Вправа Mimew•o»
3i способами i pewymrti настрою; татостувтм тт•ей, збагичення словнмтвот
МатерТ: MiII10k)k, i3 зображенням р(зних BimjHkiB настрож.
Мета: показат в доступтй кщпннки, що зображуютъ «злого .iBHHka» i
«шохмуроко чцпвника»-
ХДц кри: сиочюку виховтеш, нок;вуе Тим яка зображуе «злого» чцйвника, иотјм виховтель 3aMimoe кщпммку,
яка зображуе «мот» ««юхмурим . - Подивћъся тн, обличчя у злот —iBHHka змјнимося-теиер воно нахмуре- Давайге спробуемо його розвесеитн! За
Јйчилкою дам «Шжмурку», no•riM розщ;учутотъ йот
в от, зав'язавши очк, тд слова шалоту:
- На чому cwiut? - На мосту.
- Що кродаепр - Квас-
-Шукай Mam•0kiB, а не мс!
ЗИрали тио, зм(нкшн «ПЈжмурку», i [фотонуењся ще
одна вертушка: кращ «ГИжмурку» i3 зав'манимж очима - Лови, «ГПжмурку»! [фа пот•орюењся два три рази- По 11 виховаг•ель звертаењся спочюку до тмх Ha.IW4k-uax на почтку занжтт був сумний
- Чи стало вам трохи весејйте?
Виховагењ визмчае словесно загашмий
Вирава «Розњажи иро CBii наслйй» Мета: озмйомюи i3 ионяттям «мслйй» i йот кроявом у добрвх i злих тодей; вчкш розумћм псчйй im:uoi .шодиниМатерИл: кщпинки (з зображен.нш ржзних BixriMkiB wmpoiB.
ирн: дћям ироионутитьси кщпмнки i3 зображенням pi3Hux настротв- Сиочажу виховю•ель з'ясовуе, чи знаютъ тм основт хщмкгеристки wcrrpor•o людини, а погпм щ;опонуе вибрюм ту картинку, яка мјрою схожа длина. Вводиться ионягп•я: веселе сумне
(хочется томовчаш, шодумюн щось, хочеться плакат).
- За допомотю них ств ви мож71Ђ розиовкпн про wvrpi*?
- Який у тебе зщњз HanpiT
- Ято колюру у тебе настрћТ
- З ЯКИМ зиМхом МОЖн ислйй?
- На що схожий тТй wwrpiW
(Погана иотда, холод, доща иохмуре небо - агресивт елемеющ свтчтъ блтоиолуччя-) Якщо в
IW01!eci з'ясовуењся, що у кот сь з даей поканий виховтель им грионуе нектмвт емсцп
В MiII&10k-
Дия зразка виховтејњ може щжгидам стуаШ 3i своп) жт-т, иов'ва.т з поганим wcmceM, 1 теж пом1стжгн спопщи в
В kiHIj виховт•ет, узага.шмюе втпови твй i звертае ix увагу на те, що може буш р(знам:
веселе, рашсне, свите, святкове- Потний можна висловюн словами: сер дт“, похмурий, сумний.
- А что залежкњ
- Чи може змЈнювашсм wcrpiT
Гра «_Цветик - семнцветию»
Мета: иродрвжжш знайомство з иол.яринмм ионжпям.и «qp6po - зло».
Материл: квћочка - семи•виа, така, щоб иетостки
(внймаинся з кАтки), i фТжи-
ХИ ти: кожещ зфвавпж петостку, може зашмати одше заповћне бажания. P03110BicTH иро ньош imnu_M можна 1Јлькн тој, коли петостка «облетть увесь свћ»- По з петостками кружлякуњ м з рештою: Лети, лети, лепесток
Через запад - на восток,
Через север, через юг,
Возвращайся, скли кругЛншь коснешься ты землн, ио твоему вели!
Ящо загатне бажання иов'язанет дадоволенням особистихиотреб, ддтнна отримуе жовту ф“у, якщо воно мае cycuiJIwe значення червону- 3i6pamuu в kiui кри BCi можна визначнтн pi»em, мориьнот розвнтку (але иро це ljrw не шворять)- В kiui крв виховатењ ироионуе обтворнти, сподоЫкнся Дјтям i дому-
Гра «Жужа»
Мета: навити в pewuii своТ станурупшнк-
ХИ ти: «Жужа» сщшть на з рушником у руках- Bci iumi 6irakYI'b навколо uei, бттоть жнкн, щпжжять, лоскочущ шпоркитъся Hei«д.знжчнп,» 1сринть, але коин ii ксе це набршше, вона схошп-оељся i поттвае гажятнся за вавколо столу, намагаючнсь хлестнуњ ixpY111HMk0M по синнах- Зауваженми: вихотхјњ стежтъ за формою внраження .ажнмлок»: вои не иовыннЈ буки образливимн, заиод#овати 6i%- Дјтьмн Ођтмостнка треснвносб) - Вам в житн злитнся?
-Через що ви
-Кожи ви щосъ що вам жочеться тиму: вррита, штовхнутж, накричати - сМдчать иро иресивних тенкшјях-) - Що ви робите д:џш топ), щоб не злитнся, не сердтмся? Са дриомошю интання може сушти иро дјтей констиктивно вирипутти склат стуци, стјшмо кеттт•и свтмн емоцјямн i иове—ою-)
Трава «Нридумування ieropii» 2,
Мета: зачйплювагм BMiHW стан шодей, сионуктм до надання допомот-
вирави: виховтињ IW0“0Hye ттям вибрти i описат топ) кчоя, жкий, ixmo думку, може допомогт вщпшжт гтоблему (II0H0MovmrieHi cram доброю Дюмм може вибртв $дь-Т)Т персонажа MYT%'MiJIbMY, китиВиховю•еш, може натдакн uoxer —му або квит, в икому й0И) ул:юблений керой оиими:вся в счшному егановшщНащжклад, у «Сшшча красуня» на доиомогу ику зачщ;увала зла фея, ирийпши втразу три добрих фетДобре, коми в жт-й е хтсь, xro може на доиомоку- по з ваших ушоблених IzpoiB Mir би доиомогш зиий IieHi стати добрими- Придумайге шаву, чщйвну icwpiro. 11icjw виховтеиь тдвощњ т•ей до узага..шьнення: як можна мзваги доросјшх шодей, ттей, IzpoiB казок, фТIМв, щжходять на доиомогу? (Добрими, серцевими).
Вирава «Надути II0BiTIwwy ..шь. зјстю». Мета: вчти p03pi3W'IM зло радосп; шта.вмятн в рещлтШ свот емощйнот уг•ану-
вирави: виховалињ иовинен иояснюн тхям: щоб збутся злост, необхтт вирни- Це дае вихјд помним иочупям 1 думкам, охоиил:и тодину. с можм иомкпти в иовпряну кульку-
3 'язав ош, уявтн, як куш,ка знвкае в биа.ктному
Вирава «Дономожн “piBume.0Bi»
Ла «Вгадай uacrpm ио мамон.» |
|
Мета: узага.шьнтм уявлення ттей доброту i емо0ний |
Мета: уза.мјњнтн уявиення доброту i емошний стан, в)щовтанпт, [Фому понятпо, викликти |
стан, мюй вџщовщае щ;му понятию, викликтн щ»агнення |
зтйснюваш вчвнки- MarepiaJI: три кщтнки, що |
зјйснювтм вчннки- |
зобра.жую•љ щчапж з вщкзами облич: злим, |
Материл: кщпмнкм i3 зображеннш щчинкщ яка знайиша CBii |
байдужим, добрим. |
батик, i хлопчика, ка свет друмгри: виховаиель звертае уваиу на що змий ири: щи CB0i кщлмнки- ит•амня:
- Який натр у хлопчика? |
|
пшрапив у важку сигуащж•о, i йому mwpi6H0 допомопм- |
- Чи схожий BiH розсердженот? |
|
Сьотщ кточжмв два Bipni, добре змйомј - |
- А ик ви здотдалися, що BiH сердтмй? |
Тратщ з якими BiH любив крюмЗайку бросила хозяйка |
дьям ктионуељся послухам м'яку музику i |
Пш:ому чт он хороший- |
|
ii (вальс Д Кабалевського)- |
|
(А-Бщпо) У е три фотографй твчток- BiH xoxiB p03i6pamc%, |
Вирава «Дружба починается з иосмП_кн —» |
|
яка з щчттк кинула Зайчика, яка BijpBama ”Mun1k0Bi” лапу, а яка дуже шкодуе i 'Мишка”, i 'Зайчика”: |
Сидятт по колу дач беруњся за руки, дивлятъся в |
i |
Як же я можу тзнюнся, адже тут не w.Ma..Db0BaH0, що вони |
мовчки саму добру тосмЈпжу (ио |
|
робтятъ! Виховагењ щ;оиснуе розтянут фотографй щчттк i |
- Який насгрТ у щчинки?
- Чомуу гарний wc•rpiW Под дождем остался Зайка, Со скамеики слезть не мог- А як ви вюначнли, що у щитики веселий настрй?
Весь до кромок- А як иочувааеся
2-Уронклимишку на UOJL
(Демон«жра.щ трьох movweriB твчшок вщ;вами обличит: злим, байдужим i добрим-) - Подивћъся, яка ось (Байдужа) ЯЕ у Hei обличчя? Що зробилаш щчинка?
,1Џтм облич твчтцж з ixwiMH вчннками:
- Почала грат з Зайчитм в садю,', але швидт про ньош заЉ,'јка 1 залшшила щ дощемлюбить бюмся, ображтм iw:nux, Bow вирвала ламу i кинула йот тут же [йдлоиудобра- BCix жате.
|
|
||
Вправа «Виручи з 6iw» Мета: рагальнити уявлення про доброту i сган, як• вщповщають ЦЬОМУ поняпю, викликати прагнення вчинки . Mavepiu: irpaww: Зайчик i Ведмедик, картинки i3 зображенням «злого» i «до5рого» чарЈвникЈв. гри: вихователь пропонуе д#ям подумати про те, як би вони вирвили з Мишка i Зайчика. деж складають icvopii, якј за допомогою irpawok. Вихователь звертае Јхню увагу на вираз обличчя злого чарЈвника: еоно змЈнилося i стало добрим. (Зображення злого 3aMiH10ETt»ca за те, що вони вирвили з його i говорио, що теж хоче дробити iM щось приемне розповщае казку. Гра «два барани» Мета: формувати навички саморегуляцт контролю емоц•Й . гри: рано-рано два барани зусгрЈлися на мосту. розбиваються на пари. Широко розставивши ноги, о«иливши вперед тулуб, впираються долонями i лобами один в одногоЗавдання- протистоти один проти одного, не зрушуючи з мјсця. Хто зрушиться - той i програв. Можна видавати звуки «бебебе ...». Зауваження: стежте, щоб «барани» не збили c06i лоби. що ви коли були в rpi «баранами»? - Чи хојлося вам буги схожими на них? Чому? |
Ла «Казьа навиа•«» Мета: ознйомтм тт_ей з ч;а.вишами иоведћнтузбеш,ка кока «Впертћ козт»- Жили коиисњ на CBiTi wi виертј кози- I ось однош рву вони зустртмся на вузь" перекинупј через гјшбокий Удвох дошт не розћнси, омусь треба тостуитмся- Ей, ти, ттронтх з дором! - 3aQwua одм юза. - Ось ще, викццала! Виходтъ, и через тебе задкувтм исвтша? Закричала у втповть iwna- - А чому б T06i i не позадкувт#? - Наполмнла перим- Довт стереишся виер•й иви- А погйм втступилн тжна на три щ:юки, натуш голови й Трах! Стукнујшся лобами i зватшнся у водукри: нову назву кюки Оприклад, «BBi%JWBi, весет, ki30HbkD>). итблемяу стуагјю: на вузькЈй допиј- Як бум? хи) иосгуптъся? 51ki слова повиннј вимовюн к(зоньки'? Який вщжз обличчя щюму у них буде? Разом з виховюелем тм вибщжкпъ найвдатший .iam ктзки, uicw чот вони зн•кщ розиодшшотъся по Ц)а.м 1 'тводюъся третнг «тч.лмв1 квоньки»- гра «TiHb» Мета: защйшповтм змння правил иоветнкњ кри: я втси.оную вам в гру «Tiw», але не для тт, щоб навчтися дружиш з нею, а щоб бум уважним до imuux шодей- 'Џтм розбивакуњся на ищ;и: одиж крае ројњ людини, Кшпий - роњ й0П) TiHi- Людина робтъ рухи, тшь ионгорюе ix, диочи в тому ж ритмт, що 1 |
Ла «Замнчи иропозмШо» Мека: вчти а_МЈйзувтн емоц(йннй стаж
Х1д ти:
- Я ображаюся, оли
- Я серджуся, коли
- Я рата, коли
- Я (Умую, тми---
Вирава «Нетдана
Мдт: навчтм p03YMiN ночутт, пережжй imuuMw, формувтм навивки c0Lja.JIbH0i поветнкњ кри: до kiMHaru мама, з uocMi111k0k0 иощвилася на своих хлоичиюв 1 скшана:
- Затнчуйге, мощ, свою кру- Через годину ми йдемо в Мама [йдняла руку i показала квюжњ Хлопчики си.очтжу завмерщ а иотЈм пустиися в танок на.вюло мами. BQT3Hi ружи: [бдня.им брави, uocMixHywcw, cMimuc*, руки
06 одну, [Тичому одна може бут стмснута в можна млесктм в N110Hi, сгрибам,
фа «Мита i митолов•а» Мета: розвиваш у почуття добротщ сТвпереживаяня, щит.енни шпримувагм iHIIwx-, формувтм доброзичливе ставиеннж до твщ;ин.
[ри: число краючих -5-6- Bci уморюю•њ «то, щшьно тулятыя один до одного ногами, стмжми, платима за татко - це «мишоловка» (або мережа)Ведуч:ий- в кот- Йот за.вдання - yciMa можливими способами вибршмся з «мишоловкюх умовюм ксшсь розсуну-м\раючмх, знйј-н im»i способи /ji При щ,ому виховагель стежињ, щоб нож «мишоиовки» не тиами мипжу, не робили болжче- Ящо виховт•еш, зауважуе, що мише засумував i Hi*k не може вибрамся, BiH рекушое сюуащю, нащжклад: «Давай1В BCi разом доиоможемо мишенжй, розслабимо i ручки, поштдуемо йон;»
Ла «Вгадай uaerpii» Мета: ювчтн тей ат.тзувюи m*ikIHi стуацй-, формувтн мвичкњ з видами (веселе, сумне, сердт•е, добре, щасливе)- кри: даегься m6ip кщшнок з р(зними видами uacrpoiB- [Исля визнченю «шасгрою» кожно1 кщпмнки ттм розбивакпъся кщ;и- Одм димм бере i не шоказуточи ii iwnoMY, називае мсдйй, який зображено- Друтмй иовинек знайт кщиинку, за,цуману щутером- ГИсля щ,от тти кщпннкк При можна сти поясним, чому вони вибрали ту иш Јншу кщшнку д.шя вюначення исхрою .
Ла «Иаданна в—а» Мека: шшчтн тей к:рувам смямн емощми в стуащх. Матер1ал: подушки.
кри: виховт•ель проионуе BCiM ром могрюм в кру, яка допоможе позбавтмся злос«, образи i дае Moxrwic•rb иовесеитмся- З иодушок бушегъси висока бампа. Завданю южнот учасника - ипурмуючи вежу, застрибнут wei, видаючи меремоЫ крикм типу: «А-а-а», «Ура!» I гдПеремагае той, хто заплигне вежу, не зруйнувавти ii ст%вк кожен учасник може сам c06i побудувтм бакту висши, ику, йот думку, BiH здамий стртж I1icM“ тжного ппурму «вбојйва.шьникн» видають крики схвалення i захоплення:
«Молодець!», <Вдорово «Шеремот!» I гд-
Ла «З комнки на .нин.»
Мета: щ;одокжувам вчти керувтн cB0iMM емокјямк
Материл: иодушкк ири: иодутмки розкладаютъ на «iLT03i на яку можна з деяким зусштям подолам в стрибку- Г)а.вкј - жаби, що живутъ 60JI(rri- Разом на kYIMHi жабам Ticao- Вони встрибукпъ на иодутки та квакаютъ: «Ква-ква, посунься!» Ящо двом жабам TicH0 на одыт иодупи, то одна з них стрибае дат чи зтповхуе в бојкпо i та тукае c06i нову купину- Виховаиејњ теж «сижбае ио купинах»- Якщо
«жабами» сщмва дохощп, до серйозиого пнф]йкту, BiH
««:йдска.куе» i допомате знайт викт- Перед ночт•ом гри виховагејњ може иовпражнятмся з щ•њми в мгоющйному BHM0Bi фрази: «Ква-ква, посунься!»- “
Ла «Добре - иотно».
Mvra : навчтм агијйзувтм свою поветнку i в•щнкк
МатерЬл: червонот i чорнот котюршв.
Ipu: ттям ктопонуељся ощтм вчинки i з двох иозщй: добре чи томно? Виховагель роздае дт»: фТжи двох 0JIbopiB червоноП) i чорнот, за доиомотю яках вони будут, оцпмовтн : хороий «чинки - червонот т льору; I10IHki вчинки - чорнот колюру- ВиховтЕль називае вчинок чи а дјтм H0BAHHi [йдняти фТмку, йот
Приблизний иеретк джтчих для гри:
ПОГАШ |
ХОРОШ1 |
1 ) порвав блузку |
1 ) захистив слабкого |
2) образив одного |
2) хворого |
3) посварився з |
друта |
мамою 4) штовхнув ногою цуценя
5 ) вдарив кошеня
6) зруйнував