
|
|
|
Графіки руху |
1.Довчити § 10, с. 67. 2.Усно відповідати на контрольні запитання 1-5, с. 71. 3.Виконати вправу № 10 (1), с. 72. |
|
|
|
Графіки рівномірного прямолінійного руху |
1.Повторити § 10, с. 67. 2.Виконати вправу № 10 (5, 6), с. 72. |
|
|
|
Прямолінійний нерівномірний рух. Середня швидкість нерівномірного руху |
1.Довчити § 11, с. 73. 2.Усно відповідати на контрольні запитання 1-4, с. 76. 3.Виконайте експериментальні завдання № 1 і № 2, с. 77. |
|
|
|
Середня швидкість нерівномірного руху (приклади задач) |
1.Повторити § 11, с. 73. 2. Виконати вправу № 11 (5, 6), с. 77. |
|
|
|
Розв´язування задач |
1.Повторити вивчений матеріал за опорними конспектами п. 1-4, с. 92-93. 2.Виконати завдання № 1, 2, 6, 9, 13, с. 94-95. 3.Готуватися до контрольної роботи з теми. |
|
|
|
Контрольна робота з теми «Прямолінійний рух» |
Дізнайтеся нового, опрацювавши енциклопедичну сторінку, с. 96-97. |
|
Виставлення оцінок за тему |
||||
Тема 3. Криволінійний рух. (11 годин) |
||||
|
|
Рівномірний рух матеріальної точки по колу. Період обертання |
1.Довчити § 12, с. 78. 2.Усно відповідати на контрольні запитання 1-8, с. 82. 3. Виконайте разом із дорослими експериментальне завдання, с. 83. |
Знаннєвий компонент: називає види механічного руху; володіє поняттям, формулює визначення фізичної величини (період обертання, амплітуда коливань, період та частота коливань); називає вживані одиниці періоду обертання, періоду та частоти коливань; описує фізичну величину відповідно до узагальнених планів. Діяльнісний компонент: розрізняє види механічного руху за формою траєкторії та характером руху тіла; розраховує пройдений тілом шлях, визначає період обертання, частоту коливань нитяного маятника під час розв’язання фізичних задач різного типу; представляє результати вимірювань у вигляді таблиць і графіків; використовує набуті знання для безпечної життєдіяльності. Ціннісний компонент: усвідомлює цінність знань про механічний рух для власного розвитку й безпеки |
|
|
Розв´язування задач |
1.Повторити § 12, с. 78. 2. Виконати вправу № 12 (9), с. 83. 3.Готуватися до Л.р. № 4, с. 83-84. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Л. р. № 4 «Визначення періоду обертання тіла» |
1.Повторити § 12, с. 78. 2.Виконати вправу № 12 (6*), с. 83. |
|
|
|
Коливальний рух. Амплітуда коливань. Період коливань. Маятники |
1.Довчити § 13, с. 85. 2.Усно відповідати на контрольні запитання 1-6, с. 89. 3. Виконайте завдання, с. 89. |
|
|
|
Розв´язування задач |
1.Повторити § 13, с. 85. 2.Виконати вправу № 13 (7), с. 89. 3.Готуватися до Л.р. № 5, с. 90-91. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Л. р. № 5 «Дослідження коливань нитяного маятника» |
Підготуватися до захисту навчального проекту за темами на с. 98. |
|
|
|
Захист навчальних проектів |
1.Повторити § 12-13. 2.Виконати вправу № 13 (6), с. 89. |
|
|
|
Розв´язування задач |
1.Повторити вивчений матеріал за опорними конспектами п. 5, с. 93. 2.Виконати завдання № 3, 4, 7, 8, 13, с. 94. 3.Готуватися до оцінювання з теми. |
|
|
|
Оцінювання з теми «Механічний рух» |
Повторити вивчений матеріал у І семестрі. |
|
|
|
Узагальнення вивченого за І семестр |
Написати твір-повідомлення «Як фізика допомагає мені у повсякденному житті». |
|
|
|
Підсумковий урок |
Дотримуватися правил БЖД |
|
Виставлення оцінок за тему |
||||
Виставлення оцінок за І семестр |
1