КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
З ХІМІЇ 7 КЛАС
Календарно-тематичне планування складено відповідно до вимог програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія. 7-9 класи, затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804
Хімія
7 клас
(51 год., 1,5 год. на тиждень)
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
||
Загальна кількість |
Заплановано |
Загальна кількість |
Заплановано |
|
Лабораторні роботи |
9 |
9 |
1 |
1 |
Практичні роботи |
3 |
3 |
1 |
1 |
Тематичне оцінювання |
3 |
3 |
2 |
2 |
Контрольні роботи |
1 |
1 |
1 |
1 |
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ
№ |
Дата |
Тема уроку |
Лабораторні досліди, РРЗ |
Демонстрації, Домашній експеримент |
Скорегована дата |
ВСТУП |
|||||
|
|
Правила поведінки в кабінеті хімії та ТБ під час роботи в хімічному кабінеті. Інструкції 64, 66, 67, 68
Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. |
|
Демонстрації: 1. Взаємодія харчової соди (натрій гідрогенкарбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти). 2. Зміна забарвлення природних індикаторів у середовищі побутових хімікатів і харчових продуктів. Інструктаж БЖ. Інструкція 74 |
|
|
|
Короткі відомості з історії хімії. Захист навчального проекту: 1. Хімічні речовини навколо нас. |
|
|
|
|
|
Правила поведінки учнів в хімічному кабінеті. Ознайомлення з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії, маркуванням небезпечних речовин. Правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії. Захист навчального проекту: 2. Історичне значення вогню. |
Лабораторні досліди 1. Дослідження будови полум’я. 2. Ознайомлення з маркованням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів). Інструктаж БЖ. Інструкція 74 |
|
|
|
|
Практична робота №1. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій. Інструктаж БЖ. Інструкція 75.1 |
|
|
|
Тема 1. Початкові хімічні поняття |
|||||
|
|
Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Молекули. Атоми. |
|
|
|
|
|
Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії. |
|
Домашній експеримент 1. Взаємодія харчової соди із соком квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром.
|
|
|
|
Фізичні властивості речовин. |
Лабораторний дослід 3. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків. Інструктаж БЖ. Інструкція 74 |
|
|
|
|
Чисті речовини і суміші (однорідні та неоднорідні). Способи розділення сумішей. |
|
|
|
|
|
Практична робота № 2. Розділення сумішей. Інструктаж БЖ. Інструкція 75.2 ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ №1 |
|
|
|
|
|
Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі. |
|
|
|
|
|
Ознайомлення з періодичною системою хімічних елементів.
|
|
Демонстрації: 3. Періодична система хімічних елементів. Інструктаж БЖ. Інструкція 74 |
|
|
|
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів. |
|
|
|
|
|
Хімічні формули речовин. Прості та складні речовини. Багатоманітність речовин. |
|
|
|
|
|
Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи. |
Лабораторний дослід 4. Ознайомлення зі зразками простих та складних речовин. Інструктаж БЖ. Інструкція 74 |
Демонстрації: 4. Зразки металів і неметалів. Інструктаж БЖ. Інструкція 74 |
|
|
|
Контрольна робота. ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ №2 |
|
|
|
|
|
Валентність хімічних елементів. |
|
|
|
|
|
Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів |
|
|
|
|
|
Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук. |
|
|
|
|
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. |
Розрахункові задачі: 1. Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою. |
|
|
|
|
Масова частка елемента у складній речовині. |
Розрахункові задачі: 2. Обчислення масової частки елемента в складній речовині. 3. Обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою. |
|
|
|
|
Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують.
|
Лабораторний дослід №5-9: Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом. Інструктаж БЖ. Інструкція 74 |
|
|
|
|
Хімічні властивості речовин. Захист навчальних проектів: 3. Хімічні явища у природі. 4. Хімічні явища у побуті. |
|
|
|
|
|
Практична робота № 3. Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів та харчових продуктів. Інструктаж БЖ. Інструкція 76.1 |
|
|
|
|
|
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння. |
|
Демонстрації: 5. Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин (реальний або віртуальний). Інструктаж БЖ. Інструкція 74 |
|
|
|
Урок узагальнення та систематизації знань. Захист навчальних проектів: 5. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах. 6. Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості. Тестовий контроль знань. ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ №3 |
|
|
|
|
|
Повітря, його склад. |
|
|
|
Тема 2. Кисень |
|||||
|
|
Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню. |
|
|
|
|
|
Добування кисню в лабораторії (на прикладі гідроген пероксиду і води) та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню. |
|
Демонстрації: 6. Добування кисню з гідроген пероксиду. 7. Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води.8. Доведення наявності кисню. Інструктаж БЖ. Інструкція 74 |
|
|
|
Практична робота №4. 4. Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності. Інструктаж БЖ. Інструкція 77.1 |
|
|
|
|
|
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення. |
|
Демонстрації: 9. Спалювання простих і складних речовин. Інструктаж БЖ. Інструкція 74 |
|
|
|
Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання). |
|
|
|
|
|
Умови виникнення та припинення горіння. |
|
|
|
|
|
Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду). |
|
Демонстрації: 9. Спалювання простих і складних речовин. Інструктаж БЖ. Інструкція 74 |
|
|
|
Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування кисню, його біологічна роль. |
|
|
|
|
|
Узагальнення та систематизація знань. Захист навчальних проектів: 7. Проблема забруднення повітря та способи розв’язування її. 8. Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять. |
|
|
|
|
|
Тестовий контроль знань. ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ №4 |
|
|
|
|
|
Вода, склад молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода – розчинник. Захист навчальних проектів:10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води. |
|
|
|
Тема 3. Вода |
|||||
|
|
Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина. |
|
Демонстрації: 10. Виготовлення розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини. Інструктаж БЖ. Інструкція 74 |
|
|
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Виготовлення розчину. |
Розрахункові задачі: 4. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині. |
|
|
|
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Виготовлення розчину. |
|
|
|
|
|
Практична робота № 5. Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин. Інструктаж БЖ. Інструкція 77.2 |
|
|
|
|
|
Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. Поняття про індикатори. |
|
Демонстрації: 11. Взаємодія кальцій оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором. Інструктаж БЖ. Інструкція 74 |
|
|
|
Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. Поняття про індикатори. |
|
Демонстрації: 12. Взаємодія карбон(ІУ) оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором. Інструктаж БЖ. Інструкція 74 |
|
|
|
Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. Поняття про індикатори. |
Лабораторні досліди 10. Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами. Інструктаж БЖ. Інструкція 74 |
|
|
|
|
Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. |
|
|
|
|
|
Кислотні дощі. |
|
|
|
|
|
Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах. Захист навчальних проектів: 11. Способи очищення води в побуті. |
|
Домашній експеримент: 2. Очищення забрудненої води за допомогою власноруч виготовленого фільтру. |
|
|
|
Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах. Захист навчальних проектів: 9. Дослідження якості води з різних джерел. 12. Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості. |
|
|
|
|
|
Систематизація знань за темою. Захист навчальних проектів: 13. Еколого-економічний проект «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет». |
|
|
|
|
|
Систематизація знань за темою. |
|
|
|
|
|
Тестовий контроль знань. КОНТРОЛЬНА РОБОТА ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ № 5 |
|
|
|