Календарно-тематичний план з мистецтва 2 клас
за Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Р. Б. Шияна,
до підручника «Мистецтво» для 2 класу
(автори Калініченко О. В., Аристова Л.С. )
І , ІІ семестр – 70 годин, 2 години на тиждень
№ уроку |
Дата |
Зміст уроків з образотворчого мистецтва |
Зміст уроків з музичного мистецтва |
|
|
1 семестр |
|
1
2 |
|
Тема 1. Здрастуй, школо! |
|
Мистецтво, бразотворче мистецтво митець, лінія. СМ: М.Вітт «Друзі», скульптура у парку м. Харків. ХТД: Зображення чарівної мистецької стежинки (акварель,фломастери,олівці) |
Музика; музичні звуки; пісня. СМ: В.-А. Моцарт. «Маленька нічна серенада» (1 ч.); муз. І. Кириліної, сл. П. Воронька «Засмутилось кошеня». ХТД: «Перший дзвоник» сл. і муз. Н. Май – розучування; інструментальне музикування (трикутник). |
||
3
4 |
|
Тема 2. Ми – учні чарівниці Гармонії |
|
Форма предмета (прямокутник, трикутник, круг), прості форми. СМ: фотографії шкіл. ХТД: Зображення школи чарівниці Гармонії (кольоровий папір,аплікація). |
Мелодія. СМ: В. Подвала. «Музичні загадки». ХТД: «Перший дзвоник» сл. і муз. Н. Май – виконання з рухами; вокальна імпровізація. М/ф «Маленький Моцарт». |
||
5
6 |
|
Тема 3. Мої друзі – іграшки |
|
Емоційне сприймання Композитор, виконавець. Будова пісні. картин. Прості форми Марш. (повторення). СМ: П. Чайковський «Хвороба ляльки», СМ: І.Шері «Безмежна уява», «Нова лялька», «Марш дерев’яних М.і І.Гармаш «Обійми з солдатиків» з «Дитячого альбому» Мінні». ХТД: «Мушка лапки рахувала» ХТД: Зображення муз. А. Олєйникової сл. Т. Єфімова (укр. улюбленої іграшки-друга текст Л. Ратич) – розучування, (гуаш). виконання з рухами |
|||
7
8 |
|
Тема 4. Милуємося довкіллям |
|
Довкілля, декор, орнамент. СМ: І.Брошкевич «Глечик», вишитий рушник (фрагмент). ХТД ГР: Прикрашання куточка шкільного подвір’я орнаментом з природних матеріалів. |
Високі й низькі звуки. СМ: Е. Гріг «Пташка», Д. Шостакович «Ведмідь». ХТД: «Мушка лапки рахувала» муз. А. Олєйникової сл. Т. Єфімова (укр. текст Л. Ратич) - виконання з рухами; імпровізація на ДМІ. М/ф «Ведмедик і той, що живе в річці» |
||
|
|
Тема 5. Щедра осінь |
|
9
10 |
|
Скульптура, прості об’ємні форми. ХТД: Ліплення овочів і фруктів – дарів осені (пластилін). ГР: Викладення виліплених овочів і фруктів на картонній тарілці. |
Гучні й тихі звуки (форте, піано). СМ: М. Парцхаладзе «Осінній дощик», В. Косенко «Пасторальна» ХТД: у.н.п. «Ходить гарбуз по городу» - інсценізація, виконання з рухами |
|
|
Тема 6. Наша Батьківщина – рідна Україна |
|
11 12 |
|
Основні та похідні кольори, палітра. СМ: Й.Бокшай «Осінь золота». ХТД: Зображення осіннього краєвиду за допомогою тільки жовтої, червоної і синьої фарби (акварель; гуаш і кольоровий папір). |
Ритм; танець; українські народні танці («Козачок», «Гопак») СМ: у.н.т. «Козачок», «Гопак» ХТД: «Ой заграйте, дударики» муз. А. Філіпенка, сл. В. Панченка – розучування. |
|
|
Тема 7. Мистецькі професії |
|
13 14 |
|
Художник, скульптор. Музикант, виконавець. Українські СМ: Б. Мазур «Кіт народні музичні інструменти (бандура, Пантелеймон», В.Єрко, сопілка, скрипка); інструментальний ілюстрація, К.Ларссон супровід. «Автопортрет за СМ: Награвання українських мелодій на мольбертом». ХТД: бандурі, сопілці, скрипці тощо (на вибір Створення зображення учителя). шляхом домальовування М/ф «Бременські музиканти» лінії, цифри, літери (олівці, ХТД: «Ой заграйте, дударики» муз. фломастери). А.Філіпенка, сл. В.Панченка – виконання з рухами. |
|
|
|
Тема 8. Мої захоплення |
|
15
16 |
|
Художник, скульптор (повторення). СМ: К.Зеллер «Риба-клоун», скульптура-рельєф «Риба». ХТД: Зображення рибки з пластиліну на картоні. ГР: Створення колективної композиції-«акваріуму». Презентація спільної роботи. |
Довгі й короткі звуки. Знайомство з нотним записом; графічне зображення тривалості звуків. СМ: К. Сен-Санс «Акваріум», «Лебідь». ХТД: «Кицю, кицю, де була?» муз. І.Островерхого, сл. М.Пономаренко; проплескування ритму. |
|
|
Тема 9. Завітаємо до театру |
|
17
18 |
|
Театр, сцена, декорації, костюми. СМ: Фото фрагменту із спектаклю «Коза-Дереза» на сцені театру. ХТД: Створення маски для одного з персонажів української народної казки «Коза-Дереза» (матеріали на вибір). |
Опера; соліст, хор. СМ: М. Лисенко. Пісня Кози, пісня Вовчика з опери «Коза-Дереза». ХТД: М. Лисенко Теми з опери «Коза- Дереза»: пісня Кози, пісня Вовчика – розучування. |
|
|
Тема 10. Ми — актори, ми — костюмери |
|
19
20 |
|
Художник, театральний костюм (повторення). СМ: Фото персонажів вистав у театральних костюмах. ХТД: Зображення орнаменту для сорочки-вишиванки персонажа казки «Коза-Дереза» (олівці, фломастери). |
Опера (повторення); актор. СМ: М. Лисенко. Пісня Лисичка, пісня Рака з опери «Коза-Дереза». ХТД: М. Лисенко Теми з опери «Коза- Дереза»: пісня Лисичка, пісня Рака – розучування; пісня Кози, пісня Вовчика – виконання в ролях. |
3
|
|
Тема 11. «Лускунчик» на театральній сцені |
|
21
22 |
|
Художник у театрі, декорації (повторення). СМ: Фото сцени з вистави «Лускунчик», Д. Хіггінс Ескіз декорації до «Лускунчика». ХТД: Зображення новорічної іграшки для декорації до вистави «Лускунчик» (акварель). |
Балет, балерина, танцівник. СМ: П. Чайковський. «Лускунчик» (фрагменти з балету). ХТД: «Святий Миколай» муз. і сл. Н. Гороховської. Імпровізація танцювальних рухів під музику балету П.Чайковського. |
|
|
Тема 12. Зима-чарівниця |
|
23
24 |
|
Холодні кольори. Темп. П’єса. СМ: М.Глущенко СМ: Я. Степовий «Сніжинки». «Зима», Ю.Писар ХТД: «Пісня про Новий рік» муз. і сл. «Зимова ідилія», Н. Май – розучування; пластична О.Вакуленко «Казкова зима». імпровізація. ХТД: Зображення М/ф «Таємна служба Санта-Клауса». засніженого міста або села (кольоровий папір або картон; гуаш). |
|
|
|
Тема 13. Зустрічаємо Новий рік |
|
25
26 |
|
Свято Нового року. Форма, декор (повторення). СМ: Ілюстрації до казок: Д.Дейлі «Лускунчик», Е.Булатов, О.Васильєв «Попелюшка». ХТД: Зображення казкового годинника (матеріали на вибір). |
Темп. СМ: Український народний танець «Метелиця»; К. Дебюссі «Сніг танцює». ХТД: «Пісня про Новий рік» муз. і сл. Н. Май (виконання). Українська народна пісня-гра «Іде, іде дід» (виконання з рухами). |
|
|
Тема 14. Зимові свята |
|
27
28 |
|
Витинанка. Розміщення зображення на аркуші. СМ: М. Янко «Дерево життя», зразки витинанок. ХТД: Зображення зимового лісу за допомогою витинанки (кольоровий папір, картон). |
Колядки, щедрівки. СМ: у.н.п. «Коляд, коляд, колядниця», «Щедрик» в обробці М. Леонтовича. ХТД: Українська щедрівка «Щедрівочка щедрувала» – розучування; вокальна імпровізація (пісня-побажання до новорічних свят). К/ф «Один вдома» (фрагмент). |
|
|
Перевір себе |
|
29
30 |
|
Узагальнення. Відповіді на запитання і завдання. Підготовка до різдвяно- новорічних свят |
Узагальнення. Відповіді на запитання і завдання. Урок-концерт: музичні твори на вибір учителя та учнів. |
31-32 |
|
повторення |
|
|
2 семестр |
|||
|
|
Тема 15. Мандруємо Європою |
|||
33
34 |
|
Форми транспорту. СМ: Ю.Шевчук «Прага. Вулиця Капрова», В.Микитенко «Фленсбург. Німеччина», порцелянова фігурка «Карета Попелюшки». ХТД: Зображення транспорту на вибір: карети, автомобіля або літака (воскові олівці, фломастери). |
Ритм. знайомство з нотним записом (нотний стан, скрипковий ключ). СМ: П. Чайковський. «Старовинна французька пісня», «Німецька пісенька», «Неаполітанська пісенька» з «Дитячого альбому». М/ф «Дитячий альбом». ХТД: «Букварик» муз. А. Олєйнікової. сл. Л. Ратич – розучування; виконання ритму за записом. |
||
|
|
Тема 16. Танцювальні захоплення європейців |
|||
35
36 |
|
Танець, пози і рухи танцівників. СМ: Ф. Харді «Танок голландських дітей»; П. Шассель «Фанданго»; «Тарантела». ХТД: Зображення дітей, які весело танцюють (олівці, фломастери). |
Танець, менует, тарантела СМ: Ф. Рамо «Менует» (клавесин), Л. Бетховен «Німецький танець», Дж. Россіні «Тарантела». ХТД: виконання на ДМІ супроводу до німецького танцю; ритмічна імпровізація. «Букварик» муз. А.Олєйнікової сл. Л.Ратич – виконання з рухами. М/ф «Красуня і чудовисько», «Білосніжка». |
||
|
|
Тема 17. Професії в кіномистецтві |
|||
37
38 |
|
Художник-мультиплікатор. СМ: Зображення героїв мультфільму «Чіп і Дейл». ХТД: Створення образу персонажа для мультфільму та його зображення (пластилін або олівці, фломастери). |
Оркестр, диригент. М/ф «Фантазія» (фрагменти). СМ: Поль Дюка «Учень чарівника». ХТД: Гра «Диригент», фрагменти мелодій з мультфільмів (на вибір вчителя) - розучування |
||
|
|
Тема 18. Мистецтво і техніка |
|||
39
40 |
|
Художник-дизайнер. СМ: Фото комп’ютера, мобільного телефона тощо; зображення смайликів. ХТД: Створення образу українського смайлика, зображення його з передачею емоцій (олівці, фломастери; кольоровий папір). |
Електронна музика, синтезатор, ринг тон. Ноти в межах І октави. СМ: Й.-С. Бах. «Жарт» (соло флейти, рингтон). М/ф «Чарівна флейта». ХТД: «Робот» муз. М. Ведмедері сл. Л. Куліша-Зінькова – розучування. |
||
|
|
Тема 19. Світ рослин у мистецтві |
|||
41
42 |
|
Декоративне зображення. СМ: М.Приймаченко «Квіти», А.Коттерілл «Рожеві тюльпани». ХТД: Створення декоративної квітки |
Музична фраза. Ноти в межах І октави. СМ: А. Вівальді «Весна», у. н. п. «Стелися барвінку». ХТД: «Робот» муз. М.Ведмедері сл. Л.Куліша-Зінькова – виконання; у.н.п.- гра «Мак» - розучування, виконання |
||
|
|
(кольоровий папір). ГР: Створення колективної декоративної композиції «Квіткова галявина». |
|
||
|
|
Тема 20. Світ тварин у мистецтві |
|||
43
44 |
|
Народні майстри. Українські народні іграшки, свистунці. СМ: Фото українських народних іграшок. ХТД: Ліплення одного з персонажів української народної казки «Лисичка, Котик і Півник» (пластилін). |
Ноти в межах І октави. СМ: К. Стеценко. Опера «Лисичка, Котик і Півник» (фрагменти І дії): Пісня Котика «Ти, мій брате півнику»; Пісня Лисички «Півнику-братику, ясний соколику»; Пісня Півника «Котику- братику, несе мене Лиска». М/ф «Лисичка, Котик і Півник». ХТД: «Зайчик і лисичка» муз. Я. Степового слова народні – розучування, виконання у ролях. |
||
|
|
Тема 21. Краса весни |
|||
45
46 |
|
Відтінки кольору. Монотипія. Розміщення зображення на горизонтальному або вертикальному аркуші. СМ: М. Глущенко «Латаття». ХТД: Виконання весняної монотипії з відтінків зеленого кольору (гуаш). |
Вальс, веснянки, пісні-заклички СМ: Й. Штраус. Вальс «Весняні голоси»; у.н.п. «Вийди, вийди, сонечко». ХТД: вокальна імпровізація (пісні- заклички); «Повертайся, ластівко» муз. В. Верменича сл. М. Сингаївського – розучування. |
||
|
|
Тема 22. Мистецтво і здоров’я |
|||
47
48 |
|
Теплі кольори. СМ: Натюрморти з фруктами: О.Коцура, М.Дж.Ленг, К.Вернер. ХТД: Зображення фруктів і овочів теплих кольорів (акварель). |
Пісні-ігри, хоровод. Ноти в межах І октави. СМ: М. Скорик Народний танець. ХТД: «Повертайся, ластівко» муз. В.Верменича, сл. М.Сингаївського – виконання; піснягра «Труби, Грицю, в рукавицю» – розучування, гра. |
||
|
|
Тема 23. Спорт і мистецтво |
|||
49
50 |
|
Форма і декор. СМ: Х.-Л.Келер «Дівчата», А.Морган «Лижники». ХТД: Зображення медалі переможця спортивного змагання (акварель, олівці, фломастери). |
Музична мова: динаміка, темп, ритм. СМ: В. Сильвестров Марш. ХТД: «Фізкультхвилинка» муз. В.Дем’янчука, сл. Л. Кондрацької – розучування; гра на ДМІ. М/ф «Як козаки у футбол грали». |
||
|
|
Тема 24. Великодні писанки |
|
51
52 |
|
Великдень, писанка, візерунки, знаки. СМ: Фото писанок, зображення знаків. ХТД: Зображення писанки із прадавніми візерунками, знаками (тонований папір, олівці, фломастери). |
Музична мова: мелодія, динаміка, темп, ритм М/ф «Грицеві писанки». СМ: «Писанка» муз. М.Бурмаки, сл. К.Перелісної. ХТД: «Фізкультхвилинка» муз. В. Дем’янчука, сл. Л. Кондрацької – виконання; «Веселкові писанки» муз. і сл. В. Качан, О. Качан – розучування. |
|
|
Тема 25. Герої дитячих книжок |
|
53
54 |
|
Композиція. Балет. СМ: Ілюстрації до казки СМ: П. Чайковський. Балет «Спляча Ш.Перро красуня» (3 дія), фрагменти («Вовк і «Кіт у чоботях». Червона шапочка»; «Кіт у чоботях і біла ХТД: Створення ілюстрації кішечка»; «Попелюшка і принц до української казки (олівці, Фортюне»; «Хлопчик-мізинчик, його фломастери). брати і Людожер»). ГР: Складання намальованих М/ф «Спляча красуня». ілюстрацій до певної казки в ХТД: «Веселкові писанки» муз. і сл. одну книжку. В.Качан, О.Качан – виконання. |
|
|
|
Тема 26. У родинному колі |
|
55
56 |
|
Розміщення зображення вертикально чи горизонтально відповідно до задуму. СМ: Д.Мартіашвілі «Забудова», Н.Гусафссон «Полуниця», Г.Назаренко «Петриківський розпис». ХТД: Зображення будинку, де живе родина (кольорові або воскові олівці, крейди). |
Музичний супровід. СМ: Б. Фільц. Бабусина казка. Г. Сасько. Дідусева казка. ХТД: «Вишиванка» муз. В. Верменича сл. М. Сингаївського – розучування; вокальна імпровізація. |
|
|
Тема 27. Ми – українці |
|
57
58 |
|
Вишиванка, рушник. СМ: М.Приймаченко «Каравай», О.Збруцька «Світ дитинства», О.Пашинський «Засвіт встали козаченьки», В.Стаднічук «На Запорізькій Січі», С.Глущук «Іван Голота». ХТД: Зображення козака – хороброго воїна (матеріали на вибір). |
Маршова музика (повторення). СМ: Є. Адамцевич. Запорізький марш ХТД: інструментальне імпровізування; «Вишиванка» муз. В. Верменича сл. М.Сингаївського – виконання; «Будем козаками» муз. і сл. А. Загрудного - розучування; ритмічна імпровізація М/ф «Слово української дитини». |
|
|
Тема 28. Веселкове диво |
|
59
60 |
|
Послідовність кольорів веселки. СМ: О.Збруцька «Веселка», Н.Хелі Хатчинсон «Ферма», Т.Хендерсон Сміт «Веселка і затока». ХТД: Зображення веселки (олівці, фломастери, акварель). |
Музична мова. СМ: А.Куїнджі «Веселка», С. Прокоф’єв «Дощ і веселка». ХТД: гра «Музична луна» муз. і сл. М. Андрєєвої; ритмічна імпровізація; «Будем козаками» муз. муз. і сл. А.Загрудного – виконання |
|
|
Тема 29. Зустрічаймо літо! |
|
61
62 |
|
Особливості форми метелика. Основні і похідні, теплі і холодні кольори (повторення). СМ: Д. Галчутт «Метелики». ХТД: Зображення різнокольорового метелика (олівці, фломастери). |
Ноти в межах І октави (узагальнення). СМ: В. Барвінський «Сонечко», Е. Гріг «Метелик». ХТД: «Барви рідної землі» муз. О.Злотника сл. О.Вратарьова – розучування; пластична імпровізація (танок «Веселі метелики») |
|
|
Тема 30. Свято мистецтва |
|
63
64 |
|
Підготовка малюнків для шкільної виставки. СМ: Послідовність оформлення малюнка в рамку. ХТД: Виготовлення рамок для кращих малюнків. |
Підсумковий урок. СМ: слухання музичних творів (на вибір учителя та за бажанням учнів). ХТД: створення програми уроку- концерту. |
|
|
Перевір себе |
|
65
66 |
|
Узагальнення. Відповіді на запитання і завдання. Підготовка виставки дитячих малюнків. |
Узагальнення. Відповіді на запитання і завдання. Урок-концерт: музичні твори на вибір учителя та учнів. |
67-70 |
|
Повторення |
Повторення |