Картотека ігор " Уроки добра"

Про матеріал
Узагальнити уявлення дітей про доброту і емоційний стан, які відповідають цьому поняттю, викликати прагнення робити добрі вчинки
Перегляд файлу



Вправа Mimew•o»

Мета: wwrmu дтей розумћм нслйй iwuoi

3i способами i pewymrti настрою; татостувтм тт•ей, збагичення словнмтвот

МатерТ: MiII10k)k, i3 зображенням р(зних BimjHkiB       настрож.

Xim вирави: в .iBHMWBi IW0I10Hyen,cx скласм BCi weIZIMBHi емокШ: зтсп„ образу, обтвортиж власний wwrpii

Мета: показат в доступтй кщпннки, що зображуютъ «злого .iBHHka» i

«шохмуроко чцпвника»-                                                                                        

ХДц кри: сиочюку виховтеш, нок;вуе Тим яка зображуе «злого» чцйвника, иотјм виховтель 3aMimoe кщпммку,

яка зображуе «мот» ««юхмурим .        - Подивћъся тн, обличчя у злот —iBHHka змјнимося-теиер воно нахмуре- Давайге спробуемо його розвесеитн! За

Јйчилкою дам «Шжмурку», no•riM розщ;учутотъ йот

в от, зав'язавши очк, тд слова шалоту:

- На чому cwiut? - На мосту.

- Що кродаепр - Квас-

-Шукай Mam•0kiB, а не мс!

ЗИрали тио, зм(нкшн «ПЈжмурку», i          [фотонуењся ще               

одна вертушка: кращ «ГИжмурку» i3 зав'манимж очима - Лови, «ГПжмурку»! [фа пот•орюењся два три рази- По 11 виховаг•ель звертаењся спочюку до тмх Ha.IW4k-uax на почтку занжтт був сумний

- Чи стало вам трохи весејйте?  

Виховагењ визмчае словесно загашмий

Вирава «Розњажи иро CBii наслйй» Мета: озмйомюи i3 ионяттям «мслйй» i йот кроявом у добрвх i злих тодей; вчкш розумћм псчйй im:uoi .шодиниМатерИл: кщпинки (з зображен.нш ржзних BixriMkiB wmpoiB.

ирн: дћям ироионутитьси кщпмнки i3 зображенням pi3Hux настротв- Сиочажу виховю•ель з'ясовуе, чи знаютъ тм основт хщмкгеристки wcrrpor•o людини, а погпм щ;опонуе вибрюм ту картинку, яка мјрою схожа длина. Вводиться ионягп•я: веселе сумне

(хочется томовчаш, шодумюн щось, хочеться плакат).

-  За допомотю них ств ви мож71Ђ розиовкпн про wvrpi*?

-  Який у тебе зщњз HanpiT

-  Ято колюру у тебе настрћТ

-  З ЯКИМ зиМхом МОЖн ислйй?

-  На що схожий тТй wwrpiW

(Погана иотда, холод, доща иохмуре небо - агресивт елемеющ свтчтъ блтоиолуччя-) Якщо в

IW01!eci з'ясовуењся, що у кот сь з даей поканий виховтель им грионуе нектмвт емсцп

В                 MiII&10k-

Дия зразка виховтејњ може щжгидам стуаШ 3i своп) жт-т, иов'ва.т з поганим wcmceM, 1 теж пом1стжгн спопщи в

В kiHIj виховт•ет, узага.шмюе втпови твй i звертае ix увагу на те, що може буш р(знам:

-1•ний ми висловтоемо за доиомотю •ra.wx ств, як

веселе, рашсне, свите, святкове- Потний         можна висловюн     словами: сер дт“, похмурий, сумний.

-  А что залежкњ

-  Чи може змЈнювашсм wcrpiT

Гра «_Цветик - семнцветию»

Мета: иродрвжжш знайомство з иол.яринмм ионжпям.и «qp6po - зло».

Материл: квћочка - семи•виа, така, щоб иетостки

(внймаинся з кАтки),              i           фТжи-

ХИ ти: кожещ зфвавпж петостку, може зашмати одше заповћне бажания. P03110BicTH иро ньош imnu_M можна 1Јлькн тој, коли петостка «облетть увесь свћ»- По      з петостками кружлякуњ         м з рештою: Лети, лети, лепесток

Через запад - на восток,

Через север, через юг,

Возвращайся, скли кругЛншь коснешься ты землн, ио твоему вели!

Ящо загатне бажання иов'язанет дадоволенням особистихиотреб, ддтнна отримуе жовту ф“у, якщо воно мае cycuiJIwe значення червону- 3i6pamuu в kiui кри BCi можна визначнтн pi»em, мориьнот розвнтку (але иро це ljrw не шворять)- В kiui крв виховатењ ироионуе обтворнти, сподоЫкнся Дјтям i дому-

Гра «Жужа»

Мета: навити в pewuii своТ     станурупшнк-

ХИ ти: «Жужа» сщшть на з рушником у руках- Bci iumi 6irakYI'b навколо uei, бттоть жнкн, щпжжять, лоскочущ шпоркитъся Hei«д.знжчнп,» 1сринть, але коин ii ксе це набршше, вона схошп-оељся i поттвае гажятнся за вавколо столу, намагаючнсь хлестнуњ ixpY111HMk0M по синнах- Зауваженми: вихотхјњ стежтъ за формою внраження .ажнмлок»: вои не иовыннЈ буки образливимн, заиод#овати 6i%- Дјтьмн Ођтмостнка треснвносб) - Вам в житн злитнся?

-Через що ви

-Кожи ви щосъ           що вам жочеться         тиму: вррита, штовхнутж, накричати - сМдчать иро иресивних тенкшјях-) - Що ви робите д:џш топ), щоб не злитнся, не сердтмся? Са дриомошю интання           може сушти иро    дјтей констиктивно вирипутти склат стуци, стјшмо кеттт•и свтмн емоцјямн i иове—ою-)

                    Трава «Нридумування ieropii»                               2,

Мета: зачйплювагм BMiHW стан шодей, сионуктм до надання допомот-

вирави: виховтињ IW0“0Hye ттям вибрти i описат топ) кчоя, жкий, ixmo думку, може допомогт вщпшжт гтоблему (II0H0MovmrieHi cram доброю Дюмм може вибртв $дь-Т)Т персонажа MYT%'MiJIbMY, китиВиховю•еш, може натдакн uoxer —му або квит, в икому й0И) ул:юблений керой оиими:вся в счшному егановшщНащжклад, у «Сшшча красуня» на доиомогу ику зачщ;увала зла фея, ирийпши втразу три добрих фетДобре, коми в жт-й е хтсь, xro може на доиомоку- по з ваших ушоблених IzpoiB Mir би доиомогш зиий IieHi стати добрими- Придумайге шаву, чщйвну icwpiro. 11icjw виховтеиь тдвощњ т•ей до узага..шьнення: як можна мзваги доросјшх шодей, ттей, IzpoiB казок, фТIМв, щжходять на доиомогу? (Добрими, серцевими).

Вирава «Надути II0BiTIwwy ..шь. зјстю». Мета:         вчти p03pi3W'IM          зло радосп; шта.вмятн в рещлтШ свот емощйнот уг•ану-

вирави: виховалињ иовинен иояснюн тхям: щоб збутся злост, необхтт вирни- Це дае вихјд помним иочупям 1 думкам, охоиил:и тодину. с можм иомкпти в иовпряну кульку-

3 'язав               ош, уявтн, як куш,ка знвкае в биа.ктному


Вирава «Дономожн “piBume.0Bi»

Ла «Вгадай uacrpm ио мамон.»

Мета: узага.шьнтм уявлення ттей доброту i емо0ний

Мета: уза.мјњнтн уявиення доброту i емошний стан, в)щовтанпт, [Фому понятпо, викликти

стан, мюй вџщовщае щ;му понятию, викликтн щ»агнення

зтйснюваш        вчвнки- MarepiaJI: три кщтнки, що

зјйснювтм        вчннки-

зобра.жую•љ щчапж з                     вщкзами облич: злим,

Материл: кщпмнкм i3 зображеннш щчинкщ яка знайиша CBii

байдужим, добрим.

батик, i хлопчика, ка свет друмгри: виховаиель звертае уваиу на що змий ири: щи CB0i кщлмнки- ит•амня:

- Який натр у хлопчика?

 

пшрапив у важку сигуащж•о, i йому mwpi6H0 допомопм-

- Чи схожий BiH розсердженот?

 

Сьотщ кточжмв два Bipni, добре змйомј                -

- А ик ви здотдалися, що BiH сердтмй?

        Тратщ з якими BiH          любив крюмЗайку бросила хозяйка                                    

дьям ктионуељся послухам м'яку музику i

Пш:ому чт он хороший-

ii (вальс Д Кабалевського)-

 

(А-Бщпо)

У е три фотографй твчток- BiH xoxiB p03i6pamc%,

Вирава «Дружба починается з иосмП_кн —»

 

яка з щчттк кинула Зайчика, яка BijpBama ”Mun1k0Bi” лапу, а яка дуже шкодуе i 'Мишка”, i 'Зайчика”:

Сидятт по колу дач беруњся за руки, дивлятъся                в

i

Як же я можу тзнюнся, адже тут не w.Ma..Db0BaH0, що вони

мовчки саму добру тосмЈпжу (ио

 

робтятъ!

Виховагењ щ;оиснуе розтянут фотографй щчттк i

-                     Який насгрТ у щчинки?

-                     Чомуу гарний wc•rpiW Под дождем остался Зайка, Со скамеики слезть не мог- А як ви вюначнли, що у щитики веселий настрй?

            Весь до          кромок- А як иочувааеся

2-Уронклимишку на UOJL


Вирава «Малюемо музн.»»  ОторвашиМиике JIany Все равно еко не брошу-

(Демон«жра.щ трьох movweriB твчшок вщ;вами обличит: злим, байдужим i добрим-) - Подивћъся, яка ось (Байдужа) ЯЕ у Hei обличчя? Що зробилаш щчинка?

,1Џтм облич твчтцж з ixwiMH вчннками:

-                     Почала грат з Зайчитм в садю,', але швидт про ньош заЉ,'јка 1 залшшила щ дощемлюбить бюмся, ображтм iw:nux, Bow вирвала ламу i кинула йот тут же [йдлоиудобра- BCix жате.

 

 

Вправа «Виручи з 6iw»

Мета: рагальнити уявлення про доброту i сган, як• вщповщають ЦЬОМУ поняпю, викликати прагнення вчинки .

Mavepiu: irpaww: Зайчик i Ведмедик, картинки i3 зображенням «злого» i «до5рого» чарЈвникЈв.

гри: вихователь пропонуе д#ям подумати про те, як би вони вирвили з Мишка i Зайчика. деж складають icvopii, якј за допомогою irpawok. Вихователь звертае Јхню увагу на вираз обличчя злого чарЈвника: еоно змЈнилося i стало добрим. (Зображення злого      3aMiH10ETt»ca  

за те, що вони вирвили з     його i говорио, що теж хоче дробити iM щось

приемне розповщае казку.

Гра «два барани»

Мета: формувати навички саморегуляцт контролю емоц•Й .

гри: рано-рано два барани зусгрЈлися на мосту.

розбиваються на пари. Широко розставивши ноги, о«иливши вперед тулуб, впираються долонями i лобами один в одногоЗавдання- протистоти один проти одного, не зрушуючи з мјсця. Хто зрушиться - той i програв. Можна видавати звуки «бебебе ...». Зауваження: стежте, щоб «барани» не збили c06i лоби.

що ви                      коли були в rpi «баранами»? - Чи хојлося вам буги схожими на них? Чому?

Ла «Казьа навиа•«»

Мета: ознйомтм тт_ей з ч;а.вишами            иоведћнтузбеш,ка       кока «Впертћ козт»- Жили коиисњ на CBiTi wi виертј кози- I ось однош рву вони зустртмся на вузь"    перекинупј через гјшбокий Удвох дошт не розћнси, омусь треба тостуитмся- Ей, ти, ттронтх з дором! - 3aQwua одм юза.

-        Ось ще, викццала! Виходтъ, и через тебе задкувтм исвтша? Закричала у втповть iwna-

-        А чому б T06i i не позадкувт#? - Наполмнла перим- Довт стереишся виер•й иви- А погйм втступилн тжна на три щ:юки, натуш голови й Трах! Стукнујшся лобами i зватшнся у водукри: нову назву кюки Оприклад,

«BBi%JWBi, весет,                   ki30HbkD>).

итблемяу стуагјю:                                    на вузькЈй допиј-

Як бум? хи) иосгуптъся? 51ki слова повиннј вимовюн к(зоньки'? Який вщжз обличчя щюму у них буде? Разом з виховюелем тм вибщжкпъ найвдатший .iam ктзки, uicw чот вони зн•кщ розиодшшотъся по Ц)а.м 1 'тводюъся третнг

«тч.лмв1 квоньки»-

гра «TiHb»

Мета: защйшповтм змння правил                             иоветнкњ

кри: я втси.оную вам в гру «Tiw», але не для тт, щоб навчтися дружиш з нею, а щоб бум уважним до

imuux шодей- 'Џтм розбивакуњся на ищ;и: одиж крае ројњ людини, Кшпий - роњ й0П) TiHi- Людина робтъ рухи, тшь ионгорюе ix, диочи в тому ж ритмт, що 1


                                                                                                                                                                                                                                    7<11                                                                                                                                                                                                                                          

39


Ла «Замнчи иропозмШо» Мека: вчти а_МЈйзувтн емоц(йннй стаж

Х1д ти:

- Я ображаюся, оли

- Я серджуся, коли

- Я рата, коли

- Я (Умую, тми---

Вирава «Нетдана

Мдт: навчтм p03YMiN ночутт, пережжй imuuMw, формувтм навивки c0Lja.JIbH0i поветнкњ кри: до kiMHaru мама, з uocMi111k0k0 иощвилася на своих хлоичиюв 1 скшана:

- Затнчуйге, мощ, свою кру- Через годину ми йдемо в Мама [йдняла руку i показала квюжњ Хлопчики си.очтжу завмерщ а иотЈм пустиися в танок на.вюло мами. BQT3Hi ружи: [бдня.им брави, uocMixHywcw, cMimuc*, руки

06 одну, [Тичому одна може бут стмснута в можна млесктм в N110Hi, сгрибам,  

фа «Мита i митолов•а» Мета: розвиваш у почуття добротщ сТвпереживаяня, щит.енни шпримувагм iHIIwx-, формувтм доброзичливе ставиеннж до твщ;ин.

[ри: число краючих -5-6- Bci уморюю•њ «то, щшьно тулятыя один до одного ногами, стмжми, платима за татко - це «мишоловка» (або мережа)Ведуч:ий- в кот- Йот за.вдання - yciMa можливими способами вибршмся з «мишоловкюх умовюм ксшсь розсуну-м\раючмх, знйј-н im»i способи /ji При щ,ому виховагель стежињ, щоб нож «мишоиовки» не тиами мипжу, не робили болжче- Ящо виховт•еш, зауважуе, що мише засумував i Hi*k не може вибрамся, BiH рекушое сюуащю, нащжклад: «Давай1В BCi разом доиоможемо мишенжй, розслабимо i ручки, поштдуемо йон;»

Ла «Вгадай uaerpii» Мета: ювчтн тей ат.тзувюи m*ikIHi стуацй-, формувтн мвичкњ з видами    (веселе, сумне, сердт•е, добре, щасливе)-        кри:    даегься m6ip кщшнок з р(зними видами uacrpoiB- [Исля визнченю «шасгрою» кожно1 кщпмнки ттм розбивакпъся кщ;и- Одм димм бере i не шоказуточи ii iwnoMY, називае мсдйй, який зображено- Друтмй иовинек знайт кщиинку, за,цуману щутером- ГИсля щ,от тти      кщпннкк При можна     сти      поясним, чому вони вибрали ту иш Јншу кщшнку д.шя вюначення исхрою .

Ла «Иаданна в—а» Мека: шшчтн тей к:рувам смямн емощми в стуащх. Матер1ал: подушки.

кри: виховт•ель проионуе BCiM ром могрюм в кру, яка допоможе позбавтмся злос«, образи i дае Moxrwic•rb иовесеитмся- З иодушок бушегъси висока бампа. Завданю южнот учасника - ипурмуючи вежу, застрибнут wei, видаючи меремоЫ крикм типу: «А-а-а», «Ура!» I гдПеремагае той, хто заплигне вежу, не зруйнувавти ii ст%вк кожен учасник може сам c06i побудувтм бакту висши, ику, йот думку, BiH здамий стртж I1icM“ тжного ппурму «вбојйва.шьникн» видають крики схвалення i захоплення:

«Молодець!», <Вдорово «Шеремот!» I гд-

Ла «З комнки на .нин.»

Мета: щ;одокжувам вчти     керувтн cB0iMM емокјямк

Материл: иодушкк ири: иодутмки розкладаютъ на «iLT03i на яку можна з деяким зусштям подолам в стрибку- Г)а.вкј - жаби, що живутъ 60JI(rri- Разом на kYIMHi жабам Ticao- Вони встрибукпъ на иодутки та квакаютъ: «Ква-ква, посунься!» Ящо двом жабам TicH0 на одыт иодупи, то одна з них стрибае дат чи зтповхуе в бојкпо i та тукае c06i нову купину- Виховаиејњ теж «сижбае ио купинах»- Якщо

«жабами» сщмва дохощп, до серйозиого пнф]йкту, BiH

««:йдска.куе» i допомате знайт викт- Перед ночт•ом гри виховагејњ може иовпражнятмся з щ•њми в мгоющйному BHM0Bi фрази: «Ква-ква, посунься!»- “

Ла «Добре - иотно».

Mvra : навчтм       агијйзувтм свою поветнку i в•щнкк

МатерЬл:         червонот i чорнот котюршв.

Ipu: ттям ктопонуељся ощтм вчинки i з двох иозщй: добре чи томно? Виховагель роздае дт»: фТжи двох 0JIbopiB червоноП) i чорнот, за доиомотю яках вони будут, оцпмовтн : хороий «чинки - червонот т льору; I10IHki вчинки - чорнот колюру- ВиховтЕль називае вчинок чи а дјтм H0BAHHi [йдняти фТмку, йот

Приблизний иеретк джтчих                 для гри:

ПОГАШ

ХОРОШ1

1 ) порвав блузку

1 ) захистив слабкого

2) образив одного    

2) хворого

3) посварився з

друта

мамою 4) штовхнув ногою цуценя

5 ) вдарив кошеня

6) зруйнував

pdf
Додано
23 квітня 2020
Переглядів
685
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку