18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Канада. Економіко-географічне положення. Особливості розміщення населення. Українці в Канаді. Найбільші міські агломерації. Господарство Канади

Про матеріал
Мета уроку: ознайомити учнів з економіко-географічним положенням, особливостями природно-ресурсного потенціалу, населенням та господарством Канади; підкреслити роль української діаспори, ознайомити з життям українців у Канаді; розвивати пізнавальний інтерес до самостійного пошуку знань, формувати вміння виступати з усними повідомленнями; виховувати патріотизм, почуття національної гідності. Обладнання: політична карта світу, економічна карта Канади, схеми, прапор та герб Канади, картини природи Канади. Тип уроку: урок засвоєння знань. Форма проведення: урок – телерепортаж. Підготовка Урок проходитиме у формі телепередачі «Навколо світу». Учні будуть у ролі кореспондентів, журналістів. До уроку учні готуються заздалегідь. Вони отримують відповідне випереджувальне завдання. Використовуючи підручник, інтернет, додаткові джерела інформації готують власні повідомлення. Кореспондентів з того чи іншого питання вибирають методом жеребкування. Інші гості готують вдома запитання для кореспондентів.
Перегляд файлу

Тема уроку: Канада. Економіко-географічне положення. Особливості розміщення населення. Українці в Канаді. Найбільші міські агломерації. Господарство Канади

Мета уроку: ознайомити учнів з економіко-географічним положенням, особливостями природно-ресурсного потенціалу, населенням та господарством Канади; підкреслити роль української діаспори, ознайомити з життям українців у Канаді; розвивати пізнавальний інтерес до самостійного пошуку знань, формувати вміння виступати з усними повідомленнями; виховувати патріотизм, почуття національної гідності.

Обладнання: політична карта світу, економічна карта Канади,  схеми, прапор та герб Канади, картини природи Канади.

Тип уроку: урок засвоєння знань.

Форма проведення: урок – телерепортаж.

Підготовка

Урок проходитиме у формі телепередачі «Навколо світу». Учні будуть у ролі кореспондентів, журналістів. До уроку учні готуються заздалегідь. Вони отримують відповідне випереджувальне завдання. Використовуючи підручник, інтернет, додаткові джерела інформації готують власні повідомлення. Кореспондентів з того чи іншого питання вибирають методом жеребкування. Інші гості готують вдома запитання для кореспондентів.

 

Хід уроку

У нашій країні занадто багато географії та дуже мало історії…

Маккензі Кінг

Організаційний момент

Учитель: Сьогодні ми проведемо з вами незвичайний урок. Ви потрапите на зйомку телевізійної передачі «Навколо світу». Сьогодні делегація учнів Старооржицького НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів – дитячий садок» познайомить вас із незнайомою країною.

І. Актуалізація опорних знань

Прийом «Впізнай країну»

1. Маккензі Кінг, колишній прем’єр-міністр країни, на початку ХХ століття нарікав: «У нашій країні надто мало історії та занадто багато географії…». Так, географії у цій величезній, але малозаселеній країні, дійсно, багато. На кожного жителя, включаючи немовлят, припадає по сорок гектарів гір та рівнин, полів, лісів, боліт. На шістьох осіб – одне озеро. На кожну родину – якщо не річка, то струмок.

1. Ця країна має найдовшу в світі берегову лінію і посідає перше місце за запасами деревини на одного жителя.

2. Назва країни перекладається як «поселення».

3. На території цієї країни знаходиться Північний магнітний полюс.

4. 85% населення цієї країни, яку ми традиційно вважаємо північною, живе південніше широти Києва.

5. Дерево, листок якого зображено на прапорі, росте лише у південно-східній її частині.

6. Саме тут виник хокей із шайбою.

Що це за країна?

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

Ведучий: Сьогодні у рамках телепередачі «Навколо світу» ви познайомитесь з країною кленового листя, країною іммігрантів. «Американським Сибіром» - Канадою. Чому саме так називають країну та багато іншого ви дізнаєтесь від наших кореспондентів, які працювали за рубриками: «Сторінки історії», «Демографія і етнографія», «Господарство», «Найбільшими містами Канади».

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Ведучий: І так представить нам візитку країни в рубриці «Сторінки історії» кореспондент ………….

«Візитна картка»

Офіційна назва — Канада. Площа — 9,97 млн. км2. Населення — 33,5 млн осіб (2009 р.). Столиця — Оттава. Високо економічно розвинена держава, країна «Великої сімки». Державний устрій — країна у складі Співдружності, федеративна держава.

 

Учень. Вважається, що територія Канади була заселена близько 25 тис. років тому предками індіанців, які перебрались з Азії, пізніше – 6 тис. років тому тут з’явилися ескімоси. А перші європейці заснували перше норманське поселення на острові Ньюфаундленд ще у 1000 році. А вже через 5 століть до цих земель знов вирушили європейці (Ж. Карт’є, Д. Кабот).

З 1663 року Канада – французька, а з 1867 року – британська колонія (звідки і 2 державні мови). 1 липня 1867 року  отримала статус домініону британського.

Зараз Канада – федеративна держава зі столицею Оттава. Номінально її головою є монарх Великобританії, якого представляє призначений ним генерал-губернатор.

Картинки по запросу канада урок географії 10 класКанада розташована ……

Ведучий: Вибачте, але з технічних причин репортаж перервано. Та ми зрозуміли, що мова мала йти про ЕГП Канади. Спробуймо дати його оцінку.

Прийом «Творча лабораторія»

За допомогою карт атласу, настінних карт, підручника спробуйте дати оцінку економіко-географічного положення країни.

- Чи вигідне ЕГП Канади?

Ведучий: Вибачте за тимчасові незручності, телерепортаж продовжується. Послухаємо кореспондента про природно-ресурсний потенціал Канади.

Учень: (використовуючи схему)

Канада надзвичайно багата на мінеральні, водні, гідроенергетичні та лісові ресурси. Значні площі займають родючі землі, в її водах багато риби, а в лісах – хутрового звіра. Її величезна морська економічна зона багата на різноманітні сировинні ресурси, - включаючи прогнозні запаси нафти і природного газу на шельфі Арктики. У надрах Канади знаходиться 2/3 запасів нікелю та цинку, 2/5 урану і свинцю, 1/3 титанових руд, залізних руд, міді, цинку, олова від загальних запасів розвинених країн. За запасами деревини 3 місце в світі після Росії, Бразилії. Південні райони мають сприятливі кліматичні та земельні умови для розвитку землеробства. У мене все. Дякую!

Учитель: Запитання до класу:

- Яки галузям господарства сприяє розвиватися сировинна база?

Ведучий: Про ці та інші питання ознайомить вас кореспондент рубрики «Господарство».

Учениця: Сучасна Канада входить до числа найбільш розвинених країн світу, тобто до «Великої сімки». За короткий час створила свою ринкову економіку. Вона займає VІ місце за виробництвом промислової продукції, а за виробництвом на душу населення поступається США і Швейцарії. Особливістю економіки Канади є її залежність від іноземного капіталу. Істотну роль в економіці країни відіграє експортно - сировинний напрямок. Основні позиції посідають машинобудування, металургія та деревообробка. №/4 продукції дають провінції Онтаріо та Квебек.

Наші журналісти побували на підприємствах різних галузей промисловості Канади. Що ж вони нам повідомлять.

 1 Журналіст: Доброго дня. Мені вдалося дослідити паливну промисловість Канади. У країні добре розвинута добувна промисловість, 80 % продукції якої вивозять на світовий ринок. У гірничовидобувній промисловості найбільше значення має видобуток природного газу(3 місце в світі), нафти (9 місце), мідних руд (4 місце), золота (5 місце), цинкових руд(1 місце), нікелевих руд (2 місце), вугілля, платини (3 місце). Основний район видобутку залізної руди _ півострів Лабрадор. За виробництвом електроенергії країна посідає 5 місце в світі. Близько 60 % електроенергії дають ГЕС, 10% виробляють на АЕС, розташованих у провінціях Квебек, Онтаріо.

2 Журналіст: Доброго дня. Я побував на металургійних підприємствах Канади. Яка ж склалася ситуація. У країні спостерігаються зниження темпів розвитку чорної металургії. Експортне значення має кольорова металургія, провідні місця у світі Канада посідає з виробництва кобальту, міді, цинку, нікелю. На дешевій енергії розвивається алюмінієва промисловість (боксити привізні).

3 Журналіст. Доброго дня. Слухаючи колег, хочу зазначити, що великого розвитку набуло машинобудування. Значна кількість підприємств спеціалізується на складанні машин, використовуючи при цьому імпортовані до країни компоненти. Експортною галуззю є автомобілебудування. В Онтаріо зосереджено 80% автозаводів країни. Тут працюють підприємства таких велетнів, як «Дженерал Моторс». «Форд», «Крайслер», «Хонда», «Ніссан». Розвинуте сільськогосподарське машинобудування, виробництво обладнання для гірничодобувної та лісової промисловості.

4 Журналіст: Канада – другий у світі, після США, виробник пиломатеріалів, паперу, картону. Країна посідає перше місце за випуском газетного паперу, друге місце у світі за обсягом продукції,четверте – за виробництвом паперу і картону.

Серед галузей хімічної промисловості виділяється виробництво полімерних матеріалів та виробів з них, неподалік від сировини синтезують калійні добрива.

Картинки по запросу канада урок географії 10 класРобота з картою

Спробуйте знайти основні центри найрозвинутіших галузей промисловості Канади.

Ведучий: Нам вдалося поговорити із міністром аграрного сектору Канади. Дивіться у прямому ефірі результати нашої зустрічі.

Інтерв’ю з міністром аграрного сектору Канади

- Добрий день пане!

- Добрий день!

- Скажіть, яка галузь переважає у структурі сільського господарства вашої країни?

- Тваринництво, яке дає 60 % продукції.

- Якого ж напрямку тваринництво у вас розвивається?

- Галузь має молочне та м’ясо-вовняне спрямування. Канада відома як постачальник мороженої риби. Традиційним є хутровий промисел.

- Чи розвивається у вас рослинництво?

- Так. Ми повністю забезпечуємо себе основними видами продовольства. А за експортом пшениці, кукурудзи, ячменю посідаємо одне з перших місць.

- А чи всюди можна вирощувати різні сільськогосподарські культури?

- Ні. Це залежить від природних особливостей території.

-А чи можна у вас придбати якісне зерно?

- Так. У Вінніпезі знаходиться найбільший ринок зерна. Приїздіть. Не пошкодуєте.

- Дякую вам. До побачення!

Ведучий: А наша наступна рубрика «Демографія».

Учениця: Такого високого розвитку Канада досягла за рахунок праці населення. Канада – багатонаціональна країна., 80 різних націй. Корінні жителі – індіанці, ескімоси. Сучасне населення сформувалось внаслідок міграції і складається з нащадків переселенців з Європи і інших регіонів. Середня густота – 2,8 чол/кв.км. Середня тривалість життя – 77 років.

Нам вдалося поговорити із українцем, який проживає в Канаді. Ми в прямому ефірі, тому задавати запитання можна кожному, достатньо лише подзвонити дзвіночком, що на ваших партах.

Інтерв’ю

- Доброго дня. Скажіть, чи давно ви живете в Канаді?

- Зовсім недавно, але замилувався красою країни.

- Як здійснювалося переселення українців?

- Масове переселення почалося наприкінці ХІХ ст.. Перші українські емігранти – Іван Пилипіва та Василь Єленяка з села Небилів, які заснували у 1892 році перше поселення у провінції Альберта. Уряд виділяв переселенцям ділянки 65 га. Українцям дозволяли селитися компактно.

- Скільки ж українців у Канаді?

- 1000000.

- Де вони проживають?

- Здебільшого на південь – на кордоні із США. 85% у провінціях Онтаріо, Манітоба, Альберта. Серед міст країни – Едмонтон, Торонто, Вінніпег, Монреаль.

- Я чув, що українці у Канаді розвивають свою культуру.

- Українською мовою видається багато газет, журналів, книжок, ведеться теле-. Радіомовлення. Україністику викладають у 12-ти університетах. У Канаді встановлено пам’ятники князю Володимиру, Лесі Українці, Тарасу Шевченку.

- Дякую Вам. А щоб не забували Україну емігранти брали собою грудочку землі, насіння чорнобривців, українські вишиванки і Шевченків «Кобзар». Ці люди ніколи не забувають землю, де народились їхні батьки. У мене все!

Прийом «Згадай українську літературу»

Пригадайте , які письменники творили свої шедеври в еміграції в Канаді?

Прийом «Картографічний»

Знайти і позначити на контурній карті найбільші міста Канади.

(презентація найбільших міст).

Ведучий: І остання наша рубрика «Найбільшими містами Канади».

Учениця (показує презентацію).

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

Ведучий: На цьому наше знайомство  з Канадою закінчилося. Я думаю у вас залишилися приємні враження про цю країну.

Прийом «Коло ідей»

Давайте допоможемо міністрам зовнішньої політики Канади і України налагодити тісні зв’язки. Запропонуйте шляхи і напрямки співпраці.

V. Підсумок уроку

Прийом «Мікрофон»

Що найбільше запам’яталося із сьогоднішнього уроку?

VІ.  Домашнє завдання

с. 263-268 скласти сенкан про Канаду

 

docx
До підручника
Соціально-економічна географія світу. (рівень стандарту, академічний рівень ) 10 клас (за редакцією Яценка Б. П.)
Додано
29 листопада 2019
Переглядів
972
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку