«Цікава геометрика» Мета: розвивати навички аналізування й узагальнення; розвивати гнучкість мислення; вчити знаходити предмети схожі за формою до геометричних фігур. Матеріал: малюнки із зображенням різних предметів та геометричних фігур. Хід гри: Діти беруть малюнки із зображенням предметів та геометричних фігур і називають предмети і фігуру на яку вони схожі. (Малюнки 1, 2, 3, 4, 5, 6)
«Намистинки» Мета: вчити дітей міркувати, будувати словесно-логічні ланцюжки; розвивати вміння дітей знаходити спільні ознаки в предметах; вправляти дітей в умінні підбирати малюнки із зображенням предметів, які мають спільні ознаки. Розвивати мислення, пам’ять, мовлення. Матеріал: малюнки із зображенням різних предметів. Хід гри: Кожна дитина бере один малюнок із зображенням будь-якого предмета і до цього малюнка підбирає ще малюнок із зображенням, який має спільні ознаки із попереднім малюнком. (Малюнки 7, 8, 9)
«Хто що їсть?» Мета: стимулювати розвиток логічного мислення, загальної ерудиції; вчити дітей міркувати, робити правильні змістовні висновки; розширювати знання дітей про спосіб життя тварин. Матеріал: малюнки із зображенням свійських та диких тварин та їжі, яку вони їдять. Хід гри: Діти беруть по одному малюнку і по черзі називають тварину, зображену на малюнку, і що вона їсть, лінією з’єднують тварину з їжею. (Малюнки 10, 11, 12, 13)
«Знайди зайвий предмет» Мета: розвивати вміння в дітей класифікувати предмети; розвивати мислення, увагу; вчити дітей міркувати, виділяти характерні особливості, ознаки предметів. Матеріал: малюнки із зображенням різних предметів. Хід гри: Діти беруть малюнки із зображенням різних предметів і по черзі називають, що зайве серед цих предметів і зафарбовують зайві предмети. (Малюнки 14, 15, 16, 17)
«Знайди предмети одного виду» Мета: вправляти дітей у класифікації предметів; розвивати мислення, пам’ять, мовлення, закріпити уміння виділяти характерні ознаки предметів. Матеріал: малюнки із зображенням різних предметів. Хід гри: Діти беруть малюнки із зображенням різних предметів, називають предмети одного виду (іграшки, одяг, меблі та ін…) і з’єднують їх лініями. (Малюнки 18, 19, 20, 21)
«Знайди однакові предмети» Мета: розвивати вміння дітей порівнювати, аналізувати, узагальнювати предмети; знаходити однакові предмети за зовнішніми ознаками та за призначенням; розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу. Матеріали: малюнок із зображенням різних та однакових предметів. Хід гри: Кожна дитина бере малюнок, називає однакові предмети,з’єднує їх лініями. (Малюнки 22, 23, 24, 25)
«Кумедні личка» Мета: закріплювати вміння у дітей складати із частин цілий предмет; розвивати дрібну моторику рук; розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять. Матеріал: малюнок із зображенням контура обличчя та окремі готові вирізані намальовані частини обличчя (волосся, брови, ніс, ротик, вуха). Хід гри: Діти беруть по одному малюнку із зображенням контура обличчя і підбирають частини обличчя з яких викладають ціле обличчя (дівчинка чи хлопчик.) (Малюнки 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32)
«Якої цифри не вистачає» Мета: закріплювати навички кількісної лічби в межах 10; розвивати вміння знаходити правильні суміжні числа та цифру, яка позначає це число, закріпити навички прямої і зворотної лічби в межах 10; розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу. Матеріал: картки із зображенням предметів та цифр в межах 10. Хід гри: Діти беруть по одній картці, на якій заховано правильну цифру. За вказівкою дорослого дитина називає цифру, дорослий показує картку із зображенням правильної цифри. (Малюнки 33, 34, 35, 36, 37, 38)