Календарно-тематичний план з української літератури на 2019 – 2020 навчальний рік для 7 класу

Про матеріал
Розроблено за програмою: Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804. Автори: Р. В. Мовчан, К.В. Таранік-Ткачук, М. П. Бондар. КТП уклали відповідно до листа МОНУ від 03.07.2018 р. № 1/9-415 «Щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти навчальних предметів у 2018/2019 навчальному році». Розроблено за підручником «Українська література», 7 клас (автор Коваленко Л. Т.- К. «Освіта», 2015). Кількість годин – 70 годин на рік (І семестр 2 години на тиждень, ІІ семестр 2 години на тиждень)
Перегляд файлу

 

 

Іванівська загальноосвітня школа І-ІІ ступеня

 

 

 

ПОГОДЖЕНО                                                        ЗАТВЕРДЖЕНО

Заступник директора школи з НВР           Директор школи

____________ Іванова І. В.    _________________ Косенко І. М.

«______» _______________ 2019 р.   «______» _______________ 2019 р.

____________ Іванова І. В.    _________________ Косенко І. М.

«______» _______________ 2020 р.   «______» _______________ 2020 р.

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                     

Календарно-тематичний план

з української літератури на 2019 – 2020

навчальний рік  для  7 класу

 

Розглянуто на засіданні методичного обєднання.

Протокол №__ від «_____» _____________ 2019 р.

 

 

 

 

 

Учитель:

Іванова Іванна

Іванівна

 

 

 

 

 

 

Розроблено   за   програмою:   Українська   література. 5-9 класи.   Програма  для загальноосвітніх навчальних закладів з українською   мовою   навчання. − К.:  Видавничий   дім  «Освіта», 2013 зі змінами,   затвердженими    наказом   МОН   України     від   07.06.2017    №804.

Автори: Р. В. Мовчан, К.В. Таранік-Ткачук, М. П. Бондар.

КТП уклали відповідно до листа МОНУ від 03.07.2018 р. № 1/9-415 «Щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти навчальних предметів у 2018/2019 навчальному році».

 

Розроблено за підручником «Українська  література», 7 клас (автор Коваленко Л. Т.- К. «Освіта», 2015).

 

Кількість годин – 70 годин на рік (І семестр 2 години на тиждень, ІІ семестр 2 години на тиждень)

 

Семестри

І

ІІ

Контрольні роботи

у формі:

  • контрольного класного твору;
  •    виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)

3

 

1

2

3

 

1

2

Уроки розвитку мовлення*

(РМ)

2

(у+п)

2

(у+п)

Уроки позакласного читання

(ПЧ)

2

2

Література рідного краю

(ЛРК)

2

2

Виразне читання

1

1

Перевірка зошитів

4

5

 

І СЕМЕСТР

К-ть год

Дата

Тема уроку

Д/з,

 

Прим.

1

1

 

Тема №1. Вступ. Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва.

 

 

2

1

 

Із пісенних скарбів. Суспільно-побутові пісні. Жанрово-тематичне розмаїття пісень. Народна пісня „Ой на горі та женці жнуть”. ТЛ. Суспільно-побутові пісні.

 

 

3

1

 

Трагічний і героїчний пафоси козацьких і чумацьких пісень.  „Стоїть явір над водою”, „Гомін, гомін по діброві”, „Ой у степу криниченька”.

 

 

4

1

 

Коломийки. „Дозвілля молоді”, „Жартівливі коломийки” – „перли розсипаного намиста”. Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Життєствердний, гумористичний пафос. ТЛ. Коломийки.

 

 

5

1

 

РМ №1. Усний твір-опис за картиною невідомого художника „Козак Мамай”.

 

 

6

1

 

ЛРК №1. Осмислення минулого у творах В.Рутківського „Після битви під Берестечком", В.Друзяки „Козаки, де ваша слава?", Б.Мозолевського „Байда Вишневецький".

 

 

7

1

 

ПЧ №1. С. Васильченко. „Приблуда”.

 

 

8

1

 

Контрольна робота №1  за темою „Вступ. Із пісенних скарбів” (розлогі відповіді на питання –п.).

 

 

9

1

 

Тема № 2. Про минулі часи. Творчість І.Франка, Т. Шевченка. Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. „Захар Беркут”. Історична основа повісті. ТЛ. Історична повість.

 

 

10

1

 

Урок виразного читання №1. Виразне читання напам’ять уривку з повісті І.Франка „Захар Беркут”.

 

 

11

1

 

І.Франко. „Захар Беркут”. Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських нападників.

 

 

12

1

 

І.Франко. „Захар Беркут”. Патріотична ідея  (головна думка) у творі.

 

 

13

1

 

І.Франко. „Захар Беркут”. Характеристика образів Максима, Мирослави, Тугара Вовка.

 

 

14

1

 

І.Франко. „Захар Беркут”. Проблема вибору людини у вирішальній ситуації. Характеристика образу Захара Беркута.

 

 

15

1

 

Тарас Шевченко. Повторення життєпису поета. „Мені тринадцятий минало…”. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому складному світі.

 

 

16

1

 

Т. Шевченко. „Тополя”. Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності. ТЛ. Балада, метаморфози.

 

 

17

1

 

Т. Шевченко. „Як умру, то поховайте…” – твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Ідея єднання з рідною землею. ТЛ. Ідея.

 

 

18

1

 

РМ №2. Робота над складанням складного плану до твору (практично).

 

 

19

1

 

Контрольна робота №2. Контрольний класний твір-роздум за творчістю І.Франка, Т.Шевченка. («Патріотизм, повага до батьків, вірність у дружбі й коханні – загальнолюдські морально-етичні цінності (за повістю І.Франка «Захар Беркут»), «Почуття вірності ідеї, батьківщині, любові, принципам у творах Т.Шевченка».

 

 

20

1

 

Тема №3. Про минулі часи. Творчість А. Чайковського, М. Стельмаха. Андрій Чайковський. „За сестрою”. Коротко про митця. Відтворення історичних подій із позицій гуманізму. ТЛ. Героїко-романтична повість, романтичний герой, композиція.

 

 

21

1

 

А. Чайковський „За сестрою”. Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті.

 

 

22

1

 

А. Чайковський. „За сестрою”. Геройство і лицарська відвага Павлуся.

 

 

23

1

 

А. Чайковський. „За сестрою”. Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків.

 

 

24

1

 

ПЧ №2. А. Кащенко. „Над Кодацьким порогом”.

 

 

25

1

 

Михайло Стельмах. Коротко про митця. „Гуси-лебеді летять…” – автобіографічна повість про дитинство. ТЛ. Автобіографічний твір.

 

 

26

1

 

Михайло Стельмах. „Гуси-лебеді летять”. Єдність світу природи і світу дитячої душі (у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях).

 

 

27

1

 

Михайло Стельмах. „Гуси-лебеді летять”. Звичаї, традиції українців у творі.

 

 

28

1

 

Михайло Стельмах. „Гуси-лебеді летять”. Образ гусей-лебедів. Інші образи твору.

 

 

29

1

 

Михайло Стельмах. „Гуси-лебеді летять”. Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика.

 

 

30

1

 

Михайло Стельмах. „Гуси-лебеді летять”. Виховання любові до батьків, пошани до старших, любові до природи і світу.

 

 

31

1

 

Контрольна робота №3 за темою «Про минулі часи. Творчість А.Чайковського, М. Стельмаха» (тестові завдання).

 

 

32

1

 

ЛРК №2. Відлуння сивої прадавнини у вірші Д. Шупти „Стовпи Голуня"; утвердження спадкоємності поколінь у вірші О.Олійникова „Повертайтеся, хлопці".

 

 

ІІ СЕМЕСТР

33

1

 

Тема №4. Ти знаєш, що ти – людина… Григір Тютюнник. „Климко”. Цікавий епізод з дитинства письменника. Автобіографічна основа твору.

 

 

34

1

 

Григір Тютюнник. „Климко”. Тема воєнного лихоліття в повісті.

 

 

35

1

 

Григір Тютюнник. „Климко”. Ідея самопожертви. Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних.

 

 

36

1

 

Григір Тютюнник. „Климко”. Характеристика образу Климка.  Художні особливості твору. ТЛ. Художня деталь.

 

 

37

1

 

Олекса Стороженко. „Скарб”. Короткі відомості про автора. Морально-етичні проблеми оповідання.

 

 

38

1

 

Олекса Стороженко. „Скарб”. Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя.

 

 

39

1

 

Богдан Лепкий. „Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)”. Трагічна і комічна ситуація, їхня роль у розкритті головної думки, моралі.

 

 

40

1

 

РМ №3. Висловлення власної версії закінчення казки Б.Лепкого «Мишка» (п).

 

 

41

1

 

Ліна Костенко. Коротко про письменницю. «Дощ полив…». Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях.

 

 

42

1

 

Ліна Костенко. «Кольорові миші». Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту. Образ особливої дівчинки Анни.

 

 

43

1

 

Ліна Костенко. „Чайка на крижині”. Духовне багатство - найбільший скарб у житті.

 

 

44

1

 

Ліна Костенко. „Крила”. Ідея глибокого духовного наповнення людини – її „крилатості”, що проявляється індивідуально.

 

 

45

1

 

Контрольна робота №4. Контрольний твір-роздум за творчістю Г. Тютютнника, О. Стороженка, Б. Лепкого, Л. Костенко. («Яким я уявляю людське щастя», «Істинні та фальшиві цінності в житті людини», «Духовні цінності в житті людини»).

 

 

46

1

 

Тема №5. Ми – українці. Творчість В.Симоненка, М.Павленко, Л. Пономаренко. Василь Симоненко – „лицар на білому коні” в українській літературі. „Лебеді материнства”.

 

 

47

1

 

Василь Симоненко. „Ти знаєш, що ти – людина…”. Громадянські, патріотичні мотиви, піднесений пафос його лірики. „Гей, нові Колумби й Магеллани…”. Загальнолюдські цінності та ідеї.

 

 

48

1

 

Урок виразного читання №2. Виразне читання напам’ять поезій В. Симоненка.

 

 

49

1

 

Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній.

 

 

50

1

 

Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного.

 

 

51

1

 

Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині.

 

 

52

1

 

ПЧ №3. Марина Павленко. «Русалонька із 7-В проти Русалоньки з Білокрилівського лісу».

 

 

53

1

 

Любов Пономаренко. „Гер переможений”. Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності. ТЛ: новела.

 

 

54

1

 

Контрольна робота №5 за творчістю В.Симоненка, М.Павленко, Л. Пономаренко” (тестові завдання).

 

 

55

1

 

Тема №6. Ми – українці. Творчість О.Ольжича, О.Теліги, О.Гавроша, А.Малишка. Олег Ольжич. «Господь багатий нас благословив». Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом.

 

 

56

1

 

Олег Ольжич. «Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові»).

 

 

57

1

 

Олена Теліга. «Сучасникам». Моральний заповіт нащадкам.

 

 

58

1

 

Олена Теліга. «Радість», «Пломінний день». Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє слово.

 

 

59

1

 

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача, який став чемпіоном Чехословаччини та Європи.

 

 

60

1

 

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Іван Сила (Іван Фірцак) — утілення непереможного духу українського народу, його доброти й

щирості.

 

 

61

1

 

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.

 

 

62

1

 

РМ №4. Переказ найцікавіших епізодів про пригоди Івана Сили з твору О. Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили» (у).

 

 

63

1

 

Андрій Малишко. „Пісня про рушник”. Відомий український поет і його пісні, що стали народними.

 

 

64

1

 

Андрій Малишко. „Чому, сказати, й сам не знаю...”. Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в них. Художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам’яті.

 

 

65

1

 

Андрій Малишко. «Вчителька. Ліризм поезій А. Малишка.

 

 

66

1

 

Контрольна робота №6  за темою „Ми – українці. Творчість О. Ольжича, О. Теліги, О. Гавроша, А. Малишка» (розлогі відповіді на запитання - п).

 

 

67

1

 

ПЧ №4. Андрій Кокотюха. «Клуб боягузів». Презентація літератури для читання на літо.

 

 

68

1

 

ЛРК №3. Громадянські, патріотичні мотиви у творчості письменників Одещини. Важкий шлях народу до волі й незалежності (В.Барладяну-Бирладник „Із Софії Україні"; О.Різників „Я маю пашпорт українця"; О.Олійників „Монолог відродженого українця"; Б.Сушинський „У чеканні Месії"; Б.Нечерда „До дискусії про йогів"; В. Мороз „Україні; В.Вовк „По кому дзвін?".

 

 

69

1

 

ЛРК №4. Оспівування краси й невмирущості української мови як символу незнищенності народу. М.Палієнко „Балада про рідну мову", О.Олійників „Рідна мова", В.Дзюба „Слово про мову".

 

 

70

1

 

Урок-підсумок. Бесіда про твори, які вивчалися упродовж року й викликали найбільшу зацікавленість.

 

 

 

ДЛЯ ВИВЧЕННЯ НАПАМ’ЯТЬ

  • Суспільно-побутові пісні, коломийки: 1 пісня (на вибір).
  • Т.Шевченко. «Як умру, то поховайте…».
  • Л.Костенко. «Дощ полив…», «Кольорові миші», «Чайка на крижині», «Крила»:       1 вірш (на вибір).
  • В.Симоненко. «Лебеді материнства», «Ти знаєш, що ти – людина», «Гей, нові Колумби й Магеллани…» -  1 вірш (на вибір).
  • Олег Ольжич. «Господь багатий нас благословив», «Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові»); Олена Теліга. «Сучасникам», «Радість», «Пломінний день» - 1 вірш (на вибір).
  • А.Малишко.«Пісня про рушник», «Чому, сказати, й сам не знаю…», «Вчителька» -  1 вірш (на вибір).


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Гречана Ірина Валентинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кречик Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Краснова Ольга Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 червня 2019
Переглядів
28769
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку