Календарно-тематичний план . Українська література 7 клас

Про матеріал
Календарно-тематичний план . Українська література 7 клас . Теми уроків, види робіт, д/з, наскрізні лінії
Перегляд файлу

Українська література

7 клас

( 70  годин, 2 год. на тиждень)

 

1 семестр

2 семестр

примітки

Л-ра рідного краю

2

2

 

Позакласне читання

2

2

 

Розвиток мовлення

2( усно+письмово)

2( усно+письмово)

 

Виразне читання

2

2

 

Контроль знань:

 

 

 

Твори

1

1

 

тести

2

2

 

Відповіді на питання

1

1

 

 

Тема уроку

К-ть

год

Дата провед

д/з

Види робіт

примітки

 

 

повт

1

ВСТУП
Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва

1

 

с. 10-14

 

 

 

 

ІЗ ПІСЕННИХ СКАРБІВ

 

 

 

 

 

 

2

Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство. Жанрово-тематичне розмаїття пісень (козацькі, чумацькі, кріпацькі, солдатські, бурлацькі, заробітчанські тощо).

1

 

с.16-17

 

 

НЛ–3

 

3

Суспільно-побутові пісні “Ой на горі та женці жнуть”, “Стоїть явір над водою”, “Гомін, гомін по діброві”, “Ой у степу криниченька”. Трагічний і героїчний пафос козацьких і чумацьких пісень

1

 

Напам

с. 18-23

п.4 №1

 

 

 

4

Виразне читання напам. Коломийки “Дозвілля молоді”, “Жартівливі коломийки” — “перли розсипаного намиста”.
Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Життєствердний, гумористичний пафос.
ТЛ: коломийки, пафос твору.

1

 

с. 24-31

творче завд. С.30

 

 

НЛ–2, 3

 

5

РМ№1 ( усно) Висловлювання «Значення пісенної спадщини українців» Л.Р.К. №1 Народні пісні рідного краю

1

 

с.32-33

 

 

 

6

Контрольна робота №1 ( тести)

1

 

 

 

 

 

 

ПРО ДАЛЕКІ МИНУЛІ ЧАСИ

 

 

 

 

 

 

7

Іван Франко. “Захар Беркут” (скорочено)
Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість.
Сюжет та тема твору.

1

 

с.35-38

 

фільм «Захар Беркут»,1971; режисер Леонід Осика

НЛ–1, 2, 4

 

8

Змалювання героїчної боротьби русичів проти монголо-татарських нападників. Патріотичний мотив, його зв’язок із розгортанням сюжету. Літературний диктант

1

 

с.39-48

 

 

 

9

Образи Захара Беркута, Максима, Мирослави, Тугара Вовка

1

 

с.50-55 п.4 № 5 с.50

 

 

 

10

Проблема вибору людини у вирішальній ситуації. Роль художніх засобів, особливості мови твору. Т.л. історична повість, сюжет

1

 

С.55 творче завдання

 

Б. Лятошинський. «Золотий обруч»

 

11

Тарас Шевченко. Повторення життєпису поета.
Мотив всеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі (“Мені тринадцятий минало”).

1

 

с. 56-63

 

 

НЛ–2

 

12

Романтична ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності (“Тополя”).

1

 

с.64-68  п. 2  № 3

 

 

 

13

“Заповіт” — твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього.
ТЛ: балада, романтичний пейзаж, мотив у художньому творі, прийоми контрасту, метаморфози, ідея. Самостійна робота

1

 

Напам

с.69-77

 

 

 

14

Виразне читання напам. Андрій Чайковський. “За сестрою” (скорочено)Коротко про митця. Відтворення історичних подій з позицій гуманізму.

1

 

с.78-99

 

 

НЛ–2, 3

 

15

Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті.
Використання фольклорних мотивів, засобів (зокрема прийому гіперболізації).

1

 

с.86-95

п. 1 № 5

 

 

 

16

Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків.

1

 

с.96-99

п. 1 № 6

 

 

 

17

Характеристика  Павлуся. ТЛ: героїко-романтична повість, романтичний герой, композиція.

1

 

Продовження історії

 

 

 

18

Контрольна робота №2 (розгорнуті відповіді на питання)

1

 

 

 

 

 

19

Михайло Стельмах. “Гуси-лебеді летять” (фрагменти)
Автобіографічна повість про дитинство

1

 

с. 100-114

 

фільм «Гуси-лебеді летять», 1974; режисер Б. Зеленецький (кіномистецтво).

НЛ–1, 2, 3

 

20

Єдність світу природи і світу дитячої душі (у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях). Самостійна робота

1

 

 

 

 

 

21

Звичаї, традиції українців.

1

 

П.4№3 с.115

 

 

 

22

Символ образу гусей-лебедів. Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика.

1

 

с.116-119

 

 

 

23

РМ№2 ( письмово)  Контрольний твір

1

 

 

 

 

 

24

Григір Тютюнник. “Климко”Цікавий епізод з дитинства письменника. Воєнне дитинство в повісті.

1

 

с.120-134

 

фільм «Климко», 1983; режисер М. Вінграновський

НЛ–1, 2, 3

25

Ідея самопожертви. Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних. Самостійна  робота

1

 

с.135 п.4 №5

 

 

 

26

Образ Климка.

1

 

с.136-137

 

 

 

27

Художні особливості твору (мова персонажів, художня деталь).

1

 

с.138-140

 

 

 

28

Контрольна робота №3  (тести)

1

 

 

 

 

 

29

Л.Р.К. №2 Садікова Анна « Светрик для Петрика»

1

 

 

 

 

 

30-31

ПЧ№1-2 Г.Тютюнник « Вогник далеко в степу»

2

 

 

 

 

 

 

ТИ ЗНАЄШ, ЩО ТИ ЛЮДИНА?”

 

 

 

 

 

 

32

Олекса Стороженко. “Скарб”
Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. Морально-етичні проблеми оповідання. Гумористичне, викривальне зображення головного героя.

1

 

с.142-148

п.4 №5

 

 

НЛ–2

 

33

Скарб — узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання.
ТЛ: поглиблення поняття про гумор (засоби гумористичного зображення).

1

 

с.148-151

 

 

 

34-35

Богдан Лепкий.  “Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)”
Коротко про письменника.

Трагічна і комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі.

2

 

с.152-159

 

 

НЛ–1,2,3,4

 

36-37-

Ліна Костенко. Коротко про письменницю.“Чайка на крижині”,» Дощ полив»,

« Кольорові миші»

2

 

с.160-169

 

 

 

38

“Крила”. Розгорнута притчева метафора про глибоке духовне наповнення людини — її “крилатість”, що проявляється індивідуально. Духовне багатство — найбільший скарб у житті.
ТЛ: диптих.

1

 

напам

 

Ю. Голумбовська. «Крила» (музичне мистецтво).

 

39

Виразне читання напам Контрольна робота№4( тести)

1

 

 

 

 

 

 

 

МИ — УКРАЇНЦІ

 

 

 

 

 

 

40

Василь Симоненко В. Симоненко — “лицар на білому коні” в українській літературі. Громадянські, патріотичні мотиви, романтичний пафос його лірики. Втілення в ній особливостей української ментальності, рис національного характеру. “Ти знаєш, що ти — людина?”

1

 

с.170-178

 

 

НЛ–2, 3, 4

 

41

“Лебеді материнства”, “Гей, нові Колумби й Магеллани”, Загальнолюдські цінності та ідеї. Проблема індивідуальності й натовпу (“Перехожий”).
ТЛ: ліричний герой (поглиблено).

1

 

напам

 

«Ти на землі людина» у виконанні «Піккардійської терції»

 

42

РМ№3 ( письмово)  Контрольний твір

1

 

 

 

 

 

43

Виразне читання поезій В.Симоненка

1

 

 

 

 

 

44-45

Марія Павленко « Русалонька із 7в»

2

 

с.179-200

 

 

НЛ–1, 2, 3, 4

 

46

Казкове й реалістичне у казці

1

 

П.1№3 с.201

 

 

 

47

Роздуми про сенс людського життя моральний вибір кожного

1

 

П. 4 №1 с.201

 

 

 

48

Добро і зло в повісті, сучасному світі та в людині

1

 

 

 

 

 

49

Контрольна робота №5  (тести)

1

 

 

 

 

 

50-51

Любов Пономаренко. “Гер переможений”
Наскрізний гуманістичний пафос новели. Художні засоби його втілення (деталь, поєднання різних часових площин тощо).
ТЛ: новела.

2

 

с.204-208

 

 

НЛ–1,2,3,4

 

52-53

О.Ольжич « Господь багатий нас благослови», « Захочеш – і будеш» із циклу «Незнаному воякові»

2

 

с.213-215

 

 

НЛ–1,2

 

54-55

О.Теліга « Сучасникам», 2 Радість», «Пломінний день» Українські національні герої, лицарі духу. Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом. Ідея оптимізму і життєлюбства у творах. РМ№4 (усно)  Моральний заповіт нащадкам.

2

 

с.216-220

 

 

НЛ–1,2

 

56-57

Олександр Гаврош « Неймовірні пригоди Івана Сили»

2

 

с.221-242

 

 

НЛ–1, 3

 

58

Іван Сила – втілення непереможного духу українського народу.

1

 

 

 

 

 

59

Морально-етична проблематика твору

1

 

власн істор про Івана Силу

 

кінофільм «Іван Сила», 2013; режисер В. Андрієнко

 

60

Андрій Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в них. “Пісня про рушник”

1

 

напам

 

 

НЛ–2

 

61

Виразне читання «Чому сказати  й сам не знаю», « Вчителька» Художні засо-би донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам’яті. Ліризм поезій А. Малишка.

1

 

с.244-252

 

 

 

62

Володимир ІВАСЮК. Пісенна творчість («Червона рута», «Я піду в далекі гори», «Балада про мальви», «Водограй»)

Відомий український поет і композитор. Пісні митця, що сприяли відродженню національної самосвідомості, патріотичних почуттів.

1

 

 

 

 

НЛ–2

 

63

Контрольна робота №6  ( розгорнуті відповіді на питання)

1

 

 

 

 

 

64-65

Л.Р,К,№3-4 Н.Дев'ятко

2

 

 

 

 

 

66-67

ПЧ№3-4 В.Рутківський « Стріли під сонцем» Підсумковий урок

2

 

 

 

 

 

68

Підсумковий урок

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
15 липня 2019
Переглядів
3692
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку