Сценарій виступу екологічної агітбригади "Земля - наш дім! Хай добре буде в нім!"

Про матеріал
У позакласному заході висвітлено проблему забруднення грунтів, шляхи розв'язання проблеми, заклик до відповідальної поведінки та спільних дій щодо збереження природних багатств.
Перегляд файлу

Ольга Турченюк,

вчитель біології Рівненського ліцею №11

 

Позакласний захід

 «Земля – наш дім! Хай добре буде в нім!»

(виступ екологічної  агітбригади “Передзвін”)

        

Звучить мелодія пісні С. Ротару «Одна калина»

На сцену виходять учні,дзвонять дзвіночками, співають:

             Сумно, сумно аж за край,

             Бо рослинки плачуть: «Нас не ображай»!

             Зимно-зимно на душі,

             Бо вони благають, їм ти залиши

Приспів:    Яскраве сонце й небеса,

                    Росинку чисту, як сльоза,

                    Кришталь джерельця хай бринить, мов передзвін!

                    Щоб не згасала їх краса

                    Залиш природи чудеса

                    І ґрунт родючий – хай дає їм силу він!

 

Учень 1:   Ми (разом) – агітбригада «Передзвін» (разом) прийшли усім у залі нагадати:

                  П – природу треба оберігати,

                  Е – економно земельні ресурси витрачати,

           2     Р – родючі  ґрунти ‒ охороняти,

                  Е – ерозії   не спричиняти,

           3     Д – деградації земель – протистояти,

                  З – засмічені території – прибирати,

           4     В – виснаження земних надр – передбачати,

                  І – інтереси жителів ґрунтів – захищати,

           5     Н – неузгодженості дій – не допускати!

Разом:               Завжди думати, діяти, допомагати! 

Наш девіз: (разом)     Світ люби – й не згасне він!

                                     Вас вітає «Передзвін»!

                                       Йдуть зі сцени.

                     На сцену виходить учениця, в руках ‒ глобус.

       Звучить плач новонародженої дитини, далі – шум транспорту...

                    Учні демонструють малюнки із зображенням

                            чистої та забрудненої планети. 

 Учениця:  Народилася…

                    Літосферою ‒ укрилася,

                    Гідросферою – вмивалася,

                    А ґрунтами як втішалася!

 

                    Народилася…

                    Атмосферою покрилася,

                    А озоном – захищалася…

                    Але як же все так склалося?

 

                     Поселилися…

                     І заводи задиміли все,

                     Річки брудом покривалися,

                     І ґрунти все розорялися…

 

                     Забруднилася…

                     Очищалась – відновилася,

                     А як сил уже не сталося –

                     Рівновага зруйнувалася.

                     Утомилася…

               Йдуть зі сцени.    Звучить  шум транспорту, базару…

По черзі виходять учні-«продавці», демонструють пляшки, торбинки з «товаром».

 

1 учень:       Повітря! Повітря! Чисте повітря!

2 учень:       Вода! Вода! Чиста вода!

3 учень:       Ґрунти! Ґрунти! Родючі ґрунти!

4 учень:       Рослина! Рослина! СПРАВЖНЯ рослина!

Всі:               Де?

            Підбігають, здивовано розглядають рослинку…

Учениця-«Земля»    (із сумом дивлячись на них)

                        Що ж це сталося з вами, люди?

                        Це ж як так – то нічого не буде…

                        Ні води, ні ґрунтів, ні рослини,

                        Не залишиться в небі пташини…

       І проблеми повітря, води вже відчули і наші ґрунти…

           Всі йдуть зі сцени. Звучить запис сигналу «SOS», учасники агітбригади вибігають, вишиковуються, в руках ‒ аркуші із знаком «!»

                                 Звучить трагічна мелодія…

1 учень:    Ґрунт  ‒ найбільше багатство людства. Більшість основних проблем  ґрунтів – ерозія, підкислення, ущільнення, засолення та забруднення шкідливими речовинами є наслідками неправильного господарювання людини!

2 учень:     На одному квадратному метрі ґрунту живуть 4 мільйони бактерій, 200 тисяч кліщів, 80 дощових червів, 200 різних жуків та  личинок. І це тільки на одному квадратному метрі!

3 учень: Перегній, від кількості якого залежить родючість ґрунту,
утворюється при повільному перегниванні відмерлих рослин і тварин.

4 учень:   В багатьох регіонах земної кулі вміст гумусу в ґрунтах за останні 30 років зменшився на 30 %.

5 учень:     Можна швидко збагатити виснажений ґрунт різними добривами, але створити ґрунт знову здатна лише природа.

6 учень:    Процес ґрунтоутворення відбувається дуже повільно. Родючий шар ґрунту завтовшки  1 см утворюється приблизно за 100 років!
2 учень:   Щороку загальна площа пустель розширюється на 27 мільйонів гектарів, через що людство втрачає 25 мільярдів тонн родючого ґрунту за рік.
4 учень:   Поле за  добу може втратити шар ґрунту завтовшки в 5 см за через дію вітру.

6 учень:    Україна славиться найродючішими ґрунтами – чорноземами.

Але щороку землі України втрачають близько 24 млн. тон гумусу…

                                       Перешиковуються 

1 уч.     Ми (разом), агітбригада «Передзвін» (разом)

Разом:      Стіною будемо стояти,

                  Щоб ґрунт родючий захищати!

2 уч.     Для збереження ґрунтів самі діємо і вас закликаємо:

             Не сміти! Прибирати!      

3 уч.     Правильно ґрунт обробляти:

             Розпушувати! Перекопувати!

4 уч.     Поливати! Правильно удобрювати!

 5 уч.    Висаджувати дерева і кущі!

6 уч.     Висівати квіти!                  

                                           Перешиковуються

1 уч.     Ми (разом), агітбригада «Передзвін» (разом),

              восени (разом) ‒ збираємо і заготовляємо насіння!

2 уч.     Взимку(разом) ‒  підгодовуємо птахів!

3 уч.     Навесні (разом) – розвішуємо шпаківні!

4 уч.     Насаджуємо дерева і квіти! 

5 уч.   Круглорічно (разом) ‒ слідкуємо за чистотою подвір’я школи та вулиць довкола!                         

6 уч.      Беремо участь в екологічних акціях! Проводимо просвітницьку роботу!

                                              Перешиковуються

1 учень:    Ви!(разом)  Любі діти, не пустуйте, жителів ґрунтів шануйте!

2 учень:      Депутати, не дрімайте, ґрунт в законах захищайте!

3 учень:      Ви, дорослі, пам’ятайте, ґрунт, наш скарб, оберігайте!

4 учень:      Погляд свій ви не ховайте, чесно нам відповідайте: 

                                      (Звучить ритмічна мелодія)

5 учень:     Хто в дворах кидати звик  папірці тільки в смітник? 

                    Хто не смітить на районі – плесніть дружно у долоні!

6 учень:     Скляну пляшку при нагоді хто не б’є на Пивзаводі?

                       Хто не б’є скла  на районі – плесніть дружно у долоні!

1 учень:     Хто накормить пташку вічно, де мікрорайон Північний?

                    Хто накормить  на районі – плесніть дружно у долоні!

2 учень:      Хто у центрі проживає, там природу захищає?  

                        Хто свідомий на районі ‒  плесніть дружно у долоні!

3 учень:      Хто про річку Устю дбає, берег річки очищає?

                    Хто очистить на районі ‒ плесніть дружно у долоні!

4 учень:      Хто на  Басовім  Куті не смітив в своїм житті?

                     Хто порядний на районі ‒  плесніть дружно у долоні!

5 учень:      Хто на захист від вандалів дружно встане в цьому залі? 

                     Хто за захист на районі  встаньте й плескайте в  долоні!

6 учень:     А тепер – протокол дій:  руки – разом! Серця – разом! Дії – разом! Віддай свій голос на захист природи, адже

                                                                       Ми – молодь!

                                                                       Ми – сила!

                                                                       Країни  ми – крила!

                                                                       Ми – поштовх!

                                                                       Ми – дія!

                                                                       Планети – надія!

 

Учасники агітбригади співають пісню, заквітчують глобус вінком із квітів

                             Знову нас стежки далекі ждуть,

                             Знову хтось чекає допомоги.

                             Знову ми збираємося в путь,

                             Знову ждуть незвідані дороги.

 

Нам природа – наче рідний дім,

Всім вона – неначе рідна мати,

Щоби лад завжди був в домі тім –

Нам надію й віру треба мати!

 

                                 Надія наш компас земний,

                                 Ну а віра дарує  удачу.

                                 Планета хай квітне завжди,

                                 Зберегти її ‒  наша задача.

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 10 клас, Сценарії
Додано
29 січня 2023
Переглядів
743
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку