Календерно-тематичне планування

Про матеріал
Календарно-тематичне планування складено відповідно до вимог програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія. 7-9 класи, затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

З ХІМІЇ 7 КЛАС

Календарно-тематичне планування складено відповідно до вимог програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія. 7-9 класи, затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804

 

 

 

 

 

 

Хімія

7 клас

(51 год., 1,5 год. на тиждень)

 

 

Форми контролю

І семестр

ІІ семестр

Загальна кількість

Заплановано

Загальна кількість

Заплановано

Лабораторні роботи

9

9

1

1

Практичні роботи

3

3

1

1

Тематичне оцінювання

3

3

2

2

Контрольні роботи

1

1

1

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ

Дата

Тема уроку

Лабораторні досліди, РРЗ

Демонстрації, Домашній експеримент

Скорегована дата

ВСТУП

  1.                     

 

Правила поведінки в кабінеті хімії та ТБ під час роботи в хімічному кабінеті. Інструкції 64, 66, 67, 68

 

Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі.

 

Демонстрації:

1. Взаємодія харчової соди (натрій гідрогенкарбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти).

2. Зміна забарвлення природних індикаторів у середовищі побутових хімікатів і харчових продуктів.

Інструктаж БЖ. Інструкція 74

 

  1.                     

 

Короткі відомості з історії хімії. Захист навчального проекту: 1. Хімічні речовини навколо нас.

 

 

 

  1.                     

 

Правила поведінки учнів в хімічному кабінеті. Ознайомлення з  лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії, маркуванням небезпечних речовин. Правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії. Захист навчального проекту: 2. Історичне значення вогню.

Лабораторні  досліди

1. Дослідження будови полум’я.

2. Ознайомлення з маркованням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів). Інструктаж БЖ. Інструкція 74

 

 

  1.                    3

 

Практична робота №1. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами.  Виконання найпростіших лабораторних операцій. Інструктаж БЖ. Інструкція 75.1

 

 

 

Тема 1. Початкові хімічні поняття

  1.                     

 

Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Молекули. Атоми.

 

 

 

  1.                     

 

Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії.

 

Домашній експеримент 1. Взаємодія харчової соди із соком квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром.

 

 

  1.                     

 

Фізичні властивості речовин.

Лабораторний дослід 3. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків. Інструктаж БЖ. Інструкція 74

 

 

  1.                     

 

Чисті речовини і суміші (однорідні та неоднорідні). Способи розділення сумішей.

 

 

 

  1.                     

 

Практична робота № 2. Розділення сумішей. Інструктаж БЖ. Інструкція 75.2  ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ №1

 

 

 

  1.                   

 

Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі.

 

 

 

  1.                   

 

Ознайомлення з періодичною системою хімічних елементів.

 

 

Демонстрації: 3. Періодична система хімічних елементів.  Інструктаж БЖ. Інструкція 74

 

  1.                   

 

Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів.

 

 

 

  1.                   

 

Хімічні формули речовин. Прості та складні речовини. Багатоманітність речовин.

 

 

 

  1.                   

 

Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи.

Лабораторний дослід 4. Ознайомлення зі зразками простих та складних речовин. Інструктаж БЖ. Інструкція 74

Демонстрації: 4. Зразки металів і неметалів. Інструктаж БЖ. Інструкція 74

 

  1.                   

 

Контрольна робота. ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ №2

 

 

 

  1.                   

 

Валентність хімічних елементів.

 

 

 

  1.                   

 

Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів

 

 

 

  1.                   

 

Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук.

 

 

 

  1.                   

 

Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою.

Розрахункові задачі:

1. Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою.

 

 

  1.                   

 

Масова частка елемента у складній речовині.

Розрахункові задачі:

2. Обчислення масової частки елемента в складній речовині.

3. Обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою.

 

 

  1.                   

 

Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують.

 

Лабораторний дослід №5-9: Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом. Інструктаж БЖ. Інструкція  74

 

 

  1.                   

 

Хімічні властивості речовин. Захист навчальних проектів: 3. Хімічні явища у природі. 4. Хімічні явища у побуті.

 

 

 

  1.                   

 

Практична робота № 3. Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів та харчових продуктів. Інструктаж БЖ. Інструкція 76.1

 

 

 

  1.                   

 

Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння.

 

Демонстрації: 5. Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин (реальний або віртуальний). Інструктаж БЖ. Інструкція 74

 

  1.                   

 

Урок узагальнення та систематизації знань. Захист навчальних проектів: 5. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах.

6. Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості. Тестовий контроль знань. ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ №3

 

 

 

  1.                   

 

Повітря, його склад.

 

 

 

Тема 2. Кисень

  1.                   

 

Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню.

 

 

 

  1.                   

 

Добування кисню в лабораторії (на прикладі гідроген пероксиду і води) та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню.

 

Демонстрації: 6. Добування кисню з гідроген пероксиду.  7. Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води.8. Доведення наявності кисню. Інструктаж БЖ. Інструкція 74

 

  1.                   

 

Практична робота №4. 4. Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності. Інструктаж БЖ. Інструкція 77.1

 

 

 

  1.                   

 

Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення.

 

Демонстрації: 9. Спалювання простих і складних речовин. Інструктаж БЖ. Інструкція 74

 

  1.                   

 

Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання).

 

 

 

  1.                   

 

Умови виникнення та припинення горіння.

 

 

 

  1.                   

 

Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду).

 

Демонстрації: 9. Спалювання простих і складних речовин. Інструктаж БЖ. Інструкція 74

 

  1.                   

 

Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування кисню, його біологічна роль.

 

 

 

  1.                   

 

Узагальнення та систематизація знань. Захист навчальних проектів: 7. Проблема забруднення повітря та способи розв’язування її. 8. Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять.

 

 

 

  1.                   

 

Тестовий контроль знань. ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ №4

 

 

 

  1.                   

 

Вода, склад молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода – розчинник. Захист навчальних проектів:10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води.

 

 

 

Тема 3. Вода

  1.                   

 

Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина.

 

Демонстрації: 10. Виготовлення розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини. Інструктаж БЖ. Інструкція 74

 

  1.                   

 

Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Виготовлення розчину.

Розрахункові задачі:

4. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині.

 

 

  1.                   

 

Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Виготовлення розчину.

 

 

 

  1.                   

 

Практична робота № 5. Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин. Інструктаж БЖ. Інструкція 77.2

 

 

 

  1.                   

 

Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. Поняття про індикатори.

 

Демонстрації: 11. Взаємодія кальцій оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором. Інструктаж БЖ. Інструкція 74

 

  1.                   

 

Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. Поняття про індикатори.

 

Демонстрації: 12. Взаємодія карбон(ІУ) оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором. Інструктаж БЖ. Інструкція 74

 

  1.                   

 

Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. Поняття про індикатори.

Лабораторні  досліди  10. Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами. Інструктаж БЖ. Інструкція 74

 

 

  1.                   

 

Значення води і водних розчинів у природі та житті людини.

 

 

 

  1.                   

 

Кислотні дощі.

 

 

 

  1.                   

 

Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах. Захист навчальних проектів: 11. Способи очищення води в побуті.

 

Домашній експеримент:

2. Очищення забрудненої води  за допомогою власноруч виготовленого фільтру.

 

  1.                   

 

Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах. Захист навчальних проектів: 9. Дослідження якості води з різних джерел. 12. Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості.

 

 

 

  1.                   

 

Систематизація знань за темою. Захист навчальних проектів: 13. Еколого-економічний проект «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет».

 

 

 

  1.                   

 

Систематизація знань за темою.

 

 

 

  1.                   

 

Тестовий контроль знань. КОНТРОЛЬНА РОБОТА ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ № 5

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Планування
Додано
20 січня 2023
Переглядів
3953
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку