Картотека сюжетно - рольових ігор
«Сім'я»
Програмне зміст: Закріплювати уявлення дітей про сім'ю, про обов'язки членів сім'ї. Розвивати інтерес до гри. Вчити дітей розподіляти ролі й діяти відповідно до прийнятої на себе ролі, розвивати сюжет. Спонукати дітей до творчого відтворення в грі побуту родини. Вчити діяти в уявних ситуаціях, використовувати різні предмети - заступники. Виховувати любов і повагу до членів родини та їх праці.
Ігровий матеріал: Меблі, посуд, атрибути для обладнання будиночка, «дитячого саду», великий конструктор, іграшкова машина, лялька - немовля, іграшкова коляска, сумки, різні предмети - заступники.
Попередня робота: Бесіди: «Моя сім'я», «Як я допомагаю мамі», «Хто, ким працює?» «Чим ми займаємося вдома?» Розглядання сюжетних картинок, фотографій по темі. Читання художньої літератури: Н.Забила «Ясочкин садок», А. Барто «Машенька», Б. Заходер «Будівельники», «Шофер», Д. Габе з серії «Моя родина»: «Мама», «Братик», «Робота», Тобто Яниковская «Я ходжу в дитячий сад», А. Кардашова «Велике прання».
Ігрові ролі: мама, тато, бабуся, дідусь, старша донька, діти-дошкільнята, лялька - немовля.
Розігруються сюжети:
«Ранок у сім'ї»
«Обід в сім'ї»
«Будівництво»
«Папа - добрий господар»
«У нас в сім'ї - дитина»
«Вечір в сім'ї»
«Мама укладає дітей спати»
«Вихідний день у сім'ї»
«В сім'ї захворіла дитина»
«Допомагаємо мамі прати білизну»
«Велике прибирання дому»
«До нас прийшли гості»
«Переїзд на нову квартиру»
«Свято в сім'ї: мамин день, Новий рік, день народження»
Ігрові дії:
Мама-вихователь збирається і йде на роботу; готує все необхідне для занять з дітьми; приймає дітей, займається з ними; грає, гуляє, малює, вчить т т. д.; віддає дітей батькам, прибирає робоче місце; повертається з роботи додому; відпочиває, спілкується зі своїми дітьми і чоловіком; допомагає бабусі, укладає дітей спати.
Мама-домогосподарка збирає і проводжає доньку в дитячий садок, чоловіка на роботу; доглядає за молодшою дитиною (лялька), гуляє з ним, прибирає в будинку, готує їжу; зустрічає дитину з дитячого саду, чоловіка з роботи; годує їх, спілкується, укладає дітей спати.
Тато-будівельник збирається на роботу, відводить дитину в дитячий сад, йде на роботу; будує будинки, мости; повертається з роботи, забирає дитину з дитячого саду, повертаються додому; допомагає дружині по будинку, грає з дітьми, спілкується.
Тато-водій збирається на роботу, відводить дитину в дитячий сад, йде на роботу; підвозить вантажі (цегла) на будівництво, розвантажує їх, їде за новими; забирає дитину з дитячого саду, повертається додому; допомагає дружині по будинку; запрошує сусідів в гості на чай; проводжає сусідів; спілкується з дітьми, грає з ними, фіксує їх спати.
Бабуся збирає і проводжає онуків у дитячий садок та школу; прибирає в будинку; звертається за допомогою до старшій внучці; забирає з дитячий сад онуку, цікавиться у вихователя про її поведінку; готує обід, пече пиріг; запитує у членів сім'ї як пройшов робочий день; пропонує запросити на чай (вечеря) сусідів, пригощає всіх пирогом; грає з онуками; дає поради.
Дідусь допомагає бабусі, татові, читає газети, журнали; грає з онуками, спілкується з сусідами.
Старша донька допомагає бабусі готувати їжу, мити посуд, прибирати в будинку, гладити білизну; грає і гуляє з молодшою сестрою, спілкується.
Діти-дошкільнята встають, збираються і йдуть в дитячий сад; в дитячому саду займаються: грають, малюють, гуляють; повертаються з дитячого саду, грають, допомагають батькам, вкладаються спати.
«Дитячий садок»
Програмовий зміст: Розширити уявлення дітей про зміст трудових дій співробітників дитячого саду. Викликати у дітей бажання наслідувати дії дорослих. Виховувати дружні взаємини у грі між дітьми.
Ігровий матеріал: Ляльки з набором одягу, меблі, посуд, дрібні іграшки, швабри,відра, ганчірки, фартухи, халати, пральна машина, тазик, підставка для сушіння білизни, прасувальна дошка, праски, плита, набір посуду для кухаря, продукти, пилосос, музичні інструменти.
Попередня робота: Спостереження за роботою вихователя, помічника вихователя. Бесіда з дітьми про роботу вихователя, помічника вихователя, кухаря, медсестри та ін працівників д/саду. Екскурсія-огляд музичного (фізкультурного) залу з наступною бесідою про роботу муз. керівника (фіз. рук.). Екскурсія-огляд мед. кабінету, спостереження за роботою лікаря, бесіди з особистого досвіду дітей. Огляд кухні, бесіда про технічному обладнанні, облегчающем працю працівників кухні. Гра-драматизація з вірша Н.Забіли «Ясочкин садок» з використанням іграшок. Екскурсія в пральню. Організація праці дітей - прання лялькової білизни, хусточок.
Ігрові ролі: Лікар, медична сестра, вихователь, музичний працівник, фізкультурний керівник, няня, кухар, праля.
Розігруються сюжети:
«Ранковий прийом»
«Наші заняття»
«Зарядка в дитячому садку»
«Робота няні - сніданок»
«Робота няні - прибирання групи»
«На прогулянці»
«На музичному занятті»
«На фізкультурному занятті»
«Огляд лікаря»
«Обід в д/садку»
«Робота кухаря в дитячому садку»
«Робота в пральні дитячого садка»
Ігрові дії:
Уоспитатель приймає дітей, розмовляє з батьками, грає з дітьми, проводить заняття.
Фіз.рук проводить ранкову зарядку, фізкультуру.
Молодший вихователь стежить за порядком у групі, надає допомогу вихователю в підготовці до занять, отримує їжу...
Муз. керівник проводить муз. заняття.
Лікар оглядає дітей, слухає, робить призначення.
Медсестра вимірює температуру, зростання, зважує, робить щеплення, перевіряє чистоту груп, кухні.
Кухар готує їжу, видає її помічникам вихователя.
Праля пере білизну, сушить, гладить, акуратно складає, видає чисту няні.
«Поліклініка»
Програмне зміст: Викликати у дітей інтерес до професії лікаря. Формувати вміння творчо розвивати сюжет гри. Закріпити назви медичних інструментів: фонендоскоп, шприц, шпатель. Виховувати чуйне, уважне ставлення до хворого, доброту, чуйність, культуру спілкування.
Словникова робота: фонендоскоп, шпатель, щеплення, вітаміни.
Ігровий матеріал: халат і шапочка лікаря, халати і шапочки для медсестер, медичні інструменти (градусник, шприц, шпатель) бинт, зеленка, вата, гірчичники, картки пацієнтів, вітаміни.
Попередня робота: Екскурсія в медичний кабінет д/з. Спостереження за роботою лікаря. Читання художньої літератури: Я. Райнис «Лялька захворіла», Ст. Берестов «Хвора лялька». А. Барто «Ми з Тамарою», П. Зразків «Лечу ляльку», А. Кардашова «Наш доктор». Інсценізація «Звірі хворіють». Розглядання альбому «Ми граємо у «лікаря». Виготовлення атрибутів для гри. Бесіди з дітьми «Нас лікують лікар і медсестра», «Як потрібно вести себе в кабінеті у лікаря?»
Ігрові ролі: Лікар, медсестра, хворий.
Розігрують сюжети:
«На прийомі у лікаря»,
«Виклик лікаря додому»
«Поранили пальчик»
«Болить горло»
«Ставимо укольчик»
«Робимо щеплення»
Ігрові дії:
Лікар приймає хворих, уважно вислуховує їхні скарги, задає питання, слухає, дивиться горло, робить призначення.
Медсестра робить уколи, дає ліки, вітаміни, ставити гірчичники, змащує ранки, забинтовують.
Хворий приходить на прийом до лікаря, розповідає, що його турбує, виконує рекомендації лікаря.
«Я - водій»
Програмне зміст: Розширювати у дітей уявлення про професію шофера, автомеханіка. Розвивати вміння будувати рольової діалог, використовувати рольову мова, творчість у грі, використовуючи реальні предмети для створення ігрової обстановки. Виховувати доброзичливість, готовність прийти на допомогу. Виховувати культуру поведінки в транспорті.
Словникові слова: бензозаправочная колонка, бензин, каністра, заправник, кондуктор, механік, жезл, інспектор, права.
Ігровий матеріал: інструменти для ремонту машин, бензозаправочная колонка, будівельний матеріал, кермо, каністра, шланг для імітації заправки машини бензином, відерце з ганчіркою, квитки, гроші, сумка для кондуктора, світлофор, жезл, кашкет інспектора ДІБДР, документи водія (права).
Попередня робота: Екскурсія до автобусної зупинки, спостереження за автобусом, таксі та роботою шофера. Познайомити з простими жестами регулювання: «зупинитися», «приготуватися», «проїзд дозволено». Рухливої гри: «Пішоходи та таксі», «Світлофор». Читання і розглядання ілюстрацій з теми «Шофери». Д/і «Уважний водій», «Дізнайся машину», «Полагодь машину». Читання: Ст. Сутеев «Різні колеса», 3. Александрова «Вантажівка», A. Кардашов «Дощової автомобіль» Е. Мотковская «Я автомобіль» B. Степанов «Шофер», «Водій автобуса», Б. Житков «Світлофор», М. Калініна «Як хлопці переходили вулицю», М. Павлова «На машині».
Ігрові ролі: Водій таксі, водій автобуса, кондуктор, пасажири, водій вантажної машини, механік, заправник, поліцейський (інспектор ДАІ).
Розігруються сюжети:
«Будуємо автобус»
«Вчимося водити автобус»
«Автобус везе пасажирів»
«Ремонт машин»
«Заправляю машину»
«Мийка машин»
«Вантажна машина везе меблі у новий дім»
«Вантажівка возить вантажі (цегла, пісок, сніг)»
«Продуктова машина везе продукти (в магазин, дитячий садок, лікарню)»
«Везу пасажирів на вокзал»
«Я поїду в гараж»
«Їдемо в дитячий садок»
«Катаємось по місту»
«Їдемо в гості»
«Поїздка на дачу»
Ігрові дії:
Водій таксі доставляє пасажирів до місця, бере гроші за проїзд, піклуватися про пасажирів, допомагає покласти багаж.
Водій вантажної машини навантажує і вивантажувати вантажі.
Водій автобуса керує автобусом, крутить кермо, подає сигнал, усуває неполадки, робить зупинки, оголошує їх.
Кондукторпродає квитки, перевіряє проїзні квитки, стежить за порядком у салоні автобуса, відповідає пасажирам на питання, де зручніше їм вийти.
Пасажирисідають в автобус, купують квитки, виходять на зупинках, поступаються місцем старшим, пасажирам з дітьми, допомагають їм вийти з автобуса, дотримуються правил поведінки в громадському транспорті, спілкуються; готуються до далекої поїздки - збирають речі, воду, продукти в дорогу; вбираються, зачісуються, якщо їдуть в гості, в театр.
Механік проводить ремонтні роботи, перевіряє стан машини перед поїздкою, миє машину з шланга - витирає.
Заправник вставляє шланг, заливає бензин, бере гроші.
Поліцейський (інспектор ДАІ) - регулює рух, перевіряє документи, стежить за дотриманням правил дорожнього руху.
«Перукарня»
Програмовий зміст: Ознайомити зі специфікою роботи чоловічого і жіночого перукаря. Формувати уявлення дітей про те, як жінки доглядають за нігтями Вчити виконувати декілька послідовних дій, спрямованих на виконання його обов'язків. Розвивати вміння вступати в рольова взаємодія, будувати рольової діалог. Виховувати культуру спілкування з «клієнтами»
Словникові слова: майстер, фен, фартух, пелеринка, бритва, манікюр.
Ігровий матеріал: Дзеркало, тумбочка для зберігання атрибутів, різні гребінці, флакони, бігуді, лак для волосся, ножиці, фен, пелерина, фартук для перукаря, манікюрниці, прибиральниці, заколки, резинки, банти, рушник, журнали із зразками зачісок, бритва, машинка для стрижки волосся, рушники, гроші, швабра, відра, ганчірки для пилу, для підлоги, лак для нігтів, пилочка, баночки від крем.
Попередня робота: Бесіда «Навіщо потрібні перукарні». Етична бесіда про культуру поведінки в громадських місцях. Читання оповідань Б. Житкова «Що я бачив», С. Михалкова «У перукарні». Екскурсія до перукарні. Розглядання предметів, необхідних для роботи перукаря. Дидактична гри «Красиві зачіски для ляльок», «Повчимося зав'язувати бантики», «Підбери бант для ляльки», «Диво-фен». Розглянути предмети для гоління. Виготовлення з дітьми атрибутів до гри (фартухи, пелеринка, рушники, пилочки, чеки, гроші та ін). Виготовлення альбому «Моделі зачісок».
Ігрові ролі: Перукарі - дамський майстер і чоловічий майстер, майстер з манікюру, прибиральниця, клієнти (відвідувачі): мами, тата, їх діти.
Розігруються сюжети:
«Мама веде доньку в перукарню»
«Тато веде сина в перукарню»
«Зробимо лялькам красиві зачіски»
«Їдемо на автобусі в перукарню»
«Робимо зачіски до свята»
«Наведемо себе в порядок»
«У чоловічому залі»
«Покупка товарів для перукарні»
«Запрошуємо перукаря в дитячий садок»
Ігрові дії:
Перукар жіночого залу одягає на клієнта пелеринку, фарбує волосся, миє голову, витирає рушником, стриже, обтрушує зістрижені пасма з пелеринки, накручує на бігуді, сушить волосся феном, покриває лаком, плете кіски, заколює шпильки, дає рекомендації по догляду за волоссям.
Перукар чоловічого залу голить, миє голову, сушить волосся феном робить стрижки, причісує клієнтів, прийде форму бородою, вусами, пропонує подивитися в дзеркало, освіжає одеколоном.
Майстер з манікюру підпилює нігті, покриває їх лаком, накладає крем на руки.
Клієнти чемно вітаються, які очікують черги - розглядають альбоми з ілюстраціями різних зачісок, читають журнали, можуть пити каву в кафе; просять зробити стрижку, манікюр; радяться, платять гроші, дякують за послуги.
Прибиральниця підмітає, протирає пил, миє підлогу, змінює використані рушники.
«Магазин – Супермарк»
Програмовий зміст: Формувати уявлення дітей про працю людей в магазині, різноманітності магазинів і їх призначення. Вчити виконувати різні ролі відповідно з сюжетом гри. Розвивати наочно-дієве мислення, комунікативні навички. Виховувати доброзичливість, вміння рахуватися з інтересами і думками партнерів по грі.
Словникові слова: вітрина, касир, кондитерська.
Ігровий матеріал: вітрина, ваги, каса, сумочки і кошики для покупців, форма продавця, гроші, гаманці, товари по відділам, машина для перевезення товарів, устаткування для прибирання.
«Продуктовий магазин»: муляжі овочів та фруктів, різні випічки з солоного тіста, муляжі шоколадок, цукерок, печиво, торти, тістечка, коробки з-під чаю, соку, напоїв, ковбаси, риби, упаковки з-під молока, стакани для сметани, баночки від йогуртів і т. п.
Попередня робота:
Бесіди з дітьми «Які магазини бувають і що в них можна купити?» «Хто працює в магазині?», «Правила роботи з касою». Д/і «Магазин», «Овочі», «Кому що?». Читання вірша О. Ємельянової «Магазин іграшок». Б. Воронько «Казка про незвичайних покупках» Виготовлення з солоного тіста бубликів, булочок, печива, приготувати цукерки.
Ігрові ролі: Продавець, покупець, касир, директор магазину, шофер.
Розігруються сюжети:
«Булочна-кондитерська (хлібний відділ, магазин)»
«Овочевий магазин (відділ)»
«М'ясний, ковбасний магазин (відділ)»
«Рибний магазин (відділ)»
«Молочний магазин (відділ)»
«Продуктовий магазин»
«Магазин музичних інструментів»
«Книжковий магазин»
Ігрові дії:
Продавець одягає форму, пропонує товар, зважує, упаковує, розкладають товар на полицях (оформляє вітрину).
Директор магазину організовує роботу співробітників магазину, робить заявки на отримання товарів, звертає увагу на правильність роботи продавця і касира, стежить за порядком в магазині.
Покупці приходять за покупками, вибирають товар, узнає ціну, радяться з продавцями, дотримуються правил поведінки в громадському місці, встановлюють чергу в касі, оплачують покупку в касі, отримують чек.
Касир отримує гроші, пробиває чек, видає чек, здає покупцеві здачу.
Шофер приносить певну кількість різноманітних товарів, отримують заявки на отримання товарів від директора магазину, вивантажує привезений товар.
«Зоопарк»
Програмне зміст: Збагатити знання дітей про диких тварин, про їх зовнішній вигляд, звички, харчування. Розширити уявлення дітей про обов'язки співробітників зоопарку. Формувати у дітей уміння творчо розвивати сюжет гри використовуючи будівельний підлоговий матеріал, різноманітно діяти з ним. Розвивати мовлення, збагачувати словниковий запас. Виховувати добре, дбайливе ставлення до тварин.
Словникові слова: ветеринар, екскурсовод, вольєр (клітка).
Ігровий матеріал: Табличка «Зоопарк», будівельний матеріал (великий, дрібний), вантажна машина з кліткою, іграшки тварин, тарілочки для продуктів харчування, муляжі продуктів харчування, кісточки, совочки, відра, ганчірки, фартух з нарукавниками для робітників, квитки, гроші, каса, білий халат для ветеринара, градусник, фонендоскоп, аптечка.
Попередня робота: Розповідь про відвідування зоопарку. Бесіди про тварин з використанням ілюстрацій про зоопарку. Бесіда «Правила поведінки в зоопарку». Відгадування загадок про тварин, Читання віршів С. Я. Маршака «Дітки в клітці, «Де обідав горобець?», В. Маяковського «Що не сторінка, то слон, то левиця». Виготовлення альбому «Зоопарк». Малювання та ліплення тварин. Дидактичні ігри: «Тварини та їх дитинчата», «Загадки про тварин», «Хто де живе? », «Тварини жарких країн», «Тварини Півночі».
Ігрові ролі: Директор зоопарку, екскурсовод, робітники зоопарку (служителі), лікар (ветеринар), касир, будівельник, відвідувачі.
Розігруються сюжети:
«Будуємо клітки для звірів»
«До нас їде зоопарк»
«Екскурсія по зоопарку»
«Ми їдемо в зоопарк»
«Покупка продуктів для тварин»
«Годівля тварин»
«Прибирання вольєрів (клітин)»
«Лікування тварин»
Ігрові дії:
Директор зоопарку керує роботою зоопарку.
Екскурсовод проводить екскурсії, розповідає про тварин, чим харчуються, де вони живуть, їх зовнішньому вигляді, як треба поводитися з тваринами, говорить про заходи безпеки як доглядати за ними.
Робітники зоопарку (служителі) отримує продукти харчування для тварин, готують спеціальні корми для тварин, годують їх, прибирають клітки і вольєри, миють своїх вихованців, піклуються про них.
Лікар (ветеринар) проводить огляд тварини, вимірює температуру, робить щеплення, лікує мешканців зоопарку, ставить уколи, дає вітаміни.
Касир продає квитки на відвідування зоопарку та на екскурсії.
Будівельник будує вольєр для тварини.
Відвідувачі купують квитки в касі і йдуть в зоопарк, розглядають тварин.
«Моряки-рибалки»
Програмовий зміст: Вчити дітей брати на себе і обігравати ролі капітана, рульового, матросів, кухаря-кока, моряків-рибалок. Продовжувати вчити використовувати предмети-замінники, чітко виконувати ланцюжок ігрових дій. Активізувати мовлення дітей. Виховувати дружні взаємини, почуття колективізму.
Словникова робота: Кок, якір, штурвал.
Ігровий матеріал: великий будівельний матеріал, кашкет капітана, безкозирки, гюйс-коміри, рятувальний круг, медичний халат, медичні інструменти, якір, штурвал, біноклі, відро, швабра, костюм для кухаря-кока, посуд для їдальні, іграшкові рибки, мережі, ящик для риби, гроші.
Попередня робота: Читання художньої літератури про рибної ловлі, кораблях, моряків. Перегляд фотографій, картин про море, моряків, кораблях. Бесіда «Хто працює на кораблі». Малювання та ліплення рибок.
Ігрові ролі: Капітан, рибалки, лікар, кухар (кок), водій.
Розігруються сюжети:
«Будуємо корабель»
«Моряки пливуть на кораблі по морю»
«Моряки ловлять рибу, працюють рибалками»
«Моряки перевіряють здоров'я у корабельного лікаря»
«Моряки пливуть по морю, ловлять рибу, обідають»
«Моряки виходять на берег і йдуть в перукарню»
«Моряки привозять улов на берег, здають рибу в магазин»
«Моряки припливають у велике місто і йдуть в «Зоопарк»
«Моряки повернулися з плавання і відправилися в магазин»
Ігрові дії:
Капітан веде судно, крутить штурвал, дивиться в бінокль, дає команду відчалити, кинути якір, ловити рибу, контролює роботу рибалок, дає команду причалити до берега.
Моряки-рибалкивиконують накази, миють палубу, розкручують мережа, кидають у море, ловлять рибу, розкладають у ящики.
Лікар оглядає моряків перед плаванням, вирішує відправитися в море, лікує хворих на кораблі.
Кухар (кок) готує їжу, годує моряків.
Водій під'їжджає до корабля, перевіряє якість риби, купує у рибалок рибу, завантажує її в машину і відвозить в магазин.
«Пошта»
Програмовий зміст: Формувати у дітей уявлення про працю працівників пошти. Розширити уявлення дітей про способи відправлення та одержання кореспонденції. Розвивати уяву, мислення, мова. Виховувати самостійність, відповідальність, бажання приносити користь оточуючим.
Словникова робота: друк, посилка, листоноша, сортувальник, приймальник.
Ігровий матеріал: столик для відправки і отримання посилок, поштова скринька, сумка листоноші, конверти з папером, марки, листівки, коробки для посилок, дитячі журнали та газети, атрибути до персонажа «голуб», гроші, гаманці, друк, машина.
Попередня робота: Екскурсія на пошту, спостереження за прийомом кореспонденції, відправленням пошти. Бесіди про різних видах зв'язку: пошта, телеграф, телефон, інтернет, радіо. Перегляд м/ф «Канікули в Простоквашино», «Зима в Простоквашино», «Сніговик-поштовик». Читання С. Я. Маршак «Пошта», Ю. Кушан «Поштова історія». Виготовлення печатки штампа, конвертів, листівок, марок, поштової скриньки для листів, сумки, грошей, гаманців та ін. Колекціонування листівок, журналів, календариків. Дидактичні ігри «Відправ листа», «Подорож листи», «Що потрібно для роботи листоноші», «Як відправити посилку». Слухання «Пісеньки листоноші» Б. Савельєв.
Ігрові ролі: Листоноша, сортувальник, приймальник, шофер, відвідувачі.
Розігруються сюжети:
«Прийшов лист, листівка»
«Поштовий голуб приніс листа»
«Відправити вітальну листівку»
«Купівля журналу на пошті»
«Відправити посилку своєї бабусі»
«Посилка від казкового героя»
«Шофер везе пошту»
Ігрові дії:
Листоноша бере на пошті листи, газети, журнали, листівки; розносить їх по адресах; відпускає кореспонденцію в поштову скриньку.
Відвідувач відправляє листи, листівки, посилки, упаковує їх; купує конверти, газети, журнали, листівки; дотримується правил поведінки в громадському місці; займає чергу; отримує листи, газети, журнали, листівки, посилки.
Приймальник обслуговує відвідувачів; приймає посилки; продає газети, журнали.
Сортувальник сортує листи, газети, журнали, посилки, ставить на них печатку; пояснює шоферові куди їхати (на залізницю, в аеропорт...).
Шофер виймає з поштової скриньки листи і листівки; підвозить на пошту нові газети, журнали, листівки, листи; привозить посилки; доставляє листи і посилки на поштових машинах до поїзді
Підберіть ПОСУД ДЛЯ ЛЯЛЬОК
Мета: закріпити знання різних видах посуду, формувати вміння використовувати посуд за призначенням, виховувати спритність, увагу, мова.
Ігрові правила: назвати предмет і віднести того, кому це потрібно.
хід гри
Гра проводиться після того, як діти познайомилися з роботою няні, кухаря, дізналися, який посуд використовується в їх роботі.
3 ляльки: кухар стоїть біля плити, лялька-няня в халаті готує до обіду посуд, за столом сидить лялька-дівчинка. Вихователь з дітьми розглядає ляльок, розмовляє про те, що вони роблять, яка їм потрібна посуд. На столі біля вихователя варто різна посуд. Показуючи предмет, вихователь розповідає, як він називається (запитує про це). Для підтримки інтересу можна питати так: «А цей посуд, напевно, ніком не потрібна ..» Половник, чайник, ложка потрібні і кухареві, і няні. Діти можуть самі грати роль кухаря, няні, дівчинки, яка збирається обідати.
Ляльки ПРОКИНУЛИСЬ
Мета: закріпити знання про назви одягу, про послідовність одягання, активізувати мова дітей.
Ігрові правила: відібрати потрібний одяг за величиною, назвати одяг в послідовності одягання.
хід гри
На ліжечках сплять 2 ляльки: велика і маленька. На поличках шафи лежить одяг. Діти сидять на стільчиках півколом. Вихователь: «Діти, подивіться, хто спить на цьому ліжечку. Дізналися її? Так, це лялька Катя. А хто спить на цій? Це лялька Таня ». Вихователь звертається до однієї ляльці: «Катя, ти вже прокинулася? Будеш вставати? Хлопці, вона каже, що хоче встати, але спочатку треба знайти її одяг. Що потрібно, щоб одягнути Катю? »
«Подивіться уважно на поличку. Ви бачите одяг? Принесіть плаття. Приміряємо плаття, якщо маленьке, складаємо у ліжечка Тані. Футболка відразу одягнемо або спочатку треба надіти інші речі? Шукаємо для ляльок нижню білизну за розміром, інші речі ». Діти по черзі надягають одяг на ляльку Катю, потім одягають Таню.
ЛЯЛЬКА КАТЯ СНІДАЄ
Мета: закріпити знання дітей про їдальні посуді, активізувати їх мова, виховувати культуру поведінки під час їжі, вчити дбайливо ставитися до ляльки.
Ігрові правила: правильно знаходити і відбирати посуд для обіду, правильно показувати предмети .. При правильному виборі посуду діти плещуть у долоні, в разі помилки загрожують пальчиком.
хід гри
На столі стоїть чайна, столовий та кухонний посуд. Кука Катя сидить за столом. Вихователь: «Діти, Катю треба погодувати обідом. Тут варто різна посуд. На стіл перед Катею будемо ставити лише те, що потрібно для обіду ». По черзі діти знаходять потрібні предмети. Вихователь запитує, що це і для чого.
На прохання вихователя діти знаходять все предмети: тарілки, вилку, лужку, хлібницю, правильно їх називають і красиво розставляють на столі, не забувши постелити скатертину і поставити серветниці. Бажають Каті смачного, після обіду прибирають посуд.
У пташнику
Мета: закріпити знання дітей про те, як кричать свійські птахи, розвивати правильне звуковимову.
Ігрові правила: все голосно хором вимовляють звуки, наслідуючи птахам.
хід гри
Вихователь пропонує дітям згадати, як кричать гуси, качки, кури. Діти хором вимовляють звуки. «Ось добре, ви всі згадали, як по-різному кричать свійські птахи. А як воркує голуб? » Якщо діти не можуть, педагог сам вимовляє: «Грру-грру-грру-грру!» «А зараз послухайте вірш. Коли я буду називати різних птахів, ви кричите, як вони.
Наші качечки з ранку ...
Наші гуси біля ставка ...
А індик серед двору ...
Наші гуленьки вгорі ...
А як Петя-півник
Рано-рано вранці
Нам заспіває ...!
Наступного разу вихователь ділить всіх дітей на групи: «качечки», «гуси» та ін.
«Збираємося на прогулянку»
розвивати вміння підбирати одяг для різних сезонів.
«День народження Степашки»
закріпити знання про столових предметів, про способи сервірування столу.
«В гості з подарунками»
вчити почуттю вдячності.
гри з ляльками
Закріплення знань про різні види посуду, формування вміння використовувати посуд, предмети меблів за призначенням. Виховання культури поведінки під час їжі. Закріплення знань про назви одягу. Закріплення у дітей навички правильно в певній послідовності роздягатися і складати свій одяг.
«Наводимо чистоту в кімнаті»
«У ляльки Віри новий шафа»
Ігри з іграшковими тваринами
«Лікарня», «Іграшки у лікаря», «Зайка захворів», «До нас приїхав доктор», "Магазин", «Робимо покупки», «Що надіти на ніжки?»
«Будуємо дім»
Познайомити дітей з будівельними професіями, звернути увагу на роль техніки, що полегшує працю будівельників, навчити дітей споруджувати будівлю нескладної конструкції, виховати дружні взаємини в колективі, розширити знання дітей про особливості праці будівельників, розширити словниковий запас дітей: ввести поняття «споруда», «муляр »,« підйомний кран »,« будівельник »,« кранівник »,« тесляр »,« будівельний матеріал ».
«Побудуємо башточку для принцеси», «Будуємо паркан»
«Збираємося на прогулянку»
мета: розвивати у дітей уміння підбирати одяг для різного сезону, навчитиправильно називати елементи одягу, закріплювати узагальнені поняття «одяг», «взуття», виховувати дбайливе ставлення до оточуючих.
устаткування: ляльки, одяг для всіх періодів року (для літа, зими, весни і осені), маленький шафка для одягу і стільчик.
Хід гри: в гості до дітей приходить нова лялька. Вона знайомиться з ними і хоче пограти. Але хлопці збираються на прогулянку і пропонують ляльці йти з ними. Лялька скаржиться, що вона не може одягатися, і тоді хлопці пропонують їй свою допомогу. Діти дістають з шафи лялькову одяг, називають її, вибирають те, що потрібно зараз одягнути по погоді. За допомогою вихователя в правильній послідовності вони одягають ляльку. Потім діти одягаються самі і виходять разом з лялькою на прогулянку. Після повернення з прогулянки діти роздягаються самі і роздягають ляльку в потрібній послідовності, коментуючи свої дії.
«День народження Степашки»
мета: Розширити знання дітей про способи і послідовності сервірування столу для святкового обіду, закріпити знання про столових предметах, виховувати уважність, дбайливість, відповідальність, бажання допомогти, розширити словниковий запас: ввести поняття «святковий обід», «іменини», «сервіровка», « посуд »,« сервіс ».
устаткування: іграшки, які можуть прийти в гості до Стєпашці, столові предмети - тарілки, вилки, ложки, ножі, чашки, блюдця, серветки, скатертина, столик, стільчики.
хід гри: Вихователь повідомляє дітям про те, що у Степашки сьогодні день народження, пропонує піти до нього в гості і привітати його. Діти беруть іграшки, йдуть в гості до Стєпашці і вітають його. Степашка пропонує всім чай з тортом і просить допомогти йому накрити стіл. Діти беруть активну участь в цьому, за допомогою вихователя сервірують стіл. Необхідно звертати увагу на взаємини між дітьми в процесі гри.
«В гості з подарунками!»
мета: вчити дітей почуття вдячності.
устаткування: барвисті, різнокольорові коробочки за кількістю дітей, невеликі іграшки (гумові або м'які).
хід гри: Провідний, щоб привернути увагу, каже: «Я прийшла до вас в гості з подарунками. У мене в руках ось які гарні коробочки для всіх вас ». Йде по кімнаті, примовляє: «піду до Сашка, Танечке, Наташі». Спеціально називаються імена тих дітей, які в цей момент чомусь відвернені. Потім підходить до найбільшої групки дітей і каже: «Здрастуйте, діти! Я до вас в гості прийшла, вам подарунки принесла. Цей подарунок - Маші », - подає коробочку, робить паузу, щоб зрозуміти, чи здогадається дитина сказати« спасибі »або він може просто забути це зробити, так як захоплений грою. Ведучий тоді нагадує: «Що потрібно сказати, коли отримуєш подарунок?» Дитина сам (а можуть підказати інші діти) говорить «дякую». Роздає коробочки до тих пір, поки всі діти не отримають їх. Важливо не затягувати цей процес. Ведучий: «А тепер подивимося, що ж лежить в коробочках». Якщо гра проходить вперше, то він показує, як відкриваються коробочки. Діти відкривають і виявляють в них іграшки. Важливо, щоб в цей момент у дітей не виникло заздрості або невеликого почуття зверхності, якщо раптом вийде, що іграшки трохи відрізняються один від одного (трохи більше за розміром або трохи красивішим).
Ігри з ляльками.
Мета. Закріплення знань про різні види посуду, формування вміння використовувати посуд за призначенням. Виховання культури поведінки під час їжі. Закріплення знань про назви одягу. Закріплення у дітей навички правильно в певній послідовності роздягатися і складати свій одяг.
Ігровий матеріал. Ляльки, іграшковий посуд.
Гра-ситуація "Наводимо чистоту в кімнаті»
Вихователь каже дітям: Віра нарешті поправилася. Можна всім разом наводити порядок. Хто візьме пилосос? Бери, Галя. Хто ганчірку? Бери, Валя. Миша, принеси-но нам води. Почнемо, мабуть. Віра у нас така чистюля. Вона любить, щоб в кімнаті було чисто, красиво. Віра підмітає, Валя миє підлогу, Галя витирає пил. Миша, допоможи відсунути стільці. Спритно у вас, хлопці, виходить. Пол блищить, пилу немає. Разом виходить швидко: раз-два і - готово! Подивіться навколо - чистота! Гарна у нас господиня Віра. І ви, хлопці, молодці - старалися. Тепер відпочивайте, трудівники ».
Гра - ситуація «Нова лялька знайомиться з ігровим куточком».
Вихователь приносить в групу нову ляльку і повідомляє, що її звуть Христина. Діти розглядають ляльку. Педагог починає показувати ляльці ігровий куточок: кухню, спальну кімнату і т.д. діти допомагають ляльці освоїтися: показують кухонний посуд, вміст шаф для одягу, приналежності для купання та ін.Варіант гри (для дітей старше 2,5 років). дітям надається велика самостійність: вони можуть називати і показувати предмети за своєю ініціативою.
Ляльки сидять на дивані. Вихователь приносить ще одну ляльку і каже, що сидить лялькам, викликав цікавість грають поруч дітей: «Здрастуйте, лялечки. Ви відпочиваєте? До вас прийшла подружка, лялька Віра. Ви хочете з нею познайомитися? "Лялька Віра знайомиться з усіма ляльками. Вихователь пропонує підійшли ближче дітям познайомити своїх ляльок з Вірою. Педагог дає дітям різні доручення: запропонувати ляльці Оле чай, пересадити ляльку Катю ближче до вікна, пригостити ляльку Настю пирогом. Таким чином діти запам'ятовують імена ляльок і називають їх в ході гри, відповідаючи на питання педагога: "Хто сидить ближче до вікна? Хто п'є чай? Кому дали пиріг? »
Варіант гри (для дітей старше 2,5 років). Діти самі можуть придумувати імена лялькам.
Гра-ситуація "У ляльки Віри новий шафа»
Вихователь везе на іграшковій машині шафа. Зупиняє машину поруч з куточком для ляльок і оголошує: «З меблевого магазину на вантажній машині привезли новий шафа. Куди вивантажувати? Діти підбігають до машини, вихователь просить хлопчиків допомогти з розвантаженням, а дівчат- вибрати місце для шафи. Хвалить покупку обговорює з дітьми, хороший чи шафа привезли лялькам. Діти разом з педагогом розглядають його, відкривають дверцята, обговорюють, що можна покласти в шафу.
Вихователь (лялькам). Лялечки, ми купили в магазині шафа для вашої нової подружки. Тепер Віра може зберігати там свої наряди. Віра, у тебе багато помічників, вони зберуть твій одяг (Звертається до дітей.) Допоможемо Вірі? Коля, що між іншим на поличку? Шапку? Ось, Віра, у Колі на поличці шапка лежить, і у тебе тепер теж. Лена, взуття куди поставити? Допоможи нам, будь ласка, принеси чобітки. А куртку куди? Повісимо на вішалку. Дивись, Віра, все на своїх місцях: і одяг, і взуття в шафі. Можеш збиратися на прогулянку
варіант гри. Вихователь звертається до дітей: ( «Мами, а у ваших доньок одяг в порядку?») Діти самі розкладають одяг своїх ляльок.
Ігри з іграшковими тваринами.
Мета. Розвиток у дітей здатності прийняти на себе роль тваринного.
Ігровий матеріал. Предмети-заступники, іграшки, ілюстрації.
Гра-ситуація "Ігри з Жучкою»
Вихователь підходить до іграшкової собачці і звертається до граючих дітям: «Біля нашого дитячого садка гуляє собачка. Як її звати, я не знаю. Хто її господар? Міша, ти? Що ж ти так далеко пішов, твоя собачка злякалася. Дивись, вона притиснула вушка, злякано дивиться на всі боки. (Дитина бере собачку.) Собачка, ти любиш свого господаря? А ти, Міша, любиш свою собачку? Давайте, хлопці, запитаємо у господаря собачки, як її звуть. (Дитина називає ім'я собачки.) Її звуть Жучка. А що вона вміє робити? Жучка, ти вмієш стрибати? Стрибай через паличку (Хлопчик тримає паличку, а вихователь бере собачку і собачка «перескакує через бар'єр».) Ай да молодець, Жучка. Ще раз, ще раз. Ти хочеш їсти, Жучка? Скоро господар погодує тебе. Де твоя миска? (Дитина дає собачці «корм», вона «їсть».) Дивись, Мишко, твоя собачка виляє хвостиком, радісно скиглить, лащиться. Вона наїлася і повеселішала. А тепер, Жучка, можеш йти спати. Де твоє місце? На килимку? А де килимок? » (Дитина показує.)
Гра-ситуація "Цирк звірів»
Вихователь вішає на дошку афішу на якій намальовані тварини і повідомляє: «Увага, увага! Сьогодні до нас приїхав цирк. У цирку виступатимуть дресировані звірі! Поспішайте, поспішайте!
У цирку веселі звірята: Мавпа, лев, тигренята. «Дорогі глядачі, Купити квитки не хочете?»
Вихователь роздає дітям «квитки в цирк» і повідомляє: «Першим виступає лев. Він вміє стрибати: ап! Ще раз: ап! (Демонструє стрибки іграшкового лева через перекладину) Молодець! Давайте поплескаємо.
Тепер виходить тигр. Він теж вміє високо стрибати через обруч. (Демонструє стрибок іграшкового тигра.) Красиво стрибав, спритно! Поплескаємо йому теж. Моторна мавпочка вміє гойдатися на гойдалках:вверх вниз! Вверх вниз! (Демонструє вміння іграшкової мавпочки.) А ось і папуга, він вміє співати куплети:
Ігри з машинами і іншим транспортом.
мета: познайомити дітей з професією водія, виховати повагу до цієї професії, розширити словниковий запас дітей.
устаткування: автобус, зроблений з стільчиків, кермо, кепка водія, насос, іграшкові машинки, будівельний матеріал.
Гра-ситуація "Машина їде по вулиці»
Вихователь підходить до дитини, що везе іграшковий автомобіль, і питає, що він робить, куди їде його машина. Якщо дитина не може, підказує йому ігрову ситуацію: машина їде по місту, потім в гараж. Вихователь за допомогою показу. рад допомагає дитині урізноманітнити ігрові дії: катати машину туди - назад, везти її з поворотами, перешкодами (об'їжджав їх). до конкретного місця, об'єкту. Допомагає дитині відчути себе водієм, який може планувати свої дії ( «Я поїду в гараж», «Мені треба на дачу ..») Примітка. До З років дитина поступово вживається в роль, називає себе шофером, тобто приймає цю роль на себе.
Гра-ситуація "Мийка машин»
Вихователь підходить до дітей, що грають в машинки, і каже: «Добре їздить твоя машина, Женя, але, по-моєму вона трохи запилилася. У мене є шланг, можна полити її водою, помити. Машина любить, коли її миють, доглядають за нею. Тобі потрібна ганчірочка або мочалка? Намочи ганчірочку протри дверцята, кузов, скла. Машина висохла, засяяла. Ось який у неї турботливий водій! »
Гра-ситуація "Машина хоче бути чистою»
Вихователь підходить до ряду іграшкових машин і, ненав'язливо залучаючи увагу дітей, каже здивованим тоном: «Багато накопичилося машин! Саша, ти не знаєш, чому вишикувалася черга? Машини поспішають на мийку. Всі машини люблять бути чистими. А хто у нас працює на мийці? Ти, Альошо? Тоді йди швидше, машини чекають. Брудні машини не повинні їздити по місту. Ось одна машина помита, тепер ще одна. Нам потрібні мийники машин. Хто ще у нас буде мийниками? Женя, Сергій йдуть до нас. Беріть шланги, ганчірки, відра. Мийте машини. Спритно виходить! Раз-два, вікна заблищали! Три-чотири, дверцята стали чистими! Колеса теж треба мити. Всі машини помили. Послухайте, що говорить Альошина машина.
Гра-ситуація "Ведмедик лагодить автомобіль»
Вихователь починає гру: бере ведмедика і ставить біля машинки.
Ведмедик «Сьогодні я поїду в гості, мене запрошував до себе зайка. Заведу мотор. Рр-р ... Ой, щось він не заводиться. В чому справа? Спробую ще раз. Р- р- р ... Знову заглох. Що робити? Чому не заводиться моя машина? Вона зламалася? (Плаче.)Вихователь (говорить сам з собою). Ведмежаті сьогодні не щастить. Машина не слухається його, не заводиться. (Звертається до хлопців.) Водії, у вас є інструменти для ремонту? Саша, дай мені гайковий ключ. Спасибі. Ось, ведмежа, гайковий ключ. Я покажу тобі, як треба крутити. Саша, допоможи йому підкрутити гайку. Добре виходить. А ще треба ось тут постукати. Женя, дай-ка молоточок. Стукай. А ведмежа поки візьме машинне масло і змаже деталі. Все готово. Саша, заплави мотор. Ведмедик, підштовхни машину. Р-р-р ... Р-р-р ... Мотор загарчав, загудів, зафирчал: р-р-р ... Р-р-р ... У-у-у .. Фир-р- р ... Ведмежа вас дякує. Спасибі хлопці.Ведмедик. Я поїхав в гості! До побачення! (Співає.)
Ти Гуді сильніше, мотор. Я - умілий водій. Треба - вліво кермо кручу, треба-гайку підкручені, дам сигналу погудеть- повинен все шофер вміти.
«Іграшки у лікаря»
мета: вчити дітей догляду за хворими та користування медичними інструментами, виховувати в дітях уважність, чуйність, розширювати словниковий запас: ввести поняття «лікарня», «хворий», «лікування», «ліки», «температура», «стаціонар».устаткування: ляльки, іграшкові звірята, медичні інструменти: термометр, шприц, таблетки, ложечка, фонендоскоп, вата, баночки з ліками, бинт, халат і чепчик для лікаря.
хід гри: Вихователь пропонує пограти, вибираються Доктор і Медсестра, інші діти беруть в руки іграшкових звірят і ляльок, приходять в поліклініку на прийом до лікаря. До лікаря звертаються пацієнти з різними захворюваннями: у ведмедика болять зуби, тому що він їв багато солодкого, у клоуна шишка на лобі, лялька Маша прищикнула дверима пальчик і т. Д. Уточнюємо дії: Доктор оглядає хворого, призначає йому лікування, а Медсестра виконує його вказівки. Деякі хворі вимагають стаціонарного лікування, їх кладуть в лікарню. Діти старшого дошкільного віку можуть вибрати кілька різних фахівців - терапевта, окуліста, хірурга та інших відомих дітям лікарів. Потрапляючи на прийом, іграшки розповідають, чому вони потрапили до лікаря, вихователь обговорює з дітьми, чи можна було цього уникнути, говорить про те, що потрібно з більшою турботою ставитися до свого здоров'я. В ході гри діти спостерігають за тим, як лікар лікує хворих - робить перев'язки, вимірює температуру. Вихователь оцінює, як діти спілкуються між собою, нагадує про те, щоб видужали іграшки не забували дякувати лікаря за надану допомогу.
Гра-ситуація. «Зайка захворів»
Вихователь-лікар розігрує діалог з зайкой- пацієнтом (іграшка).
Лікар. Лікарня відкривається. Я лікар. Хто прийшов до мене на прийом?
Пацієнт-зайчик (жалібно). Я доктор. Лікар. Сідайте, хворий. Що у вас болить?Пацієнт. У мене кашель, болять вушка.Лікар. Давайте я вас послухаю. Дихайте глибше. (Слухає хворого трубкою.) Ви сильно кашляєте. Покажіть вуха. Вуха запалилися. А тепер треба виміряти температуру. Візьміть градусник. Температура висока. Вам треба пити ліки. Ось це. (Дає флакон.) Наливайте в ложечку і пийте кожен день. Ви зрозуміли?Пацієнт. Так. Я буду пити ліки, як ви веліли. Дякую докторе. До побачення.
Гра-ситуація "Робимо покупки»
Вихователь бере сумку і вимовляє, не звертаючись до дітей: «Піду я в магазин, треба купити борошна. У магазині чергу. Що продають? Борошно цукор. Ось лялька Рита. Рита, що ти хочеш купити? Борошно? Я встану в чергу за тобою. Хто у нас продавець? (Звертається до дівчинки.) Ліза, ти сьогодні продавець? Ми з Ритою прийшли в твій магазин ».Покупець (вихователь). Привіт, я хочу спекти пиріг, мені потрібна мука. дайте мені один пакет борошна.Продавець (дитина). Ось, беріть.Покупець. Мені ще потрібно що-небудь для начинки. Я люблю пироги з капустою. Капуста є?
Продавець. Є.Покупець. Дайте качан капусти. А тепер мені потрібен сир, я напечу ватрушек. Люблю ватрушки з родзинками. У вас є сир і родзинки? Продавець. Є.Покупець. А пряники є? Вони м'ятні або шоколадні? Продавець. М'ятні.Покупець. Візьму пряників. Спасибі. Моя дочка буде задоволена. Вона любить пиріжки і прянички. До побачення!
Гра-ситуація "Що надіти на ніжки?»
Вихователь звертається до ляльки, що стоїть босоніж: Катя, чому у тебе босі ніжки? Ти можеш замерзнути! Нікому тебе пожаліти. Де твоя мама? Оля, це не твоя дочка бігає босоніж? Потім з неї клопоту не оберешся: горлечко заболить, температура підніметься, гуляти не можна буде. (Оля підходить до ляльки і бере її на руки.) Де її взуття? Ні? Тоді треба йти в магазин. Підемо підберемо твоєї дочки черевики. Я працюю в магазині взуття. Там багато товару. Бери сумку.Вихователь і дівчинка йдуть в магазина.Продавець (вихователь). У нашому магазині ви можете підібрати все, що хочете. Яке взуття ви хочете купити? Черевички?Покупець (дитина). да.Продавець. Вам більше подобаються червоні або білі черевики?Покупець. Червоні.Продавець. Приміряйте черевички вашої доньки. Підійшли вони їй?
Покупець (приміряє ляльці черевики). Підійшли.Продавець. Дякую за покупку. Ви задоволені?Покупець. Так. Спасибі.
Гра-ситуація "Модна зачіска»
Варіант 1. Вихователь запитує у ляльки, де вона зробила таку гарну зачіску. Лялька відповідає, що ходила в перукарню. Вихователь повідомляє, що відкриває перукарню і запрошує хлопців відвідати її.Вихователь. До мене прийшла лялька Поліна. Поліна, що ти хочеш робити з волоссям? Стрижку зачіску? Зачіску. Тоді сідай зручніше. (Робить зачіску.) Зачіска готова. Поглянь у дзеркало. Подобається? до побачення. Хто до мене наступний? Здрастуй, Петя. Тебе постригти? Сідай. Ось ножиці, ось гребінець. Стрижка готова. Тобі подобається? Приходь ще.
Варіант 2. Вихователь каже: «я - перукар. Черга велика, мені одній важко працювати. Хто буде працювати перукарем разом зі мною? Лена, давай працювати разом. Ось ведмедик прийшов стригтися.Лена працює, наслідуючи педагогу. Діти приходять з іграшками або самі виступають у ролі клієнтів.Вихователь. Все, я закінчила роботу. Піду в лікарню, горло заболіло. Хто буде замість мене? Ліза, побудь замість мене перукарем. Попрацюєш разом з Оленою?Приходить новий перукар-Ліза-і приймає клієнтів.
Ігри з будівельним матеріалом.
«Будуємо дім»
мета: познайомити дітей з будівельними професіями, звернути увагу на роль техніки, що полегшує працю будівельників, навчити дітей споруджувати будівлю нескладної конструкції, виховати дружні взаємини в колективі, розширити знання дітей про особливості праці будівельників, розширити словниковий запас дітей: ввести поняття «споруда», «муляр »,« підйомний кран »,« будівельник »,« кранівник »,« тесляр »,« сварщик »,« будівельний матеріал ».устаткування: великий будівельний матеріал, машини, підйомний кран, іграшки для обігравання споруди, картинки із зображенням людей будівельної професії: муляра, тесляра, кранівника, шофера і т. д.
Хід гри: вихователь пропонує дітям відгадати загадку: «Що за башточка варто, а у віконці світло горить? У цій башті ми живемо, і вона зветься ...? (хата)". Вихователь пропонує дітям побудувати великий, просторий будинок, де б могли поселитися іграшки. Діти згадують, які бувають будівельні професії, чим зайняті люди на будівництві. Вони розглядають зображення будівельників і розповідають про їхні обов'язки. Потім діти домовляються про будівництво будинку. Розподіляються ролі між дітьми: одні - Будівельники, вони будують будинок; інші - Водії, вони підвозять будівельний матеріал на будівництво, один з дітей - Кранівник. В ході будівництва слід звертати увагу на взаємини між дітьми. Будинок готовий, і туди можуть вселятися нові мешканці. Діти самостійно грають.
Гра-ситуація "Побудуємо башточку для принцеси»
Вихователь приносить в групу красиву ляльку-принцесу, садить її на стільчик і каже їй: «Принцеса, скоро буде побудований ваш будинок. Треба вибрати гарне місце. Покличу - ка, я будівельників. Хто буде будувати будинок для принцеси? Лена і Ліза, ви знаєте, де буде будівництво? Тоді знайдіть нам відповідне місце, де буде будинок для принцеси. (Дівчатка знаходять місце для будинку.) Тепер нам потрібні будівельні матеріали. Гена і Саша, допоможіть нам, виберіть, будь ласка, все, що потрібно для будівництва. А що нам потрібно? (Діти називають матеріали: цеглу, дошки, камені, пісок.) Діти, ВИ будете будівельниками. Побудуйте хороший будинок, схожий на вежу. Діти разом з вихователем будують башточку, використовуючи будівельний набір і підручні матеріали. В кінці гри вихователь показує новий будинок принцесі і каже: «Це ваш новий будинок - вежа. Ви задоволені, принцеса? Добре постаралися наші будівельники! Вони можуть будувати і інші гарні будинки.
Гра-ситуація "Будуємо паркан»
Вихователь каже дітям, що грає з будівельним матеріалом: «Це у вас будівництво? Що ви будуєте? Саша, що це в тебе? будиночок. А у тебе, Галю? Теж будиночок? Я бачу, на будівництві є хороший будівельний матеріал. Для ваших будиночків можна побудувати паркани. діти, вам хочеться, щоб будиночок був з огорожею? У Сашиного будиночка буде паркан і у Галиного будиночка теж буде паркан. Тоді починаємо нове будівництво Подивимося, які будуть парканчики.Хороші паркани виходять. Ось паркани готові. До Сашиному забору підійшла кицька, муркоче. Давайте пустимо її в будинок. На Галин паркан злетів півник: «Ку-ку-рі-ку!» Вийшла справжня село ».
«Збираємося на прогулянку»
мета: розвивати у дітей уміння підбирати одяг для різного сезону, навчити правильно називати елементи одягу, закріплювати узагальнені поняття «одяг», «взуття», виховувати дбайливе ставлення до оточуючих.устаткування: ляльки, одяг для всіх періодів року (для літа, зими, весни і осені, маленький шафка для одягу і стільчик.
хід гри: В гості до дітей приходить нова лялька. Вона знайомиться з ними і хоче пограти. Але хлопці збираються на прогулянку і пропонують ляльці йти з ними. Лялька скаржиться, що вона не може одягатися, і тоді хлопці пропонують їй свою допомогу. Діти дістають з шафи лялькову одяг, називають її, вибирають те, що потрібно зараз одягнути по погоді. За допомогою вихователя в правильній послідовності вони одягають ляльку. Потім діти одягаються самі і виходять разом з лялькою на прогулянку. Після повернення з прогулянки діти роздягаються самі і роздягають ляльку в потрібній послідовності, коментуючи свої дії.
«Пора їсти».
мета: Формувати уявлення про готуванні і прийомі їжі, про різні стравах, продуктах харчування, що використовується при приготуванні посуді.
устаткування:посуд (тарілки, ложки, ножі, каструлі, сковорідка, чашки і т.д.), фантики, палички, кубики, кільця, гудзики, деталі від конструктора, ляльки і т.д.
Хід гри: запропонувати дітям такі дії:Накрити стіл, розставити прилади.
Зварити суп, кашу на плитці (в порожній каструльці або поклавши в неї гудзики, кульки, намистини, палички та ін.) І погодувати ляльку з ложечки, паличкою, з долоньки. Як плитки можна використовувати кубик або інший плоский предмет.Зварити яєчко (кулька), подути на нього, розбити ложкою (паличкою), погодувати ляльку, ведмедика.Спекти пиріжки (можна використовувати кульки, колечка, гудзики, кубики, вирізані з кольорового паперу фігурки, можна зліпити їх із пластиліну, тіста), пригостити ляльок і звірів.Нагодувати ляльку з тарілки супом, кашею, хлібом, порізати ножем (паличкою) сосиску, ковбаску (для цієї мети можуть використовуватися кулька, кубик, паличка, деталі від конструктора або мозаїки, фантик, кулька).
Закип'ятити молоко, налити сік, напоїти ляльок, дати їм печиво, цукерку (використовуються пластмасові деталі конструктора або мозаїки, фантик, кулька) малюнками без деталізації з позначенням тільки кольору, наприклад, зелений овал - огірочок, помаранчевий - морквина, червоний гурток - яблучко чи помідор, зелений круг в смужку - кавун)Помити посуд, витерти її рушником. Вимити посуд можна долонькою або шматочком губки, замість рушники використовувати шматочок тканини.Не слід забувати про те, що ігрові дії можна здійснювати і без використання предметів, за допомогою пальців, долоні, жестів (наприклад, "взяти" пальчиками уявну цукерку або горішок, протягнути ведмедику порожню долоньку і запропонувати йому яблучко).В рамках цього сюжету можна організувати обігравання різних дитячих віршів, наприклад, "Оладки" А. Кравченко:
«Люлі-баю»
мета: Розширювати уявлення про догляд за дітьми, розвивати уяву, виховувати дбайливе ставлення, відповідальність.устаткування:ляльки, ліжечка .Хід гри:запропонувати дітям дії:Сповити ляльку.Погладити, обійняти її.Побаюкать на руках.Покласти в ліжечко, накрити ковдрою, покачати ліжечко.Ось тобі під спинку м'яку перину.Зверху на перину
Чисту простирадло.
Ось тобі під вушка
Білі подушки.
Ковдрочку на пуху
І хусточка нагорі.
"Треба, треба вмиватися"
мета:формувати уявлення про гігієнічних процедурах, розвивати уяву, виховувати любов до чистоти, акуратність.устаткування: ляльки, ванночки, баночки, гребінці і т.д.
Хід гри: запропонувати дітям дії:Викупати ляльку у ванні (замість мила і губки можна використовувати кубик, кулька, шматочок поролону).Вимити ляльці голову шампунем (з пластмасовою баночки),витертисерветкою.Причесати ляльку (гребінцем, паличкою), дати їй подивитися в люстерко.
Умити ляльку з тазика.
Почистити лялькам зубки (можна використовувати дитячу зубну щітку або паличку)Посадити на горщик (для маленьких іграшок можна використовувати кришку від флакона або нижню частину пластмасової банки).Гру можна супроводжувати короткими віршиками, наприклад, такими як:
Водичка, водичка,
Умою моє личко,
Щоб щічки червоніли,
Щоб сміявся роток,
Щоб кусався зубок
Хто у нас хороша:
Хто у нас гожа?
Катруся хороша!
Катруся гожа!
"Ми йдемо гуляти"
"Лялька захворіла"
мета:формувати вміння у дітей доглядати за хворими і користуватися медичними інструментами, виховувати в дітях уважність, чуйність, розширювати словниковий запас, ввести поняття «лікарня», «хворий», «лікування», «ліки», «температура», «стаціонар».устаткування:Лялька, медичні інструменти, гудзики, кришки від флаконів, бинт.
хід гри: Скарга ляльки, розпитування про те, що болить, як болить, розраду її. Відвезти ляльку на машині в лікарню. Послухати серце (трубочкою; макарониною; ґудзиком, нанизаної на мотузочку; вухом) Виміряти температуру (іграшковим градусником, паличкою, олівцем) Зробити укол (іграшковим або справжнім пластмасовим шприцом, паличкою, пальчиком). Дати таблетку (для цієї мети підійдуть намистина, гудзик, горошина або квасолина, аркуш паперу, порожня долонька). Поставити гірчичники (за допомогою листочка паперу, шматочки тканини, листочка). Поставити банки (можна використовувати маленькі кришки від флаконів або просто зігнути долоньку). Полікувати горло (пополоскати його з чашечки, змастити паличкою з маззю).Полікувати вушко (закапати ліки піпеткою або двома складеними пальчиками, змастити паличкою з маззю). Зробити пов'язку шматочком бинтика. Дати вітаміни (горошки, гудзики) Напоїти гарячим чаєм з медом (з малиною) Укласти в ліжечко. Заспівати пісеньку, заспокоїти ляльку.
"Приходьте в гості до нас"
мета:розширювати уявлення про прийом гостей, розвивати мовлення, уяву.
устаткування:ляльки, посуд, предмети-заступники.
Хід гри: Запросити іграшки на святковий обід (обійти разом з дитиною кімнату і запропонувати декільком лялькам і тваринам прийти в гості, спонукаючи дитину до розмови з іграшками). Накрити святковий стіл, розставити посуд по числу запрошених гостей, частування (фрукти, овочі, цукерки та ін.). Розсадити гостей за столом. Запропонувати їм частування, поцікавитися, що кожен з гостей хоче з'їсти. Розкласти частування на тарілки, погодувати гостей. Після закінчення обіду подякувати гостей, проводити їх додому. Гостями можуть бути не тільки іграшки, але і члени сім'ї, однолітки.
"Хатні справи"
мета:розширювати уявлення про догляд за одягом і білизною, прання, прасування. Виховувати акуратність, дбайливе ставлення до речей, устаткування:ляльковий одяг, тазик, праска, шафа.
Хід гри: Випрати лялькам одяг (в тазику, в ванні). Випрати ковдру, простирадло (шматочок тканини, серветку, хустинку) Погладить білизна (іграшковим праскою або кубиком) Скласти білизну в шафку, в скриньку комода (в коробку)
"Укладання іграшок спати"
мета:допомогти прибрати іграшки на свої місця, розвивати уяву.устаткування:іграшки.
хід гри: У цю гру добре грати перед сном. Малюки не завжди охоче прибирають іграшки на місце. Намагайтеся обігравати цей момент, допомагаючи дитині і розмовляючи з іграшками. Наприклад: "М'ячик, ти втомився кататися, лягай в коробочку, відпочинь. А ви, кубики, бігом-бігом на поличку. Ось як красиво, рівно стоїте! А тобі, Михайлику, теж спати пора, давай покладемо тебе на лавочку, укро ковдрою , а собачку - під лавку, нехай вона тебе охороняє. Чашечки, встаньте на блюдечка, а то вони сумують без вас ". Так, розмовляючи з іграшками, ви зробите нудне заняття цікавим для малюка і розіграєте новий сюжет.
"Я - шофер!" (Ігри з машинками)
мета: розширювати уявлення про автомобілі, їх значення, розвивати уяву.
устаткування: Машинки, кубики, палички і т.д.
Хід гри: Перевезення на вантажних машинах продуктів в магазин. Перевезення будівельних матеріалів на будівництво. Гонки на автомобілях. Починка автомобіля. Миття автомобіля тощо.
Варіантами цієї гри можуть стати гри в льотчиків, капітанів морських кораблів та ін. В ці ігри добре включати елементи конструювання.
"Подорож на машині"
мета: розширювати кругозір, словниковий запас, розвивати уяву, мислення.
устаткування:машинки, кубики.
Хід гри: Візьміть маленьку машинку і запропонуйте дитині покатати її один до одного. Трохи погравши з нею, скажіть: "А тепер машинку потрібно відправити в гараж, щоб вона відпочила. Давай, як ніби ми з тобою будівельники і будуємо для машини гараж? Гараж будують з цегли. Де у нас цеглинки?" Допоможіть дитині спорудити гараж, ворота, похваліть його. Після того, як малюк побудує ворота, запропонуйте в'їхати через них в гараж. Надавайте дитині можливість діяти самому, задавайте йому питання, спонукаючи до діалогу з машинкою. Малюк катає машинку стільки, скільки йому захочеться.Якщо він добре і з інтересом грає в таку гру, її можна ускладнити. Наприклад, запропонувати йому відправитися на машині в ліс. Для цього знадобиться позначити ліс. Це можна зробити, поставивши на далекому краю столу високі циліндри (дерева).Іграшкову машинку при бажанні можна замінити кубиком або паличкою. Можна побудувати також міст для машини або спорудити гірку з кубиків і брусків. Такі споруди бажано на деякий час залишати недоторканими. Дитина може втратити до гри інтерес, але через деякий час, побачивши споруду, знову повернутися до неї.
«Горобчик»
мета: Розвиток у дітей здатності прийняти на себе роль птахів.
устаткування: Предмети-заступники, іграшки.
хід гри: Гру вихователь може розпочати з спостереження за горобцем на вулиці: «Подивіться, на даху сусіднього будинку сидить горобець. Він маленький. Посидів, посидів і став стрибати. Зупинився. Змахнув крилами, цвірінькнув і полетів ».Після цього педагог пропонує пограти в гру. Вихователь в ролі горобчики каже: «У мене є крильця. Ось вони, дивіться. Махну крильцями і лечу високо, навіть вище будинків літати можу. А ось мій дзьобик. Я їм зернята клюю, водичку п'ю. Дуже люблю їсти хлібні крихти і черв'ячків. Живу я на дереві з іншими горобцями. А знаєте, що я люблю найбільше робити? В калюжі купатися і чірікать: чик-чирик, чик-чирик, чик-чирик. Цілий день літаю і цвірінькають, ишу своїх діток. Хочу, щоб прилетіли до мене мої горобці. Чик-чирик, чик-чирик, горобці, де ви? Відгукніться, почірікать. Я чекаю". (Якщо діти не відреагують на пропозицію вихователя, то можна сказати, що горобці не чують маму-горобчик, далеко відлетіли). Потім педагог запитує, хто хоче бути горобчиком. Після цього гра триває аналогічно грі «Лиса».
«Вітер і листочки»
мета: Розвиток у дітей здатності прийняти на себе роль неживого предмета. Виховання любові до природи.
устаткування:Листочки.
Хід гри. Вихователь починає гру на прогулянці і дає дітям завдання подивитися, як лист-човник плаває у воді (в калюжі), пошукати, що або хто ховається на землі під листям, прикрасити листям ділянку, трупу, свій шафку, себе, носити і перекладати листя з місця на місце, возити за мотузочку листочок по калюжі.
Після цього педагог пропонує повісити листя в наскрізних отворах. Підвішені таким чином, вони миттєво реагують на найменший подих вітру, починають кружляти, розгойдуватися в різні боки. Вихователь звертає на це увагу дітей: «Дивіться! Наші листочки кружляють-кружляють, полетіли-полетіли і заспокоїлися. Знову полетіли-закружляли і ... заспокоїлися ».
Потім вихователь говорить з малюками про вітер. «Хто це дме на наші листочки? - дивується вихователь. - Ти, Михайлику, не дув на листочки? А ти, Танечка? І я не дула на листочки. Хто ж їх піднімає в повітря? ». Вихователь чекає відповіді, якщо хлопці мовчать, він продовжує: «Я знаю, хто піднімає листочки, хто дме на них. Це вітер. Він, як і ми, любить грати з листочками. Розлетиться, так як повіє - фу-фу-фу! Легкі листочки зрадіють і закружляють-закружаться, полетять-полетять і заспокояться ».
Після такої розповіді вихователь пропонує пограти. «Будемо грати в вітер і листочки? Я - веселий вітер, а ви - гарні листочки ». Дітям можна запропонувати взяти в руку по листку, можна прикрасити листочками одяг дітей. «Які гарні листочки!» - примовляє вихователь, прикрашаючи дітей осіннім листям. Всі «вбралися», можна грати ».
Під час гри вихователь всі свої слова супроводжує показом. Діти орієнтуються на його слова і дії. «Маленькі листочки тихо сидять на своїх гілочках (діти і вихователь сидять на корточках)». «Раптом веселий вітер прилетів. Як повіє - фу-фу-фу! Листочки прокинулися, очі відкрили, полетіли (діти рухаються по ігровому майданчику, хто крутиться, хто бігає, хто просто ходить) ». «Вітер полетів, листочки заспокоїлися, опустилися (діти і вихователь зупиняються, сідають)».
«Їжачиха»
Мета.Ігровий матеріал. Предмети-заступники, іграшки, ілюстрації.
хід гри. Вихователь пропонує дітям пограти і бере на себе роль їжачихи: «Я буду їжачихою. У мене колючі голки і довгенький носик, на кінці з чорної піпочкі. Лапки у мене хоч і маленькі, але бігаю швидко. Живу я в нірці. Вмію ховатися від лисиці. Згорнуся в клубок - ні голови, ні ніжок не видно і лежу собі на лісовій стежці. (Можна показати ілюстрацію, де лисиця намагається лапою доторкнутися до згорнутого в клубочок їжака). Вона ходить, ходить навколо мене і ніяк не може мене схопити. Клубочок-то весь в гострих голках. Лисиця навіть лапою боїться до мене доторкнутися. Ось тільки погано - живу я одна. Немає у мене ежат. Нудно мені. Хто хоче бути моїм ежонком? ». Далі гра проводиться аналогічно грі «Лиса».
«Ляльки»
мета: Закріплення знань про різні види посуду, формування вміння використовувати посуд за призначенням. Виховання культури поведінки під час їжі. Закріплення знань про назви одягу. Закріплення у дітей навички правильно в певній послідовності роздягатися і складати свій одяг.
устаткування:Ляльки, іграшковий посуд, картинки із зображенням елементів картини «Гра з лялькою».
Хід гри: Підготовка до гри починається з розглядання картини «Гра з лялькою». Діти сидять за двома-трьома зсунутими в лінію столами, віч-на-вихователю. Розглядають картину, називають те, що бачать ( «Купають ляльку», «Дівчинка купає», «змиває з лялечки мило», «Хлопчик тримає рушник, щоб витерти ляльку»).
Після цього вихователь звертається до дітей: «Перед вами картинки (лежать зображенням вниз), переверніть їх. Подивіться на свої картинки і скажіть, у кого ванночка, у кого мило? у кого колготки? ... »Дитина, що знайшов потрібну картинку, кладе її біля великої картини.
Ось і допомогли ми дівчинці в білому фартусі. Всі приготували для того, щоб викуповувати ляльку ». Педагог пропонує увазі дітей розповідь по цій картині: «Вирішили діти викуповувати ляльку. Принесли табуретку, поставили на неї ванночку, налили в ванночку теплої води. Поруч, на червону лавочку, поклали зелену губку і мило. Розділи ляльку.
Одяг її акуратно розклали на великому стільці, а маленькі сині черевички поставили під стілець. «Зараз, зараз, потерпи ще трішки, -уговарівает ляльку дівчинка в білому фартусі. - змию з тебе мило, а потім сухо-насухо витру. Бачиш, Іллюша поруч стоїть, великий білий рушник в руках тримає ... ». Вихователь може використовувати різні варіанти ігор з ляльками.
Лялька Катя обідає.
На столі стоїть чайна, столовий та кухонний посуд. Лялька Катя сидить за столом. Вихователь каже: «Діти, Катю треба погодувати обідом. Тут варто різна посуд. На стіл перед Катею будемо ставити лише те, що потрібно для обіду ». По черзі діти знаходять потрібні предмети. Вихователь запитує, що це і для чого. На прохання вихователя діти знаходять все предмети: тарілки, вилку, ложку, хлібницю, правильно їх називають і красиво розставляють на столі, не забувши постелити скатертину і поставити серветниці. Бажають Каті смачного, після обіду прибирають посуд.
Підбери посуд для ляльок.
Вихователь ставить на стіл три ляльки: кухар стоїть біля плити, лялька-няня в халаті готує до обіду посуд, за столом сидить лялька-дівчинка. Вихователь з дітьми розглядає ляльок, розмовляє про те, що вони роблять, яка їм потрібна посуд. На столі біля вихователя варто різна посуд. Показуючи предмет, вихователь говорить, як він називається. Потім питає про цей предмет у дітей. Для підтримки інтересу можна питати так:
«А цей посуд, напевно, нікому не потрібна?». Половник, чайник, ложка потрібні і кухареві, і няні. Після цього педагог запитує кожного з дітей, ким би він хотів зараз бути: кухарем, нянею або дівчинкою, яка збирається обідати. Пропонує дітям самим пограти.
Лялька хоче спати.
Педагог приносить ляльку і каже, що лялька дуже втомилася і хоче спати, просить дітей допомогти їй роздягнутися. Діти по черзі за вказівкою вихователя знімають з ляльки одяг та, акуратно склавши її, кладуть на ляльковий стілець. Так, одна дитина знімає фартух, інший - плаття і т. Д. Вихователь керує їх діями, допомагаючи правильно скласти ту чи іншу частину туалету ляльки, показуючи, як треба правильно це зробити. Коли лялька зовсім роздяглася (залишилася лише в сорочці), їй надягають тапочки і ведуть її до ліжка. Уклавши ляльку в ліжко, вихователь повертає її набік, кладе її руки під щоку, дбайливо вкриває, ніжно гладить по голові і каже: «Спи!» Показавши дітям, що лялька заснула, вихователь просить їх вести себе тихо і, приклавши палець до губ, навшпиньки, разом з дітьми покидає групову, де спить лялька.
Ляльки прокинулися.
На ліжечках сплять 2 ляльки: велика і маленька. На поличках шафи лежить одяг. Діти сидять на стільчиках півколом. Вихователь: «Діти, подивіться, хто спить на цьому ліжечку. Дізналися її? Так, це лялька Катя. А хто спить на цій? Це лялька Таня ». Вихователь звертається до однієї ляльці: «Катя, ти вже прокинулася? Будеш вставати? Хлопці, вона каже, що хоче встати, але спочатку треба знайти її одяг. Що потрібно, щоб одягнути Катю? ». «Подивіться уважно на поличку. Ви бачите одяг? Принесіть плаття. Приміряємо плаття, якщо маленьке, складаємо у ліжечка Тані. Футболка відразу одягнемо або спочатку треба надіти інші речі? Шукаємо для ляльок нижню білизну за розміром, інші речі ». Діти по черзі надягають одяг на ляльку Катю, потім одягають Таню.
Після закінчення цієї гри одягнена за допомогою дітей лялька вітається з кожним з дітей, дякує кожному з них за допомогу, ласкаво гладить по голові, весело танцює для дітей, які плескають у долоні і потім дякують ляльку за танець.При подальшому проведенні цієї гри вихователь спонукає дітей грати самостійно.Педагог повинен звертатися з ляльками, як з живими істотами. Так, якщо ляльку кидають, вихователь шкодує її, заспокоює, щоб не плакала, просить дітей приголубити, заспокоїти і пошкодувати ляльку.
На прогулянці вихователь дбає про те, щоб ляльці не було холодно, щоб вона не замерзла: він акуратно поправляє її шапочку або шарфик, дбайливо дивиться, не дме чи під ковдру, яким загорнута лялька. Під час годування стежить за тим, щоб її не обпекти: остуджує їжу.
Вихователь включає ляльок в життя дітей, робить учасниками дитячого життя. Так, лялька, сидячи на стільці, дивиться, як діти займаються або їдять, хвалить, хто швидко і акуратно їсть, хто уважний на занятті. Вранці лялька вітається з дітьми і дивиться, як хлопці одягаються і вмиваються, а ввечері, перед тим як дітей забирають, ляльку роздягають і укладають в ліжко, прощаються з нею, гасять світло і навшпиньки йдуть.
«Ведмежата»
мета:Розвиток у дітей здатності прийняти на себе роль тваринного.
устаткування: Цукерки, фрукти, пироги.
хід гри: Пропонуючи дітям іграшки, цукерки, фрукти, пироги і т. П., Вихователь каже: «Подивіться, хлопці, який великий смачний пиріг спекла ведмедиця і прислала до нас в групу. Вона подумала, що у нас в групі є ведмежата - ласуни, які обожнюють смачні пироги, і вирішила пригостити їх. Хто у нас ведмедик? Кому ведмедиця спекла солодкий пиріг? Ти ведмежа, Саша? А де твої лапки, ведмежа? А шерстка у тебе є, ведмежа? Як багато ведмежат у нас в групі. Хороші ведмежата! Пора роздавати їм пиріг! ».
Потім вихователь пропонує ведмежата встати навколо великого столу (зробленого з зсунутих столів) і подивитися, як буде вона урочисто розрізати пиріг на рівні частини, щоб усім дісталося порівну. Таким чином може проходити звичайний полуденок. Роздаючи пиріг, вихователь примовляє: «Цьому медвежонку.кусочек пирога і цього. Всім ведмежата порівну ділю пиріг ведмедиці. Всім ведмежата вистачило пирога? Їжте на здоров'я! ».
«Частування»
мета: Розвиток вміння у дітей реалізовувати ігровий задум.
устаткування: Предмети-заступники, ігрова посуд, іграшкові собачки, пухнастий комір.
хід гри: Вихователь може використовувати різні варіанти гри в залежності від того, на що спрямовані