Іванівська загальноосвітня школа І-ІІ ступеня
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО
Заступник директора школи з НВР Директор школи
____________ Іванова І. В. _________________ Косенко І. М.
«______» _______________ 2019 р. «______» _______________ 2019 р.
____________ Іванова І. В. _________________ Косенко І. М.
«______» _______________ 2020 р. «______» _______________ 2020 р.
Календарно-тематичний план
з української літератури на 2019 – 2020
навчальний рік для 7 класу
Розглянуто на засіданні методичного об’єднання.
Протокол №__ від «_____» _____________ 2019 р.
Учитель:
Іванова Іванна
Іванівна
Розроблено за програмою: Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804.
Автори: Р. В. Мовчан, К.В. Таранік-Ткачук, М. П. Бондар.
КТП уклали відповідно до листа МОНУ від 03.07.2018 р. № 1/9-415 «Щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти навчальних предметів у 2018/2019 навчальному році».
Розроблено за підручником «Українська література», 7 клас (автор Коваленко Л. Т.- К. «Освіта», 2015).
Кількість годин – 70 годин на рік (І семестр 2 години на тиждень, ІІ семестр 2 години на тиждень)
Семестри |
І |
ІІ |
Контрольні роботи у формі:
|
3
1 2 |
3
1 2 |
Уроки розвитку мовлення* (РМ) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
Уроки позакласного читання (ПЧ) |
2 |
2 |
Література рідного краю (ЛРК) |
2 |
2 |
Виразне читання |
1 |
1 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
І СЕМЕСТР
№ |
К-ть год |
Дата |
Тема уроку |
Д/з,
|
Прим. |
1 |
1 |
|
Тема №1. Вступ. Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва. |
|
|
2 |
1 |
|
Із пісенних скарбів. Суспільно-побутові пісні. Жанрово-тематичне розмаїття пісень. Народна пісня „Ой на горі та женці жнуть”. ТЛ. Суспільно-побутові пісні. |
|
|
3 |
1 |
|
Трагічний і героїчний пафоси козацьких і чумацьких пісень. „Стоїть явір над водою”, „Гомін, гомін по діброві”, „Ой у степу криниченька”. |
|
|
4 |
1 |
|
Коломийки. „Дозвілля молоді”, „Жартівливі коломийки” – „перли розсипаного намиста”. Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Життєствердний, гумористичний пафос. ТЛ. Коломийки. |
|
|
5 |
1 |
|
РМ №1. Усний твір-опис за картиною невідомого художника „Козак Мамай”. |
|
|
6 |
1 |
|
ЛРК №1. Осмислення минулого у творах В.Рутківського „Після битви під Берестечком", В.Друзяки „Козаки, де ваша слава?", Б.Мозолевського „Байда Вишневецький". |
|
|
7 |
1 |
|
ПЧ №1. С. Васильченко. „Приблуда”. |
|
|
8 |
1 |
|
Контрольна робота №1 за темою „Вступ. Із пісенних скарбів” (розлогі відповіді на питання –п.). |
|
|
9 |
1 |
|
Тема № 2. Про минулі часи. Творчість І.Франка, Т. Шевченка. Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. „Захар Беркут”. Історична основа повісті. ТЛ. Історична повість. |
|
|
10 |
1 |
|
Урок виразного читання №1. Виразне читання напам’ять уривку з повісті І.Франка „Захар Беркут”. |
|
|
11 |
1 |
|
І.Франко. „Захар Беркут”. Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських нападників. |
|
|
12 |
1 |
|
І.Франко. „Захар Беркут”. Патріотична ідея (головна думка) у творі. |
|
|
13 |
1 |
|
І.Франко. „Захар Беркут”. Характеристика образів Максима, Мирослави, Тугара Вовка. |
|
|
14 |
1 |
|
І.Франко. „Захар Беркут”. Проблема вибору людини у вирішальній ситуації. Характеристика образу Захара Беркута. |
|
|
15 |
1 |
|
Тарас Шевченко. Повторення життєпису поета. „Мені тринадцятий минало…”. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому складному світі. |
|
|
16 |
1 |
|
Т. Шевченко. „Тополя”. Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності. ТЛ. Балада, метаморфози. |
|
|
17 |
1 |
|
Т. Шевченко. „Як умру, то поховайте…” – твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Ідея єднання з рідною землею. ТЛ. Ідея. |
|
|
18 |
1 |
|
РМ №2. Робота над складанням складного плану до твору (практично). |
|
|
19 |
1 |
|
Контрольна робота №2. Контрольний класний твір-роздум за творчістю І.Франка, Т.Шевченка. («Патріотизм, повага до батьків, вірність у дружбі й коханні – загальнолюдські морально-етичні цінності (за повістю І.Франка «Захар Беркут»), «Почуття вірності ідеї, батьківщині, любові, принципам у творах Т.Шевченка». |
|
|
20 |
1 |
|
Тема №3. Про минулі часи. Творчість А. Чайковського, М. Стельмаха. Андрій Чайковський. „За сестрою”. Коротко про митця. Відтворення історичних подій із позицій гуманізму. ТЛ. Героїко-романтична повість, романтичний герой, композиція. |
|
|
21 |
1 |
|
А. Чайковський „За сестрою”. Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті. |
|
|
22 |
1 |
|
А. Чайковський. „За сестрою”. Геройство і лицарська відвага Павлуся. |
|
|
23 |
1 |
|
А. Чайковський. „За сестрою”. Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків. |
|
|
24 |
1 |
|
ПЧ №2. А. Кащенко. „Над Кодацьким порогом”. |
|
|
25 |
1 |
|
Михайло Стельмах. Коротко про митця. „Гуси-лебеді летять…” – автобіографічна повість про дитинство. ТЛ. Автобіографічний твір. |
|
|
26 |
1 |
|
Михайло Стельмах. „Гуси-лебеді летять”. Єдність світу природи і світу дитячої душі (у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях). |
|
|
27 |
1 |
|
Михайло Стельмах. „Гуси-лебеді летять”. Звичаї, традиції українців у творі. |
|
|
28 |
1 |
|
Михайло Стельмах. „Гуси-лебеді летять”. Образ гусей-лебедів. Інші образи твору. |
|
|
29 |
1 |
|
Михайло Стельмах. „Гуси-лебеді летять”. Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика. |
|
|
30 |
1 |
|
Михайло Стельмах. „Гуси-лебеді летять”. Виховання любові до батьків, пошани до старших, любові до природи і світу. |
|
|
31 |
1 |
|
Контрольна робота №3 за темою «Про минулі часи. Творчість А.Чайковського, М. Стельмаха» (тестові завдання). |
|
|
32 |
1 |
|
ЛРК №2. Відлуння сивої прадавнини у вірші Д. Шупти „Стовпи Голуня"; утвердження спадкоємності поколінь у вірші О.Олійникова „Повертайтеся, хлопці". |
|
|
ІІ СЕМЕСТР
33 |
1 |
|
Тема №4. Ти знаєш, що ти – людина… Григір Тютюнник. „Климко”. Цікавий епізод з дитинства письменника. Автобіографічна основа твору. |
|
|
34 |
1 |
|
Григір Тютюнник. „Климко”. Тема воєнного лихоліття в повісті. |
|
|
35 |
1 |
|
Григір Тютюнник. „Климко”. Ідея самопожертви. Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних. |
|
|
36 |
1 |
|
Григір Тютюнник. „Климко”. Характеристика образу Климка. Художні особливості твору. ТЛ. Художня деталь. |
|
|
37 |
1 |
|
Олекса Стороженко. „Скарб”. Короткі відомості про автора. Морально-етичні проблеми оповідання. |
|
|
38 |
1 |
|
Олекса Стороженко. „Скарб”. Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. |
|
|
39 |
1 |
|
Богдан Лепкий. „Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)”. Трагічна і комічна ситуація, їхня роль у розкритті головної думки, моралі. |
|
|
40 |
1 |
|
РМ №3. Висловлення власної версії закінчення казки Б.Лепкого «Мишка» (п). |
|
|
41 |
1 |
|
Ліна Костенко. Коротко про письменницю. «Дощ полив…». Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. |
|
|
42 |
1 |
|
Ліна Костенко. «Кольорові миші». Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту. Образ особливої дівчинки Анни. |
|
|
43 |
1 |
|
Ліна Костенко. „Чайка на крижині”. Духовне багатство - найбільший скарб у житті. |
|
|
44 |
1 |
|
Ліна Костенко. „Крила”. Ідея глибокого духовного наповнення людини – її „крилатості”, що проявляється індивідуально. |
|
|
45 |
1 |
|
Контрольна робота №4. Контрольний твір-роздум за творчістю Г. Тютютнника, О. Стороженка, Б. Лепкого, Л. Костенко. («Яким я уявляю людське щастя», «Істинні та фальшиві цінності в житті людини», «Духовні цінності в житті людини»). |
|
|
46 |
1 |
|
Тема №5. Ми – українці. Творчість В.Симоненка, М.Павленко, Л. Пономаренко. Василь Симоненко – „лицар на білому коні” в українській літературі. „Лебеді материнства”. |
|
|
47 |
1 |
|
Василь Симоненко. „Ти знаєш, що ти – людина…”. Громадянські, патріотичні мотиви, піднесений пафос його лірики. „Гей, нові Колумби й Магеллани…”. Загальнолюдські цінності та ідеї. |
|
|
48 |
1 |
|
Урок виразного читання №2. Виразне читання напам’ять поезій В. Симоненка. |
|
|
49 |
1 |
|
Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній. |
|
|
50 |
1 |
|
Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного. |
|
|
51 |
1 |
|
Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині. |
|
|
52 |
1 |
|
ПЧ №3. Марина Павленко. «Русалонька із 7-В проти Русалоньки з Білокрилівського лісу». |
|
|
53 |
1 |
|
Любов Пономаренко. „Гер переможений”. Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності. ТЛ: новела. |
|
|
54 |
1 |
|
Контрольна робота №5 за творчістю В.Симоненка, М.Павленко, Л. Пономаренко” (тестові завдання). |
|
|
55 |
1 |
|
Тема №6. Ми – українці. Творчість О.Ольжича, О.Теліги, О.Гавроша, А.Малишка. Олег Ольжич. «Господь багатий нас благословив». Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом. |
|
|
56 |
1 |
|
Олег Ольжич. «Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові»). |
|
|
57 |
1 |
|
Олена Теліга. «Сучасникам». Моральний заповіт нащадкам. |
|
|
58 |
1 |
|
Олена Теліга. «Радість», «Пломінний день». Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє слово. |
|
|
59 |
1 |
|
Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача, який став чемпіоном Чехословаччини та Європи. |
|
|
60 |
1 |
|
Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Іван Сила (Іван Фірцак) — утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості. |
|
|
61 |
1 |
|
Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність. |
|
|
62 |
1 |
|
РМ №4. Переказ найцікавіших епізодів про пригоди Івана Сили з твору О. Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили» (у). |
|
|
63 |
1 |
|
Андрій Малишко. „Пісня про рушник”. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. |
|
|
64 |
1 |
|
Андрій Малишко. „Чому, сказати, й сам не знаю...”. Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в них. Художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам’яті. |
|
|
65 |
1 |
|
Андрій Малишко. «Вчителька. Ліризм поезій А. Малишка. |
|
|
66 |
1 |
|
Контрольна робота №6 за темою „Ми – українці. Творчість О. Ольжича, О. Теліги, О. Гавроша, А. Малишка» (розлогі відповіді на запитання - п). |
|
|
67 |
1 |
|
ПЧ №4. Андрій Кокотюха. «Клуб боягузів». Презентація літератури для читання на літо. |
|
|
68 |
1 |
|
ЛРК №3. Громадянські, патріотичні мотиви у творчості письменників Одещини. Важкий шлях народу до волі й незалежності (В.Барладяну-Бирладник „Із Софії Україні"; О.Різників „Я маю пашпорт українця"; О.Олійників „Монолог відродженого українця"; Б.Сушинський „У чеканні Месії"; Б.Нечерда „До дискусії про йогів"; В. Мороз „Україні; В.Вовк „По кому дзвін?". |
|
|
69 |
1 |
|
ЛРК №4. Оспівування краси й невмирущості української мови як символу незнищенності народу. М.Палієнко „Балада про рідну мову", О.Олійників „Рідна мова", В.Дзюба „Слово про мову". |
|
|
70 |
1 |
|
Урок-підсумок. Бесіда про твори, які вивчалися упродовж року й викликали найбільшу зацікавленість. |
|
|
ДЛЯ ВИВЧЕННЯ НАПАМ’ЯТЬ