Карти знань. Редактори карт знань (урок інформатики в 9 класі)

Про матеріал

Карти знань. Редактори карт знань

Чанцева Тетяна Анатоліївна,

учитель інформатики І категорії

Мета: сформувати в учнів уявлення про призначення карт знань та інструменти для їх створення, уміння будувати карти знань у редакторі карт знань за допомогою біоадекватної технології; розвивати інформаційну, комунікативну компетентності учня, вміння аналізувати, порівнювати, виділяти головне, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, дослідницькі навички; виховувати інформаційну культуру учнів, уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: мультимедійний екран, комп'ютери з підключенням до мережі Інтернет, навчальна презентація, фонограма для релаксації; Інформатика: підручник для 9-го кл. загальноосвіт. навч. закл./ Й.Я.Ривкінд [та ін.].- Київ: Генеза, 2017.

Перегляд файлу

Карти знань. Редактори карт знань

Чанцева Тетяна Анатоліївна,

учитель інформатики І категорії

 

Мета:  сформувати в учнів уявлення про призначення карт знань та інструменти для їх створення, уміння будувати карти знань у редакторі карт знань за допомогою біоадекватної технології;  розвивати інформаційну, комунікативну компетентності учня, вміння аналізувати, порівнювати, виділяти головне, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, дослідницькі навички; виховувати інформаційну культуру учнів, уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: мультимедійний екран, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, навчальна презентація, фонограма для релаксації; Інформатика: підручник для 9-го кл. загальноосвіт. навч. закл./ Й.Я.Ривкінд [та ін.].- Київ: Генеза, 2017.

 

Хід уроку

І. Підготовчий етап

Добрий день, діти! Я рада вас бачити, із задоволенням поспілкуюся з вами. Погляньте один на одного, подумки побажайте всім добра, посміхніться й потисніть один одному руки. Ви передали часточку свого тепла, своєї любові.

Сьогодні в нас незвичайний урок, на якому ми гарно й плідно працюватимемо всі разом, допомагатимемо один одному, поважатимемо думку кожного з присутніх. У нас будуть гарні результати, у вас усе неодмінно вийде, ви впораєтеся з усіма завданнями.

Сьогодні на уроці ми продовжуємо працювати над комп’ютерними моделями.

ІІ. Релаксація. Сенсорно-моторний етап

(Лунає музика)

А зараз ми поринемо в чарівний світ фантазії. Сядьте, зробіть глибокий вдих, видих, заплющіть очі, розслабтесь. Розслабте обличчя, шию, руки, плечі, тіло, ноги.

Уявіть поряд із собою порожній рюкзак. Ми збираємось у туристичний похід. Якщо прийти до лісу вранці, між стовбурами дерев ще стоїть білястий туман. Трава мокра від роси, а дерева струшують на подорожнього цілий дощ. У гущавині лісу темно. Але ось сонце пробивається крізь листячко й осяює лісовий світ. Пташки радісно вітають сонечко, адже тепер їм не загрожує хижа нічна сова!

Птахи починають свій звичайний денний щебет. Стрибають по гілках безтурботні маленькі синички та чижики. Характерно «поскрипує» у своєму гнізді хазяйновитий шпак. Стукає по кленовому стовбуру дятел у червоній шапочці. Цей трудяга витягує з-під кори шкідливих для дерев комах. Десь у гущавині співає іволга – немовби ніжні звуки флейти розливаються навкруги.

І раптом помічаєш на галявинці за кущем глоду зайця-русака. Тихо-тихо причаївся маленький заєць, навіть вушка притис. Думає, що його не видно, так добре він зливається зі світло-коричневими гілками. Встаєш і навшпиньки крокуєш до звірка. Але його вже немає й сліду, тільки гілки трохи хитаються.

Ви підете зі мною до лісу?

 

 

ІІІ. Символьний етап

2d408577c1dd9614c1161835dd94d0d3.jpgМаємо дати відповіді на велику кількість запитань, щоб нічого не забути й отримати безліч позитивних емоцій та спогадів. Що ж ми маємо врахувати? Тривалість, термін проведення, спосіб пересування, склад учасників, харчування, обладнання...

Створення побаченого образу з пам'яті.

 Зобразіть, будь ласка, рюкзак, який ви бачили?

 

ІV. Логічний етап

 Опис рюкзака

Ви дуже гарно розповіли про свої плани. А за допомогою яких засобів вам вдалося це зробити ?

Допомогти в цьому нам можуть карти знань. Гнучкість цих карт дозволяє розглядати будь-яку тему або навчальне питання. Інтелектуальна карта чи ментальна карта, карта пам’яті, карта думок…  Українською мовою термін “mind map” перекладають по-різному, але його суть від цього не змінюється.

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)

 

V. Лінгвістичний етап

Робота з підручником: § 5.2

Карта знань – це  діаграма, на якій відображають слова, ідеї, завдання, тези або інші елементи, пов’язані між собою, розташовані радіально навколо основного слова або ідеї. Карти знань застосовують для створення інформаційних моделей, візуалізації нових ідей, фіксування та структурування даних, аналізу та впорядкування даних, класифікації понять, відображення процесів, прийняття рішень тощо.

Практичне завдання

Робота за комп’ютером

1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.

2. Інструктаж учителя.

D:\Мои документы\Downloads\P71123-114659.jpg3. Практична робота за комп’ютерами. Карта знань у кожного учня своя. Учні запрошують один одного у свою подорож.

4.    Вправи для зняття м'язового напруження.

Підбиття підсумків уроку

Домашнє завдання:

Опрацювати  § 5.2, ст. 143-152, виконати завдання №2, 6*

Оцінювання роботи учнів

 

docx
Додано
11 березня 2018
Переглядів
2961
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку