Календарно-тематичний план з Всесвітньої історії 8 клас

Про матеріал
Календарно тематичний план на рік для 8-го класу з Всесвітньої історії, за підручником Наталії Сорочинської "Всесвітня історія" для 8 класу закладів загальної середньої освіти.Тернопіль, 2021р. ( Наказ Міністерства освіти і науки України від 22.02. 2021 р. № 243).Містить зміст навчально-пізнавальної діяльності та очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності. В графі домашніх завдань вказанорекомендовані параграфи та сторінки підручника, виділена кількість контрольних та практичних робіт.
Перегляд файлу

                                                       КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД” МАЛИНІВСЬКИЙ ОПОРНИЙ ЛІЦЕЙ №1“

МАЛИНІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ

ЧУГУЇВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

        

 

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

з  Всесвітньої історії

для учнів  8-го класу

на 2024/2025 навчальний рік

 

ПОГОДЖЕНО

        Директор

        

        _____________

 

                      

 

        Учитель історії:

                                                  ______________________

 

8 клас

(1година на тиждень: І семестр – 16 годин, ІІ семестр – 19 годин)

Складено відповідно до   Навчальної програма для закладів загальної середньої освіти «Історія України. Всесвітня історія. 5–9 кл.» (наказ МОН від 07.06.2017 № 804 (Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти, 2011 рік).

Підручник : «Всесвітня історія»  Н. М. Сорочинська для 8 кл. закладів загальної середньої освіти. Наказ Міністерства освіти і науки України від 22.02. 2021 р. № 243

Структура курсу:

Розділ І. Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин.

Розділ ІІ. Високе Відродження. Реформація в Західній Європі.

Розділ III.  Держави Західної та Центральної Європи в XVI-XVII ст.

Розділ IV. Османська імперія. Держави Східної Європи в XVII-XVIII ст.

Розділ V. Епоха Просвітництва.

Розділ VІ. Східний Світ у XVI-XVIII ст. (оглядово).

Історична компетентність складається з:

  1. Хронологічної компетентності – уміння орієнтуватися в історичному просторі.
  2. Просторової – уміння знаходити зв*язки в розвитку народів, господарства, культури й природного довкілля.
  3. Інформаційної - уміння знаходити потрібну історичну інформацію в різних джерелах.
  4. Логічної – уміння ставити запитання та шукати на них відповіді.
  5. Аксіологічної – уміння оцінювати історичну подію.

Практичних робіт – 6

Контрольних тематичних робіт (тести) - 6


 

№з/п

Дата

Тема і зміст уроку

Зміст навчальної діяльності

Очікувані результати: у результаті пізнавальної діяльності учні/учениці зможуть :знати, розуміти, уміти

Домашнє завдання

1

06.09

Повторення. Середні віки в історії Європи та України. вступ. Новий час (Модерна доба). Ранній Новий час (Ранньомодерна доба) в світі та Україні.

 

 

Ст. 3 QR -код . Презентація.

Розділ І. Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин

2

13.09

Великі географічні відкриття

Причини й передумови

Великих географічних

відкриттів XV–XVI ст.

Подорожі Христофора

Колумба, Васко да Гами,

Фернана Магеллана.

Цивілізації доколумбової

Америки (оглядово).

Конкіста – завоювання

Нового світу. Створення колоніальних імперій.

Зміна поглядів на світ.

Торговельний капітал.

Мануфактурне

виробництво і наймана

праця. Становлення

капіталістичних відносин.

Повсякденне життя

населення Західної

Європи.

Знати:

–  час Великих географічних відкриттів і Конкісти;

–  дату першої подорожі Христофора Колумба;

–  напрямки подорожей Христофора Колумба, Васко

да Гами, Фернана Магеллана, центри світової

торгівлі.

Розуміти:

–  Великі географічні відкриття як просторове

розширення впливу європейської цивілізації на світ;

–  причини історичних явищ і процесів (як факти, що зумовили їх появу) та їхні наслідки (як факти,

породжені цим явищем, процесом);

–  вплив Великих географічних відкриттів на

світобачення, господарське та суспільне життя

населення Європи та Нового світу;

–  поняття «буржуазія», «зустріч цивілізацій»,

«капіталізм», «колоніальна імперія», «конкіста»,

«мануфактура», «найманий працівник», «революція

цін».

Уміти:

–  розташувати в хронологічній послідовності

відомості про розширення впливу європейської

цивілізації на світ;

–  простежити на основі карти, як змінювався

простір впливу європейської цивілізації на світ;

–  визначати причини і наслідки Великих

географічних відкриттів;

–  характеризувати зміни в житті людей, пов’язані з

Великими географічними відкриттями, створенням

перших колоніальних імперій, поширенням

мануфактур і найманої праці;

–  встановити причини масових міграцій європейців

у ХVІ–ХVІІ ст.

Ст.4-11. &1Презентація.

3

20.09

Цивілізації доколумбової Америки. Конкіста

Ст. 11-17. &2Презентація.

4

27.09

Економіка ранньомодерної доби

Ст.17-24. &3 Презентація.

5

04.10

Повсякденне життя населення Західної Європи

Ст. 25-33&4

6

11.10

Практична робота 1 за розділом.

Ст.33

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт.

–  Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Великі

географічні відкриття, подорожі Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана

Магеллана.

–  Позначити на контурній карті об’єкти, що відображають просторове

розширення впливу європейської цивілізації на світ (колонізовані європейцями

землі, напрямки нових торговельних шляхів і центри світової торгівлі ХVІ–

ХVІІ ст.).

–  Підготувати і представити групове повідомлення (презентацію) на тему

«Цивілізації доколумбової Америки (ацтеки, майя, інки)».

–  Описати (на основі джерел) становище жінок і дітей у країнах Західної Європи

в ХVІ–ХVІІІ ст.

7

18.10

Контрольна робота за розділом 1.

Розділ ІІ. Високе Відродження. Реформація в Західній Європі

8

25.10

Гуманізм та високе відродження

Гуманізм як

інтелектуальний рух доби

Відродження. Високе

Відродження. Католицька

церква напередодні

Реформації. Народження

протестантизму.

Поширення Реформації.

Контрреформація в

Європі. Єзуїти.

Тридентський собор. Релігійні війни в Німеччині

та Франції. Аугсбурзький

релігійний мир 1555 р.

Культура бароко.

Народження нової

європейської науки.

Знати:

–  час бароко і релігійних воєн у Німеччині та Франції;

–  дати початку Реформації в Німеччині, укладення

Аугзбургського релігійного миру;

–  територію поширення Реформації, культурні

центри Європи Раннього Нового часу.

Розуміти:

–  Ранній Новий час (Ранньомодерну добу) як період

звільнення суспільного життя від церковного

догматизму;

–  світський, нецерковний характер культури Відродження;

–  гуманізм епохи Відродження як європейський

інтелектуальний рух за вдосконалення людської

природи через пізнання культурної спадщини

Античності;

–  бароко як усвідомлення людиною Ранньомодерної

доби складності, багатоманітності та мінливості

світу;

–  поняття «бароко», «Високе Відродження»,

«кальвінізм», «Контрреформація», «лютеранство»,

«орден єзуїтів», «протестантизм», «релігійні війни»,

«Реформація», «секуляризація».

Уміти:

–  розташувати в хронологічній послідовності

відомості про Реформацію, Відродження

(Ренесанс) і Бароко;

–  показати на карті регіони поширення Реформації;

культурні центри Європи Раннього Нового часу;

–  розповісти про наукові й технічні досягнення

Раннього Нового часу; представників культури

Відродження й Бароко, їхні твори; видатні пам’ятки

культури епохи Ренесансу й Бароко;

–  визначити причини і наслідки Реформації та

Контрреформації;

–  сформулювати основні ідеї вчень Жана Кальвіна і

Мартіна Лютера;

–  висловлювати судження про діяльність Ігнатія

Лойоли;

–  розпізнати пам’ятки культури епохи Відродження і

Бароко.

Ст.34-42&5

9

08.11

Реформація та релігійні війни

Ст. 43-49 &6

10

 

15.11

Контреформація

Культура бароко. Народження нової європейської науки

Ст. 50-53 &7

Ст.53-58 &8

11

22.11

Практична робота за розділом 2

Ст.58 Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт.

–  Вирізнити гуманістичні ідеї у витягах з літературних творів епохи Відродження

(Францеско Петрарки, Мігеля де Сервантеса, Еразма Роттердамського, Ніколо

Макіавеллі, інших) і мистецьких шедеврах Високого Відродження (Леонардо

да Вінчі, Рафаеля, Мікеланджело, Пітера Брейгеля, Альбрехта Дюрера та

інших), вибір обґрунтувати.

–  Представити світ природи та людей очима католика, православного,

протестанта.

–  Здійснити уявну подорож до пам’яток епохи Відродження в Італії, Франції,

Німеччині, інших країнах; встановити цінності та норми життя, що їх

утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури,

образотворчого мистецтва).

12

29.11

Контрольна робота за розділом 2

Розділ III.  Держави Західної та Центральної Європи в XVI-XVII ст.

13

06.12

Франція у XVI-XVII ст.

Становлення абсолютної

монархії у Франції.

Абсолютизм за Луї XIV.

Володіння Габсбургів.

Національно-визвольна

війна в Нідерландах.

Утрехтська унія.

Королівська реформація в

Англії. «Криваве

законодавство».

Англійська революція.

Утвердження

парламентаризму. «Білль

про права».

Річ Посполита:

«шляхетська демократія».

Тридцятилітня війна.

Вестфальська система

міжнародних відносин.

Знати:

–  хронологічні межі національно-визвольної війни в

Нідерландах, революції в Англії, Тридцятилітньої

війни;

–  дати укладення Люблінської й Утрехтської уній,

Нантського едикту, Вестфальського миру.

Розуміти:

–  передумови утвердження абсолютизму в

європейських державах;

–  абсолютну монархію як перехідну форму від

станово-представницької до сучасної

(національної) держави;

–  передумови формування ранньомодерної системи

державної влади в Речі Посполитій (обмеження

влади великого князя на користь панів-ради у

Великому князівстві Литовському, Руському і

Жемайтійському, обмеження влади короля

шляхетським представництвом у королівстві

Польському);

–  роль міського патриціату та дворянства в

управлінні містами-республіками; шляхти в

управлінні Річчю Посполитою;

–  історичне значення національно-визвольної війни

в Нідерландах та Англійської революції;

–  Вестфальський мир як подію, що заклала основи

сучасного світового порядку – поділу світу на

національні держави й утвердження в міжнародних

відносинах принципу державного суверенітету;

–  поняття «абсолютизм», «абсолютна монархія»,

«аристократична (шляхетська) республіка»,

«меркантилізм», «національно-визвольна війна»,

«олігархічна (бюргерська) республіка»,

«парламентська монархія», «протекторат»,

«протекціонізм», «революція».

Уміти:

–  розташувати в хронологічній послідовності

відомості про процеси централізації влади і

формування національних держав у Західній

Європі в XVІ–XVІІ ст.;

–  простежити на основі карти утворення в Західній

Європі національних держав; 

–  схарактеризувати політичний устрій

західноєвропейських країн;

–  обґрунтувати свої судження про володарів і

державних діячів європейських країн XVІ–XVІІІ ст.:

Армана-Жана дю Плессі де Рішельє, Вільгельма

І Оранського, Єлизавети І, Жана-Батиста Кольбера, Карла V, Луї XIV, Олівера Кромвеля;

–  визначити причини і наслідки: Люблінської унії,

релігійних війн у Франції, національно-визвольної

війни в Нідерландах, Англійської революції.

Ст.59-66 &9

14

13.12

Іспанія XVI-XVII ст. Виникнення Об’єднаних провінцій Нідерландів

Ст.67-75 &10

15

20.12

Англія XVI-XVII ст.

Ст 76-87, &11

16

27.12

Польське королівство. Утворення Речі Посполитої

Ст.88-94, &12

17

17.01

Тридцятилітня війна. Вестфальська система міжнародних відносин.

Ст.95-102, &13

18

24.01

Практична робота за розділом 3

Ст.102 Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт.

–  Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Реформацію,

утворення Речі Посполитої, Тридцятилітню війну, національно-визвольну війну

в Нідерландах, Англійську революцію, інше.

–  Позначити на контурній карті регіони поширення католицизму, протестантизму і

православ’я; території абсолютних монархій і республік, що існували в XVІ–

XVІІІ ст.

–  Укласти і представити історичний портрет одного з монархів XVІ–XVІІІ ст. (на

вибір учительки/учителя або учениці/учня).

19

31.01

Контрольна робота за розділом 3

Розділ IV. Османська імперія. Держави Східної Європи в XVII-XVIII ст

20

07.02

Османська імперія

Експансія Османської

імперії. Народи Південно-

Східної Європи під

владою турків-османів.

Кримське ханство.

Внутрішня і зовнішня

політика. Московське

царство. Правління

династії Романових.

Внутрішня та зовнішня

політика Петра І.

Економічний занепад та

політична криза в Речі

Посполитій (друга

половина XVII – XVIIІ ст.).

Знати:

–  дати облоги Відня та проголошення Московського

царства Російською імперією, хронологічні межі

Північної війни.

Розуміти:

–  період XVI–XVIIІ ст. як епоху воєн за переділ

Європи і світу;

–  причини економічного занепаду та затяжної

політичної кризи в Речі Посполитій (друга половина

XVII–XVIIІ ст.);

–  поняття «Земський собор», «опричнина», «Росія»,

«самодержавство (абсолютизм)», «церковний

розкол».

Уміти:

–  розташувати в хронологічній послідовності

відомості про османську експансію в Центральній

та Східній Європі, її зупинення (облоги Чигирина

1678 р. і Відня 1683 р.), шведську експансію в

Центральній Європі, московську/російську

експансію у Східній Європі;

–  простежити на основі карти територіальні зміни,

яких зазнали в XVI–XVIIІ ст. Османська імперія, Річ

Посполита, Московське царство/Російська імперія;

–  схарактеризувати внутрішню й зовнішню політику

Речі Посполитої в другій половині XVII–XVIIІ ст.;

–  обґрунтувати свої судження про політику Івана IV

Грозного, Олексія Михайловича, Петра I,

Сулеймана Пишного;

–  визначити причини і наслідки: османських

завоювань в Європі, кризи в Речі Посполитій (друга

половина XVII–XVIIІ ст.), московської/російської

воєнної експансії у Східній Європі, Північної війни

Ст.103-110, &14

21

14.02

Московське царство

Ст.110-116, &15

 

22

21.02

Правління Петра I. Проголошення Російської імперії

Ст.116-121, &16

23

28.02

Річ Посполита в XVII-XVIII ст.

Ст.122-125, &17

24

07.03

Практична робота за розділом 4

Ст.125 Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт.

35

–  Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про османську

експансію в Центральній та Східній Європі, її зупинення (облоги Чигирина

1678 р. і Відня 1683 р.), шведську експансію в Центральній Європі,

московську/російську воєнну експансію у Східній Європі, проголошення Росії

імперією та інше.

–  Позначити на контурній карті територіальні надбання і втрати Османської

імперії, Речі Посполитої, Московського царства/Російської імперії в XVI–

XVIIІ ст.

–  Обґрунтувати судження про суперечливий характер реформ Петра І.

25

14.03

Контрольна робота за розділом 4

Розділ V. Епоха Просвітництва.

26

21.03

Промисловий переворот та Просвітництво

Початок індустріальної

(промислової) революції,

її вплив на життя різних

верств населення.

Просвітництво.

Енциклопедисти. Масони.

Класицизм. Освічений

абсолютизм.

Володіння австрійських

Габсбургів.

Королівство Пруссія.

Російська імперія.

Міжнародні відносини.

Війна за іспанську

спадщину, війна за

австрійську спадщину,

Семилітня війна. Поділи

Речі Посполитої. Початок

боротьби за спадщину

Османської імперії.

Колонії Великої Британії в

Північній Америці.

Декларація незалежності.

Війна за незалежність.

Утворення Сполучених

Штатів Америки (США).

Конституція США.

Знати:

–  час епохи Просвітництва, початку індустріальної

(промислової) революції, війни за незалежність

США;

–  дати ухвалення Декларації незалежності США та

Конституції Речі Посполитої.

Розуміти:

–  визначальний вплив індустріальної революції на

зміни в структурі економіки (формування

промисловості) і соціальній структурі суспільства

(зростання чисельності та ролі найманих

працівників), на рівень життя людей праці та інші

аспекти повсякденного життя;

–  Просвітництво як Добу Розуму, коли

утверджувалася віра в силу знань і можливість

розумного облаштування суспільного життя;

–  освічений абсолютизм як політику, спрямовану на

знищення або реформування найбільш застарілих

феодальних порядків;

–  поняття «енциклопедисти», «індустріальна

(промислова) революція», «класицизм»,

«масонство», «освічений абсолютизм»,

«Просвітництво».

Уміти:

–  розташувати в хронологічній послідовності

відомості про індустріальну революцію, добу

Просвітництва, Війну за незалежність США;

–  простежити зміни на політичній карті світу

впродовж ХVІІІ ст.;

–  визначити зміни в повсякденному житті європейців

протягом ХVІІІ ст., що стали наслідком

індустріальної революції, поширення ідей

Просвітництва;

–  встановити причини і наслідки реформ: Марії-

Терезії та Йосифа ІІ (Австрійська монархія),

зокрема для українських теренів, Фрідріха ІІ

(Пруссія), Катерини ІІ (Російська імперія);

Початок індустріальної

(промислової) революції,

її вплив на життя різних

верств населення.

Просвітництво.

Енциклопедисти. Масони.

Класицизм. Освічений

абсолютизм.

Володіння австрійських

Габсбургів.

Королівство Пруссія.

Російська імперія.

Міжнародні відносини.

Війна за іспанську

спадщину, війна за

австрійську спадщину,

Семилітня війна. Поділи

Речі Посполитої. Початок

боротьби за спадщину

Османської імперії.

Колонії Великої Британії в

Північній Америці.

Декларація незалежності.

Війна за незалежність.

Утворення Сполучених

Штатів Америки (США).

Конституція США.

36

–  встановити причини розгортання війни за

незалежність і утворення США;

–  укласти історичний портрет Бенджаміна

Франкліна, Джорджа Вашингтона, Тадеуша

Костюшка.

Ст.126-137, &18

27

04.04

Правителі доби освіченого абсолютизму: Марія- Терезія, Йосиф II, Фрідріх II, Єлизавета I, Катерина II

Ст.137-144, &19

28

 

11.04

Міжнародні відносини у XVIII ст.

Виникнення Сполучених штатів Америки

Ст.145-151, &20

Ст. 151-157, &21

29

18.04

Практична робота за розділом 5

Ст. 157 .Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт.

–  Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про початок

промислової революції, хронологічні межі доби Просвітництва та війни за

незалежність США, ухвалення Декларації незалежності та Конституції США

та інше.

–  Позначити на контурній карті нові держави (зокрема США) й територіальні

надбання/втрати Великої Британії, Пруссії, Австрійської монархії, Російської

імперії в другій половині ХVІІІ ст.

–  Проаналізувати повсякденне життя в країнах Західної Європи у ХVІІІ ст.,

виявити зміни, які стали наслідком промислової революції, поширення ідей

Просвітництва.

–  Проаналізувати Декларацію незалежності Сполучених Штатів і встановити, які

ідеї епохи Просвітництва в ній відображено.

30

25.04

Контрольна робота за розділом 5

Розділ VІ. Східний Світ у XVI-XVIII ст. (оглядово).

31

02.05

Іран та Індія

Індія. Держава Великих

Моголів. Перське царство

Сефевидів. Культура Індії

та Персії.

Китай. Маньчжурське

завоювання. Династія

Цин. Культура Китаю.

Японія. Сьогунат

Токугави. Політика

самоізоляції. Культура

Японії.

Знати:

–  час існування Держави Великих Моголів, панування

у Китаї династії Цин і період сьогунату Токугави.

Розуміти:

–  традиційний характер чотирьох найбільших

цивілізацій Сходу, що розвивалися в Ранній Новий

час: індійської, ісламської, китайської та японської;

–  поняття «політика самоізоляції», «самураї»,

«сьогунат».

Уміти:

–  розмістити в хронологічній послідовності

відомості про встановлення влади Великих

Моголів, Сефевидів, династії Цин, Токугави;

–  показати на карті території Індії, Персії, Китаю,

Японії;

–  визначити особливості культур народів Сходу;

–  розкрити особливості взаємин країн Сходу та

Європи.

Ст. 158-163, &22

32

09.05

Китай та Японія

Ст. 164-173, &23

33

16.05

Практична робота за розділом 6

Ст.173

34

23.05

Контрольна робота за розділом 6

35

30.05

Урок резерву

 

 

docx
Додано
12 вересня
Переглядів
23
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку