1. | Ознайомлення з порядком і планом роботи гуртка. Загальні правила безпеки. Правила поведінки в кабінеті, спортзалі, спортивному майданчику, у навчальному закладі, під час екскурсій. | 1 | ||
2. | Правила дорожнього руху. Правила проведення туристських подорожей з учнівською молоддю. | 1 | ||
3. | Історико–краєзнавчі джерела про рідний край. Речові джерела. Образотворчі джерела. Фотографії, листівки. | 1 | ||
4. | Письмові джерела. Збір цікавого історико–етнографічного матеріалу: «Козацькі прізвища та роди нашого краю». Гетьманські столиці. | 1 | ||
5. | Практичне заняття. Проведення екскурсій козацькими місцями (район чи область). Обробка зібраного історико–краєзнавчого матеріалу. | 1 | ||
6. | Вивчення життєписів славних козацьких гетьманів. | 1 | ||
7. | Козацькі чайки, їх оснащення, озброєння, особливості; морські походи запорожців. | 1 | ||
8. | Створення місцевих козацьких осередків та співпраця з ними гуртківців. | 1 | ||
9. | Сучасні літературні твори про морські козацькі походи. | 1 | ||
10. | Практичне заняття. Проведення екскурсій та подорожей з активним способом пересування, семінарів, круглих столів з громадскістю та батьками. | 1 | ||
11. | Непохитна вірність ідеям, принципам народної моралі і духовності. Родина і Україна – найвищі святині для козака. Ініціативність, кмітливість, уміння долати життєві труднощі. | 1 | ||
12. | Практичне заняття. Святкування Покрови Пресвятої Богородиці. 14 жовтня – День українського козацтва. Участь у інших державних та національних святах. | 1 | ||
13. | Козацька Рада (Козацьке коло). Співпраця з територіальним громадським об'єднання козацько–лицарського духу: навчальний заклад, влада, громадськість, батьківський комітет. План спільних дій. | 1 | ||
14. | Практичне заняття. Свято Козацької Ради (урочисте свято із залученням батьків, учнів, педагогів, громадськості та місцевої влади, козацьких представників за окремим сценарієм). | 1 | ||
13. | Вогнева підготовка. Загальна будова пневматичної гвинтівки, її характеристика та принцип дії. Заходи безпеки під час стрільби. | 1 | ||
16. | Основи козацьких єдиноборств. Основи військового впоряду. Стрій і пісня. | 1 | ||
17. 18. | Практичне заняття. Огляди–змагання військово–спортивного вишколу. Основи стрільби з пневматичної гвинтівки. Помилки при стрільбі з гвинтівки та їх усунення. Вибір точки прицілювання. | 1 | ||
19. | Виконання стрільби з пневматичної гвинтівки. Відпрацювання елементів прицілювання. | 1 | ||
20. | Як козаки орієнтувались. Найдавніші козацькі мапи. | 1 | ||
21. | Суть орієнтування на місцевості. Визначення сторін горизонту за компасом, небесними світилами та місцевими предметами. Повідомлення про своє місцезнаходження (козацький вістовий). | 1 | ||
22. | Магнітний азимут і його визначення. Визначення азимуту на місцевий предмет і напрямку руху за магнітним азимутом. | 1 | ||
23. | Практичне заняття. Визначення сторін горизонту за компасом, небесними світилами та місцевими предметами. Повідомлення про своє місцезнаходження. | 1 | ||
24. | Практичне заняття Визначення азимуту на місцевий предмет і напрямку руху за магнітним азимутом. Черговість руху за азимутом. | 1 | ||
25. | Участь у змаганнях зі спортивного орієнтування. Екскурсійні поїздки по місцях козацької слави. Учать в туристичних походах по місцям бойової і трудової слави українського народу. | 1 | ||
26. | Загальна фізична підготовка (ЗФП). Гігієнічні передумови занять ЗФП. Основи техніки оздоровчого бігу. | 1 | ||
27. | Стрибки у довжину, висоту, у «кроці» через перешкоду. Метання м'яча, гранати з розбігу; вправи для розвитку та зміцнення ліктьового, плечового суглобів. | 1 | ||
28. | Гімнастика. Організовуючі вправи: фігурне марширування з різними перешикуваннями і поворотами без зупинок. Акробатичні вправи (з розучуванням елементів бойових мистецтв), опорні стрибки. Лазіння по канату (голоблі). Подолання перешкоди по колоді. | 1 | ||
29. | Практичне заняття. Розучування вправ; закріплення техніки метання м'яча, гранати з розбігу; подолання перешкоди по колоді із самонаведенням. | 1 | ||
30. | Участь у спортивних змаганнях. | 1 | ||
31. | Ознайомлення з драматичним мистецтвом. Що таке літаратурно–музично–танцювальна композиція | 1 | ||
32. | «Козацька ватра» – мистецьке представлення свого краю. | 1 | ||
33. | Практичне заняття. Участь у концертах, фестивалях, виставах. | 1 | ||
34. | Підсумкове військово–спортивне свято | 1 | ||
35. | Резервне заняття | 1 |
Календарно – тематичний план
з військово – патріотичної гри українського козацтва Джура (Сокіл)
(третій рік навчання)
№ п/п |
Дата заняття |
Зміст заняття |
Кількість годин |
Примітки |
1. |
|
Ознайомлення з порядком і планом роботи гуртка. Загальні правила безпеки. Правила поведінки в кабінеті, спортзалі, спортивному майданчику, у навчальному закладі, під час екскурсій. |
1 |
|
2. |
|
Правила дорожнього руху. Правила проведення туристських подорожей з учнівською молоддю. |
1 |
|
3. |
|
Історико–краєзнавчі джерела про рідний край. Речові джерела. Образотворчі джерела. Фотографії, листівки. |
1 |
|
4. |
|
Письмові джерела. Збір цікавого історико–етнографічного матеріалу: «Козацькі прізвища та роди нашого краю». Гетьманські столиці. |
1 |
|
5. |
|
Практичне заняття. Проведення екскурсій козацькими місцями (район чи область). Обробка зібраного історико–краєзнавчого матеріалу. |
1 |
|
6. |
|
Вивчення життєписів славних козацьких гетьманів. |
1 |
|
7. |
|
Козацькі чайки, їх оснащення, озброєння, особливості; морські походи запорожців. |
1 |
|
8. |
|
Створення місцевих козацьких осередків та співпраця з ними гуртківців. |
1 |
|
9. |
|
Сучасні літературні твори про морські козацькі походи. |
1 |
|
10. |
|
Практичне заняття. Проведення екскурсій та подорожей з активним способом пересування, семінарів, круглих столів з громадскістю та батьками. |
1 |
|
11. |
|
Непохитна вірність ідеям, принципам народної моралі і духовності. Родина і Україна – найвищі святині для козака. Ініціативність, кмітливість, уміння долати життєві труднощі. |
1 |
|
12. |
|
Практичне заняття. Святкування Покрови Пресвятої Богородиці. 14 жовтня – День українського козацтва. Участь у інших державних та національних святах. |
1 |
|
13. |
|
Козацька Рада (Козацьке коло). Співпраця з територіальним громадським об’єднання козацько–лицарського духу: навчальний заклад, влада, громадськість, батьківський комітет. План спільних дій.
|
1 |
|
14. |
|
Практичне заняття. Свято Козацької Ради (урочисте свято із залученням батьків, учнів, педагогів, громадськості та місцевої влади, козацьких представників за окремим сценарієм). |
1 |
|
13. |
|
Вогнева підготовка. Загальна будова пневматичної гвинтівки, її характеристика та принцип дії. Заходи безпеки під час стрільби. |
1 |
|
16. |
|
Основи козацьких єдиноборств. Основи військового впоряду. Стрій і пісня. |
1 |
|
17.
18.
|
|
Практичне заняття. Огляди–змагання військово–спортивного вишколу.
Основи стрільби з пневматичної гвинтівки. Помилки при стрільбі з гвинтівки та їх усунення. Вибір точки прицілювання. |
1 |
|
19. |
|
Виконання стрільби з пневматичної гвинтівки. Відпрацювання елементів прицілювання. |
1 |
|
20. |
|
Як козаки орієнтувались. Найдавніші козацькі мапи. |
1 |
|
21. |
|
Суть орієнтування на місцевості. Визначення сторін горизонту за компасом, небесними світилами та місцевими предметами. Повідомлення про своє місцезнаходження (козацький вістовий). |
1 |
|
22. |
|
Магнітний азимут і його визначення. Визначення азимуту на місцевий предмет і напрямку руху за магнітним азимутом. |
1 |
|
23. |
|
Практичне заняття. Визначення сторін горизонту за компасом, небесними світилами та місцевими предметами. Повідомлення про своє місцезнаходження. |
1 |
|
24. |
|
Практичне заняття Визначення азимуту на місцевий предмет і напрямку руху за магнітним азимутом. Черговість руху за азимутом. |
1 |
|
25. |
|
Участь у змаганнях зі спортивного орієнтування. Екскурсійні поїздки по місцях козацької слави. Учать в туристичних походах по місцям бойової і трудової слави українського народу. |
1 |
|
26. |
|
Загальна фізична підготовка (ЗФП). Гігієнічні передумови занять ЗФП. Основи техніки оздоровчого бігу. |
1 |
|
27. |
|
Стрибки у довжину, висоту, у «кроці» через перешкоду. Метання м’яча, гранати з розбігу; вправи для розвитку та зміцнення ліктьового, плечового суглобів. |
1 |
|
28. |
|
Гімнастика. Організовуючі вправи: фігурне марширування з різними перешикуваннями і поворотами без зупинок. Акробатичні вправи (з розучуванням елементів бойових мистецтв), опорні стрибки. Лазіння по канату (голоблі). Подолання перешкоди по колоді. |
1 |
|
29. |
|
Практичне заняття. Розучування вправ; закріплення техніки метання м’яча, гранати з розбігу; подолання перешкоди по колоді із самонаведенням. |
1 |
|
30. |
|
Участь у спортивних змаганнях. |
1 |
|
31. |
|
Ознайомлення з драматичним мистецтвом. Що таке літаратурно–музично–танцювальна композиція |
1 |
|
32. |
|
«Козацька ватра» – мистецьке представлення свого краю. |
1 |
|
33. |
|
Практичне заняття. Участь у концертах, фестивалях, виставах.
|
1 |
|
34. |
|
Підсумкове військово–спортивне свято |
1 |
|
35. |
|
Резервне заняття |
1 |
|