Календарно-тематичний план з зарубіжної літератури для 11 класу.

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з зарубіжної літератури для 11 класу ( рівень стандарту, профільний рівень).
Перегляд файлу

11 клас. Рівень стандарту

з/п

Дата

Зміст навчального матеріалу

Вступ

Література. Мораль. Людяність  

1

 

Виклики сучасного світу. Значення літератури та культури для збереження миру й духовності. Роль вітчизняної перекладацької школи для популяризації світової літератури й формування українського читача. Літературні премії світу, письменники-лауреати та їхній внесок у боротьбу за мир і духовність.

(ТЛ) Діалог культур. Поглиблення поняття про художній переклад.

(ЛК) Специфіка сучасної культури та роль літератури в ній. (УС) Видатні українці — популяризатори здобутків літератур народів світу. 

(ЕК) Відмінність понять «національна література» і «світова література».

(МЗ) Історія.

Золоті сторінки далеких епох  

2

 

Німеччина

Німецьке Просвітництво та його вплив на розвиток Європи.  Йоганн Вольфґанґ Ґете (1749–1832). 

«Фауст»   частина),  останній  монолог  Фауста

(ІІ частина). 

Віхи життя та значення діяльності Й. В. Ґете для світової культури. Історія створення трагедії «Фауст». Особливості композиції. Проблематика. Образ Фауста як утілення динамізму нової європейської цивілізації. 

(ТЛ) Трагедія. Поглиблення поняття про художній образ.

(ЕК) Порівняння образів Фауста і Вагнера. 

3

 

Пошуки сенсу буття й призначення людини. Опозиція Фауст — Мефістофель. Фауст і Маргарита. Жанрова своєрідність твору. 

(ЛК) Утілення трагедії «Фауст» у різних видах мистецтва (образотворче мистецтво, музика, театр та ін.).

(УС) «Фауст» в Україні: переклади й критика.  

(МЗ) Художня культура.  

4

 

РМ

Розвиток зв’язного мовлення (письмово)

 

 

 

 

Твір-роздум «Сутність протистояння Фауста і Мефістофеля».

5

 

ПЧ

Позакласне читання

Джон Фаулз. «Маг». Багатогранність буття, дилема етнічного вибору, випробування почуттями кохання – коханняпристрасті і кохання-відданості у творі.

Модернізм 

6

 

 

Модерністська проза початку ХХ ст. (загальна характеристика).

Світоглядні й естетичні засади модернізму, його художнє новаторство. Модерністські явища в художній прозі на початку ХХ ст. Ф. Кафка, Дж. Джойс і М. Пруст як зачинателі модернізму в європейській прозі.

(ТЛ) Модернізм.

7

 

Німецькомовна проза Франц Кафка (1883–1924). «Перевтілення».

Життя і творчий шлях Ф. Кафки. Зображення відчуження особистості в новелі «Перевтілення». Образ Грегора Замзи: проблемність, метафоричність, символічність.  

8

 

Розкриття у творі світового буття як абсурдного. Особливості композиції, функції фантастики. Характерні риси стилю Ф. Кафки, поєднання реалістичних і міфологічних елементів у гротескному світі.

(ЕК) Традиції М. В. Гоголя у творчості Ф. Кафки.

(ЛК) Утілення сюжетів творів Ф. Кафки у кінематографі, анімації, живописі, графіці, музиці та інших видах мистецтва. Музей Ф. Кафки та пам’ятники йому в Празі.

9

 

Франція Альбер Камю (1913–1960).  Віхи життя й особливості світогляду А.Камю.

Роман «Чума» як еволюція «від естетики абсурду до естетики бунту». Особливості поетики й стилю роману. Відбиття руху Опору і глибинний філософський зміст

10

 

Проблематика, сюжет і композиція, притче вість твору, алегоризм образів і ситуацій. Абсурд і трагічний стоїцизм у романі «Чума». Проблема вибору людини в межовій ситуації та особистої відповідальності за цей вибір.  

11

 

РМ

Розвиток зв’язного мовлення (усно)

«У світі завжди була чума…».  (Зображення пошесті чуми у творах Альбера Камю та Джованні Боккаччо).

 

12

 

КР

Контрольна робота. Контрольний класний твір на одну з тем: «Проблема відчуження особистості в новелі Ф. Кафки «Перевтілення», або Чи варто боротися з чумою, якщо її бацила ніколи не вмирає?»

Шедеври європейської лірики першої половини xx ст. 

13

 

Розмаїття течій модернізму й авангардизму в європейській ліриці XX ст. 

Франція Ґійом Аполлінер (Вільгельм Альберт Володимир Олександр Аполлінарій Костровицький, 1880–1918).  «Зарізана голубка й водограй», «Міст Мірабо». 

Ґійом Аполлінер — поет-авангардист. Зв’язок поезії митця з естетикою кубізму, своєрідність «сюрреалізму» письменника, його художні новації в царині лірики. Збірки «Алкоголі. Вірші 1898–1913 рр.», «Каліграми. Вірші Миру і Війни». Специфіка віршованої форми каліграм («Зарізана голубка й водограй»). Тема кохання й часу у вірші «Міст Мірабо». Верлібр у творчості Ґійома Аполлінера. 

(ТЛ) Вірш, авангардизм.

(ЛК) Національне і загальнолюдське у віршах митців.

(УС) Видатні поети Європи першої половини XX ст. і Україна.

(МЗ) Історія, художня культура. 

14

 

Австрія

Райнер Марія Рільке (1875–1926). «Згаси мій зір…»,

«Орфей, Еврідіка, Гермес», збірка «Сонети до Орфея»

(огляд). 

Своєрідність поглядів і поетики Р. М. Рільке. Діалог ліричного героя з Богом («Згаси мій зір…»). 

(ЕК) Образи й мотиви світової культури (Біблії, мистецтва, філософії, фольклору) у творах поетів. 

15

 

Переосмислення античних міфів у віршах митця («Орфей, Еврідіка, Гермес», збірка «Сонети до Орфея»). Філософський характер і художня довершеність лірики поета. 

16

 

Іспанія

Федеріко Ґарсіа Лорка (1898–1936). 

«Про царівну Місяцівну», «Гітара».

Віхи творчого шляху й художні здобутки Ф. Ґарсіа Лорки. Жанрове розмаїття його лірики. Яскраві образи й символи у віршах поета. Своєрідність художнього світу Ф. Ґарсіа Лорки.

(ТЛ) Ліричний герой. 

 

17

 

КР

Контрольна робота (тести).

Шедеври європейської лірики першої половини XX ст. 

Антиутопія у світовій літературі (2 год.)

18

 

Розвиток жанру антиутопії у XX ст.: ознаки та представники. Велика Британія 

Джордж Оруелл (Ерік Артур Блер, 1903–1950). 

«Колгосп тварин».  

Зв’язок творчості Дж. Оруелла із соціально-історичною ситуацією доби. Викриття сутності тоталітарної системи та її ієрархії в антиутопіях митця. Боротьба проти страху й рабської покірності в суспільній свідомості.

(ТЛ) Антиутопія, конфлікт, сатира, соціальна фантастика. 

(УС) Антиутопія в українській літературі. 

(МЗ) Історія, художня культура.

Розвиток жанру антиутопії у XX ст.: ознаки та представники.

Велика Британія 

Джордж Оруелл (Ерік Артур Блер, 1903–1950). 

«1984» 

Зв’язок творчості Дж. Оруелла із соціально-історичною ситуацією  доби.  Викриття сутності тоталітарної системи та її ієрархії в антиутопіях митця. Боротьба проти страху й рабської покірності в суспільній свідомості.

(ТЛ) Антиутопія, конфлікт, сатира, соціальна фантастика. 

(УС) Антиутопія в українській літературі. 

(МЗ) Історія, художня культура.

19

 

Образ головного героя в динаміці. Поетика антиутопії (фантастика, мова, символи, алегорії тощо).  

(ЛК) Викривальний пафос антиутопії, спрямований проти тоталітаризму. Антиутопія в кіномистецтві XXXXI ст.

Образ головного героя в динаміці. Поетика антиутопії (фантастика, мова, символи, алегорії тощо). 

(ЛК) Викривальний пафос антиутопії, спрямований проти тоталітаризму. Антиутопія в кіномистецтві XXXXI ст.

Проблема війни і миру в літературі ХХ ст. (4 год.)

20

 

Німеччина

Епічний театр Б. Брехта: теоретичні засади й художня практика. 

Бертольт Брехт (1898–1956). «Матінка Кураж та її діти».  Б. Брехт — драматург-новатор.  (ТЛ) Епічний театр.

(МЗ) Історія, художня культура.

 

21

 

 

Зображення війни як засобу збагачення в драмі «Матінка Кураж та її діти». Ідеї попередження та риси «епічного театру» в п’єсі. 

(ТЛ) Епічний театр, підтекст, мотив, композиція.

(ЕК) Зіставлення образів.

(ЛК) «Матінка Кураж та її діти» в театрі й кіно. Зображення згубності війни в документалістиці й творах мистецтва.

22

 

Генріх Белль (1917–1985). 

«Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…».

Життєвий і творчий шлях письменника. Засудження антигуманної сутності Другої світової війни, її руйнівних наслідків для людства в оповіданні «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…». Образ школи як художня модель нацистської Німеччини. Зображення війни з погляду важко пораненого юного солдата. Символічний зміст назви оповідання, її зв’язок з історією Спарти. Форма твору (внутрішній монолог). Специфіка змалювання образу головного героя (відсутність імені, виразних індивідуальних рис, байдужість до світу, зміни в його внутрішньому світі та ін.). Художні деталі. Підтекст. Авторська позиція. 

(ЛК). Зображення згубності війни в документалістиці й творах мистецтва.

(УС) Друга світова війна у творах української літератури. Г. Белль і Україна.

23

 

Німецькомовна поезія Пауль Целан (1920–1970). «Фуга смерті». 

Віхи життя й творчості Пауля Целана. «Фуга смерті» — один із найвідоміших творів про Голокост. Художнє новаторство митця. Ключові метафори («чорне молоко світання», «могила в повітрі») як відтворення жахливої реальності Освенціму. Прийом протиставлення. Провідні мотиви та їхня роль у творі. Трансформація біблійних образів і мотивів у творі.

(УС) Пауль Целан і Україна.

24

 

КР

Контрольна робота. Контрольний класний твір на одну з тем:  «Матінка Кураж та її діти» — драма-пересторога напередодні Другої світової війни», або «Осуд антигуманної сутності війни в оповіданні Г. Белля «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…»

 

Людина та пошуки сенсу існування в прозі другої половини ХХ ст. (4 год.)

25

 

Загальна характеристика провідних тенденцій прози другої половини ХХ ст. 

США

Ернест Міллер Гемінґвей (1899–1961). «Старий і море». Віхи життя й творчості митця. «Кодекс честі» героїв Е. М. Гемінґвея. Реалістичний, міфологічний і філософський плани повісті «Старий і море». 

(ТЛ) Притча, підтекст, індивідуальний стиль письменника, національний колорит, ліричний монолог в епічному творі.   

(МЗ) Художня культура.

Символіка образів (риба, море, рибалка, хлопчик та ін.). Образ Сантьяго. Ознаки притчі у повісті.  

(ЛК) Відображення специфіки національних культур у літературних творах. Екранізації літературних творів.

(УС) Рецепція творчості Е. Гемінґвея в Україні. Вплив гемінґвеївського стилю на творчість Олеся Гончара. Вірші І. Драча «Памяті Хемінгуея», Д. Павличка «У домі Хемінгуея під Гаваною». Українські переклади й видання творів Е. Гемінґвея.

26

 

Колумбія

Ґабріель Ґарсіа Маркес (1927–2014). «Стариган із крилами».

Короткі відомості про життя митця, лауреата Нобелівської премії. Специфіка «магічного реалізму» Ґ. Ґарсіа Маркеса. Синтез реального і фантастичного в оповіданні Ґ. Ґарсіа Маркеса «Стариган із крилами». Відображення моральної деградації людства. Символічний зміст образу янгола. Ідея прагнення до внутрішнього вдосконалення, морального відродження, повернення до вічних цінностей.

(ТЛ) «Магічний реалізм».

(ЛК) Відображення специфіки національних культур у літературних творах. Екранізації літературних творів.

(УС) Українські переклади й видання творів Ґ. Ґарсіа Маркеса.  

27

 

РМ

Розвиток зв’язного мовлення (усно)

Інформаційно-цифрова компетентність: створення літературного портрету письменника (у вигляді самостійно створеної продукції (презентації, обкладинки видання, постера тощо).

 

Література другої половини  ХХ – початку ХХІ ст. (2 год.)

28

 

 

Провідні тенденції в драматургії другої половини ХХ ст.  Формування «театру абсурду» як явища театрального авангарду в 1950–1960-х рр., його провідні ознаки. Огляд здобутків митців («Гостина старої дами» Ф. Дюрренматта, «Санта-Крус» М. Фріша, «Носороги» Е. Йонеско, «Чекаючи на Годо» С. Беккета). Жанрові новації (драма-притча, трагікомедія та ін.). Значення іронії, гротеcку у творах.  

Література постмодернізму

Постмодернізм — одне з найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ – початку ХХІ ст. Постмодерністське мистецтво: елітарна й масова культура.

29

 

Сербія

Милорад  Павич  (1929–

2009). «Скляний равлик». 

Короткі відомості про митця. Утілення в оповіданні «Скляний равлик» рис постмодернізму. Можливість вибору шляхів читання твору як вияв характерної для постмодерністської літератури гри письменника з текстом і читачем, «відмови від монопольного права автора на істину». Варіанти фіналу твору як ознака стилю М. Павича. Значення центральної метафори.  (ТЛ) Постмодернізм, інтертекстуальність.  

(ЛК) Літературні твори другої половини XX ст. в кіно й театрі. 

(ЕК) Зіставлення персонажів, символів, метафор.  (МЗ) Історія, художня культура.

Аргентина  

Хуліо Кортасар (1914–1984). «Менади».

Короткі відомості про письменника. Фантасмагорична картина безумства натовпу в оповіданні Х. Кортасара «Менади». Відображення сучасних соціальних, психологічних, етичних проблем у творі. Специфіка індивідуального стилю митця: поєднання реалістичних і фантастичних елементів, калейдоскопічність подій, символіка, метафоризм, пародія. 

(ТЛ) «Театр абсурду», постмодернізм, інтертекстуальність, «магічний реалізм».  (ЛК) Літературні твори другої половини XX ст. в кіно й театрі. (ЕК) Зіставлення персонажів, символів, метафор.  (МЗ) Історія, художня культура.

 

Сучасна література в юнацькому читанні (2 год.)

(1–2 твори за вибором учителя та учнів) 

30

 

Джон Майкл Ґрін (нар. 1977). «Провина зірок».

Д. Ґрін — американський письменник, автор книжок для підлітків та молоді, відеоблоґер. «Провина зірок» — розповідь про історію кохання невиліковно хворих юнака та дівчини. Образи головних героїв. Ідея цінності життя. Символіка назви твору. Ліризм, іронічність оповіді.  

(ТЛ) Поглиблення понять про класичну і масову літературу, популярні жанри сучасної літератури. 

(УС) Видатні українські літературознавці XX ст. 

(ЕК) Трансформації традиційних жанрів у сучасну добу. Зіставлення літературних творів та їх утілення в кіно, театрі, образотворчому мистецтві.  

31

 

РМ

Розвиток зв’язного мовлення (письмово)

Твір-роздум «Зашифроване послання світу «здорових і дорослих» у романі Джона Майкла Ґріна «Провина зірок».

(МЗ) Історія, художня культура.

32

 

Австралія

Маркус Френк Зузак (нар. 1975). «Крадійка книжок». 

Короткі відомості про митця. «Крадійка книжок» - роман про Другу світову війну. Історія життя дівчинки Лізель Мемінґер. Викриття згубного впливу нацизму у творі. Образи «маленьких людей», які опинилися в умовах фашистської системи. Ідеї людяності, добра, порятунку життя й культури. Книга як символ збереження духовності в жорстокому світу. Форми оповіді.  

(ТЛ) Поглиблення понять про класичну і масову літературу, популярні жанри сучасної літератури. 

(ЛК) Відображення проблем війни і миру, суспільства, сучасної молоді, психології особистості, природи й людини у творах літератури й інших видах мистецтва.  

(ЕК) Трансформації традиційних жанрів у сучасну добу. Зіставлення літературних творів та їх утілення в кіно, театрі, образотворчому мистецтві.  

33

 

 

Таїр Халілов. «До останнього подиху». Тема депортації кримських татар та свавілля влади у творі.

34

 

КР

Контрольна робота (відповіді на запитання)

Людина та пошуки сенсу існування в прозі другої половини XX ст. Сучасна література в юнацькому читанні.

 

Підсумки (1 год.)

35

 

 

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. 

 

11 клас. Профільний рівень

з/п

Дата

Зміст навчального матеріалу

 

Вступ

Література. Мораль. Людяність  

1

 

Виклики сучасного світу. Значення літератури та культури для збереження миру й духовності. Літературні премії світу, письменники-лауреати та їхній внесок у боротьбу за мир і духовність.

(ЛК) Специфіка сучасної культури та роль літератури в ній. Художній переклад як засіб міжкультурної комунікації. Перекладний твір у взаємодії з іншими видами мистецтва. (ЕК) Відмінність понять «національна література» і «світова література».

2

 

Роль вітчизняної перекладацької школи для популяризації світової літератури й формування українського читача. Відображення в інокультурних творах етичних і естетичних ціннісних орієнтирів різних народів.

(ТЛ) Діалог культур. Поглиблення поняття про художній переклад. 

(УС) Видатні українці — популяризатори здобутків літератур народів світу. 

(МЗ) Історія.  

 

Золоті сторінки далеких епох 

3

 

Німеччина

Німецьке Просвітництво та його вплив на розвиток Європи.  Йоганн Вольфґанґ Ґете (1749–1832). 

Віхи життя та значення діяльності Й. В. Ґете для світової культури.

«Фауст» (І частина), останній монолог Фауста (ІІ частина).  

Історія створення трагедії «Фауст». Особливості композиції.

Проблематика.

(ТЛ) Трагедія. Поглиблення поняття про художній образ. 

4

 

Образ Фауста як утілення динамізму нової європейської цивілізації. Пошуки сенсу буття й призначення людини.

5

 

Пошуки сенсу буття й призначення людини.  (ЕК) Порівняння образів Фауста і Вагнера. 

6

 

Опозиція Фауст — Мефістофель, діалектичне вирішення проблеми добра і зла.

 

7

 

 

Опозиція Фауст — Мефістофель, діалектичне вирішення проблеми добра і зла.

8

 

РМ

Розвиток зв’язного мовлення (письмово)

Твір-роздум «Сутність протистояння Фауста і Мефістофеля».

9

 

Фауст і Маргарита.

10

 

Роль сцени перекладу Євангелія у творі. Жанрова своєрідність твору. 

(ЛК) Утілення трагедії «Фауст» у різних видах мистецтва (образотворче мистецтво, музика, театр та ін.).

(УС) «Фауст» в Україні: переклади й критика.  

(МЗ) Художня культура.

11

 

ПЧ

Позакласне читання

Джон Фаулз. «Маг». Багатогранність буття, дилема етнічного вибору, випробування почуттями кохання – коханняпристрасті і кохання-відданості у творі.

12

 

13

 

КР

Контрольна робота №1 

(тестові завдання, відповіді на запитання)

Вступ. Література. Мораль. Людяність. Золоті сторінки далеких епох.

Модернізм 

14

 

 

Модерністська проза початку ХХ ст. (загальна характеристика).

Світоглядні й естетичні засади модернізму, його художнє новаторство. Модерністські явища в художній прозі на початку ХХ ст. Ф. Кафка, Дж. Джойс і М. Пруст як зачинателі модернізму в європейській прозі.

15

 

Німецькомовна проза Франц Кафка (1883–1924). «Перевтілення».

Життя і творчий шлях Ф. Кафки. Зображення відчуження особистості в новелі «Перевтілення».

(ТЛ) Модернізм.

16

 

Образ Грегора Замзи: проблемність, метафоричність, символічність. Розкриття у творі світового буття як абсурдного.

17

 

Образ Грегора Замзи: проблемність, метафоричність, символічність. Розкриття у творі світового буття як абсурдного.

18

 

Особливості композиції, функції фантастики. Характерні риси стилю Ф. Кафки, поєднання реалістичних і міфологічних елементів у гротескному світі.

(ЕК) Традиції М. В. Гоголя у творчості Ф. Кафки.

 

 

 

 

(ЛК) Утілення сюжетів творів Ф. Кафки у кінематографі, анімації, живописі, графіці, музиці та інших видах мистецтва. Музей Ф. Кафки та пам’ятники йому в Празі. 

19

 

Франція

Альбер Камю (1913–1960). Віхи життя й особливості світогляду. Роман «Чума»: проблематика, сюжет і композиція.  як еволюція «від естетики абсурду до естетики бунту». Особливості поетики й стилю роману. Відбиття руху Опору і глибинний філософський зміст

20

 

Роман «Чума» як еволюція «від естетики абсурду до естетики бунту». Особливості поетики й стилю роману. Відбиття руху Опору і глибинний філософський зміст

21

 

Абсурд і трагічний стоїцизм у романі «Чума». Проблема вибору людини в межовій ситуації та особистої відповідальності за цей вибір

22

 

Абсурд і трагічний стоїцизм у романі «Чума». Проблема вибору людини в межовій ситуації та особистої відповідальності за цей вибір (продовження теми)

23

 

 

Притчевість твору, алегоризм образів і ситуацій.  

24

 

РМ

Розвиток зв’язного мовлення (усно)

«У світі завжди була чума…». (Зображення пошесті чуми у творах Альбера Камю та Джованні Боккаччо). Компаративний аналіз «Декамерона» і роману «Чума» (робота з цитатним матеріалом).

25

 

КР

Контрольна робота №2. Контрольний класний твір на одну з тем: «Проблема відчуження особистості в новелі Ф. Кафки «Перевтілення», або «Чи варто боротися з чумою, якщо її бацила ніколи не вмирає?» (роман А.Камю «Чума»).

Шедеври європейської лірики першої половини ХХ ст. 

26

 

 

Розмаїття течій модернізму й авангардизму в європейській ліриці XX ст. 

(ТЛ) Авангардизм.

(ЛК) Національне і загальнолюдське у віршах митців. 

(УС) Видатні поети Європи першої половини XX ст. і Україна.

(ЕК) Образи й мотиви світової культури (Біблії, мистецтва, філософії, фольклору) у творах поетів.  

(МЗ) Історія, художня культура. 

 

27

 

Франція

Ґійом Аполлінер (Вільгельм Альберт Володимир Олександр Аполлінарій Костровицький, 1880–1918). 

Ґійом Аполлінер — поет-авангардист. Зв’язок поезії митця з естетикою кубізму, своєрідність «сюрреалізму» письменника, його художні новації в царині лірики. Збірки «Алкоголі. Вірші 1898–1913 рр.», «Каліграми. Вірші Миру і Війни». 

«Зарізана голубка й водограй». Специфіка віршованої форми каліграм.

(ТЛ) Вірш, авангардизм.

28

 

Ґійом Аполлінер. «Міст Мірабо». 

Тема кохання й часу у вірші. Верлібр у творчості Ґійома Аполлінера.

29

 

 

Австрія

Райнер Марія Рільке (1875–1926). Своєрідність поглядів і поетики Р. М. Рільке.  

«Згаси мій зір…». Діалог ліричного героя з Богом.

(ТЛ) Ліричний герой.

30

 

Райнер Марія Рільке. «Орфей, Еврідіка, Гермес».  

Переосмислення античних міфів у віршах митця. Філософський характер і художня довершеність лірики поета. 

31

 

Райнер Марія Рільке. Збірка «Сонети до Орфея».  

Переосмислення античних міфів у віршах митця. Філософський характер і художня довершеність лірики поета.

32

 

Іспанія

Федеріко Ґарсіа Лорка (1898–1936). 

Віхи творчого шляху й художні здобутки Ф. Ґарсіа Лорки.

Жанрове розмаїття його лірики.  

33

 

«Про царівну Місяцівну», «Гітара».

Яскраві образи й символи у віршах поета. Своєрідність художнього світу Ф. Ґарсіа Лорки.

34

 

КР

Контрольна робота №3 

(тестові завдання, відповіді на запитання)

Шедеври європейської лірики першої половини XX ст. 

35

 

ЛК

Літературне краєзнавство

Райнер Марія Рільке. «Про паломництво» («Книга годин» ІІ частина), «Пісня про правду».

36

 

ПЧ

Позакласне читання

Розкриття теми трагічного відчуття дійсності з її відчуженіс-

 

 

 

 

тю між людьми, духовним спустошенням людства в поезії Томаса Стерна Еліота (1888–1965). «Ранок біля вікна», «Суїні серед солов’їв», «Порожні люди». 

Антиутопія у світовій літературі 

37

 

 

Розвиток жанру антиутопії у XX ст.: ознаки та представники.

(ТЛ) Антиутопія, конфлікт, сатира, соціальна фантастика.  

(УС) Антиутопія в українській літературі. 

(МЗ) Історія, художня культура.    

38

 

Велика Британія 

Джордж Оруелл (Ерік Артур Блер, 1903–1950). 

Зв’язок творчості Дж. Оруелла із соціально-історичною ситуацією доби. 

Велика Британія 

Джордж Оруелл (Ерік Артур Блер, 1903–1950). 

Зв’язок творчості Дж. Оруелла із соціально-історичною ситуацією доби. 

39

 

«Колгосп тварин». Викриття сутності тоталітарної системи та її ієрархії в антиутопіях митця.  

«1984». Викриття сутності тоталітарної системи та її ієрархії в антиутопіях митця.  

40

 

Боротьба проти страху й рабської покірності в суспільній свідомості. Художній конфлікт.

(ЛК) Викривальний пафос антиутопії, спрямований проти тоталітаризму. Антиутопія в кіномистецтві XXXXI ст. 

Боротьба проти страху й рабської покірності в суспільній свідомості. Художній конфлікт.

(ЛК) Викривальний пафос антиутопії, спрямований проти тоталітаризму. Антиутопія в кіномистецтві XXXXI ст. 

41

 

Система образів. 

Система образів. 

42

 

Поетика антиутопії (фантастика, мова, символи, алегорії та ін.).  

Поетика антиутопії (фантастика, мова, символи, алегорії та ін.).  

43

 

КР

Контрольна робота №4 

(тестові завдання, відповіді на запитання) Антиутопія у світовій літературі

Проблема війни і миру в літературі ХХ ст. 

44

 

Німеччина

Епічний театр Б. Брехта: теоретичні засади й художня практика. 

(ТЛ) Епічний театр.

(МЗ) Історія, художня культура.

 

45

 

 

Бертольт Брехт (1898–1956). Б. Брехт — драматург-новатор.

46

 

Зображення війни як засобу збагачення в драмі «Матінка Кураж та її діти».

(ТЛ) Епічний театр, підтекст, мотив, композиція. 

47

 

Поєднання в образі Кураж рис маркітантки й матері. (ЕК) Зіставлення образів.

48

 

Поєднання в образі Кураж рис маркітантки й матері. (ЕК) Зіставлення образів.

49

 

Ідеї попередження та риси «епічного театру» в п’єсі.

50

 

РМ

Розвиток зв’язного мовлення (письмово).

Твір-роздум «Матінка Кураж та її діти» — драма-пересторога напередодні Другої світової війни».

51

 

Символіка твору.  

(ЛК) «Матінка Кураж та її діти» в театрі й кіно. Зображення згубності війни в документалістиці й творах мистецтва.

52

 

Генріх Белль (1917–1985). Життєвий і творчий шлях письменника. Засудження антигуманної сутності Другої світової війни в оповіданні «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…».

(ЛК). Зображення згубності  війни в документалістиці й творах мистецтва.

53

 

Образ школи як художня модель нацистської Німеччини. Символічний зміст назви оповідання, її зв’язок з історією Спарти. Форма твору (внутрішній монолог). Образ головного героя. Художні деталі. Підтекст. Авторська позиція. 

(УС) Друга світова війна у творах української літератури. Г. Белль і Україна. 

54

 

Німецькомовна поезія Пауль Целан (1920–1970). «Фуга смерті». 

Віхи життя й творчості Пауля Целана. «Фуга смерті» — один із найвідоміших творів про Голокост. Художнє новаторство митця. Ключові метафори («чорне молоко світання», «могила в повітрі») як відтворення жахливої реальності Освенціму. Прийом протиставлення. Провідні мотиви та їхня роль у творі. Трансформація біблійних образів і мотивів у творі. 

(УС) Пауль Целан і Україна. 

55

 

ПЧ

Позакласне читання

Томас Кініллі. «Список Шиндлера». 

Книга про страшну силу війни та непереможний людський

 

 

 

 

дух, сильніший за неї. 

56

 

КР

Контрольна робота №5 (тестові завдання, відповіді на запитання).

Антиутопія у світовій літературі. 

Проблема війни і миру в літературі XX ст.  

Людина та пошуки сенсу існування  в прозі другої половини ХХ ст. 

57

 

 

Загальна характеристика провідних тенденцій прози другої половини ХХ ст. 

(МЗ) Художня культура.

58

 

США

Ернест Міллер Гемінґвей (1899–1961).  

Віхи життя й творчості митця. «Кодекс честі» героїв

Е. М. Гемінґвея. 

Реалістичний, міфологічний і філософський плани повісті «Старий і море». Показ драматичних суперечностей людського буття; його осмисленості й абсурдності, перемог і поразок, величі й слабкості, протистояння природі та єдності з нею. (ТЛ) Притча, підтекст, індивідуальний стиль письменника, національний колорит, ліричний монолог в епічному творі.  

59

 

Символіка образів (риба, море, рибалка, хлопчик та ін.). Образ Сантьяго.  

60

 

Сенс фіналу та назви повісті. Новаторство прози Е. М. Гемінґвея: особливості оповіді, «принцип айсберга» та ін. Ознаки притчі у повісті.  

(ЛК) Відображення специфіки національних культур у літературних творах. Екранізації літературних творів.

(УС) Рецепція творчості Е. Гемінґвея в Україні. Вплив стилю письменника на творчість Олеся Гончара. Вірші І. Драча «Памяті Хемінгуея», Д. Павличка «У домі Хемінгуея під Гаваною». Українські переклади й видання творів Е. Гемінґвея.  

61

 

Колумбія Ґабріель Ґарсіа Маркес (1927–2014).  

Короткі відомості про життя митця, лауреата Нобелівської премії. Специфіка «магічного реалізму» Ґ. Ґарсіа Маркеса. 

62

 

«Стариган із крилами».

Синтез реального і фантастичного в оповіданні Г. Ґарсіа Маркеса. Відображення моральної деградації людства. 

(ТЛ) «Магічний реалізм».

 

63

 

 

Філософсько-етичний сенс зустрічі янгола з людьми. Символічний зміст образу янгола. Ідея прагнення до внутрішнього вдосконалення, морального відродження, повернення до вічних цінностей. Сенс фіналу та назви оповідання.   

(ЛК) Відображення специфіки національних культур у літературних творах. Екранізації літературних творів.

(УС) Українські переклади й видання творів Ґ. Ґарсіа Маркеса. 

64

 

Японія

Ясунарі Кавабата (1899–1972). «Тисяча журавлів».

Ясунарі Кавабата — лауреат Нобелівської премії. Відображення самобутності японської культури у повісті «Тисяча журавлів». 

(ТЛ) Національний колорит.  

(УС) Українські переклади й видання творів Я. Кавабати.    

65

 

Провідні ідеї (утвердження ідеї єдності людини з природою, гармонії зі світом, повернення до національних традицій і вічних цінностей), Образна система повісті. 

(ЕК) Порівняння образів персонажів.  

66

 

Еволюція головного героя (Кікудзі). Символіка. Японські уявлення про красу та їх відображення у творі. Глибокий ліризм твору. Вишукана простота стилю письменника. 

(ЛК) Відображення специфіки національних культур у літературних творах. Екранізації літературних творів.   

67

 

РМ

Розвиток зв’язного мовлення (усно)

«Сила нації — у національних традиціях». Роль чайної церемонії у повісті Ясунарі Кавабати «Тисяча журавлів».

68

 

КР

Контрольна робота №6. Контрольний класний твір на одну з тем: «Коли повернеться янгол?» за новелою Г. Маркеса «Стариган із крилами», або «Чому повість Е. М. Гемінґвея «Старий і море» називають повістю-притчею?».

Література другої половини ХХ – початку ХХІ ст.  

69

 

 

Модерністські та неоавангардистські тенденції в драматургії другої пол. ХХ ст. 

Формування «театру абсурду» як явища театрального авангарду в 1950–1960-х рр., його провідні ознаки. «Абсурд» як центральна категорія нової театральної естетики. Жанрові новації (драма-притча, трагікомедія та ін.). Значення іронії, гротеcку у творах.

(ТЛ) «Театр абсурду». 

 

 

 

 

(ЛК) Літературні твори другої половини XX ст. в кіно й театрі. 

(МЗ) Історія, художня культура.

70

 

Швейцарія

Фрідріх Дюрренматт (1921– 1990). «Гостина старої дами». 

Короткі відомості про швейцарського письменника Ф. Дюрренматта. Художнє дослідження феномена влади — філософсько-етичне підґрунтя драматургії Ф. Дюрренматта. Алегорично-моральний зміст сюжету п’єси «Гостина старої дами».

(УС) Українські переклади й видання творів Ф. Дюрренматта. Ф. Дюрренматт і

Україна. 

Румунія – Франція Ежен Йонеско (1909–1998). «Носороги». 

Короткі відомості про румунського та французького письменника Ежена Йонеско. Зображення духовної та інтелектуальної спустошеності сучасного суспільства — провідна тема творчості драматурга. Символічний сенс сюжету п’єси «Носороги». 

71

 

Проблема сенсу життя окремої людини, спокутування боргів минулого, права сили в контексті духовного досвіду повоєнної Європи. 

(ЕК) Зіставлення персонажів, символів, метафор.

Сатирично-гротескне змалювання процесу «омасовлення» людей.  

(ЕК) Зіставлення персонажів, символів, метафор.  

72

 

Критика влади грошей у конформістському суспільстві. 

Тема втрати індивідуальності під тиском масової свідомості.

73

 

Художня  своєрідність  твору

(гротеск, умовність, символіка). 

Сутність опору Беранже. Сенс центральної метафори у творі.

74

 

 

Література постмодернізму

Постмодернізм — одне з найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ – початку ХХІ ст. Соціоісторичні, культурно-філософські та естетичні чинники розвитку постмодернізму в художній літературі. Основоположні принципи постмодерністської поетики. Найяскравіші представники постмодерністської прози (У. Еко, Дж. Фаулз, М. Павич, Х. Кортасар, Дж. Хеллер, І. Кальвіно, П. Зюскінд, К. Рансмайр, М. Кундера та ін.). Постмодерністське мистецтво та елі-

 

 

 

 

тарна й масова культура.

(ТЛ) Постмодернізм, інтертекстуальність, «магічний реалізм». 

75

 

ПЧ

Позакласне читання

Патрік Зюскінд (нар. 1949). «Голуб». 

Розповідь про один день із життя «маленької людини».

76

 

Сербія Милорад Павич (1929–2009).  

«Скляний равлик». 

Короткі відомості про митця. Утілення в оповіданні «Скляний равлик» рис постмодернізму. Варіанти фіналу твору як ознака стилю М. Павича. Значення центральної метафори. 

77

 

Можливість вибору шляхів читання твору як вияв характерної для постмодерністської літератури гри письменника з текстом і читачем, «відмови від монопольного права автора на істину».

78

 

 

Варіанти фіналу твору як ознака стилю М. Павича. Значення центральної метафори. 

(УС) Українські переклади й видання творів Павича. М. Павич і Україна

79

 

Аргентина  Хуліо Кортасар (1914–1984).  

«Менади».

Короткі відомості про письменника. Фантасмагорична картина безумства натовпу в оповіданні Х. Кортасара «Менади». 

80

 

Відображення сучасних соціальних, психологічних, етичних проблем у творі. Специфіка індивідуального стилю митця: поєднання реалістичних і фантастичних елементів, калейдоскопічність подій, символіка, метафоризм, пародія. 

81

 

КР

Контрольна робота №7 

(тестові завдання, відповіді на запитання)

Література другої половини XX – початку XXI ст. 

82

 

ПЧ

Позакласне читання

Кобо Абе (1924–1993).  

Роман «Людина-коробка» абсурдний і сюрреалістичний твір про проблему пошуку себе в суспільстві.  

83

 

ЛК

Літературне краєзнавство

Сергій Іванович Законников. «Бережи себе, Україно!»

 

Сучасна література  в юнацькому читанні 

84

 

Україна

Загальна характеристика розвитку кримськотатарської літератури й культури.

Таїр Халілов (нар. 1940) — сучасний український кримськотатарський письменник. Близькість прози Халілова до філософії екзистенціалізму.

85

 

«До останнього подиху» — історія життя, боротьби героя та любові героя твору, віддзеркалення в ній трагічної долі кримськотатарського народу.

86

 

Тема депортації кримських татар та свавілля влади.

87

 

Образ Бекира — людини, котра ніколи не здається.

88

 

Почуття гідності героя, глибинний зв'язок зі своїм народом.

89

 

США

Джон Майкл Ґрін (нар. 1977).  

Д. Ґрін — американський письменник, автор книжок для підлітків та молоді, відеоблоґер. «Провина зірок».  

90

 

«Провина зірок» — розповідь про історію кохання невиліковно хворих юнака та дівчини.

(ТЛ) Поглиблення понять про класичну і масову літературу, популярні жанри сучасної літератури.  

91

 

Образи головних героїв. Ідея цінності життя.

92

 

Символіка назви твору. Ліризм, іронічність оповіді.  

93

 

РМ

Розвиток зв’язного мовлення (письмово)

Твір-роздум «Зашифроване послання світу «здорових і дорослих» у романі Джона Майкла Ґріна «Провина зірок».

94

 

Австралія

Маркус Френк Зузак (нар. 1975). Короткі відомості про митця.  «Крадійка Книжок» — роман про Другу світову війну. (ЛК) Відображення проблем війни і миру, суспільства, сучасної молоді, психології особистості, природи й людини у творах літератури й інших видах мистецтва.  

95

 

Історія життя дівчинки Лізель Мемінґер. Викриття згубного впливу нацизму у творі.

96

 

Образи «маленьких людей», які опинилися в умовах фашистської системи. Ідеї людяності, добра, порятунку життя й культури.

97

 

 

Форми оповіді.  

(ЕК) Трансформації традиційних жанрів у сучасну добу. Зіставлення літературних творів та їх утілення в кіно, театрі, образотворчому мистецтві.  

(МЗ) Історія, художня культура.

98

 

РМ

Розвиток мовлення (письмово).

Книга як символ збереження духовності в жорстокому світу.

99

 

КР

Контрольна робота № 8 

(тестові завдання, відповіді на запитання) Сучасна література в юнацькому читанні. 

 

Підсумки

100

 

 

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. 

101

 

 

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

102

 

 

Резервна година.

 

zip
До підручника
Світова література (академічний, профільний рівень) 11 клас (Звиняцковський В.Я.)
Додано
7 серпня
Переглядів
2351
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку