Календерно-тематичне планування

Про матеріал
Календарно-тематичне планування складено відповідно до вимог програми з біології і екології для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти: рівень стандарту, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 № 1407
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

З БІОЛОГІЇ 10 КЛАС

Календарно-тематичне планування складено відповідно до вимог програми з біології і екології для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти: рівень стандарту, затверджена наказом  Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 № 1407

 

 

 

 

 

Біологія

10 клас

(70 год., 2 год. на тиждень)

 

Форми контролю

І семестр

ІІ семестр

Загальна кількість

Заплановано

Загальна кількість

Заплановано

Лабораторні роботи

1

1

3

3

Практичні роботи

1

1

1

1

Тематичне оцінювання

4

4

3

3

Контрольні роботи

1

1

1

1

 

 

 

 

 

КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ

№ п/п

Дата

Тема уроку

Лабораторні роботи

Скорегована дата

Вступ (орієнтовно 4 год)

  1.                 1

 

Правила поведінки в кабінеті біології та ТБ під час роботи в біологічному кабінеті. Інструкції 64.1, 66.1, 67.1, 68.1

Міждисциплінарні зв’язки біології та екології.

 

 

  1.                  

 

Рівні організації біологічних систем та їхній взаємозв’язок.

 

 

  1.                 2

 

Фундаментальні  властивості живого.

 

 

  1.                  

 

Стратегія сталого розвитку природи і суспільства.

 

 

  1.                  

 

Діагностична контрольна робота

 

 

Тема 1. Біорізноманіття (орієнтовно 13 год)

  1.                 3

 

Систематика – наука про різноманітність організмів. Принципи наукової класифікації організмів.

Лабораторні роботи 1. Визначення таксономічного положення виду в системі органічного світу (вид на вибір учителя). Інструктаж БЖ. Інструкція 74.1

 

  1.                  

 

Сучасні критерії виду.

 

 

  1.                 5

 

Віруси. Особливості їхньої організації та функціонування.

 

 

  1.                  

 

Віроїди, пріони. Особливості їхньої організації та функціонування.

 

 

  1.              

 

Гіпотези походження вірусів.

 

 

  1.             6

 

Взаємодія вірусів з клітиною-хазяїном та їхній вплив на її функціонування. Роль вірусів в еволюції організмів.

 

 

  1.             7

 

Використання вірусів у біологічних методах боротьби зі шкідливими видами. Тематичне оцінювання № 1

 

 

  1.             8

 

Прокаріотичні організми: археї. Особливості їхньої організації та функціонування.

 

 

  1.              

 

Прокаріотичні організми: бактерії. Особливості їхньої організації та функціонування.

 

 

  1.             9

 

Сучасні погляди на систему еукаріотичних організмів. 

 

 

  1.              

 

Сучасні погляди на систему еукаріотичних організмів. 

 

 

  1.              

 

Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції.

 

 

  1.              

 

Навчальний проект 1. Складання характеристики виду за видовими критеріями.

 

 

  1.             1

 

Узагальнення та систематизація знань з темою «Біорізноманіття» 

Тематичне оцінювання № 2

 

 

Тема 2.  Обмін речовин і перетворення енергії (орієнтовно 15 год)

  1.              

 

Білки, нуклеїнові кислоти, вуглеводи, ліпіди: огляд будови й біологічної ролі.

 

 

  1.              

 

Білки, нуклеїнові кислоти, вуглеводи, ліпіди: огляд будови й біологічної ролі.

 

 

  1.              

 

Обмін речовин та енергії – основа функціонування біологічних систем.

 

 

  1.              

 

Особливості обміну речовин в автотрофних організмів.

 

 

  1.              

 

Особливості обміну речовин в гетеротрофних організмів.

 

 

  1.              

 

Практичні роботи 1. Складання схем обміну вуглеводів, ліпідів та білків в організмі людини. Інструктаж БЖ. Інструкція 74.1

 

 

  1.              

 

Енергетичне забезпечення процесів метаболізму. Способи отримання енергії в різних груп автотрофних та гетеротрофних організмів.

 

 

  1.              

 

Роль процесів дихання в забезпеченні організмів енергією. 

 

 

  1.              

 

Структури клітин, які забезпечують процеси метаболізму.

 

 

  1.              

 

Узагальнення та систематизація знань з темі «Обмін речовин та енергії» Контрольна робота № 1 Тематичне оцінювання № 3

 

 

  1.              

 

Роль ферментів у забезпеченні процесів метаболізму клітини та цілісного організму.

 

 

  1.              

 

Вітаміни, їх роль в обміні речовин.

 

 

  1.              

 

Порушення обміну речовин (метаболізму), пов’язані з нестачею чи надлишком надходження певних хімічних елементів, речовин. Значення якості питної води для збереження здоров’я людини.

 

 

  1.              

 

Раціональне харчування – основа нормального обміну речовин. Негативний вплив на метаболізм токсичних речовин. Знешкодження токсичних сполук в організмі людини.  

 

 

  1.              

 

Нейрогуморальна регуляція процесів метаболізму.

 

 

  1.              

 

Узагальнення та систематизація знань з темі «Обмін речовин та енергії» Тематичне оцінювання № 4

 

 

Тема 3. Спадковість і мінливість (орієнтовно 20год)

  1.              

 

Основні поняття генетики.

 

 

  1.              

 

Закономірності спадковості.

 

 

  1.              

 

Гібридологічний аналіз: основні типи схрещувань та їхні наслідки.

 

 

  1.              

 

Сучасні молекулярно-генетичні методи досліджень спадковості людини.

 

 

  1.              

 

Організація спадкового матеріалу еукаріотичної клітини та його реалізація.

 

 

  1.              

 

Гени структурні та регуляторні. Регуляція активності генів в еукаріотичній клітині.

 

 

  1.              

 

Каріотип людини та його особливості. Хромосомний аналіз як метод виявлення порушень у структурі каріотипу.

 

 

  1.              

 

Сучасний стан досліджень геному людини. Моногенне та полігенне успадкування ознак у людини.

 

 

  1.              

 

Позахромосомна (цитоплазматична) спадковість у людини. Закономірності мінливості (спадкової, неспадкової) людини.

 

 

  1.              

 

Мутації та їхні властивості. Поняття про спонтанні мутації.

Лабораторна робота 2. Вивчення закономірностей модифікаційної мінливості. Інструктаж БЖ. Інструкція 74.1

 

  1.              

 

Мутації та їхні властивості. Поняття про спонтанні мутації.

 

 

  1.              

 

Біологічні антимутаційні механізми. Захист геному людини від шкідливих мутагенних впливів.

 

 

  1.              

 

Узагальнення та систематизація знань з теми «Спадковість і мінливість» Тематичне оцінювання №5

 

 

  1.              

 

Генетичний моніторинг в людських спільнотах. Особливості генофонду людських спільнот та чинники, які впливають на їх формування. Закономірності розподілу алелів в популяціях.

 

 

  1.              

 

Генетичний моніторинг в людських спільнотах. Особливості генофонду людських спільнот та чинники, які впливають на їх формування. Закономірності розподілу алелів в популяціях.

 

 

  1.              

 

Сучасні завдання медичної генетики. Спадкові хвороби і вади людини, хвороби людини зі спадковою схильністю, їхні причини.

 

 

  1.              

 

Методи діагностики та профілактики спадкових хвороб людини. Медико-генетичне консультування та його організація.

 

 

  1.              

 

Методи діагностики та профілактики спадкових хвороб людини. Медико-генетичне консультування та його організація.

 

 

  1.              

 

Практична робота 2. Розв’язування типових генетичних задач.  Інструктаж БЖ. Інструкція 74.1

 

 

  1.              

 

Проект: Генетичний моніторинг в людських спільнотах. Скринінг-програми для новонародже-них. Генотерапія та її перспективи.

 

 

  1.              

 

Узагальнення та систематизація знань з теми «Спадковість і мінливість» Тематичне оцінювання №6

 

 

Тема 4. Репродукція та розвиток (орієнтовно 12 год)

  1.              

 

Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів.

 

 

  1.              

 

Особливості процесів регенерації організму людини.

 

 

  1.              

 

Трансплантація тканин та органів у людини, її перспективи.  Правила біологічної етики.

 

 

  1.              

 

Ріст та розвиток клітин та фактори, які на нього впливають.

 

 

  1.              

 

Ріст та розвиток клітин та фактори, які на нього впливають.

 

 

  1.              

 

Старіння та смерть клітин. Причини порушення клітинного циклу та їхні наслідки.

 

 

  1.              

 

Поняття про онкогенні фактори та онкологічні захворювання. Профілактика онкологічних захворювань.

 

 

  1.              

 

Статеві клітини. Особливості гаметогенезу у людини.

Лабораторна робота 3. Вивчення будови статевих клітин людини. Інструктаж БЖ. Інструкція 74.1

 

  1.              

 

Суть та біологічне значення запліднення. Причини порушення процесів запліднення у людини. Особливості репродукції людини у зв’язку з її біосоціальною сутністю. Репродуктивне здоров’я.

 

 

  1.              

 

Суть та біологічне значення запліднення. Причини порушення процесів запліднення у людини. Особливості репродукції людини у зв’язку з її біосоціальною сутністю. Репродуктивне здоров’я.

 

 

  1.              

 

Сучасні можливості та перспективи репродуктивної медицини. Біологічні і соціальні аспекти регуляції розмноження у людини.

 

 

  1.              

 

Ембріогенез людини. Взаємодія частин зародка, що розвивається (явище ембріональної індукції).

Лабораторна робота 4. Вивчення етапів ембріогенезу. Інструктаж БЖ. Інструкція 74.1

 

  1.              

 

Чинники, здатні справляти позитивний і негативний вплив на процеси росту та розвитку людини.

 

 

  1.              

 

Узагальнення та систематизація знань з теми «Репродукція та розвиток» Контрольна робота №2 Тематичне оцінювання №7

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 10 клас, Планування
Додано
20 січня 2023
Переглядів
3685
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку