Виховний захід з англійської мови для учнів 4-5 класів, що дає змогу поглибити словниковий запас учнів, розвивати навички живого спілкування та виховувати естетичний смак.
Відкритий захід з англійської мови
(4-5 класи)
«Карнавал квітів» - «Flowers Carnival»
Цілі:
Лунає музика П.І.Чайковського «Вальс квітів». На сцену виходять ведучі.
1 ведучий- Flowers are eternal friends of our life. They blossom under our windows and make us happy. Rd roses and poppies, white daisies, tulips give their colour to people.
2 ведучий – Flowers are just like music, they develop our creativity.
1 ведучий – Today we have a holiday of our colorful friends – flowers. Think a little bit: what do you know about the representatives of this brotherhood, about flowers of our meadows, forests and flowerbeds? We will help to get to know them better, to love them and to take care about the nature.
На сцену виходить дівчина-флора.
Флора – The world of flowers is magical. There are a lot of legends and fairy-tales about the flowers. each of them still has a lot of unknown, its mystery and secret. Here, look at this flower! (показує квітку троянди) One legend says that when the goddess Afrodite appeared from the sea-soap, near the Cyprus, the goddess Earth was really angry with her and decided to create something marvelous. So the rose-flower appeared.
На інтерактивному екрані іде демонстрація слайдів із зображенням Афродити, острова Кіпр та богині Землі.
Флора – By the way, do you know how the flowers grow? My helpers will show you.
На сцену виходить група учнів та показує міні-монтаж за віршем «Життя квітки». На екрані з`являється слайд, на якому зображені стадії життя квітки (насіння,коріння, стеблина, листя, бутон, квітка).
Насіння- A plant will grow from a tiny seed, some water and the sun is all I need.
Коріння – First the roots grow underground, they suck up minerals from all the ground.
Стеблина – Then come stems, some stout, and next the branches spread about.
Листя – Leaves growing all shapes and sizes, watch the new life as it rises.
На сцені з`являються учні в костюмах квітів.
Ромашка – Flowers bloom from buds on stems, they are as pretty as precious gems.
Волошка – New seeds travel to and fro, by wind and water, on we go.
Пролісок – And the cycle keeps on going, soon new stems and leaves are showing.
Виконується танок «Вальс квітів».
Флора – Now you know how the flowers grow. How many flowers does your granny grow?
На сцену виходить учень з квітами. Під час декламації вірша він показує квітку, про яку говорить (червона троянда, жовтий тюльпан, біла лілія, червоний мак). Під час читання останнього рядка він показує на себе.
Онук – One-a red rose,
Two- a yellow tulip,
Three – a white lily,
Four – a red poppy.
There is one more. Now let me see, oh, yes, of course, it must be me.
Флора посміхається та пропонує глядачам відгадати загадки про квіти. На сцену виходять учасники фестивалю в костюмах квітів.
Флора- My helpers will give you riddles. Listen and try to choose the right flower on the stage and pronounce its name.
1 ведучий – It is the first flower to pop up above the ground in spring. (a snowdrop).
Один із учнів виходить із зала на сцену та обирає учня, який одягнений в костюм проліска. «Пролісок» дає йому свою візитівку – малюнок із зображенням проліска, на якому написано « a snowdrop». Учень, який відгадав квітку, промовляє її назву: It is a snowdrop.
2 ведучий - You can see its blue head in the cornfields in summer. (a cornflower)
1 ведучий – It can be of different colors, but it is always the queen of flowers. (a rose)
2 ведучий – It is often white and smells good, can grow in water and is always very beautiful. (a lily)
1 ведучий – When it blooms in spring, it looks like the Sun. (a dandelion)
Флора – Very good! Now let`s count who gathered a lot of flowers.
Рахується кількість квітів у кожного учня та оголошується переможець.
2 ведучий – Friends, tell me please! How many seasons are there in a year? What seasons have no flowers? That`s right, it is winter. All the other seasons are rich in flowers. Let`s have a competition! There are three baskets.
На сцену виносять 3 корзини, на яких написано: Spring-Summer-Autumn.
1 ведучий – Let`s pick up flowers! Put spring flowers into spring basket, summer flowers into summer basket and autumn flowers into autumn basket. Choose your basket!
Учасники обирають свою корзину. На імпровизованій клумбі ростуть різні квіти. На кожній квітці є назва. Учні збирають квіти.
2 ведучий – You know, kids, an absent-minded artist came to our school today. he brought different pieces from three postcards and asked us to help him to make these postcards and to read what is written in them. Are you ready to help?
На сцену запрошують 3 групи учасників, кожна з яких отримує розрізану картку із зображенням квітки. Завдання для конкурсантів правильно та швидко зібрати малюнок.
1 ведучий – I see you are ready. Show your postcards. Remember that the artist asked you to read it.
Наступний конкурс пов`язаний із знанням квітів. для цього на сцені висять плакати із зображенням квітки. На пелюстках, стеблі та листях написано певний колір. Конкурсанти повинні правильно розмалювати квітку. Приготуйте фарби, пензлі, воду.
2 ведучий – Do you see these flowers? They can`t bloom. Let`s help them and color them. To do this read the color on the petal.
Команда, яка виконає завдання швидше за всіх та правильно – виграла.
Це останній конкурс заходу. Підраховуються результати усіх конкурсів. Оголошується та нагороджується переможець.
1 ведучий – Dear friends! our festival is over. Before you go, I`d like to tell you: Love the nature, not like a symbol of your soul, love nature not for yourselves. Love nature for it! Flowers –they are our nature. Flowers – these are we. Good, bye!